19 Kasım 1931 Tarihli Milliyet Gazetesi Sayfa 7

19 Kasım 1931 tarihli Milliyet Gazetesi Sayfa 7

Tu o Jnak üzeredi e Birinc İstanbul için ususi liste (Başı 1 inci sahifede) *.. Hükümetin aldığı tedbiri biz dalüm oldu- târuretinde kalmıştı. Ayni tedbirle- te, İngiltere hükümeti de baş vur- tin ithalâlı tahdit etmek i milli parayı müdafaa et. tir. Para düştüğü gibi her sey onunla beraber düşer. Vatandaşın Sebindeki 10 lira beş liraya iner. Piyasada çok şayanı dikkat bir damping hüküm sürüyordu. Bu dam ing devam etseydi piyasa batacak» uzun zaman lâkayt kalmak k: idi. Si Şimdi dikkat © edilecek htikâra mâni olmak! Bazı tüccar, elinden © çıkaracağı Malı, kolaylıkla yerine koyamayaca | ken düşünerek saklamak isteyebilir. u, şüphe yok ki bir ihtikâirder. Ha- t, bu yüzden bir gün ani surette bhahlaşabilir. Tahdıt — neticesinde ın yaptığı ciro muamelesi 372 taktır. Fakat buna mukabil, tüc- er, kendisini ekseriya möişkül vazi- ite düşüren yüksek © sıparişlerden mubafaza edecektir.” İhtikâr teşebbüsleri Zahire Borsası umumi kâtibi Dr. Nizameddin Ali Bey, ihtikür ihtimal. i etrafında şunları söylemiştir: Yeni gümrük tarifesi, tat- biki ile hâsıl olan vaziyete tenk birgözle bakanların bir endişeleri de budur: ihtilir! Vakıâ gümrük tahdi dinden sonra fiatlerin artması doğru tarifelerinin tahdidi o suretle yapıl 0) Makita ve eşya mevileri o suretle in- ' edilmektedir ki yeni vaziyetten “onra memleket dahilinde birçok sa- Bayi şubeleri yeniden açılacak ve Mevcutları da ayrıca inkişafa maz. ar olacaktır. Bu sebeple hariçten Zelen emtianm ya aynının veya mü- #abihlerinin memleket dahilinde &- Mal edildiklerini göreceğiz. Tahdi. din eşya Fiatleri üzerine nedret te. 107 lı eşya va Grli ek, belki © çoğalacaktır. leşmeyecek, n Bu itibarla tahdit neticesinde eşya f ei nedret kespedecek © ve fiat Mak icap eder. İthal edilmiyecek olan emtianm asm esasen ks maddeler oldu. için bunlardan tamamen vazgı Mek nek alâ mümkündür.” > Ahsen Beyin fikirleri Diğer taraftan Zirant bankası mü hsen Bey, alınan tahdit ted- e dnir şu mütalenda bulünmuş- 23232 Be .— Tahdit kararı bir taraftan kam» hiyo vaziyetimizi takviye edecek, fer taraftan dahildeki © sanayilmizi ye edecektir. Zannediyoram ki hükümetin son karardan © maksadı k ei Ibtikâra gelince, ben bu- meydan verilmiyeceğini muhak- aym e İthali tahdide tabi tutulan mevad Arasında kâğıdın da bulunması, şeb- Pimiz kâğıt tüccarları ve kitapçılar ciddi bir endişe uyandarmış Şehrimizdeki kâğıt istoku pek iz olduğundan fiatler birdenbire tapçılar bu vaziyet kitap neşretmek te tamiminde | Yerüne vasıta olan kâğıdın tahditton iması elzem olduğu kanaati bâr Bulgar opereti reji- sörü ne diyor? Evvelki gün şehrimize gelen İlgar operet heyeti rejisörü İM. Staylof ile görüştük. Muma i w S Söz Sas 82 teakâz Bü 38. diyor ki: — 56 kişiyiz. Temsillerimizi sima Sofyadaki Kooperatif ti selecektir mütaleası varit olma- | | Sanayi erbabı Memnun! Reisicumhur Gazi Mustafa ... Kemal Paşa Hazretlerine: Memleket iktisadiyatını korumak yolunda aziz hükümetimizin ittihaz! buyurduğu son karardan