24 Ekim 1931 Tarihli Milliyet Gazetesi Sayfa 3

24 Ekim 1931 tarihli Milliyet Gazetesi Sayfa 3

'Mekteplerd Ekonomi Harici ticaret ofisi tevsi ediliyor Merkeze yeni şubeler ve memur- lar alınarak ofisin faaliyeti teksif edilecek İktisat vekâleti şehrimizde İhracat Ofisini genişletmek fik tindedir, Bu münasebetle hariç yeni Ticaret muhabirlikleri İsis ve Ofis merkezine yeni şu İbeler ve memurlar ilâve edile- | sektir, Dahilde milli sanayiin teşvik Ve himayesi şeklindeki iktısadi “iyasetin ihracat sahasına teş- Mili ve bu suretle harice üzüm, İncir ve diğer yaş meyve ihraç denlere Yunanistanda olduğu İsibi kilo başma bir prim ver- İnek suretile teşviki de muhte- Meldir, Esasen meyve ihracat- Sıları ofise bu şekilde yardım e di İmesi için müracaat etmişler r. İzmirde bir haftalık ticari faaliyet Son hafta zarfında İzmir bor #asında 1,120,720 kilo üzüm sa muştur. Üzümün fiatı 31-61 kuruştur. Geçen sene aynı ta- Fihte üzüm fiati 16,5-48 kuruş idi. Son hafta zarfında İzmir li mından ecnebi memleketlere ihraç edilen üzüm mikdarı 2 mil Yon 160 bin 296 kilodur. Mev- *im iptidasından 18 teşriniev- Vel 931 tarihine kadar İzmir li Manından ecnebi memleketlere raç edilen üzüm mikdarı 12 bin 389 ton 741 kilodur. Geçen *ene aynı tarihteki ihracat 18 in 16 ton 610 kilo ve evvelki (sene de 2: ton 774 kilo idi. Son hafta zarfında borsada sa- ii gören incir milkdarı 900,285 ur, Fiati 33-10,5 kuruştur. Geçen sene aynı tarihte incir iati 7-45 kuruş ve evvelki se- Beki fiatta 60-10 kuruş idi. Son Yedi gün içinde İzmir limanım- m ccnebi-memleketlere ihraç | #dilen incir mikdarı 3,592,514 odur, Mevsim ii 18-10.931 tarihine kadar İzmir imanından ecnebi memleketle 1*6 vaki ıbracat 14,010 ton 70 Mahkemelerde Nişantaş angını İ Tahkikat ikmal edildi. Davaya başlanıyor Geçenlerde Nişantaşında vu bulan büyük yangın hakkın- aki tahkikata 2 inci müstan- klik devam etmekte Bu iş İS © Terkos şirketi de davaya dahil idi. Müstantiklik tahkika ikmal edilmiştir. İstintak da vermiştir. Yakında muha- eye başlanacaktır. Pst davası Pst mecmuası aleyhine açr- İka hakaret davasına ağırceza- başlanmış, tebligat için 5 rinisaniye kalmıştır. Mekteplerde kooperatif faaliyeti Mekteplerde kooperatif faa etini tanim için Muallimler ti ğinde bir komisyon teşkil İilmiştir. Komisyon talebe ko atiflerinin iktısadi olduğu Rider terbiyeyi olmasını kabul niş ve bir rapor hazırlamış- | Merit Müdürlüğü ve Mual- ler ği talebe kooperatif kilodur. Geçen sene aynı tarih- teki ihracat 13,897 ton 692 ki- lo ve evvelki sene de 14,864 ton 506 kilo idi. Fındık piyasası Trabzonda çıkan “Yeni yol, gazetesi yazıyor: Fındık piyasa sı son günlerde hararetlenmiş, alım ve satım muamelesi çoğal mıştır. Borsada yapılan musme lelere ve görülen fiatlere lırsa bu ay zarfında muamele ağustos ve eylül aylarma nis- betle pek fazla olacaktır. Fiatler kırk ile kırk üç smdadır. Fiatlerin daha ziyade yükselmek ihtimali vardır. Mesken kooperatifleri Ticaret müğiriyetinde yerli şirketler komiseri Remzi B. W arkadaşları, memurlar için bir mesken kooperatifi yapmağa te şebbüs etmişlerdir. Bu işi başa mak için bir heyet teşkil edil- miştir, Heyet şimldilik mesken kooperatifleri nizamnamesini hezrlamakla meşguldür. Mes- ken kooperatifi hissedarları ya pılacak apartımanlarda hisse- dar