25 Temmuz 1931 Tarihli Milliyet Gazetesi Sayfa 2

25 Temmuz 1931 tarihli Milliyet Gazetesi Sayfa 2

wFİSİSE ygs Siyasi tefrika : 3 ERMENİLER sAH. HARİCİ HABERLER.. İngiliz-Amerikan-Alman iktisadi! Izmirde Ist. Sp oil M. Ponso'nun teli ittifakı müsellesinden bahsedildi | Altay me kali İZMİR, 24 (A'A) — Bugün Karşıyaka — Göztepe mi Şimdiki fevkalâde komiser bu telgrafında Fransız mandasından Bütün bu muahedelerin üs- tüne dünyanın büyük devletle» ri tarafnıdan kabul ve imza © dilmiş olan Lozan muahedesi de ilâve olunursa Hosaper'cile- rin kimlerden nasıl bir cevap beklediklerini anlamak güçle- şir. Evet Ranığavarlar Akvam cemiyetine müracaattan başka bir şey yapmamış, Hınçaklar i- se aslâ mevcudiyet göstereme- mişler. İş gören yalnız Taşnak- lar kalmış. Bunların ne iş gör dükelrini burada tekrar etmek bizim için lüzumsuzdur ve bu- nun tetkiki daha ziyade Erme nilere r, Fakat ne iş gör- mek istediklerini bilmek her halde faydalıdır. Cenup hudutlarımızda Er- meniler Yukarıda Taşnak fırkasınm Ermeni milletini bir futbol to- pu vaziyetine soktuğunu söyle miştik. Hakikaten çarların tek- melerinden o kurtulanbu top şimdi Fransızların ayağına geç miştir. Fransızlar hem Suriye- lilerin birleşmesine Omâni ol- mak hem de Türk hududunda daimi bir taciz unsuru bulun- durmak için taşnak siyasetin- den istifade etmeği düşündü- ler. Taşnakçılar Macaristandan Yunanistandan, Rusyadan ve Türkiyeden o kandırabildikleri masum ermeni ailelerini Suri- yeye nakletmeğe başladılar. Ce nup hududumuzda her sene bir az kalınlaşan bir Ermeni zin | ciri uzama dı. Bunun tafsilâtma girmezden evvel Su riyede tatbik edilen idare sis- teminden kısaca bahsetmek mecburiyetindeyiz. Ermenilerin Suriyede niçin teksif edildiğini isbat eden en resmi ve en açık şahit Fransız- ların Suriyede tatbika başladık larr muhtelif kanunu esasiler- dir. Bunlardan en esaslı olan- larını acele gözden geçirelim: Suriye kanunu esesisi Neşri tarihi 25 mart 930 1— Suriye müstakil bir dev. ettir, arazisinden hiç bir cüzü ayrılmaz, 2 — Suriye tecezzi kabul et- meyen birliktir. 3 — Şekli hükmet cümhuri- yettir. Merkezi Şamdır. 24 — Hükimiyet milletindir, 30.— Hâkimiyeti teşriiye mec lisi meb'usanındır. 31 — Kuvvei tenfiziye Rei- sicümhurundur. isicümhur devrei â ia kanunu esasinin tâdilini isteyebilir. Tâdil için meb'usların üçte ikisinin ve ve- zirlerin muvafakati şarttır. 108 — İdari (Oomıntakaların hududu ve tanzimi ile oralara verilecek salâhiyet hususi bir kanunla tespit olunur. Bu kanun Fransızların takip lifti, Fransız yüce komiseri Mr. Ponso kanunu alır almaz der- hal » gi O sıralarda bi uslarınm da mandanın terkine dair notukler irat etmekte ol- maları Suriyelilere kuvvetli bir . Yüce komiserin | müspet bir cevapla döneceğini heyecanla bekliyen vataniler hiç ümit etmedikleri bir teklif karşısında kaldılar: Hüküme- tin talimat ve kararlarile dönen Mr. Ponso meclise şu garip tek Yifi tebliğ etti: Kanunu esasi Fransa hü- kümetince kabul edilmiştir. An cak Suriye: istiklâl, hudut iğine vedaha doğrusu maândanm kaldırılmasına ma- tuf 6 madde çıkarılacak ve man dater hükümet namına da ka- Bunun sonuna bir madde daha iecektir; 116 mcı mad. | kil edecek olan bu ilâve 116 — Bu kanunun hiç bir | maddesi, Suriyeye' bilkassa