3 Kasım 1931 Tarihli Milliyet Gazetesi Sayfa 6

3 Kasım 1931 tarihli Milliyet Gazetesi Sayfa 6

| Muhabir mektubu © Sinopnasılbir yer . ! © Yolda meb'uslarla bir hasbuhal ve Hasan Cavit Beyin fikirleri. öinoptan güzel bir manzara SİNOP: (Milliyet) — Ka- radenizin şu mevsimlerde pek nadir tesadüf olunan fırtınasız bir zamanında güzel bir bahar havasile Sinoba geldim. Bü- tün gece devam &den poyraz, denizin sathında az çak dalga- lar yapmış ise de Cümhuri- yet vapuru bize Karadenizin bu hırçınlığını pek az hisset- tirmiştir . Bir taraftan vapurun radyo su, diğer taraftan da salonda- ki gramofon sesi bizim vapur- | hilkatinde yaratılmış olan ol- zı Hanımefendiler müstesna ol mak üzere vapur halkı umu- miyetle hoş bir seyahat yap- mışlardır. Bilhassa aramızda bulunan meb'us Beylerin konferens şek Tini alan irşatkâr müsahabele- rirden çok istifade olunmuş ve arkadaşlarımız bazı hususatta pek güzel tenvir olunmuşlar. dır. Recep Zühtü ve Akif Bey İerin sözlerindeki mantık ve muhakemelerindeki kuvvet şa- yanı takdir idi, Hasan Cavit Beyin Türklük camiasma da- ir beyanatı cidden bir şaheser olmuştur. Mumaileyh kendisi- ne mahsus merdanebir şive ile demiştir ki: “Türkleri muh telif milletler halinde gösteren ecnebi devletleri idi. Türkler, birleştikleri zaman © her şeyi yapmağa kadir olurlar mülâ- hazasile bunlari yekdiğerine düşman yaparak kuvvetlerini inhilâle uğratmak gayesi on- lar için bir umde olmuştu. Yok © sa bizdeki Lâzler, Çerkesler, Kürtler, Arnavutlar, Boşnak: İar ve saire hepsi eben an cet Türktürler. Bunların cümle- si Türk vatanı için kanlarını dökmüşler, bir din ile müted- “din olmuşlar ve bir hedefe doğ ru koşmuşlardır. Tarih mey- dandadır. Türk nesline böyle sınlar!,, Erzurum valisi Ne cati Beyin idare sistemi hak- kındaki yüksek mütelealarmı lezzetle dinledik. Vapurdaki güzide zevat ara © osında İnebolu Kaymakamı o©- Clup Giresuh vali vekâletine ta © yin olunan Rasim Beyle Erzu rum tüccarlarından Hacı Me- miş Paşa zade Muhsin Etem Bey de var idi. Bu nazik ve kibar vatandaşlar da müsaha- belerile bizi müstefit eyliyor- tardı. Servisteki intizam Muhtedir — kaptanlarımız” dan süvari (Uzeyir) Beyden © tutunuz da dümen neferlerine © varıncaya kadar vapur müret- © tebatının gösterdikleri ciddi- © yet ve intizam hayretlerle kar © © sılanmağa 'seza bir derecci mü Üöemeliyetis TER Sey © sefain merkez idaresinin lokan © tasında bir gün yemek yemiş” tim. Orası »muma açık oldu. ğundan herkes gidip o nefis ve ücuz yemeklerden istifade edebilmektedirler. Bu lokanta bilhassa vapurlara garson ye- #ştirmek için tesis olunmuş- tur. Bunlara her gün iaşe âmi ri Muzaffer Beyle diğer mu- allimler tarafından tedrisat ya pılmaktadır. Ve işte bu saye- dedir ki, vapurlarımızda © ser- vis ve intizam ecnebi vapurla” rından daha yüksektir. Sinoba muvasalat Sabah erken herkeste bir teliş bir hazırlık başlamış, Cümburiyet adayı dolaşmış, li mana girmiş ve demirlemek ü- zere bulunmuştu. Kalanlar gi denlerle vedalaşıyorlar ve sa- bilden motörlerle kayıklar va pura yaklaşmağa uğraşıyorlar