14 Temmuz 1931 Tarihli Milliyet Gazetesi Sayfa 2

14 Temmuz 1931 tarihli Milliyet Gazetesi Sayfa 2

Memurlar l arasında anket | ANKARA, zin vaziyetleri hakkında müspet ma- | 13 — Memurlarımi- lümat sahibi olmamanın hükümet i- | in rduğu malümdur. ni bütçenin hazırlıklarında, muhtelif düşüncelere mevzu . olması, maaş in zaman zaman ile- riye sürülen bazı fikirlerle münaka şa edilmesi hep bu müspet malüma- tn yokluğundan ileri gelmiş hâller dir. Bunu ehemmiyetle gören hükü- met, bugün istatistik umum müdür. lüğüne bu boşluğu doldurmak vazi fesini vermiş bulunmaktadır. ik umum müdürlüğü bu karara müsteniden, devlet | memur müstahdemleri hakkında etraflı ma- istatistik hazırlıkla. rile meşguldür. Bunun için ve müs- tahdemlere büyük bir anket tesbit &- Istati lümatı havi dilmiş ve basılmıştır. Memur ve müs | tahdemlere dağıtılmak mi dairelere yakında gönderilecek- tir, Her memur ve müstahdem ken- disine bir tanesi verilecek © olan bu “Ferdi sual varakası” nı 1 Eylülde doldurarak amirine tevdi edecektir. Sonra bu cevaplar İstatistik : umum acaktır. Me- mur veya müstehdemin vereceği ce müdürlüğünde top vaplar, tamamen umumi bir vaziye- ti anlamıya matuf olduğundan, sahal variyetlerle meselâ sicile katiyyen alakadar değildir. Anket, üç fasılda yirmi yedi suali “ hüviyet ve ta aittir. Sualleri şunlardır: 1 - İsminiz. iz. 2 - Kaç yaşındası- Tahsilinizin derecesi? (ilk, adi, orta, lise, 4-AK mektepten mezun iseniz mektebin is mi? 5 - Ecnebi memlekette tahsil gör dünüzmü, hangisinde ne tahsil etti- niz? 6 - Hangi ecnebi lisanma vakıf- sınız? Anketin “B,, faslı memuriyet va- ziyetine aittir, 11 suali vardır: 1 - bulunduğunuz vazifenin ismi? 2- Merkez teşkilâtında mısınız, vilâyet teşkilâtında mı? 3 - Maaşlı memur- sanız baremde dercceniz medir? 4 - ücretli iseniz tevkifatı çıkmadan üc- retiniz kaç liradır? 5- o Uhdenizde vazifei asliyenizden maada devlete sit bir vazife, veya vekâleten yaptı- ğimiz bir vazife var mıdır.? 6 - Mun zam vazife veya vekâlet sebebile ay- ren kaç lira alıyorsunuz? 7 - kaç ya- şında iken memur oldunuz? 8 - Ma- aş namile para almak suretile | kaç sene memurluk yaptınız? (fasılalar dahil edilmiyecektir). 9 - Askerlik” ten mütekait ihtiyat zabiti © iseniz uf,, son rütbeniz ve sınıfı zabiti iseniz sınıfımız ve son rütbeniz ne idi? Ti - Memuriyet — işlerinden dolayı mahkeme kararile mahküm oldunuz mu? (evet veya hayır) Anketin “C,, faslı aile vaziyotine tahsis edilmiştir, 10 suali vardır: 1- Bekir, evli, dul veya boşanmış mı miz? 2 - Evli iseniz son defa kaç ya- şında evlendiniz?3 - Evlendiğiniz za man karınız kaç yaşında idi? 4 - Kaç seneden beri evlisiniz? 5- — Şimdiye kadar kaç çocuğunuz dünyaya geldi? 6 - doğan çocuklarınızın şimdi kaçı sağdır? (kız erkek). 7 - Ölen çocuk larınız kaçar yaşında ölmüşlerdir? B - Kendinizin veya karınızm mali olmak üzere eviniz var mıdır? 9 - kira evinde oturuyorsanız ayda kaç lira kira veriyorsunuz? 