5 Kasım 1931 Tarihli Milliyet Gazetesi Sayfa 2

5 Kasım 1931 tarihli Milliyet Gazetesi Sayfa 2

ğ Hatıratımla başbaşa! (ntijar etmemiş kısa sözler) Enver Pş. ve macerası Ziyafet sofrasında Enver Beye sa- ray adap ve erkânını öğrettim Enver Bey Berlin ateşemili- teri idi. İstanbulda o mezunen bulunduğu günlerin bir gece- sinde, sarayda resmi bir ziya- fette tesadüfen yanyana bulu- Buyor, onunla ilk defa olarak yüz yüze konuşuyorduk. AFK, çok mahcup, © dı söyler, sessiz bir şahsiyetli. Sofrada sol tarafında otu- ran Bulgar sefareti erkârından bir zatın refikasile hiç meşgul olmuyor, hep benimle samimi- yetle konuşuyordu. (Hürriyet kahramanı) En- ver Beyin bu gösterişsiz mah- viyetle, büyük bir tevazula ha- fi hafif konuşması, o zamanki şöhretine bir de hüsnü ahlâk poktai nazarından o başka bir lerine yabancı olduğu için rada benden izahat alıyor, me- | rasime ait bir kusurda bulun- mamak için arasıra kulağıma eğilerek tereddüt ettiği şeyleri benden sorup öğreniyor, izharı memnuniyet ediyordu. Yanına tesadüf eden mada- mı yalnız bırakmamasını, sofra icabı arasıra bir kaç lâkırdı ile komşusunu da meşgul etmesi ni söyledim. Enver Bey gülerek yavaşça: — Ben her yerde böyleyim. Bir kadını eğlendirmek için ne bulup ta konuşayım. İşte afi- yetle, pek güzel yemeğini yi- yor. Bir çok yerlerde süküt et mek, bence zoraki yapılan kom plemanlardan daha iyidir! Dedi.. Gülüştük.. Bir aralık su içmek istedi. sordu: — Bu ziyafetlerde su bulun- az mr? Bakıyorum, servitör- ler önümüzdeki irili ufaklı, çe- şit çeşit bardaklara hep likör, şampanya, şarap ve saire koyu- yorlar... — Resmi ziyafetlerde su iç- mek mutat olmadığı için ser- viste su bulundurmazlar, Onun yerine buzlu maden suyu var. Niçin maden suyundan içmi- “ yorsunuz.? — Maden suyu bence, icabın da “man bir nevi ilâç demek- dim ve etmem. Mayiat namına sudan başka bir şey içemiyo- rum. — Müskirat istimal etmedi- ğinize iyi ediyorsunuz &mma, bazan böyle sofralarda miecbu- riyet hâsıl olursa, hiç olmazsz birazcık maden suyu içilebilir. — Ben onuda za ds seymiyorum. il Erceliler var, O halde kl içimde ki temiz, iyi sudur. Ondan is- tifade edemez miyim? — Onlar, eski ve o kiymetli elmastraş surahilerdir. o Sofra zineti olarak konulur. i — surahiden su almak, etrafa kar şı garip bir usulsüzlük olmakla beraber, madem ki bir bardak suya ibtiyacınız fazladır, usul- cacık bir çaresini buluruz. Yakınımızda oturanlara sirin le bir göz gezdirdim. Hı yanmdakilerie meşgul Sere bir sırayı bekledim. Bir aralık, nazarı dikkati celbetmeden En > m bardağını doldur. TM EZ Bu bareketi kendisi yapmış » kadar sıkıldı, iki tarafma bel li belirsiz bakarak hafifçe kızar dı. Suyu yarı yarıya kadar içtik ten sonra: Çok teşekkür (ederim. Böyle nefis su dururken, alev gibi ispirtolu (o meşrubatı nasıl içerler, bilmem. Mayiatm her nev'i, böyle İstanbul suları gi- bi vefis membaları olmayan Avrupa şehirlerinde, çaresiz içi Jir, alışılır amma, memlekslle bu saf, temiz sular varken, mi- deye zehir gibi müskirat dol ağa akim ermez.. — Fakat, siz Berlin gibi