16 Ekim 1931 Tarihli Milliyet Gazetesi Sayfa 2

16 Ekim 1931 tarihli Milliyet Gazetesi Sayfa 2

Düşmanlarımız hiç durmadan aleyhimize yürüyorlar.. Türkiye'de ısyanlar ol muş, aleyhte çalışan teşekküller varmış da haberimiz yokl!! Türkiyede Cümhuriyet inkılâbı- nin yalnız siyasi bir şekli tahavvülü inde kalmıyarak — milli varlığın köklerine doğru nüfuz etmesi ve Türk milletinin kanımda © yeni bir hayat özünün cereyana başlaması, Türk düşmanların. bnkerlrimden ne yapacaklarını bilmez ge tirmiştir. Ermeniler arasında bile bir katiller ittihadı sayılan mabut ermeni Taşnak komitesi de bunlar- dün biridir. Bu komitenin Paris'te fikirlerini meşreden (Haraç) gese- tesi, Türkiyenin nail olduğu yeni i- | dareyi yıkınak ve Türkleri tekrar eski uykuya yatırmak hevesile ya- mp tutuşan hayalhanesinden birçok haberler icat etmiştir. Hatırlarda olsa gerektir ki geçen | lerde İransızça Temps gazetesinde Adana havalisinde — isyan zuhuru hakkında bir haber © intişar etmiş, Dahiliye Vekâleti de bunun asılsız, esassız olduğumu resmen tebliğ ey- temişti, Haraç gazetesi bu haberi alarak kendi hayal ettiği Türkiyede irtica hareketin çevirmiş ve güya hususi İmiş haberler ol- mak üzere 20 ve 22 eylül 1931 te- bir takım olmıya- cak hülyaları hakikat şekline soka- rak neşreylemiştir. Bu gazetenin vukuunu iddin et- hâdiselerde hakikatten bir tek er bile olmadığını söylemeğe lü- zum görmeyiz. Bu neşriyatın delâ- let ettiği yalnız bir hakikat vardır ki o da Türk düşmanlarının hayal hanelerinde Türkiye aleyhine besle- 'dikleri tasavvurların mahiyetini or- taya koymasıdır. İşte düşmanlarımızın neler dü- şündüklerini, neler umduklarını gös termesi itibarile bu yazıları aşağıya tesinin 20 eylül tarihli nüshasından: Kemalist idaresine karşı hareket tevessü ediyor “.— (Kilileya) da çıkan isyandan dünkü müshamızda (Temps) ten Baklen bahsetmiştik. Hususi mena- biden aldığımız şa | malümatı da kaydi ihtiyatla aşağıya dercediyo- | ruz. : Kilikyadaki hareketleri ihdas ©- den teşkilâtın ismi (Kemalizm düş- manı Anadolu icra (o komitesi) dir. Verilen malümata göre bu komite- nin Anadolu vilâyetlerinde mütca- dit şubeleri vardır. (Temps) in kaydettiği vak'alar, temmuz iptidalarında cereyan etmiş tir. İlk müsademe, Kemalist kuvvet lerinin mağlübi; ile neticelenmiş- tir. Seksen kişilik jandarma kuvve- ti, üsollâh âsi tarafından tama men imha edilmiştir. Bu ilk muvaffakiyetsizlikten son ra hâdisenin diğer vilâyetlerde du- yulmaması için Ankara'dan verilen hususi bir emre tevfikan, o Maraş, Aymtap, Osmaniye ve Adana vali- lerinden mürekkep bir heyet âsilerle temasa gitmişlerdir. Bu heyet âsi- lere on gün zarfında terki silâh et- mek şartile af vadinde bulunmuşlar dir. Anti Kemalist âsiler bu teklifi veddetmişler ve silâhlarını terk için kendi taraflarından şu metalibi der- çekilmelidir. 2 — Serbest intihabat yapılmalı 3 — Medreseler tekrar açılmalı 4 — Lâtin harfleri kaldırılmalıdır. 