21 Mayıs 1932 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 1

21 Mayıs 1932 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 1

Sayfaya ait küpürler

Japon faşistleri harp ilânında ısrar ediyorlar Bu yüzden şimdiye kadar kabine teşkili kabil olamamıştır Londra 19 (Hususi) —
 Bursa tayyare binası Yeni açılan binanın mükemmel bir tiyatro kısmı var Bursada yeni yapılan tayyare binası Bursa 19 (Hususi)
 Elçiliklerdeki tebeddüller Ankara 20 — Büyük elçiliklerrimizde yapılması mukarrer tebeddülât hakkında alâkadar hükümetlerden
 Kiraz, salatalık Salatalığın tanesi 5 kuraşa indi Bir kaç gün evvel ortada salatalığın — tanesinin altmış paraya olduğu halde
 Mekteplerde tatil ve imtihanlar Lise ve orta mekteplerin dersleri mayıs nihayetinde bitecektir. Imtihana tabi olmayan talebe
 Büyük bir nisbetsizlik ! Kalkan Sinopta 5 kuruşa, Istanbulda 70-100 kuruşa! Balığı, fakir halkın yiyebileceği gıda haline...
 Küçük sanatkârlar  y B3 N B ç y b e ikây Dün Glorya sinemasında küçük sanatkârlar tarafından bir konser verilmiştir. Küçük
 Trabzonda köy kanunu Trabzon 20 (Hususi) — Vilâyetin her tarafında köy kanunu faaliyetle tatbik edilmektedir....

