26 Ağustos 1931 Tarihli Milliyet Gazetesi Sayfa 7

26 Ağustos 1931 tarihli Milliyet Gazetesi Sayfa 7

gri nişe Belediyesi ve Muğlada inkişaf Maarifi birinci plânda gelen bir vilâyetimizdir arasi Muğlada Vali konağı ve yerli Hanımlar MUĞLA (Hususi muhabiri- mizden) — Muğla vilâyeti Ak deniz sahillerinde mühim bir “sphe tutan vasi bir araziye ve 176000 nüfusa maliktir. Mer- kez vilâyetinde 10,000 ahali vardır, 422 köy, 6 keza ve 16 hahiyesile Muğla vilâyeti Tür- kiyenin şerefli ve çok kıymetli ir diyarıdır. İktisadi hareketler Vilâyetin istihsalâtı, başlıca tütün, zeytin yağı ve sabundur. ' Hububattan en mühim mahsul ak dârıdır, Köylüler bundan ek Mek yaparlar. Geçen senenin ak darıları ambarlarda çürü- Müştür. Çünkü piyasası ve Me Gis olmamıştır!. Asayiş ve ahlâk lâyetin asayişi mükem- ii En çok vukuat kız ka- çırmak ve hayvan çalmaktır, Sarhoşluk varsa da kumar yok tur, Ve fuhşiyat ise mahdut- tur, Halkın cümhuriyet pren- siplerine meyli ziyadedir. Çar, henüz bolca xok le Kadınlar as j hayata çok mütemayildr. Belediye Kel > Belediyenin eski reisi mer- hum Ragıp Beyin çok mühim bir şahsiyet olduğunu işittim. Mumaileyh cidali millide Ay- dın cephesinin banisi tur. Herkes tarafından. vilmiş olan Ragıp Beyin şah- Sina hürmeten teyyare şube- sinde bir kıt'a fotoğrafı dıvara talik olunmuştur. o Merhumu istihlâf eden doktor Hüseyin Beyin bu defadaki intihabatta meb'us olması üzerine İsken- der Bey namında genç ve ba- lük bir zat belediye riyasetine seçilmiştir. Belediye binası tıp kı Tekirdağı belediyesinin bir aynidir. Ve Paris belediyesi- nin küçük bir modelidir. Bina- tın parka nezareti ve tarzı mi marisinin letafeti takdirlere şa yestedir. Ben ziyaret eyledi- ğim zaman yeniden (nefis bir #ürette yağlı boya ile boyan- makta idi , Belediyenin varidatı lira kadar bir geliri olan Muğla belediyesi birçok şeylere muvaffak olmuş tur. İtfaiye için bir motörpot ile iki büyük tulumba tedarik “ylemiş ve Fenni bir mezi Yaptırmıştır. Yakında bir de hal inşasma © başlıyacaktır. Bunlardan başka merkezi vi- âyetin istikbal haritasını meş- hur mütehassıs (İskarpe) ye Yaptırmış ve fenni su tesisatı için bir proje ve evrakı keşfi- yesini yaptırmak üzre bulun- muştur. YE SEMA Elektrik lktrik fabrikasına b3 Ve temelleri yükselmiş oldur. undan bundan sonra Vilâyet biri 50 diğeri 25 bey- gir kuvvetindeki motörlerle da asri olarak tenvir olunacak v, Bunun (imtiyazı 20 sene Müddetie belediye tarafmdan Bey namında bir mütehas- Msa verilmiştir. Varidat meselesi ee mi çok se Muğlada yerli bir kadın tip yüzde 50 veriliyorsa da bu ku- gelmemek tedir. Şehirlerdeki yolların in- şası belediyelere | ait olduğu halde yol parasından da hiç bir şey verilmediği cihetle be- lediyeler naçar bir vaziyete düş Be: nezih ve. âlicenap bir sail rahim ve şefkat ile dolu olduğundan fakirlerin ıstrraplarını tahfif için koşmak ta ve kendi istirahatini düşün memektedir. £ Şahsan da çok sevimli ve nazik olan bu kıy- metli memleket evlâdını her- kes candan sevmektedir. Uhte sine mevdu büyük bir * ve basiret ile mantık bir şe- kilde idare eylemesi yüzünden Halk fırkasını bil temsil manasile sevdirmekte- lr Serbest Fırka teşkiltiçin buraya gelen eski bir veli bu vaziyet karşısında hiç bir ha- reket göstermeden avdete mec be Maarif | Vilâyetin maarif işleri fah- yile kayde seza bir derecsi mü kemmeliyettedir. Vali Bey başla olmak üzere maarif mü- dürü Fevzi ve maarif müfetti. gi Şevket Beylerin (o kıymetli mesaileri sayesinde Muğlanın maarifi birinci dereceyi ihraz iştir. İlkeli 130 1k mektep vardır. 