23 Mayıs 1932 Tarihli Milliyet Gazetesi Sayfa 4

23 Mayıs 1932 tarihli Milliyet Gazetesi Sayfa 4

Asrın umdesi “MİLLİYET” tir 23 MAYIS 1932 Idarehane: Anlımra caddesi, 100 Ne. Telgraf adresi: İst. Milliyet Telefon Numaraları: Başmuharrir ve Müdür: 24318 Yazı işleri Müdürlüğü 24319 İdare ve Matbaa 24310 TP öğe Y © 'ABONE ÜCRETLERİ: Ğ Türkiye için © Hariç için R e LK © İ sehğ 4— 8— ? ss, 750 X— M— Gelen evrak geri verilmez — Müddeti geçen nüshalar 10 ku ruştur. Gazele ve matbaaya sit işler için müdiriyete müracaat edilir. Gazetemiz ilânların mes'u- Hiyetini kabul etmez, BUGUNKU HAVA Yeşilköy öskeri hava rasat o Banı. diye cevap! iğ tup göndermiş. Ber mutat bü- © viyet namma iki tane harf! Ta. İ bii asıl isimle hiç bir alâkası z yok! Bu mektupta Hanımefen- * m Erkeklerin Ere mame lerinden, hayatı ailede szliklerinden sellapatlike. , ne bi bütün kusurlarından le ateşli Or VE sonun E da bana öyle bir hışımla; Vaktile, Azrsil can almak- tan bıkmış ve Cenabı Hâktan kendisinin tekaüde (sevkini ve dünyaya indirilnesini istemiş... Duası kabul edilerek bir müd. det için dünyaya inmiş. Ve gü- nün birinde bir kadıncağızla ev lenmiş, Bir de çocuğu olmuş... Lâkin biçare Azrail öyle bir ka dma tesadüf etmiş ki;evlilik ha yatına tahammül © edemiyerek tekrar eski vazifesine dönmeği istemiş.. Yalnız dünyadan git. meden evvel oğlunu — çağırmış ve tenbih etmiş. — Evlâdım! Senin için en münasip meslek doktorluktur. Mektebe gir oku ve doktor ol! | Bir hastanın yanına çağırdıkla © m zaman beni (o hastanın ayak ucunda ( görürsen bil ki hasta kurtulacak!. Ona göre tertibat al! Yook baş tarafında olduğu mu görürsen bil ki; hasta yol. cudur.... Sen de ona göre ayağı nı denk 311!. Demiş ve semüya çekilmiş... i Çocuk anasile beraber kal. yoksa ne olurmuş? Ve ancak o zaman, küçüğü- “ün elinde bir pıçak olduğunu gördü. — Vay, cesaretin © bundan 'me indirip defederim! Sait gözleri büyümüş, ren. gi artık bir Ge gibi, o- ma EOS lek e rum'sana! diye haykırdı. Namık ta söyleniyordu: Rsliri daha devam edecek. Milliyet'in Romanr: 19 Eve Düşen Yıldırım! e gibi şeametli bir bedi Muazzezin kahkaha içinde kelimeyi tekrar duyarak, belki de tamamen gay ekti; — Yoksa, söyle bakalım İri şunri aldığı pıçak grtlağı.|tün © mu ileri geliyor? Beni prçakla |dal olmuştu. Muazzez bu cida. “ “mu tehdit ediyorsun? Ben ada- İlin sonunda da bağırmadı. Sade mın elinden onu alır da bir tek | Namık daha .. Ve doktorluğa "Fikra her çağırdıkları has tanın ayak ucunda babasını gö rünce hastanın iyi olacağını ha ber veriyor ve neticede muvaf- fak oluyormuş. Bu suretle bü- yük şöhret ve servet sahibi ol. Memleketin — zalim bir işahı varmış, onun kızı hı 1ş, ve Azrail zadeyi | tedavi icin davet etmişler.. Pa. dişah demiş kiş — Bana bak doktor! Eğer kızımı iyi etmezsen © buradan sağ çıkamazsın! Doktor bir kere hastayı gör mek arzusunu izhar etmiş, bir de hastanın odasma girmiş ki; babası baş ucunda duruyor... Şimdi ne yapsm?. Yanında- kilere; — Beni hasta ile biraz yal- nız bırakınız demiş ve onlar çık tıkları zaman babasına yalvar. miş — Aman baba! Ben bu kizı iyi edemezsem, başımı uçura- caklar!... Halbuki sen baş ucundasım!. Ne yapacağız şimdi? — Eh, evlâdım emir böyle Ben buradan bir muş. Ve Azrsai — Banibele babet Yar: İ radan savuşursun; yahut anam kapının yanındadır, vallahi ir hastanm baş ucundan © çekilip gitmiş, Azrail zade de hastayı iyi etmiş. Bu kıssadan ne hisse alına. cağmı izaha hacet © yok değil mi ya?... gi miş biliyor musunuz?... lardan ve kazlardan. İstanbulun en kirli çaddele. ri, meselâ: Yemiş, Balıkpazarı Bürsa sokağı ve civarı velhasıl aklınıza gelen bütün pis sokak ların o hale gelmesine tavuk. i İlarla kazlar sebep oluyormuş... Ve hakikaten ben de bütün bu sokaklarda sürü ile gezen bu ta vuklarla kazlara şaşıyordum... Şimdi Belediyemiz sokaklar da başı boş gezen (tavuklarla kazları toplıyacak ve allen: ne İnat boğazlıyacakmış... Rivayete nazaran ötede be. ride tesadüf edilen / piliçler bu karara dahil değilmişler., FELEK Avrupa trenleri Şark Demiryolları ekspres saatleri dünden itibaren değiş. miştir. Badema ekspres saat 12 yerine saat sabah sekizde gele- taktir; Bu fark ber gün biraz da ha erken hareketle temin edile cektir . Cevat Beyin vefatı münasebetile VARŞOVA, 22 (AA.). — Hariciye müsteşarile müdürü Türkiye sefaretine gi- derek Cevat Beyin vefatından dolayı Lehistan hükümetinin ta ziyetlerini bildirmişlerdir. Nahlt Sırrı na girdi. Ve Namık kolları bir kere ileriye ES gitti, sonra cansız bir cisim gi- bi “pat!,, diye yere düştü, Evet, kısa, çok kısa bir ci- sallanırken oda. dan, evden kaçtı. O halile kim bilir nereye, kime, kimlere git- ti.. Emine kadın İmes ve kalın sesile bahçede ğırıp ğırmağa, ulurhağa benziyen az feryat ve istimdada başlamış- t. hk İİ ill üzerine Azrail | MİLLİYET PAZARTESİ, 2 irinci Sahifeden Geçen Yazılar MAYIS EA 7 2 ŞE EE İsmet Pş. Roma seyahatine | Moskovadan | Devlet malı başladı (Başı birinci sahifede) , Başmüşaviri Fazlı, Vali Ji Rıza, C. rrkası İstanbul hey: Cevdet Kerim, Müd. Kenan, Seyrisefain müdürü Sadullah, Li- man şirketi müdürü Hamdi Bey- ler ve şehrimizde bulunan Balkan Tütün kongresinin Türk, Yunan ve Bulgar murahhas azaları, İtal ya sefareti erkânı ve bu meyanda seleret ataşemiliter, ataşenaval ve ataşe komersiyalleri o Paşayı karşılayanlar arasında idi. Başve kilin rakip olduğu Ankara treni tam vaktinde istasyona © geldi. Tren durunca Vali ve Belediye reisi Muhiddin, Fırka kâtibi umu misi Recep ve Afyon meb'usu Ali Beylerle diğer bazı zevat İsmet Paşanın kompartimanına çıkarak kendilerini selâmladılar. Pş. karşılayıcılar arasındâ.. Başvekil Paşa gayet beşuş bir çehre ile vagondan inerek kalabalık bir kütle teşkil müstakbilinin ayrı ayrı ellerini sıkarak garm methaline doğru yürüdüler. Garda bir kıt'a asker ve bir polis müfrezesi bandonun şaldığı selâm havası arasnda Pa saya resmi & Başvekilimiz, Meri e: hitabile bir ağızdan: amaa ve yüksek rütbeli za - bitlerinin ayrı ayrı ellerini ska- rak hatırlarını sordular. Bu esnada rıhtımın önü ve ga- rın her tarafı yüzlerce (o insanla dolmuştu. Paşa, Garm iskeleye nazır merdivenlerini inerken şid- detli bir alkış tufanı koptu. Se- vimli Başvekilimiz, bu tezahura- ta mal lede bulunarak halkı selamladı. Adatepe'nin güvertesinde. Haydarpaşa limanmdaki . bü- tön sandallar, motör ve remerkör ler bayraklarla donanmış, men- direğin önünde duran Adatepe ve Kocatepe torpidoları mürette- batı Başvekili selamlâmak üzere güverteye dizilmişlerdi. Başvekil Paşa, gardan çıkar