olacaklardır. Kooperatif ni zamnamesi yapılırken emlâk kanunu ve tasarruf ve mülki- yete ait ahkâm tetkik edilecek tir. Ceviz kütükleri Son zamanlarda Avrupadan ceviz kütüklerine fazla talep vardır, Ceviz kütüğü almak i- çin doğrudan doğruya memle- ketimize tacirler gelmektedir. Beynelmilel bir pamuk i konferansı VAŞİNGTON, 2 (A.A.) — Hükümet pamuk piy: nda ki vaziyete bir çare aramak ü- zere beynelmilel bir pamuk kon feransı toplanması hakkında Mısır hükümeti tarafından ya pılan teklifi kabul etmemiştir. Vilâyette Yeni Fidanlıklar Mütehassıs, tesis edi- lecek yerleri tesbit etti Vilâyetin getirttiği ecnebi fi danlık mütehassısı İstanbulda fidanlık tesisi için Paşabah- ie Sultaniye çayırmı, Bey- kozda Tokat bahçele: Yi bahçe ile sur haricindi emlâke ait yerleri gezmiş, niba yet en elverişli yer olarak yükdere çayırını intihap etmi: tir. Mütehassısın raporu üzeri- ne belediyenin zaten malı olan çayırda fidanlığın tesisine $6- hir meclisi daimi encümeni tara fından karar verilmiştir. Çayı- rın bir kısmı Aero ekspres tay- yare şirketi tarafından işgal ©- dilmektedir. Diğer kısmı da fi- danlık olacak ve tesisata derhal başlanacaktır. Hayvan sergisi fından perşembe gününden iti baren not verilmeğe başlanaca- ğını yazmıştık. Not muamelesi pazar günü akşamı nihayet bu lacak ve pazartesi günü de ser gi küşat edilecektir. m — e Lokantanın camları Sabıkalı Ismail Beyazıtta Meh- li in o İokantasının e koopera Belediyede ehir Mezarlıkları Evkafla halledilmiyen noktalar var Mezarlıkların bir kanun ile belediyeye devrinden sonra teş kil olunan komisyon 800 mezar ismini ihtivar eden bir liste yap mış ve evkaf umum mü: lürlüğü ne göndermiştir. Belediye bu mezarlıkların varidatını iste- mekte , Evkaf ise mezarlıkla- te olmadığını söyle- mektedir. Belediye kanununun intişarından sonra aa A- aspaşada sattığı mezarlıkların e yi 100 bin lirayı da Ev kaftan istemiştir. Şehrin yeni plânı Belediye, İstanbul şehrinin ileride alacağı şekle dair bu ne kat'i surette bir plân yaptı- racaktır. Bunun için şehir mü- rma müracaat edile- 'alnız bu hususta bir dan M. Agas, Yosley, Yansen ile diğer bazı zevat davet edile | cek, bunların arasında bir mü- sabska yapılacaktır. Belediye mütehassıslarla şimdiden tema sa başlamıştır. M. Agos bu plâ- nı yalnız olarak yapmak istemiş tir. Belediye ise bunların İstan bula gelerek bir sene kadar bu- rada kalmalarını, şehrin umu- mi vaziyetlerini tetkik ederek ayrı ayrı birer plân yapmaları: m istiyor. Bu plânlar bir juri heyeti tarafından tetkik edile- re kbi rtanesi kabul edilecektir. Gazi köprüsü Gazi Köprüsü için belediye nin Dahiliye Vekâletinden iste diği kambiyo müsaadesi gelmiş tir. Köprünün inşasma bu sene başlanması muhtemeldir. e e Kasırganın Bandırma- daki zararları Bandırmadan bildiriliyor: 22 gecesi akşamdan başlayan yağ mur, gece yarısına doğru pek ziyade şiddetlenmiş, kuvvetli bir bora başlamıştır. Bu rüzgâr az sonra poyraza çevirmiş, de- nizde demirli bulunan iki olta salapuryası ile bir balıkçı piya- desi kayaların üzerine düşmüş Bunlardan biri boş diğer olu idi. Her ikisi de parça lanmıştır. Bu sirada 150 tonluk bir motör de susam, kepek, mı sır, arpa dolu olduğu halde ka yaların üzerinde parçalanmış- tır. Kazaya uğrayan gemilerin mürettebatı kısmen üryan bir halde yüzerek