24 Ekim 1931 Tarihli Milliyet Gazetesi Sayfa 2

24 Ekim 1931 tarihli Milliyet Gazetesi Sayfa 2

Yenibakiğede milyon-| HARİCİ HA lar sokağa atılacak - Stadyomun yeri İstanbul haritası- nın boş kalan yeri değildir Senelerden beri İstanbulda bir stadyum inşası için netice- siz emek sarfedenler. vardır. Bunlardan birisi de benim. İşi- mi gücümü bırakır bu işin pe- şinden koşarım. İstanbul bele- diyesi belediyeler kanunu muci bince İstanbula bir stadyum yapmak mecburiyetini hafifçe hissedince ortaya bir Yenibah- çe meselesi çıkardı. Geçen kış başında İstanbulun ileri gelen spor erkânile birlikte o zaman şehremini ve şimdiki vali Mu- hiddin Beyfendi yanında heye- ti fenniye müdürleri Ziya Bey de olduğu halde İstanbulun stadyum olabilecek yerlerini gezdi. Ben de o arada bulun- muştum. Evvelâ heyeti fenni- ye müdürü (Ziya Beyfendinin gözbebeği olan Yenibahçeyi görmek istedik. Bir türlü yanı- na yaklaşamadık. o Fatihteki tramvay durak yerinden seyret tik. Birşey anlayamadık. Niha- yet Sulukulede surların üstüne çıkıp beş kilometre uzaktan bir harp sahasını seyreder gibi gör dük... Bir şehremininin otomo- bilile bile yanına yaklaşılama- yan Yenibahçe bostanlarına stadyum yapılamıyacağını oza man iü Bey de kabul etti. Gezdik, dolaştık, Nihayet Sipahi ocağının — arkasındaki rile emanet arasında ozaman ar sanın bedeli noktasından uyu- şamadı idi, Ben şahsen ona da çare buldum. Mal sahiplerinin fazla kıymet lütfettikleri ufak bir kısımdan sarfmazar ederek elli metre kadar ileride kâfi mikdarda ve belediyenin kabul edeceği fiatte yer temin ettim. Lâkin belediyedeki stadyum ha reketi durmuştu, Şimdi gazete- lerde görüyorum ki; belediye tekrar Yenibahçe meselesine rücu etmiş. Esasen bir dairenin fen müdürü kafasına bir şöy ko yarsa onun âksini yaptırmak çok güçtür. Ben tâ o zaman he- yeti fenniye müdürü Beyin Ye- nibahçe üzerindeki ısrarını be ğenmemiştim. İşte gene oraya rücu ettik. Yalnız benim gari- bime giden şurasıdır. Madem ki; Yenibahçede yapılmak mu karrerdi, neden beni beraber alıp, Yenibahçenin aleyhinde rey vermemize ve bu suretle iki paralık etme- belediye heyeti fenniyesine hi- tap ediyorum: Bu mütehassıs zevat içinde bir tanesi bile bir stad nedir, nasıl yapılır, nereler de olursa münasiptir? Bu cihet leri mütalea etmemiştir. Onlar yalnız şehir haritasının kendile rine boş gelen bir nokti nı örtmek kaygusunu gü yorlar. Stad ihtiyacını kim hissettiyse evvelen onlara bunun nerede olacağını sormak lâzım idi. Bunu yaptılar, neden onların fikirlerini kabul etme- diler?.. Burada efkârı umumiye Sildi belki milyonlar sar- fedip Yenibahçeye bir stad ya- pacaktır. Fakat bu stadın ida- mesi için para lâzımdır. Yeni bahçedeki stadda kimse gidip oyun seyretmez, seyretmeyin- ce de bizim en mühim maçlar gene Taksim kışlasının avlu- sunda oynanır. Varidat temin etmeyince oranın idame masra fı belediye bütçesine yüklenir. İşte bir memurun inadı yüzün- den şehir bütçesinde her sene binlerce liralık fuzuli masraf! Bu masrafı yapmadınız mr sene sonra gazetelerde şu ilânr görürsünüz: “Yenibahçede kâin ve bee- diyeye ait stadyum nam oyun yerinin otları müzayede ile