30 Kasım 1931 Tarihli Milliyet Gazetesi Sayfa 5

30 Kasım 1931 tarihli Milliyet Gazetesi Sayfa 5

SERA AMARE Birinci Sahifeden Geçen Yaz lar Tasarruf Haftası (Başı 1 inci sahifede) tir, Bu içtimada bir çok teşek- kül mürressilleri de hazır bu- lunmuşlardır. Tasarruf haftası 12 köstunuevvelde başlayacak- tur. Bu sene tasarruf haftası da- ha parlak ve şümullü bir suret- te yapılacaktır, Bütün hafta im tidadınca şehrin hertarafında muhtelif şekillerde reklâmlar yapılacaktır. “Büyük bezler üzerine ya- pılan oreklâmlar şehrin w- mümi yerlerine asılacaktır.Rek lâmların üzerine tasarrufa dair vecizeler yazılacaktır. Mektep- | lerde bu hafta zarfında talebe- ye iktısat ve tasarruf hakkında konferanslar verilecektir. Rad. yoda tasarruf mevzulu bir çok zevat tarafından keza konfe- ranslar verilecektir. 18 kânunu evvel cuma günü saat 10,5 da Halk evinde tasarruf haftası. | nın seneyi devriyesi münasebe- | tile bir resmi kabul yapılacak- tir. Gene o gün yerli malları teşhir maksadile bir resmi ge- çit yapılacak ve esnaf cemiyet- leri muhtelif mektepler iştirak edecektir, Yeniden ne gibi Tedbirler Alınacak (Başı 1 inci sahifede) duklarını ve düşündüklerini millet o kürsüsünden © açıkça söylemişler, endişesi olanlar bu endişelerini izhar etmişler ve hükümetin sarih ve vazıh cevap larını memnuniyetle dinlemiş- lerdir. Sırrı Bey (Kocaeli), kaçakçı lık için İstiklâl mahkemelerinin ihdasını istedi, Rüştü Bey (Bur sa) yerli malı aleyhinde bulu- nan dükkâncıların, dükkünleri önünde asılması lüzumuna işa- rel etti, İstanbul meb'usu Va- sıf Bey gümrük tarifelerinin yüksekliği karşısında memleke timizde şubeler ve lâboratuvar- lar açan lüks eşya imalâthane- lerinin milli paramızın bari gilmesine sebebiyet | verdi söyledi, Tahsin Bey (Aydın), acı acı şikâyetlerde bulundu. Hatiple- rin ileri sürdükleri mütalealar şu birkaç maddede hülâsa edile bilir: 1 — Tedbirler o muvafıktır. Hükümet takdire şayandır. 2 — İhtikâra karşı ciddi bir mücadele şarttır.. 3 — Kaçakçılığı ortadan kal dıracak en âmansız tedbirlerin bir an evvel ortadan kaldırılma sı matlâptur. 4 — Masraf bütçemiz en ma kul haddine tenzil edilmeli, fu zuli masraflar kaldırılmalıdır. 5 — Gümrük tarifemizde lü- zumlu tadilât bir an evvel yapıl malıdır, 6 — Kontenjan listesinin tat bikatında vatandaşların zarar görmemeleri, ticaret âleminin sarsılmaması esası temin edil- melidir, Hükümet namına bu mütale alara İktrsat ve Maliye vekille- ri cevaplarını verdiler ve söz verdiler; 1 — Tetkikat neticesinde lü zumu anlaşılırsa hükümet mec lise ihtikâr için bir kanun lâyi hası getirecektir. 2 — Kaçakçılık şiddetli ted- birlerle takip olnacak. 4 — Antrepo işi bu fevkali de vaziyet nazarı dikkate alıma rak tüccar lehine halledilecek. 5 — Hakiki varidat rakamla rına mülstenit bir bütçe hazırla nacak, müvazene behemahal te min olunacak, 6 — Gümrük tarife kanunun da lüzumlu tadilât yapılacak. 