10 mektep de bu sene açılacaktır. Biri Milâsta ikmal ve diğeri de yem tepleri, bir san'at mektebi bir ebi . vardır. Bu de ana mekt: po di 2761 kız talebe lar. Bu sene tam (teşkilâtlı mekteplerden 199 erkek ve 65 kız mezun © olmuşlardır. ana mektebinden “de 65 erkek ve 75 kız çıkmıştır. : Millet mektepleri Maarif — cephesinde yi vilâyeti pek müstesna man eş rzeylemektedir. Köyler- 3e 110 adet halk okuma odala rı açıldığı gibi yazım yaylalara göçeden halkı da okutmak için yaz tedrisatına başlanmıştır. 5 i evler (dağınık ve KARADENİZ POSTASI Millet 25 "Ağustos Cumartesi günü akşam saat 18 de Sirkeci rıhtımdan hareketle (Zongul- dak, İnebolu, Evrenye, Ayan cik, Samsun, © Ordu, Gireson, Trabzon, . Rize, Mapavri ve Hopa) ya azimet aynı iskele lerle Görele ve Ünyeye de uğrıyarak avdet edecektir. Mü- racaat mahalli: İstanbul Mey- menet hanı Alemdar zadeler. Telefon: İs, 1154, dia Ek KARADENİZ POSTASI 26 Samsun "Ağustos ÇARŞAMBA | günü akşam Sirkeci rb- tımından hareketle (Zon- guldak, İnebolu, Evrenye, Samsun, Ordu, Giresun, Trabzon, Sürmene ve Rize)ye) azimet ve avdet edecektir. Fazla tafsilât için Sir- keci Yelkenci hanındaki öönntaliğime lkecaktı Tel, 21515 l | | , | | İ İ 7 İngiliz İnas Mektebi AĞUSTOS 1931 “Feyziati Liseleri müdürlüğünden 1 — Birinci ve ikinci devre bakalorya imtihanları 1 Eylül sâlr gü- nlinden itibaren aâat 8 de hağlıyacak ve imtihanlar mektebimizde icra edilecektir. 2 — İlk kist ikmal imtihanları 12 eylül cumartesi ve orta ve Tse sınıfları ikmal imtihanları 15 Eylül Salı günü başlıyacaktır. İmtihan proğramları mektepten öğrenilebilir. k 3 — Kayıt muamelesine başlanmıştır. Yerlerimiz mahdut olduğum- dan gerek eski talebenin ve gerek yeni müracaat edeceklerin bir an ev- vel kayıtlarını yaptırmaları tavsiye olunur. 4 — Derslere 19 Eylül cumartesi günü başlanacaktır. Kiz ve Erkek - Leyli ve Nehari İSTIKLÂL LİSESİ İlk, orta ve Lise kısımlarını muhtevidir Bütün sınıfları mevcuttur. Talebe kaydına başlanmıştır. Cumartesi, pazartesi, perşembe günleri 12 den I17ye kadar müracaat olunabilir. Şehzadebaşı - Telefon 22534 İstiklâl lisesi müdürlüğünden: Bakalorya imtihanlarma Eylülün 1 inde başlanacak ve mektebimizde iera edilecektir. İkmali olen talebemizin mezkür tarihte mektepte bulun- malacı Yüzümü ilân olunur. Tedrisat-23 Eylül Çarşamba günü başlıyor. Talebenin kabulüne müteallik matbu istida evrakı mektepte ebe- veyninin emrine amade tutulmaktadır. Londradan svdet etmiş olan mektep müdiresi ebeveyni 15 Eylölden Mibaren Pazardan manda her- gün saat 10 dan 12 1/2 ve 14 ten 16 ye kadar kabul edebilecektir Ankara Merkez krtaat ve tirak için yevmi mezkürde te- | kapı caddesinde 116, 116-1 eski 74 numaralı hanenin altında VW | sağ tarafı 1 hususi numaralı dükkân bir seneden | kadar kiraya verilmek için açık müzayedeye kotmuştur. 