sa- tılacağından talip olanların pey akçelerini müstashiben beledi- ye levazım müdürlüğüne müra caatları,, Bir taraftan atlar Yenibahçe stadyumunun otlarını yerken İstanbul çocukları gene Tak- sim kışlası avlusunun toz, top- rağı içinde spor yapacaklar... İstanbul belediyesi de “İs. tanbula stadyum yaptım,, diye rahat rahat uyuyacak!, Türk Atletizm fede- rasyonu Reisi BÜRHANEDDİN —— — —————— cım hattı daha düzgün bir o- yun oynadı. oSırasile Fikret, dördüncü, Zeki beşinci, yine Fikret altıncı, Muzaffer yedin <i ve Zeki de sekizinci golü kaydetti. Ve maç ta sekiz — sıfır muhtelitin galibiyetile bit Takımın heyeti umumiyesi ne bir nazar atfedelim, Kale- de Avni mütereddit müdafaa çok bozuk muavin hattında en i yi oynıyan Reşattı. Sadi fena , Cevat iyi, fakat topu ayağm - da fazla tutuyor. Bundan vaz- geçmesi lâzım. Muhacım hattı iyi idi. Niyazi çok güzel, Muzaffer (oOokadar iyi de- gil! Zeki, onu herkes bilir. bugün de kıymetini gösterdi. İnce paslarla muhacim hattı nı çok iyi işletiyor. Fikret, Rebii, ikisi de gü- zel. Takımın en kuvvetli nok- tası... Lik maçları Bu müsabakadan evvel lik maçlarına devam edildi. İlk müsabakayı Süleymani- ze — İstanbul spor ikinci ta kımları yaptı. o İstanbulspor sahaya evvelâ yedi kişi ile çık il takımlarını on edebildiler. Ne İkinci müsabaka: Beykoz - Vefa ikinci takımları arasında idi. Beykoz cidden şayanı tük dir bir oyunla hasmını 4 —1 gibi kahir bir farkla mağlüp et ti. Sıra üçüncü takımlar müsa bakasına gelmişti. Süleymani. ye — İstanbulspor * karşılaştı. Ancak Salâhattinin yaptığı tek 3ir golle galip gelebildi. Bu- gün Süleymaniye İstanbuls. pordan dahâ“ güzel bir oyun oynadı. Muhacim hattı netice- ye müessir © olamıyor. Eğer for hattında fırsatçı bir oyun. ü olmuş olsaydı, o muhakkak netice böyle olmazdı. Gali- biyeti daha kuvvetli bir ihti. mal dahilinde (idi. İstanbul. spor bu sene lik © maçlarında çok zayif hissinin © yerini bir türlü dolduramadılar. Bey. koz — Vefa: Bu maçta baştan aşağı kadar © asabiyet içinde geçti. Beykoz müdafaası daha ilk dakikadan itibaren aksama ğa başladı. İşte müdafaanın bozuk oyunu üzerine Vefa hâ- kimiyeti aldı ve Naci bir gol Rg Devre de 0 — 1 bit- Ikinci devre yaklaştığı za- man yine Vefa hücumda! Bu hücumların biri yine golle neti celendi. Herkes Vefanın gali- biyetine muhakkak © nazarile bakıyordu. Fakat Beykozlu- ar canlı bir oyun © oynamağa başladılar. Ve oyuna hâkim oldular. Vefalılarda şimşek a- lâmeti baş gösterdi. Beykoz sıkıştırıyor, hücum larm birinde hatalı bir hare- ket üzerine Beykoz lehine bir penaltı! Mustafa (o bunu gole tahvil etti. Mustafanın çok güzel bir şütle kaydettiği beraberlik golü takip etti. Beykoz bundan sonra bir iki gol fırsatı o da kaçırdı. Ve maç ta 2 — 2 beraberlikle ne- ticelendi. Güreş İstanbul mıntakasınm yap- tığı şarkın ilk güreş teşvik mü sabakaları dün Beyoğlu C; H. F. salonunda yapıldı. Mü. sabakalar Turnuva usulile ya» pılmaktadır. Birde (başlıyan maçlar ,5 kadar devam etti. Ve netice almamadığı için di- arm emağlmaar al ay olan o müsabakalardan sonra 929 — 930 senesi birinciye ve | iki futbol turnuvası tertip etti M. Laval