7 — Yeni kontenjan listesi ve gümrüklere taksimatı, şikâ- yetler nazarı dikkate almarak tanzim edilecek. Vekillerin bu kat'i ifadeleri İsmet Pş. hükümetine ittifakla ve sürekli alkışlarla verilen iti- Malive iktısadi tedbirler | Buigar başvekili (Başı 1 inci sahifede) türemesinden başka türlü bir sefaletin de geleceğini düşün- mekteyim.,, dedi. Müstakil meb us, şarkta müfettişi umumi- İten hiç bir netice ve faide a- İmmadığını söyledi. Teksütlerin artmasına mâni olacak tedbirleri takviye etmek limanlardan istifade imkânları nı çoğaltmak inhisarların müte hassislar refakatlerile randman Jarmı arttırmak lâzım geldiğine işaret etti, , Bir tedbir Aydın meb'usu Tahsin Bey mütehassıslar işinde sui istimal olduğunu söyledi ve bu münase betle bazı —K lıke yapılan mınta- ları lak mele addedelim Oralara mitralyöz kuralım, kuş uçurmayalım, Tensikatın garip neticeleri Tahsin Bey şark ve cenup mıntakalarında tuzun on kuru şa satıldığını feci bir hakikat o- larak tavsif etti. o Tahsin Bey devlet teşkilâtmda tensikatın bizde garip neticeler gösterdiği ni izah ederek ezcümle dedi ki: — Ben bu işi Eyüp Sultan camii havlısındaki güvercinlere benzetiyorum. Bu güvercinler yerden uçarlar, damlara konar- lar, ortada bir yem gördüler mi gene üşüşürler. Bizde de tensi- kata uğrayanlar, tekaüt olanlar bu vaziyettedir. İstanbul meb'usu Vasıf Bey lüks eşya meselesine temas et- ti, Kastamonu meb'usu Suat B, “kararname inkılâp içindir,, de di ve bu cümlesile kararname- nin memleketin müstakbel ik- tısadiyatında vücude getireceği müsbet tesirlere işaret etti, İktisat vekilinin cevabı ki: Iktısat vekili Mustafa Şeref Bey serdolunan mütalealara cevap ver- miş ticaret muahedeleri için demiştir kiz Ticaret muahedeleri umumiyet ütibarile müddetler üzerinde olarak yapılmış olan muahedelerdir. Bir i kisi istisna edildiği taktirde ek: nin önümüzdeki sene zarfında mi deti bitam bulacaktır. Bu vaziyette olanlara karşı kararnamede koymuş olduğumuz kl ibeğteki #zbliğ edeceğiz. Yalnız meseleyi esasında mazarı dikkati âlilerine arzetmek iste rim, Bir ticaret muahedesine kompan- siyon listesi raptetmek © demek her halde ticaret muahedesini akteden devlet olarak satın alacağını temin etmek demek değildir. Bu daha zi- yade bir sistem meselesine teallâk eder. Eğer o devlet bizim kendizim- den aldığımız eşyaya mukabil icendi- sine milli mahsulâtımızı almasını teklif ettiğimiz zaman kendisinin © yahsul üzerinde çalışan inhisar sahi. leket olan mevadı ihi ret ve mecburiyetindedir. Yalnız ye- ni ittihaz ettiğimiz. jan İistesi usulü bu hususu asıl bu karara alın- masına saik olan gayenin temini iti barile kolaylaştırmıştır. Ticaret bilânçosu açık olan dev- etlerle bu açığı kapatmak için eğer o devletin meselâ tütün inhisarı ve Yahut buna benzer surette devlet ta- işletilir fabrikaları varsa ve mahsulâtemız. da orada kullanılacak» sa onu temin edebiliriz. Nitekim şim- diye kadar takip ettiğimiz usul bu- dur ve buna ait olarak gerek Çekos- lovakya ile yaptığımız gerek Polon- ya ile ve gerek kası yoksa onlara karşı teklif