21 Ekim 1931 Tarihli Milliyet Gazetesi Sayfa 6

21 Ekim 1931 tarihli Milliyet Gazetesi Sayfa 6

— a 1 veren ye “Balkan Konferansı Dün Sabah Merasimle Açıldı (Başı birinci sahifede) .weccüh etti. İsmet Pş. kendisi- “ne samiin arasında bir iskemle seçmişti, , — Hasan B. kürsüde « (Bir dakika sonra Trabzon & meb'usu Hasan Bey, kâtibi u- * mumi Ruşen Eşref Beyle bir- Bikte kürsüye geldi ve eğilerek bazırunu selâmladı. Murahhas larin sırasında şiddetli bir al- . Ko Hasan Bey, başile alkışlara » mukabele ediyor. i O sırada salonun (o yukarı X mahfillerinde mevki alan bahri ye bandosu Arnavutluk marşı yi nı çalmağa başladı. Marş çalı 4 nırken umumi bir hareket her- " kes ayakta.. Arnavutluk marşı biterbitmez, muzika Alfabe sı- rasile ikinci gelen Bulgar mar- 9iDı terennüm etti, Ayni mera- ; sim: ayağa kalkıldı, başlar eğil e sırasile Yunan, Romen, , Türkiye ve Yugoslav marşları si ve nihayet alkış tufanma boğu İan sonuncu marş: Balkan birli | ği marşı... Reisin nutku Merasimin hitamında konfe sık sık alkışlarla inkitan uğrr- yordu. Bilhassa Gazi Hz. nin saraylarını konferansa tahsis buyurmak suretile gösterdikle- ri misaperverlikten (bahseden cümle, şiddetle alkışlandı. Heyeti reisi Trabzon meb'usu Hasan Bey, söylediği nutukta, murahhasla “ ra boş geldiniz demiş, konfe- ransı huzurularile şereflendi- “yen İsmet Paşa (Hazretlerine “ve Tevfik Rüştü Beyefendiye © we konferansa kendi sarayları- “na tahsis buyuran Reisicüm- hur Hazretlerine (o minnet ve şükranlarımı arzettikten sonra, altı millet murahhaslarının ay konferansından beri serfedilen © messiyi hülâsa ederek, Balkan memleketleri arasında tertip © olunan mütekabil seyahat ve ziyaretleri; le, Balkan haftaları- nın gaye için büyük faydalar verdiğini, İstanbul'da bir Bal- kan turizm kongresi yapıldığı nı söylemiş “Geçen ( ilkbaha- rın müşterek (o idealimiz olan yeni doğmuş bu gül fidanınm daha fazla neşvünemasına yar dım etmiş olduğu söylenebi- Jlir.,, demiştir. 4 w reisi Mehmet Bey Koniçe, söy lediği nutukta, Arnavut mil- letlerinin Balkan milletleri ara sında tam bir müsavat ve ada- let esasma Oomüstenit olmak N © © dartile bir anlaşma usulüne ve binnetice bir Balkan fedaras © yonu vücude ba » raretli surette taraftar olduğu — beyan il dansi, tir ki; “Atina'da bir şekil verme- ğe ve İstanbul'da tespit etme- ğe çalıştığımız bu anlaşma ve onun neticesi olacak olan Bal kan Federasyonu, ağabeyleri- miz ecnebilerin muzır ve meş um tesirlerine kapılmıyacak kadar basiret sahibi olsalardı. Çoktan tahakkuk © etmiş olu. yordu. Acaba şimdiki nesiller onlardan daha mı iyi hareket © edecekler? Bu suale cevap ver mek ceşaretini nefsimde bula- mıyorum. Ancak, şu cihet bir hakikattır ki, Osmanlı impa- zatorluğundan ayrıldığımız gündenberi, hattâ düne gelin- Mey ertaş ği © ciye kadar birbirimizi boğazla maktan başka bir şey yapmış pr Börkiriminin lil var ğına kastetmeğe « kadar bile | ileri gitmişizdir. Osmanlı | ğu za- mparatorluj ında Türkler, diğer unsur lardan çok daha ziyade ıstırap gekmişlerdir. Türkiye'nin bu- — gün, maziyi unutarak, eski ev litlarma Türk (o milletine has bir meziyet olan lütufkârlıkla ağuşunu açtığını görmek haki katen heyecan verici bir man- zara teşkil eder. Affetmek