6 Kasım 1931 Tarihli Milliyet Gazetesi Sayfa 7

6 Kasım 1931 tarihli Milliyet Gazetesi Sayfa 7

© Muhabir mektubu Çok iyi çalışan ve muvaffak olan bi Gerze; karadenizin çok şirin ve çok © o inkişafa mazhar bir kazasıdır:. > Gerzede Cümhuriyet Bayramı intibalarından GERZE: 29-10-31 Bugün Cüm- huriyet bayramının yıldönümü ol duğundan şehrin her tarafında bir kaynaşma var, , dü : &vler ve müessesalı resmiye ve hu- susiye baştan başa donanmış ve halk Ve mektep talebeleri hükümet kona- ğnna ve sahile dolmuştur. Şimdiye kadar böyle merasim icrası vaki ol- madığından bu fevkalâde şenliği te- maşa için kasaba halkı kâmilen ev- lerinden çıkmışlardı. Evvelen hü- kümet dairesi önünde ve sonra da Halk fırkaar binasında yapılmış ©- kan merasimde Jandarma kumanda. nı yüzbaşı Hamdi Bey müessir bir hutuk söylemiş ve anı mütcakip ma arif memuru Avni ve mektep mual- limlerinden Sami Beylerle talebeden birkaç çocuk ve ahaliden bir kişi mu tuklar. irat eylemişlerdir. Denizde ir tevzi olunmuştur. Bu merasimin bu derecelerde par- olmasının yekâne âmilleri Jan- darma kumandanı Hamdi Beyle mektep mualimleri beyler ve hanım- lardır. Kazanın vüs'ati Kazanın umum wüfusu 34,352 ki- #iden ibaretir. Merkezde 4,000 ahali sakindir, Yenicuma namında bir na iyesi ve 80 köyü vardır. Kazanm Yaridat senevisi yöz küsur bin lira iken tadilât üzerine 80,000 liraya “inmiştir. Tahsildarlardan birisi ih- tilâstan dolayı 3 senedenberi me kuf olduğu gibi diğer birisi de tev- kif olunmuştur. İ Belediyesi İ | tı 11,000 lira olduğundan henüz bir ki kasaba kâmilen ahşap olduğun- dan âdi tulumbalardan bir faide o- İamıyacağı bilinmelidir. Ve evvel be r kaza.. dır, Şu halde ekmek hususunda Ts- tanbal her yerden ucuz ve et hüsu- sunda da her yerden pahalıdır. Testtür ve taassup Taasup yaksada tesettür var. vardır diyeceğim. Çünkü yerli ba- mumların kâffesi hâli çarşaflıdırlar. İçlerinden bazı yerli mersur sileleri manto giyerlerken bu kadarcık ol- elabilmişlerdir! Bugünkü merasimde siyah bir şerit gibi di miş olan bu çarşaflı hanımların man zarası eski devri tanzir ediyordu. Jandarma kumandanlığı Geçen senelerdeki Zonguldak s0- İ yahatimde tanıdığım yüzbaşı Ham- di Beyi burada jandarma kumandan lizmda buldum. — İzmire ilk giren kahraman bir bölüğünün mülâztm Hamdi Bey bir çok kurşun yarası al mış değerli bir zabittir. o Hükümet konağmın pek eski olan odalarında muntazam bir efrat koğuşu, bir ka- lem odası, bir karakol kumandanlık odası bir de kendine mahsus bir oda ihzar ederek bunları telvin ve tef- riş eylemiş ve kazada (İİ) telefon merkezi tesis etmiştir. Mumaileyhin kendi eseri mahareti olan efrat kün- ye defterini gördüm ki bunun zam- nedersem hiç bir kıt'ada misline te- sadüf edilemez. Burada - iandarma- nın oturacak yerleri yok iken Ham- di Bey bir buçuk ay zarfında bun- ları da vücude getirmiş ve kazanın asayişi İçin en ufak tertibatı gözden kaçırmamıştar, İhracat Gerze kazasından senevi 400 bin kilo tütün, 5 milyon yumurta, 