5 Kasım 1931 Tarihli Milliyet Gazetesi Sayfa 7

5 Kasım 1931 tarihli Milliyet Gazetesi Sayfa 7

Muhabir mektubu Sinopta neler gördüm? Bu kasaba için behemehal bir has- tane binası inşasına ihtiyaç var. SİNOP: Sinop ( diyarı, bu sabah müstesna İe- tafetleri içinde uykudan kalk- mış ve akşamdan harelenmiş mat bir hava tabakası içinde çok lâtif bir manzara almıştı. Dün köpükler içinde suratını ekşitmiş olan (o liman, bugün hırçmlığını bırakarak çok sa- kin ve çok cazip olmuştu. He müz sabah olmuş, ve ortalık fecrin nurlarile bir parça ağar- mış idi ki ben fıtratın bu aza metini seyriçin parktaki Gazi heykelinin kenarma yaslanmış tum, Asırların destanı cengâve- Fanesini terennüm eden siyah bedenli kalelerin, limanın Iâ- <iverdi sahillerine (| saldıkları €smer gölgeleri, ufuktan başı mı yükselten altınlı saçlı gü- meş silmeğe uğraşıyordu. En kudretli fırçalar bile tersi- minden âciz oldukları bu lâbu ti tabloyu Otemaşa ederken, hilkat ve fıtratın şu güzel nü- vazişlerine mazhar olan bu şe hirde oturanların neden dola- Yı daha mes'ut ve daha mü- Teffeh' geçinemediklerini ve bu meşhür limanı neden dolayi Yapurlarn sık srk ziyaret ey- lemediklerini düşündüm?! Sinop denilen vatanın bu parçasında faslı harif o kadar İâtiftir ki tuluu ne kadar ih- tişamlı ise gurubu da o kadar azametli ve hazindir. Bir ta- Yafındaki sakit olduğu zaman, diğer tarafındaki kuduran ve yekdiğerile azim bir tezat teş kil eyliyen iki denizin çerçeve lediği bu güzel yarım adanın kânunusaniye kadar devamlı o lan bahar eyamı burada ge- girenlere ne mutlu! Geçen se- ne sevgili Gazimizin burayı teşriflerinde parktaki bir ağa- <ın altımda oturarak Sinobun $u bedii manazırmı saatlarca temaşa buyurduklarını bana an attılar. Memleket hasta, Yu vermiş Sihhıye müdürü Mesut Bey be hi almağa gelmişti. Mesut Bey herkes tarafından çok 8€- ilmiş, mukadder ve halük bir Zattır. Evvelâ beni resmi dai- resine ve sonra da hastaneye götürmek lütfunda bulundu. Şehrin şimal kısmında ve tatlı meyilli sırtların hâkim bir noktasında bu hastane kırk se he evvel frengi mücadelesi için yapılmıştı. Ahşap olmasına rağmen pek az yerleri muhta- &ı tamir olan bu hastane mem- İeket için mühim bir varlık- tır, Kadrosu — Bu müessese elli yataklı olup elyevm kırk basta tehtr tedavidedir. Çok muktedir & doktorlarımızdan Başhekim ve oprator Semih Beyle on iki sene Almanyada tahsil görmüş kıymetli dahili Ye mütehassısı Asım Bey mem ! hayat ve şifa dağıtan iki gençtirler. Sıhhıye müdü- rü Beyin hastane hakkındaki ihtimamı ne kadar ziyade ise vali Azmi Beyefendinin de o nispette omuaveneti mebzul- dür. Muhterem doktorlar re fakatinde hastahaneyi baştan dolaştım ve gördüğüm in tizama ve nezafete hayran ol- dum. Hastaların hemen kâf- > Sinop limanından lâtif bir manzara fesi ameliyatlı olup cümlesi de şifayap olmak üzeredirler. Bunların içinde memleketin lardan Şakir Bey namında kah raman bir harp malülüne yapı lan