21 Ekim 1931 Tarihli Milliyet Gazetesi Sayfa 8

21 Ekim 1931 tarihli Milliyet Gazetesi Sayfa 8

STEAM VEEE ANE HEREKE MENSUCAT FABRİKASI Toptan Satıs Mağazası Memleketimizin yünlü mensucat üzerine en eski mücssisesi olan HEREKE FABRİKASI Ahiren bir toptan nağızası açmıştır. Her nevi ve kaliteden Erkek kostümlük, #ardesülük, Paltoluk kumaşlar satar. Mamulâtının metanet ve zarafetile tanınmıştır. Fiatları maktu ve mutedildir. Arzu ve talep üzerine nümune kataloğu gönderilir. Adres: Istanbul, Sultan Hamam Katırcıoğlu han 1 inci kat No. 40 MEZ > Teleraf ndresi: İstanbirl Hereke - Telefon 21639 « Yi Resmi İlânlar Türk Lt. Şirketi Türkiyede her lisanda intişar eden bütün gazeteler için bilimum resmi daireler ilânlarını kabul eder Çocuğunuzu, sevindi Sizde y” olduğumu soydyim mi ? Baş ağrısına karşı en müessir devanın hangi ilâç olduğu hakkında uzun tet- /kikat yaptım, Neticede ASPİRİN de İkarar kıldım. Size temin ederim ki. nerem ağrırsa ağrısın, başka tedbire hacet kalma- dan “ASPİRİN,, o ağrının derhal önüne geçer. * ASPİRİN, iri sizdeki ağrıları da ayn» Suretle şifayap edeceği muhakkaktır. Kumbarayı çocuğunuz için bir Eğlence vasıtası haline Getirmekle, ona istikbalini Kazandırmış olursunuz... TÜRKİYE İŞ BANKASI Adres : Ankara caddesi Kahraman zade hanı 3 üncü kat Telgraf adresi: Resmilân - Telefon: 20960 Posta kutusu İst. 753 İLÂN | - Haydarpaşa Emrazı istilâiye has- | İstanbulda Sultanhamamında Ha | İ sopulo hanı altında 31 mumaralı ma Mİ LZ 7 PHOSPHATINE FALTERES | (FOSFATİN FALİER) ÇOCUKLARIN EN MÜKEMMEL GIDASIDIR. #incl, 8 inci aydan iibaran; memeden kasma zam anlarında ve neşvü nüma aanasında kullanılır. Diş ürmesini ve kemiklerin teşekkülünü tashil der, hat ve kuvvet bahş eyler çocuğun hoşuna gider bir gıdadır “ #G OUA! AULACNIER, ASNIERES - PARIS (FRANCE) | İkinci daire su işleri müdürlüğünden! İzmir Vilâyetinde kâin Tiryanda deresi tebdili mecra ame- | Miyatı kapalı zarf usulile ve (20) gün müddetle münakasaya | vazolurnmuştur. 1 — Ameliyat (3150) metre tulünde kanal küşadından iba- ret olup yapılacak hafriyat (39000) metre mikabi kadardır. Ve bunun takriben (500) metre mikabi kaya hafridir. 2 — Münakasa Teşrinievvelin 22 inci perşembe günü saat on altıda İzmir Su İşleri dairesinde icra edileceğinden kapalı zarfların saati mezküre kadar makbuz mukabilinde mezkür Müdiriyete tevdi edilmeleri ve yahut taahhütlü olarak posta “le göndermeleri lâzımdır. 3 — Talipler 661 numaralı kanunun tarifatı veçhile ve şart- sameye merbut nümunesine teyfikan tanzim edecekleri teklif- namelerini yukarıda yazılı saate kadar tevdi etmelidirler. 4 — Teklif mektupları berveçhi ati vesaiki ihtiva edecektir. A — İmalât Nafia müteahhidi olabileceğine dair (Su İşleri Müdüriyetince kabule şayan) ehliyet vesikalarını ve ya Noterden müsaddak suretlerini. B — Ticaret odasınm itibarı mali mektubu, C — Teklif bir Şi:ket mümessili tarafmdan yapılıyorsa Şirketin vekâletnamesi aslı veya Noterden müsdddak kopyası. D - (2500) liralık muvakkat teminat akçesine ait Mal- sandığı makbuzu veya hükümetçe muteler Milli bir bankanm nilmunesine muvat'k kefaletname mektu bü; $ — 'Taliplerin şartname, proje, mukavelename, ve tekl* mektubu suretlerini görmek ve tetkik etmeleri lâzımdır. Bu- nun için Ankarada Sular Umum müdürlüğüne ve İzmirde Su İşleri müdiriyetine müracaatları. 