5 — Affı umum ilân olunmalıdır. Anti Kemalistler, ancak bu şart- Jar kabul ve icra olunduğu takdirde silâhlarnı bırakacaklarmı ve aksi halde isyan hareketinin bütün Ana- dolu'ya yayılacağını bildirmişlerdir. Valilerden mürekkep heyet, ba gerniti tetkik ve müzakereye salâ- hiyettar olmadığı Ankara'ya müracaat etmişler ve tahmin olundu ğu veçhile Ankara hükümeti bu me smalik idiler, Altı saat devam eden müsademeden sonra Kemalist jan- darmaları firare başlamışlar ve kül. İiyetli zayiat vermişlerdir. Âsiler, bunları Kozan'a kadar ta- kip etmişlerdir. Jandarmalardan an- cak yirmi beşi Kozan'a iltica sure- tile kurtulabilmişlerdir.” Kemal aleyhtarlığı ki anti Kemalist hare. küt ve teşkilât hakkında | bundan evvel bazı malâmat kaydetmiştil. Kilikya Türk sekenesinin anti Ke- malist emel ve temayülâtı hakkında gene aynı menbadan istihsal ettiği. miz malümatı aşağıya © dercediyo- ruz . “Kemalist aleyhtarlarının muvaf | kuvvetlerin reisi olan fakiyetleri üzerine halk bunlara mü- zaharete başlamışlar ve bu suretle âsilerin adedi kısa bir müddet zar- İda beş yüze baliğ olmuştur. Bun- ların kâffesi silâhlıdır. Bu kuvvet dörde ayrılarak (Kozan), (Fefe), ve (Kefsun) u muhasaraya başla muştur. Verilen malümatı göre; Dörtyol, Bahçe, Islâhiye ve Hassa havnlisi haller âsilere muzahir ve ayaklanma ğa hazır bir vaziyettedir. Buzlardan başka Pazarcık, Maraş, Elbestan ve Rumkale ehalini de Kemal idaresi ne karşı son derece dilgir ve gayri” metnudur. İsyan tertibatının müteşebbisi bu Hacı Molla EF, sdamlarile Kozan ve Maraş dağ larma çekilmiş, çete müsademeleri- ne devam etmektedir. Halkın ekseriyeti Kemalist aleyh tarı harekâta mütemayil ve zahir ve bir çok yerlerde kıyama âmade- dir. Ancak bu kıyamları idare ede- cek ehil unsurların mevcut olmama i düşündür- cak kıyamın ve talan” şekline gi vermasidi Onun için halka şimdilik sülcü. | met lavsiye etmekte © ve hariçteki anti Kemalist teşkilâtindan talimat bektemektedirler."” İşte memleket düşmanlarının ta- bayyül ettikleri irtica hareketini ne yolda ve nasıl düşündükleri bu ya- zılarla meydana çıkmıştır. Türk milleti bu düşmanların menhus mellerini pek güzel takdir eder ve onları umduklarma nail edecek en küçük bir hareketi bile bir Türkten sadır olamaz. Burada hikâye edilen vak'aların | aslı, esası yoktur. Ne böyle bir ihti- | lâl hareketi olmuş, ne de öyle me- talip serdedilmiştir. Nede H Molla efendi diye bir eşkiya vardır, Bize bu yazılardan alınacak ders, | Türklerin izmihlâlini istiyenlerin en | mimi inkılâpçı duygusu en kuvvetli şahittir. Şark Hududumuz İranla müzakerat bitmek üzeredir İran ile aramızda epey bir müddetten beri devam etmekte olan hudut müzakeratının ya- kında halline intizar edilmekte dir. Evvelce müzakeresine Tah randa başlanmış olan ticaret muahedesi ise tarafeyn arasın. da mevcut hudut mesailinin bir sureti halle raptından son- ra neticelenecektir. Safyada bulgar meb'usları SOFYA 15 (Milliyet) — Dün başlarında Dr. Supu ol. mak üzere Sofyaya Romen müs takil köylü fırkasma mensüp bir meb'us kafilesi Meb'uslar Bulgar çiftçi bi nin misafiridirler, Nevyork'ta 10 banka daha iflâs etti NEVYORK, 14 A.A. — Mev- duatları yekânu 9 milyon dolara Meksika kabinesi istifa etti MEKSİKO. 