14 Temmuz 1931 Tarihli Milliyet Gazetesi Sayfa 3

14 Temmuz 1931 tarihli Milliyet Gazetesi Sayfa 3

tan ve bahçe “Maarif müdürlüğünde yeni bazı teşkilât yapıldı. Ekonomi MİLLİYET | SALI | Belediyede Buğday fiatlerinde tenezzül başladı Fiatlerin daha ziyade düşeceğine muhakkak nazarile bakılıyor Buğday fiyatları son iki gün ür borsada (seri bir tenezzül termeğe başlamıştır. Dün orsada buğday 5,5 küruşa ka- lar satılmıştır Alâkadarla bepleri yeni ir irilmiş olması ve dolayısile merika ve ine real örülen fiat sukutudur. ai bu seneye düşük bi: tle girildiği için şimdi tal fiatler geçen senenin ayni ay- öna nisbetle daha düşük olmuş tur. Fiatlerin daha Fazla düşe- ği muhakkak addedilmekte- ir. Sebzeler ucuzladı. Sebze fiatleri bu sene çok dü iktür. Mevsim sebzelerinin ileri daha yeni piyasaya ğa başladığı halde fiatle- » bu kadar düşük oluşu bos- sahiplerini çok Mİ Şena bir vaziyete düşürmüştür. Sebze halinde kabak 50 para 'dan tartılmaktadır. Çalı fasul- Mİ yesi toptan okkası üç kuruş, ayşe kadın beş kuruş, şeker fa- sulyesi çift okkası beş kuruş- tur, Yerli domatesin okkası top- tan beş kuruştur. a Kavun ve karpuz yeni piya- saya geldiği halde fiatleri çok düşüktür. ili Alâkadarlar bu düşüklüğün 'bu sene konserve fabrikalarmın elin faaliyete başlamamasin- 'dan ileri geldiğini söylemekte- dirler, Alçı ocakları sabip- lerinin şikâyeti Gemlik civarında alçı is tihsal eden ocak sahipleri İktı- sat vekâletine müracaatla yerli çimento fabrikalarınm reklâm- ! larında mevaddı. ipti eleri- 'nin yerli olduğunu iddia etme- lerine rağmen ecnebi alç itaşla rm kullandıklarını bildirmişler di. Aldığımız malümata naza- ran İktisat vekâleti bu müraca- atı alâka ile karşılamış ve bu bususta tetkikata başlamışlar. Salâhaddin Bey Cümhuriyet Merkez bankası ömum müdürü Salâhaddin Bey dün kambiyo borsasında meş- gul olmuştur. Trabzon tütüncüleri avans istediler Trabzon tütüncüleri Tü inhisar idaresine müracaatla i- 'darenin kendilerine avans ver- mesini istemişlerdir. Zahire borsasında intihap Zahire borsasında yeniden ya- pılacak olan meclisi idare inti- habına nezaret edecek olan ko- misyog dün içtima etmiş ve in diğerlerini anlamıyor, onların çıkar. dığı neticelerin doğruluğunu kabul etmiyor değil; fakat iki taraftan bi- rine bağlanmak istemiyor. Her iki- sini de alıyor ve bunlardan — başka sıkacak cereyanlardan da vazgeçe- miyor. Çünkü insanın bin kalpli ve bin başlı olduğunu biliyor. Cemiyeti inkür etmiyor, fakat ferdi fedaya da ran olamıyor. İmanları yek demi- günkü imansız adam olami yacağıı da biliyorlar; fakat onlarin imanı insanın haricinde bir şey de gil, insanın içinde, insanın ta kendi- si. Sehopenhaver'in: “Alem benim tasavvurumdan ibarettir” sözü, hiç bir zaman bu kadar tam olarak ka- bul edilmemişti. Fakat insan | için hem bir kuvvet, hem de müthiş bir #<iz vadeden bu düstur, bir hürriyet 16 beraber bir de acı bir felâket ifade “der. Bunun için o zümtenin adam- Yani hiçbir meselenin — halline Tam olmiyan ve yine bir hal. çeresi sriyanlar, izlerinde en büyük trayed ya olan kimaslerdir. tihabın şekli üzerinde görüşül- müştür. İntihap gelecek hafta yapıla caktır. Biz müzakeredeyiz, onlar iş başında | Yunanlılar tarafından bir müddet evvel Korent'te