Anadoluda havalar Sso- ğudu, bazı yüksek yerlere kar yağdı Sene 14 — No: 4888 — fiatı her yerde: 5 kuruş Japon faşistleri harp ilânında ısrar ediyorlar Bu yüzden şimdiye kadar kabine teşkili kabil olamamıştır Londra 19 (Hususi) — Londra gazeteleri bir kaç günden beri aksayı şark meselesile fazla meş- gul olmaktadır. Gazeteler burada vaziyetin oçok gergin olduğunu ve her dakika vahim hâdiseler çıkması ihtimali bulunduğunu yazı- yorlar. Alınan son haberlere göre müf- ritler Rusyaya karşı harp ilân edilmesinde ısrar etmektedirler. Bu maksatla Imparator nezdinde «teşebbüste bulunmuşlardır. Deyii Ekspres gazetesi Japonya ahvaline dair mühim bir makale neşretmiştir. Deyli Ekspres bu makalede diyor ki: “Japon faşistleri her şeyden evvel Mançurinin Japonyaya ilhak edilmesini ve aradaki gümrük seddinin kaldırılmasını istiyorlar. Bu suretle geniş bir piyasanın açılmasının oJaponyadaki iktisadi buhrurı epiyce azaltacağını ümit ediyorlar. Japon faşistleri bundan sonra Mogolistanın ve bütün Çinin şimalinin zapt ve ilhak edilmesini ve Rusyaya harp ilân olunmasını istemektedirler. N Faşistler iş başına geçiyor Tokio 20 (A.A.) — Faşist hareketinin başına geçmiş olan Kokuhoasha ismindeki milli cemiyetin reisi baron Hiranu- menin yarın imparator tara- fından davet edilerek kabine teşkiline memur edilmesi çok | muhtemel Name Son haftalar zarfında bu hu- susta kabine nezdinde şiddetli teşebbüslerde bulunulmuştu. Ka- binenin mutedil bir siyaset takip etmesi suikasta ve malüm hâdi- selere sebep olmuştur.,, Diğer gazetelerin aldıkları ha- berlerde vaziyeti çok fena göste- riyor. Müfritlerin tesirile hüküme- AKŞAM Va Telefonlar: Tahrir 21686 — Idare 21434 — Klişe 20113 CUMARTESİ — 21 Mayıs 1932 kabul etmemiştir. Bunların müf- ritlerden çekindikleri o zannedi- liyor. Tokyo, 20 (A.A.) — Yeniden bir takım suikastler yapmak üzere fesat tertibatı kurdukları anlaşılan tethiş taraftarlarını (yakalamak için zabıtanın büyük mikyasta bir takip ve mücadele hareketine ha- zırlandığı söylenmektedir. Tas ajansının iki tekzibi Moskova, 20 (A.A.) — Sovyet Rusyanın askeri manevralar için dört senelik kura efradını silâh altına çağırdığına dair Nev - Yok Times gazetesinin neşriyatı tama- men asılsızdır. Tas ajansı bu haberi tekzibe mezundur. Moskova 20 (A.A.) —Transosean Ajansı M. Inukainin katli müna- sebetiyle güya kızıl ordu erkânı harbiye riesi tarafından telsizle neşredilen bir nutku dercetmek- tin harbe doğru sürüklenmesinden| tedir. Tas ajansı ne erkânı har- korkulmaktadır. Londra, 19 — Japonyada yeni kabine henüz teşkil edilememiş- tir. “Kâbineyi “teşkil o memur edilenlerden hiç biri bu vazifeyi biye reisinin ne de diğer her hangi hir kimsenin böyle bir nutuk -süylemediğini ve binaena- leyh bu haberin tamamen uydurma olduğunu beyana mezundur. Bursa tayyare binası Yeni açılan binanın mükemmel bir tiyatro kısmı var Bursada yeni yapılan tayyare binası Bursa 19 (Hususi) — Gazi paşa caddesinde inşa edilmiş olan büyük Tayyare binası bugün merasimle açıldı. Yapılışı, döşenmesi, elektrik, su ve kalorifer tesisatı ile yarım milyona yakın parayla meydana gelen Tayyare binası, Bursanın en büyük ve mükemmel yapısı oldu. Bazıları tarafından Bursa için pek büyük ve fazla görülmesin- den başka hiç bir kusuru olmayan bina muhtelif kısımlardan mürek- keptir. En mühim kısım sinema ve tiyatro salonudur. Burası 1000 kişiliktir. Sahnesi, mevkileri, bal- kon ve locaları çok güzel, eşyası pek mükemmeldir. Bu itibarla Türkiyenin en asri ve sayılı bir sahne binası sayılabilir. Binanın ön kısmında altı tane mağaza, bunların altında da elek- trikli ve kaloriferli birer mahzen var. Üst kat bir salonla altı oda- lıdır. Ayrıca altı odadan mürek- kep kısım Tayyare cemiyeti tara- fından işgal edilmektedir. Bundan başka kışlık ve yazlık olarak kullanılmağa elverişli 600 kişilik gazino kısmı mevcuttur. Binada, dört temsil için çağırılan Raşit Rıza bey, bu gece ilk tem- silini verdi. Cemiyet reisi Dr. Ali Kemal bey, binanın henüz kiraya verilmediğini söyledi. Elçiliklerdeki tebeddüller Ankara 20 — Büyük elçilikler- rimizde yapılması mukarrer tebed- dülât hakkında alâkadar bhükü- metlerden istenen ağremanlara muvafakat cevabı gelmiştir. Ro- ma büyük elçiliğine tayin edilen Cevat bey Varşovada rahatsız bulunduğundan ancak yirmi gün sonra Romaya gidebilecektir, Kiraz, salatalık Salatalığın tanesi 5 kuraşa indi Bir kaç gün evvel ortada sala- talığın (o tanesinin altmış paraya olduğu halde Istanbulda bir hiya- rın 40 kuruşa satıldığını yazmıştık. Iki gündür Istanbuldada salatalık- epice ucuzlamıştır. Beyoğlu ve Is- tanbul balıkpazarlarında küçük yerli salatalıkların danesi 4-5 kuruşa satılmaktadır. Salatalık ticareti ile meşgul olanlar bir kaç güne kadar hiyar- ların çok ucuzluyacağını söyle- mektedirler. Bunların rivayetine nazaran bu sene sılatalık çok boldur. Diğer taraftan kiraz epiyce ucuzlamıştır. Okkası yirmi kuru- şa pek iyi kirazlar vardır. Mama- fi şehrin bazı yerlerinde kirazın okkası yine 40 kuruştan satıl maktadır. Mekteplerde tatil ve imtihanlar Lise ve orta mekteplerin ders- leri mayıs nihayetinde bitecektir. Imtihana tabi olmayan talebe muallimlerinin verdikleri notlara nazaran sınıflarını geçip geçme- diklerini anlıyarak tatil devresine gireceklerdir. Son sınıf talebelerinin bakalorya imtihanı hazirandan sonra başlıya- caktır. Bu imtihanlar için hazırla- nan sualler bugünlerde maarif vekâletinden bütün mekteplere bildirilecektir. Diğer (taraftan imtihanlarda hazır bulunacak mü- meyizlerde bugünlerde intihap edi- lecektir. Trabzonda köy kanunu Trabzon 20 (Hususi) — Vilâye- tin her tarafında köy kanunu faaliyetle tatbik edilmektedir. Mançuride vaziyet çok karıştı, yeniden müsade- meler oluyor. m — —e Büyük bir nisbetsizlik ! Kalkan Sinopta 5 kuruşa, Istanbulda 70-100 kuruşa! Balığı, fakir halkın yiyebileceği gıda haline koymak lâzım.. Bir balıkçı dükkânı Balık Avrupada, bilhassa fakir halkın . başlıca gıdasıdır. Sahil memleketler şöyle dursun deniz- den şimendiferle bir iki günlük mesafedeki yerlerde bile balık pek ucuza satılır ve dalma taze olarak tedarik edilir. Halbuki bizde balık ancak bazı zenginlerin sofrasında görülen bir (Devamı ikinci sahifede ) üçük sanatkârlar Dün Glorya sinemasında küçük sanatkârlar tarafından bir konser verilmiştir. | Küçük sanatkârlar çok alkışlanmışlardır. Resmimizde b z i Ayaspaşa'da: — Bu apartımanların altında mezarlık varmış! — Rivayet muhtelif birader, bazısı da çapanoğlu var diyorl