19 Kasım 1931 Tarihli Milliyet Gazetesi Sayfa 5

19 Kasım 1931 tarihli Milliyet Gazetesi Sayfa 5

Sakın bir bası zanmetmeyiniz. ozun arkasında bir köy vardır. köyde Polonyalılar oturur. Vak- memleketlerinden kovulan onyalı kabile reisi İstanbula İk etmiş ve o zaman bu köyde kabi Binin oturmasına müsaade edilmiş- İİ Buraya yerleşen Polonyalılar bir itmemişlerdir. Şimdi bu kö e ismine Polonez köyü deniyor. bizim yapacağımız bu bebek te bilenin evlâtlarından biridir. Er- ani atkısı, başında kırmızı benek tarı mendili, mavi etekdiği ile köyü bu güzel kızmı ne de şirin gös- ektedir. kâye veya roman ser İstanbul'da Tuvalet masanızın, etajerinizin ? köşesini tezyin edecek olan bu hin bebeği biz de yapalım. Evvelâ (şekil 1) de görülen mo- gibi yukarısı kalın mukavvadan ayakları bükülmüş sarı sarı tel- bir iskelet meydana geti ğınız. bebeğinkoyunu istedi- siniz. Bizim burada verdiğimiz det vasat büyüklüktedir. Mamafi (« büyük te güzel olmaz. Bebeğin ğını (şekil 2) deki gibi bir pembe İ üzerine çiziniz. Kartondan hiş olduğunuz baş yerinin ön ve $ taraflarına pamuk koymak su- başı yuvarlak yapınız, ve üze- izmiş veya boyamış olduğunuz koyarak arkasından dikniz. r ile saçlarımı siyah ile boyar, larına kırmızı koyarsınz. İİ Başma ipekliden bir parça ile | edilini yapar ve yandan baglarsı Polonez kızının kol ve bacakla- mavi yün ile sarmak ister. (şekil « Tel olan bacaklarını sararken bi- | kâğıt yuvarlamak icap eder. Kol İk mukavvadan olduğu için buna tire yoktur, ii Mavi bir kumaş (saten veya ipek i bebeğin etekliği ile atkısını mey- İp setirmeğe kâfidir. Eteklerinin Srık durması için yünden bir o- ik. yapınız. Bağına kadar olan mesafeyi ölçe- İKadına ve aşka dair | Kadınları cazip yapan şey, * birinin bambaşka bir mu- ima oluşudur. * Kadınlar bir elektrik 2ili- benzermiş Düğmelerine bas iz mr, saraya tutulmuş gibi terler * Bir Alman âlimine naza- il erkek 100 çeşit hastalığa alanabilir. Aşk bu yekâne bil değildir. * Bir erkeğin aşksız geçen yatı daha sadedir, fakat fay izdır. * İspanyol'lar derler ki, ka- , rüzgâr ve sadet kadar de n şey yoktur. * Fransız'lar derler ki, kadı Silk fikrini kabul ediniz, i- isini aslâ! * İngilizler derler ki, kadı- kuvveti dilindedir. *İskoçyalılar derler ki, şey “ile Teyleğin meşhur hikâyesi Ve bu hikâyenin daha sonu Çocuğun bebeği (teğin yüzünü yaprken göz ve| | ÇOCUK rek bunun iki misli © uzu: yünler kesersiniz. Bir uzun ipliği ge yerek töm ortalarından bu yünleri a- vsnız. Yünler ipe serilince çarşaf yan ipliği bebeğin belinden dolaya- rak arkasından düğmelersiniz. Bebeğinizin saçlarını boyamadan yaparsmız, daha canlı durur. Bunun için başının mendilini bağ Ismadan evvel siyah yün veya sarı floştan bir kaç tutam sıkıştırdıktan sonra bağlarsanız daha iyi olur. İnce peçeli zarif bir bonişon fanın ruhu kadının vücuduna İ kolaylıkla girebilir, fakat çıka İ bilmesi müşküldür. Malüdur ki termometre ha- raret derecesi sıfırdan yukarı ise zait işareti, sıfırdan aşağı ise nakıs işareti kullanılır, Mu alir talebeden Ahmede sor- du: I o — Hararet derecesi dan aşağı 5 olursa sın? Ahmet dersi pek dinleme- mişti. Birden bire bu suale ma / ruz kalınca şu cevabı verdi: fa Sobayı dim sıfır. ne yapar- vakarım efen- MİLLİYET PERŞEMBE 19 