300 bin kilo misir ve çok mikdarda ke- tes tohumu ve av derisi ihraç olun- maktadır. Evvelce 600 bin kilo buğ day ve bir milyon kilo © arpa ihraç olunurken şimdi hariçten un ithal #vvel bir motör pomp alınmalıdır. Belediyenin en büyük geliri iskele) Tüsumudur. Kasabanm suyu havas $ok iyidir. Bundan başka burada acı âu namile uzaktan fıçılarla getirilen #andeni bir su vardarki ahali tarafın dan çok sevilmektedir. Belediye ok- turuva rsmi alınamaktadır. Dispanser Umumü müvaz4 seden idare olu- han beş yataklı hoş bir dispanser vardır, Hükümet tabibi Cemal Bey tarafından çok güzel bakılmaktadır. Remzi Efendi mamında bir sıhhat memurile bir de seyyar sılhat me- muru kazanın yekâne umuru sıhhi- yesini tedvir eylemektadirler. Kasa- banın su ve lağım mecraları tahtel- arz denize kadar temdit olunmuş. tür ki bu muvaffakiyet her memle- kete nasıp olamaz. Umran Hükümet konağı ahşap ve har: olduğundan şanı hükümete lâyık Yeni bir dairenin inşası elzemdir. Belediye tarafından sokaklar tanzim olunmuş, kasabaya su getirilmiş, Şeşmeler ve iki adet de küçük park İsr yaptırılmış ve taş iskele tevsi ve temdit olunmuş ve üzerine jandar- ton kumandanı Hamdi Bey tarafın. dan telefon da konacak olan şık bir kulübecik inşa olunmuştur: Adliye dairesinin önü serapa bataklık iken kurutulmuş ve orası şirin bir konmuştur. Narh , Has ekmeğin kilosuna 8 ve ikin- Gisine 5 kuruş narh ur. Ko- Yun eti (32) ye, geçi (22) ye sığır (25) şe manda eti 5 şe satılmakta, İY Muallim Mubahat Bey tarafından Tercüme edilen Ameli Hayat Alimi «HERBERT N İDEAL BÜRO ve BULMAK SAN'ATİ Eserleri gayet güzel bir Bütün İş adamlarına tavsiye ederiz, Tevzi mahalli: Milliyet Matbaası. edilmektedir! Bunun sebebi tütün zeriyatımın çoğalmasından imişi Gerzede hayat Burada herkes haftada bir kere cuma günleri kurulmakta olan pa- zardan haftalık ihtiyaçlarını tedarik ederler, Fakat bu pazara kadınlar. dan başkası gitmemektedir. Keli felli hanımefendiler bu pazarn biz- zat gelerek sepze çuvallarının kona rnıdan yapışırlar ve ellerindeki se- petleri yağma tarzında doldururlar. Çünkü geç kılan ve yahut kendisi» ne sıra gelsin diye bekliyenlerin el- leri boş dönmek ihtimalleri vardır. İşte böylece fasulye ve biber çuval larının kenarlarından yakalıyarak çekiştiren hanımların halleri çok tu haf olmaktadır.! Ragıp KEMAL İRTİHAL Şehrimizin maruf tüccarlarından, ve Girit eşrafından Âli Vafi Beye- fendi Şişli Sıhhat Yurdunda ken- disine yapılan müdayattan sonra rehayap olamıyarak dün öğleden sonra irtihal etmiştir. Bugünkü Cuma günü saat 1 de Kuru Çeşmi camiinde cenaze nama zsbadeleda. Kuru Çeşme kabrista- nında ipedieni mahsusunda vediayi haki gufran edilecektir. Cenabı hak ailei kederdidesine Sabr Cemil İhsan buyursun. » GASSON) 'un Es m ms YENİ MÜSTERİ 5 -İ şekilde intişar etmiştir, | bir kapı ile zemini saç döşeli etra- "derununda ufak ve maltız ocaklı | maral dükkândan UNUN DAKA AKALAN Öksürenlere: Katran HAKKI EKREM Resmi İlânlar Türk Lt. Şirketi