23 Aralık 1931 Tarihli Milliyet Gazetesi Sayfa 5

23 Aralık 1931 tarihli Milliyet Gazetesi Sayfa 5

Farihi Tefrika : 9 Sabatay Zevi! Nakleden : R.N. Nihayet dönen rivayetlerin bütün hakikatı anlaşıldı Lehistan muharebelerinde Yahudiler eşya gibi bir bu tarafa, bir o tarafa veriliyordu Bu yahudiler harp halinde muharebe esiri gibi alınıyor- lar, Ukrayna ve Lehistan ya- hudileri bu suretle esir müame lesi görüyorlardı. Fakat yaha diler her hangi bir muharebe- ye giriyorlar o mıydı?.. Muha- rebe denilen vasıtaya ancak şu halde tevessül edilmez miydi?.. Ya arazisi olan milletler daha ziyade arazi elde etmek için, yahut © arazisi olmadığı takdirde toprağa malik olmak için harp etmezler miydi?.. Ya hudilerin ise (ne kendilerinin malik oldukları arazisi vardı, ne de araziyi tevsi etmek heve sine düşmüşlerdi. o Dünyanm her tarafına yayılan ve kendile rine bir yer arıyan yahudiler müstakil bir toprak değil, olsa olsa nefes alabilecek bir yer arıyorlar demekti. Tam mana sile yaşamak için değil de yal nız dünya yüzünde teneffüs edebilmek hakkına (o malik ol- mak içim uğraşıyorlardı... O nun için yahudilerin işine ge- len şey harp ve mücadele de- gil, belki sulh ve sükündan k baretti, Nihayet şimdiye kadar dö- nen rivayetlerin hakikati de anlaşıldı. Lehistan'da cereyan eden - muharebelerde yahudile rin tıpkı birer eşya gibi galip ve mağlüp taraflar arasında alınıp verildiği anlaşıldı. Yahudilerin bu vaziyetine dair gelen haberler yahudilik âlemini heyecana düşürüyor- du. Sonra yahudileri yalnız mu | harebelerde esir almmasile ik- tifa olunmadığı ve yahudileri toptan katlettikleri söyleniyor- du. Bu rivayetler arasmda bin- lerce yahudiden bahsediliyor. du, Fakat bu işitilen vakayiin derin sebepleri lâyıkile anlaşı- lamıyordu. Daha doğrusu kim se de bu ciheti düşünemiyor- du. Yahudiler kendilerini dün ya yüzünde en mümtaz bir ka- vim olarak telâkki ettikleri i- çin her halde yapılan bu kat- İilâmların bir gün gelip faille-| ri hakkında cezasız kalmıyaca ğına kani bulunuyorlardı. Bu ceza er geç zuhur | edecekti. Fakat ne vakit olduğunu kim. se kestiremezdi. Yahudiler leyhine yapılan şeylerin ceza- sı ne valit zuhur edeceği belli olmadıkça yahudilerin iztirap ve elemi. de o nispette artıyor | bulunuyorlardı. Yarının ne ola cağı saran bir (o şüphe ve tereddüt içinde yahudilik gün geçiriyor du. Lehistanda on bin yahudi nin katiiâam edildiği söyleni- yordu. Geriye kalanların da ez vira kalıyor- ha. Fakat (bütün bu vakayiin terihi sebeplerini — aramak lâ- zım gelirse bu sebepleri nere- de bulmalı?.. Yahudilik kaç a- sırdanberi daimi bir muhaceret halinde değil miydi?.. Merke. zinden uzaklaşarak dünyanın her tarafına dağılmıyor mıy- dı?.. Bu daimi muhaceret hep Ayni neticeleri tevlit etmiştir. Oradan oraya göç etmeğe mecbur olan bir kavim yalnız kendi mukadderatının acılıkla- rını çekmekle kalmaz. Ayni za manda gittiği yerlerde bulu- nan milletlerin her mukaddera | ları tındaki türlü © türlü icabatm tesirine tâbi oluyorlar. Bu maceranın cereyan etti» ği seneler zarfında en kesif ya- hudi kitlesi her halde Lehis- tan'da bulunuyordu. Bu kesif yahudi kütlesi orada yerleşmiş sayılabilirdi. kendi kendini ida re eden ve bulunduğu topra- ğın hükümetinin tehdit ve mü- dahalesinden az çok uzak