22 Mayıs 1932 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 10

22 Mayıs 1932 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 10

Sahife 10 sofra suyu. mani olur. inliğine, pekliğe ve sıhhi teşekkülüne şi Romatizmalılar, şişmanlar, Ş En tıbbi iştah ilâcı Emlâk UMUM EMLÂ Kiralık apartıman — İstiklâl caddesinde, Tünel civarında beş büyük odalı pek güzel bir daire. Asansör, kalorifer, sıcak su, En leziz taşların KISARNA MADEN SUYU | Karaciğer ve böbrek taşlarını düşürür, Her çeşit hazimsizliğe, mide ek$iliğine, şekerliler KISARNA maden suyunu kullanmalıdır. KISARNA maden suyu. karşı en iyi ilâçtır. İdaresi K ACENTESİ 190 — Sarıyerde: Yeni bir bina satılıktır. Dört kat, her katta B beş oda vardır. Su, elektrik, banyo. Satış şeraiti uygundur. No Yazıcı sokağında yedi odalık pek APARTIMAN Manzarası fevkalâdedir. Botton Hanında mükemmel bir KİRALIKTIR 50 dönümlük bahçe satılıktır. 600 yemiş ağacı: Kiraz, vişne, elma, armlıt, erik, sebze.. Bahçenin derü- KIRALIK APARTIMAN Şişlide tramvay istasyonunda dört oda Şehbender sokağında 6 katlı apartıman Satı- lıktır. İradı: T. L, 2300. Şeraiti uygundur. nunda bir hane ve iki kuyu vardır. ası fevkalâde Şehire pek yakın. Kirası ehvendir. No. 173 — Beyoğlu AĞA HAMAMINDA: HAYDARPAŞADA Üç ve dört odalı apartı- ımanlar KİRALIKTIR. Su, gaz, elektrik, ban- yo. Fiatı ehveı iki ve üç Odalı apar tımanlar kiralıktır. Su, gaz, elektrik. Kirası ehvendir. KiIRALIK Küçük Apartıman 1 oda, elektrik, su.. Haliç üzerine manzarası vardır. Kirası ehvendir. No. 189 — Osmanbeyde 6 katlı ve 10 daireli asri bir apartıman satılıktır. Su, gaz, elektrik, banyo, asansör, her türlü konfor. Safi irat: 9000 lira. 6 oda, su, gaz, elektrik, Fenerbahçede pek mükemmel bir ViLLA KiRALIKTIR kalorifer. büyük bahçe, banyo. Xo. 191 — Tarlabaşı: 4 katlı metin bir. bina Satılıktır. Mutfak, elektrik, su, gaz, mağaza, bahçe. İradı: 1200 lira. No, 192 — Satılık Hane: Çemberlitaşta 4 kat, 8 oda, 3 salon, Su, elektrik, kuyu ve tulumba. İradı: Ayda 65 lira. Xo. 193 - Satılık Apartıman: Aynalı Çeşmede: 5 Kat, 10 daire. İradı : 4300 lira. , Fiatı ehvendir. Satılık Apartıman — İradı: 3500 lira. Denize nezareti vardır. 4 ve 6 odalı 7 daire. Su, gaz, elektrik, banyo, bahçe. UMUM EMLA AİLELERE HİTABEN: Peşinen hiç bir para sarfetmeksizin ELBİSLERİNİZİ AYAKKAPALRINIZI ŞAPKALARINIZI MOBİLYALARINIZI vesaire ber türlü ihtiyacatınızı temin için Beyoğlunda Tünel pasa- iında 7 No. da kâin EREDITO müessesesine müracaatla ekser tica- rethanelerde para yerine geçen KREDİiTO iştira bonolarını tedarik etmeniz lâzımdır. Şerait elverişlidir. Ketumiyet mutlaktır. İ BANKA KOMEF KOMERÇİYALE İTALYANA Sermayesi Liret 700,000,000 İhtiyat akçesi Liret 580,000,099 Merkezi İdare MİLANO İtalyanın başlıca şehirlerinde ŞUBELER İsviçre, Avusturya, İngiltere, Maca- ristan, akya, Yugoslav: ya, Lehistan, Romanya, Bulgaristan, Mi. sır, Amerika Cemahiri Müttehidesi, Brezilya, ili, Uruguay, Arjantin, Peru, atör ve Kolumbiyada Afilyasyonlar İSTANBUL ŞUBE MERKEZİ Galata Voyvodü caddesi Karaköy Palas (Telef, 2641 /2/3/4/5) sehir dahilindeki acenteler : nbulda: Alalemciyan hanında lef. 2821, Beyoğlunda: İstiklâl caddesi Telef, 1046. Kambiyo dairesi Borsada Telef. 