22 Mayıs 1932 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 1

22 Mayıs 1932 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 1

Sayfaya ait küpürler

İsmet Pş Hz. Romaya hareket etti Haydarpaşada ve denizde halk tarafın dan hararetli tezahüratla teşyi edildi Italya seyahati
 Asarı atıka bulundu Manisa 21 (Hususi) — Menemenin Berioncuk köyünde profesör Yukansın yapmakta olduğu hafriyat neticesinde
 Salihli civarında şekavet Akhisar, 21 ( Hususi )— Salihli civarında iki şakinin yol kestikleri haber alınmış, vaka mahalline
 “Kumaşlar Ipekişin muvakkat satış mağazası dün akşam — saat beşde Istiklââl — caddesinde — açılmıştır. Dünkü açılma merasimin
 M. Venizelos istifa etti Yeni kabineyi Kondilisin teşkil etmesi muhtemel M. Venizelos: « Muhalefet bu hareke tinin elim...
 Sigorta şirketleri Tütünleri artık sigorta etmiyorlar Izmir 22 (Hususi) —  Sigorta şirketleri tütünleri ve tütün depolarını

amm en Ismet paşa Hiz. Romaya haraket etti. İk mdili bu sabah Tevere vapurile ir er m re Yunan başvekili istifa etti, Kondilis yeni kabi- neyi teşkil edecektir. Sene 14 — No: 4889 — Fiafı her yerde: 5 kuruş PAZAR — 22 Mayıs 1932 — Telefonlar: Tahrir 21686 — Idare 21434 — Klişe 20113 M. Venizelos istifa etti Yeni kabineyi Kondilisin Haydarpaşa teşkil etmesi muhtemel | dan hararetli tezahüratla teşyi edildi M. Venizelos: « Muhalefet bu hareke- ei a m E tinin elim neticelerini görecek » diyor Atina, 21 (Hususi muhabiri- mizden) — Başvekil M. Venizelos, muhalefet fırkalarının mütemadi obstrüksiyonu karşısında, hari- ciye nazırı M. Mihalakopolus ile evvelki gece vukubulan uzun bir müzakereden sonra, bugün saat 18 de reisicumhura kabinenin istifasını tevdi eylemiştir. M. Venizelos, reisicumhura istifasını verirken siyasi vaziyetin acilen tasfiyesi olâzımgeldiğini ve bu sayede, bu buhranlı zaman- larda, hükümete her türlü bir muavenet ve müzaherette bulun- maktan imtina eden muhale- fetin obstrüksiyonuna bir niha- yet verilmekle beraber hükü- metin mesuliyetini de üzerine almağa icbar edileceğini söyle- miştir. Meclisi mebusan saat 5 de toplanmıştır. Kabinenin istifası evvelden şuyu bulduğu cihetle, (Devamı ikinci sahifede ) | a DE Yeni kabineyi teşkil edeceği söylenen ceneral Kondilis Ipekiş mağazası dün açıldı “Kumaşlar Avrupa-ma mulâtile rekabet edecek derecede sağlam ve ucuzdur Yukarıda kumaşları tetkik eden hanımlar: Aşağıda, Ipekiş mağazasının resmi küşadında bulunan zevattan .bir grup Ipekişin muvakkat satış mağa- zası dün akşam saat beşde İstiklâl Oo caddesinde (açılmıştır. Dünkü açılma merasimin de, vali Muhiddin bey, Siirt mebusu Mah- mut, Sinop mebusu Recep Zühdü, Yunus Nadi, Hakkı Tarık, Reşit Galip. Iş bankası müdiri Muam- mer beyler, şehir meclisi âzaları, matbuat mümessileri ve sair gü- zide zevat hazır bulunmuşlardır. Ipekis müdürü Reşat B. ve mağazanın memurları, Ipekiş ma- mulâtı hakkında, davetlilere izahat vermişlerdir. (o İpekiş (mamulâtı, ipekçilik sanayiimizde teknik iti- barile büyük bir muvaffakıyettir. Türk kozalarından yapılan bu nefis malların kendilerine mahsus bir hususiyeti vardır. Davetliler arasında bulunan hanımefendiler, (Devamı ikinci sahifede ) Ismet Pş. Hz. Romaya hareket etti da ve denizde halk tarafın- Italya seyahati on gün sürecek Başvekil Hz. 2 haziranda İstanbula avdet edecektir Başvekil İsmet paşa hazretlerile hariciye vekili Tevfik Rüştü bey ve refakatlerindeki ozavat, bu sabah saat 10 da, Ankara ekspre- sile Haydar paşaya muvasalet eylemişler ve parlak bir surette istikbal edilmişlerdir. Vali, kolordu kumandanı, şeh- rimizde bulunan mebuslar, mülki ve askeri ricalden bir çok zevat, polis ve asker müfrezeleri tara- fından