apandisit ameliyatının tr- marı yapılırken gördüm. Mu- mesileyh o gün hastahaneden evine çıkmıştır. Bu iki güzide doktorun baş başa vererek has tahaneyi halka nafi bir şekle koymağa muvaffak olmuşlar. dır. Bu kıymettar doktorlar- dan birisi teşhisi, diğeri de bı çağmı kullanarak nice kimse- lerin hayatlarını kurtarmışlar- dır. Yalnız üç ay zarfında 35 hastaya muvaffakıyetle apan- disit ameliyatı yapılmış ve bir gok vatandaşların sıhhatleri i- ade olunmuştur. San'atindeki maharetile tanınmış olan ecza cı Seyfettin Beyin idare eyledi ği eczane pek muntazam ve mualece hususunda da pek zen- gindir. Bilhassa doktor Asım Beyin delâletile (Avrupadan mühim miktarda kıymetli müs tahzerat celbolunmuştur. Baş hemşire Fatma Kasım Hanım. | la Hayrünnisa ve Leman Ha- nım hemşireler hastalarm ve | hastahanenin hizmetlerile mü temadiyen meşgul olmaktadır. lar. Diğer hademe ve memur- lar da tamamen mevcutturlar. Malzemesi — Hastahane- nin çok kıymetli ve raylar üze rinde müteharrik bir etov ma- kinesi vardır ki hiç bir hasta- hanede emsali olmadığını söy lediler. Lâburatuvarın intizam ve mükemmeliyeti hakikaten sezavarı şükrandır. Burada mevcut 3 mikroskoptan birisi son sistemdir. Lâburatuvarda kan ve idrar tahlilleri Asrm Bey tarafından yapılmaktadır. Noksanları — Hastahane- nin henüz bir rontkeni yoksa da Sıhhıye vekâletile muhase bei hususiyenin müşterek mu- avenetlerile yakında bu da te- min olunacaktır. Harap olan ameliyat salonile diğer aksa- mn tamirine de bugünden ır. o Hastahanenin her tarafı çiçekler gibi ter te- miz tutulmaktadır. Bu inti- di başta olmak üzere Sıhhıye müdürile doktor Beylerin him metlerine medyundur. Bir temenni 176,000 nüfuslu bir vilâyet baklı için 50 yataklı bir hasta hanenin ibtiyaca kâfi gelemi- yeceği meydandadır. Binaen- aleyh vilâyetin nüfusile müte- nasip asri bir hastahanenin ye niden inşa ettirilmelidir ki va li Beyle Sıhhıye Vekili muh- tereminin bu baptaki atfiyet ve insaniyetleri ilelebet lisanı minnet ve şükranla yada vesi- le olsun. Köy yatı mektebi Hastahaneden avdette sıh- hiye müdürü Mesut Beyin lü- tüfkâr delâletlerile köy yatı mektebini de ziyaret eyledim. Hususi muhasebe (tarafından idare olunan bu irfan müesse- sesi 27 sene evvel yapılmış ve 6 sene evvel de köy çocukları na tahsis olunmuştur. Şimdiye kadar 180 talebe yetiştirmiş o lan bu mekteep senevi 12,000 idare olunmaktadır. ölme günde ön döle yasak ve MILLIYET Yangın Hayat Nakliye Kazu Otomobil ANADOLU SİGORTA ŞİRKETİ Türkiye İş Bankası tarafından teşkil edilmiştir. ADRES: Telefon : Telgraf ; 4 üncü Vakıf Han İst, 531 50,000 40,000 30,000 45,000 120,000 200,000 500,000 —— 3,340,000 ROSELAND (PARK OTELİ) Ayaspaşa - Taksim Her gün saat beşten itibaren TE DANSAN JİMMY FYKES AND HİS BAND Habeş cazı Lara| Deviet Demiryoliarı idaresi ilaniarı Haydarpaşa vapur iskelesi kurbindeki dükkân ile gar da- hilindeki lokanta ve müştemilâtı ayrı ayrı birer sene