karar- laştırılan kavun ihracatının ilk tecrübesi Viyanaya yapılmış- tır. Gelen haberlere nazaran Yunan kavunları Viyana i yük bir rağbet görmüş ve kilo- su 4d drahmiden satılmıştır. Yunanlılar bu fiati çok ümit ve rici bulmaktadırlar. İhracat ofisi Yunanlıların bu ani hareketleri üzeri; ü saal üçte kavun tacirlerini bir içtimaa davet etmiştir. Bu içti mada yapılması mukarrer tec- rübe ihracatı etrafında görüşü- lecektir . ububat piyasaları İhracat ofisine Hamburg'tan gelen malümala nazaran hubu- ve endişe devam etmektedir. Hububattan alınan idhalât res- mi hemen her hafta değişmek- te, bazan tezyit bazan tenkis €- dilmektedir. Vaziyette istikrar yoktur, Hava mü gittiği takdirde Almanyada mahsulün iyi olacağı tahmin edilmekte- | Yunanistanın pamuk rekoltesi Dün iktisadi mahafile Yuna- bat piyasalarındaki tereddüt | Elbise Belediye mensupla- rıiçin talimatname Belediye daimi oencümeni dün bir elbise talimatnamesi vücude getirmiştir. Bu talimat- nameye nazaran belediye em- rinde çalışan her nevi resmi el- biseli memur ve müstahdem el- biselerini kendi paraları ile ala caklardır. Şimdiye kadar elbise leri belediye verdiğinden bu bütçede mühim bir fasıl teşkil etmekte idi. Bademaâ elbiseleri gene bele- diye yaptıracak ve şirketlerde olduğu gibi, bedelini 12 ayda taksit suretile kesecektir. Caddelerde duran otomobiller Son zamanlarda otomobiller bilhassa akşamları, müşteri a- labilmek için durak bulunma- yan yerlerde tekâisüf ederek mü ruru uburu sektedar etmekte- dirler. Belediye kaymakamlik- lara bir tamim göndererek oto- mobillerini durak olmayan yer- lerde beklememelerini bildir- | miştir. Bilhassa bu vaziyet ak- şam üzerleri köprü üstünde gö- rülmektedir. Seyyar satıcılar Seyyar satıcılar olmuştur. Bazı satıcıların hal- kın toplantı yerlerinde herkesi iz'aç edici bir şekilde dolaşmak tadırlar. Belediye bunu: nazarı dik- kate alarak satıcılar için muay- yen yerler tesbit etmeğe karar vermiştir, Ekmek narhı Bu hafta ekmek 85.ta ve nistanda gele telgraflar Yunan buğday rekoltesi şim diye kadar yapılan müsbet tah- minleri nakzediyordu. Bu telgrafa nazaran, Yuna- nistanın bir seneki buğday re- koltesi geçen senekinin ancak nısfı derecesindedir. Maamafih bu mahsulün kalite itibarile iyi olduğu da kaydedilmektedir. A İİ Kambiyo Borsası isteriln 1030.00| Kuron 15,95,00 0,47,27 | Şiling 25 Pezeta 4,06,00 R. mark 188,40 5 İZlei 420 Drahmi 36,10,00| Pengü 270,0 Frank İ. 2,43,30Ley © 70,35 65,10, | Dinar 26,74,00 Florin 1,12.25 | Çervoneç 1088 çi Altın 000,00 e İ Mecidiye © 6000 vii | Banknot © 00000 Esham ve Tahvilâtin nevi İstikrazı dahli 98,50 Düyunu muvahhade 7200 İkramiyeli Demiryolları 3.75 EN A İL bütün bu müşkül, fakat çok cazip sergüzeştin akislerini bulabilirsiniz. Evet, okunması gayet sıkıntılı kitap İar; fakat belki zamanımız. Fransiz edebiyatının en mühim iki vesi Öyle bir makale ile bütün sinizm kelimesi, biribirinden ayrı bir gok hül ve hareket taralarına âlem l olmuştur. Bir kere Diojen'kâri kayt sızlık mânasını bir tarafa bırakıp o- nu, sadece bir prensip, içtimai hür kümler vermeğe yarıyan külli bir peşinhüküm (pröjugö) olarak telâk- | ki edelim. Kafası, insanların hisleri: se, aksül amellerine, işlerin seyrine alışık bir kimsenin sönizmi, düşünme