23 Aralık 1931 Tarihli Milliyet Gazetesi Sayfa 2

23 Aralık 1931 tarihli Milliyet Gazetesi Sayfa 2

Ke İLE güle © celsede, Gazi Mustafa Kemal Siyasi Tejfrii Birinci Millet Meclisi Yazan: Edirne Meb'usu M. Şeref Düşman cephede, ordu hareket- te iken mecliste gürültüler Bir kurt buradaki rahatsız kalpleri mütemadiyen kemiriyordu İşte 13 Eylüle kadar devam | Mustafa Kemal Paşa Hazretle eden, çok farklı şartlar altın | ri 37 - 9. 12 de ordunun taltifi da düşmanla maksadile şöyle bir teklif gön- ın, muzaf dermişti: tebiiğ ilân ediyordu: Esbabı mucibe 13 Eylül 337 Mubarebatta fevkalâde hiz- “23 Ağustostan beri devam | met ifa edenlere bir taltifi mah eden Sakarya meydan muhare | sus olmak üzere Büyük Mil- besi Türkiye Büyük © Millet |let Meclisi teşekkürnamesi ita Meclisi ordusunun muzafferi- | sına dair bir kanun . lâyihası yeti kat'iyesile neticelenmiştir. | lütfen meclisi âlinin nazarı tas Dört gündenberi devam eden | vibine arzedilmiştir. o Böyle umumi mukabil taarruzlarımız | bir teşekkürname milletimizin tesirile düşman ordusu mağ- | maddeten ve manen timsali 0- lüben ve münhezimen ve kâmi | lan en yüksek bir makamdan len nebir garbına atılmış bulu | tecelli etmek itibarile (sahibi nuyor, düşmanı bilâfasıla ta- | için cidden mucibi iftihar bir kip ediyoruz. nişanei takdir olacağı gibi fev Garp cephesi kumandanı | kalâde liyakat ve hizmeti mes İSMET buk olanların mesleklerinde Mecliste çok kötü bir tema | terakki ve tefeyyüzlerine Ode yül vardı. (Mahalli) fikir ve e | hizmet ve suhulet temin edecek meller , vatan şümulü düşünce | ve bu teşvikatın tesirile muha ve duygulara galebe çalardı. | rebatta fevkalâde yararlık ibra Konyanın filân o nahiyesi, | zma bir sabıkai makbule tevlit Erzurumun falan köyü, bilmem eyliyecektir. hangi sancağm hangi deresi... Ordumuzun sebebi kuvvet Bunlar günlerce mevzu teşkil ederdi. ve sukutu ve istiklâl zaferleri- nin bir hatırai kıymettarı ola- cak olan bu usulü taltifin kabu lünü arz ve teklif eylerim. Zihni terbiyenin — noksanı siyasi ve medeni terbiyenin kıt lığı, mubhitin dar düşüncesile 37.9-12 kökeninde bağlanıp kalman Türkiye B. M. M. reisi tesiri derhal görünüyordu. Başkumandan Meselâ hükümet askeri ve Mustafa Kemal idari bir ihtiyaç sevkile bir na- hiye merkezini (o lâğveder, bir diğerini yerine (o koyar. Bunull ispetinde ikramiye, meclise arzeylerdi, Derhal ses | ânı, künyeye işaret ler yükselir, hemen her taraf- | ten ibaretti. ta böyle nahiyeler © yapılmak Hüsrev Bey (Trabzon). Ka istenirdi. Bu her (meb'usun | nunun ehemmiyetinden bahsile intihap © dairesine hoş görün-| derhal (kabulünü, Müdafasi mek istemesinden ziyade kötü | Milliye vekili de müstaceliyet bir itiyadın, vatan şümul olm | le çıkarılmasını rica etti. zan düşüncenin icabıydı. Meclisin, sağ cenah müstes İşte düşman, cephede, ordu | na, Müdafaai hukuk gurupile | harekette iken © mecliste yine | ona mensup olmıyan o birçok bu gürültüler © oluyordu. Bir- | rüfeka derhal kabulünü istedi- den feveran edince (arslanlar | cı gibi gükreyerek bütün mille- ti ayaklandıran meclis en mis- kin bir taleple günlerce uğraşı yordu. Bir kurt, mel'un ve müstek reh bir kurt daima © bura rahatsız kalpleri kemiriyor, daima sırıtıyordu. Mücadele devam ederken, bütün kalpler, nazarlar cephe ye dikilmiş iken © lüzumsuz, sebepsiz bir arzühal meselesi