edebi. leceğimiz yegâne usul sene nihaye- tinde umumi ticaret muvazenemizde gk olduğu takdirde sizden gelecek idhalâtta bunu nazarı itibare alaca- fun, demekten ibarettir. Çünkü hiç bir vakit devlet doğrudan doğruya ke aş va a ka ıkça anlaşıldığı veçhile tam karşı hıklı korpansasyon listesi tertip et. | Jerinin mek imkân: yoktur. Ve ticaret mu- ar rape e bir di. ğer ciheti'de nazarı itibare almak lâ- zım gelir. O da kendilerile | ticaret yapmış — olduğumuz mat kararının sağlam temelini teşkil etti. Meclis yarın sabahki içtima- ında yeni vergi lâyihasını mü- zakere ve intaç edecektir. etmekte olan devletlere karşı vazet- miş olduğumuz müddetin hitamına kadar muahede mevcut şernite tama- mile riayet suretile muhafaza etmek tir, Binsenaleyh yeni bir kararname ittihaz ettik diye bunu forsmağor ahitleri bozmağa bir sebep tutmiya cağız. Zaten bu sebebi de tutemağe Diğer bir cihet Ticaret muahedelerinde mazarı i- tibare alınacak diğer bir cihet de bu mmuahedelerin yapılmış olduğu dev- İetlerle ticari vaziyetimizin hakika- ten mütebellir olmadığıdır. Hangi devletlere karşı bizim idhalâtmmizn fazla ve hangi devletlere ticaret bi- aldağumu. beki elk 52 senerimde iie devie bizim bilünçomuz açık olduğu halde 929 da biz onlara karşı aktif olmu şuz. Binaenaleyh bu gibi vaziyetler- de ticaret muahedesine kompansyon Tistesi ilâve etmek vaziyeti görül mez, Eğer ticaret bilânçomuz arkadaşlar 20 bin hüralık İracat © bize, milyonluk ihracat yapıyorsa bu vaziyette olan devlet- İere karşı kararnameye koymuş oldu ğumüz ehlimın tevlit edeceği neti- > öyle ümit ediyorum ki bu endişe- edecek ve onlardan bil- Yakin memleket mahsulâtından satın almak teahhâdünü alabileceğiz. Şu izahattan sonra ticaret muahede- Teri için söyliyeceğim nokta o mua- hedelere mer'i oldukça bu müddetle tamamile mevcut şartlar (o dahilinde hareket edilecektir. İhtikâr meselesi Mustafa Şeref Boy ihtikâr meso- lesine temas ederek alınan tedbirle» rin umumi harpteki tedbirlerle mu- edilemiyeceğini bugünkü ka-| #i kayese rarın idhalâtı mendeğil tahdit et- ere ve bu tahdidatın iptidai mad- deler fabrikalar tesisine lâzım olan makineler mile ihracat eşyamız için ambalaj eşyası gibi maddeler hari. indekilere kasrolundağunu » kağ- ve her hangi bir madde ö- le aplik BiRi bary Bek olarak vebir olidiğlar söylüyerek. demli Her hangi bir tüccar getirttiği mal zerinden hir ihtkâr ve inhisa- ra tevessül ettiği takdirde . konten- jan listelerinde tadilât yapılacaktır. Şunu'da arzedeyim ki yapılan tahdi. dat yüzde 20 - 25 nisbetindedir. İh- tikâra karşı yeni ceza kanunumuzda maddeler vardır. Bu imaddeler bu günkü vaziyeti korumaya kâfidir. Maamafih yeni kararnamenin tatbi- ki noktasından Kir müşkülâta tesa- edildiği tekdirde ayrıca bir mad dei kanuniye Meclise tevdi edilecek- tir. Ecnebi ihtisası Vekil Bey ecnebi ihtisasından is- fade edilmesi hakkında serdedilen bir mütaleaya cevaben demiştir kiz Bizim görek Iiboratuarlarımızda gerek tohum ıslahı istasyonlarmız- da