dı. Sinobu biz liman zannedi- yorduk! Halbuki motöre bir türlü binemiyoruz. Dalgalar o kadar kabarmış ki kayıkla- rı vapurun yarı beline kadar çıkarıp indiriyor, binmek teh likeli bir hal alıyor. Hepimiz iskelenin üzerinde yığıldık kal dık. Dalgaların kabarması ge- çer geçmez, motörün hazır duran mürettebatı bizi kolla rımizdan tutarak bohçalar gibi motöre atıyorlardı! Motör güç belâ yolcusunu aldıktan sonra köpüklü dalgalar içinde yuvarlana yuvarlara iskeleye yanaştık. Vay kayıkarla çı- kanların haline! Meğer ki bu liman yalnız gün doğrusundan müteessir olmakta imiş! İstikbal Muhterem . meb'uslarımızı istikbal için vapura gelmiş o- lan veli Azmi Beyle erkânı vi- lâyet ve eşrafı memleketten maada sahilde biriken güzide ve muteber zevat ile tanışma merasimi (o yapıldıktan sonra hep birlikte belediye dairesine gittik. Ve orada bir saat ka- dar izaz ve ikram olunduktan ve memlekete ait müsahabeler de bulunduktan sonra yerli ye rine dağıldık. Sinoba bir nazar Desti fıtratın Karadeniz sa- hillerinde kemali itina ile işle- miş olduğu mevkilerden birisi de Sinoptur. Gönderdiğim fo toğraftan da anlaşılacağı üze- re şu güzel ve şirin manzara- ya gönül vermemek kabil mi- dir? Denize doğru iki saat ka dar uzanmış bir yarım ada ve onun iki tarafında lâciverdi iki körfez vebu körfezlerin öpüşmesine mâni incecik bir dili, Şebrin sahillerinde esatirin defneylediği esrarfa dolu ef- sanevi hatıraları canlatan tari hi kaleler buraya ilk çıkanla- rın nazarlarmı , üzerine çek- mekte ve denize konmuş zarif bir kartal şeklini o andıran bu müstesna merkez ve vilâyet in sanı bütün güzelliklerile teshir eylemektedir. Vali Beyle mülâkat hibi Mehmet Ali Efendi ben: 1 getirimie - İ sabah Daçya vapuru ile memle- Yunanlılar .Gittiler Memleketimizde iki maç yapmak için buraya gelmiş o- lan ve Olimpiyakos, Panatinai- kos Enosis klüplerinden mürek kep olan Yunan mubteliti dün ketlerine avdet ettiler. Kendile- İ rini organizatörler namma Va- muk ve Muvaffak Beyler teşyi etmişlerdir. Misafirlerimiz bu- rada gördükleri hüsnü kabul. den çok hararetle bahsediyor- lardı. Hareketten evvel Muvaffak Bey birkaç söz söylemiş ve on- ların kafile reislerinden Maitre Xiros da mukabeleten Yunan sporcularının teşekkürlerini söylemiştir. Bundan sonra sa- mimi tezahürat arasında vapur hareket etmiştir. “.. T.1. C. 1. İstanbul mıntıka» sı Güreş Heyeti riyasetinden: 30/10/931 Cuma günü ya- pılamıyan tecrübesiz (o güreş müsabakaları 6/11/931 Cuma günü C. H.F. Beyoğlu kaza merkezindeki mıntıka idman salonunda yapılacaktır. 1 — Müsabaka tam saat 13 de başlıyacaktır. 2 — Tartı yoktur. 