bir > likir- | Yazan: İZZET ZİYA Bsıy-In'er Paşa Avrupa şehrinde bulunuyorsu- nuz, Vaziyetiniz, resmi mevkii niz size bir çok içkili, şaraplı sofralarda buludurmuyor mu? O vakit ne yapıyorsunuz? — İşte şimdi (ben de, onu söyliyecektim. o Ben Berlin'de de hep su içerim! Davetli ol- duğum bütün resmi ziyafetler» de müskirat nevine dahil ola- bilecek hiç bir katrecik ağzıma girmemiştir. Beni orada da bi- Birler, daha doğrusu öğrendi- ler, Hiç unutmam, bir gece zi- yafetinde idim, beni hepsu içerken gören ecnebi ricalirden biri, bana şu sözü söylemişti: — Enver Bey, sizin an asıl, hakiki bir Türk © olduğunuza hiç şüphe etmiyorum. Çünkü, sudan başka hiç bir şey içmi- | yorsunuz! Bu sözile kastettiği nükte, | ecnebilerin biz Türkler hakkın da müradif olarak olarak du. rubu emsal gibi sarfedegeldik- leri (su içenler — Büvör do) tabiri idi. Enver Paşa, Harbiye nazırı idi. Bir gün mabeynde, öğle sofrası kalabalık idi. Taamın or tasında, kapıdan görünen neza ret yaverlerinden bir zat, ken- disine sofrada yer olmadığını görerek garip bir zihniyet ve münfeil bir vaziyetle geri dö- münce, sofradan derhal kıyam eden mabeyn müdürü, Yaver Beyin de sofraya buyurması i- gin bir çok ricalarla ısrar ettiği halde gene gelmemiş, ayrıca bir tepsi ile oturduğu odaya ka dar götürülen yemeği de red- detmiş, ve bundan sonra da Pa- şanın refakatile mabeyine her gelişinde ne sofraya, ne de ay- nca ayrılan taama rağbet etme mek tarikini iltizam eylemişti. Bir gün, gene mabeyinde bulun duğu halde davet edilen tama gelmemesi, sofrada bulunanlar arasında mevzuu bahsedildiği sırada ben de: — Hiç birimiz burada ev sa- hibi mevkiinde (değil, misafir ya darılmak, taam davetine ica bet etmemek, bu itibarla edep ve mugayiri usul bir hare ket addolunur.. Demiştim. Bu muhik mütalea, Enver Paşanın kulağına aksedince, müthiş bir kin ve gazapla ateş pükürerek, bir gün #onra ma- heyin başkitabetine resmen ve resen(İ) yazdığı tezkerei husu siyede, (hilâfr edep) tabiri (e depsizlik) müradifi gibi sui te- lâkkiye uğrayarak: (ww. Mabeyin kitabeti gibi nâzik bir metkide terbiyei siya siye ve içtimaiyeden mahrum bir kimsenin devamı memari, © barıları Rus üniformasını taşımakta İ | Teşrinievvel tarihli Ruslar I Karışacak mı? Mançurinin ayın 16 sına kadar tahliyesi isteniyor RIGA 3 (A.A.) — Morkova te- vikile Harbinden alman haberlere ma zaran Mançurideki Japon erkânı har biyesi, Çin orduları kumandanları i- | le temas etmek üzere Tsitsikarn iki | zabit göndermiştir. Japon kuman. danlık heyeti bu şehri işgal etmek tasavvurundadır. Zira mahalli memu rin Japonların metalibini tamin etme mekte ve kasten yıkılmış bir su yolu ile bir demiryolunu tamir eylemeği ihmal etmektedirler, Japon sabitleri nin Çin kumandanına askerlerile be raber harpsiz teslim olmasımı teklif etmiş oldukları söyleniyor. Japonla- rm Teitsikara girmiş oldukları habe rinin Sovyet mahafilinde büyük bir heyecan uyandırmış olduğu tivayet olunmaktadır. İnyiliz matbuatının endişeleri LONDRA; 3 A.A. — Barı gaze teler, Japonya'nın Mançuri ilitilâ. fında