müddetle ve açık arttırma suretile kiraya verilecektir. Müzayede 9 Teşrinisani 931 pazartesi günü saat 14,30 da Haydarpaşa İşletme Müfettişliğinde icra edilecektir. Taliple- rin Haydarpaşa İstasyon Müdiriyetinden tedarik edecekleri şartnamelere 15 şer kuruşluk pul yapıştırarak imza ettikten sonra her iki mahal için ayrı ayrı dörder yüz lifa muvakkat te- minat akçelerile bildirilen gün ve saatte İşletme Müfettişliği kalemine müracaatları ilân olunur. (3522). Eskişehir deposu kömür tahmil ve tahliyesinin kapalı zarf» münakasası 23 ikinci Teşrin 931 Pazartesi günü saat 16 da İdare merkezinde yapılacaktır. Tafsilit Ankara ve Hay- darpaşa veznelerile Eskişehir istasyonunda birer liraya satıl- makta olan şartnamelerde yazılıdır. (3521) “Maarif Vekâletinden: Ankara Gazi terbiye enstitüsü Fransızca dersi için bir er- kek mualim ve Ankara İsmet Paşa kız enstitüsünde ayni ders- ler için bir hanın muallime ihtiyaç vardır. Galatasaray Lise- si veya lise derecesinde bir o Fransız mektel$den veya bu mektepleri bitirdikten sonra Pransızça tahsilli bir Darülfünun veya yüksek mektepten şehadetnameli olmak şarttır. Taliple- rin şehadetname ve şimdiye kadar bir vazifede bulunmuşlar»a ellerindeki vesikalar suretlerile Maarif Vekâleti Yüksek tod- «lrisat Umum Müdürlüğüne tahriren müracaatları lâzımdır. MBE 5 TEŞRINISANI rilmektedir. Mektep müdüri- yetine getirilen Abdürrahman Şerif Bey pek çok kıymetli bir gençtir. Bu zatm zaptı rabt hususunda gösterdiği mu vaffakıyetleri herkes lisanı tak dir ile yadeylemektedir. Büt. çe mülâhazasile mektebin lâğ vı için yapılan teşebbüs vali Azmi Beyin müessir müdaha- lesile akim kalmıştır. Müşa- rünileyhin mektepler ve hasta haneler hakkındaki himayekâr alâkasını herkes takdir eyle- mektedir. Menfur bir cinayet Vilâyet dahilinde şimdiye kadar kaydedilmemiş çok men fur bir cinayet vukua gelmiş- tir. Bundan bir buçuk ay ev- vel Boyabat ( kazasında icrâ memuru Zühtü Beyin hanesi- fe merdiven dayıyarak leylen len giren meçhul şa- huslar tarafından mumaileyh fe ci bir surette yatağında katle dilmiştir, Bu vak'a vilâyet da (3557) hilinde fena bir tesir yapmış, ve failleri bulunamamıştı. Son günlerde | tarafı o vilâyetten gösterilen lüzum üzerine Adli ye Vekâletince vilâyet müstan tiği Ali Ulvi Bey izam edile- rek vak'anın fsilleri bulun- muştur. Cinayetin sebebine gelince: Zengin bir mutallikaile teehhül etmiş olan Zühtü Bey Mehmet li kariyesinden Tatar © oğlu Hüsnüye ikraz eylediği 1200 liraya mukabil arazisini vefa- en ferağ ettirmiştir. Tatar oğ lu Hüsnü bu borçtan kurtul. mak için oğlu Mehmetle kayin biraderi Cemi ik pence- reden eve girmişler. Ve zaval k Zühtü Beyin o banemanını söndürmüşlerdir. Canilerin şu suretle derdest leri buralarda büsnü tesir ha- sıl eylemiş ve müstantik Bey le jandarma mülâzimı Şükrü Beyin tarafı vilâyetten taltif. leri mukarrer bulunmuştur. Ragıp KEMAL | Alemdar Sıhhat Yurdu dahili ve | narkoz