22 Mayıs 1932 Tarihli Milliyet Gazetesi Sayfa 7

22 Mayıs 1932 tarihli Milliyet Gazetesi Sayfa 7

İş ve işçi iş istiyenler 403 — Sirkeci Ebussnut caddesi No 62 Sumi Ef. 25 yaşmdadır me İmuriyet arıyor. 35 lira maaş isti- | yor. Taşraya gider. 404 — Kadırga talebe yurdun. 'da Mehmet ef., her gün öğleden sonra her hangi bir iş olursa ya par, 20 lira maaş İstiyor. İİ 406 — Fatih zincirli kuyu Nu: ili rettim caddesi No. 28, Funt ef.19 İİ yaşındadır. Memuriyet örsyor.taş- raya gider. 406 — Üsküdar Yıldız oteli No. 15 İbrahim of, 19 yaşmda- dır, okur yazar, kapuculuk, han 'demelik, kamarotluk, garsonluk işleri yapabilir, 25 lira maaş isti- yor, taşraya gider. 407— Almanyanın deimler Die- sel motör ve elektrik fabrikalar. 'da beş sene ikmali tahsilden son- ra makina ve oksijen elektrik kay Darülüceze civarmda Rifat Beyin tuğla barmanındaki üç metre derinliği bulunan havuza on beş yaşında Ayancıklı Musta» fa oğlu Asım yıkanmak için gir miştir. Zavallr çocuk yüzmek bik mediği için boğulmuştur. Otomobil çarptı Taksim'de şoför Nuri efendi- nin idaresindeki 2517 numaralı stomebil Güzide Hanıma çarpa- rak yaralamıştır. Bir cerh Cibalı'de 15 numaralı hanede oturan Şaziye Hanımı, kazma ile yaralamıştır. Papaz hacılar Kudüsten şehrimize İspanyol ve İtalyan papazlarından mürekkep 67 hacı gelmiştir. Bu papas hacılar, dün müzeleri gezmişlerdin, bugün Tevere vapurile memleketlerine ha- reket edeceklerdir. Yunanlı seyyahlar Amerika'da tevattun eden Yunan lılardan mürekkep bir seyyah kafile- im Tanı İşsizlere iş, işçi İ istiyenlere işçi buluyoruz! işsizlere iş bulmak için Milliyet fl! tavassut ediyor il Bize yazınız! ülkem işimizi - | elinizde ne san'at vardır, ne i | mektuplarını Memlekette İdama Mahküm | Oldular Denizli ağır ceza mahke- mesinde bir karar Denizliden yazılıyor: — Deniz li mahkemesi mahitimizde büyük İİ bir alâka ile takip edilen bir da- vayı intaç etmiş ve kararmı ver- miştir. Bundan bir müddet evvel Çalın deniz köyünde bir kadın meselesi yüzünden Alâi ustafa İsmin İİ de birini beş kişi birden üzerine hücum etmek suretile feci bir $€- Yakalanan eyecanlı safhalar arzetmiş ve nihayet müd deiumumi tarafından (katillerin idamları talep olunmuştu. Cinayet mahkemesi maznunla rm müdafaalarmı — dinledikten sonra kararını vermiştir. Katiller» | den Kadir, Osman ve Süleyman idama, ve bunlara kanlı işlerinde | yardım eden İsa ile Mestan da o- nar sene ağır hapis cezasına mah | küm olmuşlardır. ze bildirirlerse bize müracaat et miş ve adreslerini bırakmış olar İİ işsizleri kendilerine bildireceğiz Bu suretle hem işsiz kalan memeleketin neresinde iş bulabi leceğini bilmediği katilleri müfit hizmetler deruhte etmeleri. De yardan etmiş olacağız. Hususi müssscsat sahipleri de bu husustaki ihtiyaçlarmı bize bildirirlerse memnuniyetle kayd edeceğiz, 41 — Kime ve nasıl işçiyel ihtiyacınız var? 2 — Nasıl iş istiyorsunuz, İİİ mizde kuduz bü Vİ . Kedi bu işi yaptık- tan sonra ortadan kaybolmuş