çıkıyor.. Turan Bey (o (Erzu- rum) arzuhal encümeninin va- zifesinden bahsediyor. Mehmet Şükrü Bey (Kara hisar) da asıl matlup (| olan, söylenmesi için şu bahsin açıl- ması teşvik edilen hassas nok- taya dokunuyor. Turan Bey bir sevkin o kurbanıdır. Onu anlamıyor. Gıcıklanmıştır. İd- rak edemiyor, Ona (söylenen şeyi gelip mecliste haykırıyor, ötede şeytani muhalefet bunu ikmal ediyordu: Meclis reisi doktor Adnan Beyin, zaafı, dar görüşü, idare sizliği ortalığı ateşlerken nasıl sa çare bulunuyordu. Bu mese le çok sonra patlak verdi.. Sebep? Bu kanun teklifi teşekkürna idi. İlki teşekkür bir terfi, ir. Vehbi Efendi (Konya) He men göründü, yavan bir rahle lisanile anlattı : — Efendim! Lehülbamt vel minne zafer neş'eleri gelerek İazamız gevşemeğe başladı. Kendimize gelelim. Sebatlı ve metanetli olalım. Bekliyelim. Daha zaferi kat'ide çok şeyler göreceğiz. Cenabı hak daha çok sürurlar verecektir. Bununla beraber, efendiler, bu kanunda köylülere dair bir taltifname yok. Bu meselede taltif olunacak köylülerdir. Ma ; iile, canile, her şeyi ile harap olan köylülerdir. Harbi kaza- | nan köylülerdir. Tam Hoca usulü demagoji ye başlamıştı. Müdafaai milli- > vekili çok güzel cevaplar ver Bu ferdin zaferi | değil, milletin zaferidir ve asıl kağnı arabasile koşan, yavrusunu ku cağında taşıyan köylü kadının zaferidir. Kanun yerindedir. Kabulünü rica ederim. Dedi. (Devamı var) Bir işsizin yaptığı iş PRETORİA, Cenubi Afri- ka” 22 (A.A.) — İşsiz bir Av- rupalı şahıs, Posta Telgraf ve Nafia Nazırı M. Stampson'un odasına birden bire girerek mu maileyhiten iş istemiş ve bula- mamasından hiddet ederek vah şice üzerine atılmış ve nazırı dudaklarından ve yüzünden ol- dukça vahim bir surette yarala kâr nazarlarile kürsü üstünden | mıştır. Nazırm derhal evine nakledil mesine mecburiyet hâsıl olmuş tur, Meşhur mavi elınas henüz satılamadı LONDRA, 22 A.A. — Meş hur mavi elmasın, evvelce vaze Niçin gelen arzuhalleri ri- yaset kalemi mahsusu alıyor, ait olduğu dairelere tevdi edi- yor? Bundan maksat ta dışarda- ki muhalefet teşkilâtı gibi gö- rünenMüdafaai hukuka muarız zevatın arzularmı tatmin idi. Çok sonra, bir gün, bir hafi dil uzatılmasına asla müsama- ha ve müsaade edemem. MİLLİYET Bale'deki Müzakereler İngiliz omurahhası , moktai nazarını kabul ettiremedi.. BALE, 22 A.A. — Böle istişare koritesini teşkil eden heyetler reis- leri, dün akşam hususi bir içtima ak tetmiştir. Bu celse esnasında İngiliz mü- messili M. Layton, mi raporun tetkikata sit metayici va eden faslına Almanyanın tediye kabiliyeti nc, daha doğrusu tediye hususunda- ki kabiliyetsizliğine, hususi borçla- rm takdimine ve moratoryumun Al- manya lehinde temdit ve | tevsne müteallik olan fikirlerine ait fermül- erin idhal edilmesi için yeniden ça- hışmıştar, Maksadında muvaffak olamıyan M. Layton bunun üzerine komite iç timalarmın Noel'den sonraya talilki- ni teklif etmiş ve sebep olarak mu- rahhasların bükümetlerden sarih talimat almalarına müsaade edilme- si lüzumunu ileri sürmüştür. Talik teklifi, mutehassrların bü- yük bir ekseriyetinin muhalefetine maruz kalmış ve neticede reddolan- muştur. Bilâkis komite, raporun tediyat müvazenesine, ticari müvazeneye ve Alman demiryollarının vaziyetine dair olan ilk üç faslın kabulü ümi- di ile bugün öğleden sonra bir heye- ti umumiye içtima © aktedilmesine