ken Balkan Tütün murahhasları. na iltifat ederek kongre mesaisi hakkında kendilerinden malümat aldı ve kendilerine muvaffakiyet temennisinde bulundu. Kongre azaları teşekkür ettiler. Paşa Hz. gardan çıktıktan sonra refakatle rinde Ankaradan gelen zevat ile birlikte rıhtımda kendilerine inti- zar eden Çankaya metörüne bi- nerek açıkta demirli bulunan Te- vere vapuruna doğru hareket edil di. Türk ve İtalyan bayraklarile, merdivenlerine kadar her tarafı süslenen Tevere vapuru yüzlerce kayık ve sandal tarafından ihata edilmişti. Tevere'de .. Başvekil Paşa Tevere vapuru- nun merdivenine ayak basar bas- maz, güverteye yayılmış bekliyen muhtelif milletlere mensup yolcu- lar Başvekil Paşayı sürekli bir su- vette alkışladılar. Bu esnada va- purdaki orkestra istiklâl marşımı ti mahsusada gönderilen miralay Solenetti tarafmdan karşılandılar Burada Pş. Hz. nin refikaları Hf. ye gayet zarif bir gül buketi tak- dim edildi ve İl birden vapurun büyük yolcu salonuna girildi. Büyük salonda.. Paşa Hz. salonda İtalya sefa- reti atase militerile görüştükleri sırada seyahatten çok memnun olduklarını neşeli tavırlarile ihsas ediyorlardı. Bu sırada kendilerine ve refakatlerinde bulunan zovata Üç sene... Bunların her biri Ah ret Şükrü Efendiye birer asır gibi gelmiş, sonra da bazan her ayın bitişinde bu ayı bir hafta kadar, bir gün (kadar kısa ve hiç bir hatıra bırakamadan ge- çip giden bir şey bulmuştu. Boş, bomboş, ölüm kadar (bomboş bir hayat sürüklüyordu. Eti- ni, er zerrelerine kadar bü maddelerini toprağa yeri rek sade kemikleri talar i tal işin nasıl hiç bir aveül İder değilse, bir | iskelet Evi topraklar altında nasıl hiç bir haz ve hiç bir ıztırap mukad der olamazsa, ona da artık hiç bir sevinç gelemez ve yeni hiç bir keder ulaşamazdı. Cebeci: deki evde geçen cinayetten son ra orada oturmağa tahammül edemiyerek bu evi satmış, İs- met Paşa mahallesinde küçük bir şey satın almıştı. Bentdere sini, karşiki boş dağları ve öte ki ev gibi Ankara kalesiri | şampanyalar ikram edildi. Hz. kadeblerini kaldırdılar: — Yaşmam dostluk! Fazilet İtakyaz Şampanya kadehleri büyük bir neşe havası içinde devredildikten veda ederek vapuru terkediyor- lardı. Bu esnada Başvekil Pş. Or- du müfet Valimizle Pş. Hz.nin beyanatı Bundan sonra Başvekil Pa. ga: zete başmuharrirlerini ve Ajans şu beyanatı verdiler: “—Roma'ya hareketim, Ankara'da ve İstanbul'da muhabbetle teşyi ve teşçi edilerek başlamıştır. Ben ve arkadaşlarım hakiki memnuniyet hislerile ha- rehet ediyoruz. Kemalist Türkiye ile Faşist İtalya arasında bi- İ ribirinin — namushârane sözüne itimat eden bir haleti ruhiye vardır. İki memleketin mukaddera- tını ellerinde tutan büyük reisler gerek milletleri, gerek beynelmilel âlem tarafından sözlerinin sa- milmiyetine, görüşlerinin lecek müstesna şahsiyet- lerdir. Bu sözlerim, yaptığımız” politikanın sağlam oldu- Gunu ve istikbalde daha kuvvetli olacağını ayni zamanda ifade eder. Istanbul'un gösterdiği alâka! ve muhabbete ye- rinde; burada teşekkür ederken Ankara'da beni okadar teşvik ve teşçi ile yollanuş olan büyük halk kütlesini de selâmlamış Oluyorum. » Gazi Hz.ne telgraf İsmet Paşa Hz. Reisicamhur Gazi Mustafa Kemal Hz. ile Mec- lis riyasetine verilmek üzere ha- uırladıkları telgraflar: Vali