hekimi I Dr. Süleyman Sırrı Her türlü dahili hastalıkları her zaman yurtta muayene ve tedavi | eder ÇIKOLAT -CEMİL kanin HAFAZ MUSTAFA Mİ TELİ İP OKSİMANTOL LET TİRİNLLİYA Bi TALİ İİT EN mumu» ANKARA LOZAN PALAS OTELİ 16 Şubat 932 tarihinden iti baren kiraya ( verilecektir. Taliplerin Ankarada İstan-| bul Pasta salonuna müra- caatları, a Resmi İlânlar Türk Lt. Şirketi Türkiyede her lisanda intişar eden bütün gazeteler için bilümum resmi daireler ilânlarını kabul eder Adres : Ankara caddesi Kahraman zade hanı 3 uncü kat Telgraf adresi: Resmilân - Telefon: 20960 Posta kutusu Ist, 753 | | | Mukaddema Osmanbeyde (198) | No. lu Faikpaşa apartımanında 8 | No. du dairede müsteciren mükim i- ken halen ikametgâh: meçhul bulu- han Rifat Vidol efendiye: İstanbul İkinci İcra Memarluğun dan: 931-2870 No. Ju dosya ile A- Kop Kesikbaşyan o efendiye borcu- nuz olan (645) liranın temini tahsi- li zumnında 22-10-931 tarihinde İs- tanbul Belediyesinin 8/81 seyrüse- fer ve 2006 motor lu - Ju otomobi- liniz alacaklının o garajmda tahtı hacze alınmıştır. Tarihi ilândan iti- | banen üç gün zarfında borcunuzun aa masarit baliğ olacağı miktarı defaten veya kanunen müsidesi dal resinde sureti tesviye göstermediği- niz taktirde otomobilin açık arttır. sna ile satılacağı malumunuz olmak ve hacır zabıt varakasının ve üç günlük ihbar varakasının tebliği ma | kamına kaim bulunmak üzere ilânen İ tebliği keyfiyet olunur, Iki Adet Boş Kutu İçin 30 Kuruş 20 Teşrinsaniye kadar bakkalmıza bir adet boş LÜKS kutusu ve bir adet boş VİM kutusu verirseniz mukabilinde 30 kuruş kıymetinde bir LÜKS tuvalet sabunu alırsınız Tiyatro, İstanbul Belediyesi Darülbedayi temsilleri Bugün akşam saat 21.30 da KALBİN SESİ Tr Piyes 3 perde 1 İli“ tablo Yazan: A. İl i yi İ İn Bisson Tercüme E.: Mükerrem Alâettin Halk, Talebe ve Zabitan gece- si. Yakında: Doktor İhsan, Altı yaşından aşağı olan ço. cuklar tiyatroya kabul edile mezler, Üsküdar Hâle Sinemasında ŞAFAK, Mümessilleri Ja- net Ganyor George O'Brien, İlâvesi: Yıldırım Ekispres. İstanbul asliye mahkemesi birinci İstanbul Asliye mahkemesi Birin. | DEVREDİLECEK İHTİRA | hukuk dairesinden: Müddei Hanri &i ticaret dairesinden: W. Sizoink ve şürekâsı ticarethanesi vekili İş- | tanbulda Sadıkıye hanında avukat İsmail Agâh beyin mahkemeye va- ki müracaatında müvekkilinin hâ- mili bulunduğu İstanbulda tüccar- dan İsak Varon mahtumları tarafın dan kabul ve-imza edilmiş ve 10/4, 15/2, 5/3, 15/3, 25/3 ve 31/3/1932 tarihlerinde tediyesi müktezi beş kıt'ası elli ve birisi 65//16/2 ingiliz lirası ki com'an 315/16/2 İngiliz hi- tası muhtevi altı kıt'a poliçe zayi edildiğinden iptaline karar itası ta lap ve dava edilmesi üzerine mezkür poliçeler kimin yedinde ise kırk beş gün zarfında mahkemeye ibraz etmesi İüzumunun ve ibraz edilme- diği takdirde iptaline karar verile ceğinin gazctelerle ilânı ve tedi- ye edikncmesi lüzumunun da muha- tabına tebliğine