Vaşingtonda Nevyorkta iken bir nutuk söyledi NEV - YORK, 22 (AA) — M. Laval Nevyork'ta hiç bir ecnebi ziyaretçinin görmediği derecede ha- raretli ve coşkun bir surette kurşı- lanmıştır. M. Laval yanında kızı ol duğu halde Vashington'a bareket| etmiştir. NEw - YORK, 22 (A.A) —| M. Laval bu sabah saat 9,15 te) New - york'ta karaya çıkmıştır.. Cadde ve sokaklarda büyük bir kalabalık vardi. Yüzlerce kimseler yüksek yerlere çıkmağa çalışıyor ve ya pencerelerden sarkıyordu. Polis- | İcr intizamı muhafaza hususunda! dük çekiyorlardı. KR e üre ciliieim ayrılmış müfrezeler önlerinde mu- zika olduğu halde Brodway mey-) danımda geçit resmi yapmağa hazır. lanmışlardı.. Fransız başvekilini hü kümet namma karşılamak üzere MU Stimson rılıtımda bekliyordu. M. Laval karaya çıkmak üzere ile de Franco'tan muşa bindiği serada 19) pare top atılmak suretile selimlan- mıştır. M. Lavavalin Amerikada söylediği nutuk NEw - YORK, 22 (AA) — M. Laval birçok mikrofon önünde Fransızca olarak söylediği bir mu- tukta son günlerde çıkan vahim bubranm diğer memleketlerde ol- duğu gibi Amerika'da da inkişaf ve! terakki hareketini ayni derecede sek teye uğratmış olduğunu beyan et miştir M. Laval mutkuna gu suretle de.| merikan ve Fransız demokeraı sükün ve müvazeneyi yap tatbik etmek vazif tirler, Bu sözlerimi medeniyeti teh: teden tehlikeleri uzaklaştırmak hu- susundaki emeklerinize iştirake az- metmiş bir millet namına söylüyo-| ram. Yugoslavyaya kredi BELGRAT, 22 AA.) — Bazı ecnebi bankaları Yugoslavya'ya bir milyar Dinarlık bir kredi açmağa muvafakat etmişlerdir. Bu kredinin 300 milyonluk ( dinarlık kısmı bil basın Fransiz bankaları temin ede- ceklerdir. M. Reynaud Çamboç'ta SAIGON, 22 (AA) —M Reynand, Camboç krallığının mer- kezi olan Pnom - Penhe gelmiş ve kral tarafından kabul Rusya ve Teslihat Litvinof'un Cemiyeti akvam Bi : l kâtipliğine bir telgrafı | MOSKOVA, 22 (A.A.) — Tas ajansı bildiriyor, Hariciye komiseri | M. Litvinoff 2 teşrinievvelde Cemi. yeti Akvam kâtibi umumiliği tara- fondan tahdidi teslihat meselesi hak | kında gönderilmiş olan ve csmiyet- çe teklif edilen teslihat müzakeresi. ni Rusyanin kabule amade olup ol- madığını istifsar eden mektuba tel- grafla cevap vermiştir. M. LitvinofFun telgrafı şudur: Hükümet 2 teşrinievvel tarihli ve Cemiyeti Avam meclisi kebiri | tarafından tasvip edilmiş olan tesli- hat müzakeresi teklifine müteallik mmektubunuzla merbutatını almıştır. | 21 tarihli telgrafnamemde (o bülcü- metiâin diğer hükümetlerle birlikte tahdidi teslihat konferansının deva- mu müddetince diğer bükümetlerle birlikte teslihatı il aya irieceğini arzetmiştim. me | Ke kem ve) teşrinisaniden İtibaren 1 seneden İbaret bulunen müddeti de kabule! amadedir. Nasil ki tarafımdan ih- zari komisyona © verilen proje ve mukavelensme suretleri mucibince teslihatı tamamen terk veya asgari hadde tenzile de amade bulunmak- tadır. Maamafih bütün devletlerin de ayni surette beyanatta bulunma- larının ve bu böyanatın kendileri taahhüt teşkil eylediğinin tas ribi icap eder - Bir de taahhüdün ber nevi teslihata askeri kuvvet mikta- rına ve malzemeye de müteallik