gerekse mekteplerimizde Alman ve diğer tekniği yüksek memleketle- den ilim itibarile hakikaten iyi istifa deler yapmaktayız. Yalnız mütehas- sis alınsın dedikleri idari mütehassıs dilerine arzedeyim ki ba teş- kanunu il cektir. Eğer reyi kabul edilecek ise burünkü vaziyet hiç bir suretle de. Zişmiyecek bunun için asıl — teknik kısmında böyle lâboratuarlarda to- b ilah ita mektep- ve saire de mütehasstslardan isltade edilmektedir. İetasat Vekili yerli mevadı ipti- ve teşviki sanayi lie ne ii aralar dahilinde tatbik edilmekte olduğuna dair kar. ylanacak #oksanların müteakip lis- telerde izalesi göz önünde bulundu rulacağını ve transit eşyanın tama- men transite sevkedilmesini temin için hu hususta salâhiyeti natık bir RE Meclise verileceğini söylemiş t Vekil Bey sorulan diğer suale ce- vaben kontenjan listelerinin tanzi- minde geçen senenin ayni aylarında ükümetin | yapılan idhalâtin esas tutuldağumun, idhalâtın limanlara tevzii işinin Güm. rükler umum müdürlüğüne bırakıldı anı kaydeylemiştir. Maliye vekilinin izaha İktsat Vekilinden sonra Maliye Vekili Abdülhalik Bey söz alarak hatiplerin mütalealarma cevap ver- miştir. Vekil Bey gümrüklere ve an- repo emikletlerini temi ye özet ; | uslara riayet ve bir cere- yapacağız ve evvelâ muvazeneyi na- zarı itibare alacağız, Meclisin kuvvetli gümbet kaçakçılık hakkında daha çok şid: | deki tedbirler almak niyetindeyiz Bu tedbirleri heyeti celileniz müza- kere edecektir. Vekil Bey üç beş ay evvel bütçe | yapılırken vaziyeti görmek ve ona! göre yapılmak ys? ilde tanzim etmedik, betbin olarak hesap tuttuk, 1928 929 senelerinin tanı değil de yalnız 1930 senesi gibi ©n fena senenin varidat: — nazarı dikkate aldık. Ferkalide ahvali da- ha evvelinden tahmin etmek müm- kün değildir. Bütcemiz en yakın senelerin tah- önünde — bulundurularak gibi hareket ettik. Maaşlar Maliye Vekili, maaş ve İri aa den k vergiye dair bu kanun müzakere edilirken par vereceğini söylemiş masraf fasılların | daki tenkisatı hükümetin kendi tak- girile mi yapacağı hakkında Hakkı... Tarık Bey (Giresun) un sualine kar- 44 demiştir ki: Masrafların bir kısımı il ir. Doğrudan — doğruya kavanini mahsusa ile tesbit edilmiş-. tir, Memur maaşları gibi bu nevi masrafları tenzil etmiyoruz. Onlar dan yn vergi alıyoruz bir kısım masraflar da vardır ki gayri mukan. | endir ve ihtiyaca göre teayyün ©-| den masraflardır. Sene başında her vekâlet kendi masrafını tanzim etti. | program dahilinde mevkii tatbik | koyar tenhhüdata raptedilmemiş 0 Inn masrafları doğrudan doğruya hü kümet kendi kendine tevkif edebilir. Teahhüde raptedilmiş olanlar başka sının hakiens teallğk ettiği için bun | lardan tenkis yapılmasına imkân yok tur. devam edecektir. See $u veya bu masrafı ten- kis edeceğiz diye yeni bir kanuna kü- zum görmedik; lüzum hösel olursa Böyle hin âyibüyi takdim ederin Müzakere kâfi | görülerek reya istakiller de da- tirak © eden 247 meb'usun ittifekı arasiyle hükümete İtimat beyan ödilmiştir. İsmet