26 Ağustos 1931 Tarihli Milliyet Gazetesi Sayfa 6

26 Ağustos 1931 tarihli Milliyet Gazetesi Sayfa 6

© Tütünün i 5 $ değil, ahlâkına Tiryakilik bati si, Bizde içki aleyhinde mücade 3 e ettiği söylenen bir “Yeşil hi- Zil, cemiyeti var. Biz bu cemi İİ yetin ancak senede bir, boğaz vi içinde içkisiz bir tenezzüh yap- Atığı zaman © isminiişitiyoruz. ; Başka memleketlerde içki ile 3 mücadele büyük teşekküllerin | ;; linde ve son derece müessir olmasına çalışılarak tatbik edi yor. İçkiden beka tütünle * mücadele cemiyetleri de var. # Biz, bu mücadelenin nasıl tat- ii bik edildiğini ayrı bir makale- 4 ye mevzu ittihaz ederek, sade- “te tütünün mazarratından bah leceğiz. Mevzuumuzu da, tüttünle * mücadelede uzun zaman uğraş inün mazarratlarinı iyiden iyiye tetkik etmiş | * liz âlimlerinden Dr. W. Bain'in , kitabından alıyoruz. Bu kitap- | ta çok şayanı dikkat gördü * müz noktaları şu suretle hul pa etmek mümkündür : Öldüren nikotin * Bir tütün yaprağı mikroskop «la veya bilkimya tetkik edildi- #'ği zaman, sathınım ince ince ç guddelerle örtülü olduğu görü #'iyor, Bu guddeler nikotin mi altımda tanınan bir takım guddeleri havidir . , Kikotin, zehirdir. Niketin # kanın devran © yavaşlatır, # cümlei asabiyeyi tenbih ve te- a neffüsü tesri eder. Tülün kul- ş İananları yavaş yavaş zehirler. . Nikotin tütün yapraklarından istihsâl edilerek, bir kaç damla Üs vücude zerk edilse, adamı il beş dakika içinde öldürmeğe « ikâfidir. Beyinde tesiri © Tütünün fartı istimeli beyni * sulandırır, Bir çok sinir doktor ları, daha doğrusu timarhane- şlerde tet t yapan ve çalışan “ “doktorlar, bir çok delilerin saç şma sapan hareketlerinin sebe- İ bini tötünde buluyorlar. Muta İ ihassıslar, tütünün maneviyatı * ve ahlâkı bozduğunda ve İnsan ie “dejenere,, leşdirdiğinde ! müttefiktirler. Delirium Tre- İ mens denilen ve bizde hezeyan | im mürteiş diye tal edilen © buhran ekseriya kullanı- © Olan tütünden ileri gelir. Sigara içmeyip te hayatlarmı sigara dumanları mebzul kapalı yer- ilerde geçirmeğe mecbur olan “kadın ve çocuklarda da tütü. “nün muzir tesirleri müşahede "edilmektedir . Tütân ve kadın © Bir kadın, sevdiği bir erkeğe “muhabbeti o yüzünden, tütün kullarmasına müsamaha edile- i bilir. Halbuki onu sevdiğini zanneden bu kadınm, hakikat- * te iğrendiği bir taraf © vardır. “Çünkü tütün kadının düşmanı- dır. Kadına erkeğin tütünden kokan ağzına, tablada biriken küllere, erkeği ne kadar sever- se sevsin, uzun müddet taham- mül edemez. Eğer bunlar evli eler, tütün uzviyette tesirini “erlettikçe, erkeği asabileştirir ve tahammülsüz bir insan hali 1e getirir. Tütün içen ekseriya ki de kullanır ve içkinin sinir ini teskin ettiğini zanneder, iyetini daha kötü- farkında değildir. , bide, kalp rahatsızlıkları, gözün oi ve kulağın gittikçe kuvvetin- i den kaybetmesi asabiyet, aile- j de yavaş yavaş geçimsizlik yol , Jarını açar, ii Bir nevi intihar İ İntihar edenleri, doktorların 4 çoğu, o anda şuurlarma hâkim 1 tütünü ifrat derece kullananlar İİ sık sık kalp çarpıntıları, dalgın | bk, vücutte umumi bir yorgun 4 luk hissettikleri halde (telâş göstermezler. Bir insan ki, bir * sigara içmeden işe başlayamaz 1 kendi elile hayatımı