kuvvetinin iyi bir surette idaresi ve &n basit fareziyenin tercihi diye ka- bul olunabilir. Tecrübe sahibi bir a. dam ibtirasların menfaatlerden kuv- elli allame Sli: Güknk Bilki Jean Prâvost'man . ili kitabında | francala 13,5 ta ipka edilmiş- tir. : Otobüs talimatnamesi Mimar Manceri şehir çüple- | rinin fenni bir şekilde toplana- rak bunlardan istifade etmek için belediyeye müracaat et- mişti, Deimi encümen bu husüsta- ki tahkikatını ikmal etmiştir. Bu müracaat hakkındaki kararr salâhiyeti haricinde gördüğün- den şehir meclisi teşrinisani iç- içtimama rzedilmek üzere ev- yakı hfzofunimuştar. Istanbulun çöpleri Otobüs talimatnamesinin ih- zarı daimi encümence ikmal e dilmiş ve dün makama tevdi e dilmiştir. Makam bu talimatna meyi tetkik edecek ve muvafık gördüğü takdirde matbaaya ve rilecektir. Talimatname gazetelerle i- lân edildikten sonra tatbika bâşlanacaktır. Kanalizasyon işletme nizamnamesi Kanalizasyon işletme nizam- namesi belediyece ihzar edilmiş ve berayi tasdik şehir meclisi içtimalarına talik edilmiştir. iz iptal eden veya #önüp gis der, Menfnatler baki kalır ve niha- yet galebe çalar. Binaensleyh bir a- damın, gerek kendisi, gerek başkala- r: için yalnız menfaatleri kale almasi daha âkilâne bir harekettir. Çak mü- dahene görmüş bir hâkimi mutlakın veya ancak çekingen insanların fikir yürüttüğünü duymuş bir İimsenin sinizmi, dalkavuklara karşı bir aksül amel ve mürsilikten istikrah ifade der. O zaman tınetin adiliğine de- ğil, kafanın sihhatte ve cessur oldü- ğena delildir. Tecite'in Vakayina- me'sinde; güzel matuklara ve alice- nabane hareketlere birer saik aramia sının sebebi işte budur. Çok yüzel bir sinizme daha rasgeldim kö bu, bir gençlik hicabı veya ince bir &- dam saygısından başka bir şey değil dir: bu nevi sinikder, kendi hareket- lerine pek necip saikler atfetmek is- temezler, bunun sebebi de gösterebi lecekleri necip saiklerin ancak kıs- | aleyhinde belediyeye bazı şikâyetler vaki'| 4 TEMMUZ CUK ÜR Çolak Hayrinin dün muhakemesi başladı Hayrinin vekili tarafından isteni- len tahliye talebi reddedildi Son günlerde isminden sık sık bahsedilen Çolak Hayrinin muhakemesine dün ikinci ce zada başlandı. Hayri E£. polisi ifayı vazife- den menetmek, cam kırmak, ve saireden maznundu. o Okunan kararnamede diğer cürümler- den Hayri Efendinin men'i mu: hakemesine karar verildiği, yal nız polis Şükrü Efendiye bira- hanede tabanca çekmek cür- münden dolayı mahkemeye sev ki Maznunun hüviyeti tahkik e- dildikten sonra isticvabına baş- landı, Hayri Şükrü Efendiye haka- relte bulunduğunu inkâr ede- rek vak'ayı şöyle anlattı: — Ben Galatada, Holivut bi- rahanesinde oturmuş, bir arka- daşımla rakı içiyordum. Sivil bir adam yanıma sokularak ba- na; — Haydi dışarı çıkl Diye bağırdı. Polis olduğunu | bilmediğim için: — Sen kimsin? Diye sor- dum. — Dışarı çıkınca kim oldu- ğumu anlarsın,, li. Dışarı çıkınca bana hakaret- te bulundu, sonra da kasatura ile beni iki yerimden yaraladı., Dünkü celsede mazmun veki- li tahliye telebinde bulunmuşsa da (müddei umumi mev kufiyet o halinin (o devamını talep etti. Mahkeme de bu talebi kabul ederek şahit cel bi için eyer id İlam çarşamba gününe ix. Linç ne demektir? “Bunlar; millet linçetse yer- den göğe