wütehas- sis ve minnettar olan erbabı sanayi payansız şükranlarını büyük halâs- kâra arzeder. Başvekil İsmet Pş. Hz. ne Memleket iktısadiyatını koruyan cczri karar karşısında heyeti umu- miye halinde içtima eden erbabı sa- payi büyük hükümeti | temsil eden yüksek başvekiline tanzim ve min- netlerini arzeder. C, H. Fırkası grupu riyâseti celilesine; Türk İktısadiyatmı büyük bir du- | rendişlik ve vukuf ile koruyan ve bu uğurda ittihaz ettiği yüksek karar ile milli serveti bu topraklara buğla- yan yüksek hükümete (şükran için heyeti umumiye halinde toplanan Sanayi Birliği aziz fırkaya bu karar Bame ile uhdelerine düşen vazifeyi ifa için son haddine kadar çalışacağı nı ve iktisadi mücadelenin olacağını kemali hürmetle İktısat Vekili Mustafa Şeref Beyefendiye: Aziz heyeti vekilenin yüksek ka rarından mütehassis olan erbabı Sa- nayi minnet ve şükranlarını arzeder. Maliye Vekili Mustafa Ab- dülhalik Beyefendiye: Memleket iktısadiyatını koruyan yüksek karra erbabı Sanayi müte- şekkirdir. Sabık Yeniköy bele- diye müdürü BURSA 17 — Sabık Yeni- köy belediye müdürü ile mü- hendisi aleyhinde İstanbul be- iyesi tarafından vazifelerini ve rüyeti şehrimiz mahkemele- rine havale edilen dava bitti. Birer ay hapislerine ve emane- te yaptıkları zarar, beş bin lira- nm her ikisinden tahsiline ka- rar verildi. Yeni Afyon valisi AFYON KARAHISAR, 18 (Mil iyet) — Yeni Afyon valisi Fevzi B. şehrimize gelip Belediye reisi Hü- seyin Beyin evine müsafır olmuştur. Fevzi Beyin buraya tayini © umumi bir memnuniyetle karşılanmıştır. | Tiyatro, Sinema İstanbul Belediyesi Darülbedayi temsi'ieri BUGÜN AKŞAM Saat 21,30da i Mukaddes Alev Facia 3 Perde Yaza: S, Moug- ham, Tercüme E.: A, Gazanfer. Yakmda YANARDAĞ, Oyundan sonra hususi tram vay. —ma— Üsküdar Hâle sinemasında SAHRADA BİR FACİA mü- messilleri Norman Kerri Le- viston ilâve (olarak YİLDI RIM EKSPRES, TEVELLÜT Ticaret İşleri genç muhasipleri- mizden Mehmet Ruhsar Beyin bir oğlu dünyaya gelmiştir. Mini mini (Türk Yilmaza) tul ömürler diler | Yatrosunda veriyorduk. İstan: | (Ruhsar Beyi de) ayrıca tebrik e- izi çok bahtiyar sayıyoruz. Bulgar tiyatrosu hakkında İs- “ lda güzel bir fikir birak- | Saya çalışacağız.,, da bulunduğumuz için ken. | v€rİZ. İstanbul Asliye Mahkemesi İkin- ci Ticaret Dairesinden: Müderris Mehmet Celâlettin Bey vekili Avu- i Ne artistlerden Madam | kat Yusuf Kenan Beyin Bakırkö- İkanska da dedi ki: Türk - Bulgar dosi kat daha arttırmak ümidin. sl bir yünde Sakız ağacmda | tüccardan Elmikradi efendi aleyhinde iki yüz on lira evrakı naktiyenin maa faiz ve masarifi muhakeme tabsili hük- “|, Komik Raskof, Armiyanof, | ünü havi istibsal | eylediği 25 Simyonof, Karaiva, İstanef, Ba | Mart 929 tarihli ve 121 adetli ili- tof, Nikof, S4nyonova, Popof, | Vm sureti musaddakası mümailey- arkof, Doceva heyetih belli | bin ikametgihinin mechuliyetine | aşı artistlerindendir. Bunlar | bicacn tebligat Yeni tiyatronun e Avrupada kan bütün operetlerini Sofya” ifa. olunamadığı mahalli mezkür heyeti ihtiyariyesi ile mübaşir tarafından vekilen meş | da