TEŞRİNİSANİ Lupe Fransız Başvekili M. La- val'i Nevyorktan Fransaya ge- tiren L'İle de France vapuru aynı zamanda bir çok artistleri de getirdi. Bunların içinde Şar lo da ikinci defa olarak Avru- paya geldi. Şarlonun eski karı sı ve iki çocuğu da geldi. Bun- lan başka Lupe Velez de ilk defa Avrupaya gelmiş bulu nuyor, Vapurda bulunan gazeteci- lerden birisi Lupe Velez'in rrh tımda vapura . bindiğini gör- müş. Fakat vapur hareket ede- li iki gün olduğu halde artisti yolcular arasında bulamayınca meraka düşmüş ve gazetecilik saikasile Lupe Velez'in kama- rasına gitmiş 5 Artist yatağında o yatıyor, saçları karma karışık, yüzü bo- yasız.. Bidayette hasta olduğu nu Zannetmiş. Fakat Lupe Ve- lez gelen gazeteciye durmadan lâf anlattığı için hasta olmadı- ğma kanaat hâsıl etmiş. — On gün evvel Hollyvood lokantalarında birinde yemek yiyordum. Bana Avrupaya bir seyahat tavsiye ettiler. Avrupa vapuruna binmek için evvelâ Nevyorka gitmek lâzım.. Der- hal hizmetçime bavullarımı ha zırlamasını telefon ettim. Fa- kat hizmettçim tabiatimi bildi. i ile lâtife et- tiğimi zannetmiş, yerinden bi- lo kımıldamamış. Trenin hare- ketinden yarım saat evvel, bir kaç arkadaşla eve geldiğimiz zaman, hizmetçimin hiç bir şey | hazırlamamış olduğunu görün ce, az kaldı bayılacaktım. Herkes kolları sıvadı. İpek çamaşırları bile tekme ile, yum rukla alelâcele bavullara dol- durduk ve bu suretle treni ka- çırmadım. vapurla hareket edecektim. kat Meksikalı olduğum saport muamelem uzun sürdü ve bu vapura kaldım. Seyahat intiba şey yoktur. ODenizi hiç sev- mem. Eğer Avrupa ile Ameri- ka arasında bir tünel açmazlar sa, badema Avrupaya gitmiye- ceğim. Hep Amerikada kala- cağım. Bir kaç gün evvel çevir diğimilen son film O “Kübada ask şarkısı,, dir. Bunu Nevyork diye bir | Velez taki Metropolitan . operasmın maruf mugannisi (o Lawrence | Tibbett ile beraber çevirdik. Bundan evvel de “Basübadel mevt,, i çevirdim. Amiöfikin stüdyolarından altı ay içi ay- rıldım. Londrada iki hafta ka- lacağım. Ondan sonra Fransa ya geçerek orada dört | hafta kalacağım. Nevyorka avdetim- de yeni bir revünün repetis- yonlarına başlayacağım.,, | | İ nunda randevu İl reddetmiş | mek yegâne Artistik'te Hayatını kazan! sineması bu hafta ies ve Victor Bouc- het'nin “Hayatını kazan!,, is- mindeki filmlerini gösteriyor. Tekmili Fransızca sözlü ve şar il olan bu filmin mevzuu şu- lar: Andrö Villemetz ve Rene Pujo'nun tertip ettikleri bir senaryonun Andre Berthomicu tarafından sahneye vaztı ile vü cut-bulmuştur. “Hayatını Ka- zan,, Gangnes ta vie. ismini ta şıyan bu oyunun en mühim o- yuncuları Dolly Davies ile Vic tor Boucherin'dir. Gülünç sahneler dolu olan bu eserde zengin ve kibar ada- mın sefih bir oğlu vardır. Ba- bası bunu adam etmekten me- yüs olarak hayatını kazanmağa icbar için evden kovar. Otomo bilini satarak iş arıyan genç bir çok sanatlara girer çıkar, Bir türlü muvaffak olamaz. Bu es- bir genç kız görür. Kızın sı iyi gitmiyen işlerini ıslah için zengin bir adama kı- zını nişanlamıştır. İki genç bir birlerini severler. Fakat para- sızlık yüzünden evlenmelerine imkân yoktur. Bu esnada tuhaf bir tesadüf imdada yetişir. Kızı görmek i| çin gittiği bir müzayede salo saatini taki için delikanlının elile verdi