kala bilen cemaat binde. yaşıyan yahudilik orada az bir istik İlle malik gibiydi. İcin işle. bilinemiyor, her tarafı | | ri ele geçirmiş, hayatın maddi şeraitine malik olmuş ve niha- yet kendi ruhani hayatmı yeni den tesis etmiş olan bu cemaat kendi dini ve adli işlerini baş- ka bir müdahaleye lüzum kal- madan kendisi görüyordu. Bun dan başka Lehistan'daki ya- hudi cemaatinin diğer taraflar da yahudilere çok ikiyeti vardı. Leh yahudilerinin dini reisleri muhtelif vesilelerle bir çok tefsiratta bulunuyorlar, din ahkâmma manalar veriyor lardı. Halbuki diğer taraflar- daki (o yehudiler de cemaatin bu hayatı yok denebilirdi. Le- histan'daki yahudi cemaatinin dini tefsirleri, diğer yerlerdeki yahudiler içim ehemmiyetli bir rehber halini alıyordu, Görülüyor ki, Lehistan ya- budilerinde fikri bir bayat ta başlamış devam ediyordu. < ana bakılırsa Lehistan ya hudisinin vaziyeti az çok em- niyet altmda olduğuna hükme dilebilirdi. Nitekim oranm ya hudileri de böyle zannettiler. Çünkü bu unsur (o Lehistan'm iktısadi hayatında pek mühim bir rolü oynam, lamış, bu hayatın inkişafını temine çalışır görünüyorlardı . Sözün kısası Leh yahudileri, yahudili ğin en müreffeh ve mes'ut de- nebilecek cemaati idi. Fakat bu vaziyetin devamı yalnız bir şartla kabildi: Lehistan'daki yahudiler yalnız iktısadi da ileri geçmiş olmakla iktifa etmeliydiler.. Halbuki iktısadi “ile yahudilerin önde bulun gibi bir vaziyet bir gün geldi ki dağın kalktı. Bu va ziyet kalkınca yahudiliğin bir takım * evsafı da o memleket halkına hoş © görünmez oldu. Bundan sonra da yahudiler aleyhinde tazyik başladı. Bu her tarafta bir misalime tesa- düf etmek kabil olan bu keyfi- yet Lehistan'da da böyle oldu. Lehistan'a gidip yerleşen yahudiler memleketin iktisadi şersitini inkişaf ettirmekte ö- ne geçmiş oldular. Fakat git- gide asıl memleketin halkı da onlardan birçok şeyler öğrene- rek öğrendiklerini tatbik etme ğe başlayınca vaziyet değişti. Asıl yerliler ticarette, alış ve- rişte yahudilerle rakip vaziye- te düştüler. O zaman yabudi. lerle yerliler arasmdaki yaban cılık kendisini bir kat daha gös terdi. Bunun neticesi olarak yahudiler tazyik edilmeğe baş- ladı. Bu sıralarda ise Katolik- lerin ve bilhassa o cizvitlerin kuvvet ve iktidarı arttıkça artı yordu. Hüküm ve kuvvet bun ların eline geçince yahudi a- leyhtarları bir kat daha kuvvet kazanmış oldular, Diğer bir nokta daha; Ya- hudiler böyle kendi aleyhtarla Er ile karşı karşıya gelmiş bir vaziyette kalmakla hemen vu- ku bulacak. o Muhakkak bir tehlikeye mi maruz bulunuyor lardı?.. Bu sualin cevabı hemen bir tasdıkı cevap olmıyacaktır. Çünkü yahudiler kendi muha- sımlarile uzun zamanlar böyle karşı karşıya kalıp yaşıyacak- lardı. O halde hemen vuku lacak muhakkak bir tehlikenin tehdidi altında kalmış olmıyor lar demekti, Çünkü yahudiler bulunduk memleketin mevcut olan bir ihtiyacma tekabül eden bir kitle demekti! Lehistan devletinde o vakit ler iki mühim kuvvet teşkil e- den“âmiller şunlardı: Hüküm- dar ve asilzadegân. Hükümdar yahudilerden vazgeçemezdi. A sılzadegün keza.. Yahudilik bu suretle hükümdar ve asılzade- gün kuvvetlerile yeni doğma- ğa başlıyan orta sınıf halkın kavveti arasında kalmış oluyor lu, (Devam var) Birinci sahifeden geçen yazılar! KE A SY NOEL AYM. Li MEYER Doktorların Hizmetleri (Başt 1 inci sahifedej- yorum; 1 — 1932 senesinden ve mü teakıp senelerde Tıp fakülte sinden ve ecnebi memleketler Darülfünunlarından neş'et ede- cek kadın ve erkek etıbbanın 8 teşrinisani 339 tarih ve 369 nu maralı kanuna nozaran2 se neden ibaret olan mecburi hiz- metleri kaldırmıştır. 