oynamışlardır. Perşembe ak | ruhattan anlaşılmısma binzen | bir | oyunlarına başlayacak o- | Y müddetle ilânen tebliğat icrası. ol m bu heyetin İstanbulda oy- | na körar verilmiş ve ilânın sureti İ| Sayacakları piyesler “Viktoria | mahkeme divanhanesine talik edil. "e sairedir. if meri İstanbul gülü, Baya | mis olduğu gibi tebliğ makan , Haremin esrarı, tarla kuşu | Kaim olmak üzere keyfiyet gare si ile de ilân olunur. pişdarı | * arzeder. sui istimal noktasından açılan | dır ildeki i sahifeden geçen yazılar Saracoğlu Şükrü Bey (Başı 1 inci sahitede) vekili Saracoğlu Şükrü Bey, al dığımız hususi malümata naza ran, halen Şikagoda bulunmak İ tadır. Saracoğlu Şükrü Bey A- merikan mahafili âliye ve mali yesile temaslarına devam et- mektedir. Şükrü Bey Vaşing- ton sefirimiz Muhtar Beyin de- lâleti ile Amerika Reisicümhu- ru M, Hoover tarafından kabul edilmiştir. Saracoğlu Şükrü B. temas ettiği mahafilde büyük | bir hüsnü tesir uyandırmıştır ve ziyaret ettiği şehirler bele- diyeleri tarafından şerefine mi kabul verilmektedir. $i Beyin seyahati daha bir buçuk | ay devam edecektir. ei Manisada kuraklık ve mücadele MANİSA (Milliyet) — Bu- rada şiddetli bir kuraklık hü- küm sürmektedir. Bizzarur kuru araziye tohum eken çiftçi larin ba günlerde” yağacak bir yağmura eşeddü ihtiyaçları vardır. Kuraklığın devamı do- layısile görülen tarla farelerile teşrinisazi 931 den itibaren ya pılmakta olan mücadele netice sinde hemen kâmilen denecek derecede farelerin itlâfma mu- vaffakıyet hasıl olmaktadır. Fa ve milcadıleşi yapılan Sahe vi lâyetin Manisa, Turgutlu, Sal. kımlı, Demirci, Kırkağaç ve Soma kazalarıdır. Her tarafta mücadele devam etmekte ve teşrinisani gayesine kadar te mami imhası için çalışılmakta ir. Bağcılık mütehassısı raporunu verdi MANİSA (Milliyet) İktısat vekâletince celbedilerek vilâye timiz dahilinde tetkikatta bu- lunduğumu bildirdiğim Ameri- kalı mütehassıs M. Nogaro ahi ren vilâyetimiz dahilinde icap eden tetkikatını yapıp bitirmiş ve raporunu tanzim edip vekâle te göndermek üzere İzmire git Farelerle mücadele MANİSA (Milliyet) — Mın taka zira mücadele müfettişi Nadir Bey fare mücadelesinin kesbettiği ehemmiyet dolayısi- le Şarki Trakya ma tayin edilmiş ve Edirneye ha- yeket etmiştir. Üzümler kurtarılıyor MANISA, (Milliyet) — 0- züm mağazalarında kesretli bir şekilde görülen ve korkunç za- rarlar iras eden üzüm güveleri nin imhası için en son ve fenni tedbir olan parazitler teksir edilmiş ve gövdeli yerlere salı- verilen bu parazitler sayesinde güveler imha edilmiştir. Ma- lâm olduğu üzere parazitler haşeratla mücadelede çok mü- him rol oynayan faideli böcek- lerdir. Bir çok muzır haşerat an cak kendilerine mahsus ve para zit tesmiye edilen böceklerle imha edilebilir. Öteden beri bağcılarımızı mühim zararlara sokan ve memleket üzümleri- mucip olan bumuzır hayvan eski korkunç vaziyeti kaybet- miş sayılabilir... Bundan sonra mahsulün daha temiz istihsal 1931 de başlayacak olan tasar. ruf haftası için şimdiden icap eden programı tanzim etmiş ve tatbikını temin etmek için me- İ saisine