selamlanmışlardır. İstas- yonun dahil ve haricinde toplan- mış olan kesif bir halk tabakası şiddetli alkışlar ile teşyi edilmiş- lerdir. Başvekil Hz.leri Tevfik Rüştü bey kendilerini karşılayan zevatın birer birer ellerini sıkmışlardır. Ismet Paşa Hz. ine Roma seyaha- tine refakat eden refikaları H. efendiyle Hariciye vekilinin refikası ve kerimesi' hanımefendilere mü- kellef buketler takdim edilmiştir. Ismet paşa hazretleri, asker ve polislerin resmi selâmı arasında doğruca, Haydarpaşa iskelesine inmişler ve oraya yanaşmış olan motora binerek, saat dokuzbuçukta Galata rıhtımından ayrılarak Hay- darpaşa önünde istim üzerinde du- ran Tevere vapuruna gitmişlerdir. Ismet paşa hazretlerile Tevfik Rüştü bey, vapura binerken, vapur osuvarisi (Oove zabitanı tarafından karşılanmışlar ve ken- dilerine tahsis edilen lüks kamara dairelerine (o binmişlerdir. e İsmet paşı motorla, Tevere vapuruna giderken bir çok motor ve san- dallara binmiş olan halk tarafın- dan, hararetle alkışlanmış kendi- sine iyi seyahatler temenni edik miştir. Başvekil, halkın bu hararetli ve samimi tezahüratından pek mütehassis olmuş, şapkasını sal- lamak saretile mukabelede bu- Sigorta şirketleri Tütünleri artık sigorta etmiyorlar Izmir 22 (Hususi) — Sigorta şirketleri tütünleri ve tütün depo- larını ayın on dokuzundan beri Tütüncüler sigorta etmiyorlar. i bundan pek şikâyetçidir. Sigorta şirketlerinin sigortadan istiğna et- melerinin sebebinin son tütün yangınları olduğu söyleniyor. Asarı atıka bulundu Manisa 21 (Hususi)— Meneme- nin Berioncuk köyünde profesör Yukansın yapmakta olduğu haf- riyat neticesinde Lârise şehrine ait kıymeti tarihiyeyi haiz para, çanak, çömlek bulundu. Izahat almak üzere hafriyat mahalline gidiyorum. Salihli civarında şekavet Akhisar, 21 ( Hususi )— Salihli civarında iki şakinin yol kestikleri haber alınmış, vaka mahalline jandarmalar gönderilmiştir. Başvekil ile Tevfik Rüştü beyin Haydarpaşa'da istikbal merasiminden bir intiba lunmuştur. Vapur saat on bire doğru Brendiziye hareket eyle- miştir. Ismet paşa hazretlerinin Anka- radan teşyii pek hararetli ve sa- mimi olmuştur. Gazi Hazretleri de Başvekil paşayı Oteşyi için (o istasyona inmişler ve ayni trenle Etimesuda kadar Ismet paşa ile birlikte git- mişlerdir. Meclis reisi Kâzım paşa dahiliye vekili Şükrü Kaya bey de Ismet paşaya çiftliğe kadar refa- kat etmişlerdir. Başvekil (Paşanın ogaybubeti esnasında kendisine sıhhiye yekili, hariciye vekiline, dahiliye vekili vekâlet edeceklerdir. Ismet Pş. Hz. ile beraber gidecekler Başvekilimize refikaları hanım efendi de refakat etmektedir. Seyahate iştirak edecek zevat şunlardır: Hariciye Vekili Tevfik Rüştü Bey ve refikaları hanımefendi, H. Fırkası OUmumi kâtibi Recep, Afyon meb'usu Ali; Yunus Nadi, Saffet, Siirt meb'usu Mahmut, Falih Rıfkı, Mehmet Asım, Ruşen Eşref, Yakup Kadri, Reşit Galip, yeni Roma sefiri ;Vasıf, Ankara Valisi Nevzat, hariciye! vekâleti umum müdürlerinden Ceva, baş- vekâlet kalemi mahsus (omüdürü Vedit, hariciye vekâleti kalemi mahsus müdürü Kemal Aziz ve kâtiplerden Selim Rauf beyler. Bu seyahate iştirak eden zevattan bir kısmı, Galata rıhtımından Tevere vapuruna binmişlerdir. Heyetimizin İtalyada misafireti on gün sürecektir. Heyet hazira- nın ikisinde şehrimize dönecektir. Kemah'lı Mehmet ağaya Istanbul'daki oğlundan gelen mektuptan : —L.. Pederim Mehmet ağal.. Sen bana adam olamıyacaksın der dururdun, amma geldiğimin haftasında Istanbul'un altını üstüne getirmeğe başladım... | Mehmet ağa — Vay köftehor vayl.. Bizim oğlan ne etmiş de goca köyün altını üstüne getirmiş ? Yazmıyo mu? — Vallaha bilmem |.. (,,. Kanalizasyona #mele yazıldım! | diyor 1...