vermiştir. Komitenin vâsıl olmuş o olduğu neticeleri ihtiva eden dördüncü ve sonuncu fasla gelince: bu fasıl bun- dan 3 gün evvel ilk okunmasını mü- teakip kabul edilmi: Hi münasebetle İngiliz mü i- İeri sürmüş olduğu formüllere dair mutehassıslar arasında bir mücade. le vukua gelmiş ve bu | mücadele dün akşam, hiç olmassa muvakka- ten, bu tekliflerin geri çekilmesile hitam bulmuştur. Fakat, müskülü. tn kat'i surette izale edilmiş oldu” Kunu zannetmek hata olduğu gibi İngiliz mümessilinin raporun diğer fasıllarının müzakeresi | dolayısile tekrar hücuma kalkışmaması bakkak değildir. Kısa vadeli krediler hak- kında itilâf yok! mu» BERLİN, 22 A.A. — Berlinde) Almanyada bırakılmış olan ecnebi kredileri hakkında cereyan etmekte olan müzakereler, bugünden itiba- ren birkaç gün içinde inkitaa uğra- yacaklır. Bu âne kadar müzakereye zemin teşkil etmiş olan hiçbir mese- tinin tenzilini elde etmeğe matuf bu lunmaktadır. Amerikan murahbasları tam veya kısmi bir tahvile muarız bulunmak- tadırlar, Zira, bu tahvil Amerika bankalarının bılânçolarını fena bir vaziyete sokacaktır. Bu bankalar i- se buna her suretle mâni olmak is- temektedirler. İşte bu sebepten dolayı alâkadar Amerikan mahafilinde | kredilerin takriben 6 ay müddetle yeniden mu vakkaten temdidi derpiş olunmakta dır, Fakat, Amerikan mümessilleri borçların heyeti mecmuası için Gold Diskouto Banktan teminat almadık- ça bu muvakkat temdide muvafakat iş i fikrinde bulunmakta kabul kredisi olarak arzedilmiş olan senedattan bir kısmının güçlükle is- konto edilebilmesinden dolayı mem- ü, lik göstermiştir. Binnetice komitenin hususi tali ni senedatın tasnifi ameli- yesile iştigal etmektedir. Diğer ta- raftan Amerikalıların kredilere ait faizler misbetinin seneden seneye tedrici surette tenziline taraftar ol- dukları ve fakat bu en bü- yük mükülâtın İsviçre ve Felemenk murahhasları tarafından çıkarılmak- ta olduğu söylenilmektedir. İsviçre ve Felemenk murahhasla- rı, Almanyadaki sermayelerini bırak mak için faiz nisbetinin 07 B ilâ 9; 10 olmasını ve bu suretle hı bir “tehlike prim”i teşkil etmesini iste- #mektedirler. Geçen hafta Alman matbuatı ta- rafından uçurulmuş olan ül berdevam etmekte olduğunu göster mekten başka bir edi keratı üzerinde mes'ut akisler hâsrl «tmesi şüphelidir. Ve Almanyada bı| rakılmış olan kisa vadeli | krediler hakkında sene nihayetine kadar bir İşte cepheye dikilmiş mille lâvhası görmek isterken mec- liste böyle garip şeyleri yay- mak istiyen insanlar da bulu- nuyordu. Zafer kazanılmıştı. Türk or dusu, Büyük O Başkumandan dilen asgari satış Çatı bulma- dıkça satılmamasına karar ve- rilmiş olduğundan ve müzaye- dede fiatı arttıran M. Mernier- in verdiği fiat ta asgari fiatın çok ei bul satılmamış ğu dün akşam haber alınmıştır. i mal vücude getirilmesi ihtimali az- Yeni Avusturya bu | lunduğunu beyan eylemekte- * | nı bilmedikleri bir takım w BA I Mançuride MOUKDEN, 22A.A.