kurtulmuşlardır. İnsanca zayiat yoktur. Zarar mikdarı 70 - 80 bin lira tahmin ediliyor. > Merasimde harp malüllerinin yeri Harp malülleri cemiyeti mer kezi umumisinden verilen malü mata göre, kolordu kumandan- lığının tensibi ile badema yapı- lacak bilüâmum merasimde harp n ön safta bulunma ları takarrür ettiğini kolordu kumandanlığından harp malâül- leri cemiyetine bildirilmiştir. Küçük Haberler | * Beyoğlu Fatih ve Eminö- nünde merkez nahiyeleri teşkil edileceği hakkındaki emir vilâ yete tebliğ edilmiştir. Dahiliye vekâleti henüz bu nahiyelere ait kadroları göndermediği i- çin müdürler tayin edilmemiş- tir. * Defterdar Şefik Bey Def- terdarlıktaki maliye memurları kursunda müsakkafat tahrir ko misyonu reisi ve memurlarını toplayarak kendilerine tahrir e | sasları ve usulleri hakkında iza hat vermişti * Bursa lisesinden mezun bir hanım çiftçi olmak üzere Yüksek Ziraat mektebine kay- dolunmuştur. Mübaşirlik imtihanına gi- in evrakı tetkik €- dilmektedir. Adliye encümeni pazartesi günü toplanarak ka- zananları münhallere tayin ede tif faaliyetine ehemmiyet verilecek Muhabir mektubu Mudanyada ihtiyarlar buradakilerden bahtlı! Bir eczacı Vornof aşınmıdan daha kuvvetli bir ilâçtan bahsediyor.. MUDANYA: Sonbaharda Mudanyayı yazdan daha gü- zel buldum. Burada bulunan- lar Mudanyanın havasını çok metediyorlar ve filhakika da göğüs hastalıklarına ve nefes darlıklarına bire birmiş. Çün- kü Mudanya poyraza maruz- dur, Ve rutubet yoktur. Gençlik ilâcı Bura eczanesine uğradım. Sahibi Mehmet Bey bana: “Ye ni bir ilâç çıktı haberiniz var | mı?,, dedi. Bittabi bundan be- | nim haberim olmadığından (ha yır) dedim. Mumaileyh bu i- İâçlar hakkında malümat ver- di ve iki kutuyu e koy- du. Bunlardan birisi erkekle- ri diğeri de kadınları gençleş- tirmek için Almanya'da dok- tor (Rişart) tarafından imal olunmaktadır. Pek © meşhur bir (Ürolog) olan bu doktor uzun O zamandanberi bu ilâct hayvanlar ve insanlar üzerin- de tatbik ederek muvaffak ol- duğunu ilân eylemektedir. Bu doktor, meşhur (Voronof) un aşısını bu şekle irca ederek 2- İ meliyatsız insanları gençleştir- meğe muvaffak olmuş ise ha- yatı beşerde yeni ve büyük bir inkılâp husule getirmiş olacak tır. Binaenaleyh İstanbula av detimde daha mufassal malü- mat almağa çalışacağım. Bu- nunla bereber bu ilâçlar hakkın da tetkikat yapmış doktorları- mız. bulunduğundan “onlarm da kıymetter mütaleslarma in tizar eylemek hakkınızdır. Mudanya. iskelesi, kimin olacak? Mudanya iskelesinin vari- 'datının nısfı belediyeye ve nıs fı diğerinin de demiryollar ida resine ait olacağı hakkında bir kanun intişar eylemişse de be- lediye dairesi yeddindeki tapu ya ve teşk esasiye kanunu nun maddei mahsüsasına isti- naden iskelenin kendisine git olduğunu iddia eylemekte ve varidatını kâmilen kendisi ci- bayet eylemektedir. Tahmil ve tahtiye Mudanyanın tahmil tahli- ye işleri de bir mesele * olmuş. tur. Tüccarlar mallarının İstan buldan Bursaya ve Bursadan da İstanbula pek geç sevk diğinden şikâyet eyledikleri ci hetle bu meselenin tahkiki için bir komisyon teşkil olunmuş- tur. © Çaresi Vapur iskelesile istasyon a rasındaki mesafe oldukça u- zun olduğu cihetle tahmil ve tahliyenin betaetine sebep ol. maktadır. Bursadan 8 de kaj. trenler ise Mudanyaya ancak 10 da gelebilmekte vapurlar da beklemeyip © larından eşyanın tahmiline im kân bulunamamaktadır. Bunun çaresi ise rayları iskelenin üze rine kadar temdit ederek treni vapurlar bordalarına yanaş- tırmak ve İstanbula (o hareket decek vapurları da eşya tahmil olununncaya kadar bekletmek- ten ibarettir . Pahalıdır! Tahmil tahliye için ton ba sına 150 kuruş alınmaktadır. Eğer ki mevcut 80 hamal 50 ye tenzil ve iskele üzerine de raylar temdit olunursa bu işler daha ucuza mal edilmiş olur. Demiryolunu yoluna koymak lâzımdır! Mudanya demiryolu evvel- ce senevi 50,000 lira varidat yaparken son zamanlarda bu varidat 18000 liraya düşmüş- tür! Sebebi ise: otobüs ve oto- mobillerin rekabeti ve bir de yolun tahkim edilememesin- den dolayı trenlere sür'at veril memesi yüzünden iki saatte Bursaya vasıl olabilmesi ve 0- raya da vusulünde tekrar bir vasıtai nakliye ile şehir içine gitmek mecburiyetinin bulun- masıdır. Bu hattım tamiri zan- nedersem 100 bin liraya muh- taçtır. Eğer ki bu hat enjekte traverslerle tamir edilerek ray lar da şehrin işine kadar tem- dit edilecek olsa bir saat 10 dakikada tren Bursanın içine dahil olur ve rekabetten kur- ( tulur. Bundan başka Varidatımı tezyit için Şir- keti Hayriyenin o yaptığı gibi Mudanyanm güzel plâjmdan ve berrak. denizinden de ii de eylemek lâzımdır. İşitti; me göre, hat müdürü Kemal Bey tarafından bu mesele hak kında Vekâleti Celileye bir ra ir gönderilmiş! z tinin önündeki plâjlarda bi ri kadın ve diğeri ( erkeklere mahsus iki hamam yapılsa ve açıkta girecek olanlar için de plâj mahalli tanzim ve oraya bir de gazino inşa edilmiş olsa yaz günleri vilâyet ve kazalar halkı buraya akın o ederler ve bu sayede demiryolu (idaresi de zarardan kurtulmuş olur. Bu hamamlarla (e plâjların bir müteahhide ihalesi de mümkün olduğundan Vekâlet bu cihete atfı nazarı ehemmiyet eyliye- ceği memuldür. Çünkü bu ve sile ile hem deniz banyolarına muhtaç olan halk ve hem de demiryolu idaresi müstefit ola caktır. Bundan başka da vilâ- yetin yazın en mühim bir te- nezzüh ve eğlerce- mahalli o- lan Mudanyaya asri bir şekil verilmiş olur. 11 de hareket eylemekte olduk ————— m... Karadenizde Fırtına dindi Denize dökülen altı kişi kurtarıldı Salı gününden beri Karade- nizde devam eden fırtına evvel ki gün nihayet bulmuştur. Fır. tma yüzünden limanlardan ha | reket edemeyen vapurlar dün şehrimize gelmişlerdir. Fırtına esnasında Samsunda bulunan Cümhuriyet vapurunun iskele si birdenbire kopmuş, altı yol. cu denize dökülmüşlerse de ka yıkçılar tarafından kurtarılmış | lardır. Serseri bir torpil Gelibolu civarında serseri bir torpil görülmüş ve torpilin ye. ri Gelibolu liman idaresince tesbit edilerek, keyfiyet şehri. 1 certalarına tebligatta bulun. Ragıp KEMAL Gizli Tarikatçılar Adanada bir kaç kişi tevkif edildi Adana zabıtası bundan bir kaç gün evvel Adanada bazı tev ikfat yapmıştır. Tevkif edilen- ler Biberiye tarikati denilmekle maruf gizli bir tarikatın men- subudurlar ve tarikatin şeyhi Develi oğlu Halil Efendi ile Akracalı Hafız o Hasan, sabık Evkaf memuru Mahmut Etfen- deki şahsın evinde içtima halin de iken tarikatçılık o cürmü ile tevkif edilmişlerdir. Hizmetleri hi gören iki gözü-kör bir adam da öunlarla beraber tutulmuş- tur, im Mükâfat merasimi Dün İtalyan lisesi ve İtal yan ret. mektebinde tevzi İki yeni Hat açılıyor