Fransanın eti K > bahsediyordu Akvama karşı taahhüt ettiği maddelerle tezat teşkil edemez. Bu kayıt, muhafazai intizam, emniyet ve müdafaâi memle- ket ve münasebatı hariciyeye ait hususlarda hassaten İâzi- müttatbiktir. Fransanın Suriyeye taallâk eden beynelmilel taahhüdetı müddetince işbu kanunu esasi- nin o taahhüdsta dokunan mad deleri ancak Fransa ve Suriye hükümetlerinin itilâfile tayin edecekleri şerait dahilinde ka- bili tatbik olabilir. aenaleyh, o gibi mevat bu itilâfın akti üzerine müzakere ve ilân edilecektir, Fransa hü- kümetinin mümessileri tarafın dan ittihaz edilen teşrii ve ni- zami kararlar iki hükümet a sında itilâf hâsıl edilmedikçe | tâdil edilemez.,, Esasinin 115 maddesini birden iptal ediyor ve Mandaterden zi- yade bir müstevlinin hükmünü haiz bulunuyor. Meclis bu tekli derhal reddetti. Bunun üze- rine yüce komiser cenapları da meclisin içtimanı tecil ve yal- nız tesis meclisini ipka etti. Tesis Meclisi Fr: m ar- zusuna memur. edilmişti. Mr. Ponson kendisini şarklılar hak- kında köhne zihniyete kaptır- muş ve güya Suriyelilere mscli- sin dağılmadığı fikrini vererek efârm birdenbire | galeyanıa Hem vatanilerin müracaat ve protestolarından kurtulmak hem de ilk heyecanın intizarla ! yatışmasını temin etmek üzere tekrar Fransaya gitti. Meclisin tekrar içtimaa başlaması veya- mişti. Yüce komiser Parise git ti ve aylarca gelmedi. Güya hu dutlar kahramanı Ceneral Er- mesi refakatinde İngilizlerle Suriye hudut meselesini halle- diyordu. Suriyeliler Komiserin mak: adını çoktan anlamışlar: so avdet edince tesis mecl isi ve vatanilerin lideri Haş mülotâs ii — 1 — 930 da şöy- le bir beyanname neşretti: “Yüce komiser Ponso iki de- fa Parise gidip geldi. Kendisi: le görüşmek - üzere yaptığı müracaatlara cevap vermedi. Nihayet bir mektup yazarak |... fevkalâde ahval zuhurundan ev vel e Yakında bir siyaset tatbik edileceğini söyledi. Şimdi ey vatandaşlar. Şarktaki kardeşlerimiz hür riyet ve istiklâllerine doğru gi- | diyorlar. Siz “10,, senedir y nız, sadakatinizle kaldınız. Biz | Bağdattaki kardeşlerimize veri len hukuka da razı olduk. Fa- kat bizim henüz icabatr düveli. | yeyi takdir edemiyecek bir mil | let olduğumuzu söylediler. Fransız milleti kendi emekleri ile kazanan parayı Suriye için sarfetmek istemiyör. Fransız milleti sakin bir miiletin huku. kunu hazmetmek ve Suriyenin damarlarını emmek itiyor. Şimdiki siyaset Fransız hürri. yetberverleri size ellerini uza» tacak ve hakkımızı ilân edecek- lerdir. Vatandaşlar! Birleşmesini bilmiyen millet. | ler dağılır; milli menfaatler ye- rine şahsi menfaatler kaim olur ve ölüm yaklaşır, Birleşerek ta makârların hücumuna karşı bir kale teşkil ediniz. Şehitlerin ka | ni ile tezkiye edilen “memleke- tiniz sizi birleşmeğe davet edi. yor.,, İ Bu davet Fransızları tama. İ men aksi kararlara sevket 14 Mayıs 930 da Suriyenin | | | beş müstakil hükümete ayrık. | | muş olduğunu ve Akvam ( Konferans bitti. Alelrdan mada diger bazı murahhaslar memnuniyet beyan ediyorlar İngiliz başvekili ile hariciye nazırı pazartesi günü Berline hareket edecekler Macaristanın da yardım isteyeceği söylenmektedir LONDRA, 23 (A.A.) — Maliye , Donald gazeti nazırı komitesinin içtimamda tesbit edilen ve konferansın bu sabahki umumi içtimama