ve | bugüne kadar bulunamamıştır. | Evvelâ Çaldıran şube reisini 1- ran bu kedi, orada hemen yaka- lanmış ve bir kafese konarak Da- kadar ücret istersiniz, İst bul haricine gider misiniz, hususi bir şartımız var mı? Bize bildiriniz. Memur, kâtip, muhasip vey) diğer hizmet talep edenlerle ihti. şaç sikiyizeiiamiasmli da in Çe eee | de her nasılsa kafesten kurtulup | kihat yapmak > | yarınki içtimaları | İ Lübnan'ın İ Gayri mübadiller yarın öğeden | : . İ sonra Halkevi'nde lanacaklar, | İdaresi vi Ankaradan dönen heyetin izahatıni dinliyecekler ve Maliye Vekiâletinin | müzayedeye çıkarılan Yunan emva- | Kararnameler ısdar edebilecek bir Fran- Binin gayri mübadillerin kuracakları | resmi bir teşekküle devretmek tek- | sız hâkimine verilmiş Beruttan Adana gazetelerine lifi etrafımda görüşeceklerdir. Gay- rimübadiller cemiyeti Kongresi de çarşamba günü ayrıca o toplanacak- tır. Geli ME gayrimikedik yazılıyor: Hiç beklenilmeyon bir | ler, cemiyet idare heyetini tenkit i- hâdise: Su komser, ir | gin hazırlanmaşlardar. lâ bnana bir Fransız haki rami, suretile Lübnanda teşri o hayat söndü. Bu suretle Lübnan doğrudan doğruya bir müstemleke gibi ida- | sine getirilen ve harice (o kaçırıl; | edilecek ve her şey bir Fransız | mak üzere Taş handa eşyayı tüc- | ninin emrine tabi olacaktır. | cariye arasına gizlenilen ve hangi | Lâzikiye gibi... devre ait olduğu henüz anlaşıla- Bu hareketi (muvakkat) mıyan hali tabide bir taş lâhit şim rem 'emirna. | polis tarafından ele geçirilmiş ve mesinde, Lübnan'da iktisadi buh- ran dolayısile (1) masarifte ten- için olduğu tasrih edilmektedir. Suriye meclisinin de içtimai çok şüpheli görülmek- tedir. İ Bilhassa Fransa intihabatında Sosyalistlerin zaferi Suriyenin kadderati üzerinde de müsssir lacağı söyleniyor. Vataniler Şam dan bir heyet seçerek Fransaya ö için teşebbüsatta bahu | nuyorlar. Bu heyet yeni Fransiz ricaliyle temas ederek Suriyenin müstakbel vaziyeti etrafında on- larla anlaşmak için çalışacaktır. Şamda bu hususta azami faaliyet sarfedilmektedir. Yeni Lübnan hükümeti reisi 0- Fransız hâkim, kanun miz kararnameler indi rma mezundur. Eski kabine Mersinde tarihi bir lâhit | Mersinden yazılıyor: — Mer- | kay. İ keri hakime ait olduğu zannedil- İ mektedir. İskenderi Kebirin hoca sma ait olduğunu söyleyenler de var, Lâzrm gelen tetkikatta bulun- mak üzere Adana Müze müdürü Halil Bey şehrimize davet edil miştir. | İkinci Ticaret Mahkemesinden: Şalom Fresko mahtumlarına ait o- lap Hugo Stnnes müessesesine mer bun bulunan ve İstanbul İthalât gümrüğü Saray burnu antereposun da 5-6 numaralı anbarlarında bulu- İ man 10 sandık lanıbanım 9-5-932 ta- | i ribinde yapılan müzayedede kıyme- i mühammeneyi bulmadığından i kinci artırma olarak 25.5.532 tari. vassutu yapacağız. İş isteyenler de, işçi ve memur arayanlar di “İstanbul, Milliyet İİİ kaçınmış ve etrafa saldırmaya baş lamıştır. Nihayet iki kişiyi rsardık | tan sonra ortadan savuşmuştur. Kedi