21 Mayıs 1932 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 10

21 Mayıs 1932 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 10

Sahife 10 21 Mayıs 193? KÜÇÜK İLÂNLAR Umumi malümat 1 — “Küçük ilânlar, tarifesi: 1 defa 40 kuruş di » 60 > 3 75 > Her fazla defa için 15 > 2 — Küçük ilânlar 4 satırdan fazla olmaz; bir satır tahminen 5 kelimedir. Fazla satır için ayrıca ücret alınır. 8 — Bu sütundaki ilânlar yalnız “ Akşam ,, idarehanesinde okabul ve Cumartesi, Pazartesi, Çarşamba günleri sıra ile neşrolunur. 4 — Ticari mahiyeti haiz ilânlarla nişan, velime merasimi, irtihal ilânları bu süt di dilmez. un 2 — İşçi arıyanlar EAA EN 7 YE EE TE idare memuru aranıyor — Gazete idarelerinde çalışmış tecrübeli bir memura ihtiyaç vardır. Matlup ev- safı haiz olanların tekliflerile birlikte adreslerini «410» numaralı posta kutu- suna göndermeleri. 1 e — — — Bir makastar — Hanıma ve Ççöz- gü ve Raşel makinesinde çalışmış lere lüzum vardır. Mahmutpaşada Bez- cilerde 37 - 39 Numaralarda Taşçı zade Rafet ve Hakkı kardeşler “Trikotaj fabrikası. e Hemşire aranıyor — İzmirde 20 yataklı hususi bir hastane olan «Sıhhat evi» için bir hemşire aranıyor, bu va- zifeyi yapmak istiyen 20 - 40 yaşlarında lisan bilen ve cerrahi - doğumda çalış mış olan hanımların ellerindeki vesika ve birer fotoğrafilerini teklif lerile .bera- ber İzmirde Sıhhat evi müdürü Dr. Sadık beye müracaâtları, © — 3 — Satluk eşya Satılık Piyano — Az kullanılmış mükemmel bir piyano acole ve ucuz satılıktır. o Beyoğlu Tarlabaşı Halepli sokak No. 21 5 Satı tenezzüh motörü — Sekiz, on kişi alır, 8 metre tulünde, marş otomatikli, döşeme, tentesi mükemmel, Denizlere mütehammil müceddet kurs teknesi, Fiat marka motörlü, heran harekete hazır 12 mil süratindedir. Kanlıca muhtarı Hafız efendiye müra- caat, ri Kaza belediyelerine — Bir ka; nın tenviratını temine kâfi grup elektroze satılıktır. , Takım. tablo, motör, dinamo, yeni ve tamamdır. (Akşam) gazetesine E.T. rümuzile tahriren müracaat. —3 Satılık tenezzüh motörü — 12 beygir kuvvetinde Fiat markalı deniz motörile mücehhez on kişilik teknesi İtalyada hususi yaptırılmış lüks tenezzüh motörü ehven fiatla sarılıktır. Halıcıoğlu çivi fabrikası müdiri Hüseyin beye müracaat. e e £ — Kiralık-Satılık Satılık hane — Şişlide Osman beyde Ahmet B. sokağında Kaptanpaşa akaretlerinden mükemmel bir hane, her türlü konforu havi olarak rehin bedeli- nin tesviyesi işin acele satılmaktadır. Taliplerin Galatada Karaköy palasta 5 inci katta 20 No.lı yazıhaneyo veya tele- fonla Beyoğlu 3456 ya müracaatları. Ee e Satılık dükkân — Nişantaşında Teşvikıyede Çınar sokağında 19, 21. 23, 25, 27 No.lı kâgir ve 272 arşından ibaret olan beş bap dükkân acele satı- lıktır. Teşvikiyede 105 No.da kahveci Salih efendiye müracaat. 