1932 den evvel neş'et etmiş olanlar bu hükümden müstesnadır... 2 — Hizmeti (omecburiyeyi taahhütle masarifi devletçe'der uhte edilerek leyli tıp talebe yurduna kabul edilen talebe tıp tahsil müddetinin tamamını ve ya bir kısmını bu yurtta geçir dikten sonra herhangi bir tp fakültesinden tabip olarak neş- etlerinde Sıhhat vekâletinin Jü zum göstereceği mahallerde 3 sene müddetle hizmet ifasına mecburdur. 3 — İkinci maddedeki hiz- metten imtina edenler beş sene icrayi san'atten men ve bunlar için yurtta devlet bütçesinden sarfolunan mebaliğ kendilerin. den tahsil olunur. 4 — İkinci madde mucibince leyli tıp talebe yurduna kabul e dilen talebeler tıp tahsilini ter- keden veyahut sıhhi sebepler haricinde yurttan veya fakülte den daimi olarak çıkarılanlar- dan yurtta bulundukları müd- detçe kendileri için devletçe ya pılan her türlü masarif tahsil olunur, 5 — Etibbanın hizmeti mec- buresi hakkındaki 369, 1298, numaralı kanunlarla 161 numa ralı kararname ahkâmile 1219 numaralı tun 4 üncü mad. desinin etibbanın mecburi hiz- metine ait maddesi mülgadır. Kanun neşri tarihinden mute berdir. Poliste MİLLİYET ÇARŞAMBA 23 KANUNUEVVEL Kaçakçılık Lâyıhasında | Tadilât yapıldı (Başı 1 inci sahifede) Hıyaneti vztaniye Kaçakçılık yapanlar üç seneye ka dar ağır ceza görecekleri gibi eğer bu kaçakçılı memleket iktısadi- yat ve dahili idaresini sarsacak mahi yette bazı suçlar tahakkuk öderse mücrim bu cürümlerinden dolayı ay rıca ceza görecek ve bu ceza hiyane- ti vataniye derecesinde en ağır hap se bile çıkarılabilecektir. Bu suretle müteaddit cürümlerden dolayı verilen cezalar ayrı ayrı he- sap edilerek bunların mecmuu tat- bik edilecektir. Lâyıhanın bu hükmü doğrudan doğruya Türk ceza kanununun tev bidi ceraim faslının en ağır cezanm tatbiki hakkındaki ahkâmını yeni bir esasa göre tadil etmektedir. Hâkimler ve memurler Gümrük binaları haricinde ve ka- çak kapısı sayılan yerlerde vukua ge İen cürümlerin takip ve karara rap- tında vazifesini sui istimal edecek © lan memurlar, hâkim (dahi olsalar, bükimlör kanunundaki (haklardan müstefit olamayacaklar ve hakların. da Adliyece doğrudan doğruya taki- bat yapılabilecektir. Kaçakçılık suçlarında alâkadar mahkeme azaları ayrı ayrı haklı ka zayı haiz olacakları gibi bu kabil hü ferit hükümler verecekler ve bu hü- kümler temyiz mahkemesinde üçün cü ceza dairesi tarafından tetkik 0- lanacaktır. Bu maksntla mezkür temyiz daire sinde bazı tencikat yapılması muhte meldir, Temyiz mahkemesi bu kabil derler sit İlme basit bir sc bepten dolayı nakzedemeyecek ve sakiz İla bnm yüke sebepler « raştıracak ve eğer davalarda tatbik edilen maddeden bir yanlışlık olmuş sa cürmü diğer bir maddeye tatbik ederek karada tadilât yapabilecek | ve en kasa bir zamanda kararını ve- recektir. Yeni bir töyeha Gümrükler idaresinin esaslarını hazırlayarak Adliye komi verdiği iki maddelik bir lâyihaya ma- zaran kaçakçılardan müsadere edi len malların