başlamıştır. İdam talebi İzmire tabi Uzundere köyünde övey kızı Fatmayı öldürmekle maz- nun Abbas hakında Müddeiumumi- Tik maznunun idam cezasile tecziye edilmek özere taammüden katilden hakkında tahkikat icasını talep et- » ep RİYEA > Vapur Mücehhizi NAİM BEY | Ösküdar altrne icra düiresinden: İstanbul-İzmir velzmir-İstanbul ara sında muntazam seri haftalık posta ADNAN lüks vapuru 19 Teşrini- sani perşembe günü saat 17 de Ga- fıhtımından hareketle 1 inci 2 inci sref ve yataklı 3 üncü sınıf yolcuları kabul ederek doğru İzini- re hureket ede Seyahat mü yök otellerdeki zahax mevcuttur. ADANA vapuru ni Pesşembe günü akşamı nhtımından hareketle Çanakkale, İzmir, Küllük, Antalya , zimet ve #vdet edecektir. Tafsilât için Ga'ata site Fransez No 13 de Kâin Şarl Şuma acentası na müracaat , Tel B. O. 1041. ir, eti 20 sâattir. Bü- e türlü esbabı is- 19 Teşrinise- | SEYRİSEFAIN Merkes acenta: Galata Köprü ba- w B. 2362. Sube A. Sirkeci Mühür. dar vade han 2. 2140, TRABZON POSTASI (ANKARA) 19 Teşrinsa- ni perşembe 17 de, MERSİN POSTASI 'İ (ÇANAKKALE) 20 Teş- rinsani Cuma 10'da Ga- lata Rihtımından (kalkar lar. Seyyahin salonu dahilin- deki altı numaralı vitrinin kira bedeli haddi itidalde görülmediğinden ve 11 nu- maralı vitrin ile rıhtım ü- zerindeki kulübenin müza- edeleri temdit edilmiştir. İhaleleri 19-11-931 saat 17 de. (3831). imani OKSİMANTOL LİE MTMTİY LİAŞ AN CU Beyoğlu Sulh Mahkemesinden: Temamına (3500) lira kıymet tak» tir edilen Galatada Kılıç Ali soka gında a) 86, €) 100 No.lu bir bap mağaza ile temamma (2500) lira taktir edilen yine Galatada Çöplük İskelesi sokağında (3, 5, €) 3, 8, No. Mu diğer bir mağaza izalei şiyu ne- ticesinde açık artırmaya, konmuş ve şartnamesi 20-11-9031 tarihinde a- tış memuru odasına talik © edil miştir. Mezkür mağazalar 22-12.031 tarihine müsadif o Sslı günü saat 15 te açık artırma ile satılacağından artırmaya iştirak etmek isteyenler | yüzde 7 1/2 teminat irae etmeleri İ ve fazla malümat almak isteyenle. rin satış memuruna müracaatları ilân olunur, Beyoğlu Sulh Mahkemesinden: Temamına (8000) Jira kiymet tak- tir edilen Beyoğlunda Kâtip Mus. tafa Çelebi Hüseyin ağa mahallesi a) diğer Telğraf cedit Telğraf a- tik OBüra Ocedit (OBursa so kağında a) 21, 29, <) 43, 29 gara ji müştemil hane Oİ© O temamına (23000) lira kıymet takdir. edildh Beyoğlunda Asmalı Mesçit mahal- Jesinin Venedik sokağında ve İstik lâl caddesinde cedit 2 ilâ 12 ve 324 numaralı otel ittihat Olunan bina izalei şiyu neticesinde açık artır. maya konmuş ve şartnamesi 20-11. 931 tarihinde satış memuru odası” ca talik edilmiştir. Mezkür Hiklar 22-12.931 tarihine o müsadif salı günü saat 15 te açık artırma i- le satılacağından artırmaya iştirak etmek isteyenlerin yözde 7 buçuk teminat irae“etmeleri ve fazla malü mat almak isteyenlerin satış memsu- Tuna müracaatları ilân olunur, em- İstanbul Tapu başmemurluğun. dan: Saraçhane başında Dülger za- de mahallesinin Kıztaşı caddesinde eski 9 ve 11 No ir mukaddema yo- ğurthane ve dükkân elyevm arsanın 120 hisse itibariyle 30 hissesin Yu- van