6 — Mahalli ameliyatta tetkikat yapmak ve izahat almak istiyen taliplerin Teşrinievvelin 17 inci cumartesi günü saat 9.30 da Kuşçuburun istasyonunda hazır bulunmaları ilân olu- mur. O (2932). Edirne jandarma mektebi müdürlüğünden Asgari Azamı Kilo Kilo 80000 130000 edirme 4 No. lu Jandarma mektebi efradınm bir senelik ih- tiyacı için yukarıda miktarı yazılı dakike verilen fiatlar haddi lâyıkında görülmediğinden üçüncü defa olarak zarfla (20) gün müddetle 7/10/931 tarihinden itibaren münakasaya konulmuş- *ur. 28/10/931 çarşamba günü saat on beşte Edirne Malmüdür- dinde müteşekkil komisyonu mahsusunca ihalei katiyesi icra | kılhmacaktır. Bu baptaki şeraiti ânlamak üzere taliplerin mektep kuman- danlığıma, ve yevmi ihale günü de yüzde 7,5 teminatı müvakka- te makbüzlârile birlikte komisyona müracaatları lüzumu ilân olunur. (3109). z | arada menlfatıra tcaretile iştigal eden Mustafa Nuri oğlu Hasan ve İ gürekâsi şirketinin konkordato akdi için mühlet itasr zımnında vaki olan müracaatı İstanbul icra riyasetince kabul edilerek komiserlik vazifesini ifa etmekliğim takarrür etmiş oldu- ğundan: 1 — Mezkür ticarethanede alaca ğı olanların müsbet vesikalarla bir- Tikte 20-10-531 tarihinden 8-11-931 tarihine kadar saat 13 - 18 arasında Galatada Nordstern hanında 3-4 numaralı yazıhaneye müracaat ede sek alacaklarını kaydettirmeleri ve bu müddet zarfında alacakları kay dettirmemiş olanların konkordato müzakeresinden hariç kalacakları, 2 — Alacaklıların 9-11-931 tarihin den 18-11-931 tarihine kadar saat 17 18 arasında mezkür yazıhaneye mü raçaatla alacak vesikalarını tetkik €- decekleri, 3 — Alacaklarmı kaydettirmiş 6- lanların 23-11-9031 pazartesi günü sa at 15 de merkür yazıhanede vulcu bu Jacak alacaklılar toplanmasına gel- meleri ilân olunur. Komiser avukat Kemal İNGİLİZ HARİSON Çorap makina ACENTESİ Cihanşümul bir şöhreti haiz İn- giliz müdevver düz ve jakarlı el makinaları ve yedek akşamı ve her nevi iğne ayrıca Hilşler fabrikası mamilâtından İDEAL markalı bir yüz sekiz diğeri yüz elli iğneli iki silindiri muhtevi motörla mütehar- rik tam takım bir de otomatik ma- kina bulunmaktadır. Yeni Postahane arkası Aşir efen- di sokak No, 8. UROLOG - OPERATÖR Dr. Fuat Hamit IDRAR YOLLARI Hastalıkları mütehassısı Türbe Babrâli caddesi No. 10 Telefon: 22622. Besiktaş DİKİŞ YURDU Bir senede dikiş nakış ve her cins boya ile resim ve tazyinat öğretilir. Kayit a- çıktır. Akaretler 65. Sultan Ağmet İkinci Sulh Hukuk Mahkemesinden: Nevres Hanım ile Hafız Asaf Efendinin şiyian muta- sarrıfoldukları Aksarayda İsmail a- ğa mahallesinde Oruç Gazi sokağın da 22 numara ile murakkam dört o- da ve bir kuyu ve bahçe ve müştemi İt saireyi havi bir bap ahşap hane nin izalel şüyuu zımnmda furuhtu takarrür etmekle mevki! müzaye deye vazedilmiş