Mu - hiddin Beye verdiler. Pş. bu telgraflarda İtalya seyahatine başlaması münasebe ile Büyük Gaziye ve Büyük Millet Meclisine tazimlerini bildiriyordu. Başvekil Hz. teşyic gelenleri merdiven başıma kadar geçirdik. ten ve herkese ayrı ayrı iltifatta bulunduktan sonra vapur yavaş yavaş harekete başladı. . Sant tam (11) i (10) geçiyor» du, Vapurun etrafıma toplanan motör ve kayıklar Tevereyi bir müddet takip ettiler. Şapkalar, mendiller dakikalarca havada sa) İandı, Umandaki vapurların sü- rekli selâm düdükleri arasmda Tevere yavaş yavaş ufukta kür gük bir nokta halinde kaldı. 5. Solenetti Başvekil Hz. ni İstanbuldan is- tikbale memur , edilen İtalyan miralayı sinyor Solenetti, bir muharririmize şu beyanatta bu. İunmuştur: — Kıymetli Başvekiliniz Ital- yada ( sabırsızlıkla (o bekleniyor. Kendisi için muhteşem bir isti rin tam öte tarafında kalıyor. du. Ve bu yeni evde ( Şayeste ile beraber oturuyorlardı. İki sene sonrada ( teksüdü geliyordu. Ömrünün daha çok | yı ema sürmiyeceğini düşünme- azla bir zahmet (o bulduğu Te tekaüt edildikten — sonra Ankarada kalıp kalmıyacağını düşünmüyordu. Bir kle hapisaneye gitmemiş, ri. calarma rağmen Saidi görme- ğe razı olmamıştı. Fakat buna mukabil, yi irmi o bir yaşındaki oğlunu “ kcakabı muhaffefeye müslenit tehevvüren katil filin den dolayı,, on sene hapse mah küm bir katil yaptıktan sonra Cebeci ilersindeki o mezarlıkta yatmağa giden ölü; etmiyordu. Sanki kendisile kavga ettiği geceden ve küçük oğlu £ ağabeysine pi- çak sapladığı saatten biraz ev. li ölmüşlrdi. Sade, cuma gün sonra teşyie gelenler Paşa Hz. ne | del, doğruluğuna itimat edi- | | Sonra Romaya 3 “| Gidiyoruz (Başı birinci sahifede) kette kuvvetli bir idare kurmak, halkın iktisadi kudretini yük- seltmek istiyor. Diğer taraftan da beynelmilel meselelerde kuv vetli söz sahibi olarak umumi harbin doğurduğu sulh muahe- mevcut gayri âdilâne maddelerin tadiline zaman ve imkân hazırlıyor. Bugünkü İtal ya; Cemiyeti Akvamda olsun, büyük devletlerin hususi konfe.. İranslarında olsun, büyük politi- ka meselelerini; idarei maslahat sistemlerile değil, radikal ted. bir ve çarelerle halletmek yolun da teklifler yapıyor. Yeni İtal- ya; eski diplomasi usullerini terketmiş; bu çamurlu yollarda inat ve ısrar ile tutunmak iste- yenlere çıkar yolu gösteriyor. Vakıa bugünkü manzara; henüz muvaffakıyet gayesinden uzak | çaktı bulunduğumuzu gösteriyor. Fa kat beynelmilel vaziyet ve ihti- yacın tazyik: altında bu mesafe birden bire kısalabilir, Ve bunu kısaltacak olan bir âmil de İtal. yanın tuttuğu doğru, dürüst ve açık siyaset yoludur. İşte İsmet Pş., Mussolini İtalyasile başla. yan bu yeni siyasetin kaynağı- na gidiyor. Başvekilin geçen se ne Atinadan, iki hafta evvel de Moskova'dan avdet ettiği gibi, buradan da en samimi intibalar la döneceğine şüphe etmek bile caiz değildir. Siirt Meb'usu MAHMUT a rr bal programı hazırlanmıştır. Salı günü öğleden sonra Brendi ziye, varılacak, Bariye kadar bir otomobil gezintisi yapılacak, ora- dan Düçe tarafından Başvekili- nizin rükübuna tahsis edilen hu- susi trenle Romaya gidilecektir. Çarşamba sabahr saat (9) da Romada bulunacağımızı tahmin ediyorum.” Roma'da merasim.. Ojrendiğimize göre Brendizide Vali umumi tarafından Başvekil ve Hariciye