çok güzel ve sevimli bir Van kedisidir. Bir gözü sarı, bir göz de mavidir. Malatyada fırtına Malatyadan © bildiriliyor: — Son günlerde çıkan şiddetli fırtına bilhassa meyva ağaçlarını » Fortına- tmna göndermelidirler), Bu, memlekete ve vatan İğği daşa yapılacak en büyük hiz ir, istiyenler İtalyan, Belçika, İngiliz gurupla- İl rında mütehassiz usta bağı ve sant ral şef olarak fabrikalarda ameli ve nazari olarak çalıştım ve memn-İ leketimizde wmhtelif fabrika mon Ağaçlar üzerinde bulunan ham meyvaların mühim bir kısmı rüz- gür tesirile yerlere serilmiştir. Bazı ağaçlar da köklerinden ko- parak kıkılmıştır. Ayrıca bazı şük binalar ve barakalar da sara uğramıştır. i Duvarda köpek leşi Gemlikten bildiriliyor: — Ka- sabamızda üç gün evval gi İÜ hâdise olmuştur: Henüz hüviyeti meçhul birisi, sokakta bulduğu bir köpek leşini Belediye reisinin İ oturduğu evin duvarına (asmış, savuşmuştur. o Köpek leşi bir: sonra görülerek duvardan kaldı. rılmaş ve atılmıştır. Bir milyarder Bergamada Tağundan terhis edilmiş orta tah- sili görmüş, tahsilderirk, mun kiplik gibi memuriyetler arıyor, Milliyet iş bürosunda H. E. rü-! muzuna müracaat 409 — Beşiktaş | İhlamur Nar & ve tesviyecilik işlerinde müte- İNİ! Bergamadan yazılıyor: — Ber bassıs olarak bir çok müessese" İİ gamada âsaratikn— kafriyatını, İİİ öç seneden beri nakdi muaveneti- le idame ettiren Amerika milyar derlerinden M. Oberlender zevce sila birlikte Bergamaya gelmiştir. | Lehistanla Ticaretimiz a Bergamanın münevver ailelerin. den birçok Hanım ve Beyler ha- zer bulunmuşlardır. Avukat Fehmi Bey, ziyafet ©3- masında gayet fasih o Fransızca bir nutuk irat ederek aslen Al- man olan M. Oberlender'in büyük harp esnasındaki © fedakârlığını zikrettikten sonra Bergama haf tiyatı ile alâkadar olmasmdaki ehemmiyet ve kıymeti izah etmiş “ Fehmi Bey bilhassa demiştir S:fir M. Olsonski mezunen Varşovraya gidiyor batı hakkında şu beyanatta balun- muştur; — Bergama hafriyatı yalnız tarihi tenvir etmekte O kalmıyor. Bugünkü Medeniyete, bugünkü barsa rehberlik ediyor. Bu itibar- la cihanşümul bir şöhreti ilmiye- yi haiz olan profesör M. Vigand & tarafından idare ei bu mesai z ilmi taharriyat karşısında hür- caktır. Lehistan Türkiyeden tütün, | yeti iniz. incir, üzüm, fimdek,* hal etmekte. | ver oi dir. Türkiyede bizden madeni mevat ve alâti ziraiye ithal #diyor. Yemi ti- caret iki memleket ti- viye edeceği şüphesizdir.” Avusturya sefiri veda ediyor Tekaütlüğünü talep eden Avus- turya sefiri M. August Kral cenap- ların fevkalâde hizmetlerine mükâ faten Avusturya reisi cümhuru ta- rafından yıldızlı altın iftihar madal- yası ile taltif edilmiştir. Şarkta uzun müddet mühim vazi- M. Oberlender bu nutuklara mukabele ederek hakkında yapı- lan tezahürattan çok & memmun kaldığını, çok enteresan ve ehem miyetli olan yeni hafriyattan fev kalâde mütehassis olduğunu söy- lemiş ve demiştir ki: — Bu âsarıatika Nevyork'un yakminde olsaydı ilk hamlede