— 50,000 kadar Çin'linin Mouk- den üzerinde bir çevirme hare- vetlerinin de bunları dağıtmak maksadile bir ileri hareketi yap makta oldukları söylenmekte. dir. 2000 haydudun Kaiyuan'ın garbinde kâin Erchaitzı sını haydutlara karşı o umumi taarruz başlanmıştır. Haydut- lara karşı yapılacak tecziye ha- reketini idreye memur kıtaanın kumandanı olan jeneral, Supin kai'dan Kaiyuan'a vâsıl olmuş- tur, Mumaileyh, muvakkat w- mumi karargâhını orada kur- muş ve o havaliye oralarda ş6- kavet icra etmekte bulunan hay dutlardan tatbir için yapılacak harekâtın idaresini eline almış- tır. Moukden'deki Japon umumi karargâhı, © neşretmiş olduğu bir o tebliğde Kintcheou'daki Moukden hükümeti taraftarları ile yağmegerler çeteleri arasın da sıkı münasebetler mevcut bu dir, Nankin hükümeti, istifa etti | NANKİN, 22 A.A. — Mil li hükümet, istifa etmişti İ LONDRA;22 A.A. —Rew ter ajansının Nankin'den istih- barına göre milli hükümet blok | halinde istifasını vermiştir. Tchang - Kai - Hek, Kuo -| Min - Tang'ın umumi içtimar- nin küşadı merasiminde hazır bulunduktan sonra tayyare ile Tche - Kiang'da kâin Tnchoua ğa hareket etmiştir. Tchang . Kai - Chek, askeri akademiyi ziyaret ettikten son ra askeri tayyare meydanma gitmiş ve saat 12 de yi: Hoover Moratoriumu Amerikan ayânının da tasdik etmesi bekleniyor VAŞİNGTON; 22 A.A. — Âyan wedlisi, Hoover! moratoriumunun tasdikine müteallik projenin müze keresine başlamıştır. Hükümete taraftar olan âyan aza «1, müzakeratı tesri için reye müra- cant tarihinin tesbitini talep etmek petile bir tesviye sureti o bulmağa çalışmışlardır. Bir itilâf hâsıl olamamışsa da ya- kında bir hal sureti bulunacağı ümit olunmaktadır. İtilâfgiriz olan muha- lif âyan azasının müzakeratı uzatma sından hâlâ endişe olunmaktadır. Ayanm, kabulü temin edilmiş gi- bi görünen moratoriumu tasdik ct- meksizin Noel yortuları münasebeti 23 KANUNUEYVVEL HARIiCi HABERLER yeniden başladı mı? Tchang-Kai- Chek tayyare ile meçhul bir istikamete gitti İliz murahhası M. Lotton, jene- veya bir gece celsesi akteylemek se-|'rikada memleketimiz için iftihar ile le içtimalarmı tatil etmesi de muh- temeldir. Ayan meclisi azasının heyeti mee muası, memleketin iktısadi vaziyeti. ni ıslah maksadile M. er tara- fından serdolunan büyük tekliflerin müzakeresine girişmek üzere mora- torium hakkımdaki müzakeratı bitir. Ayan azası, borçlu m de borçların tediye veya adem iyesi İ bakkında sür'atle tenvir edilmeleri lüzumunu müdrik bulunmaktadır. VAŞINGTON, 22 AA. —M Jhonson'un muhalefeti | karşısında âyan meclisi, içtimamı yarma tehir Şu halde moratoriumun Noel yor tularından evvel meclisçe tasdik e dilmesi şüphelidir. Kaliforniya" âya- ni, bazı arkadaşlarını kat'i i itilâfları Nasıl bir karar ittihaz edecek? LONDRA, 22 A.A. — Daily Te- : : legraph gazetesi, Washington'dan kabinesi itler elin ; SYDNEY, 22, A A Yı ın meclisinin moratoriumu tas si mili hülümel “Mi. Lyome'in | Bini midemi Denli elik riyasetinde teşekkül edecektir. | edilmektedir. N 1931 muharebe reye binerek hareket etmiştir. Hareketi hakkında büyük bir ketumiyet gösterilmektedir. Japonlar, takviye kıtaatı gönderiyor LONDRA, 22 A.A.—Mouk! 'den Daily Herald'a bildiril diğine göre Japon takviye kıta- | atı Mançuri'ye © müteveccihen Japonya'dan rsüfarakat etmiş ve bu suretle Mançuri'deki Ja; pon kuvvetleri miktarı 20,000 | kişiye iblâğ olunmuştur. Üç tren mühimmat LONDRA, 22 A.A, — To- kio'dan Times gazetesine bildi- rildiğine göre, mareşal Tchang Sue - Liang, Kinteheow'ya 3 tren mühimmat sevkettirmiştir Tahkik komisyonunun âza- ları tayin edildi CENEVRE, 22 A.A. — Ce- miyeti Akvam Lord Litton'nun riyaseti altnda olarak Fransız cenerali Ciaudel ile eski şarki Afrika Alman müstemlekesi va | lisi ceneral Schen&e ve Kont