arzedilecek olan raporun kat'i metni büyük bir me- rak ile beklenmektedir. Fransanm Almanyaya yardım plânına ne suret le iştirak edeceği bilhassa düşünül. mektedir. Konferansın bu raporu kabul ede ceği ve neticenin öğleden bir az son ra ve her halde akşam üzeri Buc- kingham sarayında tertip olunacak garden party'den evvel öğrenilece- ği zanmolunmaktadır. Hariciye nezaretine gelen smurah haslar çok Ferahlanmış ve şen görü” nüyorlardı. Hava açık ve güneşli idi. Fransız ve Alman nazırları bir müddet ayakta görüşmüşlerdir. Sa. at 10 da yedi devletin bütün murab hasları içtima salonunda toplanmış ve müzakereye başlamışlardır. M. Laval'ın sözleri LONDRA, 23 (A.A.) — Fransız başvekli M. Laval, konferansın son celsesinde söylediği nutka şu sözler le nihayet vermiştir: “Londra mükâlemelerinin Fransa ile Almanyayı siyasi sahada el b Hile çalışmağa sevkedeceklerini ü- mit ediyorum. Amerika hariciye naztrı M. Stm son Fransız.» Alman mükâlemeleri- nin delâlet ettiği o münaya dikkati celbetmiş, bu müzakere ve müküle melerin bütüm dünyada emniyet ve itmat duygusunu yeniden canlandı racağını söylemiştir. Alman Başvekili M. Brüning Fran sa ile Almanyanın birlikte çalışma- larının büyük bir ehemmiyeti haiz olduğuna kani bulunduğunu beyan etmiştir. Italya hariciye nazırı M. Grandi, Londra konferansının nihayet bul. masının bütün dünyada yeni bir ha van ve bilhasen Avrupa milletleri arasında iyi münasebetlerin vücut bulmasına bir başlangıç olacağı ümi dinde bulunduğunu söylemiş M .Mac Donald'la M. Stimson memnun LONDRA, 23 (A.A.) — M. Mac yetine her biri nunu esasi yapıldığını ve artık meclisine lüzum kalma- Pr olduğundan da feshedildi- İ ğini ilân etti, Vataniler tarihte pek az gö- | rülen sürprizlerden biri karşı- smda kalmışlardı. Alelhusus beş muhtelif kanunu esasinin neşrinden evvel Akvam Cemi- yetine tasdik ettirilerek bir em ri vaki ihdas edilmiş olması tahammül edilmiyecek bir hâ- dise idi. Fransızların Suriye için ka- İ bul ettikleri kanunu esaside şu maddeler göze çarpmaktadır: “Suriye Cümhuriyetle idare olunur. Cebelidüruz ve ye hükümetleri yüce komiserin tayin edeceği hâkimlerle idare olunacaktır. İskenderun Suri- yeye bağlı olmamakla beraber yüce komiserin tayin edeceği bir mutasarrıfın idaresinde bu- Tunacaktır.,, Mandater o hükümet tam Fransızca hareket etmişti: Su- riye için bir kanunu esasi ol- muş, fakat Suriye denilen bü- yük nam ve geniş saha altında küçük ve hayat membalarn- dan mahrum bir arazi parçası bırakılmıştı. Hattâ bu kadar feci bir suikasta bazı Fransız lar bile tahammül edemediler. Pierrla Mazidree eserinde di. | yor ki; Biz 1861 denberi Lübnanları Türklere ve müslümanlar karşı | müdafaa ediyorduk. en birine şu be- "Yedi devlet arasında husule gelen itiliftan dola yı çok memnun bulunuyorum. Bu itilâf pek güç elde edilmiştir. Fakat ne olursa olsun temin olunmuştur. Büyük bir ehemmiyeti haiz olan ba itilâfı Almanyaya yapılacak yardım hususunda azami bir tesir icra ei- mesi muhtemeldir. M. Stimson da konferans bittik- ten sonra Röyter muhabirlerinden birinin sorduğu suale verdiği cevap ta alınan neticeden tamamile mem- nun olduğunu söylemiştir. İktisadi itifakı müselles LONDRA, 23 (A.A.) — Gazete yanatta bulunmuştu İ ler konferansın neticesi haldernda bü