gü zel bir şeydir. Fakat, unutmayı bilmek an cak esil ruhlara (mahsus bir haslettir . Bugün pek çok gençleşmiş ve çok sağlam bir bünye ka- zZanmış olan bu anne, dünkü kızlarını ve bugünkü kız kar- deşlerini (o birlik ve kardeşlik sofrasma davet ediyor. Bu hal konferansa iştirak (eden mu- rahhaslar için bir ikaz ve Bal kan devlet — adamları için bir ders olmalıdır. Balkan yarım adasındaki milletlere karşı ar- kanlar birliğini güçleştiren ba zı ihtilâfların hallinde mutavas sıt yolunu yapmak gibi, imti- yazlı bir mevkie sahip bulun. maktadır. Mehmet Bey, o matbuatın vazifesini yapmadığından şikâ yet etmiş, akelliyetlerin hak- İarı tanmmadığı müddetçe, bir adım bile ileri gidilmesine im kân olmadığını o söylemiştir. Hatip önümüzdeki tahdidi tes Mihat konferansının milletlerin âtisi için muvaffakıyetle neti- celenmesi temennisinde bulun- muştur . Sıra Bulgar o murahhasına gelmişti. Bulgar başmurahhası M, Sakazof çok kibar ve selis bir lisanla nutkunu irat etti.Bu nutkun başlıca hususiyeti irti- calen söylenmiş olması idi. Bulgar murhasının nutku Bulgar M. Yanko Sakazoff: Son sekiz ay zarfında Bul gar milli grubunun Balkan Birliği dirafında sarfettiği mesaiyi izah et- miş, bu içtimaların Balkan milletleri | mesilleri şa mele de bulunduğunu iy ranslarda atılacak hakiki adımların Balkan milletleri için yeni bir istik- bal hazırlaycağına emin bulunduğu- mu, bu hususta gerek Türkiyeye ve gerek komşu memleketler mümessil bine yimdilen teyekkirü. vazife bildiğini demiştir ki: “Kar- beyanla ederim... Bulgar murahhasından son- ra Yunan Başmurahhası M. Pa panastasiyu nutkunu iradetti. Yunan murhhasının nutku kurtarabilr. Ve âtimizi de ancak bir Uk temin edebilir. Ankaranın inke- Yâpçı ruhu ile liberal zihniyeti ve di ğer Balkan milletlerinin insanlık duyguları birleşerek dünyaya bir de Yunan Başmurahhasından sonra söz Romanya başmurah hasına verildi. M. Çiçiyopopun nutku, Romen milletinin isa- nındaki bütün incelikleri taşıdı ğı görülüyordu. Romanya murahhasının nutku Romanya baş (o murahhası M. Stefan Cocio Pop demiştir ki: Dün düşmanımız olan mil- letle bugün yeni bir | hayatm temelini atmak üzere bulunu- yoruz. Bu yeni zihniyetin yol alması iki senelik bir zamana sığmıştır. Seneler milletlerin bayatında dakikalar kadardır. Romanya'da kadınlar bile bu asil müzaherete iştirak etmiş- ler, takip ettiğimiz hedefin istihsali için bizimle beraber çalışmakta bulunmuşlardır. Murahhas, takip edilecek yolun manialarla dolu olduğu Bu fakat son hâdiselerin bü- yük mefkürecileri haklı gös- söylemiş Balkan mil in müşterek maksat yo tanda birleşmeleri geçmiş hatı raların enkadını tamamen yık- mak ve milletler arasında yük selen bir hatıraları ortadan kal dırmak lüzumunu beyan ettik ten sonra demiştir ki; Türkiye (o cumhuriyeti ile Türk milletinin bu asil maksat uğrudaki muazzam mesaisin- dan dolayı aleni teşekkürleri- mizi iblâğ ap (Oo ediyoruz. Türk milletinin heyeti murah- hasamıza gösterdiği muhteşem istikbal tezahuratından dolayı da Romen milleti namma res- men beyanı teşekkür ederim. Yugoslav murahhasının nutku Yugoslavya murahhası M. Veli- ber Yoniç Balkan birliği Yugoslav milli grupunun mesaisinden bahset- miş ve birliğe matuf faaliyetin