Türkiyede'her lisanda intişar eden bütün gazeteler için bilimum resmi daireler ilânlarını kabul eder Adres : Ankara caddesi Kahraman zade hanı 3 üncü kat Telgraf adresi: Resmilân - Telefon: 20960 Posta kutusu Ist. 753 KREDi LYONE BANKASI ANONİM Tamamen tediye edilmiş sermaye 31 Ağustos 1931 tarihindeki bilânçodur Mevcudat Veznede ve Bankalarda mevcut nı Cüzdan ve müdafaai milliye sene Teminatlı avanslar Hesabatı cariye Esham ve tahvilâtı mevcude (esham, bönolar, tahvilâtlar ve rantlar Muhtelif hesabat Düyunat Vadesiz mevduat ve senedat Hesabatı cariye Badettahsil vacibüttediye hesabi Poliçalar Vadeli senedat Muhtelif hesabat Sensi sabıkanın “kâr ve zarar” hesabı bakiyesi Muhtelif ihtiyat akçeleri Tamamen tediye edilmiş sermaye Meclisi idare reisi Baron Brenkar Merkezi, Galata Karaköy, Telefon mami, Telefon: İs 1127 — Şubesi: B. O. 1353. İstanbul Dördüncü İcra Memur. luğundan: Don Niko Kospi veledi Civani Efendinin Usuleuoğlu Evdo- kimiyos Efendideki alacağından do iayi birinci derecede teminat irac eylediği Feriköytinde atik Barutha- ne ve Tatavla cedid Baruthane cad desinde 15-55-15-53 elyevm 67 Nu- macalı kadimen tevsi intikalli bir bab hane bir bab arabalık elyevm is pek fabrikası 30 gün müddetle iha» Ici evveliyesinin icrası için müzaye- deye vazolınmuştur. 67 numaralı ka vehane zemini renkli çini döşeli o- lup derununda bir ocak mahalli ile bir musluğu havi olup Terkos o ve elektrik tertibatını muhtevi — olup deronunda mahiye 15 lira kira ile 931 Ağüstosundan itibaren bir sene müddetle İspiro Efendi o sakindir. Hanenin baruthane cihetindeki çift kanatlı demir kapısmdan girildik. te zemini renkli çini döşeli bir avlı üzerinde bir yemek odası buradan bir kapı ile keza zemini renkli çi- ni döşeli mutbaha giriliyor. Burada bir alafranga oğak mermer tekneli bir musluk ile tahtında bir sahrmç mahalli vardır. Mutbahtan bir tah- tan merdivenle zemini çimento dü- şeli bodrum mahalline inilir. Ahşap merdivenle üst kata çıkıldıkta bir sofa üzerinde iki oda ve yük ve bir halâ odanın caddeye nazır kısmında fi demir parmaklıklı balkona çıkı- lir. Mezkür hane iki kısma tefrik edilmiş olup bu kısımda Kazanç me murlarından Necatı bey 031 Hazi- sanından itibaren bir sene müddet le ve mahiye peşinen yirmi yedi li- ra kira ile müstecirdir. . Hanenin tahtında caddeye nazır bakkal dük- | kânindan bir medhal ile mezkür| hanenin diğer kısmına ahşap mer- divenle çıkılır ufak bir gezinti ma- halli üzerinde iki oda bir hâlâ bak- kal dükkânmin zemini tahta olup bir mutbah mevcuttur. Hanenin bir kısmı ile tahtındaki bakkal dükkâ- ar 931 Kârunusaniden itibaren — İki sene müddetle ve mahiye yirmi beş ira İle bakkal | Zaharya Efendi sa- kindir. Rus sokağı dahilinde 53 Nu içeri girildikte zemini çimento döşeli boyahane me halline girilir ve oradan bir medhal ile ipek fabrikasına girilir. Zemini çimento di istü potrel ve ölük- dusaç ile meştur olup pencereleri demir parmaklıklı bir kapı mev. cuttur. Dükkân ve fabrika mahalli 980 Kânunusanisinden itibaren © Uç sene mecburi © ve üç sene ihtiyari olmak üzere mahiye kırk Jisa bira sam İİİ) ŞİRKETİ 408 ve ibtiyat akçesi: 500 Milyon kut dat Er. 4.192.987611,61 7.717.648.605,49 33.164.84,93 4.029.756052,35 4.759. 