21 Mayıs 1932 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 4

21 Mayıs 1932 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 4

i : R i ; Sahife 4 Akşam 21 Mayıs 1932 Süleymaniye, Is. Sporla berabere kaldı Fenerbahçe takımında m Dün Kadıköyündeki Fenerbahçe sahasında sabahtan itibaren futbol müsebakalarına devam edildi ve bu meyanda yapılmakta olan resmi şilt maçlarının dömifinalı bulunan 1S. spor- Süleymaniye müsabakası da icra olundu. Havanın letafeti ve sabahtan başlayan Oo müsabakalar (o sahaya oldukça kalabalık seyirci celbet- mişti. İlk müsabaka Galatasaray- Fenerbahçe dördüncü takımları arasında oldu. Bu iki ezeli rakip klübün mini minileri çok güzel ve teknik bir oyundan sonra 1-1 re berabere kaldılar. Bu maçı müteakip Fenerbahçe 3 üçüncü takımı Süleymaniye Zinci takımı ile (oynadı birisi bi- rinci devrede olmak üzere müsa- bakayı 2-0 Fenerbahçe kazandı. Ittifaka dahil olmıyan klüpler arasında tertip edilen turnuvaya Pera - Şişli müsabakası ile başla- nıldı. Bu maç oldukça zevkli, lâkin çok sert cereyan etti ve 7-0 Peranın galibiyetile bitti. Bu maçtan sonra günün yegâne resmi müsabakası olan Is. Spor - Süleymaniye maçına hakem Nuri beyin idaresinde başlanıldı. Birinci devre mütevazin cereyan etti ve sayısız olarak bitti. İkinci devre de Süleymaniyenin yaptığı bir sayıya mukabil İs. spor ancak penaltıdan yaptığı bir sayı ile beraberliği temin edebilmiştir. Günün son müsabakası Fener- bahçenin, Galatasarayla haftaya yapacağı maça hazırlık olmak üzere “Yoda takımı ile yaptığı eksersiz maçı oldu. Fenerbahçe sahada yer aldığı zaman takımında esaslı tebeddü- lât yapmıştı. Bu değişiklik bilhas- sa muavin hattında idi. Şimdiye kadar daima mubacim oynayan Muzaffer merkez muavine, Fikret sol muavinliğe geçirilmiş Fikretin yerine Sedat Muzafferin yerinede Reşat muhacim hattına alınmıştı. Bidayette pek te hoş görülemi- yen bu degişiklik maç başladığı zaman derhal semeresini vermiye başladı ve Fener muhacimleri muavinlerden yerinde aldıkları düzgün paslarla modayı dehşetli hir tazyik altına aldıla ve yekdigerini takiben yaptıkları 6 sayı ile birinci kısmı bitirdiler. Ikinci devrede Fenerbahçe yine aynı aherktar oyununu tatbik etti. Bu devrede de yaptığı iki sayı ile maçı 8 - 0 kazandı. Çoban Mehmet ancak hükmen Himmeti yenebildi Haliç klübünün tertip ettiği gü- reş müsabakaları dün Taksimdeki Maksim salonunda yapılmıştır. 61 kilodan Servet - Salim müsaba- kasını Servet kazandı. 