ve 24-11-9031 salı günü zevali saat 15 te ihalesi icra kılınacağından talip olanların kıyme ti mühammenesi olan 1100 Tiranın yüzde onu nisbetinde pey akçesini hâmilen Sultan Ahmet İkinci Sulh Hukuk mahkemesine müracaat eyle meleri ilân olunur. tanesi baştababetinden: Müessesemiz için aleni münakasa suretile 15 ton kok kömü- ri miibayaa edilecektir. Taliplerin mezkür kömüre ait şartnameyi görmek üzere her İ gün ve münakasaya iştirak etmek için de münakasa günü ola- rak tesbit edilen 9 teşrinisani 931 tarihine müsadif pazartesi gü- mü saat 14 te Galatada Kara Mustafapaşa sokağında kâin İstan bul Liman Sahil Sıbhiye Merkezinde müteşekkil komisyona müracaatları ilân olunur, (3344) Sıhhat ve içtimai Mua- venet Vekâletinden: I — Diyarıbekir Nümune hastahanesi. 2 — Alâziz akliye ve asabiye hastahanesi. 3 — Adana doğum ve çocuk bâkim evi. 4 — (85) adet muayene ve tedavi evi için şartnamelerinde yazı- Ir ilâç ve slhat malzemesi kapalı zarf usulile ayrı ayrı müna- kasaya konulmuştur. İhalesi 9 teşrinisani 931 pazartesi gü- nü saat 15 te Ankarada vekâlet komisyonunca icra kılmacak- tır, Şartnamelerini görmek iste; timaf muavenet umum müdürlü içtimai muavenet müdür! ine müracaatları ve taliplerin her müessese için ayrı âyrı teklif fiatlarını havi talepnamelerile te- minat akçeelrini şartnamelerine tevfikan ihzar ve vakti muay- yeninde vekâlete tevdi etmiş olmaları ilân olunur. (3323) Tahlisiye Umum Mü- ... .. dürlüğünden: Kumaşı dairede mahfuz ve memhur niimünesine (tevfikan irae edilecek fabrikadan alınmak üzere (oİdare müstahdemini için 230 ilâ 260 takım kışlık elbise ile aynı mikdarda kasket ima li aleni surette münakasaya © konmuştur. 5 teşrinisani 931 tari- hine müsadif perşembe günü saat 14 te ihalesi icra kılmacağn dan taliplerin bu baptaki şartnameyi görmek üzere Galatatada Rıhtım caddesindeki İdarei Merkeziyeye müracaatları. (3272) Ticaret İşleri Umum Müdürlüğünden: 30 İkinci Teşrin 330 tarihli kanun hükümlerine göre tescil edilmiş olan ecnebi şirketlerinden Fransız tabiiyetli (Memaliki Şarkiye Fransız Bankası) nın Türkiye umum vekili bu kere müracaatla Şirketin Bey- oğlu Tali şubesinin 1 Eylül 931 tarihinden itibaren tatili faaliyet etti- ğini ve tastiyesinin Galata Merkezi tarafmdan ifâ edileceğini bildirmiş olmakla mezkür tali şube ile alâkası bulunanların şirkete ve icabında İstanbul mıntakası Ticaret Müdürlüğüne müracaat eylemeleri ilân olu- nur. Jandarma Satınalma Komisyon Riyasetinden: Yatak ve yastiz için yerli fabrikalar mamülât: 43,800 tnetre kılflık bez almacaktır, Taliplerin bez nümüne ve şartnamesini görmek için her giin ve münakasaya iştirak için teminat ve teklif mektuplarile beraber 5/11/931 perşembe günü saat 15 te Gedikpasada Jandarma Satmalma komisyonuna müracaatları. (3232). Bahriye sevkiyat müdürlüğünden: 30 ton silindir yağı, 5 teşrinisani 931 perşembe günü saat 10,5 ; da açık müzayede usulile satılacağından şartnamesini göremk isteyenlerin hergün, müzayede ve satın almak isteyenlerin mü- zayede gün ve saatinde muvakkat teminatlarile birlikte Kasım