0 Lâlelide — Veya Kıztaşında yüz arşın kadar satılık arsası ve Sultanah- metten Fatihe ve Aksaraya kadar olan mahalde üç, dört odalı satılık evi olan- ların son fiztlerile adreslerini Akşam gazetesinde M.C. rümuzuna bildirmeleri, 9 Pansiyon — Bir genç bir Fransız ailesi nezdinde pansiyon aramaktadır. (MM. $. F.) rümuzile gazetemize müracaat, Adres sarih olacaktır. > —————— Çenberlitaşta — 15 liraya kiralık kat. Osman bey matbaası arkasında Camişerif sokağında No. 66 hanenin müstakil iki oda ve yemek odası mut bak, elektrik, terkos, sarnıç. — Arsa aranıyor — Beyoğlu Taksim Harbiye ve civarında yüz metro kadar arsa aranıyor. Adres ve son fiatlerini *Beyoğlu post restan İbrahim beye» tahriren müracaat. mez Kiralık hane — Kadıköy paşa mahallesinde Ekrembey sokağında 72 No.lı 5 oda, elektrik ve törkosu vardır. Görmek ve görüşmek için. her gün saat 10dan 1,5a kadar mezkür haneye müracaat. sa Rasim- MM RE Büyükderede — Köyün yüksek mevkiinde, Şeriflerin köşkü denilmekle maruf Boğaziçinin her tarafını gören, su ve meyva ve sair ağaçları bulunan otel ve gazino için elverişli bahçe deru- nunda biri 7 odalı diğer ikisi 14er odalı üç köşk gerek ayrı ayrı gerek daire daire veya tamamen kiralık ve satılıktır. Gezmek arzu edenlerin içinde- ki bekçiye ve pazarlık için Galatada, Mehmet Ali paşa hanında 43 numaralı yazıhanede Aziz Mahmut beye müracaat etmeleri, EZ Boğaziçinde — Yeniköyde,: Köy- başı caddesinde 343 numaralı bahçe içinde 14 odalı sahilhane su ve elektrik tesisatı ve mobilyası ile daire daire veya kat kat veya tamamen kiralık ve satılıktır. Gezmek için içindeki bekçiye ve pazarlık için Galatada, Mehmet Ali paşa hanında, 43 numaralı yazıhanede Aziz Mahmut beye müracaatları. — Kiralık hane — Süleymaniyede Deveoğlu yokuşunda No. 76 dört oda çok güzel nezaretli bahçe, elektrik; ter- kos, akar su muşambalı yağlı boyalı ve çok kullanışlıdır, İçindekilere nüra- caat, fiat ehvendir. li - Kiralık hane — Kâmil sokak No. 9 hane kiralıktır. Dört oda, elektrik, terkos, havagazı bahçe ve tramvaya bir dakikada çok kullanışlıdır. Derunundakilere müracaat. —ı Acıbademde — 33 dönüm meyve bahçeli, selâmlıklı Şevket paşa köşkü ve karşısında 48 dönümlük çamlıklı bahçe * 30 mâyıs pazartesi saat 15'te Üsküdarda sulh mahkemesinde satıla- zneciler Zeynep caktır. >. Doktor beylere — Ankara cad- desinda 60 numarada eski elektrik şirketi binasının alt katı, mevki ve da hili taksimatı itibarile muayenehaneye çok müsait olduğundan acele kiralıktır. Hilmi kitaphanesine müracaat. 1 Parfümeri, tuhafiye, saatçı —- Ve emsali sanatlara elverişli piyasa yerinde bir dükkân devren kiralıktır. Pangaltı Hamam caddesi No. 67 de Sadettin beye müracaat. —8 Yeşilköyde — . Bulvar caddesinde gayet mükemmel yazlık ve kışlık kiralık köşk. Istanbul Havuzlu Han No. 13 e müracaat. 3 Yüksekkaldırımın — Tünele ya- kın sinema ittisalindeki sokakta 502 numaralı 4 katta maa müştemilât 6 oda, terkos, elektriği havi kâgir hane acele satılıktır. Civardaki Cerrah soka- £ında ressam Davanço efendiye öğleden sonraları müracaat. 5 Satılık dükkân — Tophane Ka | saplar içinde 4 No.lı manav dükkânının 1/2 on beş lira kira getirir, Bin liraya satılık. Galata” Havyar handa 77 No, Aristidi efendiye müracaat. 