yalnız yüzde otuzu hü kümetin ihtiyar edeceği masraflara karşılık olarak tutulacak ve diğer yüzde yetmişi müsadirlere ve muh- birlere ikramiye suretile tevdi edile cektir. Yeni kaçakçılık kamitunun tatbi- kına devamı lüzum görülmediği za- man kanunun me kaldırılabilmesi verilmektedir. mer'iyetten yöti hükümete Haliçte dün şüpheli bir ceset bulundu!. Uzun müddet suda kalan bu ceset Yemiş'te teşhir ediliyor Polis, dün Haliçte bir ceset | ya konmuştur. Hüviyeti tesbit | bulmuş ve çıkarmıştır. Öğleye doğru, Rüsumat şmemurlarm- dan Cevat Efendi Yemiş açık- larında, parçalanmağa yüz tut muş bir ceset görmüş ve zabi- tayı haberdar etmiştir. Polis- ler, bir sandalla denizin ortası- na gitmişler ve yüzmekte olan cesedi çekerek karaya getirmiş | lerdir. Cesedin bulunduğu, müd detumumi de haber veril. miş, tıbbı adli doktoru cesedi muayene etmişlerdir. uzun müddet denizde kalmış olduğu için yüzü ve vücudü kıs men parçalanmış olduğundan eşkâli tamamile tesbit edileme miştir. Maamefih 30 yaşlarm- da kadar olacağı tahmin edilen bu erkek cesedi üzerinde siyah bir fanile ile boğazına sarılı si- bu | yah bir bez bulunmaktadır. Ce- set teşhis edilmesi için bir arsa Irakta yeni Müsademeler IRAK, 22 A.A.— zan şeyhi taraftarlarına karşı yapılan bir mücadele esnasında muntazam askerlerden 12 ne- fer ile bir zabit ölmüştür yirmi âsi de keza telef olmuştur. Bir şikâyet ” Bazı mükelleflere yanlış ve fazla vergi tahakkuk ettirildi- ğine dair belediye hesap işleri müdürlüğüne bazı şikâyetler vaki olmuştur. Daimi encümen bu şikâyetleri tetkik edecektir. edildikten sonra cinayete mi, kazaya mı kurban gitmiş oldu ğu anlaşılacaktır. Ölümle tehdit Beyoğlunda oturan Seniye | H. isminde bir kadın Taksim | polis merkezine müracaatla, İ kendisinin Hasan isminde bir şahısla kardeşi tarafından ö- lümle tehdit edil, i iddia ey lemiştir. Polis tahkikat yap- maktadır. Neden vürdu? Gedikpaşada oturan Muami- mer Et. evvelki gece saat 12 ye doğru evine giderken Sabah isminde bir Ermeni önüne çıka rak ansızın, Muammer Efendi- Yi yaralamıştır. Muammer Ef. tedavi altına alınmiş, Sahak ta yakalanmıştır. Yeni Yunan Krovazörü CENEVE, 22. AA — Yu. © İnan hükümeti nam ve hesabı Da Sestri Powente tezgâhların. da inşa edilmekte olan Sretsai krovazörü hükümet” memurla- rile Yunan orta elçisi hazır bu- lundukları halde denize indiril- miştir, 4 üncü Muhtelit nunun iade edilecek emlâk me selesi ile meşgul olan 4 üncü bürosu dün. akşam M. Ander- sonun riyasetinde toplanmıştır. kümlerle işgal ödecek hâkimler mün | 1931 !I Karadenizde Fırtına (Başı 1 inci sahifede) pa kar yağıyordu. Bu kar dün geç vakte kadar kâh yavaşlaya | rak, bazan tipi halinde böylece devam etti, Maamafih mevsimi nazarı dikkate alarak bu karı çok görmemek lâzımdır. Gelen malümata nazaran Balkanlarda ve memleketin ekser mıntakala rında kar vardır. Memleketi- mizde en az suhunet nakıs 16 ile Erzurumdadır, Balkanlarda Romanyada ve Sofyada derecei hararet nakıs 6, Belgratta na- kıs yedidir. Bulgaristanm ri yerlerine kar yağmaktadır. Karadenizde fırtına bekleniyor Karm bu gün de devamı muh temeldir. Yeşilköy rasat merke Zinin dün akşam verdiği rapora nazaran dün gece veya bugün sat merkezi dün akşam bu habe re bildirmiş ve liman dahilinde tertibat