Marsilya ve Tiryeste hatları tetkikatı ikmal edildi Seyrisefain idaresi Marsilya ve Tiryeste hatları için tetkika tını ikmal etmiştir. Aldığımız malümata göre Seyrisefain, bu hatlar için şimdilik iki vapur satın almağa karar vermiştir, Vapur satmak için idareye muhtelif teklifler vardır. Bun- ların arasında bir Hollanda ve den büyük kârlar temin edecek- tir. Yapılan bir hesaba göre ida renin en ziyade memnun oldu- ğu hat Mısır hattıdır. İlk za- manlarda bu hattın lüzumsuz olduğu bile söylenmiştir. Fakat az zaman Sonra oSeyrisefain Mısır hattında iyi bir muvaffa kıyet elde etmiştir. Elyevm Mı sıra ihracat eşyasının ekserisi- ni Seyrisefain vapurları naklet mektedir. Bu hattan alman ne- ticeler üze: enin Marsil ya ve Tiryeste hatları hakkında ki tasavvuru kuvvetlenmiştir. Poliste Kaçak sigaralar Tütün inhisarı memurlarının ta- kibi neticesinde atideki kaçakçılar yakalanmış ve haklarında muamele ifa edilmek üzere polise verilmiştir. Karagümrük pazar mahallinde Mustafa ahaliye siçara kâğıdı satar ken yakalanmıştır. Binbirdirekte kaçakçı Kürt Ayşe ım hanesinde 114 defter kaçak . küğıdı ve bir miktar kaçak tütün, aynı mahallede Arapkirli Ay 46 hanımda da 13 defter sigara kâ- İ ğıdı ve bir miktar tütün ve yine ay pi mahallede kaçakçı Binnas hanı- min üzerinde 7 defter sigara kâğıdı bulunmuştur. İ Orta kapıda kaçakçı | hanesinde iki havan ile 7 kilo miktarda yaprak tütün| bulunmuştur. Galatada © kırtasiyeci Hanrinin dükkünmda 7 paket Bulgar sige- rası müsadere edilmiştir. Tahtaka- lede kaçakçı Etemin üzerinde 30 def ter sigara kâğıdı bulunmuştur. Hay darpaşada Bursalı Mehmet satmak! üzere İstanbula getirdiği 550 paket köylü sigarasile, yine Haydarpaşa- da Timur ismindeki şahısta askere mahsus tütün satarken yakalanmış» ye | Pangaltında tavukçu İbrahim e- fendinin dükkânında 15 paket Bul. rası müsadere olunmuştur. | Çarşıkapıda sabıkai mükerrere takımından kaçakçı Re min ahaliye asker ve ki ger ! sinde 263 paket asker ve köylü si- garası bulunmuş ve müsadere edil- miştir, pkapı haricinde İranlı bir kah vecinin ahaliye asker sigarası sattı- ğı görülmüş dükkân taharri edilerek | 315 paket askere mahsus sigara bu- anmuştur. yumurta sandıklarının içinde 18,5 kilo kıyılmış ve kaçak tütün bulun muştur. Unkapanında kaçakçı Ah- medin üzeri taharri edilmiş, 9 def- ter sizara kâğıdı bulunmuştur. Ka- balaşta Feyzi kaptanın kömü, Yığında 8 paket Bulgar sigara, lunmuştur. Haydarpaşada kaçakçı Kerimin bavulunda 5 kilo kıyılmış | kaçak tütün bulunmuştur. Bunların kâf. fesi tütün inhisar memurları tara fından müsadere edilmi Şüpheli bir ölüm Kabataşta Fatma Hatun mahal- lesinde sakin eczacı Remzi Bey Gü. müşsuyu hastahanesinde vefat çi miş ve vefatı Gümüşsuyu hastala, nesi ser tabibince şüpheli görülerek keyfiyet Müddeiumumiliğe ihbar e- dilmiş ve Müddeiumumilike te çese. din Morga © gönderilmesine lüzum gönlermiştir. Tahkikat yapılmakta. lr, Bürhanettin Beyi dövdüler Beyoğlunda Kohot birahanesi inde Bürhanettin Beyi döven Ha mit, Refik, ve Enver yakalanmış lardır. Eli bıçaklı ortaklar Beyoğlunda Kahveci İsmaili ya- ralıyan ortağı İsmail ve Munmmer Efendiler yakalanmışlardır., Bıçakla tehdit Beyoğlunda Ceviz sokağından geçmekte olan vesikalı kadınlardan bu İzmit vapurunda sahibi meçhul) ”' ami) Türk Yetimleri için İngiliz