26 Ağustos 1931 Tarihli Milliyet Gazetesi Sayfa 2

26 Ağustos 1931 tarihli Milliyet Gazetesi Sayfa 2

2? Siyasi tefrika: 4 KARA BİR GÜN Istanbul nasıl işgal edildi? Aziz Hüdayi Telli pullu ata binip şehre giren ceneral Franşe Despere, Enver Paşanın yalısına ne fikirle yerleşmişti? Jeneral bir mantoya sarıl | miş olup hayyanmın dizginle- | Fransız neferleri tutmak- i. Arkada karargâh san- cağı ve maiyeti atlar üzerinde geliyordu. Daha arkada Fran- | sız ve İngiliz £ süvarilerinden | mürekkep bir bölük ilerliyor- du. Alay askerin, ve iki tara- fında ahzı mevki etmiş olan Rum, Ermeni, Musevi mek- tepleri talebelerinin resmi s6 lâmi ve Fransız marşı sadala | rı arasmda yavaş yavaş ileri | lemiş ve Fransız sefcrethanesi | ne vasıl olmuştur. Jeneral | sefarethanede kendisini selüm- lamağa gelen Rum ve Erme | ni Patrikhanelerinden gönde. | rilmiş heyetleri kabul etmiştir. | Jeneral Ortaköyde (Enver Paşanın yalısında ikamet ede- | cektir.,, | Merhum Nihat Beyin | bir makalesi Jeneralin bu © sezar; vari girişi hakkında biraz da kıy- metli askeri muharrirlerimiz- den Erkânı harp kaymakamı merhum Nihat Beyin bir ma- kalesini ökuyacağız. “..Eranşe Despere (1) telli pullu bir takımla o donatılmış bir ata bindi. Atın iki tarafım da iki kavas (2) dizginleri tut tuğu halde bir sünmet çocuğu gurur ve deptebesile , sanki bir zafer alayı temsil ediyor gibi Beyoğlundan geçti. Kendi ak lınca Türk efkârı umumiyesine (işte Enver Paşanız kaçtı, 0- nun yerine ben geldim; şimdi ye kadar ona mahküm idiniz, şimdiden sonra da bhâkiminiz benim!) Demek ( düşüncesile Paşanın Kuruçeşmedeki yalısı- ni ikametgülve kararsah iL İ haz eyledi. Ağır başlı bir as- kere, ağır başlı bir millet men subuna yakışmıyacak bu hare ketle Türkleri o zaman sade. ce kendine güldürdü . Jeneral bilâhara Balkan har bindeki Çatalca muharebesini yerinde tetkik etmek istemiş | ve kendisine malümet verebi- | lecek bir zabitin terfik edilme sini riça etmişti. o Refakatine ben (Nihat Bey) tayin edil. dim. Hava çok fena, yağmur | Vu ve karlı idi. Çatalca hattını otomobille dolaşmak istediğini | anlayınca bunun gayri olduğunu atla gitmemizin mü nasip olacağını bilvasıta bil dirdim. “Bunlar Türk otomo bili değildir, Fransız makine- leri her yerden geçer,, diye ha ber göndermiş biz de, pek âlâ görürüz, dedik. Hadım köyü- ne kadar trenle gittik. Halbu ki otomobiller daha sancak tepe hizasında tahlisleri kabil olmuyacak surette çamura bat miştı. Trenin avdet zamanına kadar İstasyonda o beklemeğe mecbur olduk. Şahsan çok na zik davrandı. Herşeyden açıkca konuştuk. Anladım ki evvelce Fasta ve Cezairde vazifeler al- | mış. Kendisini müslüman âdat ve ahvaline, hattâ o Arapçaya vakıf addetmekte, tefahur ve taazumu seven, boşboğazlık de recesinde açık kalpli, babacan bir adamdır. O zaman için en büyük derdi henüz Mrai eaddit defalar ephesini yardım, hakiki zafe- fi istihsal eden,, bendim. Jo- 1) Bazı Fransızlar bu