iki milyon ziyaretçi bulurdu. Milyarder M. Oberlender, mü- ze müdürü Kantarağası zade Sa- lâhattin Bey Mezarlık © başında Dikili taşta başladığı mühim haf- riyatı da neticelendirmek vadin- de bulunmuştur. Bu taktirde haf- riyat pek kısa bir zamanda intaç dilecektir. tanınmış bir diplomattır. Bugünler- de vedanamesini reisicümhur Hz. ne takdim edecektir. | mutla #© | Kasımpaşada, Hasköy Keçecipiri mahallesinde, Halil B. sokağın mı bir müdür olarak bu hâkimin inde vazifelerine devam €- decekler ve her birine bir de mü- şavir verilecektir ki bu müşavirle rin vazifesi malâmdur, Bu karar eşredilir edilmez Lübnan meclisi son defa olarak içtima etmiş ve bir protesto tanzim ve âli komiser | liğe tevdüne karar vererek dağıl- | mıştır. Bütün matbuat, Lübnanda teşrii hayata nihayet (overen ve iyetle idareye ( benzeyen yeni kanunu protesto etmektedir. hinde çarşamba günü sani onda a- İ ik artrıma suretile satılacağından taliplerin yevmi mezkürde hâzır bu lunmaları ilân olunur. mastas İko Nomidinin kayt ve tesbi- & deyun müddeti | hitam bulundu. gundan tanzim olunan — sira defteri sureti alacaklılara irsal ve aslı bera- yi tetkik açık bulundurulmakladır. Alacakdarı kısmen veya temamen ka- bul edilen alacaklıların 14-6-932 sa- k günü saat onbeşte toplanmada hazır bulunmak üzere daireye mü- racaatlar tilân olunur. Hüviyeti anlaşıldı Ağva'da Cendire sahilinde bir ceset bulunmuştu. Cesedin geçen lerde batan Mehmet kaptanın ge- misinde tayfa Halil İbrahim oldu ğu anlaşılmıştır. Emniyet Sandığı Emlâk müzayedesi Kat'i karar ilânı Edirnekapıde, Çakırağa mahallesinde, Hançerlikilise sokağın. dü eski ve yeni 22 numaralı mukaddama hane elyerm altmış altı arşın arsanm tamamı, Salmatomrukta, Kefevi mahallesinde, Taşçı sokağımda, eski ve yeni 2 numaralı mukaddama hane elyevm yüz arşın arsanın tamamı, Beylerbeyinde, Havuzbaşında, eöki 12/40 yeni 12/52 numara. lı dört dönüm ârezi ile münhediii hane arsasının tamamı, Çakmakçılarda, Tayahatun mahallesinde, Valdehanı ikinci ka- pı dahilinde eski yeni 39 numaralı yüz yirmi sekiz arşın arsa İ üzerinde bilâ hava bir odanın tamamı. da, eski 1İ yeni 31 numaralı mukaddama hane elyevm altmış bir arşın arsanın tamamı, Beylerbeyinde, Bürhaniye mahallesinde, Halit B. elyevm Bayır sokağında eski 2, 2 Mü. yeni 36, 36/1 mumaralı maa bahçe bir köşkün tamamı, Beyoğlunda, Hüseyinağa mahallesinde, eski Bülbülderesi yeni Vişne sokağında eski üç defa 6 Mü. ve yeni 24, 26 28 numaralı maa dükkün bir hanenin tamamı. Eyipte, Kızılmesçit mahallesinde, Balcıyokuşu sokağında, es. ki, yeni 12 numaralı maa bahçe bir hanenin tamamı. Çubukluda, Çayır sokağında ski 31 ve yeni 36, 36/2 numaralı iki hanenin tamamı, Üsküdarda, Yenimahallede, elyevm Pazarbaşı mahallesinde Karamanlı sokağında eski 27 yeni 21 numaralı bilâ (o hava bir dükkünm tamamı, Usküdarda, Selâmi Ef. mahallesinde, Kerestecimancil sokağın da eski ve yeni Z numaralı dört yüz arşın muhterik hane arsası. ilâ 88 