57 Kilodan Ahmet - Nuri müsa- bakasında Ahmet 7 dakikada galip geldi. Mehmet Ali - Şevki güreşini Mehmet Ali ve Şaban - Şevki müsabakasını da Şevki ka- zandı. Salih - Cemal müsabaka- sını Çemal bey kazandı. Çoban Mehmet ile Himmet peh- livanın müsabakaları çok çetin ve heyecanlı oldu isede beklenildiği gibi çoban bu maçıda bariz bir tefevvük ile kazanamıyarak ancak sayı hesabile Himmet pehlivanı bildi. Gayri müttefik klüplerin futbol turnuvası Gayri müttefik Türk klüpleri arasında tertip ediler turnuva maçlarına dün Karagümrükteki Halk stadyomunda başlanmıştır. > ühim tebeddülât yapıyor Dünkü Süleymaniye - Istanbul Spor müsabakasından bir intiba: Süleymaniye kalecisi bir şütü tutuyor. Beyazıt Sakarya, Halıcıoğlu ta- kımını 2-1 mağlüp etmiştir. Kuzguncuk ile Kuşdili takım- larının müsabakaları çok hararetli olmuştur. İlk devreyi 1-0 mağlüp bitiren Kuzguncuk takımı ikinci devrede 4 sayı yaparak 4-1 galip gelmiştir. Turnuva maçlarına gelccek haf- tada devam edilecektir. Robert Koliejde yapılan atletizm müsabakaları Dün öğleden evvel Bebekte Robert kollej spor sahasında Türk ve ecnebi 201 atletin işti- rakile atletizm seçme müsabaka- ları yapılmıştır. e Müsabakaların finali 3 Haziranda icra edile- cektir. Ankara ilk bahar at koşusu Ankara 20 (A.A) — Ankara ilkbahar at koşusunun ikincisi bugün yapıldı. Birinci koşu Taydere koşusu olup 5 tay iştirak etti. Ahmet ve Fikret beylerin (Yıldırım) ı birinci Mustafa çavuş'un “Nasibesi,, ikinci Tali Efendinin “Glas,ı üçüncü gelmiştir. Ikinci koşu, hendikap koşusu olup halis kan İngiliz hayvanları arasında yapıldı. Ahmet ve Fikret beylerin “Grambolu,, birinci, Ce- lâl beyin “Kizban, ı ikinci, Ahmet ve Fikret beylerin Drokurt'u üçüncü gelmiştir. Üçüncü koşu yerli ve arap hay- vanları arasında hendikap koşusu olup 14 hayvan iştirak etmiştir. Rıdvan beyin “ Ikinci Mesud , u birinci, Hasan beyin “ Gümüş , ü ikinci, Ali beyin “Hadid,,i üçüncü Hasan beyin “Ceylan,ı dördüncü gelmiştir. Çankaya koşusu: Bu koşuya iki halis kan İngiliz hayvanı iştirak etti. M. Alyotinin “Koser,i birinci gelmiştir. Dördüncü koşuya 5 hayvan iş- tirak etti. Tevfik beyin “Sadas,ı birinci, Sait Halim beyin “ Rüç- han, ı ikinci gelmiştir. Izmirde spor bayramı Izmir, 20 (A.A.) — 20 mayıs spor bayramı bugün Alsancak spor sahasında kalabalık bir seyirci (o kitlesi (o müvacehesinde Balıkesir, Manisa, Uşak ve Izmir atlet ve futbolcularının iştirakile muazzam bir surette tesit edildi. Iptida atletizm müsabakaları ya- pıldı. Evvelâ Manisa muhteliti ile Balı kesir muhteliti karşılaştılar. Balı- kesir o muhteliti iyi bir oyundan sonra 4-1 galip geldi. Maçtan sonra Naci paşa tara- fından o müsabakalarda derece alanlara madalya tevzi edildi. En nihayet Izmir muhteliti ile Uşak muhteliti maç ynpıldı. Izmir takımı tam İzmir muhteliti oyuncu- lariyle mücehhez olmamasına rağ- men her iki devrede de hâkim oynamıştır. Uşak muhteliti birinci devrede güzel bir oyunla devrenin nihayetine kadar mukavemet et- miş ancak devrenin son dakika- larında bir gol yemiştir. Ikinci devrede İzmir takımı Saidin ayağile 4, Sezainin ayağı ile 2, Namığın ve Fikretin ayak- lariyle de birer gol atarak maçı 9-1 kazanmıştır. Iki devre arasında Izmirli Niyazi