1718, İZMİRDE ŞUBE Bahçekapı, Taş Han: 20- BÜYÜK TAYYARE PİYANGOSU 12.ci TERTİPS5.cIiKEŞiDE 11 Haziran 1932 dedir. Büyük ikramiye 50,000 liradır. Ayrıca 15,000, 10,000 liralık büyük ikra- miyeler ve 20,000 liralık bir mükâfat vardır. ir n K ACENTESİ 21-22. Telefon: 20307 İstanbul 4 üncü icra memurluğundan; Tamamı on bin yüz yetmiş lira kıymet takdir edilen Kadıköyünde Osmanağa cedit Rasimpaşa mahallesinin atik Hay: darpaşa cedit Aziziye ve Haydarpaşa sokağında atik 62 mükerrer, 62 mükerrer 62 mükerre ve cedit 4,126,6 numaralarla mürakkam elyevm ahşap otel ve biri kârgir iki garajın tamamı açık arttırma- ya vazedilmiş olup 13/6/9382" tarihinde rtnamesi d.vanhaneyo talik edilerek 30/6/932 tarihine müsadif o Perşembe günü saat 14 ten 17 ye ksdar İstanbul dördüncü icra dairesinde açıka arttırma suretile satılacaktır. Artırmaya iştirak için yüzde yedi teminat akçesi alınır. Müterakim vergi, belediye, vakıf icaresi müşteriye aittir, İcra ve iflâs kanunu- nun 119 uncu maddesino tevfikan hakları tapu sicillerile sabit olmıyan ipotekli alacaklılar ile diğer alâkadaranın ve irtifak hakkı sahiplerinin bu hakla- rını ve husnsile faiz ve masarife dair olan iddialarını ilân tarihinden itibaren yirmi gün içinde evrakı bildirmeleri lâzımdır. müsbitelerile Aksi halde hakları tapu sicillerile sabit olmıyanlar satış bedelinin paylaşmasından hariç kalırlar alâkadarların ahkâmına işbu müddeti kanuniye hareket etmeleri ve daha fazla malümat almak istiyenlerin 931/551 dosya numarasile göre memuriyeti- mize müracaatları ilân olunur. ————————— Zayi— Askeri vesikam ve sair Bonservislerimi zayi ettim yenisini çıkaracağımdan eskilerinin hükmü yoktur. Feriköy Ruşen sokak No, 11 Ismail Ömer T. 313 ecilik Sanatın bir atelyesidir. Siparişler sizi ar bırakacak bir sür'at pe YY matbaası . fevkinde, telefon:. 20113 edilir 22 Mayıs 1932 Müdürü O Henan e Tem Şubesi İstanbul dördüncü icra memurluğun- dan: Ardaş efendinin Vahram Derner- sesyan efendiden ezgayri faiz ve masa- rif 1400lira alacağının istifası zımnında mahçuz ve furuhtu mukarrer Kuzgun cukta Çarşı caddesinde atik 82, cedit 24 numaralı yalının 384 hisseden 342 hissesile. ve gene ittisalinde atik 80, cedib 22 numaralı yalının 160 da 142 hissesi 30 gün müddetle icra edilen mü- zayedelermde o 1000 lira mukabilinde müşterisi alacaklı uhtesine tekarrür ede- rek ihalei evveliyesi bilicra ihalei kat- iyesinin icrası zımnında 15 gün müd detle tekrar müzayedeye vazedilmiştir. İşbu yalıların hududu cephesi Kuz guncuktan Beylerbeyine. giden cadde arkası deniz Sağ tarafı Ali paşa verese- leri sol tarafı gazinocu Aptullah efendi- nin yalısile mahtut bilmesaha 660 metre murabbaı olan araziden 355 metre mu- rabbaı bir sakaf altında üç bölük iki ahşap yalı olup mütebakisi kuyulu bahçe ve deniz cephesi imtidadınca 28 metre tulünde ( rıhtımdır. 