15 A.A. — Meka ka kabinesi istifasını vermiştir. M Rubio bu istifayı — kabul etmiştir. Tayin edilen yeni nazırlar arasmda Meksika sabık Reisicümhurlarından M. Carlos de bulunmaktadır. M. Cürles harbiye ve Bahriye mezaret- lerini deruhte etmiştir. İtalyada mühim bir davanın sonu ROMA, 15 A. A, — Gazeteler birçole cinayetler yapmış o olmakla zan alına alman 10 şeririn Agrigen te cinayet mahkemesinde yapılan e si yirmi dörder sene ağır hepse, üçü on ikişer sene adi hapis” cezasına Geriye kalan üç müzmün bernet mıştar. İ yarası ağırdır. ' İspanyada kabine istifa etti.. Yeni kabul edilen bir kanunla papazlar badema tedrisatta bulunamayacaklar.. “Yeni Kabine Bugünküşeklile yerinde kslacak gibi MADRİT, 14 ALA. — Yeni ka- bine şu tarzda teşekkül etmiştir: Başvekil ve Hariciye nazırı M Azana, Dahiliye nazırı M. Guiroga, Bahriye nazırı M. Giralt, Maliye | nazırı M. İndalio Prieto, Maarif nazırı M. Marcellino Domingo, Na fın nazırı M. Albornoz, Mesai ri M. Largo Caballero, | Hariciye nazırı M. Lerroux, Münakalât nazı- ve M. Barrior, İktisat nazırı M. Ni- colau Dolwer, Adliye nazırı M. De- los Rios, sali Papazlara iş yok MADRIT, 14 A.A. — Malüm olduğu voçhile, meclis kanunu esa. si projesinin dini tarikatlara müte- allik olan maddesini 58 reye karşı 158 reyle kabul etmiştir. M. Zamo- rs ile Mi. Maura aleyhte rey vermiş- | lerdir. Madde reye konulduğu şu esnada mecliste bir takım gürültüler olmuş ve bilhassa maddeyi protesto eden bir meb'us tokatlanmış ve o dövül müştür. Dini tarikatlara mütesilik olan madde, bütün dini teşekkülleri hu- susi hir kanuna tabi tutmaktadır. Devlet, eyaletler ve belediyeler bun- lara biçbir suretle muavenette bu- Munmıyacaklar, faaliytleri il etmiyeceklerdir. Katol ri bir kuvvete itaat tavsiye ve emre | den tarikatlar fesholunacaktır. Faaliyetleri devlet için tehlikeli olan tarikatlar da keza feshedilecek | ir. Diğer tarikatlar, adliye mezare- | tince tutulacak bir sicil | defterine kayit ve tescil olunacaktır. Bundan başka, bu tarikatlar geçinmeleri ve takip ettikleri gaye uğrunda çalı maları için zaruri olan mal ve mi ten fazla birşeye malik olamıyacak lardır. Her sene bu mal ve mülke rin hesabını devlete vermeğe mec burdurlar, Tarikatlar sanayi ve ti- caret ile iştiyal edemiyecekler ve todrisatta bulunamıyacaklar dır. Ta-, rikatlara ait emlâk, miriye intikal | edebilecektir. Bu karar üzerine, 24 üncü mad. denin aleyhinde rey © vermiş olan Navar ve Bask'lı çifçi meb'uslar ya- ni katolik parlamento azası içtimaa karar vermişlerdir. Bunlar ne yapa caklarını kararlaşdıracaklardır: Hiç bir şey söylemeksizin mi parlamen todan çekilecekler, yoksa meb'usluk larından vazgeçerek mi çekilecek. ler? Bu ikinci noktai nazarı terviç © denler, Cortösleri bir kere terkettik ten sonra telirar oruya avdet etme nin kendilerini küçük © düşüreceğ mütaleasında bulumanlardır. Bu se- | bebe binaen ya mecliste kalmak ve ya bütün netayiç ve evakibini göze alarak çekilmek icap etmektedir. Madritte nümayişler MADRİT, 14 A.A. — Ateneo' nın baza azası, meclis önünde dini tarikatlara karşı acilen şiddetli tet- birler alınmasını talep için nümayiş ler yapacakların haber vermişler. dir. Yalnız cezvitlerin memlekot ha ricine çıkarılmalarını — derpiş eden 24 üncü maddenin kabul edilmiş ol- ması bunları memnun etmeğe kâfi gelmemiştir. Ateneo, bu nümayişin resmi hiç bir mahiyeti olmadığını ve bupa iş tirak