3 Satılık ve kiralık köşk — Acı- bademde çifte ocevizlerda Faik Bey camii sokağında dolma kârgir 7 oda, mutfak, hamam ve müştemilâtı saireyi ve 2,5 dönüm yemişli bahçeyi havi Halit Beyin köşkü ehven fiyatla satılık ve kiralıktır. İttisalindeki haneye mü- racaat. E Acele Satılık apartıman— Ka- dıköyünde yeldeğirmeni çarşısında, köşe- başında, alunda 5 dükkânı, üstünde 4 daireyi havi kârgir apartıman müsait şeraitle ve acele satılıktır. "Taliplerin Erenköy 8 numaralı telefona müracaat- ları, el Babıâli civarında — Acımusluk sokağında piyasaya yakın 18 oda 1500 arşın bahçe 2 mutfak, kalorifer, banyo, elektrik ve terkosu mevcut ikiye kabili tefrik bir hano satılık ve kiralıktır. Sirkeci de Sadık Zade biraderlere mü Telefon: 22134 1 Kiralık dalyan — Torik ve lüfer dalyanı olan “Tuzla - üçburun icara ve- rilecektir. Taliplerin Mısırçarşı kapısında hacı Sabri efendiye müracatları. — 3 Satılık — Fatih Çörekçi kapısı çar şısında Hafızpaşa caddesinde 15 numa: ralı kâgir hane maa dükkân su ve elektrik vardır. Mevkii, nezareti fevkal- 9 âdedir, İçindekilere müracaat. —2 Satılık köşk — Küçük Çamlıca caddesinde 11/13 numaralı köşk ehven fiatla satılıktır. Kadıköyünde iskele caddesinde No, 1 de Galip beye müra- — 1 caat. Kiraiık köşk — Feneryolunda is tasyona 3 dakika mesafede 6 odalı bir köşk kiralıktır. Her gün Feneryotunda merhum Riza beyin köşküne müraca- at. yi RM İhalei kat'iye — Bostancı, Çatal çeşmede denize karşı : 505 arşınlık arsa ile iskele yanındaki büyük firn şüyu- larını izaleten '28'mayıs cumartesi saat 16 da Kadıköy icrasınca satılacaktır. —1 —— — —— ihalei kat'iye — Bostancı, Çatal çeşme Bağdat caddesi üzerinde 1229 ve 852 arşınlık bitişik iki arsa şüyularını izaleten 25 mayıs çarşamba saat 16da Kadıköy icrasınca satılacaktır. o — 1 Kiralık köşk — On bir oda, vasi çamlık, bahçe, bağ, ahır ve müştemilâtı menba suyu. Kadıköy, Acıbadem, Esat paşa sokağı nihayetinde Şakir bey köşkü. (Otobüs ser' vardır.) 4 Şehir içinde — ,Her tarafı açık kiralık köşk. 10 oda, bahçe, elektrik, havagazı, terkos. Kadıköy Mısırloğlu, talimhane No. 3. civarındaki kunduracı Ahmet efendiye müracaat. —2 Kiralık küçük ev — Suadiye plâjına karşı karşıya 3 odalı ev, yazlık veya senelik pek ehven fiatla kiralıktır. Kadıköy 579 telefonla müracaat. — Satılık arsa — 348 arşın Nakli bentte Şeftali çeşmesinde 20 arşın cadde üzerinde ehven fiatle satılacaktır. Ta- liplerin Çemberlitaşta Osman bey mat- baası arkasında 55 numarada ebe Seniha hânıma müracaatları. Yalnız 1700 istasyonuna 3 dakika mesafede 5 oda 305 arşın bahçeli çimento ve demirden mamul hane ve 2600 liraya 11 oda 2652 arşın bahçeli alışap köşk satılıktır. Sirkeci istasyon birinci mevki büfecisi Koço efendiden sual. çeki civarında Şerefiye caddesinda No. 50 6 oda büyük salon mutfak ve taşlık denize nezareti kâmile, Derunundakilere müracaat. e Yazlık ucuz apartıman — Say- fiyeye ihtiyaç hissettirmeyecek hava- dar, şehirdeki gezme yerlerine yakın Nişantaşının mutena caddesinde