Aldobrandini ile Amerikalı mu tehassıs M. Hines'den mürek- kep bir tahkik komisyonu Man çuriye göndermeği kararlaştır- mıştır. Komisyon kânunusani ayında gidecek CENEVRE, 22 A.A. — Ce. miyeti Akvam nezdindeki İngi | ral Claudel (Fransız) ile sabık şarki Alman Afrikası valii umu misi M, Schnâe, İtalya'nın sa- bık Berlin sefiri kont Aldobran dini ve harp esnasında Fransa- da Amerika demiryolları direk törlüğünü ifa etmiş olan M. Hi- les'den terekküp edecek (olan Mançuri tahkikat komisyonuna riyaset edecektir. Amerikada iki Türk genci Darülfünunlarda mü- nakaşalı konferanslar veriyorlar Amerikanın İllincis mam da mühendislik tahsil ederek dokto-| sıhhat Şurası li Rifat Beyin oğlu Galip Rifat Bey ile Nevyork darülfünununda ulümu tcariyede ihtisas tahsili görmüş 0- lan gençlerimizden Nihat Bey Ame- kaydedilecek bir muvaffakiyet eseri | göstermizlerdir. Tahsillerini ikmal etmiş olan bu gençlerin darülfünun- da gösterdikleri muvaffakiyetler Nevyork'taki Türk - Amerikan dost lari” ve Amerika darülfünunları te- lebe cemiyetlerinin nazarı dikkatini celbetmiş ve kendilerine bu sene A- emerika dolaşarak munakaşalı konferanslar vermeleri teklif edilmiştir. Bu iki Türk genci- nin bütün mesarifi darülfünunlar ta- ebe cemiyeti tarafından deruhte e- dilmiş, 15 teşrinisaniden itibaren A- merika'nın muhtelif hükümetleri da ilindeki darilfünunları dolaşmağı başlamışlardır. Galip Rifat ve Nihat Beylerin verdikleri konferanslar A- merika'da alâka ve, takdir ile karşı- lanmıştar. Gençlerimizin konferans. larında müdafaa ettikleri tezler ve bu tezleri müdafaa hususunda gös- terdikleri ilmi kabiliyeti ve bilhassa ingilizce ifndedeki vukufları bir çok Konferanslarda munazare mevzuu olan meseleler şunlardır: “Türkiye Cemiyeti Akvama gir. meli mi7, Rusya'nın cihan siyasetin. den uzak tutulması doğru mudur?.. e ei ei dir ?, Makine teralkiyatından mi hükümetler yar. genç Robert Collâge de tahsilini bi- tri içün prn ZN PE Kahve, çaytacirlerinin teşebbüsleri neticesi İkinci kontenjan listesine sandık çayı ilâve edilecek mi? ANKARA, 22 (Telefonla) — Bugün İstanbul ve İzmir kahve tacirleri mümessillerinden mürekkep bir heyet şehrimize geldi. Gerek çay ve gerek kahveciler heyetleri vekilleri ziyaret ederek metaliplerini arzetmişlerdir. Oürendiğime göre hükümetin idhalâtın tahdidi kararının ilânından evvel sipariş edilmiş olup ta bedelleri tediye edilmiş bulunan ve halen gümrüklere gelmiş olan malların memlekete idhaline müsaade edilmesi bakıkında bir karar ittihaz tasavvurundadır. Bu karara varıldığı takdirde bedeli tediy* edilmiş olarak gümrüğe gelen çay ve kahve stokları da diğer eşya meyi nında sahipleri tarafından gümrükten kontenjan listesine tabi olmadan gekilsbilecektir. Diğer taraftan çaycılar heyetine ikinci kontenjan listesin- de mevcut olmayan hendek çayının ilâve olunacağı da vadedilmiştir. Bu kararları hükümet yeni bir kararname ile ilin edecektir. Kahvecilerin ikin ci listedeki kahve kontenjan mikdarını tezyidi hakkındaki talepleri ise is'af olunamayacaktır. İhtikârla mücadele lâyıhasında tadilât Lâyıha perşembe günü müzakere edilecek ANKARA, 22 (Telefonla) — İktisat encümeni bugünkü içtimanda Medlis heyeti umumiyesi tarafından kendisine bavale olunan ihtikârla mü- €ndele lâyihası üzerinde tetkiknita bulunmuş ve lâyihanm bir maddesini tadil etmiştir. Bu tağilâta