vekilimizim şerefine bir akşam ziyafeti © verilecektir. Romada da kral o Emanuel Hz. Başvekilimizi kabul ve şerefleri- ne ziyafet vereceklerdir. M. Mu- solini, Başvekilimizi bizzat istik « bal edecektir. Heyetimiz evvelce de yazıldığı gibi Romada dört gün kalacaktır. Vâsıf Bey de giti Roma Büyük Elçiliğine tayin edilen Vasıf Bey de dün Ankara- dan gelmiş ve Tevere vapurile he- yetimizin refakatinde o Romaya hareket etmiştir. Başvekil Paşa- ya refikaları Hf. . Tevfik Rüştü Beye de refika ve kerimeleri Hf. ler Romu seyahatinde refakat et- mektedirler. Heyetin diğer azası evvelce yazılan zevattan ibaret. tir. Tayyare şenlikleri Her sene Roma'da yapılması mukarrer olan tayyare şenlikleri yısa tehir edildiğin den İsmet Pş. ve Tevfik Rüştü B. bu şenliklerde de hazır buluna- caklardır. Heyet 29 mayıste Ro- ma'dan harekette gene Brendizi ee İ haziran'da © şehrimize mezarlığın etrafında dolaşıyor, iki evlâdını bu suretle ziyaret ediyordu. iyeste ile aralarında mazi- ir hiç bir söz ( geçmezdi. Daha Namığım gömülmesine ad liye doktorları müsaade rapo. ru yazarken onu arayıp getir. mişti, Ve kendisine ( eskiden göstermediği bir era serin muamele ediyor, her ni hoş görüyordu. Şart koyduğu ve kat'iyen mü saade etmediği cihet, gelininin maziye ait şeylere teması idi. Bu şartla © Şayestenin hiç bir şeyine karışmıyor, kadının bazı geceler teyzesinin, o halasının, yengesinin evinde misafir kal. masına bile İâkayt kalıyordu. Onun bu misafirliklere faz. la süslü, fazla boyalı gitmesine dikkat etmek te hatırına gelmi yordu. Fark etse de ( ihtimal baran e nn ye İstanbulda, bir Matbaalar | (Başr birinci sahifede) miş bulunan mektep kitapları ilmi ve meslelğ kitap ve mecmun serma- yeleri — Maarif vekâleti tarafından idare edilmek üzere Neşriyatı müte davil sermayesi namı altında tevhit olunacaktır. Bu sermayenin tasfiye- si ve Maarif Vekâletince idaresi su- reti Maliye ve Maarif vekâletlerinde müştereken tesbit olunacak bir tali- matname ile tayin ve muamelâti mu ayyen bir kadro ile idare ödilecek, tir. Tesisat Maarif Vekâleti tabı masrafları- nı neşriyatı mütedavil sermayesin. den vermek üzere hariç matbaalar- da da kitap bastırmağa mocbur ola caktır. Merkez ve mülhakatta bulo- man ve ciheti askeriyece idare edil- i | sr olan Türk bankalarının ta Tezahüratı (Başı birinci sabifede) Nikolof taraflarından birer nu- tuk irat edilecektir. Odanın tesis heyeti olarak tarafımızdan Tica- ret Odası reisi Nemlizade Mitat, reis vekillerisden Habip Zi- a, eczacı Necip ve Muhtelit Mü- komisyorundaki müşavir. lerimizden Mitat Beyler intihap edilmişlerdir. Diğer heyeti murah hasalar namına Odanın tesisine reisleri ve bazı delegeleri iştirak edeceklerdir . Bugün Balkan Ticaret ve Sa- mayi Odasının tesisini müteakip, müderris Tahir B. tarafından mu iyan'da fabrikaları, bu meyanda Mezba- hayı, Cibali Tütün, Silâhtarağa elektrik ve BalaPtaki Süreyapaşa mensucat fabrikalarını ziyaret ©- deceklerdir. Müteakip günlerde de tezahü rata devam edilecek ve konferans lar verilecektir. vee sile görüşen muharririmize Tahir B. şunları söylemiştir: '— Bugün ihzari müzakeratta bulunduk. Balkan Ticaret ve Sa- nayi Odasının tesisine ait muame lenin saat 10 buçukta tesis merasimini yapaca- ez. Perle Tarihi meskükât