6000 lira kıymeti muhammeneli işbu emlâkin ev: saf ve müştemilâtı cedit 24 numaralı yalıya sokaktan bahçeye ve bahçeden girildikte mermer ayna taşlı musluğu bozuk zemini mermer taşlık üzerinde iki oda bir kömürlük ve ahır mahalli malta taşlık üzerinde bir helâ helâda bahçeye methali bulunan zemini taş döşeli kemer ocaklı bir ınntbak geni merdivenle üst kata çıkildıkta bir kori- dor üzerinde dört oda vedaha üst katta bir aralık ve bir oda vardır. Odaların bir kısmı yüklü dolaplı ayda 25 lira kira ile Ali efendi oturmaktadır. 22 numaralı yalıya müstakil bahçeden ve iki bölükten ibaret camekânlı kapı- dan girildiği gibi balâda beyan olunan büyük bahçeden ve rıhtımdan geçilerek yalıya girildikte zemini mermer taşlık üzerinde bir oda bir kömürlük bir helâ ve su deposu ve hava gazı ve kumpan- ya suyu terkos tertibatile bir mulbak üst katta bir sofa üzerinde iki oda ve diğer sofadan oda bir helâ ve üst kat tavan arasında bir oda daha yardır. İşbu bölük boştur mevzuubahs ca mekânlı kapıdan diğer kısma geçildikte zemini kısmen bozuk ve noksan mermer taşlık üzerinde iki oda bir helâ bir mutbak ve derununda bir oda ve mer diven altı bir kömürlük üst katta bir sofa üzerinde bir dolaplı üç oda vardır. Ayda on iki buçuk lira kira ile Gr yasettin Nazmi bey kiracıdır. Alt kat pençereler demir e parmaklıklıdır. Ve binanın ı aksamı muhtacı tamirdir. İşbu hisselere yüzde beş zamla talip olan ve daha ziyade malümat almak istiyenlerin hisseye musip kıymeti mu- hammenenin yüzde onu nisbetinde pey akçesini müstahsiben 31/63 dosya nu- marasile memuriyetimize müracaatları ve ihalei katiyesi günü olan 1€ tarihinde saat 17 ye Kadar dairede icra kılınacağından müşterilerin hazır bulun: maları ilân olunur. —— b Dr. Ekrem Emin Dahili hastalıklar mütahassısı Mükerrem Emin | Boğaz, Burun mütahassısı Kadıköy, Yoğurtçu parkı karşısı 82 hergün ikiden dörde kadar Telefon: Kadıköy 164 a 7 ZE AA YA NO ZA b. 94aĞ mw İnek camekânla mahdut bir | Şık ve kibar hanımlara Beyoğlunda İstiklâl caddesinde 180 No. hı ESKENAZİ Ticarethanesi; beyaz camaşır, mister ve korse işlerine yeniden başladığını ve Parisin en son model ve yatak örtülerinin vürut ettiğini muhterem müşterilerine tebşir eyler. Fiatler pek müsaittir. çamaşır 17/5/932 tarihinde tescil ve ilân edilen mukavele mucibince hali tasfiyeye vazedilen İstanbulda Tahtakalede: 6 nu- marada Jak Gerşon ve mahdumu ko- lektif şirketinden alacaklı olan zevatın alacaklarını kaydettirmek üzere evrak ve vesaiki lâzimesini müstashaben Tahta- kalede 6 numaralı mağazada tasfiye memuru Jak Gerşon efendiye pazartesi, salı ve çarşamba günleri saat 14 ten 17 ye kadar müracaat etmeleri ve kayt muamelesile 1932 senesi haziranı gaye- sine kadar nihayet verileceği ve bu ta- rihten sonra vaki olacak müracaatların nazara alınmayacağı alâkadaranın ma- lümları olmak üzere ilân olunur. Hali tasfiyede Jak Gerşon ve mah- dumu kolektif şirketinin lasfiye memuru Jak Gerşon SELANİK BANKASI 'Tarihi te'sisi: 1888 Sermayesi: Tamamen tediye edilmiş: 30,000,000 Frank merkezi idaresi: İstanbul Türkiyedeki şubeleri: Galata. İstanbul. İzmir. Adana. Mersin Yunanistandaki Şubeleri: Atina. Selanik. Kavala. Her nevi banka muameleleri - Kredi mektupları. Her nevi neskükât ile hesap küşadi- Çek servisleri kiralık kasalar . Samsun ranbul icra dairesi birinci