7 Kasım 1931 Tarihli Milliyet Gazetesi Sayfa 6

7 Kasım 1931 tarihli Milliyet Gazetesi Sayfa 6

MOBILYA ve KARYOL Zaliyeti swumiye, işteheszkk ve kuvvetsizlik büyük faide ve tesiri görülen FOSFATLI ŞARK MALT HULÂSASI kullanınız. Her eczanede satılır. . el HABİP EDiP Beyin yeni çıkan eserleri: 1 — Almanya'da Sivasi Fırkaların Programları 2 — Avrupada Tütün inhisarları ve Türkiyede Tütün İnhisar İdaresi Tevri merkezi: İkbal kütüpbanesidir. iki Adet Boş Kutu İçin 30 Kuruş 20 Teşrinseniye kadar bakkalmıza bir adet boş LÜKS kutusu ve bir adet boş VİM kutusu verirseniz mukabilinde 30 kuruş kıymetinde bir LÜKS tuvalet sabunu alırsmız Maarif Vekâletinden: Ankara Gazi terbiye enstitüsü Fransızca der kek mualim ve Ankara İsmet Paşa kız enstitüsünde ayni ders- ler için bir hanım muallime ihtiyaç vardır. Galatasaray Lise- si veya lise derecesinde bir Fransız mektebinden veya bu mektepleri bitirdikten sonra Fransızça tahsilli bir Darülfünun i için bir er- veya yüksek mektepten şehadetnameli olmak şarttır, Taliple | rin şehadetname ve şimdiye kadar bir vazifede bulunmuşlarsa ellerindeki vesikalar suretlerile Maarif Vekâleti Yüksek ted- ılrisat Umum Müdürlüğüne tahriren müracaatları lâzımdır. (3557) Hudut ve Sahiller Sıhhat Umum Müdürlüğünden: Verilecek nürunelerine tevfikan kâğıt ve teferrüatı amba- rımızdan verilmek üzere 77 kalem evrakı matbua aleni müna- kasa suretile tab'ettirilecektir, Talipler Galatada İstanbul Li- manı Sahil sıhhiye Merkezi başkâtipliğine müracaat ederek nümüne ve şartnamelerini görebilirler, 23 teşrinisani 931 pazar tesi günü saat 14 te Galata sahil sıhhiye merkezinde müteşek- kil mübayaa komisyonunda ihalesi icra edileceği ilân olunur. (3600) Istanbul Sıhhi müesseseler Mübayaa ko- misyonu Riyasetinden:; Tıp talebe yurdu için lüzumu olan «185» adet nümunesi veçhile ma müflon gamöele 10 Teşrinisani 931 salı günü saat 16 da pazarlık suretile satım almacağından taliplerin mezkür gün ve saatte komisyona müracaatları ilân olunur. (3628). Hudut ve Sahiller Sıhhat Umum müdürlüğünden: Müstahdemler için 155 takım elbise (maa kasket) 149 çift Fotin ve 149 kaput aleni münakasa ile yaptırılacaktır. Talipler Ankarada Umum Müdürlük Ayniyat şubesine, İstanbulda Ga- latada Kararmıstafapaşa sokağında İstanbul Limanı Sahil Sıh- hiye merkezi Baştabipliğine müracaat ederek şartnameleri ala- bilirler, 19 'T.Sani 31 perşembe günü saat 14te İstanbul Limanı Sahil Sıhhiye merkezinde müteşekkil mübayaa komisyonunda ibalesi icra edileceği ilân olunur, (3494). İstanbul Deniz Levazımı Satınalma komisyonundan: Kilo 6000 Sade yağı: Kapalı zarf usulile münakasası 8/2. Teş/ 93İ pazar günü saat 10,30 da. Zeytin: Açık münakasası 8/2. Teş/931 pazar günü sa- at 14 te, Yukarıda mikdarı yazılı iki kalem erzakın hizalarındaki gün e saatte münakasaları icra edilecektir. Şartnamesini görmek için her gün ve vermek istiyenlerin münakasa gün ve saatlerin de muvakkat teminatlarile birlikte Kasımpaşada Deniz Leva- zımı Satınalma komisyonuna müracaatları, (3260) 6150 Jandarma Satın Alma Komisyon Riyasetinden: Serpuş ve tozluğu ile beraber (4600) takım kışlık elbise imaliyesi kapalı zarfla münakasası 