mahkemece karar verilmiş olduğundan keyfiyet Türk Ticaret kanununun 638 inci madde- sine tevfiken ilân olunur. İstanbul 3 üncü İcra Memurlu- ğundan: Tamamına (3200) lira kıy- met tekdir edilen Yediknlede Mira- hor İlyasbey mahallesinde atik Nar lıkapu cedit 10, 126 No. lu man bah— çe hanenin nısıf bissesi açık artır. mıya vazedilmiş ohup 30-11-4031 ta- rihinde şartnamesi divanhaneye ti Hik edilerek 144124931 tarihine mü- #adif pazartesi günü saat 14 ten 16 ya kadar İstanbul 3 üncü icra daire sinden açık getırma ile satılacaktır. Artırmaya iştirak için yüzde yedi teininat akçesi alınır Müterakim ver giler ile belediye resimleri ve vakıf icaresi müşteriye alttir. Hakları Ta | pu sicillerile sabit olmıyanlar ipo- İ tekli alacaklılar ile diğer allkadarın ve irtifak hakk: sabiplerisin bu hak larını ve hususile faiz ve masarife dair olan iddiaların ilân tarihin- den itibaren © 20 gün içinde evrekı müsbitelerile bildirmeleri lâzımdır. tile sabit olmiyanlar satış bedelinin paylaşmasından hariç kalırlar. Alâ- İ göre tevfiki hareket etmeleri ve da- ha fazla malümat almak istiyenlerin 931/1479 Dosya Numarasile memu BERATI * Hidrokarbonların tahvil hare- İ keti” hakkında Sinai müdiriyeti u- mumiyesimden istihsal edilmiş olan 18 Kânunsani 1920 tarih ve 2965 nu merolu ihtira beratı bu kere ferağ veyahut İcara verileceğinden mez- kür ihtirayi satın almak veyahut ie ticar etmek arzusunda bulunan ze vatın İstanbul Bahçekapı Taş Han 43-48 de mukim vekili H, W. İS TOK Efendiye müracaatları. Eyüp Sulh Mahkemesinden; Medi- ha Hanım tarafından ikame olunan boşanma davasından dolayi buluna- mamış olan Müddeaaleyh Eyüpte Topçularda Şeyh (Raşit Efendinin hanesinde mükim Birinci Mülâzim Akif Şükrü Beyin mahkemesinin muallak bulunduğu “12-12-4931 tari- binde saat 14 te mahkemede bulun mast için #lânen tebligat icrasma karar verilmiş olmakla tarihi mez- kürda mahkemeye gelmediği halde davasının giyabon rüyet olunacağı ilân olunur. lu İkinci Sulh Hukuk Hâ- kimliğinden: Temamına (110.000) yüz on bin lira kıymet taktir edi. Rozantal efendi tarafından Müdaa- leyh mefsuh Duhani | zade Hüsnü ve mahdumları şirketi mesul Kollek tif azasından İstanbul suzun Çarşı başında İsmetiye sokağında 28-34 No lu madeni eşya Fabrikasında mükim Duhani zade Hüsnü efendi aleyhine ikame olunan alacak dava- Mendan maşi ilânen vaki tebliğata sağmen tayin kılman 27-10-931 ve sihine müsadif Salı günü saat 14 te hazır bulunmadığından H. U. M.K. nun 401 inci maddesine tevfikan gıyap kararı tebliğine karar verile. rek yevmü tahkik 26-11-931 perşem be günü saat 14 te talik kılınmış ol duğu tebliğ makamına kaim olmak üzere keyfiyet ilân olunur. Beyoğlunda Taktimde Sıra Sec- vilerde dairei mahsusasında ifayı va zife eden İstanbul İkinci İcra Me- murluğundan: Bir alacaktan do layi mahcuz olup paraya çevrilmesi tekarrür eden ve tamamına beş bin yedi yüz (5700) lira kıymet taktir olunan Beyoğlunda