24 Mayıs 1932 Tarihli Milliyet Gazetesi Sayfa 7

24 Mayıs 1932 tarihli Milliyet Gazetesi Sayfa 7

Muhabir mektubu | Şarköy'de zürram ' vaziyeti düzeliyor Hikâyesi bir efsane gibi gelen fare mücadelesi i Eş R ŞARKÖY: Evvelki ismi (Şe- sirköy) iken sonraları | Şarköye jevrilen bu kasaba Marmara s2- İlinde Tekirdağına vapurla dört mesafededir. Burada 2500 süfus 640 hanc, 8 kahvehane, 3 rın, bir hamam, yarım ecza hane, bir un fobrikası bir yel de- ğirmeni ve kırk elli kadar da dük İ kün vardır. | MANZARASI Şarköy zelzele ve yangından harap olmuş ve Bulgarlarla Yu- nanlıların istilâlarıma maruz kal- mış olduğundan dolayı imar husu sunda inkişaf edememiştir. Bura İ we svrelce mahiye iken Mürefte- nin yanması ve orada bina kalma İ ması hasebile merkezi kaza bura ya maklolunmuştur. kaymakamlığı zamanında kasa banm imarına © çalışan ve şimdi İzmir vali muavini Saip sebe memuru efendinin him İ metleri sayesinde güzel bir mek- tep, bir hükümet konağı, ve bir Jandarma dairesi ve daha bazı insaat vücude getirilmiştir. İskeleden kasabanın v. doğru Sabık vali Arif Hikmet Be İ yin mesaisile muntazam ve geniş bir eadde açılmış ve iki tarafına ağaçlar diktirilmiştir. BİR CEVELÂN Buraya gelir gelmez beni bir nikâh merasimine davet ettiler. dı yaptım. Çarşı mahdut bir daire ye münhasırdır. Gazinolarından dördü çok güzeldir. (Alman) is mile çağrılmakta olan gözü açık bir vatandaşın açtığı aşçı dükkâ- sı güzeldir. Burada kıymeti o mimariyeyi haiz bir ev göremedim. Kasabı nın etrafı bağlık ve bahçeliktir. Deniz sahili ve iskele civarı pek hoştur. Şarköyün gurubu pek a- henkli oluyormuş! Akşam üzeri bu güzel gurubun O temaşasiçin halk iskele civa tenezzühe <ıkmaktadırlar. KÖYLÜLERLE TEMASLAR hayvanlarından gayrısına haciz koyarak satmıştır. Binaen Mahküömiyet kararı Kibrit kralı Kreügerin intiharı hâdisesini kayıt ve resmini — net ettiğimizden dolayı müddeiumu- milik tarafından aleyhimizde açı- lan dava dün Asliye mahkemesi üçüncü ceza dairesinde intaç edil miş, umumi neşriyat ve yazı işleri müdürümüz Etem İzzet Bey re sim dercinden dolayı 7 gün hapse ve 25 lira para cezasına mahküm olmuştur. Heyeti hakime — Etem İzzet Beyin mahkümiyeti sabıka- m olmadığı cihetle cezasınm te- iline karar vermiştir. Neşriyat müdürümüz bu kararı temyiz etmiştir. Sanayi ve maadin müdürlükleri ti İktımat vekâleti, Türbede bir da bulunan Sanayi ve Maa- din müdürlüklerinin Ticaret mü- dürlüğü ile bir binada bulunması | Ni tensip etmiştir. Bu vaziyete göre bu müdürlüğünün A üncü Vakıf hana üdü- muvaffakıyetle neticelendi i ağar ; Şarköy'de umum muhabirimiz Ragıp Kemal pey ve hükümet erkânı i . ( aleyh hayvansızlık ve tohumsuz- luk yüzünden zürra tarlalarını noksan © ekmişlerse de bilâhara yaz mahsulü ekmek © suretile bu eylemişlerdir. ve bankaya borçludurlar. FARELERİN HÜCUMU Hikâyesi efsane ve masal te- lâkki olunacak (derecelerde ge- çen sene bir fare hücumu olmuş- tur. Bunlar çok kalabalık cephe lerle hücumlar yaparak nefsi Te- kirdağı ile Hayrebolunun / bir kısmı, Çorlunun Muratlı nahiye- sinin demiryolu (o güzergâhı ve Kırk Kepenekli, Tekirdağı mı kez nahiyesinde Gazi oğlu ve se İlyas havalisinde, & Şarköyün Kızılcaterzi, Yeniköy O ve Koca Ali köylerinde mezruattan “ 30 ve yazlıklardan ©; cesinde tahribat yapmışlardır. Tekirdağında © yapılmış olan mücadeleler fevkalâde muvaffa- kiyetler temin etmiş ve buna yar dım eden soğuk havalar ve şid- detli karlardan başka her taraf- ta zuhur © eden ve münhasıran farelere düşman olan gelincikler sayesinde bu farelerin 9, 90 dan Fazlası © Geçen sene vilâyetin muhtelif yerlerin- de çıkan İtalyan ve Fas çekirgele rile de mücadele yapılmış ve bir iki yer müstesma olmak © üzere diğer yerlerde uçkun verilmemiş BELEDİYESİ Buranın belediyesi de dikoduya maruz kaldığı reis leri istifaya mecbur — kalmışlır. Yeni intihap olunan genç reisten kasaba için faydalı işler beklen- mektedir. Belediye şimdiye ka- dar bir iş yapmamış ve yalnız ru- sum ve tekâlüf tahsil ederek ma- Bir aralık köylülerin pazara ye: &rdikleri odunlardan, av hayvan larından ve (o yumurtalarda; resim almağa başlamış oldukla- rından kanımsuz olan bu hareket leri bükümetin mü i me edilmiştir. Geç pelamaş ölen (7000) liralık bayali bütçe den ancak 3 - 4 binlirası (o tahsil iştir. dilen- ci yoksa di köpekler pek çok- tur. Belediyenin doktoru da yok tur. Yalnız 70 yaşında bir ebesi olduğunu söylediler . Ragıp KEMAL Hilâliahmer Haftası Dün, Hilâliahmer haftasının ilk günü idi. O Bu münasebetle her tarafta dünden itibaren bü. | tün Hilâliahmer şubelerinde i- &ne ve teberrü kaydma başlan. müşter. Hilâliahmer haftası teşebbü- sünün memleketin her tarafın. da bu hayirkâr cemiyete karşı mevcut umumi alâkanın arttığı görülmektedir. Dün, bir çok ze vat, Hilâliahmere senelik aidat larını vererek aza yazılmışlardı. Hilâliahmer haftası münasebe- tile dün bütün şubeler, bayrak. larla süslenmişti. Dr.Celâl Tevfik Zührevi ve idrar yolu hastalıkları mütebassısı: Sirkeci Muradiye enddesi, No 35. | Memlekette a | Mersinde MİLLİYET Bulunan Heykel Feylesof Aristo'nun heykeli imiş Mersindeki Taşhanda bir hey kel bulunduğunu yazmıştık. Bu heykel Mersin civarmda bir kire- mit fabrikasmda bulunmuş ve ©- radan Taşhana nakledilmiştir. Bu taşı nakleden adam henüz bulunmamıştır. Heykeli tetisik gin Mersine giden Adana mü: müdürü Halil Bey şu malümatı vermiştir; “Bu heykel meşhur Yunan ka- dim feylesoflarından Aristonun heykeli olduğu kuvvetle muhto- meldir. z Boyu bir metre doksan santim- Bu kabartma; bir saray tex- inatı veyahut bir laht cephesi 0- İup bir şah eserdir. Dünya müze- lerinde nadir bulunan fevkalâde kaymetlar dan o madut tur, Eser san'at itibarile de pek incedir.” Burdur hapishane- sinden kaçanlar İZMİR, 23 — Burdur hapisha mesinde vuku bulan firar hâdise- si hakkında gu tafsilât verilmek- tedir: ıygunculuk, adam öldürmek gibi cürümlerden mahküm olan dokuz azılı şerir, uzun müddet- ten beri aralarında bir firar te- sebbüsü hazırlamışlar ve ilk fır- satta hapishaneden kaçmak kara- rı vermişlerdir. Perşembe günü ın itibaren hapis kazıyarak incelt- mişler, sonra hiçbir hareket yap- mıyarak çekilmişler i beklemişlerdir. Gece vakti ortalıkta s6s kesi- lince haydutlar o