25 Temmuz 1931 Tarihli Milliyet Gazetesi Sayfa 5

25 Temmuz 1931 tarihli Milliyet Gazetesi Sayfa 5

MILLIYET CUMARTESİ 25 TEMMUZ Birinci sahifeden geçen yazılar Tenis turnuvamız (Başı 1 inci sahifede) ve çok alâkalı bir sürette elit bir tabaka tarafından takip e- dildi, En fazla nazarı dikkati cek beden maçlar şunl Camble — Cideciyan: maçı çok çetin oldu, Gamble'in s0- uk kanlılığı kendisine bu ga- libiyeti kazandırmıştır. - Suat — Alliotti: genç İz: ür- li oyuncu çok güzel bir stili ol- masma rağmen Suat g tec rübeli bir oyuncumuza iyi bir müdafaadan sonra boyun eğ- meğe mecbur olmuştur. Mecdi Serdar — Armitage: maçını hiç ümit edilmiye genç ve daha geçen sene küçükler kısmında oynıyan Necmi Bey büyük bir farkla Moda şampi- Yonu olan Armitagı yenmiştir. Sedat — İbr. Cimcos: İbra- him Cimcos Beyin fevkalâde bir müdafaasma karşı Sedat Bey galibiyetten emin, her za- manki güzel vuruşları ile bilhas sa bugünkü muntazam servis- leri ve filedeki hâkimiyeti ile brahim Cimcos Beye mağlüp Bu sene Milliyet kupasını kazanması pek muhtemeldir Mersin şampiyonu Dr. met Beey hasmı olan Ali Beyi kolaylıkla elimine etmiştir. hirinian — Patsikakis Mei — iss Nomico maçında Mei(Na poli şampiyonu harikulâde vu- | Tuşları ile bütün seyircilerin dikkatini celbetmi Fakat Chirinian — P» kis gibi bütüm İstanbul teni: ri taragından tanınmış oyun- cular ale çok güzel bir 0- Yundan sonra muvaffakıyeti Chirinian — Patsikakise ver- mek mecburiyetinde kaldılar. Diğer maçlarda çok (intere- sen) olmuştur. oyum Tar ilerledikçe oyunlar daha ha raretli ve (interesan) oluyor. Bugün maçlara devam ede- cek oyunculara muvaffakıyet temenni ederiz . rene Dün kazananların esamileri- ni, ve kazandıkları sayılarla a- yorum: are imleri Tiliott w. 0. Chirinian — Orhan 6—0, 6—I Gamble — Cideciyan 7 — 5, 6—3 Mei — Mechida 6—4, 6—I D. Zaffe — Ewhittall 6—2, 6—4| Jeoftredi—F. Harding 6—İ, 6—i Franco—Hamdi Selâmi w.0. Suat — Alliotti 6—3, 6—2 Necmi Serdar — E. Armi- tage 6—3, s5 Watanabe — Hagen 6—İ, lr ie 1—6,6— — İbr, Cimcos 6—2, Sedat e. ar! E. Armitage—İbr. Cimcos— Were — Mongeri 6—Â, 10—8 Miss, F. Desanti — Miss E. Denumann 4 —6,6—3, 6— Miss L, Van Heemstra—Su at — Miss Yuvana 5 ET akaş — M. Franco M. Karakaş ye Miss Whittall — E. Armi- he Mrs, Green — Col. Binns 6—İ, 6—İ " y Topikyan —Ercüment e R, Baldini —Tacettin 3—6. | 6—ı,6—2 Dr. İsmet — Ali Bey 6—İ, 6—| Miss. T. Patsikakis V. Chi E nian — Miss Mer eği İre Mes. Mr. Were — Miss Bo- tein — Treguboff w. 0. "“Yedat Abut — Col, Binns 6:4, 6:4 Lefteri — Conneno 10:8, 7:5 M. Ö. suz cumartesi günkü proğram B Topikyan ve Lefter Cc. Haldun Fuat ve Charles Fresco Karakaş-Gannauday Miss. K. Armitag ve ve Machida-Wotonabe o» Yuvana Yofferdi - Zeki Riza ve Miss Patsikakis Necmi ve Vedat Abut Selâmi - Bunya maçı: » Taksimde boks maçları yapıl du. Günün en heyecanlı çarpışması Bunuya . Selmi maçı idi. Bu öünçtan evvel beş tame amir tör çarpışması yapıldı. Nihayet mü bini mike geld İki rakip ringe çıktılar, mutat me den sonra Eşref Şefik “Beyin hakemliği ile maz saşladı. İl ravad: sabıkların birbirlerini denemesi- ti İkinci rarnda Bunya hüki- *i de aldı ve hasmını adam