müstekilâne hareketi ve Rut İ kataatının tahaşşüt etmekte olduğu ha dair olan hazı haberler dolaysile | endişe izhar etmektedir. Daily Express gazetesi, Tokyo'- dan almiş olduğu bir haberi neşret- mektedir. Buna nazaran aralarından olan 1000 Mongol askeri, Rus budu dunun cenubunda kâin Hailar'ın 16 cenubu garbisine muvasalât et- miştir, | Anın “6 sına kadar | CENEVRE, 3 (A.A.) — Cemi-| İ yeti Akvam kâtibi umumisi, Çin mu İ rahhasr tarafından Japonyanın 26| motasma ceva- ben verilmiş olan 31 teşrinievvel ta- rilhli notayı Cemiyeti Alvam mecli- sine tevdi eylemiştir. Çin bülümeti, Mançurideki kargaşalıkların Japon Yanın askeri işgalinin neticesi oldu- ğunu beyan etmekte, ve Çin hükü- metinin mezkür arazideki ecnebile- rin mal ve canlarının mahafazasma ( müteallik olarık Cemiyeti'Akvam m 22 Teşrinievelde ittihaz ğu karva tevfiki hareket eylemiş olduğuna nazarı dikkati Cel- beylemektedir. Notanın nihayetinde Çin hükümeti, şimdiki gerginliğe kat'i surette nihayet vermek için Ja- ponların izhar etmiş oldukları arzu- yu Çinin de beslemekte olduğunu ve aralarındaki rmümasebetleri sulhü ve devamlı muhadencti temin edecek dahn memnuniyet bahş yeni esasla. ra istinat ettirmek hususunda Japon larla hemfikir olduğunu beyan et- mektedir. Çin hülümeti, atılacak İ ille adıman Cemiyeti Akvam meclisi, | nin kararımı takip etmek olduğu ak) sayı şarlta selhü tehdit eden cidal. | lerin teceddüdüne mani olmanın mu | vahık bulunduğu ve bunun en iyi ça- İ resi, Çin tarafından evvelce de teke| if olunduğu veçhile, bu işi daimi) telifibeyn ve hakem komitesine ter- | katamılama iharet bulunduğu mütale sını serdeylemektedir. Cin, halledi- lecek meselenin Japon kıtaatının ge- İ vi çekilmesi olduğunu ve bu çekilme hemen başlaması ve 16 teşrinisaniden evvel hitama ermesi | Em geldiğini yeni baştan beyan »| der, ti gayri caiz olduğundan.) Bahis ile hizmetimden afı- rı, yerime diğer bir münasip zatın tayinini arzetmiş, ve mas beyinden çikarıldığım ande de, beni Çanakkale muharebesinin ilk ateş hattına sevkeltireceği- ni, ve bu kararının kat'i oldu- ğunu yakınlarından birisine söylemek suretile son derecede gay ve şiddetine mağlâp ol- mak küçüklüğünde bulunmuş- reyi alınca, canı sıkılarak telâ- sa düşmüşt Dünkü, bu teske- re mutlaka arzolunacak, ve ce- vabı da yazılacaktı. kâr, bir az sonra beni çağırt- mış, ve meseleyi ber tafsi! an- layınca; — Bunda kire, gayze doku- nacak bir mesele yok.. Sen bu sözünle benim haysiyetimi mü dafaa etmiş oluyorsun.. Haydi sen işine bak, ben meseleyi hal lederim., Demişti... Filhakika, o hafta, cuma se lâmlığı münasebetile camiin mahfelinde Enver Paşayı yanı- na çağırmış ve Paşaya şu ihtar da bulunmuştu: — Tezkereyi okudum. Ben- ce, yaveriniz ile kâtibim iki mes tek arkadaşı, iki kapıyoldaşı ad dolunur. Aralarında hâsıl olan börhangi bir sui tefehhömü ne kendileri daha münasip bir şekilde hâl ve fazlederler. Bu HARICIT HA ERLER Kıbrısta Vaziyet Yunan amelesi reyiâma müracaat edilmesini istiyor ATINA, 3 (A.A) — Yunanistan | umumi amele federasyonu, Kıbrıs a- das: ahalisinin icendi mukadderatını | tayin ve arzusunu reyi âm ile ser-| bestçe izhar edebiltiesi için beynel- emilel sendikalar feârasyonu ile İngi- liz emele federasyonlarma müracaat | etmiştir. Atina gazeleleri muharrir- lerinin bir hitabı ATİNA, 3 (A.A.) — Atina ga-| zeteleri muhartirler birliği haklı de. vaları ekseriya müdafaa etmiş olan! İngiliz gazetecilerine hararetli bir hitapta bulunarak insanların en mu- kaddeş hakkı olah hürriyet hakkını isteyen Kabrıslıların metalibi balekın da Liberal hügiliz eflcirı umumiyesi ni tenvir etmelerini rica etmiştir. Almanyalı ve Avustur-| yah Hitler taraftarları VİYANA, 3 A.A, — Bir darbeli hülümetin lüzumuna sit olarak, Avusturyalı Hitlercilerin moktai ma- zarları bugün fırkanm resmi naşi efkâr; tarafından ilân edilmiştir. Ta- gaszcitung gazetesi: Hitler taraftarları için bir darbei hükümet ancak Al ve Avus- turya'da ayni zamanda tadbik edil- takdirde bir mâna ifade edebi- lir, Böyle bir teşebbüs, Avusturya'- ya münhasır kalacak olursa muvaffa. iğe uğraysenk ve bize hede- kaybettirecektir. Kuvvetleri" mizi Almanya'da kat'i saatin era ğı zaman için muhafaza edelim, de- mektedir. Hitlerin naşiri efkârı olan bu ga- zete, memleketin herhangi bir mok- tasında böyle mevzii bir | teşebbüs hâs* edecek olursa | Lagitimisime noktai nazarı için değil, fakat büyük bir Alınanya'nm vücud gelmesi i- çin çalışmağı isteyen bazı hiristiyan sosyalist anasırm himayesine maz bar olacaktır. Son günlerde Styve Carinthie, Sahebourg ve Krems'ide Nazislerie Heimwekren'lerin müşte- rek içtimaları neticesinde o açıkça Alman; Avusturya'nın yekdiğe- rine bağlanması noktai nazarı ilti- zam edilmiştir. “Viener Neueete Nachrichten” ga i, geçenlerde Grstz'de tahtim e! ii ittifak süsakmm mevzii malik olacağından şüphe dir Her ne olursa olsun şurasımı not etmek iyi olacaktır. Heimwehren'le- rin Hitler taraftarlarile irtibatlarının iptidasıa doğru bir telâkki edilecek ve son bir tah- itün bu tezahürlerin arkasma gümrük ittihadı meselesinin görünmekte olduğu müşabede oluna caktır, am mm a a m cek bir mahiyeti yoktur. Onun içini tezkereyi “ben alıkoydum, Ortada bir mesele görmüyo- rumu. Enver Paşa bu kat'i söz kar. şısında bir kelime bile sarfet- memişti. Fakat, maksadını mev kü füle koyamadızından dola- yı daba inzla kızmıştı. O sebepsiz ayz ve şiddet, tâ (İttihat ve Terakki) cemiyetinin - mevkii iktidardan sukutuna kadar (bi- lâ selâm ve sabah!) devam et- miş, ancak firarımdon bir hafta kadar evvel, sarayda bir mera- sim vesilesile elimi mütebessi- mane ve son derece cali bir sa- Tezkereyi mütalea eden Hün | mimiyetle sıkmak suretile, ken di zu'munca, gider ayak (saray da kendi aleyhinde bir adam bı rakmamak) siyaseti garibesini gözetmişti! iribirine uymayan bu iki hâdiseyi, o zaman mev- kii ikbalde bulunan bir rücli si- yasinin karakterini göstermesi itibarile şayanı kayıt gördüm. Vaktile, Süleyman Nazif B. merhumun bir münasebetle söv lediği: — Harbiye nazırı Enver Pa- şayı tanımıyorum, benim tanı. | dığım şahıs; Enver Beyi katle- den Enver Paşadır! Sözü, Paşanın