ko- lay olmadığını bu güne kadar Bal kan milletlerini ayıran mazinin hâlâ tesirimi muhafaza etmekte olduğunu, Balkanlar haricinde bir Balkan birli Zine muarız kuvvetler bulunduğunu söylemiş, Balkan milletlerinin te- sebbüs edilen işte muvaffakıyet ar. zu ettikleri takdirde geniş ve müte- kabil müsamaha göstermeleri İzm geldiğini ilâve etmiştir. Hatip boya- natma devamla hali hazırda iktısadi seselelerin siyasi meselelerden daha mühim olduğu iktısadi itilifların za meği icap eden mesaide nisbeten az müşkül meselelerden daha mudil meselelere doğru gidilmesi muvafık olacağı mütalcasında bulunmuştur. Yugoslav murahhası demiştir kiz “Bizlerin hususi teşebbüslerin mü- i olduğumuzu ve bütün me- selelerde mes'ul siyasi âmillerin kat'i kararı vermesi elzem bulunduğunu her zaman hatırlamak icap eder. İp- tidaj emirde vazifemizin Balkan bü kümetleri arasında teması mümkün kalmak ve daha müsait bir dostluk havası vücude getirmek olduğunu w mutmamalıdır. Yugoslav başmurahhası da mutkunu bitirdikten ve alkışlan iz. | dıktan sonra arada kısa bir fa- i| sıla oldu. Konleriiızek ekilınk cile de sadece bir sâmi sıfatile bulu sen kiymetli Beşvekilimiz, > ğır ağır riyaset kürsüsüne yak- aştı: Alkış alkış... görülmemiş bir mn İsmet Paşanın nutku Hanımlar, Efendiler; Türkiye'de sizlere hoşgeldi- niz diyebilmek benim için haki ki bir zevk ve sevinç teşkil e- der. İstanbul şehri, sizi kabul — ve ikinci Balkan konfe- ansma, bugün toplanma yeri iki fevkalâde bahtiyardır. Bundan bir sene evvel, ga- yesi sulh davasına hizmet et- mekten ibaret olan bir müesse senin teşvikile ve Balkan mil. letlerinin milli | faaliyetlerine ait muhtelif sahalarda biribiri. tanın güzel ve tarihi merkezin- de ilk defa olarak toplandınız. olduğuna şüphe yoktu. Bunun içindir ki mesainizin devamı hu susunda büyük ümit beslemi- i| yenler ve gayretlerinizi surf ta- rihi bir idealizmi tezahurü su- retinde telâkki edenler büyük bir yekün tutuyordu. Bunun sebebi şudur ki, o za- man insanlık âleminin düşü- nüş tarzında husule gelen tekâ mül hakkında doğru birfikir edinlememişti. Tarihin (bize kusurlu bir surette öğretilmiş olması yüzünden zihinlerimiz- de yer tutmuş olan siyasi hıra- felerin, maziye ait hatıraların haddinden fazla tesiri altmda bulunuluyordu. Bu, bir hata i- di. Bugün, burada hazır bulun. Salâhiyetlerinizi almış oldu ğunuz milli teşekküller, millet- ler arasmda irtibat prensipinin gün geçtikçe daha kat'i bir za- ruret şeklinde kendisini hisset- tirdiği dünyanm bugünkü vazi- yetinde Balkan memleketleri- nin biribirine yaklaşmakta, biri birile mütesanit olarak hareket etmekte büyük Maske bu İunduğunu temâmile Omüdrik görünüyorlar. (Alkışlar). Filhakika her milletin kom- şularının zarara olarak kendi menfaatlerini korumağa ve ken di saadetini temine çalışabilece ği zamanlar çoktan geçmiştir. Munhasıran, dar bir milli hot- gümlıktan mülhem gayretler zamanımızda ister istemez a- kim kalmağa mahkömdur. İş bukadarla da kalmaz, bu gay- retler asıl müteşebbislerine za- rar verir (Alkışlar). Milletler arasmda (o sulh ve müessir surette mesai iştiraki. İşte Türkiye Cumhuriyeti ha- rici siyasetinin devamlı bir su- rette takip ettiği gayeler. (Al- kışlar). Bu mesai