3 — Vakti muayyende isba- tı vücut etmiyen müsabikler haklarını gaybetmiş olacaklar- dır. 4 — Klüplere ayrıca tebligat yapılmıştır. Hariçte Spor MILLİYET SALI Avusturya, demiryol- larını elektrikleştir- mek istiyor VİYANA, 1 A.A. — Reichspost ratma atfen yı Teknil mutehassısların anbean Viyana'ya gelmesine intizar olunmaktadır. Bu mutehassıslarn vazifesi, elektrikleş. tirmenin faidelerini isbat etmek ve bu işler için istkrazı lâzım gelen pa ranın miktarını tayin eylemek ola- cağı söylenmektedir. Fransvzlar ölülerini unutmıyorlar PARİS, 1 A.A, — Paris'te bu sene Toussaint yortusu, her sene ol dağı hatıra yortusu olmuştur. » güneşli bir sonbahar ha-| de, ölülerinin mezarlarına giderek çiçekler koymuşlardır. | Reisicümhur M. Doumer, refaka| te hükümet erk balındağ| halde Etoile takızaferine | giderek! meçhul ackerin mezarına çiçek koy-| muştur. | İmvalides'de bulunan © marsçal Foch ile mareşal Joffre'nra da me- | zarları unutulmamış, birçok resmi heyetler ve eşhas tarafından ziyaret miş olan vatanperverler cemiyetleri- | ne mensup grupların bilifasıla geç mekte oldukları görülmüştür. Mezarlıklarda bilhassa (O harp' maktullerine ait olan abideler ziya! yet olunmuştur. Nihayet, istasiyon- | larda büyük bir İzdiham görülmüş- | tür, Bunlar, büyük harp maletulleri. | iGdiâ etmektedirler. ziyaret Hitlerciler ve Heimwehren'ler eler olmuştur, 5 i İntihabat neticesinde Hitler ta»| Taftarları muvaffakiyet kazanmışlar, Malehin'de 10,000 den fazla Schwe- rin'de 7,900 rey fazla kazanmışlar. 3 TEŞRİNİSANI Selânikte Kıbrıslılara | jane toplanıyor Kibris kıyamı nasıl tertip edildi, mevkuflar arasında kimler var? (Başı birinci sahifede) Baf piskoposu bu kararları tatbik, o Müstemlekât nazırı adanın vazi. için derhal faaliyete geçmiş ve klise yetini ancak vali ile istişareden s0n- de bir vaz söyleyerek ezcümle de-| ra tesbit edileceğini bildirdikten son al a balm kay m b “Hristiyanlar! Kabrıs adası Yuna| şti * m nistana ilbak edilmeli, Çünkü İugi,| Jeksiyonunundan dolayı beyanı te- liz hükümeti bize yabancı bir bükü-| <ssür etmektedir. metlir, ve bizi ağır vergilerle ezmek ii tedir.. Yeni bir gümrük kanunu tat- Selânikie yeni nümayiş z bik edilmek üzeredir. Bu kanunu) SELANIK,I(A.A.) — Şehrin meclisin Kum azaları roddetmişler-| bütün milli teşkilatları bu sabah sa- dir, Fakat bu red kararına rağmen! at 1l de büyük bir meting aktede- Londranın emri üzerine tatbik edili- | rek Kıbruslılar. tarafındanaçılmış ©- yor. Şimdi size vergi tahsili için hü-| las mücadeleyi teşdit maksadile umu kümetin tahsildarları gelecektir. Ver | mi bir isne açmağa karar vermişler- gi vermeyiniz. Menkul eşyanızı sat-| dir. Halkın Kıbrıstaki harekete mü- sinlar ve vergiyi bu yolda tansil et-| zaberet etmekte olduğuna ve adanın sinler, İngiltere gibi kuvvetli bir dev | Yunanistana ilhak edilmesini talep İete karşı silâhla mukabele edeme-| eylemekte bulunduğuna dair bir tak rir de olunmuştur. Bu takrir, tevdi edilerek Cemi- den aç olarak geliyorlar ve yüzlerle | yeti Akvama ve ecnebi matbuata İngiliz lirası kazanarak memleketle- | gönderilecektir. nine dönüyorlar.,, Kıyam, Rum meb'usların bizzat valiye istifalarını sermek için vali Atina gazeteleri ne diyorlar? ATINA1 — Hükümetin İngiltereile konağma gitmeleri: üzerine başla-' miinasebatını bozmamak için Kıbrıs anal mn el mmm em isyanına karşı bitaraf bir vaziyet mu zamanda kafana sümük isi ne vağı Dre Aş Gin SE halif olsun, muvafık olsun bütün Yu bir Yunan gazetesinin muhabiri bu için - yapılabı