Paşanın beyanatı Alkışlar atasımda Başvekil İsmet im Hazretleri kürsüye gelerek de- miştir ki: Arkadaşlar; içinde bulunduğu. müz büyük mücadelede milli iltısa- dı kat'i muvaffakiyete erdirmek için bu muvaffakiyetin başlıca vasıtası! ancak sizin müzaheretiniz olabilir. Burada hatiplerin serdettikleri mü. lâhazalar bize, icrai kuvvete, başlı başına istifade memba idi. Milli parayı müdafaa etmek i içi milli iktısadiyatı müdafaa etmek içi giriştiğimiz mi ber sında Büyük Meclisten daima is de etmek mecburiyetindeyiz. Bugün izhar buyurduğumuz teveccüh bun: dan sonra da mmüzaberetinizi esirge- mpi bir delil olduğu için bilhassa teşci etti. Bu hususta tihsal edeceğiniz muvaffı Zametini gimdien tasavvur ederek sizi bilhassa tebril İZ, (Alkışlar): Medi yarn saat 10 da toplanacaktır. abonelerine ilân Türk Anonim Elektrik Şirketi 3 kânunuevvel 931 perşembe günü Samatyada Merheba köşesi ve Hacı | manav sokaklarını tağdiye eden tevettürün (safha ile bitaraf arası) 110 dan 220 volta tahvil edileceğini muhterem abonelerine ih- bar eyler. Bu münasebetle, mez- kür sokaklardaki bilcümle tesisatın ampul ve muhte- lif elektrik cihazları bir de- faya mahsus olmak üzere meccanen değiştirilecektir. Yeni tevettürle cereyan itasından itibaren eski am- pu, cihazlar ve Saire isti- mal edilmiyecek ve bade- ma kullanılacak bilcümle elektrik malzemesi 220 vol ta mahsus olacaktır. Yukarda zikredilen hü- yan inkıtaıma mahal verme mek için memurlarımıza İ- fayı vazife esnasında teshi- lât ibraz buyurmaları muh terem ahaliden rica olunur. ” Jindei ziyaret maksadile bir se- | erdir. MÜDÜRİYET i Yarın geliyor (Başı 1 inci sahifede ) Tevfik Kâmil Bey sözüne de vam ederek demiştir ki: — Binaenaleyh Başvekil sırf yahat yapacaktır. Ben de vekilin Ankarada bulunacağı es hada hazır bulunmak üzere gel- | “ ji dim.,, Tevfik Kâmil Bey Türk-Bul gar dostluğu hakkında da beya natına ilâveten dedi ki: — Türk - Bulgar münaseba- tı normal ve çok dostanedir. İki hükümet arasında esasen bir bi taraflık ve hakem, ticaret mu- müzaheret mukavelesi yapilma Bu mukavele haslarını henüz tayin etmemi: Tevfik Kâmil Bey dün ak- şam Ankaraya hareket etmiş- miştir. tarafından karşılanacaktır. Edirne Valisi | Beyefendi ine beyanı hoşamedi edecektir. Kudret Bey hükümet namına ve Selim Rauf Bey Hariciye Vekili Be- yelendi namma beyanı hoşamedi edecek” ler ve kendilerile seyahat edeceklerdir. 1412.81 Sah Misafirler anat 12 de Sirkeci yonuna vünl olacaklardır, Türk gor bayraklarile tezyin edilmi syonunda Vali, Merkez Kuman. ve Polis müdürü istikbal © edecek” lerdir. Mutat mükdarda sakar resmi se lüms ila edecek ve muzika Bulgar mar cak, Mir. Muşanof Vali Beyefândiyi ret edecek ve Kolordu kumandanı saya kart berakacaktı daa Peyk bert berelmek merakla dadli isdei siyaret edecekti İstanbul Valisi mirafirler şerefine bir öğle yemeği Yere saktir. Mir. Muşanof'la zevcesi ve ma de bulunan zevat sant 18—30 da oteli terkle Seyrisefain rıhtımından İstimbota binerek Haydarpaşa istasyonuna gelecek Türk ve Bulgar bayraklarile süslene- cek olan istasyanda Veli ve mevki ku: mandanı, Poli. müdürü Beyler bul cak ve hareket güneş battıktan sonr elan hususi teenle seyahat ederek ertesi sabah sant 9—30 da Ankaraya vüdil ola caklardır. 