iştirakini temin i- çindir ki ilk işimiz, Türkiye ile komşuları arasında mevcut muhtelif mahiyette meseleleri, kat'i ve hinai surette tasfiye et mek olmüştur. Zemini bu su- retle temizledikten sonra gerek Avrupadaki ve gerek Avrupa haricindeki bir takım hükümet. lerle yaptığımız gibi, komşula- rımızla şimdiki karşılıklı müna sebetleri tanzim etmekte olan dostluk, bitaraflık ve hâ- kem muahedeleri yaptık. Fikrimce bu siyasi sistemin umumileştirilmesi beynelmilel mesai iştiraki ve anlaşmalar i- çin en sağlam teminat teşkil e- decektir. Seyahatim esnasında edindiğim intibalar da bu ka- naatimi teyit edecek mahiyet- tedir. Diğer taraftan, benim bahsettiğim Balkanlılar arasın da tesanüt v geçinme be- mim nazarımda iki esaslı pren- sipe istinat etmelidir; Devlet- ler arasında mutlak müsavat prensipi Balkan yarım adasın- da yaşıyan milletlerin menfa- atleri arasında uzlaşma pren- sipi.. (Alkışlar), Müsavat tabi rinden kastettiğim mana yal- mız, daha ziyade (nazari bir mefhumdan ikaret olan huku- ki müsavat değil, fakat bü- tün devletlerin ayni derecede müstefit olmal lâzım gelen fili müsavattır. , (Alkışlar). İş- te bu içtima mi ile size ifade etmeyi faydalı gördüğüm bazı mülâhazalar bundan iba- rettir . Efendiler; tahakkuk ettir- mek istediğimiz mukarenet e- serinin hususi konferansların tam bir istiklâl dairesinde sar. fettikleri mesai sayesinde fay- dalı surette (o hazırlanacağma eminim. İşte bu kanaatledir ki; iyetinizi alkışlıyor ve vazifenizin muvsffakıyetle ne- ticelenmesini çok samimi su- rette temenni ediyorum (Coş- kun ve heyecanlı alkışlar) Murahhaslar (o Pş. Hz. nin mutkunu büyük bir alâka ile dinliyorlardı. Bilhassa Yunan murahhaslarında bu alâka da- ha barizdi. İsmet Paşa çok te- miz bir fransızta ve vakur bir sesle, iradettiği mutkunu bitir. dikten sonra salon alkış sesle- rile dakikalarca çınladı. Bundan sonra kâtibi umumi Ruşen Eşref B. ayağa kalktı, Fransız şivesinin bütün ahengi ni taşıyan selis bir ifade ile bey nelmilel sulh bürosundan gelen bir mektubu okudu. Bunda Bal kan konferansmın muvaffakıye ti hararetli bir lisanla temenni ediliyordu. Gazi Hz. ne tazimat M. Papanastasiyu, bu arada ayağa kalkarak, Balkan konfe- ransmın tazimatınm o Türkiye Reisicümhuru Gazi Hz. ne ar- zını teklif etti ve bu teklif alkış larla kabul edildi. Konferans talik edildi Saat on ikiye gelmişti. Trab- zon meb'usu Hasan B. en gür sesile haykırdı: — La seancel Muzika Balkan marşını çal. mağa başlamıştı. Marş bitince Hasan Bey celsenin talik edil- diğini bildirdi: — La seance est levâe... ve hazırun konferans (salonunu terk ettiler, Komisyonlar içtima Dün öğleden sonra saat üç- te Yıldız sarayında bir gün ev- vel intihap edilen komisyonlar ilk içtimalarını aktettiler. Yıl- dız sarayının merasim köşkü, dün bu vesile ile tarihi bir sün | yaşadı. Murahbhaslar, saat 2,5 a Kİ ra köşke gelmeğe başlamışlar. | dı. Çok büyük bir itina ile ter- tip edilen mesai (o bürolarında murahhaslarm muvasalâti ake- binde faaliyete başlanmıştı. Ko misyon azaları kendilerine tah- sis edilen odalarda toplanarak gece geç vakte kadar müzake- relerde bulunmuşlardır. Siyasi yaklaşma komis- pununda Siyasi yaklaşma komisyonu dünkü içtimamda Balkan misa- ki