mukaddes ihtilâl şimdi ber Jep <yiemektedir. Muhalif gazeteler, tarafa sirayet etmiş bulunuyor, Pis. İngiltereye karşı gayet şiddetli bir kopos, ihtilâli Limasol'da başladık” Bisan kullanıyor. Yunan matbuatı, tan sonra adayı devre çıkmış ve bal Kıbrıs âsilerini alenen müdafaa eder kı İngiltere aleyhine kıyama teşvik ken burada sabık Reisi Ami etmiştir. i Sona kadar mücadele için halk ye ral Kundoryotis'in riyaseti altında 53 kişilik bir heyet teşekkül eyle- | Yunanistanda maçlar | de. Halbuki 19330 senesinde bu mahallerde meşter. İngilizler geliyor PARİS, 1 A.A. — Londra ekipi file Fransız ekipi © arasında yapılan futbol müsabakasında Londra take. | mı 4—1 galip gelmiştir. LONDRA, 1 A.A. — Bugün ya pılan futbol maçında İskoçya takımı İ Galles memleketi takımını 3—2 mağ! lâp etmiş ve bu suretle 1899 sene-| İ sinden beri Wreham sahasında yap| mış olduğu ilk maçı kazanmıştır. İs Boks müsabakaları NEVYORK, 2 A.A. — Paolino Uzcudun 13 teşrinisanide sabık dün. ya orta ağır siklet şampiyonu Tom- my Loughran ile 10 raunlut bir mü- sabaka yapacaktır, mmm ÖR Kastamöonudan tanıdığı cihet- le bir saatten fazla şehrin şaya nı temaşa yerlerini gezdirdik- ten sonra avukat Necati Be. yin yazıhanesinde kendisini bı rakarak vali Beyefendiye mü- lâki oldum. Azmi Bey 3,5 se nedenberi burada vilâyeti çok güzel idare eylemiş oazimkâr bir zattır. Kendi hukuk me- zunlarından olup Erzincan va- liliğinden buraya nakledilmiş- tir. 45.50 yaşında tahmin ey- lediğim Azmi Beyin ihatası vâsi, mazarları nafiz ve muha- kemesi kuvvetli valilerimizden olduğu yeknazarda anlaşılmak tadır. Vali Beyden sonra ote- le avdetimde beni karşılıyan Mehmet Ali efendi üç nefis bıl dırcın hediye eyledi ve beni o- tele methal lokantaya | götür dü. Bu lokanta her türlü meth ve sitayişe lâyık temiz ve mun tazam bir yerdir. Yemekler sa de yağla pişmekte ve sahibi- nin hüsnü tabiat sahibi oldu- ğu anlaşılmaktadır. Bu lokan tanın mobilyesi ve takımlar: çok mükemmel. Ve yemekleri de lezzetli ve çok ucuzdur. Bu rada böyle bir lokanta bulaca ğımı kat'iyen ümit eylemez- dim. Doğrusu hayretler içinde kaldım. Ragıp KEMAL 6,900 ve Bunların Hitlercil ri yeni muvaffakiyetleri VİYANA 1 (A.A) — Hitlerciler le Heimwehren'ler iki teşkilitm tev- hidini müzakere için Gratz'da top- lanmışlardır. AvusturyasAlmanya VİYANA, 1 Berli: Nouvelle Presse Libre' m ne göre Almanya İle Avusturya ara | sında ticari mübadelelerin, dövizle. min elmiş YOK eş hiren İngiliz hükümeti de konsolos. Pütün Yunan ailelerinin efradı da. lak vazifesini ifa etmek için verdiği “bil olmuşlardır. mezuniyeti geri almıştır. Şimdiye oo bleyet bütün azasınm iştirakile mayanında neşrettiği beyannamede “Kabesalıla z İ ran haklı davksını müdüfan etmek bayanin azasından M. The! ve cihan efkârı umumiyesini bu da lm” “o Yalarina imale ve tenvir etmek için su da 26 teşrinievvelde tevkif edil. propagandada bulunacağını, beyan di. Bunlardan mada, Loizidis na- €ylemelle ve Yunan halkının muave yanda bir avukat, Kiryakidir, Lonh- netini talep etmektedir. is ve Roasidis son