yük bir şevk izhar etmektedir. Fil vaki konferansın tahdidi teslihat ve tamirat meselelerini müzakere ede. evvelce ihsas edilmiş i enaleyh, matbuatın bu pürü selelerin kat'iyyen bertaraf edilmiş olmasını görerek inkisarı hayale düş | mesinde şaşılacak bir şey yoktur. Matbuat elde edilen neticelerin mu- vakkat telâkki edilebileceği ve “Al manyanın düçar olmuş olduğu betin derin sebepleri, ne son bahar da toplanacak olan içtiman intizar edilmesi mütaleaşında bulunmakta der, News Chronlele gazetesi, M. Flân din ile M.Lavalin hareketlerinin Alman mahafilinde müsait bir intiba tevlit etmiş olduğunu yazmaktadır. Akamete uğramış bulunan ve ihti- mal üç ay sonra toplanacak olan kon feransın bu akıbetine rağmen Fran- sızlarla Almanlar arasında bir muka renet tesssüz etmiştir. Dailey Ekspres gazetesi teklif 0- | lunan tedbirlerin Almanların hoşuna gitmemiş olduğunu Mevzuu bahsohunan nokta şu haki ki meseleye verilecek cevaptır. Al manyaya ikrazda bulunmak neticede İngiltere ile Amerika bu meselede uyuşacaklar ve binnetice bir İnş Amerikan - Alman iktisadi müsellesi meydana çıkacaktır. Berlin ziyareti LONDRA, 23 (A.A.) — Başve. kil M. Mae Donnld ile Hariciye na- zarı M. Hendersonun Berline gitmek Üzere pazartesi'günü Löndradan ha reket edecekleri haber alınmıştır. Mac Donal ve Briand sözlü filme alındılar LONDRA, 23 (A-A.) — Komle- rans bittikten sonra Hariciya nezare ti binasının binek taşı önünde bir manzara görülmüştür. M. Mac Do- nald ile M. Brinnd sözlü filme alın- mışlardır. M. Mac Donald elini M. Briandın omuzuna ahpapça bir vazi yette koymuş olduğu halde şu söz. leri söylemiştir: “Konferansta güçlükle | kazanılan muvaffakıyetin yalnız Avrupa için değil, fakat bütün dünya için bir mu | vakfakıyet teşkil ettiği ümidinde. yim.” Macaristön da yardım isteyecek, PARİS, 23 (A-A.) — Havı jansinin Londra muhabirinin dolayısile bir yardım temini için kon feranan müracant etmesi muhtemel görülmektedir. M. Davves, Londraya gidiyor NEVYORK, 23 (A. A.) — Ame- rikanın Londra sefiri İngiltereye müteveccihen Mauretanin vapuruna binmiştir, M. Stimson İskoçyayo gidiyor LONDRA, 23 (A.A.) — sonun Londradan İskoçyaya giderek tatil zamanını orada geçireceği söy lenmektedir. İ cular, ellerini havaya kaldırarak do | laşmak mecburiyetinde İ şehirde yazmaktadır. | | grevi devam etmektedir. ittifak | M. Stim | İspanyada Vaziyet Sevilde örfi idare ilân edildi SEVİLLE, 23 (A.A.) — Dün hü tün öğleden sonra sivil muhafızlarla işsizler arasmdaki mücadelede ateş teatisi bir an durmamıştır. Yan rın inikdarı çoldur, bunlardı darının yarası ağırdır. doğru yanlarında kadınlar bulun- makta olan nümayişgilerden mürek kop kalabalık bir grap polise kürşi ateş açarak sivil muhafızlara nit kış iayı zapta kalkışmıştır. Polis muka | belede bulunmuş, mümayişçilerden dört kişiyi ağır surette yaarlamış- tır. Bir evin balkonundan polislere ateş etmekte olan kadın da keza ya ralanmıştır. 