Jenerelin ismini “Franşe Desperey,, , bazıları dn “Franşe Deperey,, talâffuz'et- mektedir. Mehezlerimize göre ya-| zdarımda bu ili şekle de tesadüf &- deceğiz. | (2) Bunların kavas elbisesi giy- miş valikaryalar olduğu iddi edil | cağı acıdan ziyade fr, Faş- Bırak bu budalaları! | gibi sözleri henüz bir düşman | yanımda | zabiti olan benim söylemekten çekinmedi. Türkler ve o müslümü hakkındaki fikri de (burların herhalde aşağılığı,, nümayiş ve şeref, ve kuvvete karşı tama- men muti ve mımkat olacakla- İ rı.) gibi hayalden ibaretti; Bu maksadın inzimamile şehre gi rerken zafer alayı tertip etmiş olduğundan ve yine bu fikirle Enver Paşanın yalısma yerleş tiğini açıkça söylemişti.,, Nihat Bey merhumun ifa- desini bilhassa şu son çümle- ler için naklettim. Bunlar Franşe Desperenin şahsan iyi, fakat Türkler ve Müslümanlar hakkındaki zihniyeti itibarile çok saf, çok basit olduğunu, okuyacağınız hikâyemin de bu saflığın neticelerinden başka bir şey olmadığını daha iyi an lamış olacağız . Şarklıların şiddet ve depte- beden yılacağı fikri İngiltere- im bir kanaat halinde £ kuvvetleri İstanbulu edecekleri gün arın topları bu- ranlarını yukarıya (o kaldırmış ve Yıldızsarayı ile büyük ca- milere doğru çevrilmişti. Ce- neral Harington'un bu nümayi şi Türkleri Franşe Desperenin zafer alayından daha az çül- dürmemiştir. Anadoludaki İs- tiklâl mücadeleleri yalnız dahil de değil, Avrupalıların zihni- yetinde de bir inkılâp ' yapmış olmaları dolayısile (o bir kat daha büyük ve mübarektir Kara bir gün ve beklenilen ses O gün, 8 Şubat 1919, muh telit kontrol heyetile birlikte vazife görmek üzere Büyükde reden gelerek mpi çık- tim. Tanımadığım ya ayak basmış gibi idim. gi rü kaybolmuş, yerine | şapka- lar, ve insanlarla (& döşenmiş bir yol uzanmıştı. Vapurlar, binalar ve sokaklar bayraklarla donatılmıştı. Bu bayraklar o kadar çok idi ki Beyoğluna | bakıldığı zaman bütün binalar titriyor, uçuşu- yor görünüyordu. Bu, ne Ab- dülhamidin Hırkai Şerif ziya- reti, ne Sezarın zafer alayı ve ne de İstanbulun fethi idi. Bu, binbir gece düğünler den biri Ehli Salip meri belki bu kadar pa bu kadar deli bir mahşer görü memiştir. Ne oluyordu? İsa bir daha mı (doğuyor, Ruhul kudüs bir daha mı yere i yordu ? Hayir, yarı kalmış bir heves tatmin ediliyordu. Duya bindiği a- tn ve giydiği sırmalıların gu rurile kendini o kaybetmiş bir sünnet çocuğu geçiyordu. Al kışlar elleri ve ((Zito!) lakları şişiredek kadar bir te- viye çakıyor ve gürlüyordu. Galatada Ünyon hanıma gi- deceğim. Yürüyemiyorum, ka labalığı yaramıyorum. o Başı- mn üstünde binlerce bayrak binlerce patırtile uçuştukça yü ni e sürülerle yılan yavru- armın kaynaştığını duyuyor grlin iştığı ıyuy Ne oluyordu? Asırlar dol- duran şerefli tarihimiz o yıkıl- mış; iyilikleri, o merhametleri ve mertliklerile Avrupalıları felâketlerden kurtarmış ve dü- dini müdafaa etmiş olan Türk İler şimdi yerlere mi yatmıştı? Belki şu deliler gibi