18 Haziran 1931 Tarihli Milliyet Gazetesi Sayfa 6

18 Haziran 1931 tarihli Milliyet Gazetesi Sayfa 6

Pazartesi — Doğrusu bu la evlenilmez, Ne ettinde Biralık nişan yüzüğü ver- Salı — Nafile, uğraştım, uğraştım. Bu men- © hus yüzük bir türlü parma- © ğımdan çıkmıyor. © kadar — Ne © beyefendi? — Sizin düşündüğünüzü. — Tatbika kalkarsanız, vallahi bağırırım. düşünüyorsunuz Trende Kompartimuada erkekli, ka- © dınlı yolcular. Pençere açık. * $ Orta yaşlı bir zat pencerenin ke © marında oturuyor. zata dedi ki: — Beyefendi, pençereyi ka ? Doktor söyledi. sam, hasta olu- Pençere kapatılıyordu. Bu se , fer başka bir kadın yolcu: — Aman kapatmayın, dedi, “ş insan boğulup ölecek burada. Kavga başlıyordu. Bu sırada ji Cl “ babasınm karşısma < > Müstakbel kocasını düşündük- i ret ediyordu. Zorla bir iki ka- © gık aldıktan sonra aşure taba- © ğini önünden itti. ze nazaran hiç kal Serkâtip o gün evine döndü- ğü zeman derhal Ferahi yanı- © ma çağıımıştı, Araba dikkatle baktı: -— Bana bak, dedi. Sana le edile: k bir işim var. ia bundan hiç kimseye imeyeceksin! — Rahaetmam hevim! Kadın yolculardan birisi bu | İ tup var. — Öyleyse benim. Çünkü İ i Milliyet'in tefrikası 160 çe gönderdiği hediyeden nef- | Kerime Hanım Kadri Bey li iş hesabına İbrahim Beyden kork | Tüyor: Sah — Melâhat, yüzüğümü geri ver ve artık birbirimizi unutalım. — Pek âlâ, madamki çık- mayer, öyleyse evleniriz. — Benim için C. B. N. adresi ile bir mektup var mı? — Hayır, yahız C. C. B. B. N.N. adresine bir mek- nişanlım kekemedir. İn. Birisi boğulüş ibüm: Son ra açalım, öteki de soğuk alsın, İ öleüm.: O zaman başımız. dinç * olur. Kadri Beyi nezaret altında bulunduracaksın! Anladın mı? İbrahim Bey bu sözleri &- dir ağır söyledi. — Ya Yusuf Paşa? Onu ken di havasına mı bırakacağız? Haremağasının şevki kırık mıştı, Aymı elniden kaçıraca- ğını düşündükçe kahrından ö- Serkâtip o Arabin aklından geçenleri gözünde okudu. Onu tatmin için: . — Korkma, dedi. Efendini e- Timizden kaçırmayız. Fakat Kadri Beye hiç göz açtırmağa gelmez. Ben evleninceye kadar o Kerime Hanımın yüzünü gör memeli... . İbrahim Bey kendi kendine konuşuyor gibi sözüne devam elti: e — Ben Kerime Hanımla ev. | tını yakından takip MİLLİYET Kari sütunu — | Erazi vergisine dair Erazi vergisi lâyihai kanuni- yesi metnini evrakı havadiste okudum. (İratsiz arazi ve ar: de beşi üzerinden alınacağı gös teriliyor. Halbuki diğer bir İ maddei kanuniyede de 1940 se nesinden sorira umumi tahrir görmeyen mahallerin, arazi ve | arın 1331 tarihindeki tab: | riri umumide konulan kıymetin altı misli matrah ittihaz edilece ği muharrer bulunuyor. Şu hal de almacak vergi, tenzil değil, tezyit edilmiş demek oluyor. Bunu bir misal ile izah ede- | yim: | Aksaray harik © mahallinde | bulunan 286 zira bir arsamıza | 1331 tahriri umumisinde beher | zirsıma beş liradan 1430 Hira kıymet