etmek istiyen kimseler bun. dan tevellit edecek mes'uliyeti üze- | lerine almalara lâzım geleceğini ilân | etmiştir. Saat 19,45'e doğru delikan lardan mürekkep bir grup Nepta- ne meydanından geçerek Prado cad desini takiben meb'usan meclisine doğru gidiyor; ikinci bir grup Ate. | neo'dan çıkarak keza parlâmantoya | gitmek istiyordu. Sivil muhafızlar | bu iki grubu dağıtmak ve meclis | önüne gitmelerine mâni olmak için bücum etmişlerdir. Şehrin | diğer mahallelerinde de dini tarikatlar a- leyhinde bir takım nümayişler. ter. tip edilmiştir. Polis, birkaç köre halka hücum | mecburiyetinde kalmıştır. — Bu ak- | şam, merkezi yollarda heyecan bü. | Grenda'da kanlı arbedeler | GRENADE, 14 ALA. — Sani 18 | de grevrilerle siyil muhafızlar ara- sında müsademe olmuştşur. Nüma- yişçileri dağıtmak için muhafızlar silâh kullanmak mecburiyetinde kal mışlardır. 4 yaralı vardır. Meni İ mümessili bulunmıyan ve fakat Ce vaffakat edeceği e 2 Hitler'in Fikri İktidar mevkiine geç- mek istediğini açıkça söyledi, BERLİN, 14 A. A. — Hitler, dün akşam Berlinde toplanan müf- ritlerin bir içtimamda, kendi feri sinan mes'uliyeti kabul ederek dar mevkiine geçmek arzusunda ol- duğunu ve reisicümhur © Hinden- boarg'dan yeni hükümetin teşkili. nin Nasyonalist - Sosyalistlere te düni talep eylemiş | bulunduğunu mübeyyin bir. beyanmameyi okut- muştur. Reichstağ'da şiddetli mânakaşalar BERLİN, 144.4. — Raichstag' ta sağ cenah tarafından alkışlanan | ve sol cenah tarafından arasıra söz- leri kesilen M. Oberfohren, fırkası- nın Brüning kabinesinin şikâyetle- rinden bahsetmektedir. Mumaileyh, başvekili psikolojiden mahrumiyetle ve Alman milletinin ruhu ile tema- sın: kaybetmiş olmakla itham eyle miştir, Mumaileyh demiştir ki: ya'da fikir uğrunda ve reisle, canlarını feda edecek insan vardır. M. Oberfohren, Harzbourg'ta vü- cude getirilmiş olan muhalefet blo- kunun sağlam olduğunu ve şim, sisteme esasından hücum edeceğini söylemiştir Iman. 3 “in milyonlarca çıkarılan münakaşadan bahseden M. Oberfohren, müşarünileyh tarafın- haz olunan © tetbirler milli makafiles tasvip edilmediği takdir. de gücenmeğe kekkı olamıyacağını söylemiş ve demiştir kit Biz, Ver. sailles muahedenamesinin 231 inci inaddesi mevcut ve Hindenbourg'un ismi harp mücrimleri histesinde ba ki kaldıkça Fransız mazırlarının Al. man devlet reigi tarafndan | kabul edilmemelerini tercih ederdik. I Mançuri Ihtilâfı CENEVRE , 14 (AA.)— Mec lis, aktetmiş olduğu hususi bir celse de, Amerika'yı Çin ve Japon murah- | haslarının hazır bulunmadığı bir cel seye iştirake davet emeğe müttefi- kan karar vermiştir. Amerika'nın bu daveti kabul edeceğinden şüphe edil memektedir. Umumiyetle zannolunduğuna gö re Cemiyeti Akvam meclisi, Was hington bükümetinin bu husustaki temayüllerini evvelce anlamamış ol- saydı batta bu'meseleyi ortaya bile atmazdı. Mezkür hükümetin bu te- mayülleri son diploması notaların. dan anlığılmaktadır. isine İştirnk eylemekte bulunduğu İ Cemiyeti akvam © meclisine karşı sulh meselelerinde icap ettikçe mesa | mevcut olan serbestinin halcldar et. | miyecektir, Mevzuu bahıs, bütün menfaatle. ri muhafaza we hertarafm izzeti mef, sini koruyacak bir formel