11/11/931 tarihinde çar- şamba günü saat 15 te yapılacaktır. Şartnameyi görmek için, her gün, münakasaya iştirak için de (0) gün taliplerin temi- natlarile birlikte Gedikpaşada Jandarma satın alma komisyo- muna müracaatları, (3342) Riza paşa yokuşunda bayaatta bulunmayınız. MILLIYET UUMARTESİ 7 TEŞRİNİSANI 1931 Resmi İlânlar Türk Lt. Şirketi Türkiyede her lisanda intişar eden bütün gazeteler için bilümum resmi daireler ilânlarını kabul eder Adres : Ankara caddesi Kahraman zade hanı 3 üncü kat Telgraf adresi: Resmilân - Telefon: 20960 Posta kutusu Ist. 753 Doktor ALİ VAHİT | YıLDIz ÇOCUK UNU Çok besler, Çünkü madeni maddeleri, fosforü, vitamini, çoktur Meme- deki çocuklar için yeğinebir gidadır. İçindeki tarifeyi dikkatle okuyunuz Deposu: Hasan ecza deposudur, mzumuuzuz İzmit Belediye Da- liresinden: Bedeli keşfi (250800) lira (15) kurus olup jesine nazaran hattı haricisi on üç kilometro olan İzmite cari tesisatı ilebir Si | Paşa suyunu Font boru esası üzerinden şehir likte ve kapair zarf usulile 30 Teşrinievvel 931 tar beren bir ay müddetle münakasaya vazolunmuştur. I — Münakasa Belediyelerce yapılacak müzayede ve mü- | nakasa nizamnamesi ahkâmuna tabidir. İ 2 fhale, 30 Teşrinisani:931 tarihine müsadif Pazartesi gü | | nü saat 15 te İzmit Belediye dairesinde icra edilecektir. iti- | erinden yüzde yedi | | buçuk nisbetinde teminatı muvakkate akçelerini nakden ve ya- | 3 — Talipler muhammen keşif bedeli ü hut Devletçe tmiteher tanınmış bir bankanm teminat mektubu. | nu ve ehliyeti fenniyelerini münakasa şartnamesinde gösterilen esaslar dairesinde tevdi edeceklerdir. 4 — Arzu edenlere proje ve teferruatı #l& münakasa şartna- | İ mesi ve mukavele suretleri yirmi beş lira bedel mukabilinde | İ İzmit belediyesinde verilecektir. : 5 — Mütemmim malümat almak istiyenler İzmit, İstenbul ve Ankara Belediyelerinde mevcut proje ve teflerruatmı tetkik edebileceklerdir. z 6 — Talipler muvazzah adreslerini ihtiva olarak imza edecekleri teklifnamelerini (İzmit belediyesi tara- | i edecek ve pullu | fından tanzim ve ilân edilen Paşa suyunun Font boru ile şehre isale ve tevziatı hakkındaki tesisata ait mevcut ve musaddak « | bilâmum plân, resim, keşifname, şartname, mukavelename ve hesabat ve teferruatı münderecatına tamamen ittıla hasıl ey- lediğimden mezkür tesisatı mevcut ve musaddak proje ve te- | ferruatındaki şerait dairesinde ve bu hususta tanzim ve teati | olunacak mukavelename tarihinden itibaren on sekiz ay zarfın da...... ..Türk Lirası bedeli maktu mukabilinde vücude geti- rip belediyeye ahkâmı mahsusası mucibince teslim eylemeği kabul ve teahhüt eylerim) şeklinde tanzim edeceklerdir. 7 — Talipler, deruhte edecekleri işbu su tesisatmı başara- bilecek fenni ve mali iktidarı haiz bulunduklarına dair maruf ve müteber müessesatı maliyeden verilmiş mali vesikalarla müteber fenni vesaik ile beraber münderecatlarina ittıla ve ta- İ mamen kabul edildiğine dair altları imza edilmiş şartname, mu kavelename, keşifname, plân, resim, proje ve Şeraiti fenniye lâyihası ve hesabatı fenniye cetvelini / teklifnamelerine leffen itâ edecekleri ilân olunur, (3492). 