bağrışıp kaynaşan insanlar bunları o- | kumamış ve yahut kediler gi- çüzlerini yem lar | yabancı | İ tesi günü O Tempelhoftan cenubi İ miş olan Johannsen'in — teyyaresin- get! . m | gülerle milyonlara karşı ken- MİLLİYET Cenevrede Hazırlık Akvam meclisi 1 eylülde toplanıyor CENEVRE, 28 A.A. — Mülletler meclisi komitesi 1 eylülde | içtima edecek ve 3 eylülde de M. Brinnd'- im riyasetinde Avrupa etüt komis- yonu toplanacaktır. Bu içtimam ih- sarı maksadile milletler meclisinin daveti üzerine maliye ve iktısat mu- tahassısları meclis merkezinde tep- lanmışlardır. CENEVRE, 24 A.A. — Avrupa birliği komisyonunun mali ve ikti. sadi komitesi uzun ve (orta vadeli zirai kredi açmak üzre beynelmilel bir ziraat enstitüsü vücude getiril. mesi hakkındaki raporun tetkikine başlamıştır. Bu rapor komisyonun 31 Ağus- tosta başlayacak içtima & devresine yetiştirilecektir. Macar kabinesi Dün naibin huzurunda yemin ettiler BUDAPEŞTE, 25 A. A. — Na- sırlar bugün naibi hükümet tarafım dan kabul edilerek tahlifleri icen ©- ÇARŞAMBA 26 | Petrolleri 1935 te iyi ga | intizar ediliyor. - PARİS, 25 A.A. — İrak kralı Feysal, Echo de Paris gazetesinin bir muharririne boyanatta buluna rak 1935 senesi için pek iyi metice- ler vadetmekte olan Mnsul petrol- larının şimdiki işletme rejimi hak» kında izahat vermiştir. Kral, Surye ile Irak arasındaki dostane münase- batlan ve ii“ memleket arasındaki ticari mübadelelerin inkişafından do | layı memnuniyet izhar etmiştir. Mü şarünileyh, memleketinin ziraat sa- hasında mazhar olduğu terakkiler- den ve pamuk, keten, hububat, hur- ma, muz itibarile malik olduğu s0r- vetten ve yakında — dutculuğun da inkişafa, nail olacağından bahseyle- miştir. Kral, Hindi Çini'den avde- önde M. Raynand'u büyük bir mem muniyetle kabul edeceğini söylemiş- tir. Feyezan değil, Deniz ! Hem çok muhteşem); hem çok dillmiştir. BUDAPEŞTE, 25 A.A. — Nai.| bi hükümet amiral Horthy, O kont| Bethlen'e şunları yazmiştır: İstifa | etmek kararınızdan dolayı mütees- sifim. Macar tarihinin en o müşkül seneleri meyanında sayılacak olan | son iki sene zarfında sayiniz, feraga tiniz ve fedakârlık zihniyetinizle va | tanın şükranına liyakat | kesbetmiş olduğunuzu beyan ederim. Uzaktan yazan makineler BERLİN, 25. A.A.— Almanya posta, telgraf ve telefon idaresi, tahdidi teslihat konferansı münase- | betile, hususi müesseselerde yapılan tecrübeleri muvaffakiyetle netice- lenmiş olan uzaktan yazan makine: | ler sisteminin küşat resmini (o icra tasavvurundadır. Tecrübeler, / tel| grafların daha iyi de daha süretie | saklinin temin edileceğini ümit! ettirmeğe müsaittir. Bir deniz faciası — | AUDİERNE, 24. A.A. — Üç ba. Ukçı gemisi birdenbire çıkan bir far- ına sanasında dalgaların tazyikina dayanamıyarak batmıştar. 