bulunmuş olduğu ve bu formülün Cemiyeti akvam misakının beşinci fıkrasının dördüncü maddesinin tevsiinden iba ret bulunduğu beyan edilmektedir. Formülde şüyle deniliyor: “ Cemiyeti akvam © meclisinde miyeti akvam © azasından olan ber millet, bilhassa kendisini | eden bir mesele mevzuu ğu zaman meclise o bir murahhas göndermeğe davet olunur.” Diğer taraftan, hatırlatmak fai- deden hali değildir ki, müessis ana. neye tevfikan meclis cemiyet aza. sından olmıyan milletleri doğrudan doğruya alâkadar eden siyasi veya diğer mahiyette bir takım meseleler müzakereye zemin teşkil ettiği man o milletlerin müzakerata işti. rak etmeğe davet edegelmiştir. Meselâ Musul meselesi mevzuu bahsolduğu zaman Türkiye, meclis müzakeratma iştirake davet olun. muştur. Öteden beri Akvam Cemiyetin. de mevzuu bahsolan Çin - Japon ihtilâfının safahatını yakından takip etmekte bulunan Amerika'nın | seve ieneral konsolunu M. Sitberd | vasıtasile e Amerika'nın kendisine İ meclis tarafından yapılmış olan da- Ce. veti kabul etmiş olduğu rivayet o- lunmaktadır. Çin hükümetinin bu hususa mu- şüphesizdir. Japon heyetinin ittihaz edeceği hattı hare ket kaliyor ki Cemiyeti Akvam mee| sindeki Japon mümes bizawa, M. Briandla ile görüşmeğe li M. Yor. Hindenbourg'un ismi etrafında | ğe I M. Zaval'in Seyahati Matbuata mühim beyanatta bulundu PARIS, 14 A.A — M. Laval Vaşington'a gitmeden evvel Ameri- ka ile yapılmış olan müzakerelere vazife ve mevkileri icabı olarak iş. trak etmiş olan devlet adamlafile, bilhasan M. Herriot, M. Caillax, M. Beranger, M. Messim, M. Paul Boncour, M. Fabry, M. Loucheur ve M. Marin ile görüşmüş veya gö- rüşecektir. PARİS, 14 ALA. — İngiliz - A- imerikan matbuat cemiyetinin bir ziyafeti esasında — M Laval, M. Edge'ye karşı tekrimatmı izhar ve cemiyet erkânı ile temas etmek fır- satımı elde ettiğinden dolayı bahti- yar olduğunu beyan eylemiştir. Ma maileyh, Paris gazetecilerinin Fran-| sa'nm menafüini müdafaa için onle- | rn iblâsına müracaat etmekte te- reddüt etmediğini bildiklerini lemiş ve deniştir kiz Bugün size hitap ve müracaat ederken kıymet Mi yardımınızı il biliyorum. Ben ya zin müşterek menfastlerini ayni zamanda eski mede. niyeti muhafaza eylemek mecbuı yetindeyim. Cihan, iktisadi buhran ilo nakit | buhranı yüzünden hereüimerç için- | dedir. Vaşington'da mükâlemeler müda dir. M. Hoover, bana dostane dav tini gönderirken herhalde aramızda cereyan edecek mükâle sü- kün ve huzuru yeniden tesis etmek ve itimadı canlandırmak çarelerini aramamıza medar olacağını düşün- müştür. Bir konferansa iştirak ede- cek değiliz; muahedeler kaleme al miyacağız; yalnız açıktan açığa gö- rüşüp anlaşacağız. Hali hazırda ci hanım bulunduğu vaziyetin ortaya attığı bütün meseleleri başbaşa ko- nuşacağız. Benim itimadım vardır, çünkü mikbinlik benim tabiatında vardır ve çünkü vak'ayiin veharmeti, bizim lâzım olan hâl suretlerini derpiş ct- memize mâni olmıyacaktır. Şimdi sizden ricata; Matbuata yapmış olduğumuz tebliğatta hasbelzarure ketam ve İ ihtiyatlı davranıyoruz diye mukabe- eibil bulunmağa | kalkışma. İ yanı. Dünyayı tehlikeli heyecanlı haberlerden koruyunuz. Gazetecilik mesleğinin bir takım rdır. Fakat hükümet