10 - karını- za, çocuklarınıza veya şahsınıza ait hayat sigortanız var mıdır? Ankete verilecek cevaplar, mo- murlarımızın hakiki vaziyetlerini tes | iğ siz Bi bit edeceği için, neticeleri itibarile, | hükümet lehine faydalı olacaktır. Haftalık Edebi Musahabe Genç bir Fransız moralisti w Şimdi ismini hatırlıyamadığım bir Fransız şairinin, hiç şüphesiz e- serinin uğradığı haklı itirazlara kar- $i başka bir cevap bulamıyarak söy. lediği bir mısra, asırlardan beri her millette bir darbımesel halini almış- tır: “La eritigue est aisöz, et Kart est difficile.” Tenkit etmek kolaydır ama san'at zordur. başkalarına da sirayet ettir- meze çalışan veya birtakım fikirleri, tahassüs tarzlarını birer canlı cere- yan haline getirmeğe heves eden mü nekkidin san'atı ne şairinkinden, ne de romancmınkinden kolay olduğu için bu hüküm esasından yanlıştır. Hele tenkit bizde bir kat daha z0r- üzere res | ce eski mikdi Geçen sene ve Bu sene (Başı 1 inci sahitede) 1 milyon 331 bin 400 hira kon- muşteur. Beynelmilel kongrele re iştirak edecek murahhas a- zalar için 8bin lira harcirah konmuş ve yevmiyenin dört İn iliz lirasını tecavüz otmiyece- ği tasrih edilmiştir. Divanı muhasebat Divanı muhasebat bütç: de maaşlar faslında 30 bin bira kadar tenezzül vardır. Staj için Avrupaya gönderilecek mura- kapler harci rahı ve tahsisatı ay nen ipka edilmişse de beherine ayda 150 liradan fazla para ve- rilmeyeceği tasrih olunmuştur. Başvekâlet ve Vekiller Başvekâlet ve vekillerin ma- kam tabsisatınm tenzili hakkın da hükümetin vaki teklifi kabul | edilmeyerek bütçe encümenin- | bütçeye devredil miştir. Başvekâlet bütçesinde tahsisatı mesture 651 bin lira in- MR Ml e a MELİYET HARİCİ HA Almanya, gayet heyecanlı ve çok nazik bir devre geçiriyor Yardım için Amerika! ya vuku bula müracaata menfi cevap geldiğinden neticenin nereye varacağını kestirmek müşküldür Bir solukta Tokyo'ya ! Paris'ten kalkan bir tayyare Tokyo'da yere inecek olarak tesbit edilmiştir. Şurayı Devlet ve Maliye Şurayı devlet bütçesinin ma- aşlar kasmında 20 bin lirik | Shan mesafe rekorunu karmak ıçuşta Tokyoya kadar etinde olup dört mer seyahatini | icra etmek tasavvurunda bulun | bir tasarruf görülmektedir. Di- | © yanet işleri bütçesine tekaüt ik | ramiyesi olarak 10 bin liralık tahsisat komuştur. Maliye ve- kâleti bütçesinde o maaşlardan 900 bin liralık bir noksan, müs tahdemin ücretlerinden de 300 bin liralık bir tasarruf mevcut- tur, Tekaüt ikramiyesi olarak bütçeye 30 bin lira vazolunmuş tur. Maliye memurları harcıra- hi geçen sene bütçesine naza- ran yarı yarıya tenzi ledilmiş, müfettişler harcırah: 100 bin iradan 63 bin liraya indiril- miştir, Faiz ve acya faslı bir milyon 130 bin liradan 307 bin İ liraya tenzil edilmiştir. Avrupaya gönderilecek mü- fettişler için 11 bin lira kon- muştur. Darülfünun İstanbul darülfünunu tahsi- satı 770 bin 120 lira olarak tes bit edilmiş, Darüşşefaka için 150 bin lira muavenet tahsisa- tı konmuştur. Himayei etfale muavenet mikdarı 20 bin, Hilâ Hahmer 25 bin, telsiz telefon şirketine 5 bin liraya tenzil e dilmiştir. Stadyomlar Stadyumların inşa vetesis masraflarma yardım faslına 40 | bin lira konmuştur. Muht mübadele komisyonu masarifi 150 bin liraya indirilmiştir. Kommerciale