ile Balıkesirli Mehmet arasında bir bisiklet koşusu yapılmış, Niyazi birinci gelmiştir. Her iki bisiklet- içye de madalya verilmiştir. Manisa yarışları Sipahi ocağındaki mania müsabakalarına başlandı Sipahi ocağının ilkbahar mania müsabakalarının birincisi dün çok kalabalık bir seyirci kütlesi mu- vacehesinde yapılmıştır. Müsabaka esnasında iki düşüş vak'ası olmuşsa da kaza hafif ve tehlikesiz atlatılmıştır. Müsabakaların neticeleri şun- lardır: Hanımların (A) tertibine Fazilet ve Kumriye hanımlar girmiş, Fa- zilet Hanım birinciliği ve Kumriye H. ikinciliği almıştır. Sivil gençlerin (A ) tertibine 7 müsabakacı girmiş Sabahaddin Sami Sabit bey birinciliği, Küçük Aloç bey ikinciliği, Hicri bey üçünculüğü almışlardır. Hanımların (B) tertibine Melâhat Ihsan Şükrü ve Nedret hanımlar girmişlerdir. Nedret H. birinciliği Melâhat H. bir kaza eseri vakit kaybetmesinden ikinciliği almış- lardır. Sivil erkeklerin (B) tertibine yedi müsabakacı girmiştir. Proğ- ram mucibince bu müsabakaya (B) tertibinden olan hanımların girmesi de ibtiyari idi. Proğra- mın bu maddesine istinaden Me- lâhat Ihsan Şükrü H. bu müsa- bakaya da girmiş ve erkekler arasında birinciliği (okazanmıştır. Ikinciliği parlak bir biniş istida- dına malik bulunan Orhan B. ve üçüncülüğü Feridun B. almışlardır. Zabitanın (C) tertibine dört zabit girmiş, binciliği muhafız süvari bölüğünden mülâzım Eyip, ikinciliği aynı kıtadan yüzbaşı Mustafa beyler almışlardır. Zabitanın (A) tertibine sekiz müsabekacı girmiş, birinciliği yüz- başı Vehbi, ikinciliği mülâzım Saim, üçüncülüğü birinci mülâzım Cevat beyler almışlardır. Hayvanların deniz yorgunluğu dolayısile Nis müsabakalarına gi- den atlara bu hafta binilmemiştir. Gelecek o hafta müsabakalarına iştirak edeceklerdir. AKŞAMDAN AKŞAMA Kremlin sarayında Japon ataşemiliteri (Baş tarafı üçüncü sabifede ) muhteşem ve yepyeni bir salonun kapısı açıldı... Bütün hazırun için bin beş yüz kişilik bir “ supe , yemeği hazırlanmı... Bu ne sofral.. Bu sofrada ne yok... Havyarların, balıkların, kımettar av etlerinin, mantarların, salataların, dondurma- ların ve içkilerin envaıdan tutu- nuz da İimonlukta (yetiştirilmiş yaz meyvalarına, çileklere kadar her şey burada... Bizim mütemadi | ziyafetlerden karmmız tok olduğu için şerefimize hazırlanan bu em- salsiz sofraya yaklaşmıyoruz bile.. Halbuki, ömürleri Moskovada ge- çen ve yalnız bu akşam Krem- lin'e davet olunan bazı yoldaşlar, fırsattan geregi gibi istifade edi- yorlar. Bu da seyredilecek ayrı bir manzara!... Hulâsa, Japon, ataşemiliterini böyle civcivli bir muhitte gördüm. Etrafta bakılacak şeyler o kadar çoktu ki, bu zat, hiç te dikkatimi celbetmese ( sezadı. £ Kalabalık içinde, ilk önce, Japon fincanla- rındaki minyatür kadınların şek- linde, milli kılıklarında, iki japon kadını gözüme çarptı. Filhakika bunlar, bakılmayacak