Feriköyünde Kısım iki mahallesinin atik çifte ce len Galatada Sultan Bayazit mahal | vi21€* Cedi gifte cevizler sokağın, lesinde ve Mumhane ve Rıhtım ve | da kâin atik 88 cedit 52, S4 mulu Kara Mustafapaşa sokaklarında a- | maa ahır bir bap hane ile keza ayni tik 16, 16, 16, 16, 99, 99, 16,99 ve | mahalde eski 9 ; 90 numara ile mu cedik 20, 22, 24, 26, 28, 132 No, Ju | rakkam ve tamamma (üç bin yüz Arapyan hanı izalci meticedinde &- Yirmi üç) tita kıymet taktir edilen ti b zamn ağ e. | ve ik acı muhtevi arsanın 72931 muru odasına talik edilerek 6 Kâ. | tarihine müsadif Pazartesi günü Münuevvel 931 tarihine müsadif pa | saat 14 ten 16 ya kadar birinci açık zar günü saat 15 ten 16 ya kadar sa | arttırması dairede icra kılmacaktır. tış memurluğunca açık artırma ile | Artırmaya iştirâk için mezkör gay satılacaktır. Artırmaya iştirak “İçin | ci menkülüten muhammin kıymetle- yüzle, 7 1/2 temine alez laMEE, İyi cani alikiitindi Velisi Hakları tapu sicillerinde mükayyet ve gayri mükayyet £ alâkadarlar ve | akçesi verilmek lâzımdır. Hakları irtifak hakkı sahiplerinin haklarını | tapu sicilliğile öbit olmayan ipo- ve iddialarını ilândan itibaren © 20 | tekli alacaklılarla diğer alâkadarla gün içinde evrâkı müsbiteleriyle bil | çın irtifak hakkı sahiplerinin bu dirmeleri lâzımdır. Aksi halde halk- haklarını ve hususüle faiz ve masra- lar satış bedelinin paylaşmasından hariç kalırlar. Daha fazla malâmat ilân olunur. Zayi Çanta Dün saat onbir raddelerinde Aksi takdirde hakları tapu sicille- | ları tapu sicilleriyle sabit olmayan- yali Dali Sl in den itibaren yirmi gün içinde evra- kadarların yeni icra ve İflâs kanu- | almak isteyenlerin 931/180 No. su kı müsbitelerile dairemize bildirme- nünün 119 uncu maddesi hükmüne | ile Satış memuruna o müracaatları | leri lâzımdır. Aksi halde sicillikle sabit olmiyanlar satış bedelinin pay hariç kalırlar. Mütera- kir vergi ile belediye rusumları ve vakıf icaresi müşteriye aittir. Daha | riyetimize müracaatları ilân olunur. | eminönlinden Türbeye giden tram- | fazla malümat almak istiyenler 15- vay arabalarının birinde tüccari def- | 11-931 tarihinden itibaren her kesin ZAYİ — sikam ile nüfuz 324 müzmeleli askeri ve- tezkeremi kazaen terlerimle bir mıladar ve evrakı ticariyeyi havi el çanta- nikel parayi | görebilmesi için dairede açık ve &- saslı bulundurulacak olan arttırma zayi ettim. Yeniden alınacağından | mı unuttum. Para bulana ait olmak | sartnamesile 931-2450 nu-lu dosyaya hükmü kalmamıştır. Kumkapıda, | üzre ticari defter ve evrakımı Un- | mürücaatla derununda mevcut ve İ Tavaşe Süleyman Ağa mahallesinde | kapanmda Üsküplü caddesinde 34 | meskür eahallerin evsaf ve mesah- İ Su terazisi sokağında 146 mükerrer | numerolu Sahun fabrikasına gönder | hasını havi vaziyet İ numeroda. Vagarşak Oğlu Jirayt Arevyan meleri rica olunur. Nizamettin ve taktiri kıy. met raporuna müracaatları ilân 0- Tomar a e i i