az vakit için- de feyzü ikbal ile tebeddül eden mizaç ve meşvarına karşı zera- fetle irat edilmiş, kısa, fakat çok beliğ bir telmihi tazam- mun eder.. işin Harbiye nezaretini, başku mandanlık makammı isgal ede Nisan — 338 (Devamı var) kin, o lüzumsuz | pir | In Kabinesinde Kabinenin teşekkül tarzı henüz malüm değil LONDRA, 3 (A.A.) — Yeni ka binenin ne tarzda teşekkül edeceği henüz malüm değildir. Kabinenin teşekkülüne ait işlerin henüz bitme- | diği zannedilmektedir. Mühim mese leler hakkında tetkikatta bulunmak ve çörek kabine ile, gerek alikadar | mezaretlerle teması muhafaza etmek Üzere hülümetin bir kaç parlamen- to komisyonu teşkil etmesi meldir. LONDRA, 3 (A.A.) — Hükümet mabafili, nazırlar İistesinin ihmal ba akşam malüm olacağını, DEE ol mazsa başlıca nezaretlere geleceğinin anlaşılacağını buyuk vi mektedir. M. Chamberlain yeni ka- bineye girmiyecek LONDRA, 3 A.A, — M. Bald- win ile M. Austen Camberlain ara- sında yapılan bir mektup teatisi ne e M. Camberlain'in yeni ka» binede bir makilik sleienk bim #undaki kararı resmiyet İcespetmiş- tir. Avam ve Lortlar kamaralarında LONDRA, 3 A.A. — Lortlar ka murası bugün toplanarak âzasnın tahlifi ile mesgül olmuştur. Avam kamarası da içtima ederek yeni rei- sini seçmiştir. Hükümet taraftarı kadar cutları itibarile pek az bir yor işgal eden amelz fırkası mubalif azasına mahsus sıralara kadar yayılıp yer- leşmişlerdi. M. Mac Donald il: M. Baldwin içtima salonuna girdikleri vakit pek çok allıışlanmışlardır. Avam Kamarası reisli M. Fitz Roy intihap edilmiştir. M. Mac Donald'ın istişareleri LONDRA, 3 A.A. —ML Ma: Do- nald siyasi mahiyeteki istişarelerine faal bir surette devam etmektedir. Bundan dolayı yeni kabinenin teşek kül tarzın bu akşam bildirilmesine imkân bulunmayacağı kati surette iddia edilebilir. Prusyada nümayişler menedildi BERLİN, SALA. — Prusya Der ye kadar açık havada işi ic vw ve alaylar tertibini menetmiş- Yung plânına avdet meselesi PARİS, 4 A.A. — Young plâmr. na avdet meselesi haldanda cereyan eden Fransız « Alman müzakereleri gazetelerde büyük bir alika uyandır maktadır, Echo De Paris gazetesi Almanya'nın evvelâ kısa vadeli İere- diler meselesinin teticikınr teklif et- tiğini, Fransızların ise ilk önce te mirat plâninn müzakeresini iste diklerini yazmaktadır. İngiliz Bahriye neza- ratinin bir tebliği LONDRA,3 AA — hezareti tarafından neşredilen © bir tebliğte Bahriye birinci loedunan 17 eylüPde Avam kamarasmda © vaki dolayısile hiç bir kimseye ceza veril- miyeceğini beyan ettiği hatırlatıldı tan sonra bu beyanata tevfikan hiç bir inzibati tedbir alınmamış olduğu yrdedilmiştir.. beyanatında Ynvergordon hâdiseleri | masiki Yeni sigorta tarifeleri tatbik ediliyor ANKARA, 4 (Telefonla) — Sigorta tarifelerini . tetkik eden komisyon mesaisine iştirak eden M. Piyos bu akşam İstanbula ha reket etmiştir. Yeni tarifeye göre evvelce Ankara - İstanbul ve memleketin diğer aksamı üç mıntakaya ayrılmışken bu menatık tevhit edilmiş ve aynı ahkâma tabi tutulmuştur. Evvelki tarifede şehir harici yüzde yirmi