8 kişi öl. müştür. Nemi gölünde bir çöküntü ROMA, 35, A A— Nemi gölü- nün şimalinde ikinci Roma galerisi. nin bulunduğu mahallin yakınınde bie çöküntü olmuş, çiftçiler mühine surette mutazarrır olmuştur. Johannsen'den haber yok HAMBURG, 24. A.A. — Cumar. Amerikaya mütevcccihen hareket ot den öğeye kadar hiçbir haber alın. mamıştır, M. Mellon Amerikaya döndü NEVYORK, 25. A.A.— M. Mel. lon buraya gelmiştir. NEVYORK, 24. A.A — Gazete fotoğrafçıları bu sabah Avrupadan avdet eden M. Mellon'un resmini al- makla meşgul oldukları bir surada fotoğraf makinelerinden birinin am pulu patlamıştır. Etrafa dağılan <am parçaları M. Mellon'un elini bir kaç yerinden kesmiştir. Ehemmiyet- Rusyada 6000 Ameri- kalı mütehassıs NEVYORK, 24 (A.A.) — AAmtorg ismindeki Sovyet * ti- caret : müessesesi mümessili- nin beyanatına nazaran Sovyet ler 6000 mutahassıs Amerikan amelesi angaje etmeğe uğraş- maktadırlar. Bunlardan iki bi. ni beş senelik plânnı tatbiki i- | çin ihdas edilmiş olan mevkiler de istihdam edilecektir. muşlardır. Fakat bu alayları tertip ettirenlerin o kendi mil- leti tarihlerini okumamış, bi- zim yerlere kapanmıyacak bir miilet olduğumuzu unutmuş olmalarına imkân var mıdır? Devamı var korkunç bir manzara ŞANGHAY, 24 A.A. — Nankin” den Hankeo'ya kadar tayyare ile gi- dip gelenler su altında kalmış sayı siz köyler ve yüzlerce kilçük şehir- lerden mürekkep (bir okyanos üze- rinde dolaştıkları zannına kapılmak- AĞUSTOS tadır; Feyezanların hâsıl ettiği man- zara hem çok muhteşem, bem de| çok korkunçtür. Hankeo'daki ecnebilerin uğradık ları maddi zarar birkaç milyon do- ları bulmaktadır. Ticaret işleri ay. larca müddet felce mahküm olmuş- | tur, Çay mahsulü tamamile mahvol- | muştur. Schneider kupası ve İtalyanlar ROMA, 25. A.A.— Garde gölü, de havalar, zarari hazırlık tecrü- beleri yapılmasına mani olacak dere | <ede fena olduğundan İtalya'am| Sehneider kfupası © maçına iştiraki halikmda feeiiz hiçbir karar ittihaz edilmemiştir. Afganistan ve Sovyetler MOSKOVA, 24. A.A. — Sovyet icra komitesi Afganistan hükümeti- le aktedilen bitaraflık ve ademi te- cavüz muahedetini tasdik etmiştir. Rus ie Amele Küçük bir yatla 23 rus sporcu amele geldi Misafirler şehrimizde beş gün kalacaklar Rus sporcu amelesinden bir grap şehrim. “Kamsamalya,, ismindeki bir So- vyet spor yatı ile dün şehrimize Odosadan 23 amele sporcu gelmiş- tir. Rusya'ya giden - sporcularımıza indei ziyaret omaksadile seyahat eden Rus sporcuları seyahat etmek- te oldukları yatı bizzat idare etmek- tedirler. Bü gençlere kaptan Vits- man ile Sovyet ittihadı umum spor- cular mümessili Yoldas Şiş riyaset etmektedir. “Ketç,, sisteminde ve 929 sene inde Odesada Ukranya tezgâhle- rında inşa edilen “Kamsamalya,, ya tı 19 metre tul, 4 metre arzında 279 tonluk küçük bir yelkenlidir. Aynı zamanda motörü de havi olan yat Karadenizi yalnız yelkenle geçerek gelmiştir. Rus sporcuları şehrimizde 5 gün | alacaklara $ 1931 Kemal yerini ziyaret.. Dahiliye vekili diyor kiz “Bulunduğumuz bu noktada büyük Türk evladı bulunuyordu..,, MAYDOŞ, 25. A.A. — Bugün Kolordu Kumandanı Ali Hikmet ve