göre herhangi bir şahıs veya ticaret müdürü ve iktısat mü- dürü gibi bir memur tarafından müddei umumiliğe vaki olacak şikâyet üze rine smiddei umumilik reseleyi mahkemeye intikal ettirmeden mütehassıs bir heyetin mütalensmi alacaktır. Bu mütehassıs heyet mahalli ticaret oda ları ve belediyelerin muayyen azalarından teşekkül edecek ve en büyük mülkiye âmirmin riyaseti altında bulunacaktır. Heyetin vereceği karar evvelemirde iddia edilen ihtikârın vuku bulup bal madığı noktasında iddia makamının hareketine esas teşkil edecektir. Mücs dele âyihasınm Meclisin perşembe in'ikadında müzakeresi mahtemeldir. Gureba hastanesi doktorlarının işleri ANKARA, 22 (Telefonla) — İstanbulda Yenibahçe Guraba hastahane | sinin etibba ve diğer memurini sıhhiyesinin zati muamelelerinin diğer be- lediye ve hususi idareler hastahanelerinde tatbik edilen usul veçhile Sıh biye Vekileti tarafından icrasınm temini maksadile bükümet Meclise bi kanun lâyihası tevdi etmiştir. , Gümrük memurları hakkında lâyiha ANKARA, 22 (Telefonla) — Dahiliye encümeni bugünkü içtimamda gümrük memurlardan hazine hukukunu izlâl edecekler hakkında teves- sül edilecek muameleye dair olan lyihayı müzakere etmiş ve bu gibiler hakkında inzıbat komisyonlarınca verilecek kararların Maliye Vekilinin tasdikile tekemmül etmesi esasını lâyihaya ilâve etmiştir. Evkafta tekaüt ikramiyeleri ANKARA, 22 (Telefonla) — Evkaf bütçesinde muhtelif fasdl ve madde leri arasında 19265 liralık münekale yapılması hakkında Meclise bir lâyiha m ınmuştur. Bu münakale tekaüt ikramiyelerinin verilmesini temis' C.H. Fırkası grupunda görüşülen meseleler ANKARA, 22 A.A. —C. H. Fırkası grupu bugün saat 15 te Afyon meb'usu Ali Beyin riyasetinde mutat içtimamı aktede- rek ruznamesine dahil bulunan yerli kiremitlerinin ecnebi kire. mitlerine tercihine dair tedabir ittihazı hakkında Kütahya meb. usu Hacı Mehmet Beyin Maliye vekâletinden sual mahiyetinde olan tekririni müzakere etmiş ve meselenin nazarı dikkate alına- cağı neticesile celseye nihayet vermiştir, Yunan- Bulgar münasebatı hak- kında M. Muşanof ne diyor? SOFYA, 22 A.A. — Yunanistan ile Bulgaristan arasındaki muallak meselelerin tasfiyesi için cereyan eden müzakerat hak: kında Başvekil M, Muşanof bir mülâkat esnasında demiştir ki: “Bizim arzumuz öteden beri ihtilâfların doğrudan doğruya ve muslihane halli idi, Bu yolda teşebbüslerde bulunduk ve bil- hassa Kafandaris . Molof mukavelesinin tatbikina mütedair iti- lâfnamenin arifesinde doğrudan doğruya uzlaşma yolunu buldu- ğumuzu zannettiğimiz bir anda tarifeleri iki misli tezyit eden Yu İm hükümetinin kararile karşılaştık. Ve teessürle hayrete düş” e Mücadeleyi istihdaf eden bu kararı, Bulgar efkârı umumiye si bir uzlaşmaya mâtuf olmak yolunda sarfedilen mesaiyi kolay. laştıracak mahiyette ddedemez. Maamafih ben doğrudan doğru- ya bir itilâfa vâsıl olmak hususundaki arzumun delillerini göster meğe azmettim.Müzakerata devam edilecektir.” Kayseride kaçakçılığa karşı tedbirler alındı KAYSERİ, 22 A.A. — Kaçakçılığın ve ihtikârın önünü al- mak için vilâyetçe şiddetli tedbirler alınmıştır. İzmirde 140 köy mektebi yapılacak © OIZMİR,22A.A. — Vilâyet dahilinde köy mektepleri inşaatı slam görülmemiş bir ve devam etmektedir. Köy bekteplori inşaatı çok ilerlemiştir. Yeni yapılmakta olan bu Le” bil mekteplerin deği 140 dir 4 e