zamma tabi tutulmuştu. Yeni tarifede bu zam kaldırılmıştır. Kerpiç ve tuğla binalar ahşap addedilirken yeni tarifede bunlar umumiyetle kârgir addolunmuş ve daha u- cuz bir tarifeye tâbi tutulmuştur. Devlet ve belediyenin sermaye. lerine iştirak ettiği müesseseler sigortaları için de yüzde on beş tenzilât tesbit olunmuştur.Tarife komisyonu nakliyat tarifelerini tesbite başlayacaktır. M. Jansen Gazi Hz. tarafından kabul edildi ANKARA, 4 (Telefonla) — M. Jansen bugün Gazi Hazret- leri tarafından Çankayada kabul edilmiştir, Hususi idareler ve Polis kanun lâyihaları ANKARA, 4 (Telefonla) — Heyeti Vekile bugün toplandı. İçtimada muhtelif işler müzakere edildi, Hususi idareler ve polis kanun lâyihaları pek yakmda icra vekilleri heyetinde görüşüle- çektir, Yunan sefiri şehrimize geliyor ANKARA, 4 (Telefonla) — Yunan sefiri ve refikası bu ak şam İstanbula hareket etmişlerdir. Yunan matbuatının bir tekzibi ATİNA, 3 (A.A.) — Yunan matbuatı, İtalyanın himayesi al- tında bir Türkiye, Yunanistan, Bulgaristan ittifakının yapılacağı hakkında neşredilen havadislerin asılsız ve hakikatten uzak oldu ğunu yazmaktadırlar, Sovyet ziraatı ve fenni işleri MOSKOVA, 4 (A.A.) — M. Kalinin ziraat âlim ve fencileri- nin kuraklığa karşı mücadele konferansında bir nutuk irat ederek Sovyet Rusyanın bu seye gayri müsait hava şeraitine rağmen mucibi memnuniyet hasat elde ettiğini, hiç bir kapitalist memle- ketin Sovyet Rusyanın malik olduğu ilmi tatbikat ve netayiç im- | kârını elde edemediğini ve Sovyet Rusyanın muazzam muvaffa- kıystlere eriştiğini söyleyerek demiştir ki: “Hergün 2000 trak- tör çıkarıyoruz. Bu muvaffakıyet kollektifleştirmenin inkişafı sa- yesinde mümkün olmuştur.,, M. Kalinin, bugünkü Sovyet şeraiti dahilinde önümüzdeki onbeş sene zarfında büyük çöllerin müzeh her tarlalara döneceğini söyleyerek konferans azasını Sovyet ve- sait ve şeraitinin tabiatı insan menafiine uygun surette nasıl ta dile kabiliyetli olduğunu bütün dünyaya isbata davet eylemiştir —————— — İspanyol cumhurizeti | Gandhi Başvekâlet ro dairesinde LONDRA 3 (A.A.) — M. Mac Denald, Sir Herbert Samouel'i ka- bul etmeden evvel Gandhi, ile hâkim Malviyayı kabul etmiş ve kendilerile Yuvarlak masa konferansının mesai- si ve bilhassa Hint kanunu csasisi kadrosu dahilinde nevahi gömen ADRİT, 4 Hükümet İe- panyol Rahenmburiğine M. Zama ra'mın mamzetliğini iltizam ve müda- faaya karar vermiştir. M. Zamora artık meb'asan medliri müzakerele- karışmamağa ve kanunu esasi- nin yeniden tetkiki | hakkımda bir mii açmamağa muvafakat et. “Şiddetli bir fırtına LONDRA, 4 (A.A.) — İngilte- renin büyük bir kumanda dünden be ri şiddetli bir Errtına hüküm sürmek- le seyretmişler. dir. Beyaz bir keten elbise giymiş © İnn Matmaha otomobile binmeden evvel folograf muhabirlerinin karşı- twnda gülümseyerek poze etmiştir. Zeytin ağacı yetiştirme cemiyeti ROMA, 3 (A.A.) — Beynelmilel ziraat enstitüsü reis muavini Havas Müstemlekât sergisi PARİS, 3 (A.A) — Paris müs- temlekât sergisini, açıldığı günden beri otuz bir milyon yüz yetmiş bin beee