bu| lunduğunun vazihen beyanı muk- tezidir. Cemiyet tarafından ittihaz olu-| nan karara bazı devletlerin taah- büt hilâfmda vulubulacak hareket- lerine müteallik olarak üçüncü en- cümende yapılmış olan ihtira kayıt- larınm cemiyet tarafmdan kabul ve- reddedilmiş olduğu da zikredil mektedir. Bu meseleler (o tasrih ve tavzih edilmedikçe her devlet taahbüdatı- nı dil gibi tefsir hakkına malik oldukça mütekabil şikâyetler içti mabı gayri kabil bir mahiyet alacak | bu da raporlarda mevzuu babi mat havasını yücude getirmeğe yar dım etmiyecektir. Bu cihet inkâr olunnmaz. . Beyrielmilel © taahhütler hakkındaki Cemiyeti Akvam mu- karreratınm ; huzur ve sarahaten ERLER : Mançuri ya Ihtilâfı Zi Japonlar Mançuride yerleşmeğe bakıyorlar TOKYO, 22 (AA.) — Harbi ye nezareti Mançuri'deki Japon a8- kerlerinin mevcudunu arttırmadan müdafaa vasıtalarını ve kuvveti çağaltmak maksadile Mançur'ye yeniden mitralyöz ve makineli tü- İck göndermeğe-karar vermiştir. Çin - Japon ihtilâfı hekkında mütalea LONDRA, 22 (A.A.) — İngiliz mahafili intihabat işlerine rağmen Çin Japon ihtilafının munlihane hal. İİ için Cenevre'de sarfedilen mesai- yi dikkatle takipten hali kalmamak: tadır. Alâkadar mahafilde bugün oyn tahkikat Londra'daki Çin - Japon mahafilinin noktaj nazarları- m müspet bir şekilde izaha müsait ör. Çinliler Japon metalibi hakkın da muhteriz davranıyorlar. Bu ma- talibin ilk üç noktası münakaşa edil memektedir. Zira Çin bütün ecme- bilerin tekeffülüne karar vermiştir. Dördüncü nokta daha ziyade müna- kaşa edilmekte. Fukat Mançuri de- miryollarında yatırılmış olan Japon sermayelerinin tediyesi çarelerini bulunacağı düşünülmektedir. Lâkin Çinliler Japonların son talebi olan ve her türlü müzakerattan evvel Ja pon hukukunun tanınmasma dair bulunan teklifleri kabule şayan gör- mümektedirler, Çinliler 1915 mus- bedesinin cebren kabul ettirilmiş ol duğunu ileri sürerek muteber olma sını tanımıyorlar. Çinliler şimendiferler | halkında 1918 de İngiliz bankalarile Pekin hükümeti arasında bir takım itilâf- nameler aktedilmiş olduğumu, fakat şimdi Pekin hükümetinin ortadan kalkarak yerine Nankin hükümeti. nin kaim olmuş olduğunu söylemek tedirler. Japon mahafiline gelince, bun- lar Jrpowya'nın emuahedelerin tatbi- kini istemekte olduğunu ve bu mu- shedeleri o Cemiyeti Akvamm da kabul etmiş olduğunu söylemekte dirler. M. Briand'ın müzakerata ka pıyı açık bulunduracak mahiyette Cenevre'de sarletmekte olan | gay. ret heba olmaktadır. Akşarın doğru alâkadar mabafilde nikbinlik artmış. ar, Cenevrede CENEVRE, 22 (AA) — M. Briand Cemiyeti Akvam meelisi âza sının - Japon ve Çin murahhasları müstesna olarak - ittifekla kabul et mahrumiyeti Mançuri'de itimat ha- vasmı tesis ekmekten çok uzak bir takım şayanı teessüf açmıştır. Her KW. zun olan bütün tasrihat yapılınca diğer devletleriz yani surette tesliha çe tahdide amade o bulunmakta or. —>>AlieMMâeidüieieieieicillr hüm nn ikinciye madaly cektir, Türkspor turnuvası Türkspor refikimizin geçen sene olduğu gibi lise ve orta mekteplere mahsus ayrı ayrı r tevzi edile | ğini yazmıştık. Perşembe gü- nü 16 lise ve sekiz orta mek- tep murahhası