14 Temmuz 1931 Tarihli Milliyet Gazetesi Sayfa 7

14 Temmuz 1931 tarihli Milliyet Gazetesi Sayfa 7

en suyu gelmiştir. aamı hoş ve gazozlu tTeğiri Rat AYATA OZZAN VURMA Za 2 Ye Büliçokapı <4 aaran as “deps Hararetinizi teskin için her zaman KARALISAR MADEN GUNU İ | içiniz. Yemeklerde hazmi teshil eder. | İ İ | ı Böbrek, Karaciğer, Kum ve mide hastalık- 'arına karşı tanınmış bir sudur fer yerde arayınız. Toptan ve perakende satış deposu: Yeni postane karşısındaki cadde- j de No. 20 Telefon. 20062 | Telgr. Depo - Istanbul © Emlâk ve Eytam Bankası ilânları Kiralık emlâk Mevkii ve nevi Dolmabahçe kışla caddesi 9-11 No, kok kömürü imalâthanesi arsası, Tophanede Boğazkesen kışla altında 4 numaralı dükkân Üsküdar Küçükçamhen Setler kahvesi Teşvikiye Vali konağı caddesi bostan sokak 14 No. arsa (balen A kahvesi) Beykozda Tokat çiftliği müştemilâtından kır kahveciliği Yenikapı Kâtip kasın mahallesi San- dıkburnu 22 No. hane Beşiktaş Kılıçali mahallesi Asariye 80- kağı 3 No. dükkân Beşiktaş Kılıçali mahallesi Tekservi sokak 75 18 No. bostar Beşiktaş Cihannüma mahallesi Hamamı sokak 13 No. hane Unkapanı Yavuzersinan mahallesi Cami altı sokağı elyevm beylik değirmeni 6 No. edalar Unkupanında Yavuzersinan mahallesi Otluk sokak 13 No. dükkân 286 © Edirnekapı Ave bey mahallesi Şişhane sokağı 2 Mo. karakol binasi Balâda yazık ewlök bilmüzayede birer sene müddetle ki- verileceğinden taliplerin ihale gününe müsadif 20-7-931 zartesi saat on altıda şubemize müracaatları. ISTANBUL VİLÂYETİ DEFTERDARLIK İLÂNLARI 1927 Mali senesi nihayetine kadar Milli hükümet bütçe- rine müteallik (borçlarla Mill Hükümetin zamamna ait “bütçe ve adi emanet hesaplarında kayıtlı borçların alacakları 1513 No. lu kanun mucibince Şubat 930 nihayetine kadar müracaatla müracaat vesikası almışlardır. Tayin edilen bu müracaat müddetinin hitamından sonra tebeyyün ve tahak- uk eden bu gibi borçların alacaklıları için 1-4-931 tarihin- ibaren bu kere kabul edilen 1783 numerolu kanun mucibince altı ay daha müracaat müddeti tayin olunmuştur. Eylül 930 nihayetine kadar hitama erecek olan bu altı ay müddet zarfında alakâdaranın mahal ikameti itibarile tabi ME olduhları en büyük mal memuruna ba istida müracaat ede- rek müracaat vesikası almaları lâzım olunur. senelik icarı Iı T.L 240 15 150 25 120 60 30 30 , .. Li KİRALIK SEYİR KAHVECİLİĞİ: No. 28/32. 22, Çam- hca caddesi Kısıkh, büyük Çamlıca ( setler kahveciliği ) 3 sene müddetle kiraya verilecektir. Senelik kirası 800 lira, iralamak açık arttırma 16 temmuz 931 perşembe 15 def. | lıkta, La — — (8 SATILIK MÜCEVHERAT ls | (M-75) etmiş olduğu mebaliğe mukabil Sandığımız namına merhun bulunan iki roza akar pantantif, iki roza çıplak taş ve bir roza yüzüğün omumaileyhin talep ve muvafakati ile 14 temmuz 931 tarihine müsadif salı günü saat 14 te Sandal