212931 Çarşamba Hususi tren sant 9—30 da Ankaraya varacaktır. İstasyon Türk ve Bal raklarile süslenecek, su keriye yapılacak ve musi yünü gale İstikbalde Başvekil Hariciye Vekili Beyofe toyarı, protokol U, müdürü ve 2 inci U. M., Ankara Valisi ve merkez Kuman İtanbul Elektrik deme Bayer daki kaka hasank İş bir müddet istirahatten sonra, Mr. Muça |İğ Misafirler Ankara Palasa inecekler ve nef Bulgar sefiri ile birlikte saat 11 de | Hariciye Vekili Beyefendiyi, mat 11—30 da Bapvekil Paya Hr, mi ve saat IE de dilerle Hariciye Vekili Beyefedinin pefi- kaları Hammefendi ve diğer vekil Bey- || afendilerle refikalarına kart bırakacak” lardır. Misafirlerin ziyaretlerini T. B. ML. BA. Reini Paya Hz. ri ant 12—30 Başvekil Paşa Hs vi saat 13 te ve Hariciye Vekili Beyefendi saat 13—30 da indei ziyaret edeceklerdir. Diğer Vekil Beyefendiler kart bırak. | mak suretile indei siyaret edeceklerdir. Müşarileyha Hanımefendiler de Madam Mupanof'a kart bırakacaklardır. “Sant 14 te Hariciye Vekili Beyefendi Ankara Palasta misafirlere hususi bir le yamaği verecektir. Akşam sant 20,30 Başvekil Paşa Hz. vi misafrileri şerefine Ankara Palasta bir ziyafet verecektir. Ziyafatti anat 22,30 da başlayan bir süvere takip edecektir. 312031 Perşembe Misafirlere Büyük M. M. Reisi Paşa Hr. ri tarafından bir öğle yemeği verile. cektir. O akşam Bulgar sefiri Mr. Pavlof ta ralmdan bir akşam yemeği verilecektir. Yemeği saat 23 da başlıyan bir süvare ta köp edecektir. 412031 Cuma Hariciye Vekili Beyefendi tarafından müzefirlere saat 13,0 da Ankara Palasta. bir öğle yemeği verilecektir. Misafirlere saat 4 de Reisicümkür K. U. Tevfik Beyefendi tarafından Marin köşkünde bir çay siyafeti verilecektir. Mumaileyhin saat 19,90 da hususi trenle hareket edeceklerdir. 312931 Cumartesi Mühim bir Teşebbüs (Başı birinci ee) ile müeyyet münasip bir ipka plânı esası dahilinde arazi mübayaa- sına tahsis edilmek üzere altı milyon liralık tahvilât ihracı için hükümet nezdinde toşebbüsatta bulunulması tekerrür ederek © bu hususta heyeti İnanış idare meclisine salâhiyct suretle bu sınıf çiftçilerin hususi borçlarını kendi lehlerine hafif faizli ve uzun vadeli banka borcuna tahvil etmek mümkün olacaktır. Heyeti u- Ziraat bankası imaniye isümamda okunarak tanrip ann nkü heyeti u edilen idare heyeti raporuna nazaran kooperatif teşkilâtı vücude getirilme miş olan yerlerde seyyar ikraz ajan lardan başka kooperatif mahiyetin de köy sandık birlikleri de vücude getirilmesi düşünülmekte ve bu me- selelerin tetkiki ile iştigal edilmekte dir. Mahsulâtrmızm kredi ve ticaret hareketlerini son arttıracak olan harem usulü ve bu usulün esasi nı teşkil eden silolar ve umumi ma- ğazalar teşkilâtı memleketimizde he men tatbika başlanabilecek pek faj- deli kredi sistemi halinde görülmüş ve bu hususta tetkikat ve ihzarat y pılmıştır. 