kısaltıyor 4 demektir. Hayatı kısaltmak ta zararları Tütün insanın yalnız sıhhatine da tesir ediyor bir intihardır. İğ | mak suretile aynı zamar Tütün içen bir adamın resmi; Zu ve bundan fazl, d layca 70—90 sene yaşayabile. | bulunmadığı kanaatindedirler. İ cekleri halde 30—50 yaşla. rasında ölürler. Çünkü tütün bunları zehirlemiştir. Tehlikeli | bir hastalığa yakalandığınız za İ man, hayatınızı mümkün mer- tebe uzatmak için, elinizden ne gelirse yaparsınız veyahut size en yakın olanlar bunu yaper- lar. Çünkü uzun zaman tabiat, tehdidini size karşı açık ğa ilân etmiştir. Halbuki de böle açıktan açığa ilân edil. miş bir tehdit olmadığı içn, si garanıza devam edersiniz. > Tiryaki kadınlar Kadınların uzvi yapılışları, erkeklere nazaran daha muka- vim olmadığı için, tütünün on- lardaki tahribat daha seridir. Tütün irade kuvvetini azaltır, maneviyatı zayıflatır. Bilhassa çocukların henüz inkişaf halin deki temiz uzviyetlerindeki te- siri daha fazladır, Tütün içen anne ile babanın, bu masum ço- cukları ökseriya hiç düşünme- dikleri görülmektedir. Halbuki çocuk tütün içmesse bile, oda- nın içindeki havayı teneffüs et mesi, onun uzviyetini bozmağa | kâfidir. Bu çocuklardan sıhha: ti bozuk gidenler ve ara sıra bayılanlar görülür. 'ütünün başka ve (mühim mazarratlarından biri de zün ve kulağın görme ve işit- me kabiliyetlerini azaltması- dır. Sonra tütünün duman ha- linde havaya savrulması ve ha yatta mühim bir yekün tutan bir servet olduğumu da unut- riayınız, MİLLİYET m Dünyanın en büyük tahtelbahiri Dünyanın tahtelbahirleri iti- barile en kuvetli devletlerden biri Fransa olduğu gibi,en kuv vetli tahtelbahire malik olan devlet te Fransadır. Bu tahtel- bahir Surcouf"tur. İki sene ev- vel Şerburg'da denize indiril- miş, bir çok tecrübelerden son- ra noksan görüler: cihetleri de ikmal edilmişti. Bir tahtelba- hirden ziyade, kruvazör man- zaras gösteren Surcouf 400 kı- İ dem uzunluğunda, 292 krdem genişliğindedir. Deniz üzerin- de 325 tondur. En son tip 8 pus luk iki topu vardır. Bu toplar İ 15 mil mesafeye endaht edebi- | Hirler. Bundan maada öne, ar- İ kaya ve yan taraflara vazedil- miş 16 torpil kovanı vardır. Bu kovanları, kumandan kulesine vazedilmiş bir düğmeye dokun fa- Jaliyete sevketmek mümkün- dür. Tahtelbahirlerin mütead- dit periskopları, telsiz telgrafı ve bir de tayyaresi vardır. Sur- couf dünyanın en büyük tahtel bahri olduğu halde, Fransız er- könr harbiyesi, şimdi bundan İ daha büyük, 5000 tonluk bir | tahtelbahir kruvazör inşasını | tetkik etmektedir. Bu kruvazör 8 pusluk dört top ve 16 torpil j kovanı ile techiz edilecektir. Fükat bazı mütehassıslar fai- İdeli azami kuvvet hududunun Surcouf ile elde edilm na um | Surcouf'un 150 zabit ve müret- tebatı vardır ve deniz üzerinde saatte 20 mil süratle ve hiç mahrukat almaksızın Şerboğ- dan Hindi Çini'ye | gidebilir. Surcout torpidolardan da kork maz. 8 pusluk topları hafif kru- vazörleri kaçırtabilir. Şerbog tezgâhları mütemadiyen tah- telbahir inşasile o meşguldür. Bunlardan maada 1931 bahri programına muvafrk olarak 1 7,500 tonluk bir kruvazör daha inşa edilmektedir. Otuz âlim yola çıkıyor Amerikalılar Borneo orman- larına yakında bir heyet gönde