derhal icranla geçmişler, duvarı çabucak dele- lerdir. Bir habere g duğu esnada delinen duvar önünde nöbetçi yokmuş. Fakat aradan bir müd- det geçikten sonra duvarın delin- miş olduğu görülmüş ve (derhal hapishane müdürü haberdar izm yor. Ti İsmail E: Mehmet, Burdurlu İsmail, Ko- ucuzluğu diriliyor: Bu s6 sw limona fazla ihtiyaç gösterdi. Etraftan gelen tacirler burada hiç limon bırakmadılar. Bir ay evvel tanesi on paraya satılan limon burada şimdi üç, dört kuruşa satılmaktadır. Buna mukabil yumurta bu sene hiç pa ra etmiyor. Köylerde tanesi on pa raya bile e satan yok. Geçen da, eği rısını almak için tabanca ile öldür mek ve kadını ağır surette ya ralamaktan maznun ayni köyden Ibrahim Ağırceza mahkemesince rağ ay ağır hapse mahküm Sadıkzade Biraderler j Vapurları : Karadeniz Postası 1 Dumlu fuar İVAPURU 26 mayıs perşem- İbe günü akşam saat 18 de Sirkeci rıbtımından hareketle Zonguldak, İlnebolu, Ayancık, Samsun, Ordu, Giresun, Trabzon, Rize ve Hope! ye azimet ve avdette ayni iskele. İlerle Göreleye uğrıyarak avdet e- İdecektir. Fazla tafsilât için Sirkeci Mey- iğrenet hanı altında acentalığını İğlmürnenat, Tele. 22134, ORİENTMARE FEDELTA vapuru 5 Hazırana doğru Trabzon, | Samsun, İnebolu ve limanımızdan | NAPOLİ, BARSELON, MARSİL. | YA, ve CENOVA limanları için mal yükleyecektir. Teklifat için Galata da, Frenkyan han ORİENTMARE acenleliğine müracaat Tel BO. a SALI Yeni neşriyat M4 MAYIS Gökmen.. Güney Helim Hm. tarafın. dan “Gökmen” isimli bir roman il » Gökmen hassas romanı, onun a5- husranıdır, Cazip, meraklı ve muvaffak bir üslüp- la yazılan bu edebi roman her i kesin alâka ve heyecanla okuya İcağı bir eserdir. Kitabım tevzi merkezi Suhulei kitaphanesidir. | Karilerimize tavsiye ederiz. Felsefe bakaloryası Ruhiyat, Mantık, Ahlâk, Me lafizik ünvanlı bir kitap neşre- dilmiştir. Bu eser talebenin me zuniyet imtihanlarında ellerin. de bir rehber olacaktır. Her hü- lâsa aslına bağlandığı gibi, bun lar da sene zarfında umumi mâ lümatı iktisap etmiş talebe için faydalı olacaktır. Tertibinde Programın heyeti umumiyesine göre tadilât yapılmıştır. Ruhi yat kısmında mevcut bazı malü matı mabadüttabiiyeye naklo. lunmuştur. İçtimai ablök kısım ları da içtimaiyat dersleri için faydalı olacak şekilde hazırlan. muştur. Havacılık ği Spor ir teşebbü: sedilmektedir. Mecmunnın yazı” u etrafındaki dört sayfalık resim li neşriyatı bütün karilerimiz dik katle okumalıdırlar. Sovyet Rut yada tayyarecilik, o Cenevrode çar- pışan noktai nazarlar, Atina tay yare sergisi, İdris Sabih'in Step ler ismindeki yazısı inecmuanın alâka okunacak taraflarıdır. Bu nüshada otuz resim vardır. Beşiktaş şubesinden: Şubede mu kayyet ihtiyat zabitanın yoklaması- na I-Haziran-932 den 30-Haziran 932 tarihine kadar haftada üç gün (Cumartesi, Pazartesi, Çarşamba) devam edecektir. Bu müddet zarfın da müracaat etmiyenler hakkında 1076 numaralı, kanunun 10 uncu maddesi tatbik edileceği ilân olunur “—. Kadıköy ve Adalar dökerlik şube 328 Doğumluların ve bunlarla muameleye tabi olanların yoklama. ları mayıs nihayetinde hitam bula caktır. Yerli efradın hemen