Bank taksit be- deli olarak 339 bin lira ve Reji Jeneral taksiti için de 79 bin 363 liralık tahsisat konmuştur. Düyunu Umumiye Düyunu umumiye bütçesin- de kuponlar için Düyunu umu- miye meclisi masarifi umumiye sinden Türkiyeye ait hisse için hükümetin teklif ettiği tahsi- sat encümence 4 milyon 960 bin liraya indirilmiştir. Anadolu şimendifer taksiti olarak 3 milyon 927 bin lira tah sisat konmuştur. Diğer vekâletlerin maaş fa- sıllarında muayyen mikdarlar- da tenezzül vardır. Her vekâlet bütçesinde mütekaitlere verile. silik olmak aşır. Memleketimizde edebi teni de mevzu olacak kitap, kendisini an- cak senede iki üç defa gösteren bir Zümrüdü-Anka olduğundan, bazı fi- kirlerini söylemek için bir bahaneyo ihtiyacı olan münekkit, ekseriya ça- bucak susmağa mecbur olur. Ben bahanslerimi, türkçe kitaplardan ve gazetelerden olduğu kadar bazı ec- nebi eserlerinden de arıyacağım. Bu “ecnebi eserler” terkibinin buradaki mânası, hicapla ve içim kanıyarak i- tiraf ediyorum, yalnız fransızca meş riyatn bir kısmı demekten © ibaret olacak kadar dardır. Fakat son za- 'manlara kadar yalnız kendi eserleri ile iktifa eden Fransız edebiyatı, şim di büsbütün değişti ve her tarafta çı Her gün yeni bir tercüme koleksiyonu tesis olunuyor; bunun içindir ki “ec- Bebi eserler” derken ilk mazarda öt- kan kitaplara kapılarını aç LE BOURGET 1IZ(A.A.) — İ Doret ile LeBriX bu sabah fe- İ ir vakti uçmuşlardır. Tayyare ciler hattı müstakim üzerinde halede devri âlem maktadırlar. Tirait-d'Union nasıl hareket etti? PARİS, 12 (A.A.) — Doret ileLeBrix saatl8de neşrolunan umuru havaiye bülteni muhte- viyatını öğrendikten sonra hat kim üzerinde merhale- siz cihan rekorunu kırmak üze- re bu sabah saat dörtte hareket etmeğe karar vermişlerdir. Saat 14 ten itibaren maki- nistler, bu uçuşa tahsis olan ihtiyat depolarına 8100 lit re benzin, 250 litre yağ ve 180 litre su doldurmağa başlamış- lardı. Tayyareciler, Bruxelles, Koenigsberg, Moskova, Nijni- Novogord, Ekaterinbour, Ta- chita ve Moukden üzerinden geçmek suretile Paristen git- mek niyetindedirler. Saat 3,15 de otomobille Le Bourgeye gel diler. Bir çok şahsiyetler hazır bulunuyordu. Doret ile Le Brix hemen bagajlarını tayyarenin yan taraflarına koymuşlar ve 3 güne yakın bir müddet devam edeceke olan uçuş esmasmda mühtaç olacakları saireyi yerleştirmişlerdir. Le Brix, umuru havaiye bül- tenini son defa olarak bir kere deha gözden geçirdikten sonra lin müsait avdet etmiş ve ah olduğunu söylemiştir. Bundan sonra tayyarecilerle makinist- ler Mesmin, reye atlamışlardır. ve motörün sür'ati tenkis edil. mek suretile yapılan bir iki tec rübeden sonra Doret'nin verdi- bir işaret üzerine tayyare yü lamıştır. Bu an pek rümeğe bi heyecanlı idi, Trait - d'Union, toprağa doğru yaklaşmış ve sonra kolaylıkla topraktan ayrı larak şimale doğru havalanmış tır. Yerden kalkmak için 59 sa- niye tamam gelmiştir. Tayyareci Le Briks ve Doret MOSKOVA, 12 (A.A.) — Tayyareci Le Brix ile Doret 3a- ./'at 19,30 da Moskova üzerinden uçmuşlar ve şarka doğru yolla- rına devam etmişlerddir. tiğim