'Ta- gan enli cssesatı İçin aşağıda yazılı İ eşya kapalı zarf usulile alına- | caktır. Taliplerin şartnamele- İ rini görmek için Ankara Mer- kez SA. AL. komisyonü- SEYRİSEFAIN Mühürdar MERSİN POSTASI OÖ| ÇANAKKALE 28 Ağus. Şi tos Cuma 10da Galata ği Rıtıtrmından kalkarlar, TRABZON POSTASI CUMHURİYET 27 Ağus- tos Perşembe 17 de, Askere davet Istanbul Viliyetinden; 322-326 (dahil) ve bunlarla mua- meleye tabi piyade, levazım, Se- nayii harbiye sınıflarına mensup olan kısa hizmetlerden tam ohliyet- nameyi haiz olanlar 1 Eylâl 931 ta- rihinde hazırlık kıtalarına sevkedi- leceklerinden yevmi mezkürden ev- vel bu efendilerin şubelerine mü- racaat eylemeleri ilân olunur. ğündan: i Müflis Mesrop Arşakof efendiye ait olup İstanbul gümrükleri antre- posunda mevcut ve nikel galvanizli (4) sandık demir tokanın açık art- rma suretile müzayedeye vazına ve 29 Ağustos 931 Cumartesi günü saat 16 da müzayedenin icrasına ka- rar verilmiş olduğundan talip olan. ların gümrük masraf: kendilerine ait olmak üzre Gümrük satış anba- cında hazır bulunacak masa memur. farma müracaatları ilân olunur, tedrisat müşkül © olduğundan bunların toplu rı yayla mevsiminde oralara mu- allim gönderilmesi tercih olun li İİ muş ve 50 mektep açılmıştır. | 931 saat 15 tedir. Taliplerin | Bunun için hususi muhasebe- den 10,000 lira tahsis o olun- duğundan muallimlere üç ay i- çin 150 şerlira ve ayrıca da azimet ve avdet masrafı veri- lecektir. Muhtaç olanlara mec canen alfabe ve kâğıt kalem tevzi olunmuştur. Bir aydan- beri tedrisat devam eylemekte ve maarif müdürile müfettiş- ler tarafından sık sık teftiş o- lunmaktadır. Yayladaki helk| kadm erkek, çoluk çacuk bü- | yük bir tehalükle bu mekteple- re devam © eylemektedirler. Bir delikanlı üç günde alfabeyi öğrenmiştir. Elyevm bu mek- teplere devam edenlerin mikta rı 4688 kişidir. Bunlar ne es- ki ve nede yeni harflerden ha- berdar olmıyan O kimselerdir. Ve hep yörüklerdir. Bidayetten şimdiye kadar millet ve halk (mektepleri: 13191 erkek, 6006 kadın oku- yup muvaffak olmuşlardır. 53 köyde yeni plânlar üzerine mu allim evleri de (dahil olduğu tep de merkezi makta olduğunu iftiharla gör- düm. Ragıp Kemal muza müracaatları ilân olunur. (175). z 8065 K. Yerli fabrika mamü- lâtı çoraplık Oopamuk ipliği * 5-9-931 saat 15 te Ankara Mer- | kez SA. AL. KO, ... 4 K. O. krtaat ve müessesatr ihtiyacı için aşağıda yazılı me- şe odunu kapali zarf usulile sa- tın alınacaktır. Şartname ve ev safınr görmek - istiyenlerin - 4 K.O, SAÇAL.KO, ve taliple- rin de vakti muayyeninde # K.O.SA, AL KO, müracaatla- rr. (212). 108000 kilo meşe odunu 10-9-93İ saat 15te 4. K.O.SA. AL, KO. ... Harp Akademisi için alma- cak 157,000 kilo Iuru ota veri- len fiat haddi itidalde görül mediğinden (yeniden 26-8-931 ırşamba günü saat 15 te pa- adi ai almacaktır. Ta- iplerin Fındıklıda 3, K.O.| SA. AL, KOM. na müracaatla- . (233). rr. (233) iz iie Çatalcadaki krtaat için 9000 kilo gaz yağının mübayaası bir hafta müddet için temdit edil- miştir. Aleni münakasa 31-8 * şartnameyi görmek üzere her gün iştirak etmek istiyenlerin vakti muayyende teminatlarile komisyonumuza müracaatları, (231). ... Çatalcadaki * kıtaat için 11250 kilo benzinin mübayaası bir hafta müddetle temdit edil. miştir, Aleni Mmünalasa 31-8. 