şubeye müracaatları, gelmiyenlerin cezalı olacakları ilân olunur. ... Kadıköy ve Adalar askerlik şu- be riyasetinden: 937 senesi ihtiyat zabitan yoklaması haziran iptidasın- da başlayacak ve nihayetinde hitam bulacaktır. Kadıköy şubesinde mu- kayyet umum ihtiyat zabitanm mü- racantla kayıtlarını yaptırmaları i- Tân olunur. »#» Eminönü Askerlik şubesinden: 1 — Mülğa Süleymaniye, Aksa ray, ve Sultanahmet © şubesinde mukayyet ve halen Eminönü k, za bulunan taşra belerinde mukayyet — bulunan İhtiyat erkân, Ümera ve zabita- nn 1076 No. hu kanun mucibin yoklamalarını yaptırmak © üzere Hubeye bilzat veya bilvasıta mü- racaatları. 2 — Yoklamaya 1/6/932 de başlanacak ve 30-6-932 de niha- yet verilecektir. 3 — Müraçant günleri cumar- tesi, Pazartesi ve. dur. | 4 — İhtiyat itanı askeri ve- | sikalarını ve nüfus cuzdanlarını İ varan sıhat raporlarını, adette vesika fotoğrafileri milen atideki tarihlerde at edeceklerdir. A - Erkâni harp ve piyadeler 1 il8 9 haziran. B - Suvari hâ- üraca- ve topcular, 1 ilâ da © OC - Levazım, Jandarma ve de- İ niz 2 ilâ 16 hazira: H-E Dişçiler, 18 ilâ V . Nakliye zabitan:, Memurini İ Askeriye, Askeri sanatkârlar vu zika ve İmamlar, 25 ilâ 29 ha. ziran, ... | Üsküdar Askerlik şubesinden: 1 —Subede mukayyet bulunan ihtyat zabit ve askeri memurla- ziran 932 de başlanacak 30 ha 932 de nihayet verileceğinden işbu müd. det zarfında şubeye müracaatla: m. 2— baytar, eczacı ve diş hekimlerinin diploma numara larını. 3 — Hekim ve ihtisas vesikası olanların vesika- 15 yeni 15 Nıra ile murakiıam bir bap baytarlardan | 1932 İstanbul dördüncü iera memurlu ğundan: Temamma beş yüz lira kay met taktir edilen Bayazılta Sekban başı Yakup ağa mahallesinin Baya- zıt caddesinde Somkeşhâne hanı tah tmda tramvay caddesinde cedit 103 Bumaralı üstünde asma odası bulu. nan 10 metre | terbiinde kâğir dük- kânm temamı açık artırmaya vaze- dilmiş olup 13-6-932 tarihinde şart» namesi divanhaneye talik eğilerek 30-6.932 tarihine müsadif perşembe günü saat 14 ten 17 ye kadar İs tanbul dördüncü icra dairesinde a çık artırma — suretiyle satılacaktır. Artırmaya iştirak için yüzde yedi teminat akçesi alınır, tnülerakim | vergi belediye vakıf icaresi müşti Ye aittir İcra ve iflâr kanununun 119 uncu maddesine tevfikan hakla- | #ı tapu sicilleriyle sabit olmıya poteldi alacaklılar ile diğer al ranm ve irtifal hakkı sahiplerinin bu baklarını ve hususiyle Faiz ve masarife dair olan | iddialarını ilân İ tariinden itibaren 20 gün işinde ev rakı müsbiteleriyle bildirmeleri lâ- | zamdır. Aksi halde hakları tapu si- | cilicriyle sabit olmıyanlar satış be- | delinin paylaşmasından hariç kalır İ lar. Alâknderlarin işbu esaddeyi ka İ nuniye akkâmma göre tevfiki hare. ket etmeleri ve daha fazla malümat | almak isteyenlerin 931.914 dosya numarasiyle memuriyetimize mürü- caatları ilâm olunur. Istanbul icra dağı itiraz mer- cinden; Çengelköyünde Kuleli ma- hallesinde Hürriyet sokağında eski | İ hanenin hissedarlarından olup halen | ikametgâhları meçhul bulunan İ ne ve Dilara Hanımlarla Ali Abbas İ deadinin yermü mürafan olan 14| İ Haziran 