konulmuş idi. Bu arta- yı satmak için şimdiye kadar | kiraren vaki olan teşebbüsa- | tım neticesinde beher zirama | 7 liradan fazlaya talip bulama- | dım. Halbuki 331 tarihinde konulan kıymetin altı i 8580 liraya baliğ olüyor. Bunun üzerinden binde beş hesabile verilecek vergi mikda ri da 43 lira derecesinde bulunu yor. Şundan anlaşılıyor ki 1331 | tarihinde konulan kıymetler an | cak bir buçuk misli tutabiliyor. Bu besapta binde beş hesabile verilecek vergide bu matrah ü- zerinden binde beş değil, binde yirmi hesaba geliyor. Binaen aleyh 1331 tarihindeki kıyme- | tin altı misli matrah itibar olun mayıp bir buçuk mi i rah ittihaz etmek ki binde beş hesabın: tutabilsin ve vergilerin tenzili hakkında- ki hükümeti âdilemizin hüsnü İ niyetle meşbu teşebbüsatı yeri ni bulabilsin, efendim. Avukat Ziya Muzaffer misli Köy mektepleri hak- kında kararlar Maarif müdürü Haydar Bey Çatalcadaki teftişatından av- det etmiştir. Dün öğleden sonra ilk tedri- İ sat müfettişleri Haydar Beyin riyasetinde (toplanarak, köy malitphzlal Müziyeli ieliEk da bazı mukavrerat ittihaz et- mişle: imaa 21 Ik tedrisat müfei rak etmiştir. Tahlil edilece nümuneler Bleediye o kaymakamlıklara bir tamim göndererek kimyaha neye tahlil o ve muayene için gönderilen maddelerin iki nü- muna olarak gönderilmesini bil dirmiştir. Bunlardan biri mü. hürlenerek naklolunacaktır. Hernevi evrakı matbua tab ait bilcümle evrak, mektapl Ankara c Adres: lenirsem, Kadri Bey artık Yu- suf Paşaya yardım etmez. Za- bit arkadaşları Kadri Beyi tu- tarlar, Kadri benim kurduğum tuzaktan kurtulup Burra'ya derse gazebi sâhaneyi celbet- miş olur. Haremağası âdeta tehditkâr bir sesle sordu: Ya Yusuf Paşa? O ceza- sını çekmiyecek mi? — Acele etme. Birinin hak- | kından geldikten sonra ötekine İ geçelim, Kerime Hanımı alaca | İ ğım diye babasını kendi hâline | bırakacağım zannediyorsan | danıyorsun! Yusuf Paşa'nın İ hakkından gelmek nazik bir iş- İ tir. Fakat sen bu işin uhdesin- İ den gelirsin, çünkü ona fena halde düşmansın —Ondan intikam almak için her fedakârlığı göze aldırırım! — Sen her şeyden evvel ba- Da itaat etmelisin! Gerek senin gerek benim muvaffakıyetimiz emirlerimi yerine getirmekte göstereceğin dirayet ve istica- ile tabidir. Kadri Bey'in harekâ. - Milliyet Matbaası Nefis ve Seri Surette muhtra, Reçete ve faturalar renkli olarak el ve divar ilânları yapılır. Fiatlar ihutedildir. Telefon 24311/2/3 | sena vereceğim bir mektubu o- Nasıl kaçtılar? Manisa hapishanesinden kaçanların isimleri MANISA, 16 — Hapisbanedeki vam ediliyor. Kaçanların bir içinde tüneli açmağa muvaffak ol dukları ve çıkan taş ve toprağı yar taklari altında sakladıkları anlaşıl. mıştır. Müddei umumilik Adliye ve kâletine bu hususta bir rapor gön- dermiştir. Diğer taraftan jandarma kumandanı binbaşı Ziya, maiyet me polis memuru © Zeki Beyler isticvap ile meşgul