akıl Şaladı, Üçüncü ravnd da böyle im etti, Selâmi pek antrenman olduğu üşikâr bir vaziyette gözü rdır, Dördüncü ravnd başladığı Biran Bunya rakibini hiç göz A5 #madan dövdü. Ravndın. sonlarına İlğru Selimi pek fena bir vaziyet» di. Ravnd bitti, Selimi İsohuna bir sakatlık örer e | ve Col, Elliott-B. Baldini Chirinyan - Yoffe ve Dr. İsmet - Ohanesyan Hasımlar biribirlerini yoklarken duğunu ileri sürerek abandene ct- ti, Bu suretle maç ta sarih bir netice vermeden bitmiş oldu. Bunu müte- akıp Huçadoriyan ve Metaşe dövüş- küler. Menaşe birinci ravndda makavt etti ve bu boks maçları da pek iyi neticeler vermeden bitmiş oldu. Ancak Bunya - Selâmi maçının galibiyetini Melih Bey defi etmişti Bu neticeye göre 15 gün sonra Bunya « Melih maçını göreceğiz. Bu maçın da galibiyetini küçük Kemal defi etti, Binnenaleyh, müteakip haf talarda çak kıymetli boksörlerimi- zin çarpıştıklarını göreceğiz demek- tr. Baksın netice ne olacnk? M.Ö. Matbuat celsesi (Başı 1 inci sahifede) caret kâmilen gayri Türk unsurlar elinde idi. Hulâsa iktsadi baystın memleket dahilinde ve icap ettirdi- ği bütün mesai sahaları, nafi ve müs mir vasıtaları Türk olmıyan unsur. İar dinde idi, Hepimizi bu memleket te biç olmazsa rubu asır kadar yaşa mış ve İzmir, İstanbul, Buran gibi tecessüs gözü ile görmüş vatandaş larız, Hepnize sorarım, o zamanlar da bu memleketlere ve diyarlar git tiğimiz vakit orada terennüm eden Deş'e süren refah ve smadet içinde yaşıyan Türklerin kaçma tesndüf kün nasıbi i çocukların hepsini Ye men çöllerinde, Arnavutlukta ve ya hut Makedonya o mezbahalarında kurban vermek, şehit vermekti. Bu memlekette dolaştığımız zamanlar- da ya beli bükülmüş, ak sakallı ak ve enin içinde vaktini geçiren yahut mafakassit bam alamamış, sika ve zayif bir Türk çocuğuna tesadüf ederdiniz. Genç ve dinç | çehre ile biraz kan taşıyan bir Türke tesadüf etmenin imkânı var ma idi? İşsizlik meselesi Arkadaşlar; muhalif matbuatın ara sıra bahsettiği bir işsizlik mese lesi vardır ve var ara sera muhakeme kabiliyetini kendirinde tam balan- durmıyan, bu gibi meseleleri tetkik ve tefahhus ve muhakeme etmek ve ondan sonra karar vermek kabiliye Binde bulunmayan herhangi bir va. tandaşı nihayetsiz tasibatu sevkede bilecek bir lisanla yazılan intihar hü diselerinin işsizlikten © mütevellit, milletimizin maruz kaldığı vaziyetin İ özek ve tefsirini berhalde arzettiğim gibi düşünebil mek kabiliyetinden mahrum olanlar için çok feci ve çok elim bir vaziyet gösterir. Arkadaşlar; bittabi memlekette bu gün işsizlik vardır, memlekette bugün iş bulamıyan vatandaşlar var- dır ve bütün dünyada da vardır. Fa i kat bütün dünyadaki işsizlikle bizim işsizliğimiz arasındaki, ana hattı, ana sebebi, kuvvetli sebebi herhalde bulmak, syni zamanda millete gös- termek lâzımdır. Arkadaşlar, eğer Türkiye Cümhuriyeti askerliği bir buçuk seneye indirmiş ise ve eğer Türk gençleri askerliği | bir düğün yapar gibi yaparakkaş ile göz arası yuvasına dönüyorsa, Türkiye Cüm- huriyeti milletin yetiştirdiği gençle ri minâsız ve bisut seferlerde, harp lerde şehit etmiyor, harcamıyorsa, onları sağ ve salim memlekete tes- lim ediyor ve bıraktyorsa bu