vadi, kismen oleun tutabil. | ve: mekten ümidimi kesmiyorum. Bahse deceğim kitapların bazılarından bi- rer parçayı da tercüme edeceğim. Bir akşam Ankara'da arkadaşım #air Ahmet Hamdi ile Fransız roman tklerimden bahsediyorduk. Birden. | sinden büyük maklâket arasmda ya bire, bilmiyorum o mu, ben mi, iki- Sante - Beuve, dedi; bu akıllı adam, etrafın daki büyük, birer dahi olan, fakat hemen hemen hepsi som derece saf adamların arasında kim bilir ne ka- mizden birimiz: “Zavallı dar muzlarip oldu!” Geçenlerde Europe mecmuasının bir numarasını karıştırırken bu fikir, fakat çok daha münnslı bir şekilde, gözüme ilişti. O yazının muharriri Jean Prövost (meşhur ve bayağı ro- mancı ile hiçbir alâkası yok) diyor- du ki “Sainte « Beuve'üm dehası yoktu ve zamanında, deha sahibi birkaç şa. ir ve romancı yaşıyordu. Onun sa dece zekâsı vardır, - ve devrinde o de levazım ve sür'atle veda et- tikten sonra saat 4,25 de tayya- Tam gazle >. SALI Gi Acil bir yardım CENEVRE, 12 A.A. — Bile şehrinde Avrupa Merkez Bankaları mümessilleri arasında yapılan ilk müzakereler M. Lüther'in henüz lememiş olmasından dolayı çok ileri götürülememiştir. M. Lüther'in ak- | şam üzeri Bâle'e gelmesi beklen- | mekte idi. M. Lütherin bu suretle geçikmesinden Berlin'de ehemmiyet li müşkülüta tesadüf ettiği | yahut faydali bir iş görebileceğine emniyet hâsıl etmeksizin beynelmilel | Tedi- yat Bankasındaki müzakerelere işti- | rak etmek istemediği mânası çıka- | rilmaktadır. Yalniz beynelmilel Tediyat Ban. kasında değil, fakat Bâle ve Zurich'- deki Bankalar mahafilinde hüküm sürmekte olan umumi fikir Alman- ya'nın mali bir felâket © hududuna pek ziyade yaklaşmış bulunduğu ve ancak hükümetlerin müşterek bir hareketi sayesinde bu felâketin önü ne geçilehileceği merkezindedir. İstimdat telgrafı çekildi | tediyatı tatil etmek arifesinde bulun duğu söyleniyor. Alman hükürneti dün gece Cemahiri müttehideye ve alâkadar devletlere son bir müra- cantta bulunmuştur. Sant 2'e ka- bı henüz Alman hükümetine gelme- mişti Alman hükümeti tarafından yapı- lan bu müracaatın nazarı itibare alı- nacağı ve vaziyetin zaruri kıldığı cez ri tedbirlerin Pazartesinden evvel a- | lanması mümkün olacağı zannedili- yor. Alman hükümeti, krediler mese lesinde Fransız hükümetle itilâftan ümidini kesmiş değildir. Cevap menfi BERLİN, 12 A.A. — Amerika. mın Berlin sefiri M. Brüning'in M. Hoover'e tahriren yaptığı müracaate Amerika hükümetinin gönderdiği ce vabı almıştar, Bu cevap menfi bir mahiyette dir, BERLİN, 12 A. A. — Amerika reisicümhuru M. Hooverin Almanya lehine derhal harekete geçmeğe ta- raftar olduğu, fakat bu hususta yar 'dımlarına pek büyük bir lüzum olan hususi bankaların bu hususa muva- fakat etmedikleri zannolunmakta der, Daimi surette içtima halinde bu- lunan Alman kabinesi döviz piyasa recede zekâ yalnız onda vardı.. *Dehanm karşısında zekünin va- ziyeti, tabiatın karşısında insanın va şıyan, onlarım gölgesinde kaybolan adam ancak bir kamıştır, fakat dü ve'ün zamanı edebiyatındaki büyük lüğü işte budur, işte onun için en dece bir kamış, tabiatin on zayıf ka- maşıdar; fakat düşünen bir kamuşı. dr. Kâinat onu mahvetse bile © yine köinattan asildir, çünkü bilir, halbuki kâinat kendisinin in- sandan kuvvetli olduğunun farkın- da değildir” parçasına bir — telmih var, Jean Prövost'yu, bu parçayı oku- yuncıya kıdar pek az tanırdım; is | TEMMUZ 1 BERLER. Mark düşüyor, banka- lar gişeleri bir felâkete intizar edilebilir 1951 | | kapatıyor!