rel; işi de pek narkör z İ Bugün pek ihtiyatlı davranmak ya- İ ratıcı muhayyelenin asgari faaliyet sarletmesine dikkat etmek icap edi. yer. Bu fikir, güzeldir diye aslâ ta İ lerimin evvelden tesbit edilmiş bir program mevcat olduğuma delâlet | eylendiği söylenmesin. Şakın Amerika'ya cihanın salâh | itilâsını temin edecek | bir pro gramla gelenekte olduğuma dair telgraf çekmeyiniz. Bu heyecanlı ve ümitlerle dolu, fakat ci inkisarı yallere doğunabilecek bir haber o- | hayranım. Meeaimizi tehil İ ile size dostluğumu gösterece- | ğim, Size efkârı umumiyelerin hak- lı merakinr tatmin edecek olan mot. | lar muntazam surette tevdi edilecek tir. temastan benim o kadar adam olmadığım netice- sinin erkmamasinı isterim, Benim vasrtalarım, seciye ve ta- bintım gibi sadedir. Fakat M. Hoo- ver ile bereber medeniyet davasına hizmet hususunda ibtürasım baki ve im katidir. Fransızların eski bir fazileti o “Akli selim” den başka bir rehber istemem. gidecektir. Meclis, Amerika'yı davete ii fak ile karar vermiş olduğundan ve Amerika da bu daveti kabul etmiş bulunduğundan Japonya'nın bu sa- bah ittihaz edilen kararı kabulden imtina etmesi son derecede hayret tevlit edecektir. Japonya kabul etmezse. CENEVRE, 14 A.A. — Ce Akvam meclisinin Amerika'yı işari mahiyette meclis mesaisine kümetinden talimat istiyeceği suro- tinde cevap vermiş olduğu teyit e- dilmektedir. İ Japon mabafili, bu daveti büyük | mama amman bir ihtiyat ile derpiş oder | görün- mekte ve bu hususta şimdiye kadar görülmemiş bir kütumiyet muhafa- »a etmektedir. “ İntibah , isminde bir hezeyanname SOFYA 15 (Mill ) — İlki aylık bir fasıladan sonra Şumnu'da Necip Asım'ın iderci tahririyesi altında tekrar intişara başlıyan mürteci İntibah gazetesi, Cümhuriyet Ti iyesi ve Sofyadaki mümessili aleyhine hezeyan alât bir nüsha neşretmiştir. Bu gazete Ahmet, Hikmet'in Bulgar hudutların dan haric tardından dolayı adeta köpürmektedir. iMahmut EsatB. masonluğa talipolmamış ANKARA, 15 (Telefon) — İzmir meb'usu Mahmut Esat Bey Masonluğa girmeğe bi rgün ve hiç bir yerde talip olmadığına dair Cümhuriyet ga Mahmut Esat Bey Ankaradan bir iki gün sonra tekrar İzmire gidecektir. Varşuva büyük elçiliği ANKARA, 15 A.A, — Varşova büyük elç yo büyük elçisi Cevat Rey halkında vaki olan tayin edilen sabık Tok imzac Lehistan hükümeti tarafından kemali memnuniyetle telâkki edilmiş ve Cevat Beyin mezkür el: çiliğe etmiş ini hakkındaki heyeti vekil kararı bu kere iradei milliyeye iktiran Türkiye - Japonya ikamet mukavelenamesi ANKARA, 15 A-A. — Türkiye ile Japonya arasında akdi mükarrer İ kamet mukavclesi müzakeratına memur Türk heyeti murahhasasına büyük içi Cevat Bey memur edilmiştir. Cevat Bey bu O müzakerat sonra Varşovaya hareket edecektir. amındar —— 2 —— —— —— m M. Grandinin Vaşington seyahati VAŞINGTON, M A.A, Ame rikan gazeteleri İtalyan hariciye ma- zır M. Grandi'nin yakında Vaşing- ton'a yapacağı seyahat Roma muhabirlerinden aldıkları bir çok haberleri neşretmokte ve bu s6 yahatın ehermmiyetine dikkati celp eylemektedir. Amerikan matbunt bu ziyaretin bilhassa tahdidi teshat ve tamirat ve geçen Haziran'da — Roma'da M. Grandi, M. Mussolini ile M. Simson arasında