meselesine dair evvelce yapı lan projenin müzakeresi | için müsait zamanın hulâl edip et- mediğini tetkik etmiş ve müze keratta bulunmak üzre komis- yon azasından mürekkep (bir komite teşkil olunmuştur. Küçük bazı ihtirazi kayıt- ların mevcudiyetine o rağmen ibtilâfın busul bulması ümidi kuvvetlenmiştir . Terki tesihat İçtimada terki teslihat işi de mevzuu bahis olmuş ve şu- bat içinde toplanacak terki tes lihat könferansma mesaisinde muvaffakiyet temenni edilme- sine karar verilmiştir. Prenses Kantagözen terki teslihat fikri etrafında propa- ganda yapılmasını teklif etmiş ve bu teklif memnuniyetle ka- bul edilmiştir. Tütün zeriyatının tahdidi İktsadi komisyonda Türk murahhas heyeti tütün yetişti- ren Balkan memleke'lerinde i- cabı halinde zeriyatı tahdit ve dahil ve hariçteki rekabetle mü cadele ve şark tütünlerinin faz- la satışmı temin etmek üzere İnterbalkanik bir tütün (ofisi teşkilini teklif etmiştir. Komisyondaki Türk murah hası Muvaffak Bey, heyeti mu- rahhasanın raporunu okuyarak buna dair izahat vermiştir. Bu rapor, asıl ihracatçı memleket ler olan Türkiye - Yunanistan ve Bulgaristan arasında bir teş kilât yapılması lüzumundan ba histir. Yugoslav murahhası Yugos lavyanın da buna iltihakinı tek Hf etmiş ve Türk murahhas he- yetinin raporu Yugoslayyanın da iltihakı kaydile umum mu- rahhas heyetinin tasvibine ikti ran etmiştir . karar için tali Ancak kat'i komisyon namına bir rapor tan zimi M. Bakalbaşı ile Muvaffak Beye havale olunarak içtima bugüne bırakılmıştır. Posta ve telgraf işleri Muhabere ve münakale ko- misyonunda dün Balkan devlet leri arasındaki posta ve telgraf işlerinin tesbili için tali bir ko- misyon teşkili karar altma alın mıştır. Bundan başka büyük şi- mendifer kumpanyalarile görü- şülerek Balkan © devletlerinin menafiine muvafık bir münaka le sistemi tesisine çalışılmasına karar verilmiştir. Kezalik komisyonda turizm fanliyetine dair olan rapor O©- kunmuş ve kabul edilmiştir. Bugünkü program Bugün sabah saat 10'da Yıldız sarayında komisyonlar toplanarak dünden kalan işleri ikmal edeceklerdir. Murahhas- lar, bugün öğleden sonra Top- kapı sarayını ve müzeleri ziya- ret edecekler, akşam saat (o 17 Balkan Birliğinde Milletler Balkan devletlerinin umumi vaziyetleri Aralarında bir birlik teşkil et- mek istiyen Balkan © devletleri altı devlettir. Bunlar srasile şunlardır; Arnavutluk, Bulgaristan, Türkiye, Romanya, Yugoslavya, ve Yuna. nistan, Arnavutluğun mesahai sathiyesi 17,374 mil mürabbaıdır. Nüfusu da 1,003,068 dir. Bulgaristan'ın mesahai sathiyesi 30,824 mil mürabbasdır. o Nüfasu dür. Türkiye'nin mesahai © sAthiy. “122,282 mil mürabbasdır. 17,393,149 dır. Yugoslavya'nm mesahai sathive- Çapras kelimleer 2s 48 6781904 ir 96,134 tir. Nüfusu 13,290,000 e "ın mösahai sathiyesi İsen » Nüfusu 6,204,468 dir. Bu izahata göre, hedefi tahakkuk ettiği zaman, Şar- ki Avrupa'da altmış milyona yakım bir iktsadi teşekkül vücude gele cektir. Arnavutluğun 1924 o senesinde ithalâtı 7,430,500 dolar, ihracatı da 2,798,500 dolardı. Bulgaristan'ın aynı sene zarfın-|, daki ithalâtı 59,839,000 dolar, ih- racatı da 46,177,000 dolardı. N Türkiye'nin ithakite Türk lirası, ihracatı da 155,375,981 ithalâtı Yugoslavya'nın ithalâtı, 