şaretleri mezat memuru pi | farzederek beş yüz bir franga bir mobilyenin üzerinde kaldı İğmı söyler. Genç şaşkın bir halde ne yapacağını bilmezken İ bir Amerikalı bu mobilyeyi bir milyon franga almağa kalkar. Böylece delikanlı zengin ola- | rak sevdiğine kavuşur. Bu ko- medi bilhassa zengin muhtelif san'atleri beceriksizce tecrü si lâvhalarile çok hoşa gitmiş- tir, Opera'da Fahişe Opera bu hafta Dolores del Rio ile Edmund Lov tarafın- dan temsil edilen Fahişe ismin de bir film gösteriyor. Filmin mevzuuna nazaran; Jerry Flangan İspanyol Li ta'yı Marsilya'nın bir barında tanışmış ve ona malik olmağa kafasına yerleştirmiştir. Jerry barın sahibesi madam Pompi- ye'nin iyi bir müşterisi idi. Ve İ dam Pompiye kızını ona 300 liraya satacağını vadetmişti. | Fakat Lita Jerinin mevcudiye- tinden bile haberdar görünmü- yordu. Jerry onun bu kalay: sinden nihayet bıktı ve başka | kadınlarla eğlenmeğe başladı. | Bu “başka,, bir Brezilyalr ka- İ dindir. Fakat bu sefer de Jerri sevmeğe başlamış olan Lita da kıskançlık baş: gösterdi. Ve o- nun peşine takılarak nişanlan- dıkları bara gidi; İ| dıklarından biri kendisini ku- caklamak istemişti. Bu arada Jerry içeri girdi ve Litayı kur- tardı. Fakat mi esnası da Jerry adamı öldürmüştü. Binaenaleyh, yakalanarak 10 sene küreğe mahküm edildi. Jerry artık Litayı görmek iste miyordu. Bütün bunlara sebep oidi. Ve üstelik de kendisini . Lita Jerry'nin aş- kından yanıyordu. Gidip onun mahküm olduğu (adada gör- Y lirdi. Lita buna ancak bir feda | kârlik yapmak suretile çare buldu. Ve evleneceği vadi ile Payer isminde bir gardiyanla Amerika'lılar “yarının yıl-| dızları kimlerdir?,, Süaline ce | vap almak için bir anket açmış ! lardır. Conchita Montenegre | bu namzetlerden biridine. | tanıştı. Adada Lita başka bir gardi 'anm karısı madam Düran ile ahbap olmuştu. Lita ona kalbi ni açtı. Ve iyi kalpli bir kadın İ olan Madam Düran kendisine ! yardım etmeğe karar verdi ve gidip Jerriye meseleyi etrafı ile anlattı. Jerry Litayi bir mektup yazarak Madam Dü- rana verdi. Fakat mektup Pi- yerin eline geçmişti. Piyer ken disinin aldatılmasına razı ol- maktan çok çok uzak tabiyet- te idi. Lita ile evlenip ona bir cehennem hayatı yaşatmayı ve lerry'yi de en berbat bir işe koymaya karar vermişti. Bereket versin tam o aralık adada mahküm ler bütün gardiyanları esir al- mışlardı. Fakat Jerry isyana taraftar değildi. Ve hükümet hüsnü halinden onun gerikalan cezası affetti ve Jerry Lita ile beraber tekrar Marsilya'ya döndüler, lâkin artık karı koca olarak. e Hollyvood'a İsveçli yeni bir artist daha geldk Astrid Alljwn Bu İsveçli'de bir az Greta Garbo'ya benziyor mu? Gi Elisa Landi'nin yeni bir resmi Sinema Haberleri * Fransada 1027 si sesli ol- mak üzere 4530 sinema salonu vardır. Yalnız ariste 212 sine- ma var, * “Hollyvood sesi,, isminde bir film vücude getirilmiştir. Bu filmde Marlene Dietrich, Joan 'Çrawford, küçük Doug- las, o Ann Harding, Edmund Lowe, — Robert Mongomery, Bob Steele, Lillyan Tashman, yan etmiş | Carole Lombard, Niel Hamil- ton, Palliy Moran, William Haines, Dorothy Cristy rol al- mışlardır. * Paramounl'un bu sene se- menin ilk altı aylık blânçosuna nazaran, bütün masarif çıktık- tan sonra 143,200, ank te mettü hâsıl di i