bir cü- rümmüdür? (Asla asla sesleri). Fakat arkadaşlar, Avrupada hü küm süren işsizlik böyle değildir. Bir dakika sonra cihan buhranma temas ettiğim vakit göreceksinizki oradaki işsizlik marazidir, tehlikeli. dir, Avrupayı felâkete götüren bir işsizliktir. Bizim memlelçetin işsizli- ği yani Cümhuriyetin Türk gençli- ğine Avrupa komisyonculuğu, tica- ret, san'at, şimendiferleri bütün sa- billeri kendi ellerinde kendi zekkları ve kendi malümatlarile idare etmek imkânını vermek ve nihayetsiz mesa i sahaları hazırlamak oluduğu iin milletin velüdiyetinin ithaf, ve israf edilmemesi yüzünden nüfusun art ması bizim için korku verecek bir işsizlik değildir. Bilâkis bizim gör- düğümüzü kabartan, bize ati için hiç bir vakitte hiç bir gazetede, hiç bir yerde buna dair bir noktaya te- sadüf etmemek, bizim için, bütün dünyanın ve battâ bütün milletlerin tarihi hayatlarında ebedi ve ezeli müstesna bir mevki işgal edecek o- lan Türkiye — Cümhuriyetinin ve onun bânisi olan büyük dahinin ve fwrkasınm bugünkü vaziyeti için ne elim bir hakikattir © (Bitmedi) temmuz 93İ tarihine müsadif nakasaya konulmuştur. Mıktar ve şersiti sairesini idaresine ve münakasaya iştir yazılarda okumak, | Müskirat inhisarında (Başı birinci sahifede) re alınmışlardı. Açıkta kalan memurlar hemen hemen mesai inin sekize iblâğı dolayısi- fazlalığna Biz yeni kadromuzu senei maliye iptidasında tatbik etmiş tik, Vazifelerinin lâğvi üzerine açıkta kalan arkadaşlardan ida renin kendisinden beklediği fa aliyeti göstermeğe muktedir 0- lanlar tekrar hizmete alınacak- lar vi lemiyeceği idarece tespit edi miş bulunanlar veyahut k lerinden istifade imkânı oldu- ğu halde hizmet istemiyenler, ahiren bütçe kanunumuzla ka- bul buyurulan tazminatı ala- caklardır, Açıkta kalan arkadaşlarımız- dan merkez ve taşrada şim elli beş kadarı yerleştiril Malümdur ki, idaremiz tica- ri bir müessesedir. Onun için muamelâtımızi ticari usul ve | esaslara iptina ettirmekteyiz. Yeni kadro ve teşkilâtimizi ha- zırlarken, bu cihete çok ehem- miyet verdik. Yeniden çıkartfacaklar — Yeniden yüz elli memur çıkarılacağı söyleniyor. — Yeniden yüz elli memur çıkarılacağı doğru değildir. Yu | karda söylediğim veçhile biz kadromuzu haziran iptidasında tatbik ettik. Vazifelerinin vi üzerine, yeniden ancak on bir memur ve iki müstahdem daha çıkacaktır, Faörikalar Lâzım gelen inşaat ve maki- neler için iktiza eden tahsisat kabul edilmiştir. Onun için Te kirdağı ve gerek Diyarbekirde- ki fabrika inşaatımız devam et- mektedir.Şaraphanelerimiz önü müzdeki bağ bozumunda behe “mehal faaliyete geçmiş buluna- caktır. Hattâ Tekitdaği, Merefte, Şarköy ve saire bağcılar ile te- amâl veçhile şimdiden temasa girişilmiş ve mübayaata başlan mak üzere bulunmuştur. İdare mizin vücude getirdiği bu mü- essese Trakya bağcıları için hayırlı neticeler verecek ve o havalinin iktisadi | inkişafına çok yardım edecektir. * Gaziantep fabrikamız faaliye te geçmiş bulunmaktadır. Di- yarbekir fabrikamız da teşrini- sani nihayetlerinde bitmiş ola- caktır, Bu suretle çok miktar- da yetişen bu havali üzümleri- ne de mahalli sarf temin edil- miş olacaktır. Likör fabrikası faaliyete