kadar hakkı vardır.,, şeklinde yazdığı bir fıkra mem leketin emniyet ve asayişini ih Iâl ve halkı kanunlar aleyhine tahrik eder mahiyette görülen Yılmaz gazetesinin mes'ul mü dürü dün ikinci çeza mahkeme- si huzuruna sevkedilmiştir. Dük d'Aost'un istira- hati ruhu için Bir kaç gün evvel İtalyada vefat eden dük d'Aost'un isti- rahati ruhu için dün İtalya sefa ret konağında bir âyini ruhani icra edilmiştir. Merasimi dini- yede sefirler ve sefaretler erkâ nı, İtalya tebeasından bir çok Knseler hazır bulunmuşlardır. ük e Gemi tabipleri için ANKARA, 13 — Sıhhat ve içtimai muavenet vekâleti ge- mi tabiplerine mahsus bir tali. matname Yapmıştır. Bünyan kaymakamı ANKARA, 13 — Bünyan kayımskainı Suk: Bey vekâlet emrine alınmıştır. düşürmekten, veyahut i sait altma girmekten çekinmeleri. dir. 5 gerdim; kaçmak pek tehlikeli idi de ondan.” Bunlar doğrudan doğruya bir iş yapan adamların sinizmidir; fikir a. damlarının, mücerredatla uğraşanla. rın sinizmi de yine Çeşit çeşittir. Te fekkür tarzı sistemlere mail olan bir kimse için sinizm peşinhükmü, hiç bir hulyaya kapılmamasını ve muh- telif kısımlarının biribirine iyice bağ k olmasını ârzu ettiği bir İçtimaiyat sistemi için temel vazifesini görebi- lir, Tarihi maddiyecilik mezhebini, bu nevi sinizme bir misal diye gös. termek kabildir. Bu sinizm © insana putlarkırmanın vereceğine benzer ve siddetli zevkler temin eder, Vak tile, bütün yeni ve altüst edici fikir. lerin ortaya atılması tehlikeli oldu. ğu zamanlarda bu zevk © her halde daha şiddetli idi: tehlike, nefse iti- gönül tanımıyan vecizeler herhalde Maznun Yuzuf Ziya Beyin hü viyeti tesbit edildikten sonra isticvabına başlandı. Yusuf Ziya Bey linçetmek tabirile ne muhalefetin, ne de muvafakatin kasdedilmemiş ol- duğunu söyledikten sonra: — Bize muhalefeti, menfaat temini için yapıyorsunuz, diyor lardı. Biz de cevap olarak men- faat temin edenler kimlerse ce- zalarını görsünler, demek iste- tik. Reis hatırlattı: — Fakat, siz ceza görsünler 'dememişsiniz, linçedilsinler de- | mişsiniz. ç — Linç tabirinden onu kas- detmiştik. — Linç memnu işlerdendir. Linçedilsinler demekle halkı kanunlar aleyhine tahrik etmiş oldunuz. — Efendim, cezası verilmeli İ demek istemiştik. — Söyleyin bakalım, linç ne demektir? Yılmazın mes'ul müdürü şu cevabı verdi: — Halkın bir adam üzerine hücum ederek ihkakı hak etme si demektir. — Bunun böyle olduğunu bil diğiniz halde halka linçi nasıl | tavsiye ettiniz? i Yılmaz mes'ul müdürü bu su ale münasip bir cevap bulup ve remedi: Müddei umuminin ev- rakı mütalea etmesi için muha keme 22 temmuza bırakıldı. Papazın muhakeme- sine başlandı Musllimi bulunduğu Odisya Rum mektebinde Sekiz yaşın- da Katina isminde bir kız ço- .cuğuna tasallüt ettiği dilen papas Antinin. dün ağır cezada muhakemesine başlan- dı. Muhakeme, bittebi hafi ola- rak cereyan etmektedir. 