1932 Tayyare YILBAŞI Piyangosu Adet *Lira 000,000 400,000 200,000 150,000 100,000 40,000 30,000 20,000 15,000 4 100,000 “100,000 , 100,000 © 400,000 , 50,000 40,000 30,000 45,000 120,000 200,000 500,000 3,340,000 İkramiye Mükâta l » #amive | Birası ki cem'an 315/16/2 İngiliz li- İ etmesi üzumunun ve ibraz edilme- SEYRİSEFAIN Merkez scenta: Galata Köprü ba W B. 2352. Şabe A. Birkeci Mühür. dar nde han 2. 2740. PİRE-İSKENDERİYE (İZMİR) 10 Teşrinsani .Salı 10 da Galata Rıhtı- mından kalkar, TRABZON POSTASI (ANTALYA) vapuru 10 Teşrinsani Salı 17 de Sir- keci Rıhtımından hare- ketle Zonguldak. İnebo- Iu, Ayancık, Samsun, Ü- nye, Fatsa, Ordu, Gire- son, Trabzon, Rize, Ma- pavriye gidecetkir. Dö- nüşte Zonguldak yoktur. Of, Sürmene, Göreleye de uğrayacaktır, .SADIK ZADE Biraderler vapurları Karadeniz postası Dumlu Pınar EPİ günü akşamı 17 de Sirkeci! rıhtımından O hareketle (Zonguldak, İnebolu A- yancık, Samsun, Ordu, Gi- resun, Trabzon, ve Ri- ze) ye azimet ve ayni iskelelerle Görele ve Ü- nye'ye uğrayarak av- det edecektir. Fazla taf- sit için Sirkeci Meyme- net hanr altında acenteli- ğine müracaat, Tel, 22134. Şehrimizin büyük bir TİCARETHANESİ Yazıhane işleri için Türkçe ve Fransızçayi veya İngilizçe bilir zeki, faal, çalışkan Türk tabiiyetinde 16/17 yaşlarında ğ! bir genç arayor. Muktedir olan lar için iyi bir fırsattır. Ta Hplerin “ZEKİ” rümüzile İs- tanbul 176 numerolu posta ku: tusu adresine tahriren müracaat ültesi mezunu | it ve zührevi hastalıklar mütehassıs Dr. Bahattin Şevk Babvâli öaddesi, Meserret oteli ında Avni Bey © apartımanı sabahtan akşama kada ! Basur memelerine BÂSURAL Basur memelerinin kat'i ilâcıdır İstanbul Asliye mahkemesi Birin- | &i ticaret dairesinden: W. Stroink ve şürekâsı ticarethanesi vekili İş- tanbulda Sadıkıye hanında avukat İsmail Agâh beyin mahkemeye va- ki müracaatında müvekkilinin hâ- mili bulunduğu İstanbulda tüccar- dan İsak Varon mahtumları tarafin dan kabul ve imza edilmiş ve 10/1, 15/2, 5/3, 15/3, 25/8 ve 31/3/1932 tarihlerinde tediyesi muktezi beş kıt'ası elli ve birisi 65//16/2 ingiliz rasını muhtevi altı kıt'a poliçe zayi edildiğinden iptaline karar İtası ta lep ve dava edilmesi üzerine mezkör poliçeler kimin. yedinde ise kırk beş gün zarfında mahkemeye ibraz diği takdirde iptaline karar verile. ceğinin gazetelerle ilânma ve tedi- ye edilmemesi Jüzumunun da yauha- tabına tebliğine mahkemece karar verilmiş olduğundan keyfiyet Türk Ticâret kanununun 638 inci madde. sine tevfiken ilân olunur, almak arzusunda Asri mobilya mağazasının S-lonlarımızia her keseye elverişli siyah lâke ve bronz karyolalarn enyaı salon bulunanlar, İstanbulda salonlarını gezmeden mu- salamanje ve kübik yatak odalarının müntehap file, tül ve keten perdelerin mütenevvi çeşitleri. ar ve gayet'ucuz bronz korniş isti €diyatta teshilât. Ahmet Feyzi Tel2.24 Apartımanınızı Aşrileştiriniz Apartımanmızı asrileştirmek ve yenileştirmek fırsatı zuh etti. Bunun için Beyoğlu, İstiklâl caddesi, Takatliyan kari LUVR Mağazalarını ziyaret ediniz. En güzel ve en iyi cinsten tefrişat levazım tını mütedil fiatla bulacaksınız. Enmüşkilpesentler bi memnun kalacaklardır. Aipuliu Şeker Fabrikası “ BU SENE