oluyorlar. Elli altmış seneyi mütecaviz bir zaman evvel inşa edilen bu hapisha- ne 400 mevcut içindi. Binanın mü- dürün ikametghma tahsis © edilen kısmı senelerden beri maili inhidam- dır. Bin bir yerinde rahneler.mev- cut olan böyle'müdür — dairesi gibi hapishane koğuşları da ayni suretle inhidam emareleri göstermektedir. Kaçanlar şünlardır: Mahkümlar: Menemen'in Yanik köyünden Muhtafa oğlu Hüseyin, | Manisa'nın Dere köyünden — Şeref oğlu Muhsin, Soma'nın Küçük yay- lasından Hasan oğlu Osman, Akhi- sarın Kocakağan köyünden İsmail oğlu Mehmet, Kırkağaçın İlyaslar köyünden Koz oğlu Mustafa, Akhi- sarın Kethüda mahallesinden Bur- salı Ali oğlü Mustafa, o Manyastan Süleyman oğlu İbrahim, Somanın Kozlu üren köyünden © Cuma oğlu İsmail, © Kulanım Selindi nahiyesi Tokmaklar köyünden Mehmet oğlu Ahmet, Somanın Karaca köyünden Hacı Kadir oğlu Mehmet, Somanın Karüca köyünden Hüseyin oğlu Ha- hil, Eşmenin Manavlı köy Hil oğlu İsmağl, Demirci'nin köyünden Kuca Himmet oğlu İbra- him, Manisanın Pelitalan köyünden Koca Ali oğlu Ahmet, Hanesin Tal- kir köyünden Mehmet oğlu Sıdkı, Akhisarin Hacı köyünden Ali oğlü Mehmet Ali, Bolvadinin Karapınar köyünden Çolak oğullarından Mus- tafa oğlu İsmail, Manisa'nın Araplı köyünden Hasan oğlu kürt Mehmet, Kulanın Sâğndi nahiyesi Tokmak- lar köyünden Mehmet oğlu Musta- fa, Kümel&/köyünde zurnacı oğlu Hasan, Meykuflür: Manisanın o Bektaşı sağır mahallesinde Molla Mustafa oğlu palabiyık Mehmet, Papazlı kö- yünde Adein oğlu İbrahim, Bülent- kebir köyünde Arnavüt Veli oğlu Ibrahim, Akhisarlı Mustafa Ali oğlu Süleyman İzmir İki Çeşmelik köpek. çi Etem nezdinde Murat oğlu Naz mi, Erzincanli: Göllabi oğlu Hakkı, Kırk Ağaç Hamit (o mahallesinden Yürük Oğlu Ali, Kırk Ağaçm Evişli köyünden Balyalı Şakir oğlu Meh- met, Somanın Kalemli (o köyünden Ramazan oğlu Mustafa, Salihliden Mehmet İzzet, Saliblinin Akviran köyünden Süleyman oğlu Ahmet. Bunların derhal tutulmaları için tedbir ittihaz edilmiştir. derühte eder. Notere uk kâğıt zarf, kart Vizit, -addesi dairei mahsusa g günü gününe malümat vermeli sin! Daha bir kağ gün İstanbul kalip sonra Bursa'ya gidece in. Şeyet Kadri Bey bir kola yını bulup Bursa tarafa gide cek olursa sen de peşi sıra git- melisin. Onu sıkı bir göz hap- sins al, Baktın ki, Mudanyaya gitti, rada kaymakama verirsin, son- ra kendin de kabil olduğu ka- dar süratle benim Bursa'daki evime gidersin. İyice anladın mı? İbrahim Bey bu son suali â- mirane bir tavurlâ sotmuştu. Arap candan gelen bir itaatlı — Evet beyim, anladım! Dedi ve İbrahim Beyin emir- lerini yerine getirmek üzere dı- şarı fırladı. İşler İbrahim B. in tahminin den daha süratle ilerliyordu. | Kadri Bey yeni vazifeye tayini hakkındaki emri almıştı. İ Kirmizi balmumu ile mühür | Tenmiş olan İhtiyat zabitlerine K Kılınç Ali Paşa askerlik şu- besine kayıtlı ihtiyat zabitanı- nın 931 