receklerdir. Maksatları kılları en fazla insan ırkını, deha doğ- rusu insanla maymun arasında ki intikal devrini yaşayan may mun - insanı bulmaktır. Bu heyete 30 âlim iştirak e- decektir. Gidecekleri mntaka bütün medeniyet eserlerinden ve vasıtalarından yüzlerce ki- lometre uzaklardadır ve şimdi- ye kadar beyazlar tarafından bu mıntakada ancak iki defa cevelân yapılmıştır. Heyet bir kaç müze hesabına seyahat e- | decektir. Nevyorklu bir çok mil yonerler de heyetin masrafları mi deruhte etmiştir. Alimler bu seyahat esnasında nadir nebat- ar ve mesilleri münkariz olup hayvan müstehaseleri de ara- yacaklardır. Heyet 1933 te A- merikaya avdet edecektir. Müsabakaya girecek tayyarelerden biri tecrübe esnasında Deniz tayyareleri için Şbay- der kupası müsabakaları bu ey Idlün on ikisinde İngilterede Calshot'de yapılacaktır. Bu müsabakalar müheyyiç olduğu yapılırken, tayyare düşmüş ve pilotu ölmüştü. Müsabaka 40 dakika kadar devam etmekle beraber, tayya- reler baş döndürücü bir sür'at- (Başı Birinci sahitede) İ ise de, cereyan yine az azadan mü- rekkep kabinrler aleyhinde idi. Zira buhran esnasında bu gibi kabinele- rin acil kararları daha ziyade kolay- hıkla ittihaz eyledikleri © mütalensi serdolunuyordu. Lord İrvvin hariciye nazırı LONDRA, 24 A.A. — Resmen hildirildiğine göre mutasavver milk hükümetin teşkili, o şimdiki amele fırkası siyasetinin sonu gelmiş oldu. ğuna alâmet olacak ve şimdiki ka- bineye, bu bapta yapılan müzakere- ler neticelendiği takdirde, büsbütün başka mahiyette ve üç fırka mümes sillerinden mürekkep bir kabine ha- lef olacaktır. Evvelce isimleri bildirilmiş olan zevattan başka milli hükümette M. Adamson, M. Addiden ve M. Ciy- re ait tahsisatın tehziline muhalefet etmişler idi. M. Henderson'un vaziyeti, Cemi- yeti Akvam yakmda içtima edece- ğinden, kendisinin tahdidi teslihat konferansı reisliğine intihabı belle nilmekte olduğundan ve beyneleni- dan dolayı buhranlı bir zamanda ta- haddüs etmiş bulunuyor, Mumaile yb M. Mac Donald'm olması ihtimali dahilinde değildir. Bilâkis, önümüzdeki kabinede hariciye na- zarlığının bütün fırkaların itimadın | haiz olan, Hindistan'da ikameti za- manından ve Gandhi ile icra etmiş artmış bulunan lord İrwin'e tevdi edilmesi muhtemeldir. Lord İrwin, muhafazakâr fırka- nin başlıca azasının şahasi © dostu- dur. M. Avsten Chamberiain'ın harici- ye nazırlığını deruhte etmesine ihti mal verilmemektedir. Kabineye dahil olacak olan di- ğer siyasi rüesanm M. Baldwin ve M. Lloyd George'dan Obaşka M. Snowden, M. Thomas, M. Honre, M. Austin ve M. Mac Lean olması muhtemeldir. ç Burada kayde şayandır ki Avam kamarası 280 smele, 261 muhafuza- kâr, 55 liberal ve 18 müs dan terekküp etmektedir. 4 amele, 4 muhafazakâr ve 4 liberal LONDRA, 24 A.A. — Yeni hü- kümetin her fırkadan dörder kişi ol mak üzere 12 azadan mürekkep ola- cağı haberi teeyyüt etmektedir. Amele fırkasından şu zevat: O M. Mac Donald, M. Snovden, lord Sankey ve M Thomas Muhafazakörlardan: M. Baldvin, M Neville Chamberlain, M. Samuel Hoarel ve lord Hailsman. Liberallerden: M. Herbert Samuel, lord Reading, lord Lothinn ve Sir Donald Mac Lean, Akşamın bidayetindenberi başve- kâlet dairesinde müzakeratta bulun- makta olan M. Mac Donald ile M. Baldvin ve M. Herbert Samuel saat 19.30 da ayrılmışlardır. Müzakere ve müşaverelerin yeni nazırların yarın vazifelerine başla maların: mümkün kılacak derecede ilerlemiş olduğu zannedilmektedir. Durmandan yağmakta olan yağ- mura rağmen, binlerce kişi, M. Mac Donald 13 ikametgâhı etrafında to. M. Mac Donald, yarın saat 20,38 de bir nutuk söyleyecek ve bu nu tuk radyo ile neşredilecekitir. M. Baldvinin beyanatı LONDRA, 25. A.A.