baş lamaştır, İlk imalât ikmal edil- miş ve hususi fıçılar içinde fen- ni devirlerini ikmal etmek üze- re beklemektedir. İlk parti 15 ağustosta piya: ya çıkarılacaktır. Behçet B. mezuniyet aldı Tütün İnbisari umumi müdü rü Behçet Bey romatizmadan muztarip olduklarından kaplı- calarda tedavi eğilmek üzere yirmi günlük bir mezuniyet al- mışlardır. Mumaileyh bu mezuniyetleri ni müstacel işleri hal ve kadro meselesinin ilk şekillerini tat- bik ettikten sonra istimal ede- cektir. Erzak münakasası Hava Makinist Mektebi Satınalma komisyonundan Mektebin mayıs 1932 nihayetine kadar, Et, erzakı mütenevviasile yem, mahrukat ve sair ihtiyacatı 27 Ekmek ve pazartesi günü saat 14 de ihaleleri icra edilmek üzre kapalı zarf usulile ayrı ayrı mü- eni için her gün mektep a etmek isteyenlerin de şart- Damelerinde Yazılı olduğu üzere teminatı muvakkatelerini BAKIRKÖY mal sandığa tevdi ettikten sonra ihzar ede- İ cekleri memhur zarfları ihale saatinden evvel Yeşilköyde İ mektepte müteşekkil komsiyon riyasetine tevdi etmeleri, hizmetinden istifade edi | Lozan günü (Başı birinci sahiiede) Ethem Akif Bey kürsüye | gelerek merasimi açmış ve sözü © müderris Ahmet Reşit Beye terketmiştir. Ahmet Reşit Bey kürsüye çıkmış kapitülâsyonlar hakkında uzun bir konferana ver- miştir. Ahmet Reşit Bey evvelâ ka pitülâsyonların tarihçesini yaparak dört yüz sene evvel nasıl verildiğini | izah etmiş ve son zamanlara kadar aleyhimize tevessü ettiğini arlamış ve bu hususta bir çok misallerle me | seleyi teşri etmiştir. Ahmet Reşit Bey şiddetle alkışlanan konferansı. | nı şu cümle ile bitirmiştir: İ “Kapitülüsyonlar artık maziye ka rıştı, Onu yok edenler yaşasınlar. , Bundan sonra hukuk fakültesi ta- lebe cemiyeti umumi kâtibi Fethi Sezai Bey talebe namına 20 dakika | süren Lozan ve Sevr munhedeleri alikâmını mukayese eden beliğ bir hitabe irat etmiş ve sürekli alkışlar- | la karşılanmıştar. Fethi Bey nutkunda Lozan ve Sevr'i mukayese etmiş ve Lozan gençliğin vazifesine işaret ederek demiştir ki: — Lozan 19 mayısta başlayan bir istiklâf ve tarih yolculuğunun dönüm noktasıdır. Bu dönüm nokta sından sonra artık istiklâl ve hürri- yet çasıpları bulunamayacaktı Lozan gençliği beliğ bir işarettir. Lozanda yaratılan tarih Türk genç liğine emanet edilmiştir. Lozan he- | nüz bir nevzattır. Bu nevazadı yaşa | tacak Türk gençli Hukuk gençliği namına buradan milletin en büyük evlâdı Gazi tenlâs | İ kârımıza ve gösterdiği szim ve iman | hamlesi ile Lozanı bize kazandıran, | İsmet Paşaya derin hürmetlerimizi iblâğ etmekle bahtiyarım.,, Müteakiben müderris Muslihid- din Adil Bey kürsüye gelerek çağ heyecanlı bir hitabe irat etmiş ve Lozan umumi wümeyyiz vasıfla- rını tebarüz ettirerek bu günün genç Tiğe tahmil ettiği | ağır mes'uliyeti izhar etmiştir. Büyük vecitle dinlenen hatibin söyleri şu cüme ile nihayet bulmuş tar: — Yaşasın gençlik, Yaşasın Bü- yük Gazi. Bundan sonra merasim Riyaseti cümbur orkestrasının sulh terennü matı arasında samimi bir hava için- de nihayet bulmuştur. Merasime gelenler hukuk fakülte- si talebe cemiyetinin ihzar ettiği bü- fede limonata ile izaz ve ikram 6- dilmişlerdir. Merasimi imüteakıp