kızı Docadan iştira süretiyle İlya efendi tasarruf iddia edilmek te ve sureti (o iştirmibraz olunan 30-12-1902 tarihli verese mükavelât mubarrirliğince müsaddak senetler. de tevsik edilmekte isede hiseei mezkür elyevm sahibi atiki Doce uhdesinde mükayyet (bulunmasın. dan 1515 No. lı kanuna tevfikan ve tahkikatı mahalliye icrası suretiy. le muamele ifasına lüzum görüldü- ğünden mezkür hisseye ayrıca ta sarruf iddia edenlerin 15 gün zar. fından vesaiki tasarrufiyyeleriyle birlikte İstanbul Tapu idaresine mü racaatları lüzumu ilân olunur. | | | ! Bodrum, Fethiye, | şayian uhdei tasarrufları Alaiye ve Mersin) € a- | nup izalei şuyau zımmında furuh- | Bir borçtan dolayi mahcuz ve pa- raya çevrilmesi o mükarer Könsol Ayna Kitim Oda takımı. Yazıhane Duvar saati Karyola ve sairenin 22-11-931 tarihine müsadif Pazar günü saat 10 - 12 ye kadar Üsküdar da Bivpazarmda açik artırma sure- tile satılacağından talip olanların hazır bulundurulacak memura mü- raçdat etmeleri ilân olünür. Sultanahmet 2 ici Sulh Necmettin ve Veliddin Beylerin da bulu- tu mlkarrer ve musam Ulu köy na- mı diğer Boyacı köyünde Emirgân caddesinde 78 No. hu sahilhane ar- sası ve yine Ulu köyde kilise mamı- diğer tebdil eskisi sokağında 4-6 numaralı bir bap köşkün birinci katında dört büyük ve bir küçük 0- da ile iki helâ ve ikinci katında ke za dört büyük ve iki küçük odalarla | iki helâ ve tavan arasında dört oda ve bir yük ve bodrum katı kâğir ve iki oda iki kiler odunluk ve kömür Hik ve mutbak ve bağçede iki adet sarnıç ve bir kuyu ve Taksim suyu ve bir ahır üstünde İki oda ve ba- mam dairesinâe bir oda ve bir mut- bak ve kömürlük ve kârgir kümes ve bağçe içinde bir ufak duyar ile bölünmüş bir ufak arsa ve metruk havuz ve bağçe derununda mütedd- dit çam ve şeftali ve erik ve saire ağaçları muhtevi içi ve döşemelik yağlı boyalı ve tamirden ari mahal ilk müzayidesinde kıymetini bulma» dığından kırk gün müddetle ikinci müzayideye vazedilmiş ve 29-12:931 Salı günü sat on beşte ihalesi mü- karrer bulunmuş olduğundan mez- kür arsanın kıymeti muhamminesi olan iki bin iki yüz otuz iki Jira ve köşkün kıymeti muhamminesi olan on bin liranm yüzde onu misbetin- de pey akçasını müstahseben İstan» bul Sultanahmet ikinci hukuk mah kemesine müracaat etmeleri ilân olunur. Sipahi ocağından: 20 Teşrinisani 931 cuma günü saat 14 te Ocak konkur meydanın. ?da hanım ve beylerle zabitana mah sus atlı maniali müsabakalar yapı- lacaktır. Mızıka vardır. Dühüliye Hatları gayet ucuzdur. Ehali mwbterememizin bu he- yecanlı müsabakaları kaçırmıyacak ları ümit ve intizar olunur. ÇIİKOLAT CEMİL A A HAFIZ-.MUSTAFA VE MAHTUMU ET İstanbul 2 inci Noterliği Çanibi Âlisine: Muhterem efendim, Tüccardan Asmaaltında Canbaz Hanı karşısın- da 22 numarada icrâyı ticaret etmek te iken $ Teğrinisani 931 tarihinde vefat eden Ali Vali Beyin vefatı ile şerik bulunduğu (Ali VAFİ ve ÂLI ZADE ABDÜLKERİN) şir- ketinin feshi * merhumun veresesi vekillerile şirketin diğer gürekâs arasında bilittifak karargir olmuş- tur. Mezkür şirketin U tasfiyesine bir taraftan Âli zade o