1980 blünçosunu kararsız österilmesi gi si gayesindeki temi. nat kıymetlerinin tenezzülü yüzün- çe âtiyen vukuu melhuz açıkları karşılamak üzere şimdiden 1930 safi temettüğ olan 701 bin 905 lirayı muhtemel zarar lıkları hesabı. bir ittihazından ileri gelmektedir. Tiyatro, Sinema İstanbul Belediy. Darülbedayi temsi'leri YARIN AKŞAM Sant 21.30 da Velinin çocuğu Komedi 3 Perde Yazan: M. L. Doillet i Terciime E.: 1. Galip Talebe GECESİ Perşembe günü OAYNAROZ KADISI —— Üsküdar Hâlç Sinemasında YEDİ GÜNAHKÂRLAR GEMİSİ Mümessili : Brigit Helm. e BULGAR OPERET HEY ETİ (Fransız Tiyatrosunda) BUGÜN Akşam saat 21 de “PRENSES ÇARDAS,, Müzik; Emmerih Kalman - Prima Donnâ: Mimi Balkans- ka Tönor: Yvan Çaçef Yarm akşam: “HAREM ESRARI, Subret: Docevâ. - Tenor: K. Armianoff Doxtor Rusçuklu Hakkı Beyoğlu, İstiklâl cad- pu, Afrika anma bitişik AApartıman No 21.— Tel: fl Beyoğlu 2797. Saat: 14 - 18. İstanbul & inci İcra dairesinden: Bir deynin temini istifası için tahtı hacza almıp paraya çevrilme. si takarrur eden Sirkecide Muradi- İ tetile ve birinci İzmit Asliye Hukuk Mahkeme. sinden: İzmitin Kullar kariyesin- den Nuri kızı Zeliha Hanım tarafın dan müddelaleyh o zevci Sünbüle'i Mahmudiye kariyesinden Arif oğ- Hu Nazifin iki senedenberi mahalli abare gitmek ve kendisine bakma. mak suretile hukuku zevciyete ri- ayet etmediğinden boşanması tale- bile ikame ettiği davanın 2012931 tarihine müsadif pazar yünü saat 10 na muallak bulunduğundan H. U. M. K. nun 142 inci maddesinin ikinci fıkrasma tevfikan ikametgâ- hının meçhuliyeti © hasebile tebliğ makamına kaim olmak üzere ilânı keyfiyet olunur. . memeyi akal Istanbul 8 inci İcra dairesinden: Bir deynin temini | istifası için tahtı hacze alınıp paraya çevrilme si takarrür eden Galata Topane Top gular caddesinde 334 numaları dük kânda mevcut 40 şişe rakı 8/12/931 tarihine müsadif salı günü saat 1Zi 4 € kadar paraya çevrileceğinden taliplerin #aezkür günde mahallin- de hazır bulunacak memuruna mü- racaatları ilân olunur. amme Sultanahmet Sçi Sulh hukuk hâkim liğinden: Evvelce Mercan Fuat pa- şa caddesi No: 64 evde iken şimdi Şişli Fransız emrazı akliye hastane sinde mukim akıl hastalığına müp- telâ, Hüseyin Hüsnü E£, oğlu Fah. ri Beye Üsküdar Paşa | Timanı 53 No: lı yalıda mukim © Bahriye H. nun vasi tayin edilmiş olduğu ka- nunu medeninin 371 ânci maddesi mucibince ilân olunur. m mem mahmet 5 inci Sulh hukuk len: Vezneciler Camcı Ali mahallesi, Beşir ağa sokak 7/12 No: da inukim akıl hastalığına müp telâ Ali Zati Bey zade Ayşe Meh- tabe Hanıma Vezneciler, Camcı A- na nakletmek gibi ihtiyatlı bir ted. | U mahallesinde Beşir ağa sokağın- da mukim Nimet Beyin vasi tayin edilmiş olduğu kanunu medeninin dünür, Sultanahmet Üçüncü O Sulb Hu. - kuk Hâkimliğinden: İstanbul Güm rük idaresi tarafından müddaaleyh- ler Salim Bey ve rüfekas aleyhine ikame edilen