Kesme Sekeri Imaline muvaffak olmuştur. Bu şeker Avrupanm piyasamızdaki kesme şekerlerine ti mamen muadil olduğu halde fiatı Avrupanmkinden okki sında yüz para ehvendir. Muhterem halkımız Alpullu kesm şekerlerini her yerde arayabilirler. «mu mamanın» Yeni Nesil anmanın TÜRK KADINLARI MUSİKİ HEYETİ namile teşekkül eden heyetimiz Türk musikisinde büyük bir inkili vücuda getirmiştir. Çünkü Türk raksı ve musiki mektebinden mezi yirmi kişiden mürekkep olan bu san'atkâr Hanımlar heyeti musikiy: si İstanbulda ve Anadoluda söylenen milli şarkıların kâffesini ve mi İM marşları taganni ve milli kıyafetlerle raks etmekle beraber bilhası Zeybek, Kürt ve Kalkan oyunlarında şayanı hayret bir muvaffakiyi göstermektedirler. Heyetimiz bu kış mevsiminde Taksimde Cam Köşkün gazinosunu icar ederek mükemmel ve çok mütenevvi bir pri gramla faaliyete geçeceğini muhterem halkımıza tebşir ederiz. Yeni Nesil Türk Kadınları Musiki Heyeti — - Tekirdağ Vilâyeti Da mi Encümeninden: Çorlu kazası merkezinde inşasma maşlanup natamam wej mış olan mektep binasınm (8886) lira 54 kuruştan ibaret inş t 21 gün müddetle ve kapalı zarf usulile münakasaya ko muştur, 1 — Keşifname, Şartname ve sair evrakı müteferriasını göl mek isteyenler Vilâyet Daimi Encümen kalemine müracaa' edeceklerdir. 2 — Ihalei katiye 17-11-931 Salı günü saat on beşte Dai: Encümence icra kılınacaktır. 3 — Talipler (661) numaralı müzayede, münakasa ve iha Kanununun onuncu maddesindeki izahat dairesinde tanzi edecekleri teklif mektuplarma bedeli keşfin yüzde yedi buçuğl nisbetinde teminatı muvakkateakçesine ait vesaikle inşaatta tihdam olunacak Fen memurunun bir dairei Fenniyeden m saddak vesika ve muvafakatnamesini lef etmeleri ve ihale saci İstanbul Gümrükleri Mu .... hafaza müdirliğinden: Asgari 350 azami 500 ton benzin mübayaasına ait) tir. 1 — Müdürlüğümüze ait merskip için asgari 350 a; 500 ton benzinin mübayaası kapalı zarfla kırdırmağa kon | muştur. 2 — Kırdırma şartları kâğıdının tasdikli suretleri İstanb Gümrükleri Muhafaza müdürlüğünden alınacaktır. 3 — Kırdırma İstanbul Gümrükleri Muhafaza Müdürl günde kurulacak alım satım komisyonu tarafından < yapıl caktır, 4 — Kırdırma 18/11/931 tarihine raslıyan çarşamba saat 14 (on dört) tür. 5 — Teklif mektupları kanundaki hükümlere göre gün ve 8 tinden evvel İstanbul Gümrükleri M, M, müteşekkil komisv na verilecektir, 6 — Kırdırmaya girecekler benzinle resen iştirakleri h linde ticaret odasından vesaikini ve bir müesseseyi temsillej halinde vekâletname ve ticarethane vesikası hakkında vesili göstereceklerdir. 7 — Her istekli, biçilmiş bedelin $o 7,5 ğu olan 9375 liral muvakkat güvenmelerile teminat belli saatten evvel komisy na gelmeleri. 8 — Örneği şartnamelere bağlı evsafı kimyeviye ve fi ye hususu şartnamede yazılıdır. , 9 — Belli olan saatte tutulması âdet olan zabıt kâğıdı da pe Devlet Demiryolları idaresi ilânlari Eskişehir deposu kömür tahmil ve tahliyesinin (kapa zarf9 münakaşası 23 ikinci Teşrin 931 Pazartesi günü saat da İdare merkezinde yapılacaktır. Tafsilât Ankara ve Ha! darpaşa veznelerile Eskişehir istasyonunda birer liraya sai maktâ olan şartnamelerde yazılıdır, (3521)