7,594, 800,000 dinar, © ihracatı da 721, 700,000 dinar idi. anın ithalât, 171,254, ihracatı da 90,109,000 Türkiye için 1929 senesi Fevk- lâde bir sene olduğundan ithalât ve ihracat müvazenesindeki bu açık di ğer seneler için bir misal olarak alı- Dam, 1929 da yeni gümrük (tarifesi tatbik edildiğinden tüccar hariçten fazla miktarda mal ithal etmişti Geçen sene ihracatımız ithalâtrmiz- dan bir miktar da fazla idi. Arnayutluğun milli borcu 1928 senesinde 70,500,000 altm frankıtı, Ancak son iki sene zarfında İtalya- dan yeni istikraz yapılmıştır. 30 Eylül 1929 terihinde Yuna- nistan'm willi O borcu 38,672,000 000 drahmi idi. Yugoslavya'nın Amerika'ya o- lan 62,850,000 dolar harp borcu da dahil olduğu halde harici borcu 534442,924 dolardır. Bu harici borçtan manda 38,250,960 dolar da dahili borcu vardır. Bulgaristan'ın milk borcu 293, 344,700 dolardır. Romanya'nı 1929 tarihinde milli borcu ye 146 doların faizi ecnebi 142,367/024 doların da faizi İey ile ei edilmek şartile 871,987,179 Yeni şekil Soldan sağa 1 — Takat (5) Hastalık (5) 2 — Keder (4) Siyah (4) 3 — Vakit (5) Ziyan (5) 4 — Valide (3) Deri cenafı (5) 5 — Maden (5) f 6 — Para konan yer (4) Ay yuvası (2) Edat (2) 7 — Neşe (7) Su kabı (3) 8 — Musikide bir tabir (3) Ga- lebe (5) 9 — Kedinin düşmanı (4) Kül banbeyi (4) 10 — Sonuna E, ilâve ederseniz €ve yerleştirmiş olursunuz (4) Sar hoş avazesi (4) 11 — Ördeğin büyüğü (3) Ve- zin (4) Renk (2) Yukardan aşağı ? 1 — Gideceğimiz yer (5) Şef- Yeni neşriyat: ——— katli (5) Havacılık mecmuası 2 — Halâ (4) Şehrin o küçüğü Tayyare cemiyeti tarafından | (| (6) ; EN neşredilen Hayvancılık Mecmu ası gayet nefis bir surette inti- $ar etmiştir. Merakl karilerimi 3 — Cansız şeyler (7) Ser (3) — Kör (3) Düşman eline gep erakl mek (6) Tayyare cemiyeti tarafından | 5... Yılan (3) ze tavsiye ederiz . 8 — Nota (2) Alaturka saat neşredilen havacılık mecmuası gayet nefis bir surette etmiştir. Meraklı karilerimize (5) 7 — Memleketleri gösterir kro ki (6) Renk (2) tavsiye ederiz. 8 — irat (4) Kedinin düşmanı 4 Doktor 9-— Tarassut (5) Dağın üst Hafız Cemal | vw Bi 10 — Anadoluda şehir (4) Siyah | Dahiliye hastalıkları w mütehassısı 11 — Tavla kemiği (8) Güzel Cumadan maada hergün öğ- leden sonra saat (2,30 dan Se) kadar İstanbulda Divanyolun- | da 118 numaralı hususi daire- | sinde dahili hastalıkları mua- İİ yene ve tedavi eder; Telefon: İstanbul 8923, Sıra numarasını beklememek | koku (3) Sırta alınan (3) Rusçuklu Hakkı Beyoğlu, İstiklâl cad- desi Büyük Parmak ka- | pu, Afrika ni isteyenler, kabineye müracaat ||) Apartıman No 21.— Tel; la veya telefonla randevu al- | Hd v z - — Harik Hayat Kaza ve Otomobil Girgortalarımız Galatada Ünyon bumimğa kâin ÜNYON SİGORTASINA yaptırınız. Türkiyede bilâfasıla icrayi muamele etmekte olan ÜNYON #ampanyasına bir kere uğramadan sigorta yaptır. mayımız. Telefon: Beyoğlu 2002. Alman kitaphanesi KARON- şleri ME KK Milliyet Matbaası NEFİS VE SERİ SURETTE Her nevi evrakı matbua tab'ını deruhte eder. Notere ait bilcümle evrak, mektupluk kâğıt, zarf, kartvizit, E muhtıra, reçete ve faturalar renkli olarak el ve duvar ilânları yapılır. Fiatlar mutedildir. ADRES: Ankara caddesi dairei mahsusa Telefon: 24311/2/3