alacak davasının ic gayı muhakemesi tayin edilen gün de müddaaleyhlerden o Salim Bey mahkemeye gelmemiş. ve mahalli ikametgâhı meçbul olduğu bil3 teb liğ iade edilen davetiye varakasına yazılan meşruhattan © anlaşılmakla Mmümaileyh namma on beş gün müd 'detle ilânen tebliğat ifasına karar verilmiş ve enuhakeme 21 kârunu- evvel 931 pazartesi saat 14 de talik edilmiş olduğundan o mumailehin yevmü mezkürda bizzat gelmediği veya tarafından bir vekili kanun! göndermediği takdirde muhamenin giyaben rüyet olunacağı ilânen teb liğ okunur. Üsküdar Sulh Birinci Hukuk Hâ kimliğinden: Sarafim Elendinin zevcesi Madam Anastasiya ve Salo- mon efendi ile Şayian ve müştere- ken mutasarrıf olduğu Kuzguncuk. ta İcadiye caddesinde 84 atik ve 48- 54 cedit numaralarla mürakkam ve ki bin Bira kıymeti mukaddereli üstünde odalar; ve bahçeyi muhte. vi bir bap dükkân izalei şuyu su. açık arttırma ile yapılan satışında mezkür dükkân hissedarı Sarafim efendi bin iki yüz lira mukabilinde talip olmuş ise de bedeli mukadderi tutar derecede ta lip bulunmadığından satış şartma- mesinde muharrer şeraiti dairesin- de ve peşin para ile 28 kânunüevvel 931 pazartesi günü saat 14 ten 16 ya İ kadar İkinci açık arttırma ile satış İicrasma karar verilmiş olduğundan İ icra kanununun 119 uncu maddesi mucibince mezkür müşa (üzerinde bir hak iddia edenlerin ve fazla ma lümat almak isteyenlerin mahkeme 371 inci maddesi mucibince ilin 0- . © ye caddesinde tramvay — tevakkuf | kalemine 931/3! dosya numarasile mahallinde Hilâl lokantasında mev- | müracaat ve pey akçesi olarak yüz — cut 4 adet masa ve 10 adet sandalya | de on teminat ita etmeleri ilânı lâ- 5/12/931 tarihine müsadif cumarte- si günü saat 12/14 paraya çevrile- seğinden taliplerin meskür günde mahallinde hazır bulunacak memu- runa müracaatları ilân olunur. bulunacaklardır. Trenin © Haydarpapaya muvasalatlarında Ankaraya müteveccihen hareketinde icra edilmiş olan merasim ya pelacak ve misafirler ihraz edilen Hetim- botla Seyrisefain rıktımına ve oradan Pe | saman yine Sirkeci istasyonunda merasi- mi mutada icra edilecektir. Misafirlere Kudret ve Selim Rani Bey ler refakat edecekler ve Türkiydn ayr lacakları ana kadar braberlerinde buluna caklardır. Bilühara Müşarünileyhin bir gün daha fazla kalacağı anlaşılmakla latanbulda bulunan zevat istikbalde programın bir kasını ire tadil edile cektir, zım geldiği ilân olunur. İstanbul Asliye Mahkemesi 6 ner Hukuk dairesinden: Rıdvan Eten- dinin Cihangir mahalle ve caddesin ————ammm nn de 5 No. lu hanede mukim (karısı Peruz H. aleyhine ikame eylediği boşanma davasının tahkikatı ikmal yap kararı ilânen tebliği karargir Olmuş olduğundan tarihi ilândan iti. baren (15) gün zarfında işbu ra itiraz ve yevmü muhakeme tak tayin olunan 26 kânünsevvel 931 cumartesi günü saat 14 te İstan bul Asliye 6 ner Hukuk dairesinde. | ispatı vücut edilmediği takdirde cümle vakratı kabul ve ikrar edil; 5s keyfiyet ilân olunür. 17/11 miş sddolunacağı malüm olmak üze