senesi yoklamasına 1- 6-931 tarihinde başlanıp 30-6- 931 tarihinde yoklama hitam bulacağından mezkür tarihe kadar yoklamaya müracaat et- meyenler hakkında 1076 numa ralı kanunun 10 uncu maddesi tatbik olunacağı ilân olunur. Ticaret İşleri umum mü- dürlüğünden: Gieri şirketlerinin teftiş ve mürakabası hakkındaki 25 haziran 927 tarihli kanun hükümlerine göre yangın si- gorta işlerile çalışmak üzre tescil edilmiş olan eenebi si- gorta” şirketlerinden ( La Prevuvayans Harik La| Prevoyance Compagnie D, Assurances Et Reassurances a Prımes Fixes Contre L'incendie sigorta şirketi bu kere mü- racaatla | şirketin o Türkiye umum vekilliğine şirket na- mına yapacağı işlerden do- ğacak davalarda bütün mah- kemelerde dava eden, edilen ve üçüncü şahıs sıfatlarile hazır bulunmak üzre RENE ASEO ve Albert Tiano kolektif şirketini tayin ey- lediğini bildirmiş ve İâzımge- len vesikayı vermiştir. Key- fiyet kanuni hükümlere mu- vafık görülmüş olmakla ilân olunur. — amm İstanbul İkinci lera Memurluğun dan:: Bir horçtan dolayı mahcuz bu lunan karyola, boru, bir ayna 20/6/ 931 tarihine müsadif cumartesi gü- Dü saat 18 den 19 a kadar Papasköp rüsünde Fesliyan sokağında 49 nu- merolu hanede bilmüzayede satıla- cağından, talip olanların gün ve sas & mezkürdn mahallinde hazar bulu. masası tahkiki deyun muamelâti hi- tam balmuş ve alacaklar sıra defteri tanzim ve askıya konmuştur. Bu si- toplanması için tayin olunan 9-7.931 tarihine müsadif perşembe günü sa- at 13 de berayr müzakere alacaklıla rın birinci iflâs dairesinde hazır bur Karaköy, köprübaşı Karirköy va- pur iskelesi cihetindeki GiŞEYİ Tayyare Piyango biletleri (o satmak Esnaf Bankasına müracaatları, kendisine geldiğini hissetti. Mektup Kadri Beye verildi- ği zaman Kadri Bey odada idi. Arkadaşına doğru ilerleyip o- muzunun üstünden baktı: — Nedir bu ? — On gün saray'ın muhafa- zasına memur edilmişim. Vazi fem derhal başlıyor. — Çok aksi iş! — Aksi de söz mü?.. Kadri Bey fena halde hiddet i i yere vurdu: işim aksi gidiyor. Öyle vakit- siz bir tayin ki, olur şey değil. | Başka zaman olsaydı maalmem | nuniye kabul ederdim. Fakat şu esnada Kerime Hanımm hürriyeti meselesi mevzuu ba- his. Her halde bu şerefli vazife yi reddedeceğim! — Emri değiştirtemez mi- sin? Bu vazife meselâ on beş gün sonraya talik edilse. , yarın saat onda biz zat Davut Paşanın yanında is- bati vücut elmeğe mecburum. Biliyorum: Beni Kerime'den u ılınç Ali Paşa askerlik şu- | De; suretile işletmeğe talip olanların 20 Haziran 31 tarihine kadar İstanbul SİGORTA Türkiye İş Bankası tarai Adr MÜZAYEDE İLE SATIŞ 1931 Haziranın 19 uncu Sama | günü sabah saat 10 da Beyoğlunda | Sıraselvide Soğancı Çıkımazmda Cİ- | HANGİR PALAS'ın 3 o numerolu ' dairesinde mevcut ve mösyö RİŞAR | ŞTOKEL'e ait gayet kıymettar ve | müzeyyen eşyalar müzayede sureti- le satılacaktır. l 9 parçadan mürekkep, © Alman | mamulâtı emsalsiz şen füme yemek | oda takımı, defn 9 parçadan mürek- kep mükemmel maun kaplama asri yatak oda takımı, bir kanape 2 kol. tuk ve 3 sandalyeden ibaret asri ka- nape takımı, 134 parçadan mürekkep Limoj tabak takımı, 2 adet emsalsiz. yaşet koltuklar, hakiki kesme kris tal bakara gayet nefis su takımı, (64 parça) asri kütüphane ve yazı: hane takımı, sül ampir | bronz ve kristal mükemmel — elektrik avize, genç kız için beyaz lâke yatak oda takımı, 3 adet hakiki Fransiz mar. kitirisi, eski parçalar (kadın yazıha- nesi, kütüphanesi ve oyun masası Pate markalı büyük gramofon ve 100 adet plâklarile (26 adedi Karu- 20) Verni Marten yazıhane, karyo- | laya tahvil olan pek zarif o Fransız meşhur MERSİE mamulâtı bir m&bi haylı vazolar, biblolar ve ufak tefek hava gazı ve elektrik için en son model ocak ve fırınlar, hakiki tim- #ah kaplan ve ayı derileri, oymalı | meşe ağacından portmanlo, smahte. | Uf perdeler ve sair birçok Tüzumlu | <syalar, Yeni ve en son model kuy- rukla Blütner piyanosu SARUH, SİNE, BELUC, TEBRİZ, EFGAN, halıları pey sürenlerden: 100 de 25 teminat alınır, Ticaret İşleri umum Müdür lüğünden: Sigorta şirketlerinin teftiş ve murakabesi hakkındaki 25 Haziran 927 tarihli kanun bükümlerine göre yangın nak- liyat sigorla işlerile çalışmak özre tescil edilmiş olan ecnebi sigorta şirketlerinden LA SUVIS-LA SUIS- SE Sigorta Şirketi bu kere müracaatla şirketin Türkiye umumi vekilliğine | şirket namına yapacağı işler- den doğacak davalarda bütün mahkemelerde dava eden, edilen ve üçüncü şahıs sıfat- larile hazır bulunmak üzre Röne Asco ve ALBERT TIANO Kolektif şirketini tayin eylediğini bildirmiş ve lâzımgelen vesikayı vermiştir. Keyfiyet kanuni hükümlere muvafık görülmüş olmakla ilân olunur. zak tutmak için bu işi yaptılar, Vah zavalir Kerime, vah! Bu sözleri söylerken Kadri Bey'in sesi titriyor, gözleri do- luyordu, Sanki Kerime yanı başında imiş te kendini imdadı na çağırıyormuş gibi garip bir haleti ruhiye tahtı tesirinde kalmıştı. Baker arkadaşının hâline a- cadı. — Bu şerait dahilinde sara- ya gitmeniz hiç muvafık ol. maz, dedi. Eğer gidersen belki de başına bir felâket gelir. Beni dinlersen burada lan. Be- nim evimde bulunduğun müd- detçe kimse sana el süremez. tersen on iki saal zarfında hudut haricine çıkarabilirim. — Ya Kerime!,. Onu ne ya- payım?.. Ben gidecek olursam onu kim kurtarır? Bana ne ha- ber gönderdiğini biliyorsun. Kendisini bırakıp gidecek olur sam Kerime katiyyen yaşa- . Ben onu bu vaziyette na- rakırım? Buns hiç aklin kesiyor mu?.. Kadri Bey bu sözleri söyler LİMTED ŞİRKETİ Türkiyede her lisanda intişar eden bütün gazeteler için bilimum resmi daireler ilânlarını kabul eder es ; Ankara caddesi Kahraman zade hanı 3 üncü kat Teiyraf adresi: Resmilân - Telefon: 20960 Posta kutusu Ist. 753 Yangın Hayat Nakliye Kaza Otomobil ANADOLU cü