tevkif edilenler. | ATINA 1 — Kubrıs hâdisatmda moyanındadır. ER al yekekeli Müstemlekât nazırının ruhu için bugün Amarusi klisesin- telgrafı de büyük bir âyini ruhani yapılmış- Times gazetesi müstemlekât na-| ir. Buradaki Kıbrısllar, on iki aca rin mütekabilen mahsubu esasına gö zırınm Kıbrıs valisine şu telgrafı lılar ve şimali Epirliler önlerinde re hir bal suretine raptı için müza. | çektiğini bildiriyor! | bakla olduda halde yine gizle kerata başlanılmıştır. Maamafih sr- aids ölü lerdir. Küsenin dahil ve harici mai mahafil, böyle bir itlöfin husu- > lep dolmuştu. yiş Butuklar le gelebilmesi hususunda müterede | pi, > dittir, takbih Çünkü iki memleket arasında mü badele nisbetsizdir, Almanyanın A- vusturyaya olduğu ihra- cat Avusturya ithalâtindan pek fazladır. Hint murahhasları krala takdim edildi LONDRA 1. (A-A.) — Perşem- be günü Buckingham saraymdaki kabul resminde hazır bulunmuş olan Yuvarlak Masa konferansının Hintli azasmın cümlesi Krala takdim edile cekderdir. - ——..— İtalyada tasarruf günü ROMA 2 (A.A.) — Tasar- ruf sandıklarının İtalyada iktı- sadi hayat üzerirde büyük bir tesir yapması dölayısile İtalya da hususi bir ehemmiyeti haiz bulunan tasarruf gününün tes- biti münasebetile M. Mussoli- ni bütün tasarruf sandıklarına ve birinci smıf ileraz müessese. lerine bir tebrik telgrafı gön- dermiş ve bu müesselerin faali yetlerinin İtalyan milletinin ik | tısadi refahı lehine olarak inki şafımı temenni etmiştir. M. Mussolininin U teklifi ve Kralın tasvibi üzerine Marki ve Capitani d'Azzazo tasarruf san dıkları milli birliği ve beynel. milel tasarruf enstitüsü reislik lerine tağin edilmiştir. e Meksiko'da zelzele MEKSİKO,.2(A.A.) — Caxaca'da bir zelzele olmuştur Bir çok evler harap bir hale gel miştir. Külliyetli zarar ve ha- sar vuku bulmuştur. Nüfusça zayiat yoktur. Büyük bir kor- ime eli ola kisiilei ahali sokaklara dökülmüştür. Kibir k üsinin bahşettiği | serbestiyi suiistimal etmişlerdir. - Tahlisiye Umum mü- dürlüğünden: 30 Teşrinisani 931 tarihinde ihalesi ilân edilmiş olan Kız- kulesi, Fenerbâhçe, Ahırkapıdaki sis düdükleri münakasasına ait fenni şartnamenin umumi esaslara müteallik 4 üncü mad- desi (Elektrik şirketinin Anadolu cihetinde yeni yaptığı tesi- sat dolayısi ile) berveçhizir tashih edilmiştir. Mevzuu bahis dördüncü maddede yazılı olan saniyede 50 priyot ve 190 voltun yalnız Ahırkapıya raci olduğu ve Kızkulesi ile Fenerbahçenin saniyede 50 priyot ve 380 Volt olarak tashih edildiği bu bap- taki fenni şartnameyi alan taliplere ve alelumum alâkadarlara malum olmak üzere ilân olunur, (3549). Darülaceze Müdürlü- g.. günden: . Müessese için Nisan 932 gayesine kadar iktiza eden on bin kilo patatesin kapalı zarf usulile münakasası 21 Teşrinisani 931 cumartesi günü saat 14 de icra edilecektir. Talip olanların, teminat akçelerile muracaatları. (3516) Tamirat ve borçlar meselesi BERLİN 1 (AA) — M. Brüning, tamirat ve borçlar me seleleri hakkında müzakeratta bulunmak üzere Amerika ve İn giltere sefirleri ile temasa gir- miştir. Salâhiyettar mahafilde