alınmasını, Karadeniz- de hali seferde vapurlara li- manlara iltica etmeleri için tel sizle malümat verilmesini tav- siye etmiştir. Inhisarlarda Paketlerdeki Sigara kâğıdı Behçet B. şikâyetlere | İ karşı ne diyor? Bakırköyünde Ali Pehlivan dün gazetemizde çıkan mektu- İ bunda içinde 20 gram tütün. bulunan yenice paketlerinde ancak a yapraklı bir defter rek şikâyette bulunuyordu. Dün tütün inhisarı umum mü- | dürü Behçet Beye müracaatla, | bir çok kimseleri alâkadar © den bu mesele hakkında, fikri- ni sorduk. Behçet B. kariimi- zin şikâyetine cevaben şu iza- hatı verdi: i — Yenice tütün paketlerin- | deki kâğıt miktarı yakında ©- tuz yaprağa iblâğ edilecektir. | Bu cins tütünün bir de ha- nımlara mahsus olanı vardır ki içinde 45 yaprak mevcuttur. Diğer 25 gramlık tütün paket- | lerindeki kâğıt miktarı da 31 İ den 35 e iblâğ edilecektir. | Yalovaya Tayyare postası Vecihi Beyin güzel bir teşebbüsü Tayyareci Vecihi Bey bu s€- ne yaz mevsiminde İstanbul i- le Yalova arasında tayyare se- ferleri tesisine karar vermiştir. Vecihi B. bu seferler için deniz tayyaresi istimalini düşünmek tedir, Bu takdirde İstanbul ile Yalova arasmdaki mesafe 15 dakikada katedilecektir. Vecihi B. bu.seferler için hükümetten müsaade istiyecektir, Vecihi Beyin yeni konferansı Teyyareci Vecihi B., bugün saat on altıda Feyziye lisesin- de tayyarecilik hakkında bir konferans verecektir. Harp malüllerinin terfihi için Harp malülleri cemiyeti na- mına malüllerin hukukunu mü- dafaa için Ankaraya gitmiş o- lan ikinci reis Zeki Bey avdet etmiştir. Zeki Beyin verdiği malümata göre, murahhaslar u mum erkânı harbiye reisi Fev- zi Paşa gr ziyaret © derek, bir saat kadar görüşmüş ler, cemiyetçe kabul edilen ar- Zu ve temennileri arzetmişler- Ticaret işleri umum müdürlüğünden Sigorta Şirketlerinin teftiş ve murakabesi hakkındaki kanun hüküm- lerine tevfikan yangm sigorta muamelâtile iştigal eylemek üzre tescil edilmiş olan ecnebi sigorta şirketlerinden (Aben ve Münih — Aachener und Müncbener Fever Versicherungı — Gesellechaft) sigorta şirketi bu kere müracaatla şirekt bissedarlar heyeti umumiyesinin 6-5-930 ve 7-5-931 tarihli içtimalarında şirket sermayesinin yirmi milyon marka iblâğına ve esas mukavelensmenin sermayenin, yeniden ihraç olunacak hisselerin temettüe sureti iştirakinden, her hissenin kıymeti itibariyesinden tediye olunacak mıkdardan, hissedarların sahip olacakları azami hisse enıkda- rından, meclisi İdarenin melik olacağı hisse mıkdarından hissedarların malik olacakları rey mıkdarından, beşyüz bin mark rymetinde hisseye malik hissedarların reye iştirak edip edemiyeceğinden, heyeti Teftişiye arasının sahip olacağı hisse mıkdarından bunlara verilecek maktu ücret- ten, nakdi mevcudun sureti istimal ve oümalandırılmasından bahis I inci maddenin bicinci fıkrası, altıncı maddenin 4 üncü fıkrası, 9 uncu madde, 11 inci maddenin 1 inci fıkrası, 28 inci madde, 32 inci maddenin | inci ve Z inci fıkrası, 3$ inci maddenin 1 inci fıkrası, 38 inci ve 43 üncü sadde- lerinin tadiline karar verildiğini bildirmş ve lâzemgelen vesikayı vermiş- tir. Keyfiyet kanuni hükümlere muvafık görülmüş olmakla ilân olunur. KARON Alman Boyoğin Tümel o meydanında 523 kitaphanesi Norjske Orient Linie Yakında Avrupa imanları için