iflâs memurluğundan : Müflis İskon Arabiyan efendi- nin kayt melesi neticesini mübeyyin tanzim olunan sira defteri sureti alacak- lılara irsal ve aslı berayı tetkik açık bulundurulmaktadır. Alacak- ları masaca kabul edilen alacaklı- ların ikinci toplanma için tayin olunan 14/6/932 salı günü saat 14 te dairede hazır bulunmaları ilân olunur. KiralıK mükemmel hane Şişli Ahmetbey sokağında bahçeli garaj ve kaloriferli gayet havadar ve mükemmel bir ev kiralıktır. Her gün öğleden evvel Beyoğlu 1287 numaraya telefon edilmesi. ZE A SA Harison fabrikasının ve tahkiki deyun mua- Yeni icat Jakarliya omüşabih üç renkli çorap makinelerini ve düzlerini Yeni Postahane arkasında 9 numaralı acentasında arayınız. Fiatlarda tenzilât yapılmıştır . İstanbul 4 üncü icra memurluğundan; Tamamına 187 buçuk lira kıymet tak: dir edilen Çarşıyıkebirde “Yarım taş han sokağında eski 17 No. lı kayden nizaml: bir adet çadırcı gediği halen kepeni bir bap dükkânın temamı 12 hisse itibar olunup bunun üçerden altı hissesi olan tamamının sahibi mülkü müteveffa Hüseyin ağadan intikâli lâ zım gelen Şerife ve Behice hanımların işbu dükkândaki altı hisseleri açık art tırmaya vaz edilmiş olup 9/haziran/932 tarihinde şartnamesi divanhaneye talik edilerek 30/haziran/932 tarihine müsa-, dif perşembe günü saat 14 den 17 ye kadar İstanbul dördüncü icra dairesinde açık arttırma ile satılacaktır. Arttır. maya işlirak için yüzde yedi teminat alınır, müterakim vergiler ile belediye resimleri vakıf icresi müşteriye aittir. İcra ve iflâs kanununun 119 uncu maddesine tevfikan hakları tapu sicille- rile sabit olmıyan ipotekli alacaklılar ile diğer alâkadaranın ve irtifak hakkı sahiplerinin bu haklarını ve hususiyle faiz ve masarife dair olan iddialarını ilân tarihinden itibaren 20 gün içinde evrakı müsbitelerile bildirmeleri lâzım- dır. Aksi halde-hakları. tapu sicillerile sabit olmıyanlar satış bedelinin paylaş- masından hariç kalırlar. Alâkadarların işbu maddeli kanuniye alıkâmına göre hareket etmeleri ve daha fazla malü- mat almak istiyenlerin 930/399 dosya numarasile memuriyetimize müracaat- ları ilân olunur. kulak, boğaz, burun mütahassısı Doktor ihya Salih Cağaloğlu: Hamam sırasıuda 24 numarada - Cumadan başka her gün - öyleden sonra saat 15 ten itibaren hastalarini ka- bul eder. Doktor Hafız Cemal Dahiliyyemutahassısı Cumadan maada her gün saat (2,30dan Se) kadar İstanbulda Divanyolunda (118) No.li hususi kabinesinde hastalarını kabul ve tedavi eder. Telefon 22398 Beyoğlu askerlik şubesi reisli- ğinden: Yalnız Kasımpaşa mıntı- kasında mukayyet ve mukim bulu- nan 328 doğumlu yerli ve yaban- cıların ilk yoklamalarını yaptırmak üzere Beyoğlu askerlik şubesine 26/Mayıs/932 den 6/Haziran/932 Tarihine kadar muracaatları lüzu- mu ilân olunur. (4 adet vesika fotoğrafı ve Yeni harflerle yazılı nufus cuzdanlarile gelecekler) Istanbul Sinci icra memurlu- ğundan: Mahcuz ve furuhtu mu- karrer Koltuk, Kanape, ve sair eşyayı beytiye 31/Mayıs/932 tari- hine müsadif Salı günü saat 9 dan 12 ye kadar Eyyüpte Nışancı Mus- tafa paşa mahallesinde Halit efendinin hanesi derununda satı- lacağı ilân olunur.