umum Jandarma Kumandanı Kâzım Paşalarla birlikte Kemal yerini zi. yaret eden Dahiliye Vekili Şülerii Kaya Bey aşağıdaki nutku irat et- miştir: Arkadaşlar, ; Üzerinde bulunduğumuz nokta kürrei arzın meçhul her hangi bir noktası idi. Halbuki | biz bu günler aynı tanınmış meşhur bir mevki ol duğunu düşünerek geldik. Bu nok- ta ne münasebetle tanınmış ve me diye Coğrafi ve Askeri haritalarda wwayyen isim almıştır: “ Kemel Ye riy, Bu bilhassa Asker arkadaşla rn karşısında bunu izah teşebbü- sünde bulumnak istemem, Her tür- lü izahlar bittabi onlara aittir. Fakat bende bu yere ismi verilmiş büyük adamın yakın arkadaşı olmak itiba rile ondan işittiğim bir hatırayı esas tutarak üzerinde bulunduğumuz ye- rin, Kemal yerinin ne olduğuna dair bir kaç kelime söylemek isteyorum. Efendiler; Üzerinde bulunduğumuz bu nok- tadan deniz könarına kadar olan me safeyi hep beraber görüyoruz. Çok kasadır. Bu dar sahada tarihte büyük kuvvet karaya çıktı en aşağı iki, üç kilometre cephede yayıldı bu vaziyette henüz üzerinde bulunduğumuz noktada büyükTürk evladı Kemal'dahi bulunuyordu. O, geniş düşman çephesinin sol conahımda ufak bir kuvvetle görün- dü. Orada cephanesi ferlere süngülerini kullandırarak işe başladı. Bu teşebbüs muvaffakiyetle ilk eserlerini gösterdi. Türkün bü- yük ve sevgili evlâdı “Mustafa Ke- mal, o gece çok uğraştıktan ve her | hangi bir Fatihin | kolaylıkla karşı duramıyacağı felâketi işaret — eden vaziyetleri yendikten ( sonra karan- lık bir gecenin sabahında kendini bu noktada gördü ve bu noktanm yük- sek Türk talimi (kurtaracak mevki olduğuna karar vererek burada kal- d. Bu nokta “Mustafa Kemal, in çok İzik düşman kuvvetlerini mağ- lup ederek geriye püskürttüğü (ve nihayet onları bütün takviyelerine rağmen yerinde durdurduğu / bir kumandan yeridir. Bir Türk kuma | 'danmın Türk telini yükseltmek içi münasip gördüğü kumanda yeridir. | Ben asker değilim fakat bu yerden bu “Kemal Yerinden, garbın bütün ufuklarına karşı, garbın bütün O de- nizlerinde en büyük zanmolunan kuvvet ateşlerine karşı bu noktadan sadır olan Türk iradesi bu günki Türkiyeyi kurtarmış olan faaliyetle- rin ilk yeri olmuştur. Bu itibarla burada bulunmaktarı ve gördüğümüz bu yüksek hatırayı burada yadetmekten © çok memnun ve bahtiyarım. Bizim bu yerde kiymetli hatırala- rı vadederek mütehassis o olmamız ve bu yere ismini veren büyük Tür- kün bu memlekete ve Türklere yap- tığı büyük eserleri hatırlayarak min nettar olmamız gayet tabiidir. Şe- ref ve iftiharla görüyoruzki bu ye- rin karşısmda en büyük kuvvet ve kudret göstermiş olan büyük devlet lerdi, Bu Kemal yerine ve bu yere ismi verilmiş (olan büyük Türke hörmetle ve teşekküre | şayandırki takdirle e bakmaktadırlar. Ben bu noktada yalnız — bütün hassasiyeti- min ifadesi olarak tek bir kelime söylemekle iktifa edeceğim. Yatanın müdafaası için burada aziz kanlarını döken Türk çocuklarına ebedi min- netler. Bu büyük kahramanlar için