500 kişiden farla kimse tevkif e- Mevcut hapishaneler, mev tinba kâfi gelmemiştir. Bir çokları belediye dairesinin mahzen- lerinde hapsedilmiştir. Komünist fır kası binası kapatılmış ve fırkanın ic ra komitesi azası tevkif olunmuş” tur. Şehrin manzarası hazindir. Yol- bulunuyor. | Buna riayet etmeyenler tevkif edilmektedi Gece yarısı, örfi idare ilân edil- miştir. Neşredilen bir emirnamede balkonlarından polise karşı silâh a- tlmış olan evlerin müstecirlerinin de şeriki cürüm addedilecekleri bil. dirilmektedir. i Sabahleyin erkenden tayyareler | bir istikşaf yapacaklardır. İstanbul Spor ve Altay klüpleri ka 0 —2 galip geldi. maçı yapıldı. Birinci maçli İstanbul Sporla Altay çok çarpıştılar. İstanbul Sven akat san B. sakatlanınasına rağmen rafta bi oyunu terketmedi. F r gölden fazla kaydedemeden maça nihayet vi Feci bir tayyare kazâ SOFYA, 24 (A.A) — İstanbul fer eden Sydna şirketine ait bir Bükreş arasında s9fİ tayyare “Karnabat,, mev rinden geçerken ateş almış ve tayyare ile beraber bütümüğl ları ki mür halinde yere düşmüşlerdi i kağ imali SEİNE ill Ikinci yüzme yarışla (Başı birinci sahifede) ü ceroyanlarını ve neticelerini aşağı | ya yazıyorum? 100 metre serbest erkekler: Birin- ci Galatasaraydan Suat Bey (1, 20, | 10/3) Bahriye lisesinden Ali Bey | 400 metre serbest erkekler: Birinci Beylerboyinin kıymetli yüzücüsü Sa lira Bey (6,30) yüze kadar gene ay- ni yüzücülük, geçen hafta yaptığı rekordan iki saniye aşağ etle yeni bir rekor yapmı ci Galatasaraydan Şeref Bey. 100 metre serbest Hanımlar: Bi- | rinci Galatasaray Aristi Hanım (1, 56) ikinci Beylerbeyinden Nihal Ha | 200 metre kurbağalama erkekler: Bu müsabaka müsabik adedi fazla olduğu için iki partide yapılmıştır. Birinci grupun birincisi Beylerbeyin den Zeki Bey oldu, Ancak favl Ahali, örfi idarenin ilânmı büyük , bir memnuniyetle karşılamış ve 03- ker kıt'aları geçerken onları şiddet- | le alkışlamıştar. Gazeteler bugün tekrar intişar ©- deceketir. MADRIT23 (A.A.) — Sendika listlerin sebep oldukları kargaşalık. ların vahim bir şekil alması übzer ne Andalousie'de ve Cevillede idare ilân edil Barcelonada — telefon işçilerinin Barcelone'da vaziyet BARCELON, 23 (A.A.) panyanın di yi temin edecek telefon hatları grev ciler tarafından kesilmiştir. Madrite Barcslonada ve Seville- | de bir çok radikalist ve anarşist tev kif edilmiştir. Cortes meclislerinde mebusların intihap mazbatalarının tetkik edildi ği celsede memleketin sükün ve asa yiş muhafazası haklanda o halkında bir müzakere açılmıştır. Muvakkat hükümet reisi M. Alcala, Zamora hükümetin bir takım müstacel ted- birler alınak mecburiyetinde kaldığı nı, bu tedbirler hakkında imkân ha- sıl olur olmaz Meclise izahat verece Bini söylemiştir. — tin şehirlerile muhabere Tayyare kazası MADRİT, 23 (A.A.) — Bueno şehiri üzerinde uçan bir tayyare Can zalc civarında yere düşmü de bulunan iki pilot ölmüştü Tahtdidi teslihmt bak kında Fransız notası VAŞINGTON, 23 (A.A.) — Ha riciye nezaretinin, tahdidi teslihat hakkında Fransızlar tarafından Ce- miyeti Akvama tevdi edilmiş olan notayı henüz tetkike başlamamış ol. duğu söylenmektedir. Resmi maha- fil, M, Stimsonun Londra konferum- sında bülunmaktan bilistifade bu mesele hakkımda Fransız hükümeti tür, İçin erkânı ile noktai nazar teatisine gıri şeceğini bildirmektedir. Almanyada Fransızca BERLİN, 23 (A.A.) — Dahiliye nazırı, diğer hükümetler mütehas- sısları ile bilitilâf, Prusya hülcümeti. Bin Fransızca lisanının Almanyanın âli mekteplerine tedrisi mecburi ille lisan olarak idhalini kabul etmi Ikinci lisan İngilizcedir 7 — Beylerbeyinden Nihal