931 de saat 16 dadır. Şartna- meyi görmek İstiyenlerin her gün iştirak etimek istiyenlerin yakti muayyeninde teminatla- rile komisyonumuza müracaat- ları, (232). »** 23-8-931 tarihinde pazarlık suretile ihalesi icra kılmacağı evvelce ilân edilen Kolordu- nun İstanbul cihetindeki kı- taat için 31,800 ve 27,300 ve 10,000 kiloluk samanlara veri- len fiat haddi. itidalde görül- mediğinden yeniden 31-8-931 pazartesi günü saat 15 te pa- zarlığı icra edilecektir. Ta- l Hiplerin şartnamesini okumak üzere Kolordu Satınalma ko- misyonuna ve münakasaya iş- minatlarile birlikte komisyo- numuza müracaatları, (234). ».. Selimiye kışlası topçu alayı, bayvanatınn ahırlarnın Ote miri aleni münakasaya kon- İ muştur. İhalesi 16 Rylal 931 çarşamba günü saat 15 te Eın- dıklıda 3, K. O. Satın Alma komisyonunda yapılacaktır. Taliplerin şartname ve keşif- namesini (o komisyonumuzda görmeleri ve münakasaya gir- mek istiyenlerin de yevmi mezkürda teminatlarile hazır bulunmaları. (237). ... Manisa, Kasaba, Salihli, Me- nemen, Kırkağaç ve civarında- ki krtaat ihtiyacı için sığır eti ayrı ayrı şartnamelerde ola- rak kapalı zarfla münakasaya konmuştur. İhalesi 13 Eylâl 931 pazar günü saat 15 te Ma- nisada askeri satmalma komi- syonunda yapılacaktır. (Şart- namesi komisyonumuzda mev- cuttur). o Taliplerin şartname almak ve münakasaya girmek Üzere teminatlarile Manisada mezkür komisyona müracaat- ları. (236). | i IDEVREDİLECEK İHTİRA BERATI İ “ İştiai mekanizmalarına mahsus İ emniyet tertibatı” hakkımdaki icat İ için Sina Müdiriyeti umumiyesin- İ den istihsal edilmiş olan 1 Tem- İ muz 1929 tarih ve 1142 numaralı ih- tira beratı bu kere ferağ veyahut icara verileceğinden merkür ihei- rayı satın almak veyahut isticar et- mek arzusunda bulunan zevatın İs- tanbul Bahçekapı Taş Han 43-48 de mukim vekili H. W. İSTOK EFENDİYE müracaatları. Dr. İhsan Sami İSTAFİLOKOK AŞISI stafilokoklardan mütevellie Cer. genlik, kan çıbanı, koltuk alt çıbanı, arpacık) ve bütün. cilt hs hıklarına karşı pek tesirli bir aşı dr. Divanyolu No. 189 Doktor Hafız Cemal Dahiliye hastalıkları mutahassısı Cumadan maada hergün öğ- leden sötra saat (2,30 dan 5 €) kadar İstanbulda Divanyolun- da 118 numaralı husust daire- sinde dahili hastalıkları rma“ yene ve tedavi eder. Telefon; İstanbul 8923 ZAYİ — Selimiye Birinci Fırka dördüncü alay | Karargâh efradın- İ dan iken aldığım ankeri terhis ve- i sikam: galp esim. Yenisini çikac- | acura hükmü yoktur. 322 te- veltütlü Osman oğlu İsmail, kğ Eskişehir Hava mekt lığından * 3 , Eskişehir Türk tağyare şehitleri © için İstanbulda di hürriyeti tanziren ve fakat daha küçük mikyasta .bir abiğle yaptırılacaktır. Plân müteahhide âittir. Yerini görmek ve bu Havâ Mektebi ebi Kumandan hususte tafsilâtı almak istiyenler Eskişehirde Kumandanlığına müracaatları, arayda Yusufpaşadâ Şirmen Çavuş mahallesinde T0p- üç seneye iplerin. şartnameyi görmek için her gün Levazım müdürlüğü ne müzayedeye girmek için bankadan alacakları 5 liralık te minat makbuzile beraber ihale günü olan 17-9-931 perşembe günü saat on beşe kadar Encümeni Daimiye