98544 433.200.483,37 35.000.000.— , » 16.746.611.323,19 . 63016588401 7615.94764282 242.721.628,58 309.033.013,59 404.256.445,73 400.456.606,— 44.293280— 10.244.122,46 800.000.000,— 408.000.000, — Pr. 16.746.611.328,19 Müdürü ömumiler R. Mason © K.Eskari | 7 B. 0. 3207. — Şubesi Sultan Ha- İstiklâl caddesi, No. 333. Telefon: ile Şişliyan ve Simonyan Efendile- rin tahtı o isticarındadır. Hududu bir tarafı Safeti Paşalapartımanı di ğer tarafı Rus sokağı phup ahara ait 54 numerolu apartıman cephesi Ta- tavla Baruthane caddesi ile mahdud dur. Mezkür mahaller“ kârgir olup çilmlesinin derununda Terkos © ve elektrik tertibatı mevcuttur, Umu- müunun mesahası 524 metre mürab- bai olup bundan 32 metro mmurabhal bahçe mütebakisi ebtiiye mahalli. dir, Kıymeti muhamminesinin tema mm on üç bin üç yüz altı 13306 Jira ıcın Keymeti mu n yüzde on mispetinde alarak 9290/5535 do- sye numarasile saat on dörtten on altıya kadar 712-931 tarihinde İş- tanbul dördüncü İcrâ Memurluğu- ma mürğesat eylemeleri ilân olu-| nur. İstanbul birinel iflâs memurlu- undan: Müflis Çuha tüccarı Ta- yihman biraderlere ait Karaköyde Abdullah Efendi Jokantasr ittia. Dünde 53 N. lı mağaza derümunda bu lunan Raf, Vitrin Banko, yazı ma- sası, sandalye ve büna mümasil mas Zaza eşyasile yirmi küsür çuval düğmelikkapsol 8-11-931 pazar gü- nü saat 14 te açık arttırma ile satı. Jacağından talip olanların yevmi #nezkürde müracaatları İlân olunur. —————— Tiyatro, Sinema İstanbul Belediyesi Darülbedayi temsilleri Bugün matine saat 15,30 da ve suvare saat 21,30 da KALBİN SESİ ii MR Piyes 3 perde 1 tablo Yazan: A. Bisson Tereüime Et ii Yakında: Doktor İhsan, Altı yaşından aşağı olan ço- cuklar tiyatroya kabul edile- mezler, » Mükerrem Aldettin Üsküdar Hâle Sinemasında ŞAFAK, Mümessilleri Ja- net Ganyor George O'Brien, esi: Yıldırım Ekispres, Nişantaşı Inği- Kiralık yi mektebine var #mâdan çeşme karşısında köse apar- tmanında sıhhi ve zart 6 odalı dai- reler vardır, Aparinmana müracaat “#itehilir, ği İ SEYRİSEFAIN ———— Merkez acenta; Galata Köprü ba e B. 2362. Şube A. Birkeci Mühü dar zade han 2. 2140 İZMİR SÜR'AT POSTASI (GÜLCEMAL) 8 Teşrin- sani Pazar 14,30 da Ga- lata Rıhtımından, SADIK ZADE Biraderler vapurları Karadeniz postası Dumlu Pınar PAZAR günü akşamı 17 de Sirkeci rıhtımından o hareketle (Zonguldak, İnebolu A- yancık, Samsun, Ordu, Gi- resun, Trabzon, ve Ri- ze) ye azimet ve ayni iskelelerle Görele ve Ü- nye *ye uğrayarak av- det edecektir. Fazla taf- silât için Sirkeci Meyme- net hanı altnda acenteli- ğine müracaat. Tel, 22134, SOÇETA İTALYANA Dİ SERVİTSİ MARİTİMİ FEDE vapuru 8 Teşrinisani Pazar (Burgaz, Varna, Kös- tence, Novorosisk, Batum, Trabzon, ve Samsun) a gide cetkir. KONSTANTİNOPOLİ va- puru 9 Teşrinisani Pazartesi Napoli, Marsilya ve Ceno- va)ya gidecektir. İTALYA vapuru 10 Teşrini- sani Salı (Sitmar Levant Ekspres) olarak (Pire, Na- poli, Marsilya »3 Cenova) ya gidecektir. MİLANO vapuru 12 Teşrini sani Perşembe (Sitmar So- ria Ekspres) olarak (Rodos, Mersin, İskenderon, Trab- lus, Beyrut, Hayfa, Yafa, İs- kenderiye, Mesina, Napoli ve Cenova) ya gidecektir. Tafsilât için Gilatada Mer-! kez Rıhtım hanma umumi acentesine müracaat. Tel: Beyoğlu 771/722 veya Beyo-| ğlunda Pera Palas altında Nat ta Nasyonal Türkiş Türist a- centaiye Telefon Beyoğlu 99 yahut İstanbulda Emin- ünde İzmir sokağında 8 nu— marada acente vekiline müra- cat, Tel, İstanbul 776. vapuru 8 T. sani Sultanahmet Beşinci Sulh Hukuk Mahkemesinden: Boğaziçinde Bey- lerbeyinde Çamlıca caddesinde 60 numaralı hanede mukim iken 1929 tarihinde müsafireten sakin olduğu Ankarada, Cebecide direkli minare yanımda Baro Kâtibi Cevat Beyin hanesinde vefat eden Nağrmesaz Ha- nımın terekesine Müsaleh Cevat Beyin talebile malıkememizçe vazı- yet olunmuştur. — Mümaileyhanın mirascısı bulunup bulunmadığı ta hukkuk edemediğinden . alâkadar ların tarihi ilândan, itibaren #ç ay içinde sıfatlarını beyan ve isbat et- smek üzere mahkememize müracaat etmeleri lüzumu ilân olunur. İstanbul İkinci İcra Memurlu- Zundan: Bir alacaktan dolayi mah- guz olup paraya çevrilmesi mükar- ter olan yedi res manda ineği ile iki ves koşum öküzü 12-11-931 tari- hine müsadif perşembe günü saat dokuz ilâ onda Sütlüce Karaağaç mezbahasında açık arttırma ile sa- tılacağından talip olanların mezkür gün ve saata mahallinde bulunacak mmemunun Y müs — Önümüzdeki 8 Teşrinisani Pazar günü saat 15.30 te matine olarak FRANSIZ Tiyatrosunda Meşhür piyanist ve Patis” Konser- vatiarının fahri muallimi ROBERT CASADESUS tarafından yegâne bir konser veri- Tecektir. Koltuklar 200 ve 300 kuruş, Localar 8 ve 10 lira, Balkon 150 ku ruştur. HABİP EDiP Beyin yeni çıkan eserleri: 1 — Almanya'da Siyasi Fırkaların Programları 2 — Avrupada Tütün inhisarları ve Türkiyede Tütün İnhisar İdaresi Tevzi merkezi: İkbal kütüphanesidir. istanbu Belediyesi ilanları Beyoğlunda Tarlabaşmda 49-45 numaralı hane kiraya veril- mek üzere açık müzayedeye konmuştur. Taliplerin şartnameyi görmek için hergün Levazım müdürlüğüne müracaat etmeli- dir, müzayedeye girmek için 31,5 lira teminat lâzımdır. Temi- nat nakden “kabul edilmez. Ya Belediyeden irsaliye almarak bankaya yatırılıp alınacak makbuz ve yahut hükümetçe müte- ber tanmmış bankalardan birinin metkubu ile bu şekilde temi- nat makbiz ve mektubu ile ihale günü olan (30 teşrinisani 931 pazartesi günü saat on beşe kadar daimi encümene müracaat edilmelidir.