| olmazsa büyük sının tanzimine ve kredi muamelele- rinin âni surette tahdidine dair bir beyanname meşredecektir. Cevabın yaptığı tesir BERLİN, 2 A.A. — M. Brü- ning'in Amerika reisicümhuru | M Heover'e tahriren yapmış — olduğu meyusane müracaate Amerika bülü metinin verdiği menfi cevap akşam üzeri Amerika sefaretine gelmiştir. Nevyorktan alman bazı | hususi AANKARA, 13 (Telefonla) — Hi de içlimamda müzakere ve intacını i nil cümenlerin: havale olunacaktır. dan evvel yetiştirmeğ Munmele vergisi lây telit encümen bugün toplanmış ve ene tilâfi bu içtimada halledilmiş bul edile: va en az sek s1 tesbit © Bu maşa. mül bulunarak lâyihaya il edilecektir. ANKARA, 13 A.A. — günkü içtimamda muallim mektepleri imekteplerinden çıkacak genç muallimli edileceği etrafılıca tetkik edil Bütün maallim mektepli haberlere göre M. Hoover görünüşe nazaran Almanya lehine olarak der- bal harekete geçilmesine taraftar bu | İunuyordu. Fakat federal ve Reserve | Bank'ın nizamnamesi mucibince bu hususta yardımları eizem olan bazı hususi bankalar yapılması derpiş 6- dilen ikrazat miktarının çokluğuna binaen muvafakat cevabı vermemiş. ler ve bu işten çekinmişlerdir. Alman kabinesi başvekâlet dai- resinde daimi surette içtima halinde bulunmaktadır. Kabinenin döviz pi yasasını ciddi surette tanzim etmek ve kredi muamelelerini derhal tahdit | eylemek için akşama doğru bazı is- tismai kararnameler neşretmesi muh | temeldir. DÜü”gece belirmiş olan ümit ışık ları artık sönmüş O olduğundan Al manya hükümeti son derecede va- hüm bir şekil almış olan mali vaziye- te yalnız kendi kuvvet ve vasıtalari- ie karşı koymak mecburiyetinde kal maştar, Diktatörlüğe doğru BERLİN, 13 A.A. — Alman ka- binesi gece yarısı olduğu halde mü- zakerelerine hâlâ devam etmektedir. Kabinenin Almanya'yı pek yakın bir mali inhidamdan © kurtarmak için baş vuracağı çare ve usuller hakkın da henüz sarih ve kat'i hiç bir karar vermediği zannolunmaktadır. manya'yı yakından tehdit etmekte | olan mali felâketi büyüklüğü ve me- üceleri itibarile misli görülmemiş bir vak'a teşkil edeceği şüphesizdir. Alman kabinesinin önünde iki yol açılmış bulunmaktadır. Bunlardan biri, alâkadar hükü- metler arı da Oo mülcilemeler ve banknot ihracına mezun bankalar a- rasında beynelmilel bir mosai iştira ki temini yoludur. Ikincisi Almanya'nın — hariçten yardım gelmesini beklemekten vaz- geçerek yalnız başına harekete geç- mesi ve elyevm baiz bulunduğu dik tatörlük salâhiyetini andıran kuvvet komisyonlar far yonlar me: t bulunmaktadır. vadisi olarak, ği vasıta ve tedbirlere müracaat et- mesi yoludur. Kararname BERLİN, 13 A.A. — Reisicüm- hur tarafından kabul edilen © veba! sabah meşredilecek olan