numarelı yüz otuz bir arşın münhedim dükkân arsasının tamamı, Yenikapıda, Kâtipkasim mahallesinde, Sandıkburnu sokağın. da eski 38 ve yeni 40 numaralı altmış sekiz arşın o münhedim dükkân arsasının tamamı, Hi seksen arşın arsanın tamamı. fandalık mahallinin tamamı, Üsküdarda, İcadiye, Yazmacıavadıs sokağında — eski 14 yeni 18 numaralı beş yüz doksan yedi arşın on iki parmak muhterik hane arsasının tamamı, Arnavutköyünde, Çarşımeydanmda, eski 71, 73 ve yeni 45, 43 numaralı iki yüz otuz yedi arşından ibaret münhedim hane ve dükkân arsasının nısıf hissesi, Sandığın malı olup yukarıda cins ve nev'ile mevki ve müştemi- lâtt gösterilen gayrimenkul emval (31) gün müddetle satılığa çıkarılarak müzayede bedelleri haddi lâyikında fm yel Sandığı Mütiliğinde Merhunatın Cins ve Nevile Mevki ve Müştemilâtı Borçlunu ismi Saraçhanede Dülgerzade mahallesinde atık Yaş. kuyu cedit Küçükmeydan sokağında atik 72 cedit 23 numaralı bir hanenin tamamı, Nuri Bey Bakırköyünde Karahüseyin çiftliği mevkiinde 2- tik LI, 11 cedit 36 numaralı maa tarla bir hanenin tamamı. Mehmet Tevfik Bey. Şehremininde Ereğli mahallesinde £ Camişerif sokağında eski 20 Mü. ve yeni 6 numaralı maa bahçe bir hanenin tamamı, Salih Ef. Eyipte Zeynephatun mahallesinde İdrisköşkü s0- kağında atik 25-27-27 Mü, 27 Mü. 27 Mü. ve ce- i iki bap hane ve iki samarlık ve ağılı müştemil bir ahırın tamamı. Salih ve Haşim Beyler Avratpazarında Kürkçübaşı Ahmetşemsettin ma hallesinde Küçüklanga sokağında atik 144-146. - 148 ve cedit 152 . 152/1 numaralı dükkânı müş- temil bir hanenin tamamı. Hafız Ahmet EK. Karakümrükte Haticesultan mahallesinde Kara- baş caddesinde atik 84 cedit 108.108/1 numaralı tahtında bir dükkân: müştemil bir hanenin ta- mam, Recep Ağa Üsküdarda Selimiye mahallesinde atik kışla cad desi cedit Dayakadın mahallesinde atik 11 cedit 69 numaralı bir hanenin tamamı. Zati B. bilasale ve Abdulhakı B. tarafından Zatigül H. bilvekâle Şehvafada Mollahüsrev mahallesinde Cukurçeşme si sokağında atik 10 cedit 20 numaralı maabahçe bir hanenin tamamı, Güldan H. Samatyada Hacrhüseyinağa mahallesinde Arap. kuyusu sokağında atik 4 ve cedit 2 numaralı bir hanenin tamamı. İsmail EF. Kumkapıda Çadırcıahmetçelebi mahallesinde Ba İe atik 69 cedit 95 numaralı bi i, Mm. Efrosini Bakırköyünde Kartaltepe mahallesinde Avniye sokağında atik 5 cedit 1 numaralı maa bahçe bir hanenin tamamı. Esma Hayrünnüsa H. Drağmanda Tercümenyunus mahallesinde Drağ- man caddesinde eski 27 cedit 71 numaralı maa bahçe bir hanenin tamamı. Halil E£. Beyoğlunda Feriköy mahallesinde Kostantin s0. kağında eski 57 yeni 179 numaralı bir hanenin tamamı, Nevart H. Balıpaşada Çadırcıahmetçelebi mahallesinde San dalcı sokağında eski 24 yeni 16 numaralı bir ha. nemin tamamı, Vircin ve Takuhi H.lar .Cumartesipazarında Akşemsettin mahallesinde Çukurçeşme sokağında eski 63 yeni 83 numaralı kârgir bir hanenin tamamı, Hasan EF. Aksarayda Muratpaşa mahallesinde Topkapı