cemiyet reisi Hıfzı Bey tarafından merasimde bulunanların tazimlerini arz için Bü yük Gaziye, Başvekil ve Meclis Re- b Pyar e el ger Yeni neşriyai TÜRKSPOR Bugün çıkan 43 üncü sayı- sında Atinada güreşcilerimi- zin Yunanlıları nasıl yendik- lerini tafsilatile bulacaksınız. Bundan başka Zeki be- yin kalemile Bekirin hayatı, Muvaffak beyin o Türkepor namma Hügo Mayzile yap- dığı mülâkat, dünkü deniz, futbol, boks, tenis maçları tafsilatı, İzmirde İstanbul sporun yapdığı maç. İlân Galatada Yordan Efendi hanında Ülinci kat 6 numaralı haneyi ikamet güh: kanuni ittihaz eden İmam zade Hacı Mustafa ve mahdumu İsmail | Nesimi şirketinin kongordato talebi. | le vuku bulan müracantı İstanbul icra dairesi itiraz mercii âlisince na- zarı itibara alınarak borçlu şirkete iki ay mühlet verildiğinden mezkür ve bir saate yakın şirkette matlâbu olan alacaklıların icra ve iflâs kanunun 283 üncü mad desi mucibince tarihi ilândan itiba- ven yirmi gün içinde alacaklarını bilcümle vesaikile İstanbulda Bahçe kapısında Birinci Vakıf hanında No 50 yazıhanede mukim komiser ve icra ve iflâs kanununun 283 üncü maddesi mucibince kongordato tek Mfini müzakere etmek üzere 26 ağus tos 931 çarşamba günü sant 14 te komiser ve avukat Fahreddin Beyin mezkür © yazıbanesinde © top- lanmaları ve toplanmaya tekaddüm eden 10 gün zarfında vesikaları tet kik edebilecekleri ilân olunur. TSE kkür Ailemizin reisi sılıhi müze müdürü doktor Hikmet Hım- | di Beyin elim vefatı dolayı- sile kederli geride kalanları- nı teselli ve taziye ve ken- disine son hizmeti ifa etmek üzre evimize gelen muhterem ve vefakâr zatlere âilemizin en samimi teşekkürlerini arz ederim. Merhumun oğlu doktor Rebi Hikmet BAKTERİYOLOG Dr. İHSAN SAMİ Bakteriyoloji Lâboratuvarı Umum kan tablilâtı Frengi noktai nazarından (Was- serman teamülü) kan. kü» reyvatı sayılması, tifo ve ısıtma hastalıkları teşhisi, idrar, balgam, cerahat, ka zurat ve su tahlilâtı, Ültra mikroskopi, hususi aşılar istihzarı. Kanın üre mil rınm tayini ve kanın sedi- maitation sürati. Divanyolunda Sultan Mah- mut türbesi No. 189, Tele fon İst. 20981 T. Tayyare C. Umumi Merkezinden: Bursa'da müceddeden inşa edilmekte olan Tayyare ve sinema binasının Elektrik te- sisatı kapalı zarfla münaka- saya konulmuştur. Türkiye dahilinde bü gibi tesisatı yap mış olduklarını vesaikle ispat ecen taliplerin yirmi beş lira mukabilinde proje ve şartna- mesini ahenk üzere Tayyare cemiyeti Umumi Merkezine müracaat eylemeleri ve tek- lifnamelerini de 6-8-931 tari- hine müsadif perşembe günü saat 15 kadar Merkezi Umu- miye tevdi eylemeleri ilân olunur. M.M, satın alma komisyonu ilânı Un 2 Ağustos 931 pazar saat 16 da Sığır eti 6 Ağuştos 931 per- şembe 16'da Bergamudaki kıtaatın ihti- yacı olan un ve sığır eti ka- palı zarfla münakasaya kon- muştur. İhalesi balâda yazılı gün ve saatlerde Bergamada Askeri satınalma komisyo- munda yapılacaktır. Taliplerin şartname almak ve tekliflerini vermek (üzre teminatlarile birlikte mezkür komisyona müracaatları. (448) ... Bandırmadaki kıtaatın ih- tiyacı olan un kapalı zarfla münakasaya konmuştur. İha- lesi 15 Ağustos 931 cumar- tesi günü saat 10 da