Abdülkerim ve Malesli Nazmi efendiler, diğer taraftan verese namına sahibi sala- hiyet tüccardan Refik Sabri ve Mo- rah: zade Nail beylerin tasfiye me- muru olarak tayinleri şürekâ ve ve- resece takarrür etmiş ve indelhace bir taraftan Âli zade Abdülkerim veya Malesli Nazmi efendiler ve di ğer taraftan Refik Sabri veya Mo- salı zade Nail beylerin imzaları ha- Ji tasfiyedeki şirketin hukuk © ve vecaibini ilzama kâfi bulunmakla keyfiyetin alel usul badettasdik ilâ onu ve Meclittescil Sicilli Ticarete irsalini haiz olduğumuz salahiyete mebni talep ve istirham ve bena- berin işbu vesikayi nüshü kâfiye- de tanrim ve imza ve takdim eyle- riz efendim. Şürekâdan: AliVafi Beyin vere- sesi namına sahibi salâhiyet: Re- fik Sabri: Refik. o Şürekâdan: Âli zade Abdülkerim: OA. Kerim. Moralı zade Nail: Nail Moralrzade, Tasfiye Memurlarının imzaları: (Hali Tasfiyede bulunan Âli Vafi ve Âli Zade Abdülkerim Şirketi) nin tasfiye memurları. Refik Sabri veya Moralı zade Nail: Ali zade Ab dülkerim: veya Malesli Nazmi: Ali zade Abdülkerim beyin imzası: A. Kerim. Refik Sabri beyin imza- &: Refik, Moralı zade Nail beyin imzası: Nail Moralızade. o Malesli Nazmi efendinin imzası: Nazmi, Hukuki Sirkeci | Hâkimliğinden: Firdevs hanım ve JE ASRİ LiSANLARI İTZ MEKTEBİNDE “ÖĞRENİNİZ BERLİ T Z- usulünü tedris eden DÜNYADA MEVCUT 450 MEKTEP Bu usulün mükemmeliyetini gösterir, Türkçe, Fransızça, İngilizçe, Almanca, İtalyanca İspanyolca v.s, Lisenlarda HUSUSİ ve UMUMİ DERSLER TECRÜBE DERSİ MECCANENDİR. ANKARA : Hacı Bayram Caddesi. İSTANBUL: Beyoğlu 323 İstiklâl caddesi. li ! ji t | aresi ilânları Devlet Demiryolları 515 kalem ilâç ve tıbbi malzemenin kapalı zarfla münakasa- 81 9 birinci kânun 931 çarşamba günü saat 14 te idare merkezin-. de yapılacaktır, Tafsilât Ankara ve Haydarpaşa veznelerinde SİGORTA ADRES: 4 üncü Vakıf Han SİGORTACILAR DAİRRİ MERKEZİYESİNDEN ((larik Sigortalarının yeni tarifesi) İktısat Vekâletince tasdik edilen yeni harik sigorta tarifesi 15 Teşri- nisani tarihinde mevkii tatbika ko- Bulmuştur. Binaenaleyh mer'iyeti 15 Teşrinisani 931 tarihinde başla. yan Harik Sigorta poliçeleri yeni tarife fiatlerine göre tanzim edilme lidir. Bu tarife, mer'iyeti mezkür tarihten mukaddem olan poliçalara kabili tatbik değildir. Surayi Devletin kararına tevfikan itfaiye resmi sigortalılara aittir. Yeni tarifenin 27 inci maddesinin (4,4) fıkrasında: elrumpanyalar, acentalar ve aimsarlar tarafından, her ne şekilde olursa olsun, sigorta- irlara tenzilât yapılması kat'iyyen memnu olduğu ve bu hükmün hilâ- fına hareket edildiği takdirde mü- rakabe kanunu ahkâmına göre teczi ye edileceği musarrahtır.» Bir çift nadide tek taş ll krat Pırlanta küpe 19 İkinciteşrin Perşembe günü San dal Bedesteninde müzayede ile sa- tılacaktır. ilân İstanbul Elektrik, Tramvay ve Tünel Şirketleri ile İstan- bul ve Kadıköy havagazı Şir- ketleri ve Tesisatı Elektrikiye Şirketi, elyevm ve oldukça u- zun bir müddet için münhal hiç bir memuriyetleri bulun- madığını ilân ve hiç bir netice verilemeyecek olan hizmet ta- lebinden sarfı nazar