here 100 üncü yılı tes'it VİYANA, 3 (A.A) — Meşhur Joseph Hayden'in yüzüncü yilüörümü 31 saat ASEZ'de| zeytin tes'it edilecektir. Kamçı mı, hapis mi? BOMBAY, 3 (AA. ) —- Hükümet Ancak Atlantik filosunun geçen | hapis cezaları yerine kamçı cezaları- Eylül'de mensup bulunduğu limana | nın ikamesi zaruri olduğu mütalea- avdetinden sonra bu filoyu teşkil e-| #inda bulunmaktadır. Zira dei den gemilerde çalışan bazı kimsele. | teraftarlarınm yeniden harekete rin fesat çıkarmağa matuf hareketle | meleri takdirinde hapishaneler bie rinde devam ettikleri Bahriye neza - | sinde yapılmış olan tenkihat tenkif retine bildirilmiştir. Bahriye nezare- | ve hapis edilmeleri muhtemel birçok ti İtinalı bir surette tahkikat yaptık | kimselerin muhafaz ve iaşesi zaruri tan sonra bu adamlardan 24 sün ar. | olan memurların ve yiyecek içecek- tık hizmetlerine lüzum görülmediği | lerinin teminine müsaade bahgolun- için donanmadan çıkarılmaları hak-| mayacaktır. Maamafih, valii umumi kında emir vermiştir. nin bu tedbire karşı veto hakkını is timal etmesi muhtemel görülmekte- Bir balonda 207 yolcu | dir. Arşidük evleniyor LAKE - HURIT (Yeni e) PARIS, 3 (A.A) — Paris Midi 3 (AA) — Amerikanın Yeni Al ismindeki gayet e büyük Lei sen a a ar elek emestesi,ie'den htkkar ediyetı fel alarak havalanmıştır. Bu mikdar yol | ya hariciye mezaretinin tekzibine cu bir rekor teşkil etmektedir. rağmen, İtalyan Prenseslerinden Ma Tia ile Arşidük Otis de Hababourg- Lehistanda tevkifat ve yakında niyanlanacakları vaya |, YARSOVA 3 (AA) — pa da Ukranya mili sakeri teşkili Aza Cachmiye'de arbede a yel İn lm 'CACHMİRE, 3 (A.A) — duğu haber verilmektedir. dan üçü gazeteci gopeiilezieii bedi da ili bin kadar İse mızı gömleklinin tevkifi neticesi ola- netle itham edilmektedir. Çünkü Le| histan aleyhinde propaganda YAPMIŞ | rak Cachmire mihracesi saraymı ha | lardır. pishane Era koymaştar. Bu ve 5 de esnasında mecusiler müslüman Gönderilen altınlar | Siir ölmüştür. ROMA, 3 (A.A.) — Napoliden H alg e li İtalyan Veliahtı len yüz milyon liret kıymetinde al-| NAPOLİ, 3 (AA) —— Ühdesinde an buraya çıkarılmıştır. Bu altın kış | bulunan kumandanlık vazifesini ban inekle em raflara rare İ na İssmen de diğer İtalyan bankala' İtalya veliahdinin yarım sant 12 de Ürma ittir | Napoliye gelmesi beklenmektedir. Gandhi'nin M. Patel'e göndermiş olduğu bir telğraf BOMBAY, 3 A.A, — Gandhi kongre reisine eyle raki leyh, bu telgrafında kendi: ya — Hindistan'a dönmesinin mu- Hüde bir içtima aktine davet etmiş tir. Livernodaki büyük hastahane ROMA, 3 ALA. — Kral ve kraliçe, Livernodaki büyük has tahanenin küşat resmini (icra etmiştir. Bu merasim, halkın Müâ,. | büyük bir nümayiş icra etmesi. ne vesile vermiştir. Kral ve kre içenin maiyetinde birçok ze wat ve bilhassa münakalât na- Zirı M. Seiano bulunmakta idi. Yeni hastahane, İtalya'nın en büyük hastahanelerinden bi. ri addedilmektedir. Hastahane, 14 binadan © mürekkep olup 1200 odası vardır. Ve 27 mil- yon lirete mal olmuştur. Has- tanenin inşaasma 1929 teşrini- sanide başlanılmıştır,