(3703) İstanbul Belediyesinden: İcra edilmetke olan kanalizasyon ameliyatı dolayisile 7-11-931 tarihinden itibaren o Alemdarda Üskübi yokuşunun bilcümle vesaiti nakliyeye kapalı buluna i cağı ilân olunur. (3707). mmm Sultan Ahmette tramvay tevakkuf o mahallinde (Ometrük çeşme kiraya verilmek üzre açık müzayedeye konmuştur. Ta- lipler şartnameyi görmek için her gün Levazım Müdürlüğüne müracaat etmelidir. Müzayedeye girmek için 7,5 ira teminat lâzımdır. Teminat nakden kabul edilmez, Ya Belediyeden ir: saliye alımarak bankaya yatırılıp alınacak makbuz ve yahut Hükümetçe müteber tanınmış bankaların birinin teminat mek tubu ile olur. Bu şekilde teminat ile ( beraber ihale günü olan 26-11-931 Perşembe günü saat on beşe kadar Daimi Ericümene müracaat etmelidir. (3704). Tophanede Karabaş mahallesinde Çubukçular caddesinde kâin bilâ numaralı metrük mezariyk arsasına 12460 lira kıymet takdir olunarak satılmak üzere kapalı zarfla müzayedeye kon- muştur, Talipler şartname almak için her gün Levazım müdür- lüğlüne müracaat etmelidir. Müzayedeye girmek için 945,5 lira teminat lâzımdır. Teminat nakden kabul edilmez. Ya Belediye den irsaliye alınarak bankaya yatırılıp almacak makbuz ve ya- hut hükümetçe müteber tanınmış bankalardan birinin mektubu ile olur, Bu şekilde teminat makbuz veya mektubu ile, şartna- me, teklif mektubu bir zarla koyarak ihale günü olan 30 Teşri- nisani 931 pazartesi günü saat on beşe kadar daimi encümene verilmelidir. (3711). Sebze hali içinde | hususi numaralı dükkân bir seneden üç seneye kadar kiraya verilmek üzere açık müzayedeye kontmuş tar. Talipler şartnameyi görmek için her gün Levâzım müdür- lüğüne müracaat etmelidir. Müzayedeye girmek için 18 lira te- minat lâzımdır. Teminat nakden kabul edilmez. Ya Belediye: den irsaliye almarak bankaya yatırılıp almacak makbuz veya hükümetçe müteber tanınmış bankaların birinin mektubu ile olur, Bu şekilde teminat makbuz veya mektubu ile ihale gü olan 26-11-931 perşembe günü saat on beşe kadar daimi ençü- mene müracaat edilmelidir. (3710). Koca Mustafa Paşa medresesi 10 numaralı odası kiraya verilmek üzere açık müzayedeye konmuştur. o Talipler şart- nameyi görmek için her gün Levazım Müdürlüğüne müracaat etmelidir, Müzayedeye girmek için (2) lira teminat lâzımdır. Teminat nakden kabül edilmez. Ya Belediyeden irsaliye alına- rak bankaya yatırılıp alınacak makbuz veya hükümetçe müte- ber tanınmış bankalarm birinin teminat mektubu ile olur. Bu şekilde teminat ile beraber ihale günü olan 26-11-93! Perşem- be gürü saat on beşe kadar Daimi Enciimene müracaat edil- melidir. (3709). Beher metro murabbama 16 lira kıymet takdir olunan Ka- diköy Kumluğunda 66:2 numaralı 212,21 metro murabbaı arsa satılmak Üzere kapalı zarfla müzayedeye konmuştur. Talipler şartname almak için her gün Levazım Müdürlüğüne müracaat etmelidir. Müzayedeye girmek için 254,5 lira teminat lâzımdır. Teminat nakden kabül edilmez. Ya Belediyeden irsaliye alına: rak bankaya yatırılıp alınacak makbuz ve yahut hükümetçe müteber tanmmış bankalardan birinin mektubu ile olur. Bu şe- kilde teminat makbuz veya mektubu, şartname, teklif mektu- bunu mühürlü bir zarfa koyarak ihale günü olan 30 Teştinisan 931 Pazartesi saat on beşe kadar Daimi z erilmeli-.