neviden değil: Sırtlarına dallı dallı, kuşlu, ipek kimonolar giymişler. Ayaklarında sandallar... Lâkin, bu sandalların şekli bir garipl Baş parmak, diğer parmaklardan bir kayışla ayrılıyor. Onun için, çorapları da buna göre imal edilmiş. Ayağın baş parmağı, eldivene girer tarzda tuhaf şekilli çoraba giri- yor. Sonra, simsiyah (O dümdüz saçlarda yüksek Japon tarakları.. Çekik gözler.. Mat, sarı ten,, Gel de böyle kadınlarla alâkadar olma.. Gazeteye onlara dair yazı çıkar- mağı düşünerek, Japon kadınlarile görüşmek istedim. o Gazetecilik sıfatım, derhal yanlarına yaklaş- mama müsaitti. Kadınların bir buçuk metro boyunda bir erkek Japonla yanyana bulunduklarını görerek evvelâ ona bir selâm çaktım; kendimi takdim ettim. O da ayni surette mukabelede bulunarak Japon ataşemiliteri olduğunu bana söyledi. Bu altı kulaç, kısık gözlü, daimi ve ebleh tebessümlü adam mı cihangir Japonyanın, hasmı canı Moskovaya göz ve kulak olarak gönderdiği insandı? Ne söyler- seniz Oyüzündeki tebessümünü bozmadan, gözlerini kırpmadan, kurma bebek gibi, ikiye katlanır- casına nazikâne bir reverans yapı- yor.. Bütün suallerinize, muhavereyi tahrik (o tecrübelerinize (karşılık, akılda kalacak, dikkati celbedecek tek söz bile söylemiyor... Sade daimi tebessüm ve mihaniki reve- ranslar Bu adam, bana sorulsa, şekil ve şemailine bakılırda, eve kapıcı muavini diye alınmaz.. İşte “zevahire aldanmamalı!,, sözünü isbat edecek bir misal. Halbuki, kudretinin ne olduğunu bildiğimiz Japonya onu Moskovaya ataşemiliter gön- dermiş.. ve Moskovada Japon ataşesi olmanın bilhassa bu devir- de ne demek olduğu malüm... Bu adama o kadar daldım ki, esasen şarklı terbiyesi alan ve bir şey söylenince kikir kikir gülerek ellerile yüzlerini kapıyan Japon kadınlarile alâkadar olma- dım... Zihnim, hep ataşemiliter- deydi... Bir zekâ, bukadar belâhat nikabı altına nasıl gizlenebilir ?... Bunu kestiremiyordum... Işte, bir adam ki, Ford oto- mobili gibi, evvelce görüp bildi- iniz tipler arasına tasnif edile- miyor... o geceden itibaren, hangi tiyat- KISA HABERLER Balkan ticaret odası Balkan birliği -emiyeti tarafın- dan muhtelif Balkan memleketinde birer Balkan haftası tertibine karar verilmişti. Istanbulda yapılacak (Balkan haftasına bugünden itibaren baş- lanacaktır. Balkan Birliği cemiye- tinin İstanbul reisi bulunan Hukuk fakültesi reisi Tahir bey tezahü- ratı idare edecektir. Yunan ve Yugoslavya murahhaslarının bugün şehrimize gelmeleri beklenmektedir. Tütün konferansına iştirak için şehrimize gelmiş olan Bulgar murahhasları Balkan haftasında da Bulgaristanı temsil edeceklerdir. Murahhaslar bugün Tahir B. ile görüşerek tatbik edilecek prog- ramı tesbit edeceklerdir. Balkan konferansı Istanbulda bir Balkan ticaret ve sanayi odası tesisine karar vermiş olduğundan yarın saat 10,30 da Istanbul tica- ret