bedesteni mezat idaresinde bilmüzayede satılacagından talip olanların müzayede mahalline müracaat eylemeleri lüzumu ilân olunur. ROBERT KOLEC Kolec kısmı - Âli mühendis kısmı - Sanayi kurları 16 temmuzdan itibaren her perşembe ve cuma günleri saat 9 dan 12 ye kadar müracaat kabul olunur. Yerler mahdut olduğundan istical tavsiye olunur. Zile Belediye Riyasetinden: Zile kasikasım cadde ve sokaklınada 100 mwniek 150 adet lamba ile tenviratyapılmak ve 4000 lira bir senelik ceryan ücreti peşinen veri'mek ve emakini hususiyeye veri- | lecak ceryanın beher kilovatından 25 kuruştan satılmak üzre bilmüzakers 11 sens müddetle imtiyazı hakkında mutabık kalinan mukavelensme sureti İstanbulda Büyük kınaciyan han 30 numarada hacı Tahir efendi zade Rahmi mahdum- | ları yazihanesin: gönderilmiştir. Mezkür mukavelenameyi tet- | ikle daha müsait şera'te talip olanların 15 Ağustos 931 Süyesize kadar be'ediye riyasetine müracaat etmeleri ilân olunur, İ| kayak ile kümes ve sairhay- İ| vanat üzerindeki bit ve pireleri, çiçekler, ağaçlar; bağlar ve mniyet Sandığı Müdürlüğünden: ! Maksut Efendinin 44145 numaralı deyn senedile istikr:27| | SIHHATİNİZİ,, ÇOCUKLARINIZI VE YEMEKLERİNİZİ MUHAFAZA EDİNİZ FAYDA ek, Sivrisinek, Pire, N | Güve, Hamamböceği, Bit, İ a İ Örümcek, Karınca ve Kırka- >. | ! | bostanlardaki böcekleri ve bilümum başaratı imba ve yu- | murta ve tohumlarını ifna ve izale eder. Yerli malıdır. Türk | zekâsı, Türk amelesi ve Türk parasile yapılmış daha müessir daha mühlik olduğu gibi yarı yarıya ucuzdur. Kat'iyyen leke | yapmaz. Kokusu hafif ve lâtiftir. İnsanlara ve çocuklara zararı yoktur. Bütün devairi devlet, ecnebi müessesat, Sey- | i Şirketi Hayriye, hastaneler, Hilâliahmer, yatı mek- tepleri vapur kumpanyaları, Devlet Demiryolları, Amerikan Ford kumpanyası, büyük oteller, Bursa hamamları, Yalova | kaplıcaları bütün müessesatı milliye FAYDA istimal eyler. | FAYDA diger bazı fena müstahzarat gibi sersemletip ba- | yıltmaz. Kat'i olarak öldürür, ve haşarat bir daha dirilmez. Aksini iddia edene beş bin lira tazminat verilir, Servetimize acıyalım ve ecnebi yaldızlı rek- lâmlarına aldırmayalım. Kutusu 50, büyük 75, bir | kiloluk 125 pompası 75 kuruştur. Hasan ecza deposu. Pazarlık suretile Kırım danası | mübayaası Pendik Bakteriyoloji Müdürlüğünden: Ankarada Etlik merkez lâboratuvar: için Pazarlık suretile 18 temmuz 931 târihine müsadif cumartesi günü saat 13 de mübayaa €dilec:k olan 26 baş kırım danasının şartnamesini görmek için her gün Pendikte Bakteriyolojihanei baytari müdürlüğüne ve Fındıklıda Güzel sanatlar Akademisinde Yüksek mektepler muhasebeciliğine ve “danalar vermeğe yüksek mektepler e muhasebeciliğinde müteşekkil mübayaat komisyonuna müracaat feylemeleri. DM Yl AY LYAİ ie) STALIKLARI-! KURTULMAK İSTERMİSİNİZ ?.. 