Vakıf Han ŞİRKETİ fından teşkil edilmiştir. Telefon: | Te graf; ist, 531 İmi vaz Film ve Plâkları Kullanarak mükemmel ve muvaffak olmü; folojrat- malik İara olacaksınız. Her yerde satılır. (Resmi tasfiya) Birinci İflâs Memurluğundan: Tasfiyesi kararlaştırılan müflis kumaş tüccarı TAYIHMAN BİRA- DERLERİN Galatada, Topçular caddesimd: kâin 53 numerolu mağa- zada mevcut yazlık ve kışlık bil cümle elbiselik kumaşlar 22 Haziran 1931 Pazartesi gününden itibaren her gün saat 15 ten 19 a kadar paz zarlık suretile satılacağından talip olanların mezkür tarihten itibaren ber gün muayyen saatlarda müraca- atları ilân olunur. Beykoz Sulh mahkemesinden: Beykoz kazasına tabi Ayvalı kar. yesinde Üsküdar caddesinde — Paşa köylü melenkodan metrük ve hazi- Dece bilmüzayede 377 bira bedel mu kabilinde Hüseyin oğlu Osman ağa“ ya ihale edildiği ve fakat tasarruf kayd: olmadığından senetsiz tasarru fat misillü muamele yapılacağından mezkür çalılık ile alâkası olanların 10 yün zarfında yevm tahkikat olan 25-6-531 perşembe günü sast 13 te Beykoz tapu idaresine müracaatları ilân olunur. Istanbul Dördüncü İcra Memur. Tuğundan: Tamamına (35315) lira kiymet takdir edilen © Beyoğlunda Asmalı Mescit mahallesinde Moşru tiyet sokağında 25 cedit 37 Numaralı sırf mülk bir bap hanenin tamamı açık artırmaya vazolunup 22 Haziran 931 tarihinde şartnamesi divanhaneye talik 20 Temmuz 931 tarihine müsadif pazartesi günü sa- at on dörtten on yediye kadar İstan bul dördüncü icra dâiresinde açık ar rma ile satılacaktır. Artırma birine cidir, artırmaya iştirak için — yüzde beş teminat akçesi alınır. Müterakim vergileri ile belediye resimleri vakıf icaresi o müşteriye sittir. Hakları Tapu sicillerile sabit olmayan potekli zıhmdır. Akri halde hakları tapu si- cillerile sabit olmayanlar satış bede linin paylaşmasından hariç kalırlar, Alâkadarların yeni icra ve iflâs kanu nunun 119uncu maddesi hükmünegö re tevfiki hereket etmeleri ve daha İ azla malümat isteyenlerin 930/415 dosya numerosile © memuriyetimize müracatları ilân olunur. ken arkadaşının ellerini tutup heyecanla sıktı. İngiliz bir müd det dşündü sonra: i — Bursa'ya gidemezsin, de. di. Davut Paşa tayin ettiği sa- atte saray'da bulunmadığını görünce sebebini anlıyacak, se ni derhal tevkif ettirecek.. — Bilyiorum., İradeye karşı | gelmek bir felâkettir. Padişa- hin gazebine uğramam muhak kaktır. Fakat Kerime bana her şeyi unutturur. O bana güneş i, hava gibi lâzımdır.. Onun in her şeyi feda etmeğe hazı- rım... Kadri Bey bu sözleri tam bir kanaatle söyliyordu. — Nereye gitsen izin derhal bulunur, yakayı ele verirsin. Hünkârm gazebniden kurtuk mağa imkân yoktur. — Her şeyden evvel Kerime yi kurtaracağım. Bir kerre'önül kurtarayım, serbest bulundu” ğundan emin olayım, ond sonra kendi hâlimi düşünü; Vakit geçirmeden Bursa'ya meli, Yarın ilk vapurla ha: etmeliyim. (Bitmedi)