— M. Bald. vin, mili hükümet teşkilinin vukua. her zaman muhtemeldir. 12 eylülde İngilterede Ingi- liz ve İtalyan tayyareciliğinin en benam pilotları yarışa çıka- caklar ve bir havai müselles ü- zerinde 350 kilometre mesafe katedeceklerdir. 1927 ve 1929 kupalarını İngilizler kazanmış lardı. Bakalım 1931 i kim kaza- nacak? Geçen müsabakada Mülâzim Vaghorn saatte 529 kilometre "sür'atle birinciliği kazanmıştı. | Fakat dünya sürat rekoru İngi- liz Yüzbaşı Orlebar'dadır. Mu- maileyh saattte 575 kilometre | temin etmiştir. Bu defaki mü- sabakada bu rekor kırılacak mı? İngilizler yeni yaptıkları | nes bulunacaklardır. Bunlar, işsizle- | lel vaziyet pek nazik bulunduğun- | | me müsait olmasına ihtimal verilme olduğu müzakerelerden beri şöbreti | | nı beraberlerinde sörüklüyerek lİstanbul idman teşek | kâr,4liberal nazır! ta vakıf olan bütün kimselerin va- ziyetin vehameti anlamış oldukları ve icap eden tetbirlerin acilen itti- baz edihnesine karar verilmemiş bu- lunduğu hususunda alâkadurları tat min edeceğini söylemişti Mumaileyh demiştir ki: Biz, en- dişe tevlit eden milli bir buhrana karşı koymak mecburiyetinde bulu- nuyoruz. Eğer biz bu buhrana kar- gı şecaat ve sebat — ile mücadele et- miyecek olursak © neticeleri vahim olacaktır. Bu buhran, azim tetbir. ler ittihazımı istilzam etmektedir. Parlamentonun feshi ve yeniden in- thabat icrası, bu zamanda felâketen giz birşey olurdu. Daimi bir koali- syon mevzuu bahis değildir. Muny- yen bir iş görmek üzere teşkili za- alınış olan hir kabine matluptur. Ah- val müssade eder etmez parlamen- tonun feshedileceği (tabidir. Bi- nasraleyh biçbir fxka, iman ve iti- a. kadı olduğu prensiplere ihanet moğe davet edi M. Lloyd George kabineye giremiyor LONDRA, 24.A.A.— M. Lloyd George'un sıhhi vaziyetinin, kendi- | eni hükümete iştirak etmesi. iyeceletir. mektedir. Mumaileyhin sahhi vaziye se de kendisi çok yorgun ve Amele fırkası inhilâ! halinde Amele fırkası içinde vukun — ge len tefrikaların vebameti şundan an laşılmaktadır. ki yeni hükümetin karşısına çıkacak olan o muhalefeti ikinci plânda bir tekım kimseler ida ve etmiyecek, o bu muhalefet M Henderson ve M. Graham ... ilh gibi zeval tarafından yapılacaktır. Hü- kümetten ayrılan nazırlar, nmele fırkası azasmdan mühim bir kısmı de mal edilemiyecek bir muhalefet vii- cude getireceklerdir. | Teşrinicww:lde intihabat LONDRA, 24. A. A— Evning Standard gazetesi, teşrinievvelde in- tihabatın gayrikabili içtinap olduğu- nu zannetmektedir. Merkür gazete avam kamarasnın 15 Eylülden ev- vel içtimna devet edileceğini tah- min eylemektedir. Diğer taraftan Times gazetesi de yeni hükümetin mühim bir ekseriyet | kazanacağını tahmin ediyor. Yeni kabinen'n vazifesi LONDRA, 24. A.A — Yeni kabi- Benin mali vaziyeti düzeltmek üzre başlıca tedbirleri almakla | iktifa edeceği ve bu işin Eylğl nihayetin- de bitirileceği | zannolunmaktadır. Teşrinievelde parlamentonun dağı tılacağı ve umumi intihabat yapıla. | cağı söylenmektedir. Doğru malü- mat alan mahafil amele ferkası âza- sından muhalif vaziyete geçecekle. rin 200 den fazla olacağını tahmin etmektedir. Böyle olduğu £ takdirde hükümet ehemmiyetli güçlüklerle | karşılaşa- caktır. Yeni kabine teşekkül eder etmez derhal parlamentoya gelerek beyan- namesini okuyacaktır. M. Thomas yeni kabineye iştira- ke muvafakat ettiğini bildirdiği s- rada demiştir ki: “İstifa eden kabi- ne âzaşmdan hiçbiri içtimai hizmet- lere sit masraflarda herhangi © bir suretle © tasarruf o yapılmasından memnun kalamaz. Fakat vaziyetin o yahim bir şekil alması memleketin mali istikrarmın ber türlü şüpbeden ari tutulmasını emretmektedir. M. Thomas, yeni kabineye iştira» kinin yanlış telâkkilere ve belki de hakarete yol açacağını bildiğini fa- mıyacağımı söylemiştir. Mütalealar LONDRA, 24. A.A.— Birçok bü- yük yevmi gazeteler , bu akşamki nüshalarında OM. Mac Donald'ın memleketi idarede abliyetsizlik yöc- termiş olduğumu yazmakta ve mem- İeketin şimdiki vaziyetin icap ettir- diği acil tetbirleri kimlerin ittihaz edeceğne sabırsızlıkla intizar | et- mekte olduğunu ilive eylemektedir. Evening Standard gazetesi, yeni bü kümet otoritesinin milletin en sa- Mimi temenniyatına mazhar olaca- ğını yazmaktadır. “Amele hükümetinin ikinci #ecrübeleri hitam bulmustur” külleri o... birliği Dün muhtelif kulüplerin iştirakilı ilk kongre aktedilmiştir Idman teşekkülleri birliği kongresine iştirak edenler İstanbul'ur resmi klüpleri. nin aralarında teşki) ettikleri birliği, dün akşam murahhasla i le ilk ihrazi kongresi Bi yapmıştır. İleri spor, Bostancr, Altınhi lâl, Bozkurt, Fatih idman, Fe. ner Yılmaz, Küç Ra- idman, Şark Şark idman ve Unkapanı ku- ipleri murahhasları içtiman iştirak etmişlerdir. İçtimada bu kulüplerin iştirakile bir bir- lik yapılmasına karar verilmiş e mensup bütün kulüp in birer şubesi hali- ne inkılâp ederek faaliyette bu- Tunmaları kebul edilmiştir, Bundan sonra birliğin merke zi umumi heyeti fa'alesinin in- tibabma geçirilmiştir. Bu inti- hap neticesinde; Riyasete Sami (Bostancı) i- AZAT, Zafer bayramında (Başı Birinci sahifede) ber vini Türk Teyyare Gemi yeti bu gerefli möresime bütün Türkiye halkını davet etmekte- dir. O gün 37 türk tayyaresi a- ix vakan havalarında “uçacak: ler ve bütün Türkiye halkına teşekkür ve tebrik okonfetileri serpeceklerdir ; 30 ağustos zafer bayramında isimleri Bava Filomuza lem o- lacak bahtiyar © kasabalarımız gaziler: 1: Ariğ; 12 Akye: hir, 3 - Hayrebolu, 4 - Gümüş- bacıköy, 5 - İskilip, 6 - Beyoğ- lu, 7 - Üsküdar, 8 - Adalar, 9 - Kastamoni 10 : Keşan, 11 - Safraköbolu, 12 © Saray,” “18 - Şarkikaraağaç, 14 -Yalvaç, 18- Bayburt, 16 - Erzurum, 17- Niksar, 18 Siverük; 19 Fo kat, 20 - Germencik, 21 - Di- nar, 22 - Soma, 23 -Bodrum, 24 < Sındırgı, 25 - Milts, 26 Selrihisar, 27 - Fethiye, 28- Bâlâ, 29 - Bilecik, 30 - Bolu, 31 - Düzce, 32 - Gbee, 33: Gemlik, 34 - Karamürsel; 35 - Kütahya, 36 - Demirci, 87- Cizre, Metruk bir çocuk