4 iile Sayen 4g opu dı ns yeparg ag weöye va yeğeç TÜRK TİCARET BANKASI Merkezi - ADAPAZARI Sermayesi: 1,000,009 Türk lirası Tesis tarihi 1913 Anenime tahvili 1919 1s'a »bul şubesi: Yeni postane karşısında. Tel. 22042 talip olanların yukarda gösterilen tarih ve saatte Fındıklıda | üsai itle: Sepedat iskontosu - Sencdat tahsili Müsait şeraitle: Hesabı cart musmeltn - Havale kabulü, Mevduat: Hesabı cari senevi */, 5 Üç aylık senevi *), 6 Alo aylık senevi o, 7 Bir genelik senevi , 8 Faizle kubul olunur. Bir seneden fazla müddetle ve büyük mikyasta mevduat ayrıca kararlaştırılır. Tasarruf Sandığı ve kumbaralar için senevi faiz » $ Adapazan, mede, Yenişehir, Burda, DIbELER, | Kütaıya, Tekirdağ, Bolu, Bartın a . Bözüyük, Düzce, Geyve, Mu Eski Telgraf adresi - ADBANK Seyrisefain Merkez acentesi: Galata Köprübaşı B. 2362; şube acentesi; Sirkecide Mühür- darzade hanı 22740 Trabzon postası (İnebolu) vapuru 14 tem- muz salı İ7de Sirkeci rıhtımından hareketle Zon- guldak, İnebolu, Ayancık, Samsun, Ünye, Ordu, Gi- reson, Trabzon, Rize, Me- pavri'ye gidecek aynı is- kelelerle Görele'ye uğra- yarak avdet edecektir. Trabzon postası (Cumhuriyet) 16 temmuz perşembe 17 de Mersin postası ( Konya ) 17 temmuz cuma 10 da Galata rihte- mından kalkacaktır. g. ren Anvers İstan» bul ve Baheisiyah arasında azimet muntazam © pos Hamburg, Beem, Stetin, Anvers ve Roter damdan limanımıza beklenca ALIMNİA vapuru 15 temmuza doğru İMBROS vapuru 16 temmuza doğru. ALAYA yapin doğru. ASKANİA vapuru 21 tenmu- za doğru Burgaz, Varna, Ki ve İbrsil için limanımızı ket edecek vapurlar IMBROS vapuru 16 muzda tahmilde ASKANYA vapura 96 - 87 temmuzda tahmilde Yakında Batum için hareket edecek vapurlar: ALIMNIA v muzda tahmilde Hamburg, Brem, Anvers, Roter dam ve Dançiz için yakında lims- sımızdan hareket edecek vapurlar; ANGORA vapuru 16-18 tem- muzda tahimiide GALINEA vapuru 19-20 tem muzda tahmilde ALAYA vapuru 22 - 24 tem- muzda tahmi Fazla tafsildt için Gulatada Ovakiriyan hanında kâin Laster Silberman ve Şürekâsi vapor acenteliğine müracsat v 641 - 674 Gİ İİ KARADENİZ POSTASI Erzurum “pon 5 Temmuz ÇARŞAMBA günü tam saat 17de Sirkeci rıhtımından hareketle (Zon- guldak, İnebolu, Samsun, Ordu, Giresun, Trabzon, Sürmene ve Rize ) ye azi- met ve avdet edecektir. Fazla tafsilât için Sir- keci “Yelkenci hanındaki acenteliğine müracaat. Tel, 21515 IZMIR - MERSİN Lüks ve Sür'at Postası vapuru GERZE ye'rinmiz PERŞEMBE Akşamı saat 19 da Sirkeci rıhtunından hareketle doğru (zmir, Küllük, Fethiye, An- talya, Alâiye ve Mersin ) azimet ve avdet edecektir. Tafsilât için Sirkeci" Küçük Kırzade hanımdeki acentasına müracaat, Telefon: 23118, Galata acentası Galata rıhtımında 35 No. Vuçino Tel, Bey- oğlu 1169 Muhsin Çocükları operet heyeti 15 temmuz nkşamı Kadıköy Mühürdar bahçesinde, “16. temmuz per şembe akşamı Üsküdar Kız kulesi parkında. Perkde