Küğithanede Silâhtarağa yo nı yazmıştık, Bu haber üzerine Müzeler müdiriyeti alâkadar hayata bağlayabilirdi. “— bekliyeceğim.” Diyerek Ben bekliyeceğim., yereli yi nında kalmış, elemli başını bağ rına basmış bir kız çocuğu, Ve e kız çocuğu katili bile kendisi ne (o yaklaştirabilirdi. Lâkino küçük kız mezarlıkta yatan ölü den ne kadar uzak düşmüşse, ha pishanede yatan öteki ölü için bareketi- | de o kadar uzaktı. Cinayet gü nü evden kaçtığı vakit, uzak. |“ tan görmekle âşık olup kendisi ni istiyen o mühendis o Halil Beyin evine gitmiş, ve Hemi izdivaç dair Ah. met Şükrü Efendiye haber gön derilmişti. Fakat bu yakm za- man bir türlü gelmemiş, son- ra Muazzezin aylık kazancı üç dört yüz lirayı geçmiyen ve ni. kâha da lüzum gi mü- bendisi bırakarak daha zengin- | du. daha nüfuzlulara, daha bü ai bir silenin altı ay ? | verilmiştir. Beraet edenler tah. z >TğR Ağrı Şakileri (Başı birinei sahifede) Bunlardan maada 48 mev: kuftan ikisi sekizer sene dörder aya, üçü sinlerinin küçüklüğün den üçer sene sekiz aya, biri de bilâhara jandarmalara yardım ettiğinden dolayı altı sene se. kiz aya mahküm edilmişlerdir. Maznunlardan diğer 42 si de o- ner seneye mahküm edilmişler- dir. Bunlardan 10 kişi ölüm ce- zasma mahküm edilmişlerse de bazılarının sinleri 65 ten yuka. re, bir kasının. da 21 den neye tahvil edilmiştir. Yalnız 16 mevkufla 35 gayri mevkuf hakkındaki evrakın ba: zı cihetlerden tetkikine karan liye edildiler. Ölüm cezasına mahküm olanlar Okoğuşlarda muhafaza altıma almmışlardır. (Başı birinci sahifede) fıkra ilâve edilmiştir. Banka ve boruda tn: alıp satmak bakkımı haizdir. Ancak bu işe merkez bankasının tesviye edilmiş sermayesiyle ibti- mnamelesinin icrası İ- miştir. Vadesi 9 ayı tecavüz etme yen zirai senetlerde ve ticari se netler hükmünde iskontoya ka- bul edilebilir, Şu kadar ii bunla. rm miktarı tediye edilmiş serma- yenin yüzde 15 ne muadil meblağ İn ticari iskonto çüzdanının yüzde 18 i yokünunu tecavüz edemez Bundan başka vadesi 3 ayı tec: vüz etmeyen ve bir banka tarafın dan ibraz edilen 3 imzayı muhte vi hazine bonoları da ticari sene ın yekünü | nkasının te. diye edilmiş sermayesinin yüzde 40 a muadil miktarı tecavüz ede- mez. Şu kadar ki meclisi idare bu vade ve miktarı iki misline iblâğ edebilir. Ba mevi hazine bonoları. edilmiştir. Banka hazinenin rel mı vadesine azami 3 ay Ookalmış bonolarını resen iskonto edebil. mek snlâhiyetini haizdir. Şu me dar ki bu İşa bankanın tesviye e dilmiş sermayesinin yüzde 40 ım. dan fazlası tahsisi edilemez bu suretle iskonto edilecek olan ha- zine bonolarına tatbik © edilecek faiz nisbeti banka meclisi idaresin ce ayrıca tayin olunur. 44 uncu maddeye zirdeki fıkra ilâve olun muştur. Banka döviz tediyntı ka- bublüne ve karşılıklı göz cede sarfedenlerin meclisleri onsuz kurulmaz deniyor, elmas ları, tuvaletleri, israfları anlatı. la anlatıla bitirilemiyordu. İlk önce bunlara Ahmet Şi Muazzezin Halil Beye enini haberini aylarca beklemişti. Fa kat sonra, Halil Bey ortadan ar yerine birçok beyle. miş bir bâbanm © ıztırabını bir kere daha duymuştu. o Fakat, ayni zamanda da garip bir sü. kün ve huzura erişmişti. Çün- kü, ölüm saatine kadar bundan | sonra çekineceği, korkacağı hiç , bir felâket te kalmamış oluyor SON,