kararname, bütün mevduatı hükümetin temin etmekte olduğunu, bankalarda te. yatın tatili münasebetile yapılacak | tasfiyenin muntazam bir surette ve | sükün içinde icrası taahhüt etmek te bulunduğunu natıktır, Alman bor saları döviz ve caham muamelâtem tatil etmeğe davet edilmiştir. Bir iflâs BERLİN, 13 A.A. — Ehemmi- | yet itibarile Almanya'nın dördüncü | bankası olan Darmstarder Und Na Gonal Rouk, tediyatını tatil etmeğe | karar vermiştir. İ Mark düşüyor LONDRA, 13 A.A. — Mali buh. e markın 2,53 ten o 3100'e düşmesine dair olan heyecanlı haber üzerine borsada hafta iptidası büyük bir hayret ve şaşkınlık içinde başla mıştır. Her ne kadar panik olmamış ve satış için istical gösterilmemişse de fiatlerin ekserisi pek düşük ola- rak tescil edilmiştir. Bilhassa ihti- yat saikasile bu suretle hareket edil miştir; logiltere hükümeti oshamı, kam- bio fiatlerinin sukutu yüzünden mü him surette düşmüştür. Alman is- tikraz tahvilleri 6 puvan düşmüştür. fakat bunlara ait fiatler itibaridir. Reichsbank'ın kasaları ve müfurunun kendisine temin etti- n birleştiği imu- harrirleri daba iyi bilmek © istiyor. Bunun içindir ki son iki kitabını, Les Epicuriens français ile Nous marchons sur la mer'i hemen okumağa başladım. &picuriens français, rant de Söehelles'den, On Dokuzun Cu asrın belki en büyük, herhâlde in san kafasını en çok işleten roman. cım Stendhal'den, bir de Sainte - Beuve'den (yukarıda zikrettiğim ma kale) bahsediyor. Fakat, Nouvelle Revue Française edebi zümresi- ne mensup bütün münekkitler gibi Jean Prövost da, kendisine mevzu edindiği adamların yazılarını tahli- ke, fikirlerini tasnife | kallkışmiyor. Onlar karilerine, mevzuu bahis eser leri biliyorlar diye hitap (ederler. Ne uzun makalelerinde, ne de kü- şük “compte - rendu?” lerinde * bir romanın mevzuu, bir o nazariyenin tahlili gibi şeyler ılumur. Hepsi, lde BERLİN, iy A.A. — Alman Kari ile, her iki tarafında pek iyi bil. diği bir eser bakkında konuşuyor gibidir. Zaten bir san'at olan tenkit de işte budur; kitabın mevzuunu an- latarak ona rağbet teminine çalışan ların ki bir ticaret işinden veya uka- lâca bir dersten başka nedir ki? Jenn Prövost © üç adamın, eser- lerinden ve hayatları hakkındaki ma lümattan istifade ederek, hakiki hü. viyetlerini ve en gizli düşüncelerini keşfe çalışıyor. Fakat bununla kal. mıyor; muzlim bir noktayı tenvir i çin kullandığı çareler veya farzetti ği smikler dolayısı İle insan ruhı zerinde birtakım “dissertatic; ra giriyor; en cazip olan taraflar da işte bunlardır. Bunlardan birinin ter cümesini bu yazıya ilâve ediyorum. Jean Prövort'nun kitabını okur- ken, o üç adamın eserleri hakkında, osasen malümatınız yoksa, yine bü- yük bir şey öğrenmiş olmazsmız; fakat buna mukabil bazı ruhi mese- leler hakkında bazan derin ve ekse- riya yeni düşüncelelerle ikarşıla; matbuat kanun lâyibası ile muamele vergisi W caklar ve Meclis hey'eti umumiyesine bütçenin müzake: ayret edeceklerdir. masının bir daha tetkiki için havale edildiğİĞ nai müesseselerde imal olunan maddelerden in başka gümrüklten geçerken muamele vergisi