Hanım ve rakıbi 2 — Yü- zücü hanımlardan biri psin den çıkarken.. yaptığı için diskalife edildi ve bi. deniz İisesinden Ali Bey add (4, 18,3/5) ikinci kuleli hire. sirden Sedat Bey, 100 metre kurbağalama Hanım- lari Galatasaraydan rakipsiz olarak iştirak etti ve Gi oldu. (2,45,2/10)) 200 metre serbest erkekler; Bu müsabaka çok heyecanlı olmuş nelicede Galatasaraydan Suat Bey bu müsabakayı (3,12,2/10) da yüze rek birinci ve Beylerbeyinden Cemil Bey ikinci... Birinci rekoru bu mena fe için Türkiye rekoru olarak teshis edilmiştir. 200 metre serbest Hanımlar; Birinci Beylerbeyinden Nihal Ha nım çok muvaffakıyetli bir yüzüş ile (4,28) bu mesafeyi yüzdü. İkin- ci Galatasaraydan Aristidi Hanım. 100 metre sırt üstü erkekler; Birinci Beylerbeyinden Zeki Bey (1,58 4/5) de yüzerek geçen sene Galatasaraylı Nail Beyin olan Türki ye rekorunu kırdı. i gene Bey- lerböyinden Yahya Böydir. Bu genç dahi geçen seneki rekoru çek! forkla şi Geçen seneki bu rekor ( idi Yahya Beyin dünkü (2346/10) dur. 800 metre serbest erki lerbeyinden Salim gene bir rekoru karranşter, (13, 41, 2/! <i Şeref Bey. 400 metre serbest Hanım lerbeyinden Nihal Hanım ( kika le brinci ve | Galatı Aristidi Hanım ikinci olen 50 metre dipten dalma © Bu müsabaka oldukça d oldu ve Beylerbeyinin kaza: hakkak bir galibiyeti inkâr çalışan oldu fakat bitaraf kıymetli hakem heyeti Beyi min haklı olduğunu tesbit etti rinci Beylerbeyi kulübünden Bey oldu. Rekoru (52 2/10)$ Ikinci Galatasaraydan Kâmü 1500 metre serbest erkekleri yarış günün en iaühim yarışı ol gibi ayrı bir hususiyete de Çünkü Galatasarayın uzun rekortmeni Talât ta ştirak edi Neticede gene alâyişsiz çalışa İ lerbeyinin mütevazi fakat tam nasile sportmen olan | Salim vakibimi elli metro kadaf! rak yeni bir Türkiye rekoru yaparak birinci oldu, (27, 8*) Galatasaraydan o Talât Bey (27,38) 50Xx4 bayrak mü İ ekip iştirak etti neticede ray takımı (2,29') de birinci niz lisesi ikinci oldu. Beyi lübü favl yaptığı için di di. ğ Atlama müsabakaları: İhtiş mecburi atlayışlar üzerinden dr ve birinci Galatasaraydan Kİ ikinci gene Galatasaraydan güncü Fenerbahçeden Fahri Bİ oldu. j Hanımlar arasında atlama! Birinci Beylerbeyinden Ni nım, ikinci Galatasaraydan Hanımlar oldu. Bunları mütenkıp Vaterpohi Sİ sabakası yapıldı ve Beylerbeyi Xİ bü rakibi olan Anadolu 40 yenerek galip geldi. ikinci Galatasaray ile Beykoz arasınd?) pıldı. Ve neticeyi Galatasaraf mı kazandı. Bu suretle bu gür Beylerbeyi kulübü bugün rekorlarından dört tanesini ki yüzücüsü Salim ve Zeki B yesinde kırdı. Bu kulüp bütün maddi | lar içinde çalışan ve ancak ken İ mile muvaffak olan bir teşekl İ Sporu spor için yapan ve sıfır olan fiyakadan hariç | büyük muvaffakıyetler kazani; kulübü ne kadar tebrik etsek | Çünkü bu tevazun göre hits) İ Ken tebrik kelimesi pek harf 2 yor. j Muntazam çalışmalarının İ fatlarını irüyorlar... Staj gören eği | zabitlerimiz ANKARA, 24 (Telefofh Müdafani Milliye Vekâleti tari, bakteriyoloji, seror $ı evinde bir seneden gören baytar 2*vitlerinin Vİ hanları yapılmıştır. İmntibiiel) da Sadeddin ( (İstanbul); (ği) | biddin (istanbul), İlhami «| lıkesir), Osman Zeki bul), Celâl (Üsküdar), “Eğ8) tin (Üsküp) Beyler yet kazanmışlar ve iratibi da bulunan rüesa kend * tebrik etmiştir