bulundu Dün Beyoğlunda İstiklâl caddesinde İtalyan kilisesi mer divenleri üzerinde terkedilmiş bir erkek çocuğu buhınmuştur. Çocuğun üzerinde milliyetini tesbit eder bir kâğıt olmadığın dan ismi İhsan konmuş ve nü- fusa tesçil ettirilerek kreşe gön derilmiştir. Çocuğu kimin bı raktığı tahkık edilmektedir. bitirmektedir: Gelecek intihabatta amele farkkası memleket O muvacehe- sindeki mesuliyetlerini tekrar o de ruhte etmeğe mesbur olacak (ve mali felâkete mami olmak için itti. haz eylediği tetbirlerin halk tarafın. dan hoş görülmemesi o mesuliyetini diğer partilerin sırtına © yüklemi- yecektir. M. Mac Donald'ın bu va- dide fırkasının ekseriyeti tarafından takip edileceği muhakkak değildir. Mamafih yeni hükümetin teşekleğl tarzı ber ne olursa olsun muhakkak olan şudurki O amele hükümetinin ikinc tecrübesi de tamamen hitam bulmuş va yakında bir üçüncü (te <röbe yapılmasınn imkân ve ihti. e A simendifer, | j kinci riyasete. Osman Kemal (Unkapanı), kâtibi umumiliğe Faik (İlerispor) sicil müdürlü güne Nazmi (Yılmaz) mukhase beciliğe Asım (Rami) Vezne- darlığa Ali(İlerispor) idare mü dürlüğüne Bahaeddin (Şark şimendiferi) — Beyler seçilmiş- lerdir, Futbol heyeti riyasetine Me- salim (İlerispor) oAzalıklara Emin (Şark) İbrahim Fatih Beyler, Voleybol heyetine: Mu rat (İlerispor) azalığa Adnan (Unkapanı) Talât (Yılmaz) Bezler. Atletizm heyetine: Ni. yazi (Bozkurt) Sabri (Unka- panı) Hikmet (A. H.) Beyler intihap edilmişlerdir. Kongre birliğin | teşekkülü- nün derhal makamatı resmiye- ye bildirilmesine karar vererek içtimaa nihayete vermi Poliste Bu ne biçim eğlenti? Beyoğlunda Papağan barım- da evvelki gece bir hüdise ol. | muştur: İ Barda eğlenmekte olan Mı İ sır sefarethanesi ahçıbaşısı Mr. | sarlı Hasanla kambur Koço is- mindeki şoför arasmda kavga çıkmış, kavga büyümek istida- dımı gösterince, polise haber ve rilmiştir. Şükrü Ef:ndi isminde bir poli memuru bara gitmiş, Koçoyu karakola davet etmi fakat Koço tarafından umulma yan bir hakarete maruz kalmış- tar. Diğer taraftan da Panayot, Nişan, Fransua ismindeki a” damlarla koço isminde başka birisi de işe müdahale etmişler ve Koçoyu karakola gitmeme- ğe teşvik etmişler, polisi arala- rına alarak karakola götürül- mesi lâzım gelen Koçoyu da Temistokli isminde bir şoför asıyla kaçırmişlardır. Mamafih polis bu adamları yakalamış, haklarında kanunf muameleye başlamıştır. Tehlikeli cerh Tahta kalede & Papas oğlu hanında oturan çuvaler Arslan ile Hüseyin iş yüzünden kavga etmişler, kavga neticesinde Hü seyin Arslanı bıçakla karnın- dan tehlikeli surette yaralamış- tır, Arslan hastaneye kaldırık mıştır, Esrar çekilen ev Üsküdarda araba vapuru is- kelesi mda bir evde esrar içildiği hal alınmış, arama yapılarak srar, sfyon, İı, kokain ve eroin zubur etmiş, müsade - re olunmuştur. Ev sahibi hak- an kanuni takibat yapılmak tadır. Füc'eten vefat Bandırma vapuru süvarisi Osman Bey evvelki gece saat 22de Sultanahmetten geçer- ken düşmüş, füceten vefat et- miştir,, Muayenede kalp sekte- sinden öldüğü anlaşılmışsa- da cesedi her ihtimale © karşı morga gönderilmiştir . Otomobil altında İzzetpaşa sokağmda oturan 20 yaşında Ovakim evvelki gün 1695 numaralı otomobilin altın