caddesinde eski 81-81 Mü.ve yeni 87-89-87, 87/1 numaralı iki dükkân: müştemil bir hanenin tama mi, Mehmet ği Çırçırda Hacıhasan mahallesinde Çırçır cadde: sinde 2-2 Mü. 2 Mü. 2-4 numaralı maa dükkân bir hanenin tamamı, Ruziye H. Çemberlitaşta Eminsinan mahallesinde Pertev- paşa sokağında eski ve yeni 4 numaralı bir hane. nin tamamı, Belkis H. Fethiyede Kâtipmuslâhattin mahallesinde Top- rak sokağında eski 43 Mü, ve yeni 53 numaralı © anenin tamamı, Salâhattin B. ta- rafından Dürriye H. bilvekâle Yukarıda ikraz numaraları yazılı emlâkin vadesi hitamında borcun ödenmemesi hasebile 61 gün müddetle satılığa çıkarıldı. talip olanların veya fazla tafsilât almak isteyenlerin San. dık Satış âmirliğine müracaat eylemeleri lüzumu ilân olunur. Pazarlıkla 16,000 metre hortum alınacaktır 70 milimetre kutrunda ve 30 atmosfere mütehammil yumu- şak ve halis ketenden olmak üzere 16000 metre hortum pazarlık. in mübayaa edilecektir. Taliplerin nümunelerile birlikte iki bin lira teminat makbuz veya mektubu ile 23 mayıs 932 pazartesi günü saat on beşe kadar Daimi encümene müracaatları. (2127) Belediye hastaneleri için 450 kilo pamuk 176 battaniye, 660 terlik, 101 hasta abası, 75 yün fanile, 150 çift kadın yün çorabı pazarlıkla alınacaktır. Talip olanlar tafsilât almak için Levazım müdürlüğüne ve pazarlık için de 247,5 liralık teminat makbuz veya mektubu ile 26/5/932 perşembe günü saat on beşe kadar Daimi Encümene müracaat etmelidirler, (2177) Gazlayınlap 6. Müddejumumiliğinden: 1 — Gaziaymtap hapishanesinin şehri (25000) yirmi beş bin Topkapıda, Beyazitağa mahallesinde, Aksaray caddesinde, 82 | kilo miktarndaki ekmek ihtiyacı mevkii münakasaya konmuştur. 2 — Kuntrato müddeti 1 Haziran 932 tarihinden itibaren bir 3 — Müddeti münakasa (21) yirmi bir gündür. 4 — Münakasa kapalı zarf usulile olacaktır. $ — Muvafık bedel verildiği takdirde ibalci kat'iye 1 Haziran? iyde, Sütlücede, Demirciohannes sokağında, eski 6 4 ve | 1/6/932 tarihine müsadif çarşamba günü saat (16) yeni İ, 43 numaralı mukaddama gazino ve hane elyevm yüz | Müddei umumilik dairesinde icra kılınacaktır. 6 — Münakasaya talip olanlarla şartnameyi öğrenmek istiyen Tarabyada, Tarabya caddesinde, eski 11 numaralı iki dönüm | lerin müddei umumilikte teşekkül etmiş olan Komisyona müra. cantları lüzumu ilân olunur. (2166) Gedikpaşada Jandarma satın- alma komisyonu riyasetinden: Şapka ve tozluğu ile beraber on sekiz bin ilâ yirmi iki bin yaz lık elbise imaliyesinin kapalı zarfla münakasası 1 Haziran 932 İdüğü tak. tarihine müsadif çarşamba günü saat on beşte yapılacaktır. Ta: ran 932 tarihine müsadif perşembe günü saat on beş | liplerin şartname ve nümüneyi görmek üzere her gün ve münaka buçukta kat'i talip olanların Sandık İdaresine müracaat eylemeleri ilân olunur. | de muyyen saate kadar komisyonumuza müracaatları ihalelerinin yapılması mukarrer | bulunduğundan | saya iştirak için teminat ve teklifnamelerile beraber mezkür gün (1899)