odasında Balkan ticaret ve sanayi odasının tesis merasimi yapılacaktır. Bundan sonra saat 13 te Tahir bey tarafından mu- rahhaslar şerefine Tokatlıyan ote- linde bir ziyafet verilecektir. »* Mülkiyelilerin tenezzühü — Dün Mülkiye mektebi talebe ce- miyeti mezunları şerefine bir te- nezzüh tertip etmiştir. Muallimler, mezunlar ve mektep talebesinin de iştirakile beş yüzü tecavüz eden İstanbuldaki Mülkiye ailesi sabah saat onda Şirketihayriyeden kiralanan hususi bir vapurla köp- rüden hareket ederek Beşiktaş ve Üsküdara uğradıktan sonra Beykoza gitmişlerdir. Gazino par- kında hazırlanan yemeği yedikten sonra Büyükadaya gitmişlerdir. Radyo 21 Mayıs Cumartesi akşamı istanbul — 18 Gramofon, 19,30 Darüttalim heyeti, 20,25 ajans haber- leri, doğru saat, 20,30 Karmen (Verdi) operası, 21 Darüttalim heyeti, 22 Or- kestra konseri. 1 — Les Millison D'Arlegnin. 2 — Serenade (Rachmaninof). 3 — Melodie (Rubinştein) 4 — Sicene passionee (Becce) 5 — Arietta alli ratica (Broge) Belgrat (429,5 m.) — 20,30 konfrans, 21 radyo orkestrası, 21,50 komedi, 22,95 şarkı, 23.5 Şupenden parçalar, 24 çingene muzikası. Bükreş (2942 m.) — 20,10 konser, 21 musahebe, 21,40 gramofon, 22 operet. Budapeşte gene muzikası, kilave konse: , 22,80 on orkestrası Londra 8m.) —2 orkestra konseri, 2 » musikisi, 23,35 dens * musikisi. Radyo - Paris (1725. m) —20mu- sahabe, 20,10 fenni musahabe, 20,30 usulü defteri dersi, 21 edebi musahabe, 22,15 haberler, 22,30 konsar. Roma (141,2 m.) 21,05 gramofon, 21,45 opera. Varşova (1411 m ) —21 musahabe, 21,15 hafif musiki koi 29,55 tarife, 23,15 enden parç jurnal, daas mu: 517,2 m)— 20,45 cazbant, 22,45 haberler, 23 çingene muzikası. Satılık Emlâk No. 194 — Galatasaray civarında SATILIK HANE Metin bina, On oda İradı: 500 türk lirası i: SATILIK OTEL a, ve bir dükkân 1200 lira senede No, 200 — Sir p& İr Ko. 201 — Kızıltoprak SATILIK HANE Metin bina. 12 oda, salon, banyo, hamam, duş, elektrik, gaz, kuyu ve bahçe. Dün Edirnekapı Gençler birliği, “Tokatlıyan,, tramvay istasyonunda ir roya, hangi müsamereye gittikse, Ni Rl çi Ka Kema, Be oğlu SL sinema kar işid etrafa bakıp onu aradım; ve İzahat almak için: 5 alaya gile Yy o istiklâl caddesi No. 156. Doktor, Gi güteva bir köşede bu kısa | EMLAK İDARESİNİ mıştır, z . dişçi muayenehanesi, kadın terzi ve Mama nere inkesi ii ehven şeraitle deruhte eden ilk müsabakada Edirnekapı ta- Merkezinde moda atelyesi ve ikametgâh olarak Gİ gizlenerek kısık göz kapaklarının | | UMUM EMLÂK iDARESİNE kullanılabilir. Kapıcıya müracaat. Kiralık apartıman kımı ile Balat takımı “berabere | kalmışlar, oyun temdit edildiği halde müsabaka gene 3-3 bera- bere bitmiştir. müracaat, Bahçekapı Taş Han No. 20, 21, 22. Telefon: 20307 delikleri arasından, iki mini mini gözlerile, pusu deliğinden çıkan namlular gibi bizi gözetlediğini gördüm. (Va - Nü)