16 Ekim 1931 Tarihli Vakit Gazetesi Sayfa 1

16 Ekim 1931 tarihli Vakit Gazetesi Sayfa 1

Bütün kadınlardan nefret ediyorum! Yarınki sayımızda kadınlık sa yıfamızda bir İngiliz kadın mu. harririnin sözlerini okuyunuz Başmuharririmizin “> seyahat notları Başmuharririmizin Atine ve Peşts söyahatine alt üçüncü mektubu 2inci sayıfamızdadır 14 üncü Yıl *Sayı:4946 Tdare yeri: Istanbul, Ankara ee. Vakit Yurdu CUMA 16 Teşrinevvel (10 wnen ay) 1931 KAAOZ HAGOATE!“ Yunan murahhaslarile gazetecileri şehrimizde Dost misafirlerimiz büyük tezahü- ratla ve deniz üzerinde karşılandılar Yunan muharrirler birliği reisi M. Kranyotakis diyor ki: Gördüğümüz hüsnü esli çok memnun ve müte- şekki:iz. Türk matbuatını ve asil Türk halkını Yunan efkârı umumiyesi namına hürmetle selâmlar ve muh- terem “Vakıt,,gazetesi vasıtasile bunun bildirilmesini Yunan heyeti ile ( Resmin alt kısmındakiler Yunan zeteci Balkan konferansında Yunanista- — ek nı temsil edecek olan muruhhaslarla metbuat cemiyetimizin davetlisi olan Yunan gazeteci arkadaşlarımız dün Seyrisefainin Ankara vapurile şehri mize gelmişler ve samimi tezahürat. Ja karşılanmışlardır, ti. Denizde Misafirlerimizi İstanbulun muhte- lif teşkilâtı namma karşılıyacak çe-! İlanları Ankara yâpuruna kadar gö- türmek üzere Şirketi Hayriyenin 73 numaralı vapuru hazırlanılmıştı. Te vakti Tophanedeki Karşılama heyeti san, (AJE tarafı Gıncı sayılamıda) Muhriplerimiz geliyor Kocatepe ve Adatepe muhripleri Türk su- larında Ismet paşa Hz.ni karşılıyacaklar Spagia, 14 (A.A) — Kocatepe ve Ad mubripleri buradan Çanakkaleye mütevecci dir. Bu gemiler ismet Pş. Hz.ni hamil E, atepe Türk torpido hen hareket iller 6 vapurunu i sularında karşılıyacaklardır. ani ar” Vakıt: italyada Mon Kalfone tezgâhlarına sipariş edilen Sa- karya ve Dumlupınar tabtelbahirlerimizin inşası bitmiştir, Tahtel- bahirlerimiz pek yakında şehrimize geleceklerdir. Bu münasebetle Sakarya tahtelbahirimizin italyada Pola sahillerinde dolaşırken çekilen bir resmile Mon Kalfone tezgâhını gösteren bir resmini koyuyoruz. Bayraklarla süslenilen ve direği. ne Yunan bayrağı çekilen vapur öğ. Seyrisefain rihtımma yanaşarak karşılama mera. siminde bulunacakları aldıktan son- ra saat 16 buçuğa doğru hareket et Vapurda, gelen heyeti karşılıya- caklar arasında Balkan birliği mams- na birlik relsi Trabzon meb'usu Ha- wrümi kâtip Ruşen Eşref, İs. Hoş geldiniz! Ankara vapuru dün İstanbula on İki dost, on iki meslektaş ge tirdi. Dost Yunan milletinin efkâ- rı umumiyesini temsil eden arkadaş- lar; Atinadan, Korentten, Atnikiden hür bir milletin hür bir mellete duyduğu muhabbetin ifadeleridir. Çetin mücadele saflarmı yararak biribirine kavuşanların dostluğuna İnanıyoruz. Acıyı duyanların, dö. Züşmeyi bilenlerin gevgiyi de kalp. ten tattıklarına kim şfiphe edebilir? Ege denizinin iki sahiline yas- Tanan, varlıklarmı Ege sahillerinin girintilerine, çıkıntılarına bir min. yatür gibi işliyen iki milletin dost ve Akdenize sulhün, sükünun Ye medeniyetin birer unsuru olmaları- na set çekecek hadiseler tarihin belerine kapandıktan sonra siyasi safhalarda başlıyan (dostloklarn daha derin, daha kesif balk züm. relerine kadar inmesine mâni Yok- tur. Tarihten bahsetmek istemiyorum. Çünkü tarihin çizdiği plân iki imper- yalizmin düğümile aibayet buldu. Osmanlı imparatorluğu İmperya- Histt. Türk milletine olduğu ke dar kendi hudutları dahilindeki mii- letlerin İnkişafına set hster- di. İmparatorluğun imperyalist te mayüilerine isyan eğen (ik unsurlar- dan Yunan milleti, aynt imparator. Tu yıkan, hürriyetini en son elde & den Türk milleti İmperyniizmi ansurlar ar- tk İmperyalizmin tarihindeki hata- Tarı kendilerine mal edemezler. İm- paratorluk karşısında Türk ve Yu- man milletleri aynı saftadır. Yunan siyasetine (bir