1 reransanmeesaanur0ee sane saes4nu00rsaansa ve | Fransızların milli bayramı Bu gün Fransızların 14 tem- muz milli bayramı olduğu için Fransız sefaret konağında bir vesmi kabul yapılacaktır. Müddeiumumi bugün geliyor Geçönlerde Ankaraya giden müddei umumi Kenan Beyin bu gün Ankaradan avdet etme- si beklenmektedir... Halk bilgi derneğinde © Halk bilgisi derneği ağus- tos bidayetinde bir Anıdolu tetkik seyabatına çıkacaktır. Bu seyahatin mahalli" balk ananaları toplanacaktır. olan hazzı temin ediyordu. Ne yazık ki mücerredatla uğra- şan kimselerin sinizmi ekseriya, böy le olmakizu ziyade, çocukların siniz mü cinsindendir. Bir çocuk arkadaşlarına, babası- nın İşgal ettiği yüksek mevkii veya ailesinin servetini metbetmekten vaz seçtiği zaman, kendisinde peşinhü- küm, ahlâk kayıtlarına riayet gibi şeyler bulunmaması ile tefahura kal kışacağı yaşa gelmiş demektir. Bu iki gösteriş de, ayni ihtiyaçtan neşet eder: başkalarını kendi kuvvetinize inandırmak ihtiyacı, Bazı malümet- füruşların, benzerleri ortasında si- nik olmaları (bilhassa tarihşinasları hükümler verdiren saik de, kediye ciğeri pis bulduranın aynıdır. Haya- ta iştirskten mahrum olacakları ve ; köselerinde cürümelerine mâni «la. “Vali dün yolları 3 Vilâyette Vilâyelte | Muvaffak Yollar Bir sergi Mimari “ve tekini san'atler talebesi bir sergi açtılar Dün, Güzel San'atler Akade- misi mimari ve tezyini san'at- ler talebesinin 1930 - 1931 ders senesi talebe mesaisini | ihtiva eden bir serginin resmi küşadı yapılmıştır. Sergi on gün müd- detle Akademi binasında umu- ma açık bulunacaktır. Sergide mimari talebesinin mesaisi ber türlü takdire şayandır. M. Aig- le'in nezareti altında çalışan ta lebe büyük bir istidat ve inki- şaf göstermektedir. Son sınıf teftiş etti Vali Muhiddin Bey dün Bo- Zaziçinin Rumeli kısmındaki yol inşaatını teftiş etmiş ve lâ- zım gelen emirleri vermiştir. Tasarruf Muavenet faslından yapıl makta olan sarfiyatın tasarraf dolayısile yapılamayacağı vilâ- yete bildirilmiştir. re eimer. Eczanelere ucuz ispirto ANKARA, 13 — İspirto im- hisarı bundan sonra beher kilo Maarif müdüriyetinde yeni teşkilât Maarif eminliklerinin lâğvı dolayısile İstanbul maarif mü- diriyetinde bazı teşkilât yapıl- mıştır. Fakat bu teşkilât resmi kadro ile alâkadar olmayıp ih- tiyacala göre bir taksimi veza- if teşkilâtıdır. Maarif müdürü Haydar Bey bilümum resmi mektepler işle- yile müdür muavini Hıfzırah- man Bey de keza resmi mektep işlerile meşgul olacaktır. Vekâlet umum müfettişlerin den Reşat Şemseddin Bey de ecnebi ve ekalliyet mektepleri- ne bakacaktır. Mumaileyh as- len müfettiş olduğundan bu va İ zifeyi idareten yapacaktır. Re- şat Şemseddin Bey teftişlerine de devam edecek, sair vakitle- rinde maarif dairesinde meşgul olacaktır Eminlik muamelâtı devrediliyor Sabık maarif emini Muzaffer Bey dün maarife giderek mua- melâtn devri ve teslimi ile meg gul olmuştur. ml Raylar üstünde uyunur mu? Evvelki gün İzmirde Kemer de Boşnak Mehmet namında birisi, raylar arasında gölgelik bir yerde uyumuş. O sırada İren manevra yapıyormuş. Ray lar üzerinde bir adamın uyuya bileceği kimsenin aklma gel- mediği için, manevra esnasım- da vagonlar Mehmedin üzerin. den geçmiş, adamcağız parça- lanarak ölmüştü iyotlu ispirtoyu eczanelere 80, saf ispirtoyu 180, esmek iepir- toyu 160 kuruştan verecektir. Edirmeye giden hukuk talebesi EDİRNE, 13 (Hususi) — Buraya gelen hukuk talebesi vali, belediye reisi, avukatlar ve balk tarafından İcarşılandı. Kendileri muallim mektebine misafir edildiler. , mıyacağı içindir ki cemiyetin üzeri- ne tükürmeği tercih (o ederler. Bir Juvenal'in âleme yağdırdığı © ipsiz