Ar- kasmla Öperet 3 perde. muvasalanı 40 temmuza Kalas 18 tem- uru 14-16 tem: Telefon Keyoği | Zonguldak vilâyeti hükümet konağının(56614)/'rallkuruş keşif | bedelile dördüncü kısım insaatı 93İ temmuzunun 30 urcu perşembe günü saat 16 da Zonguldak Defterdarlık dairesin- | de ihalesi icra edilmek üzere bu günden itibaren kapa'ı İ zarf usulile münakasaya çıkarılmıştır. Taliplerin Ankara, İstanbul, Zonguldak Defterdarlıklarına ila keşifname, şartname ve sairesini görüp ehliyeti ye vesaikını, yüzde yedi buçuk nisbetindeki muvakkat İ teminatile teklif zarfların ihale gün ve sa'tinden evvel Zonguldakta münakasa komisyonu riyasetine usulen tevdi © etmeleri ilân olunur. Zonguldak Defterdarlığından: İ © Karadeniz Ereğlisinde mağruk va haritasında kısmen mev- İ kileri işaretli 25 kıt'a sefine ile Amasra limanındaki Şahin vapurunun ve Kozludaktaki Selânik vapuru enkazının çıka- rılması kapalı zarf. usulle o münakasaya konulmuştur. 931 | ağustosun 1 inci salı günü saat 16 de Zonguldak Defter- | darlık dairesinde ihalesi icra kılınacaktır. İ — Taliplsrin Ankara, İstanbuk İzmir, Zonguldak Defterdar- | lıklarına müracaatla şartnamesini görüp matlup vesaik ve İ (Yedi bin beşyüz) liralık teminatı muvakkate ile teklif za*f- larını ihale gün ve saatinden evvel Zonguldakta münakasa | komisyonu riyasetine usulen tevdi etmeleri ilân olunur. Zonguldak Defterdarlığından: Zonguldak hükümet konağının 17265 lira keşif bedeli i (KALORİFER ) tesisatı olbaptaki proje keşifnamesile şart- İ sameleri veçhile 1931 ağustosun birinci cumartesi günü saat | 16,50 da Zonguldak Defterdarlığı dairesinde ihalesi icra İ edilmek üzere kapah zarf usulle münakasaya çıkarılmıştır. İ oTaliplerin izahat almak üzere (ANKARA), (İSTANBUL), (ZONGULDAK) Defterdarlıklarına müracaatları ve yevmi mezkürda ehliyeti fenniye vesaikini ve 1295 lira muvakkat | Zonguldak Defterdarlığından: teminatla münakasay; Eskişel askeri inşant kapalı zarfla münakasaya konmuştur. İha- lesi 16 temmuz 931 perşem- be günü saat 14 te eskişe- hirde 4. K. O. Satın alma komisyonunda (yapılacaktır. Taliplerin şartname ve ke- şifnamesini almak üzre te- minat ve teklifnameleriyle birlikte mezkür | müradatları. ona (420) ... Urfa ve Siverekteki kıta- atın ibtiyacı olan 4 kalem yem ve erzak 16-7-93İ per- be günü saat İ0 da ve Şi ömre ermek: 207 931 pazartesi günü saat 10 da kapalı zarfla münakasa- | ya konmuştur. İhalesi Urfada askeri satınalma komisyonun- da yapılacaktır. Taliplerin şartname almak ve teklifle- İ rini vermek üzere teminat- İ lariyle birlikte mezkör komis- | yova müracaatları. o (408) ... Ordu ihtiyacı için yerli | fabrikalar mamülâtından 625 | buçuk ton çimento kapalı zarfla münakasaya konmuş- tur. İhalesi 29 temmuz 931 İ çarşamba günü saat 15 de İ Ankarada merkez satınalma komisyonunda — yapılacaktır. Taliplerin