konforu tam, muşambalı 5 oda, 1 salon, banyo, mutfak, 5 - 6 ay için çok ehven kira lıktır. Nişantaşında Lüks bakkaliyesine müracaat. > Satılık tarla — Bebekte Bebebek yolu yanında Dua meydanında on üç dönüm yedi yüz yetmiş arşın münbit bir tarla satılıktır, Vezneciler caddesinde No. 89 da sucu Hasan efendiye müra- caat. i Azapkapıda — köprü yanında 53-61 numaralı büyük depo kiralıktır. Tel 20149 (4. Vakıf han asma kat N. 7) müracaat, — l Satılık arsa — Aksaray Gazi cad- desi tramvay kulübesi arkasındaki köşe başı iki yüz arşın. Yeni postahane arkasında 9 numarada makine mağaza- sına müracaat Satılık hane — Lâielide kızıltaş mesçidi arkasında « Talât efendi > şair haşmet sokağıpda o numaralı denize nazır dört odalı kâgir hane satılıktır. Elektrik, havagazı, su tertibatı, hamamı vardır, tamamen muşamba döşelidir. Üstü taraçadır. tramvay durak yerine bir dakikadır. Hergün 9 dan 12 ye kadar içindekilere müracaat ediniz. a Satılık ve kiralık — Kuzguncuk Münir Paşa mahallesinin Aziz Bey soka- &ında beşer odadan iki bölüklü fevkal- âde nezaretli, eşçarı müsmireyi havi iki dönüm bahçeli 16 No.lı Dr. Hakkı beyin hanesi ucuz fiatla satılık ve kiralıktır. İçindekilere müracaat. > m9 5 — Müteferrik Halis - Beyaz Legorn — Tavuk ve kuluçka o yumurtasın £ Kadıköyde Gazhane karşısında Kurbağalıdere çift liğiuden tedarik edebilirsiniz. o — 1 Arapça, eski türkçe — Yazma ve müzehhep âsar, kitap ve kütüphane satın alınır. Adres: Istanbul posta katusu No. 187. Ak Kiralık hane — İstanbul belediyesi Muharrir ve tabilerin nazarı dikkatine MAARiIF VEKÂLETiNDEN : Gelecek ders senesi başında neşredilecrek mektep kitapları liste- sine konulmak üzere muharrir ve tabiler tarafından yeniden gönde- rilecek kitapların tetkik zamanları, şekilleri ve şartları şunlardır: 1 — 15 Haziran 1932 tarihine kadar Vekâlete teslim edilmiyen kitaplar 1932-1933 ders senesine ait kitap listesine konulmıyacaktır. 2 — Tetkik için gönderilen kitapların iki nüsha olarak ve yazı makinesi ile kâğıdın yalnız bir tarafına yazılmış olması ve harita, resim ve şekil gibi kitaba ilâve olunacak şeylerin de yalnız bir takım olarak beraber gönderilmesi lâzımdır. 3 — Tetkike verilecek kitapların her kopya üzerinde on beşer kuruşluk birer damga pulu yapıştırılmış bulunması beş kuruşluk bir pul ile birlikte ve Maarif vekâletine hitaben yazılmış bir istidaya melfuf olarak Maarif Vekâleti Neşriyat Müdürlüğüne taahhütlü olarak gönderilmesi veya elden tevdii lâzımdır. 4 — Yapılan tebligata uygun bir şekilde gönderilmeyen kitaplar sahibine iade olunacaktır. istanbul Deniz Levazım Satınalma komisyonundan: Ton 7 Yağlama yağı açık münakasası: 4/6/932 cumartesi günü saat 14 te 7 Makine , » A 4/6932. , ee 21 Tarbin yağlama yağı kapalı zarfla ihalesi: 6/6/932 pazartesi günü saat 14 te Deniz kuvvetleri ihtiyacı için yukarıda cins ve miktarı yazılı yağ- ların bizalarında yazılı gün ve saatlerde münakasaları icra edilece- inden şartnamelerini görmek istiyenlerin her gün ve vermeğe talip olanların