932 tarihinde saat 14 te İs- | tanbul icra itiraz mereiinde bulun- | madıkları veya bir vekil gönderme- dikleri taktirde / hisselerinin Fatma Yaşar Hanrma olan borçlarından İ dolayı satış tarzının tayini cihetine gidileceğini mübeyyin işbu davetiye varakası makamma kaim olmak üze re ilânen tebliğ olunur. Beyoğlu — sulh mahkemesinden: | | Temamına 1600 lira «kıymet takdir edilen Galatada Kemankeş mahalle. | sinde (Çömlekçi) | Kölemen soka-| ında 16-18 No. ile mürakkem bir bap mağaza açık artırma ile paraya İ çevrilecektir. Şartnamesi | mahkeme divanhanesinde muallak olup tarihi ilândan itibaren 93223 No, da gö- rülmek üzere açıktır. Fazla malü- mat almak isteyen memuriyetimize müracaat etmelidir. Artırmaya işti bik iş bie Elimin gil mek lâsimdir. Tapuda müseccel ve kı müsbiteleriyle memuriyetimize bildirmedikleri taktirde satış bedeli- nin paylaşmasından hariç kalırlar. İşbu artırmada üç defn bağrildık-| tan sonra kıymeti muhamıneneyi bul duğu taktirde en çok artıranın ür tünde bırakılır. Gayrimenkulün te mam: işbu ilân ve şartnamede gös- | terilen şernit dairesinde 25-6-932 ta- rihine müsadif cumartesi günü saat | 15-17 de Beyoğlu sulh mahkemesin | de Raşkâtip odasında satılacaktır. Beyoğlu sulh mahkemesinden : Temamına 8150 lira kıymet takdir edilen Beyoğlunda Polonya sokağın da 19 No. ile mürakkam bir bap bane açık artırma ile paraya çevri. | İecektir. Şartnamesi mahkeme divan dan itibaren 992-21 -No. da görül ' mek üzere açıktır. Fazla malümat al sak isteyen memuriyetimize müra- cant etmelidir. Artırmaya iştirak i- çin yüzde 7,5 teminat göstermek lâ- zımdır. Tapuda müseccel ve gayri müsöccel hak sahipleri evrâkı müs iteleriyle memuriyetimize bildir. İ medikleri taktirde satış (bedelinin paylaşmasından hariç kalırlar. İşbu artırmada üç defa bağrıldıktan son: | ra kıymeti muhammenesi — bulduğu | taktirde en çok artıranın üstünde bı- rakılır Gayrmnenkulün tomamı işbu i lân ve şartnamede gösterilen şerait | dairesinde 25-6-932 tarihine müsa- if cumartesi günü saat 15-17 de| Beyoğlu sulh mahkemesinde bes- kâtip odasında satılacaktır. Tüccari ve Banka muamelâtı. İ na vakıf o yeni ve eski Türkçe, İ Fransızca, İngilizce ve İtalyanca isanlara malik olup k muha- sip yerek muhabir esini de- ruhte eylerim daimi yahut vi W snuzile müracaat eylemeleri mer- üğ çe .. Satılık İnek Sütü Halkalı Ziraat mektebi çiftlik ineklerinden yevmi hasıl olan elli kıyye süt pazarlıkla satılacaktır. Talip olanlar Mayısın 26 ıncı perşembe günü saat on beşte mezkür mektepte çiftlik idare heyetine müracaat etsinler, (2202) Kiralık Evler ve Dükkânler Lâleli apartımanlarında üçer ve beşer odalı beş ev ve apartı- manlar altında 1, 7 ve 9 numaralı dükkânlar müzayede ile kiraya verilecektir. Mayısın yirmi sekizinci cumartesi günü saat on ikide ihaleleri icra olunacaktır. Taliplerin apartımanlar idaresine mü- racaatları, (2203) Tayyare Cemiyeti Mübayaat Komisycnundan: Şartname ve nümuneleri veçhile 500.000 adet muhtelif cin: evlenme evrakı tabettirileceğinden taba talip olanların pey akçe- leri ile birlikte 28 Mayıs 932 cumartesi günü saat 