o he- nüz bir abide | dikilmediğini görü. yorum, Bundan fazla müteessir ol. mak istemem. Biliyorumki bu aziz kahramanların (kurdukları ve koru dukları yıkılmaz Türk vatanı onla- rin hatıralarını dalma taziz ettirerek ifade ve manzarası çihan şumul en yüksek hir abidedir. Karşıda yine Türklerin oObu aziz topraklarında maksatlar için ölmüş insanların me- | zarlarını ve abidelerini görüyoruz. Orada yatanları da takdir ederiz. Medeniyet tarihi yarın karşı kar- #ıya yatanlardan hangisinin fcda- karlığını daha iyi daha insani | metinin mesul bir adamı emalüm olan | kalmamış ne | bu. sisi dahilninda aMasi. ik ve daha ziyade takdir edecek- Tecavüz timsali olan onların mr yoksa vatanımı müdafaa eden kah- ramanların balâ tabiatın el uzatıl. mamış mükaddes taş ve toprak hâ- linde bırakılmış olan bu izleri bu kahraman izlerini kati hükmünü medeni beşeriyetin insani takdirine emniyetle berakabiliriz . Yalnız şu- Du tesbit etmek isterimki manasız mantıksız girift ve eziyetlerini unu. tarak yenin bir hayat yarattığımıza kaniiz. Bu hayat Türkün ilk ve me- deni hayatımızın , alem şümül ma- Basını". ihtiva eden O bu kanaatımız filiyatımızlada sabit olmuştur. Karşımızda mezarlar bırakan mil. İetler, bizim bu samimi ve çok yeni mahiyette noktai nazarlarımızı eyi telâkki ederlerse bu karşılıklı me- zarlar aramızda kin, husumet ve ölmez mübareze hisleri yerine mu- habbet, dörtlük temin eder, Ben mensup olduğum Türk içtimai heye tinin kurduğu o Cumhuriyet Hükü- olarak ar- zederim ki Türk milleti bu karşılı | abidelere hürmetle bakar ve ii tara | İ fn ölülerini rahmetle — yadederken | | hur Hazretleri tarafnıdan kabul 31 ağustos rak edeceltir. ANKARA, 25 (A.A.) —Mi dm incir müsti rinden siparişler almıştır. İnternational Board fut- bol nizamnamesi tadil edildi ANKARA, 25 (A.A.) —Ge çen haziran zarfında içtima €- den İnternational Board futbol nizamnamesinde (iki madde; tadil etmişti. Bunlardan biri: taç atışma, diğeri kaleciye mü- tedairdir. Tadil edilen bu yeni maddeleri aynen neşrediyoruz: Madde, 5 — Top taç hatla- rından birini geçerek oyundan dışarı çıktığı vakit son doku- nan oyuncuya muhalif takıma mensup bir oyuncu taç hattını geçtiği noktadan topu tekrar o- pa atacaktır. Taç atan oyun- kta ve iki a; yere do- imerik taç hattının haricinde duracak ve yüzü oyuna müte- veccih olacaktır. Top atıldığı dakikadan itibaren oyun hari- cinde duracak ve yüzü oyuna müteveccih olacaktır. Topu ba tir. Top atıldığı dakikadan baren oyunda addedilir bu kai deye muhalif hareket edildiği takdirde taç atmak halkı ha- sım hakkına geçer. Taç atmak suretile gol yapılmaz ve taç a- tan oyuncu top diğer bir oyun- cuya dokunmadıkça oyuna işti- rak edemez. Maddenin bu son kısmına muhalif hareket vuku- unda muhalif takım lehine bir serbest vuruş verilir. Madde, 8 — Kaleci ceza çiz. | A | dimağında ve vicdanında yaşayan samimi temenni, bu ölü ebidelerif bir daha © rekzolunmaması, bilakif