münakasa gün ve saatinde teminat mektuplarile birlikte Kasımpaşada Deniz levazım satınalma komisyonuna müracaatları. Nafıa vekâletinden: 3000 ton katran yagı pazarlık suretile mübayaa edilecektir. Pa- zarlık 4/6/932 tarihine müsadif cumartesi günü saat 15 te Nafia vekâleti müsteşarlık makamında yapılacaktır. Pazarlığa iştirak edeceklerin 11250 liralık teminatı muvakkate ve Ticaret odası vesikalarile birlikte aynı gün ve saatte komisyonda bulunmaları lâzımdır. Taliplerin bu husustaki şartnameleri beş lira mukabilinde Ankarada Nafia vekâleti inşaat dairesinden, İstanbulda Haydardaşa Liman işleri müdürlüğünden tedarik edebilirler. Satılık hurda Kalorifer aksamı Emirönü Mal müdürlüğünden: Asarı atika müzesinde mevcut hurda kalorifer aksamile demirler 75 lira muhammen bedel üzerinden açık arttırma usulile satılacak- tır. İhalesi 23 Mayıs 932 pazartesi saat 1l de Eminönü malmüdür- lüğünde yapılacaktır. İstanbul Evkaf müdürlüğünden: Beykozda Hünkâr iskelesinde dabakhane ittisalinde vaki çayır otile kır kahveciliği üç sene müddetle icara verileceğinden müza- yedeye vazedilmiş ve 25/5/932 çarşamba günü ihalesi icra kılına- cağından talip olanların Istanbul Evkaf müdiriyetinde orman ve arazi kalemine müracaat eylemeleri. İstanbul Evkaf Müdürlüğünden: Çavuşbaşı çiftliginde köğkün önünde havlı derununda yirmi dö- nüm tarlanın Eylül/932 tarihine kadar icarı müzayedeye vazedil- miştir. 25/5/932 çarşamba günü ihalesi icra kılınacağından talip olanların yevmi mezkürda İstanbul Evkaf Müdüriyetinde Orman ve arazi kalemine müracaat eylemeleri. İstanbul Evkaf müdürlüğünden: Alemdağında Sultan çiftliğinde bir kıta çayırın kiyahı ile Tepece ören Yanık ormanda (200) bin kilo kömör müzayedeye vazolunmuş- tur. 25/5/932 çarşamba günü ihalesi icra kılınacağından talip olan- ların Evkaf müdiriyetinde orman ve arazi kalemine müracaat eyle- meleri. nm nn Fransızca, italyanca — ve hesap fizik, kimya dersleri fransızca olarak Paris darülfünunu omezunesi fransız bir muallime tarafından hususi ders verilir. Müracaat Akşamda No. (177) > 6 ———— Lise ve kolej muallimi — Paris- ten mezun, fraansızca, ingilizce, riyaziyat ve muhasebe dersi verir. Şerait mutedil, Her ay bir ders caba. Kadıköy Yeldeğir- men Menase han 12 yahut posta kutusu 1266 Galata. seal mn Ürolog “Paris,, ten Diplome Dr. HAKKI RÜŞTÜ idrar yolu ve tenasül Birinci sınıf mütehassıs Beyoğlu: İstiklâl caddesi No. 322 kulak, boğaz, burun mütahassısı Doktor ihya Salih Cağaloğlu: Hamam sırasında 24 numarada - Cumadan başka her gün - öyleden sonra saat 15 ten itibaren bastalarıni ka- bul eder. Mektuplarınızı aldırınız Gazetemiz idarelanesini oadres olarak göstermiş olan kari'lerimizden MH-SO-KA-SM- D-YH-MG-SC-MSP -PTT-SZ-LB6-NT - Placier -E.T-ST-N0.177 Dr. Mehmet Izzet Emrazı dahiliye ve sariye mutahassısı Muayenehane: Çağaloğlu Halk fırkası karşısında No, 21 Cumadan mada hergün 18-17 hastalarını kabul eder, Tel, 23925, namlarına gelen mektupları idaroha- nemizden aldırmaları mercudur. a