zamanlar hâkim olan imperyalist temayüller de artık hayat ve hakikat önünde kurumıya mahküm olmuştur. Os manlı imparatorluğu imperyalist © mellerle ne kadar çorak sahalarda İnsan kanımı manssız ve sebepsiz yere akıtmışsa, Yünan imperyaliz mi de ayni tecrübeleri geçirmiş ve Yunan milleti hakikati görmekte £€© çikmemiştir. Şu halde artık mazi- den değil, hayattan, iki milletin ö- nünde açılan müşterek menfaatler- den ve dostluktan bahsedebiliriz. Bu hisleri taşıyan Yunan arkadaş larımıza hoş geldiniz diyorum. Sadri Etem Kömür mü mazot mu? -—— Nafia vekâleti kuvvel muh& rikelerin kömürle işletilme- sini düşünüyor —... Vekil Hilmi Beyin ga- zetemize beyanatı Kömür mü, mazot mu? bahsi üze rinde mütahassıslarımızın fikirlerin! almakta devam ediyoruz. Bu mühim iktisadi meselemiz için o söylenilen sözleri sırasile ve imkân nispetinde neşredeceğiz. Dün bu hususta müfaleasını sor duğumuz İktisat vekâleti yekili ve Nafia vekili Hilmi bey Ankara mü habirimize şu beyanatta bulunmuş tur; — Memlekette kömür istihsal & dilmekte iken mazot kullanılmasını tabif arza etmemekteyiz. Tabil mu- harriklerden maada bütün kuvve muharrikelerin kömürle işletilmesini memleketin İstihsalâlımn © inkişafı noktni nazarından düşünmekte ve arzu etmekteyiz. Peşteden Venediğe ve Venedikten Istanbula... Paz > Başvekilimizle heyetimiz Peştede Meçhul asker &bidesini ziyaret ederek bir çelenk koyduktan sonra Peştede kardeş milletin davetine icabet eden Başvekilimiz ve Hariciye vekilimizin orada pek samimi bir büsnükabul gördüğü malümdur. Aşağıdaki resim, Vekillerimizin Peştede Meçhul As- ker abidesine çelenk vazından sonra alınmıştır. Başmuharririmizden gece almış alduğumuz telgrafta Başveki- limizin Peşteden Venediğe döndüğü ve orada italya maliye nazırı Kont Volpi ile görüşdükten sonra akşam altıda Istanbula hareket eyliyeceği bildirilmektedir. Bu telgraf ile buna ait tafsilât 2 inci Sayfamızda münderiçtir. i Edebiyatımız Ve Okuyanlar ! ) Nü miz myamnimialakannıyminnminilzlme mankenin, Monte Kristoyu ezbere bilirim! —— ———— — — — “ Gördüm kü şafak zamanı canan Bir meşcerede olurdu handan ”. Jandarma kumandanı Hüsnü, hapisane müdürü Baha Beylerle mülâkat Istanbul jandarma Okumandanı Hüsnü bey anketimize karşı ciddi bir alâka gösterdi: — Şiri, dedi, ancak zevkimi okşar sa okurum. Meselâ Servetifünun şa- irlerinin hemen hepsini (seve seve ©- kumuşumdur.. Hatta bunlardan hafı. zamda kuvvetli mısralar bile vardır. Gördüm ki şafak zamanı canen Bir meşcerede olurdu handan. Yeni şöirleri bilmiyorum... Eser. leri de bana soğuk geliyor doğrusu. — Ya roman okur musunuz beye- fendi? — Şimdi vakit vok roman okuma. ya. Felsefi ve. fenni romanları ga- zetelerde (takip ederim. Vaktile Ta- ninde bir tefrika (o çıkaıştı. © (Gizli kuvevi).. Ne enfes romundı 0!.. Son- ra Mithat Efendinin eserleri. O Mit-Jlandarma kumandanı Hüsnü B, hat efendi doğrusu. Ayrılırken. arkamızdan seslendi: — Yeni şiir ve yeni şairler hakkım- daki sözlerimi yazmasınız... merhuma da bayılırım Büyük kapının kanadındaki küçük aralıkta bir gardiyan duruyor. — Hapishane müdürü Baha Beyi görmek istiyorum. Şöyle bir tepeden tırnağa kadar süzdü... Kaşlarını kaldırdı.. ağzını a- çarak dudaklarımın kenatını kaşı. dı: — Nideceksiniz ki7?.. — Gazsteciyim, — Buyurun üyleyse.. Telefon: (dare) 24370 — (Yazı işleri) 24371 Sayısı 5 Kuruş Taş merdivenleri tırmanırken ars kamdan seğirtti: — Şey. beyefendi., çakı bıçak filân gibi bir şey taşımıyorsunuz ya?. Has tırınız kalmasın. hani. — Bir kalemtraştan başka bıçağım yok!.. Yürüdüm. Baha bey kibar bir zat, Nezaketle karşıladı.. — Şörle buyurun.. rica ederim. Hapishane müdürü (beye maks dımı kısaca anlattım. Suallerimi sor dum.. Arzumun ilk bıraktığı akis hay retle okarışıktı. Ve Baha beyin (Lütfen sayıfayı çeviriniz)