sefaret kona- ğında verilen müsamere İngiliz sefiresi Leydi kalarkev velki gece sefaret konağında Türk yetimleri namma bir mü samere tertip etmiştir. Pek bü- yük bir muvaffakıyetle pek par lak bir surette verilen bu müsa merede Leydi Klark temsil len piyesi bizzat bestelemiş ve gene bizzat sahneye çıkarak temsili kuvvetlendirmiş ve şe- reflendirmiştir. Leydi Klark, müsamerenin dekor ve saire gi bi istihzaratı ile de bizzat meş- gul olmuştur, Tevfik Rüştü B., eclis reis vekili Hasan Bey, vali Muhiddin Bey, sabık Ser- best fırka lideri Fethi Beyler bütün sefir ve sefirelerden, meb uslardan, yerli ve ecnebi en gü zide zevattan müteşekkil ikiyüz kişiyi mütecaviz bir heyet hu- zurunda yapılan bu temsiller çok muvaffak olmuştur. Temsile saat onda başlan- mıştır, İlk piyes o La Journe des Dupes'di. Bunda İsviçre se firi en mühim rolü oynuyordu. kısık ve hasta bir sesle pek gü“ zel konuşuyor, ihtiyar bir hasi adam rolünü çok güzel canlan. dırıyordu. Bu küçük komedi pek beğenildi ve alkışlandı. Perde aralarmda, sefirenin liği parçalar çalındı. Mo i üzerine bir musi- gue descriptive.. Musikiyi ma- ruf musikişinasımız Muhiddin Sadık Bey idare ediyordu. Vio lonsel'le gayet güzel bir parça yı da bizzat sahneye çikip ayrı ca çaldı. Maurice Lemich'in flütü hârika... Matmazel Babik yan teganni etti. Bilhassa Ma- dam Fikret Beyin, Vali Mu- hiddin Beyin kerimesi Günseli Hanımın ve Zeynep Semih Mümtaz, Muallâ İsmail Hanım larm dansları pek hoştu. İkinci piyes Le Cocur de Tu randot... Üç perdelik bir tablo mystigue piyes.. Asıl hüner bunda gösteriliyor.. Baştan s0- nuna kadar tek pürüz yok. Mü kemmeliyet ve muvaffakıyet. Piyesi oynayan şahsiyetler ara sında provalardakine nazaran hiç bir töbeddül olmamıştır. Lady Clerk, İzzet Melih, Ha run Hikmet, Nemlizade Mithat Nazif Kâzun, Hâşim Cemal, Fikret Beylerin zevceleri Hanı- mefendiler, Aliye Priskitch, Günseli Muhiddin, Pervin Kâ- ni, Zeynep Semih Mümtaz Ha nımefendiler, Zaim zade A. Mennan, İzzet Melih, Mazlum Hüseyin, Bischoff, Hâşim Ce- mal, Nazif Kâzem, Sourlas, Denardou, Romanos, Sedat Hakkı, Zerboni, Woods Beyler. Cümlesi muvaffak olmuştur. Temsilden sonra mümessillere buketler verilmiştir ki, en bü- üğü ve en güzeli, piyeste oy- nayan Türkler namına Lady Clerk'a Fahrünnisa İzzet Melih Hanım tarafından takdim edil- miştir. Oyunları, müteakıp, 8€- fire hususi davetlilere ve bu me ka-| yanda matbuat müntesiplerine ikramda bulunmuştur. Aym yirmi dördünde süvare olarak, yirmi beşinde de mati- ne olarak aynı temsil tekrarla- nacaktır. m—— —ğ dit ettiklerinden, her ikisi de yaka- lanarak haklarında tahkikata baş- lanmıştır. . Sabıkalının marifeti Kuruçeşmede mukim Hikmet Bey Taksimden geçerken sabikalı lerden Kabataşkı altın diş Ömer; Hikmet Beyi tanıdığı için aşinalık ederek kendisile birlikte Parmak kapıya gitmiş fakat orada İ Ömer Beyin üzerine hücum ettiğin. den zabıtaca yakalanmıştır. Mütecaviz sarhoş lstildâl caddesinde Halil Efendi. nin dükkünmda son derece sarhoş olarak ötekine berikine tecavüzde bulunan Fatihli Bürhan isminde bir şahıs yakalanmıştır. Bir sandalcı denize düştü Köprünün Kadıköy iskelesinden hareket eden Pahdik vapurunun dalgası Ahmet Efendinin sandalını mükâl st merasimi icra edilmiş- | Makbuleyi eski dostu arap Fahri: devirmistir. Sandal. danis. düz