şartnameyi görmek üzere Fındıklıda heyetimize ve şariname almak ve tek- liflerini vermek üzere temi- | matlarile birlikte mezkür ko- İ misyona müracaatları. (445) ... Istanbul Levazım muayene heyeti için iki adet kuvvet makinesi kapalı zarfla müna- kasaya * konmuştur. / İhalesi 5-B.931 çarşamba günü saat on dörtte Fındıklıda heyeti- mizde yap'lacaktır. Taliplerin şartname ve kataloğu heyeti- mizde görmeleri ve ihale saatinden evvel teminatlarile tekliflerini heyetimize verme- leri, (449) Tavilzade vapurları Muntazam AYVALIK postası Selâmet vaj her per- T çö akşamı saat 17 de Sirkecidem hare- ketle Gelibolu, Çanakkale , Küçükkuyu, Altınoluk, Ed- remlt, Burhaniye ve Ayvalığa azimet ve avdet edecektir. Yolcu bileti vapurda da verilir. Adros: Yemişte Ta- vilzade biraderler. Telefon İstanbul 2210 rakleri lüzumu ilân oulunur. Kınıktaki askeri hayv. tın İhtiyacı olan arpa ve kuru ot ayrı ayrı şartnamelerle ve kapah (rarfla o münakasaya konmuştur. | İhaleleri (arpa 15-B-931 cumartesi saat 17, kuru ot 16-8-931 pazar saat 15de Kınıkta askeri salın alma komisyonunda yapıla- caktır. (Şartname sureti hey- etimizde mevcuttur.) Talip- / lerin şartname almak ve mü- nakasaya girmek üzere ihale saatinden evvel teminat ve teklifnamelerile birlikte mez- kür komisyona müracaatları. (450) Beyoğlu Sulh Mahkemesi İkinci Haki: & Hanımlar ve Fireyinan ef. ile şayian ve müştereken mutasarrıf oldukları Armavutköyünde Ambarlı derede bir tarafı Simon ve bazan Manol bağları ve tarafeyni tariki has ve bir tarafı tariki am İle mahdut Sultan Beya- at vakfından 9 dönümden ibaret ©- lan 36 numaralı tarla izalei | şuyu zımnında hükmen açık arttırma ile sabılığa çıkarılmış olmasına binaen hissedarlardan Meliha ve (o Cenan Hanımlara satışın icrasma dnir olası tebligat üzerine mmaileykimania ilen ikametgâhta bulunmadık- inin Parise ve diğerinin- de Konyaya gittikleri ve nerede bu- lunduklarının meçhul olduğu mübas şir tarafmdan verilen anlaşılmasına binaen satış için tayin kılınan 12/7/9381 tarihinde satış ic ra edilemiyerek satışın (o 16/8/9831 Pazar günü saat 16 ya talik kılındı- İn ilân olunur. Fatih yangın yerinde GL inci a- dada Haraççı Muhiddin mahallesin- de 14,93 ve 3 metro yüzünde 41,79 metro mürabbamdaki arsanın metro mürabbama 4 lira kiymet takdir © lunarak açık müzayedeye konmuş ol- duğundan taliplerin şartnameyi gör- iş üm Levazım müdür günü olan 3/8/931 Pazartesi günü saat on beşe kadar Encümeni dai 'miye müracaatları, çi Cibalide Muhiddin Hocavi med- günü saat On beşe kadar Encümeni Daimiye müracaatları, ——————————— Beyoğlu Beşinci Tera memürlu fundan: Bir borçtan satılmasına ka rar verilen Tuhafiye eşyası 20/7/31 tarihine tesadüf eden Pazartesi sa- at 10 dan itibaren Beyoğlunda Tü- Bel civarında 39/3 nümerolu dükkân önünde açık arttırma ile satılacağı | ilân olunur. 3