15 te piyango müdürlüğünde müteşekkil Tayyare cemiyeti mübayaat komisyo- nuna müracaatları, (2206) Deniz Harp-Mektebi ve Lisesi Müdürlüğünden: Deniz lisesine girmek arzu eden orta mektep şahadetnamesi- »i haiz veya orta mektep son sınıf derecesinden imtihana talip talebelerin temmuzun on beşine kadar Heybeliada'da (DENİZ HARP MEKTEBİ ve LİSESİ müdürlüğüne) müracaat etme- leri, (Tafsilât isteyenlere mufassal kayıt ve kabul şeraiti gönde- rilir.) ki. Ziraat Bankasından: Sokak No. Muham- Müdev. T. No Cinsi Karyesi - menK. ver K. Maltepe o Mezarlık C. Maabahçe 14 3000 (2500 1 hane Kartal © Çavuşoğlude- Maamüş 14 (5000 3500 52 re, i ayaz. lât, köşk ma Pendik © Yeldeğir. 3000 2200 138 meni Pendik (o Pendik ar. o Müfrezar5Sll 2500 950 198 kası sa elyevm maa bahçe bir bap hane Pendik (o Yeldeğir. £ Bir bap ha-619 (4000 (1750 s7 meni ne ve mağa- — za ve bahçe 620 Pendik (o Sapanbağla. (o Arsanın 250 150 25 nısıf hissesi Bedeli ihale ve pey akçeleri nakden yahut Gayrimübadil bano- sile tesviye edilmek üzere yukarıda yazılı Gayrimübadiller emva Ti şartnamesine tevfikan müzayedeye konulmuştur. Yevmi 15.6.932 çarşamba günüdür. Talipler ruhi kıymet üzerin den yüzde yedi buçuk pey akçelerini ihale gü aat on beşe ka- dar Bankaya yatıracaklardır. Şartnamesi banka kapısmâ tâlik edilmiştir. Tafsilât almak isteyenlerin Bankamız ikrazat servisi: ne müracaatları (2204) Istanbul sıhhi müesseseler Mübayaa komisyonu riyasetinden Sıhhi müesseselere 1 Haziran 932 o tarihinden 31 Mayıs 933 tarihine kadar lâzım olan bir senelik (o sadeyağı, et, ekmek, İ pirinç, şeker, sabun, süt, yoğurt ve alelumum kuru erzak ile ta- ze sebze ve mahrukat ve mekülâtr o hayvaniye ve aşı hayvanatı tanzim edilen olbaptaki şartnameleri veçhile ve kapalı zarf usu- lile ihale edilmek üzere münakasaya konulmuştur. Bunlardan et, ekmek, süt, o yoğurt, ve sadeyağı 7 Haziran 932 salı günü saat 14 te yaş sebzeler ile şeker, (pirinç, sabun ve emsali kuru erzakile mekülâtı hayvaniye 8 Haziran 932 çar- samba günü saat 14 te ve alelumum mahrukat ile dana ve sair aşı hayvanatı 14 Haziran 932 salı günü saat 14 te fiatlar haddi lâyık görüldüğü takdirde ihale edi ir, Bu baptaki şartnameleri görmek ve fazla izahat almak isti- yenlerin mezkür komisyona müracaatları ilân olunur. (1963) APPS Büyük Tayyare Piyangosu 12 ci TERTİP Sci KEŞİDE 11 Haziran 1932 dedir. " üyükikraniye 5 OOO O İni Ayrıca: 15.000, 10.000 liralık büyük ikramiyeler ve 20.000 liralık mükâfat vardır. Nafia Vekâletinden 3900 ton katran yağı pazarlık suretile mübayaa edilecektir. Pazarlık 4/6932 tarihine müsadif cumartesi günü saat 1S te Nafia vekâleti müsteşarlık makamında yapılacaktır. Pazarlığa iştirak edeceklerin 11250 liralık teminatı muvak- kate ve Ticaret odası vesikalarile birlikte ayni gün ve saatte ko- misyonda bulunmaları lâzımdır.. Taliplerin bu husustaki şartmâ- meleri beş lira mukabilinde Ankarada Nafia vekâleti inşaat daire sinden, İstanbul'da Haydarpaşa Liman işleri müdürlüğünden te- 2 in y Alman kitapçı, A'mın kitapları en ucuz salar, Beyoğlu. İstiklâl caddesi 390, İsveç sefareti karşısında