Türkspor ida- rehanesinde toplanarak maça ait mukarreratı ittihaz eylemiş tir, Bu seneki Türkspor turnu- vasna girecek olan mekteple - rin isimleri şunlardır: İstanbul, Kabataş, Darüş- şafaka, İstiklâl, Feyziati e Pertevniyal, Feyziye, Şişli Te rakki, liseleri, Rober Kollej, Göztepe Amerikan Kollej, Na- fia Fen, Erkek muallim, İstan bul Ticaret mektepleri, Gelen- bevi, Gazi Osman Paşa, Çen- berlii Üsküdar, a Me kâtip, Davutpaşa, Orta mek- tepleri, Orta (san'at, Ameli Hayat, mektepleri, Maçlar lise ve orta mektep ler arasında iki ayrı turnuva halinde yapılacaktır. Liseler evvelâ tasfiye usu- lile oynuyacaklar ve mağlüp olanlar çekilecektir. Finale ka- lan 4 takım ise maçlarını pu- van hesabile (© yapacaklardır. Orta mektep maçları ise mek- teplerin 8 i tecavüz etmemesin den dolayı doğrudan doğruya puvan' hesabile karşılaşacaklar ir. yal mekteplilerden mü kep bi idare ede- tip ve bükün edilecektir. Perşembe günü yapılan bü- tir. .. İntihap edilen futbol komi. tesi şu zevattan mürekkepti, Türkspor namma: Tali Mitat, Kemal, Adnan Cahit Beyler, Mekteplerden: İstan. bul lisesinden Nuri, Kabataş lisesinden Hayri, Nafia fen- den Vecihi, Gelenbevi Orta mektebinden Ferit, Üsküdar orta mektebinden Etem Bey. ler., Kur'a çekilerek fikstür tan zim edilmiştir. nen yazıyorüz: Liseler İkinci hafta: İstanbul - Fey siye, Üüncü bafta: ka - Hayriye . Dördüncü hafta: Pertevni- yal - Kabataş. Darüşgafa. Beşinci hafta: Rober Kol. | lej - Göztepe Amerikan, Altıncı hafta: Sen Jorj - Sen ova, Yedinci hafta: Feyzi Ati - İş tiklâl, Sekizinci hafta: Erkek mu- allim - Şişli Terakki. O:ta mektepler Şemsülmekâtip - Gazi Os. man Paşa, Üsküdar - Orta san'at. Davutpaşa - Ameli Hayat. Çenberlitaş - Gelenbevi. Şemsülmekâtip - Üsküdar. Gazi Osman o Paşa - Orta San'at, Davutpaşa - Çenberlitaş. Ameli Hayat - Gelenbevi Mektepler arasında çok fay dalı spor temaslarma, o vesile olan ve bu uğurda birçok feda kârlıklara katlanan Türkspor | refikimizi tebrik ederken mek. | diselere yol | kümetin. Fikstürü ay. tiği bir karar suretini meclisin iç- timaı bittikten sonra neşretmiş, Çin ve Japon murahhaslarını bu karar suretini kabule davet eylemiştir. Bu karar suretinde Japonya'dan Mançuri'deki askerlerini derhal de- miryollar mntaka, doğru geri çekmeğe - başlaması, bu harekete tedrici surette devam etmesi ve mec lisin gelecek içtimaurin kadar asker. lerini tamamen geri çekmiş bulun ması istenmektedir. Çin bükmeti- nin de Mançuri'de ve Çinde bulu- m Japon tobaasının can ve malı- ın korunmasını temin etmesi talep olunmaktadır. Meclis içtimalarını 16 teşrinisa- niye kadar tehir etmiş, omanmafih münasip gördüğü takdirde meelisi İ bu tarihten evvel içtiman davet için | #eisine mezuniyet vermiş İ — Meclis, Tokyo ve ve Nankin hökü- metlerinin kat'i mahiyette olacağı ümit edilen cevaplarına ıttıla hasıl etmek üzere yarın sabah saat 10 da mr pm M. Gündinii ET Berlin seyahati ROMA, 22 (A.A.) — Hariciye nazırı M. Grandi Berline gideceği günün yaklaşması dolayıs | Brüning ile umumi mahiyette me- seleler hakkında görüşeceğini söy- lemiştir. M. Grandi bu mülâkatın millet ler arasında sulh ve sükün