vuku bulan mülükatlerin samimi mahiyetini hatırlatmakta- der, M. Tardicu, Parise avdet etti PARİS, 14 ALA. — Birkaç haf. tadan beri cenwbi ransa'da tatil yapmakta olan M. Tardicu, Paris'e avdet etmiştir. Meydana çıkarılan insan kemikleri ROMA, 14 A-A. — Campoglin Marittima yakininde bir takım ge- miller meydana çıkarılmıştır. Bu kemiklerin milâttan 225 sene evvel Gollerle Romahiar arasmda vuku | bulan bir maharebede telef olmuş | olan askerlere sit olduğu zanmedili- yor. Fransız - Alman iktısa-! diyat komisyonu PARİS, 14 A.A. — Yarın öğle- den sonra M. Gignoux'nun riyase- tinde toplanacak olan Fransiz » Al man İktisadiyat komisyonunun me. saisine mütehassıs sfatile iştirak e- decek sanayi, ticaret, ziraat, banka. lar ve madencilik teşkilâtı murah- has ve mümessilleri intihap edilmiş. tr. Ceneral Balbo Bükreşte BÜKREŞ, 14 A.A. — Romanya hariciye nazırının İtalyan - Fransız ve İngiliz hava işleri nazırlarma ver diği ziyafette M, Ealbo Romanya hariciye nazırı M. Chika'nın söyle- diği nutka verdiği cevapta İtalya i- le Romanya'nın ayni asla mensup bulunduklarını kaydetmiş ve mesa feleri ortadan kaldıracak asil bir ve sıta olan tayyareciliğin terakkilerin den bahsetmiştir. Dört nazırın beynelmilel tayya- reciliğe ait meseleler hakkında tetki katta bulunmak üzere yapmakta ol. dukları içtimalar devam etmektedir. Şimendüfer mektebin 77 inci devre istasyon İngilterede İntihabat Fırkalar arasında çarpış- malar berdevam LONDRA 14 (A.A.) — Bu sabah, “Üç Köşeli” intihap da | irelerinde muhafazakrlarla Kbe raller arasında çekişilecek 33 namzetlik vardır. Milli birliğin zafı sebeplerinden biri olan bu vaziyetin şiddetini tahfif içi sarfedilmekte olan mesai de vam etmektedir. LONDRA, 14( AA.) — Serbest mubadele taraftarı libe rallerin intihap © mucadelesini idareye memur icra heyeti azar $ı şu teklifler hakkında anlaş” ma hasıl etmişlerdir. 1 — Kambiyo fiyatlarındi ikrar temini ve para usulle" rinde ıslâhat icrası; 2 — Harp ve tamirat borç* larının azaltılması ve mümkün olduğu taktirde iptal 3 — Bütün milletlerin silâh kuvvetlerinin tahdidi; 4 — Bütün memleketleri ve milletlerin serbestçe ticaret | yapabilme'erini o mümkün kıl mak için kümrük tarifelerinif indirilmesi; 5 — Yukarki 4 maddede göt terilen tekliflerin © müzakeresi içinbeynelmilel konferansları" içtima daveti; M. Mac Donel'ın bir natlö LONDRA, 14(A.A.)- Başvekil M. Mac Donald Dur” ham kontluğu dahilinde Wir gat'ta söylediği bir nutukta d? miştir ki; “Şimdiki hükümet vazifesini bitirir bitirmez çekilecektifi Ben muhafazakâr değilim. A mele fırkasına mensup bulugf” yorum.,, Bingazide ROMA, 14 A.A. — Bingazi w isi işgal esnasında öğrenilmiştir. deimtihar ” LE ğ ks? sınıfı talebesi müdür Eşref Beyle bir arada Haydarpaşa leyli şimendifer mektebinin umumi imtihanları na bu cumarlesinden itibaren başlanacaktır. Tirenler harekâ- tr ve işaret, telgraf, varidat mu hasebesi, tarifeler, cer, yol, iktısat, malümatr O kanuniye, mesleki raporlar, © malümsi meslekiye gibi dersleri olen ihtisas mektebinin mtihanla” tam bir ay sürecektir, Ciddi bir tahsil ve kuyreli bir disiplin ile yetişen istikb” lin bu istasyon şeflerine m“ vaffakıyet temenni ederiz.