baş- kilin geçen pazar günü M. Gran di ile icra etmiş olduğu mülâ- kat esnasında bu husustaki İtal yan noktai nazarma itla kesbet > olduğu beyan olunmakta. Diğer taraftan, Fransiz nok tai nazarının da M. Laval'ın av detinden evvel malüm olacağı söyleniyor. Önümüzdeki hafta bidayetinde Alman Hariciye ne zaretinde Fransız ve İtalya se firlerile diplomatik müzakerata şir ilâve olunmakta- —. İngiltere » Cenubi Amerika seferi HARTUM, 2 (A.A) — İn giltereden hava tarikile Kap'a bi | gitmek üzere hareket eden İngi liz kadın tayyareci Peggy Sala man bu sabah Hartuma gelmiş ve bir az sonra tekrar havalan- mıştır, Faşizm hakkında bir film Bamatograf enstitüsü Duçe'nin taş- vibi ile Faşizmin iktidar mevkiine gelmesini ve Faşizm tarafından ta- hakkuk sahasma isal edilen maddi ve manevi yenilileleri tes'it eden ye- ni büyük bir sesli ve sözlü film vü- cude getirecektir. San'at moktai na- zarından filin mevzuunün intihabı serbesttir, AREA EE A aa Beyoğlu İkinci Hukuk Hükimli- inden: Mehmet efendi ile Penbe ve Halime (hanımların şaylan ve müştereken mutasarrıf bulundukla. nı, Kasımpaşada Camii kebir mabal- Tesinde Yeni Çeşme caddesinde 10 No. lu hanenin hükmen izaleyi şu- yun zımnında satılığa çıkarılmıştır. 1 — Gayri menkiil mezkür ahşap olup zemin katı dahil almak üzre 3 katlıdır. Zemin katı pek ufak bir taşlık ile ev altı ve İşbu mahalde kuyuyu havidir. Birinci katta soka ğa nazır büyük bir oda, bir sofabir matbağ, bir helâ, İkinci kata bir sofa, sokağa nazır bir oda, ârka tö- rafta bir oda, bir kilar, bir helâdan ibarettir. 2 — Gayri menkülü mezkür kıy. meti 1370 lira olup halen ipotek ve haczı yoktur. 3 — Müzayedeye iştirak edebil. mek için 9 7,50 yüzde yedi buçuk teminat göstermek kizımdır. 4 — Tapuce müseccel ve gayri 5 | müseccel bak sahipleri tarihi ilân. dan itibaren 20 gün zarfında evrakı müsbitelerile © satış memuruna mü- sağaatları lâzımdır, aksi takdirde gayri müseccel hak “sahipleri satış bedelinin paylaşmasından hariç tu- talurlar, $ — Gayri menkül mezkürun ta Mmamır tarihi ilindan (İtibaren yani 10-12-931 tarihine müsadif Perşem- be günü saat 15 te Beyoğlu Sulh Mahkemesinde satılacaktır. Fazla malümat olmak isteyenler 931/178 No. mukayyet dosyası her- kese açıktır. İşbu O gayri menkül meskür kıymeti muhanmenesi Üze- rinden en fazla bedel (veren zatın Üstüne bırakılır, ihalesi üstüne bi- takılan zat 5 gün zarfmda artırma bedelini vermeğe mecburdur, aksi takdirde ihalesi feshedileceği gibi fark ve zarar ziyan andan tazmin ettirilecektir, talip olanların şmlira- Gaatları ilân olunur. Bakırköy sulh hukuk mahkeme. sinden; Yeşilköyünde mukim iken vefat eden Nerses Nersesiyan efen dinin bakıye menktilite 4-11-931 çar şamba günü saat 9 da Yeşilköyünde Şevketiye mahallesinde Serbesti 80 kağında 15 numaralı hanede bilmü- zayede satılacağından talip olanla- Tın mahallinde bulunmaları ilân olunur. ZAYİ — Zayi olan 10647 Nolu maaş cüzdanımın yenisi verileceğini den eskisinin hükmü olmadığı ilân Olunur. Bahriye Çarkçı birinci s- nf yüzbaşılığından mütekait Müs tafa Hasan.