Bandır- mada askeri satınalma komis- yonunda yapılacaktır. Talip- lerin şartname almak ve tek- liflerini vermek üzre teminat- larile birlikte komisyona mü- racaatları, (454) İzmir müstahkem mevki kıtaatının ibtiyacı olan odun kapalı zarfla o münakasaya konmuştur. İhalesi 8 ağustos 931 cumartesi günü saat 15 30'da İzmir'de müstahkem mevki satınalma Okomisyo- nunda yapılacaktır. Taliplerin şartnameyi görmek üzere Fındıklı'da o heyetimize ve şatname almak ve tekliflerini vermek üzere teminatlarile İzmir'de mezkür komisyona müracaatları. (459) Askeri fabrika- lar ilânları 13 kalem tethin yağları Yukardaki malzeme kapalı zarf ile 3-7.931de saat 15 ihalesi yapılacaktır. Taliplerin şartname için her gün vemü- nakasaya girmek içinde © gün teminat ( Teklifat ) ile müracaatı, (3234) Yeni TAVUKÇULUK Meali Öater Farri Tavukçuluker muvafi para kazanmak için kitabı okumalıdı k Olmak ve aka b 3 üncü Kolordu ilânları As, Sm. Mp. üçin “13.725 kilo koyun eti bir ay pazar- lık neticesinde kapalı zarfta çıkan fiattan aşağı fiata talip zuhur etmediğinden tekrar kupalı zarfla satın alımacak- | bır. İhalesi. 287931 saat 16 da icra olunacağından ta- liplerin şartnamesini görmek | üzere her gün öğleden evvel | kapalı zarfa iştirak etmek içinde vakti muayyeninde teminatlarile birlikte komis- | yonumuza müracaatları, (59) | ve 284,750 kilo kuru ot ka- pah zarf usulile satin alıma- caktır. İhelesi 4-B.931 saat 15 de icra olunacağından ta- liplerin şartnamesini görmek üzre her gün öğleden evvel ve münakasaya iştirak etme- leri için de vakti muayyeninde teminatlarile birlikte komis- yonumuza müracaat eyleme- leri, 0) | Aşağıda mikdarlarile ihale günleri gösterilmiş olan sığır | eti Kırklareli SA. AL, ko- | misyonunca kapalı zarf usu- | file mevkii münakasaya ko- nulmuştur. Talipler evsaf ve şeraiti anlamak üzere eyyamı resmiye ve tatiliye hariç her gün öğleden evvel komisyo- numuza müracaatları ve iha“ leye iştirakleri için de mez- kür SA. AL, komisyonuna vakti muayyeninde müraca- | atları ilân olunur. Sığır eti 58000 kilo kapalı zarf 10-B-931 pazartesi 10 Sığır eti 20000 kilo kapalı zarf 10-8-931 pazartesi 15 Sığır eti 36000 kilo kapalı zarf 118.931 salı 10 Darüşşafakaya Talebe Alınıyor 1 —Kayıt muamelesi (15 temmuzdan 15 ağustosa) kas dar devam edecek ve ( 15 ağustosta ) kayıtlar kapana- caktır. ( kayıt muamelesi pa- zar, salı, perşembe günleri sant ondan on yediye kadar | yapılır ) | 2 — Mektebe kabul şart- ları şunlardır: A — Anadan, babadan || veya yalnız babadan mahrum | ve muhtaç c mi”. i B lik o mektebin dördüncü sınıfına terfi etmiş ve ya bu derecede taksil gör müş olmak. — C — Emrazdan salim ve || ber suretle tabülle elverişli olmak, i 3 — Yaşı 10dan aşağı ve 13'den yukarı olmamak. 4 — Bu şartları haiz olan- lar arasında Türkçe, kıraat, İmlâ ve hesaptan yapılacık müsabaka imtibanmı kazan- | mak. 5 — Müsabakayı (o kaza” nanlar, alınacak talebe mik- darından fazla ise bunların tâbi olacağı kurayı boş çek- memek. 6 — Talipler ilk müraca- atlarında hüviyet cüzdanla- rını (Nüfus kâğılını) Mektep vesikaları ve âzami bir 88 nelik çiçek vesikalarıla sıhhat rapor 3 adet Fo- | tografi e dir. i #