içinde mesai iştirakini | kuvvetlendirmeğe yardım etmesini temepni eylediğini ilâve ettikten sonra demiştir kir “İtalya M. Lavalin Vashington se- yahatine teveccüh ve muhalâsatla karışık bir alâka göstermekte ve bü mühim ziyaretin muvaffakıyetle netiçelenmesini istemektedir. Çün- kü bu muvaffakıyet - tahakkuku İ- talyan giyaeeinin esası olan - uma» mi ve hayırlı bir mesai iştirakine doğru kat'i bir ileri adımı teşkil e debilir.,, M. Grandi beyanatma şu sözlerle nihayet vermiktir: “Amerika'ya gittiğim zaman M., Lavalin Vashington seyahatinin iyi neticeler vermiş olduğunu görüp anlamak imkânmı O bulmak benim üyük bir bahtiyarlık olacak. M. Mac Donajd'ın intihap seyahati LONDRA, 22 (A.A.) — M. Mac Donald, bugün tayyare ile Castle'a haheket etmiştir. Oradan Brom- teplilerimize de muvaffakıyet- çmenni ede “ daha sonra Birminham'a vaki | beyanatnda Alman Başvekili M.| İ san Beyin Ceylânı M. Litvinof'un ziyareti “ İzvestiya ,, gazetesinde çıkan bif makale MOSKOVA, 23 (A.Â.) — Tas ajansı bildiriyor: M. Li vinof'un yakında Türkiye'ye yapacağı seyahat münasebeti- le İzvestiya gazeteleri şu sa- tırları yazıyor: Emperyalist devletlerin Rusya ile Türkiye arasında i- kan çalıştıkları manialara ve müşküllere rağmen bu iki mem leket münasebatı 10 sene sü- ren imtihan dev i fakıyetle geçirmiştir. yalistlerin yun eğmedi nin pişman olması için ortada hiçbir sebep mevcutolmadığını zannederiz. O millet Sovyet Rusya ile olan eyi münasebet- lerini idame etmiş ve Türkiye nin Sovyetler aleyhine bir en- trika ocağına verilmesine mü- saade eylememeştir. Cihan Emperyalizminin hikmeti vücudu o başkalarına yardımda bulunmak için değil belki muavönete muhtaç bulu- nanları saymak içindir. Em- peryalist devletlerin kendile- rinden daha zayıf willetlere hücum etmek suretile şimdiki buhranlı vaziyetlerinden kur- tulmağa (çalışacaklarına Çin vak'aları “şahit ve delildir. Türkiye coğral dan müfait bir lunmaktadır. Bu vaziyet Tür- kiyenin zararına olarak men- faatler teminine yeltenen Em- peryalistlerin bu yoldaki teşeb büslerine karşı (o kuvvetli bir SOFYA, 22 (Milliyet) — Bulgar parlamentosu tasarruf maksadile, meb'uslar da dahil olmak üzere maaşlarda tenki- hat yapmağa karar vermiştir. isaniden itibaren, memurların © maaşları yüzde 10 — 15 noksan verilecektir. Bulgar hapishan grevden sonra, Silvan hapi nesindeki o mahkümlar da bir grev ilân etmişlerdir. 600 mah ANKARA, (A.A.) — Bu- günkü at yarışları o kalabalık bir halk kütlesi huzurunda ya- pılmıştır. Büyük Millet Mec: lisi reisi Kâzem ve başvekil İs met Paşalar koşuyu temaşa ©- denler arasmda idi. Birinci koşu 4 ve daha yu- karı yaşta hiç koşu kazanma- mış yerli ve arap atlarına mah sustur. Mesafesi (o 200 mitre idi. Kâzrm Beyin Yaşar birin ci geldi 200 lira aldı, yüzbaşı Mustafa Beyin Vural ikinci. İkinci koşu hendikap idi. 3 ve daha yukarı yaşta 6 arap atı iştirak etti. o Mesafe 1000 metre idi. Prens Halim Beyin Hakanı birinci, Kaymakam Ha ikinci Os- man Beyin Ceylânı üçüncü ol dular, Üçüncü koşu o halis kan Türk erkek ve dişi tayrala mah sustu. Dört hayvan iştirak et ti. Mesafe 1200 metre idi. A- mânidir. Cemiyeti Akvam | Türkiye'ye | siy müzaheret- te bulunabilecek bir vaziyette değildir. Diğer taraftan Türki ye emperyalist devletlerin ik- tısadi yardımından mehrum- dur. Türkiye cumhuriyeti biz- zat kendi menbaları esası üze rinde inkişaf ve terakki etmek tedir. Türkiye kendi ziraati- ni kendi nakliye © vasıtalarını ve bütün iktısadiyatını inkişaf ettirirse kendi ecnebi em- peryalizmin elinde bir esir derecesine indirmeksizin bil. ahara istihsal kuvvetlerini in- kişaf ettirmeğe muvaffak ola- cağına şüphe yoktur. Sovyet ittihadınm serpilmesile sana- yileşmesi onu kendi milli is- tiklâlleri için mücadele eden milletlere yalnız siyaseten de- gil, ikti de yardım ede- bileceği zamanma © yaklaştır. maktadır. Tarihte ilk defa o larak iki memleket arasındaki münasebetler soygunculuk üze rine değil, (lâkin iki milletin vatı üzerine o istinat et- Bu münasebetler iki i tecrübeleri- nin ve tekniklerinin semerele- rinden müstefit etmeleri gaye- sine doğru inkişaf etmektedir. derin surette kaniiz ki M. Lit- vinof'un ziyareti Türk — Rus dostane münasebetlerini yukar da söylediğimiz esas üzerinde kuvvetlendirmeye yardım ede- cektir. Bulgar memurlarının maaşı iniyor Hazine varidatımı arttırmak i çin, hükümet demiryolları, pos ta tarifeleri ile mevaddı iptida iye ithalâtmdan alinan gümrük resmini arttırmağı ve bir nevi kazanç vergisi ikamesini tasav vur etmektedir. elerinde grevler pus, bir kaç gündenberi teş- dit edilen bapisane nizamname sini protesto makamında, atel yelerde çalışmaktan imtina et- mişlerdir. Ankarada dünkü at yarışları tin Can demiri ikinci gelerek 300 lira aldı. Üç bin metrelik dördüncü koşu dört ve daha yukarı yaş- ta yerli ve b Altı hayvan girdi. Prens Halim Be yin Rüçhanı birinci, İhsan Be- yin Mesudu ikinci, Kaymakam Hasan Beyin Ceylân üçüncü geldiler. Birinciye 700 lira mü kâfat verildi. halis kan İngiliz arasında idi. Mesafe 2200 metre idi, Altı halis kan girdi. Bu koşuda bir hâdise oldu, M. Alyoti'nin Gosser isimli hayvanı önde ge liyordu. 1900 metreyi bitirir ken Ferit ve Tradivaryos ye- tiştiler. Gossnerin binicisi Trs divaryos'un önüne geçti. Hay- vanı maniaya sıkıştırdı ve birim ci geldi. Fakat binicinin bu ha talı hareketi yüzünden müsa- baka harici addedildi. Bu su retle Ahmet ve Fikri Beylerin kif Beyin Lâle birinci gelerek 1300 Hacıbekir Zade Muhit- | Tütünleri İnhisar idaresi müba- yaata başlıyor İzmir gazetesi yazıyor: Tü- tün mübayaatına başlanması hakkında İnhisar o umum mü dürlüğünden şehrimizdeki alâ- kadarlara emir gelmiştir. Müba yaat için tertibat alımmağa baş lanmıştır. Tütün mübayaatı me selesi hakkında talimat almak Ferik birinci, Şakir Beyin Fe- lesofu ikinci geldiler. rma devam ettiği lan başmüdür Sezai yl ük gü ne kadar şehrimize avdet ede" cektir. Tütün piyasası pek dur gun vaziyettedir. Şimdiye ka dar muhtelif mübayaat mikda rı 5 milyon 160 bin kilosunu? Amerikan Tobako 1,5 milyo9 kilosu Glen,"600 bin kilosu Fe- lemenk, 300 bin kilosu Ostro Türk, 60 bi nkilosunu Bulvalı” lar ticarethanesi satın almıştır” Tütün inhisar idaresinin piyas* da yapacağı mühim mikdardâ üzere İstanbula giden ve umum mübayaat müstahsilin variveti"