sapsız küfürler; bazı rahiplerin, dün ya işlerinde itibar gösterilen sahte faziletler aleyhinde cesurane talakat leri bize, soğukluktan mahrum kal- talebelerinden Reşat Beyin A- Ra mel ink, vaffak birer i e leyli leyli orta mektep jesinde çok muvaffaktır. kene Me mak cezasına uğramış çocuğun tatlı. dan istikrahla bahsetmesini hatırla. vr. Henüz genç yaşta bulunan ve gö- mülleri ne zaman isterse şöyle bir silkinip hayatlarını beğendikleri yo- ls koyabilecek kimselerde ise siniz me, hariçten gelme fikirlerin ve ki- tapların bir tarafa bırakıldığına de- Tâlet etmesi kabildir. Bu sinizm, © kimselerin terkettikleri şeylere istih fafla baktıklarını göstermez; bilikis arzu ettikleri şeyler karşısında zeha- ba kapılmadıklarını ve hazır oldukla rını haber verir, Ahlâki ve edebi kla- sik terbiye ile büyümüş kimselerin de bu terbiyeden silkindikleri za. m5 ne vam. ki. EA. 8... alidir. ü sınıftan Reşat B. dada inşası tasavvur edilmekte dir. Mimari talebesinin yüksek mesaisine bundan daha vazih misal aramamalıdır. M. Aigle. in muavinleri olarak çalışan Se dat ve Hikmet Beylerin mesai- leri de âşikâr olarak görülmek- tedir. Gene son sınıftan Edip Beyin konser salonu, ikinci s1. nıftan Leman Cevdet Hanımın istasyon projesi her türlü tak- dirin fevkindedir. Kadınlarımız zın ciddi sahalarda muvaffakı- yetli çalışmalarmı o büyük bir meserretle kaydetmek lâzım- dır. Afiş kısmında muvaffak o- lanPerihan H.mı, resim kısmın da birinciliği alan Melâhat Ha- nım da tebrik etmek vazifedir. Resim kısmı pek fakirdir.Ser gide yağlı boya olarak teşhir e- dilen üç konkur * tabelâsından başka ciddi bir etüde tesadüf e- dilmiyor. Senelik mesainin teş birinde bu üç rakamı teessür u- yandırıyor. İlhami Beyin ikin. ciliği kazanan Prometesi de gü zeldir.Hattâ istidat ve istikbal itibarile birinciliği alan eser sa- hibine faiktir. Yalnız Melâhat Hanım eserini daha bitmiş ola rak karşımıza çıkarmıştır. Me- Me eni İsmail Be yin i, abiliyetli o- lan İlhami Bey de Çallı İbra- bim Beyin talebesidir. Talebe ve muallimleri tebrik ederiz. İdam mahkümu Ali Riza dün İzmitte idam edildi Bir gedikli onbaşıyı öldürdü. ğü sabit olduğu için idamma karar verilen ve bir aralık tev- kifhanede açlık grevi yapmağa kalkan Ali Rıza İzmite sevkedi lerek, hakkındaki idam hükmü ün sabaha karşı infaz edilmiş- tir. Ayni cürümden dolayı on beş seneye mahküm olan Ham- | di, mahkümiyet müddetini ge- çirmek üzere dün hapishanevs sevkedilmiştir. Z cemiyetinde j Şehitlikleri imar cemiyeti i bazı dilerin hayatın temin ceği | şeylerin en kabasına, en zinetsizine doğru gitmeleri mümkündür; onlara en doğru gözüken yol budur, çünkü, bu yol, kitaplarımı hulyalarından &n uzak olanıdır. SN Hareketlerimizin mebdei olunen sinizm daima faydalıdır: çünkü o za man en fena netice ile de karşılaşma #n hazır olmanın bir şeklidir ve a- meli hikmetin ilk prensipi de böyle- €e en fena ihtimalleri derpiş etmek- ür. Fakat bu sinizmin nazariyatını kurmuş olan muharrirler ondan hiç bir istifade elde edemediler. Nicolai Machiavelli, tam bir terbiye görmüş kimselerin bir türlü üzerlerinden a- tamadıkları doğruluğa ve iffete ma- Tük olduğunu mazariyeleri altın gizliyemedi ve Floransa Cümburiye ens français, p, 7 - 2)» © > we enees Vani â