olunması- |: nı bilhassa rica ederler. Binaenaleyh Oo müstedilere alâkadar olan hayırhah 2€- vattan gelen tavsiyename ve teşebbüsler hakkında dahi key fiyet aynıdır. Cebelibereket Belediye- sinden: Vilâyetimizin tarakkiye is- tidadmı tabiat göstermiş mer- keze hakim 50-100 metre ir- tifamda bir saat mesafede su sellâleleri mevcut olduğu gi- bi 8-10 metre irtifamda değir- men uçurumları vardır. Bun- Jar ile kasabayı tenvir etmek bu meyanda kendi hesabında ayrıca iş çevirmiye taliplerin doğrudan doğruya Belediye- mize müracaatlarında son de- Darülacezede bulunan acezeye elbise yaptırılmak üzere nümune ve şartnamesi ve tahlil raporu müci- bince 920 metre aba ve 225 metre ince yünlü kumaşın 28 Teşrinisani 931 cumartesi günü saat on beşte pazarlıkla mübayaası icra kılmacak tır. Taliplerin o teminat akçelerile milesseseye müracaatla, beşer liraya satılmakta olan şartnamelerde yazılıdır. (3909). Yangm Hayat Nakliye Kaza Otomobil ANADOLU ŞİRKETİ Teşkılâtı tamamen “Türktür Müessisi İş Bankasıdır Telefon: 20531 Telgraf ; İmtiyaz Askeri fabrika- ilânları lar Askeri fabrikalar Umum Mü dürli için ücretle istihdam olunmak üzere Türkçeden Al mancaya ve Almancadan Türk geye mükemmelen tercümeye muktedir (Almanca ile bera- ber Fransızça bilenler tercih olunur) bir tercümana ihtiyaç vardır, Şeraiti lâzimeyi haiz olan talipler vesikaları ile biz- zat Veya bilvasıta o umum mü dürlük Zat. İşleri Şubesinemü racaatları, (3849) o, (5518) ».. As, Sn, Mp. için bilmünaka- sa almacak aşağıda muharrer 1i kalem sebzenin evvelce o İ- lân edildiği veçhile 11 - Teş. sani tarihinde icra edilen mü- nakasada mütcahhitler tara- fından teklif edilen fiatlar mü- tedil görülmediğinden 21 Teş. sani 931 T. de tekrar münaka- saya vaz'ına karar verilmiş ol- makla taliplerin yevmi mez kürda saat 14 ten 16 ya kadar As, Sn, Mp. inde müteşekkil SA. AL, KO, nuna müracaat eylemeleri ilân olunur. (3850). Kilp o Cinsi 360 - Semizotu 1995 o İspanak 1555 Pırasa 980 Lâhna 2840 Patates (1050 Kuru sovan İ 90 Maydanoz 780 o Taze bakla 190 Taze sovar 40 Dereotu 260 Sakız kabağı Dr. A. KUTIEL Cilt ve zührevi hastalıklar teda vihanesi, Karaköy, büyük mahallebi ci yanında 34. İstanbul 6 ıncı Noterliğinden: İs- tanbulda Ankara caddesinde (8-9) Numaralarda kâin ve ibraz ettikleri Sirküler mücibince (Resimli Ay Türk Limitet Şirketi ) namına va- #': imzaya mezun Mejdi Derviş ve Hidayet Derviş Beyler Re'sen tanzim ettikleri 14 Teşrini- sani 1931 tarih ve (14449) numara» ir senet mücibince o Avusturyada Mödlingde kâin Köniğ Und Baner A. G. fabrikasından mübayaa etmiş oldukları: (3603: Sıra) mumarasını ve VI) markasını haiz ve (3763) - 4682: Sıra) numarasını ve (Rollrenner VİLI) markasını haiz iki adet Matbaa makinesi be- 'dellerini tamamen tediye edinciye kadar merkür makinelerin mülkiye tinin Bayi (Köniğ Und Bainer A. G.) Fabrikası uhdesinde tamamen böki ve mahfuz kaldığını kabul ve imza etmiş ve eşhası saliseye karşı dahi hüküm ifade edebilmesi için keyfiyetin (Milliyet) ve (Akşanı) Gazetelerile ilânı talep eylemiş olmalarile bermicibi talep keyfiyet