İ movadı iptidaiyeden ikinci defa vergi Matbuat kanunu V muamele vergisi lükümet hazırlanmış buluna bal istemiştir. Matbuat kanun İf yet üç güne kader Meclise takdim edilecek, Dahiliye ve AdİİĞİ Encümenler lâyiha üzerinde tetkikatlarını en kısa bir zamanda si ikmal ümenler arasında çıkan p . Verginin ciro üzerinden alınması beygir takatında kuvvoi muharrikesi nuamele vergisi als alımmamasnın temini için i içtimada tukarrür etmiştir. Bu hut günlerde tekrar toplanacak olan muhtelit encümende müzakere Muallim mektepleri muallimlerimi bulunması lâzım gelen vasıflar ise ve muallim mektepleri müdürlerif muallimlerinde bulunması len vasıflar ve stajiyer ewuallimler meselesi mevzuu bahsolmuş ve in ne suretle yetiştirileci mesleki sicillerinin sureti tanzimi meselesi görüşülmüştür. Bu sicil snmzetlerin ahlaki ve ruhi vasıflarının ne suretle tayin ve i müdürlerinin içtirmaı ile bir komisyı de keyfiyet tekrar tezekkür edilerek heyeti umumiyeye bir raporla; rilecektir. Stajiyerler için altı kişilik bir komisyon teşkil edilmiştir” Him mektepleri muallimlerinin daba müsmir ve daha faydalı olabil çin düşünülen ve tetkik edilen tedbirler bu seneden itibaren tatl cektir. Heyeti umumiye günde üç celse aktetmekte ve diğer Yarın da onat 8 dan itiberesii ve heyeti umumiye içtima devam edecektir, iLiselerde muhtelit tedrisat yapılmıy: ANKARA, 13 A.A, — Maarif vekâletinden: 13 Temmuz tarihli “Son Posta,, gazetesinde Ankara hususi tı aarif vekâletinin talebe tezayüdü karşında önü ders yılından itibören muhtelit tedrisat liselere de taşınil edeceği İ tri Wekületce böyle bir tasovur mevcut değildir. müttahit hükümetler kal manyanın Fransa, Amerikâ, re ve İtalyadaki sefirlerini tin buhranlı ve vahim kanda Avrupa külün defa daha dikkat nazarını © mür etmeğe karar vermiştir. “4 Cumartesi günü Reich geri çekilip alınan sermaye 540 milyon markı bulmuşte Alman kabinesi bo; kapatacak mı? BERLİN, 13 A.A, — Kaf at bire kadar müzakeratına etmiştir. Kabine bu suretle i den beri filen iç de bulunuyordu. Mevzu olan mesele vaziyetin bir teşriki mesai ile mi yoks# yanm münferit hareketile rılacağı idi. Bankalar tehlil ruz kalmaktan borkemakta “EĞİ umumi moratoryom siste mete ecnebi müzaheretini çin vakit kazandırmak su ketin önüne geşilebileceği da bulunmaktadırlar, sayı kapatmak niyetinde oli nedilmektedir. Berlin darülfün kapatılıyor BERLİN, I2 A.A. — mun emini müfrit milliyetçi münist talebeler arasında » lan arbedeler üzerine kapatmağa karar vermiştir. ? niz. x. Bu eserin eğlenceli, e ea bir şey olduğumu ideis$ ; bilâkis, çok sakıntılı ve Te mütemadi bir dikkat & kitap, Üç hikâyeden müreki Nous marchons sur İf de yine öyle. Hikâye... Vak harrir © üç parçaya bu ismi *İ fakat bunlarda da yine o ının, muharrire en yakın aldıkları vaziyeti gösteriyor ij lerin bir kasma, Mei Jacgucs Maritaj neye, katolikliğe çitler ki en bahtiyarlarıdır, çü de yürüdüğümüz denizde rine sığınacak bir yer b kısmı da Rusya'dan gelen takılarak yine kendilerine Pİ) dahili huzur temin ettiler: Fİ zıları her iki tarafa da bas Gideciler diyebileceğimis Vİ