paşadâ Bahriye Sevkiyat Müdürlüğünden müteşekkil müzaye- de komisyonuna müracaatları (195) | Devlet Demiryolları idaresi ilânlar Afyon deposu kömür tahmil ve tahliyesinin kapalı 2 münakasasr'2 ikinci Teşrin 931 Pazartesi günü saat 15 te re merkezinde yapılacaktır.Tafsilât Ankara ve Haydarpaşa nelerile Afyon istasyonunda birer liraya satılmakta olan namelerde yazılıdır. (3154). | 3 üncü Kolordu ilânları Kolordu birinci fırka hayva- | Ordu ihtiyacı için KOM matı için otun ihalesi aşağıda | mevcut kataloktaki eşkâli gösterilen günler ve saatte ka- | hile bir -adet sargı sarma palı zarfla ayrı ayrı şartname | âdet sargı kesme makinele: ile münakasaya (konmuştur. | lenimünakasa usulile 31-10 Taliplerin şartnameyi almak ü | tarih cumartesi günü saa zere her gün münakasaya işti- | da komisyonumuzda ihalı rak edeceklerin muayyen vakit | ra kılınacaktır. Taliplerin te teminat ve teklifnamelerile | namesini almak ve münak Fındıklıda 3. K. O, SA, AL. | ya iştirak etmek üzere yej KOM. nuna müracaatları. mezkürda komisyonumuza (451) (3191) | racatı. (416) ( KO, kıtaatı için ot, ihale ... tarihi 12-11-931 çarşamba günü | Hava ihtiyacı için 979 saat 14 te. altı köşeli dural çubuk 378 KO. Topçu alayı için ot, iha | yuvarlak çubuk, 265 kilo di le tarihi 12-11-4931 çarşamba | borular kapalı zarfla müna günü saat 14,5 ta. ya konmuştur. İhalesi 1 F. 1. için ot, ihale tarihi 12-11 | 931 perşembe günü saat 931 çarşamba günü saat 15 te. | Ankarada Vekâlet bin ... Hava SA; AL, KOM. da lacaktır. Taliplerin şartı almak ve münakasaya gi üzere teminat ve teklifn; rile mezkür KOM. a müra ları, (292) (2 ... Yerli fabrikalar mamuli dan.yün çorap ipliği zarfla mimükasaya konmt İhalesi 24-10-931 cumartesi nü saat 15 te yapılacak liplerin şartname ve nümül ni görmek üzere Ankal merkez satın alma komis; na müracaatları ve münal ya iştirak edeceklerin © ve saatten evvel teklif ve nat miektuplarınm makbu: kabilinde mezkür komi tevdi eylemeleri. (375) (3 Jandarma satın alma komisyon riyasetinden © IYandarma ihtiyacı için (15000) çift sarı fotin kapalı zi münakasaya çıkarılmıştır. Taliplerin evsaf ve şartnameyi mek iin her güriç ve miünakasaya iştirak için teminat ve £İ mektupları ile beraber 31/10/931 cumartesi saat 15 te Gi paşada Jandarma satın alma komisyonuna müracaatları. (: K: O, ve birinci fırka kıtaatı için fasulya, patates, ve nohu ton ihalesi kapalı zarfla ayrı ay rı şartnamelerile aşağıdu göst ilen tarih ve günlerde icra cdi lecektir. Taliplerin şartnameyi okumak üzere her gün ve müna kasaya iştirak etmek üzere yev mi mezkürda teminat ve teklif namelerile Fıridıklıda K. O. 3: SA. AL, KOM, müracaatları, (471)- (3350) Nohut K. O, ve linci fırka için ihale tarihi 10-11-931 saat 15 te, Nohut K. O. ve | inci F. için ihale tarihi 10-11-931 saat 15,5 te, Nohut K, O. ve 1 inci F. için ihale tarihi 10-11-931 saat 16da Gayrimübadil Bonoları Almak ve sâtmak isteyenler hergün altıya kadar, Meydancık, yük Kımacıyan Han, No 24 müracaat edebilirler. Telefon: 2 Telgraf adresi: Ziyator İstanbul MİLLİYET MATB a