müracaatları. ».. Bedeli keşfi 415 lira 15 kuruş olan Maslak garajındalki bu- harlı yol silindiri ile Zincirli-kuyudaki taş kırma inakineleri- nin tamiri açık münakasaya konmuştur. Taliplerin keşif evra: | kmı ve şartnameyi görmek için her gün Levazım müdürlü | | güne münakasaya girmek için bankadan alacakları (32 liralık teminat makbuzile beraber ihale günü olan 17-9-931 perşembe günü saat on beşe kadar Encümeni Daimiye müracaatları, “es İnönü Şehir yatı mektebi için 931 senesi zarfında lüzumu olan 1000 kilo süt, 1000 kilo silivri yoğurdu, 500 kilo kâse yo- Zurdu kapalı zarfla münakasaya konmuştur. Taliplerin şart- name almak için her gün Levazım müdürlüğüne müracaatla. rı münakasaya girmek için de bankadan alacakları 38 liralık teminat makbuzu veya kefalet mektubu ile şartname ve teklif mektubunu mühürlü zarfa koyarak ihale günü olan 17-9-931 Perşembe günü saat on beşe kadar Encümeni Daimiye ver- meleri, ».. Arnavutköyünde Lâtfiye mahallesinde Küçük ayazma mevkiinde 18/29 ve 11/35 numaralı iki hane bir seneden üç seneye kadar kiraya verilmek için açık müzayedeye kon- muştur. Taliplerin şartnameyi görmek için her gün Levazm müdürlüğüne müzayedeye girmek için bankadan alacakları 10 liralık teminat makbuzu veya kefalet mektubu ile ihale | günü olan 14-9-931 pazartesi günü saat on beşe kadar Encü- meni Daimiye müracaştları. İ si” Sanatlar mektebi için bir sene zarfında Hizumu olah 50000 kilo ekmek kapalı zarfla münakasaya konmuştur. Taliplerin Şartname almak için her gür Levazım müdürlüğüne müra- caatları minakasaya girmek içir 300 liralık teminat makbu- zile şartname, teklif mektubunu ve Ticaret odasmda kayıt- a olduğuna dair vesikayı mühürlü zarf. - koyarak ihale günü olan 3 Eylül 931 Perşembe günü saat on beşe kadar Encü- İstanbul Deniz Levazım Satın al- ma komisyonundan: 40 ton mazot Aleni münakasa ihalesi 9-9-931 Çarşamba saat Tı 15 kalem dikiş ve kundura malzemesi Aleni münakasa ihalesi 10-9-931 Perşembe saat 11 de Ni kalem levazımı mütenevvia Aleni münakasa 109-931 Pörşembe saat 14 te Deniz kuvvetleri ihtiyacı için yukarıda yazılı üç kalem mal zeme hizalarında gösterilen gün ve saatlerde ihaleleri edilecektir. Şartnamelerini görmek istiyenlerin her "ün ve vermek istiyenlerin yevmü ihalede ve muharrer saatte temi- natları ile Kasnnpaşada Deniz Levazım Satmalma O komisyo- mma müracaatları. i ihalesi İstanbul Gümrükleri Başmüdür- lüğünden: 4 Başmüdiriyet binası dahilinde bazı tamirat yapılacaktır. Pazarlrk yapılmak üzere taliplerin 29 Ağustos 931 Cumartesi günü saat 14 te yiizde yedi buçuk pey (akçesi olan 14 lirayı müstashihen komisyona müracaatları ilân olunur. | Emlâk ve Eytam Bankası ilünlar| f Fazarlıkla satılık emlâk | Mevkii ve Nevi Büyükada Nizar “Seferoğlu köşkleri. Beyoğlu Teşvikiye Ekmek Fabrikası. < (Galatada Ömer Abit hanma gidecek yolda sabıkBahriye 3 (lokantası, A Büyükada Altmordu caddesi Otel dö la Plaja hissesi, Balâda müharrer emilâk bedelleri peşinen veya mukassaten tesviye edilmek Üzere ve pazarlıkla satılacağından taliplerin 26-9-931 Cumartesi saat onaltıya kadar Şubemize müracaat. leri. " Esas 138 162 164 248 249 168 at a mi Istanbul Posta ve Telgraf Başmü: dürlüğünden; S