ha- seket edecek vapurlar: Karadenizde müthiş bir fırtına || Keryeç bandıralı HALLİNGDAL vukubulacaktır. Yeşilköy Fa-| vapuru limanımızda. Yakında İstanbul ve Marmara ri Limana ve alâkadar mahalle | gimanları: lan Anverse doğru ha- reket edecek vapurlar: BİRGİT vapuru lümanımızda. Tafsilât için Galata, Prenkyan Hanında Theo. Reppen Vapur A- centalığına müracaat olunması. Tel B. O. 2274. ahır satar. ONO: Maksudiye Han No. 35 M. Derviş İKALKOLEOL gi — < m JINYU Balıkyağı Hulâsası VİTAMİN A.B.D. ki hazmı kolay ve kokusuzdur. Reveyonlarmız için G.H. MUMM CORDON VERT ŞAMPANYASI müstesna Fiat: Şişesi 925 T.M. rası İstok bitmeden todarikte is- tical ediniz. Taptan satış için hususi şerait. Eski Lloyd Han No. 7 Tel B. O. 1837. Doktor Rusçuklu Hakkı Beyoğlu, İstiklâl caddesi Büyük Parmak kapu, Afrika İhanma bitişik Apartman No 21.— Tel: Beyoğlu 2797. Saat: 14-18. Doktor Hafız Cemal | Dahiliye hastalıkları mütehassısı Cumadân maada hergün öğ- leden sonra saat (2,30 dan Se) kadar İstanbulda Divanyolun- da 118 numaralı hususi daire- sinde dahili hastalıkları mua- yene ve tedavi eder. Telefon: İstanbul 22398. Sıra numara- sını beklememek isteyenler, kabineye müracaatla veya te- lefonla randevu almalıdırlar. dir. Bu teşebbüsler meyanmda bir malüller sarayı vücude geti rilmesi için milli saraylardan birinin malüllere tahsis imkânı olup olmadığını da sormuşlar. dır, Fevzi Paşa bu hususta yar dumda bulunacaklarını vadet- mişlerdir. Malâllerin terfihi i- çin, Avrupadaki kanunlar tet- kik edilerek, vücude getirilen bir proje Paşa Hazretlerine dilmiştir. TAVİL ZADE Vaj AYVALİK POSTASI Selâmet vapuru her Perşembe akşamı on yedide Sirkeciden hareketle Gelibolu, Çanakkale, ve Körfez tarikile Ayvalığa a- zimet ve avdet edecektir. Yolcu bileti vapurda da ve rilir, Adres: Yemişte Tavilza- de Mustafa biraderler. Tele- fon: 2,2210. SEYRİSEFAİN Merkez acenta: Galata Köprü başı B. 2362. Şube A. Sirkcc Mühürdarzade han 2. 3740. 22 Kânunevvelden itiba- ren Haydarpaşa Kadıkö; hattınm 2 numaralı sefer. Perşembe, Cuma, Pazar gün lerini takip eden gece yap lacak ve 59 numaralı seferi de Perşembe, Cuma, Pazar, günleri icra olunacaktır. Bundan hariç günlerde bu seferler yapılmaz. 25 Kânunevvelden itiba ren Haydarpaşa Kadıkö; hattının 38 ve 37 numaralı seferleri yalnız cuma günle- Âi 24 ve 23 numaralı seferleri de kış mevsimi müddetince aer gün yapılmıyacaktır. Yalnız Cuma günleri A İdalar hattının 3,13 ve 10,14 numaralı seferleri 25 Kânur evvelden itibaren oyapılmı- KARADENİZ POSTASI Erzurum vapuru 23 K. evvel arşamba günü akşamı Sirkeciden ha- seketle (Zonguldak, İnebo Tu, Samsun, Ordu, Kireson. Trabzon, Sürmene ve Rize- ye gidecektir. Fazla tafsilât için Sirkeci Yelkenci hanmdaki acente- 'iğine müracaat, Tel 21515 KARADENİZ POSTASI Kalkavan zadeler idaresinde İKTİSAT eznuii Buevvel PERSEMBE günü 15 de Sir keci rıhtımından hareketle (Zon- guldak, İnebolu, Gerze, Evreaye, Abana, Samsun, Fatsa, Giteson, Trabzon, Rize, Mapavri, Pazar, Ev havi) iskelelerin hareket edecek- tir. Yük.ve yolcu çin Sirkecide Paket portahanesi karşısmda Yeni Handa 35 No. müracaat, Tel 2,1062, Dr. A. KUTiEL Cilt ve zührevi hastalıklar teda. vihanesi. Karaköy, büyük mahallebi ci yaninda 34. İİ TE TET ETTİR ALLA # ELE İD A mea A A AN