bunları kuranlar nrasında insani münasebetlerinin, insanlık bağla” nın yükselmesidir. Mehmetçik abidesine çelenk GELİBOLU, 25. A.A. Dabi liye Vekili Şükrü (Kaya Beyefendi bugün refakatlerinde Kolordu b mandanı Ali Hikmet Paşa olduğü halde Peykişevket torpltosu ile İs roz adasındanMaydosa gelmişler karaya çıkarakKemal yerine gitmif lerdir. Vekil Bey Mehmetçik abideti ne Reisi Cümhur Hazretleri ile Baf” vekili veMeclis Reisi Paşalar namı birer çelenk koydukları gibi kend namlarına ve Cümhuriyet Polis ** Jandarması namına da birer çelen vazetmişlerdir. Ağustosun 27 sinde Çanakkaley! İ gelecek olan heyetle beraber Kari yerine çıkarak ziyarette bulunsc? | ları müstahberdir. Vekdi Bey vefakatlerindeki zerst | ile birlikte otomobil ile Gelibolayf gelmişlerdir. Geçeyi burada geçir” eskler ve yarın Peykişevketle Yale vaya gideceklerdir. Gazi Hz. Sovyet sefi- rini kabul ettiler İSTANBUL, 25 (A.A.) — Rusyadan yakında avdet ede Sovyet büyük elçisi bugün Yalovada Millet Çiftliğinde Reisicün olunmuş ve Hariciye Vekili Dok j tor Tevfik Rüştü Bey de hazır bulunmuştur. Büyük elçi M. Sürif Sovyet Reisicümhuru Kalenin Hazretlerinin selâm ve muhab İ betlerini Gazi Hazretlerine arzetmiş ve Reisicümhurumuz Has” İ etleri de bilmukabele pek mütehassis olduklarını beyan ile 4# lâm ve meveddetlerinin iblâğını büyük elçiden rica etmiştir. Başvekil Paşa Hazretleri Yalovada ziyaretlerine gelen Sovyet büyük elçisi M, Süriçi öğle yemeğine alakoymuştur. Hariciye ve" kili Tevfik Rüştü Bey de yemekte beraber idi. Beynelmilel asaki hastalıklar kongresi toplanıyof BERNE, 25 (A.A.) — Beynelmilel asabi hastalıklar kongresi Bern'de açılacak ve 5 gün devam edecektir. a dev” letin mümessilleri 1100 murahhas, kongreye memleketimizde murahhas olarak Dr. ve Pr. Mazhar Osman, Nözm rullah, Şükrü Hâzum, Fahreddin Kerim Berlerle Dr. çin Haz Peşte sergisinde muvaffakiyetlerimiz iktısat ve tasarruf | Peşte sergisindeki iktisadi muvaffakıyetlerin neticesi olarak AY“ silleri kooperatifi Macar istihsalât kooneratifle" vet ve Seyrisefain muahedesi ANKARA, 25 (A.A) - Türkiye - Hollanda ticaret ff soyrisefain muahedenamesi gün Hollanda maslahatgüz#” ve murahhası Baron Duğlas İİ Türkiye namına murahhas li Müdafaa Vekili Zekâi Beyfef di tarafından imza edilmiştir: Çankaya takımı İzmirde ANKARA, 25(A.A.) ” Çankaya spor kulübü birinci * kımı bugün öğle trenile İzmir, hareket etmiştir. Çankaya mı 28 ağustosta Altay takı” ile, 30 ağustosta Ti birer maç yapacak ve 2 eylül şehrimize avdet edecektir. Selânik'in yahudi mebusları ATİNA, 24. AA— bildirildiğine göre 3 yahudi meb“* ile bir ayan azusnın, Venizelor'©* Tiboral fırkasından istifm etmiş“ bunlardan birisinin daha şimdiğ” halkçılar fırkasına iltihal etmiş “ duğu söyleniyor. bilir. ve fakat topu eli ile götü mez topu eli ile götürmek 2 İ mek top elde olduğu halde “ yahut sıçramak suretile dört bm Eee Türkiye - Hollanda tic?” dulları rivayet edilmektedir. Bu ©