25 Mayıs 1932 Tarihli Milliyet Gazetesi Sayfa 4

25 Mayıs 1932 tarihli Milliyet Gazetesi Sayfa 4

izni. Tüilliyef Asrın umdesi “MİLLİYET” tir 25 MAYIS 1932 İdarehane: Ankara cnddesi, 100 No. Telgraf adresi: İst. Milliyet Başmuharrir ve Müdür: 24318 Yazı işleri Müdürlüğü 24319 Müddeti geçen nüshalar 10 ku rüştur, Gazete ve matbaaya zit işler için müldiriyete müracaat Cümlece malâm olsun ki; beş çocuğu olan bir babe yol para- sından muaftır. Neden?.. Çocuk İar sokakta oynayarak caddele- ri bozarlar diye mi!!, Yoksa ço- cuklara bakmaktan yol parası vermeye kudreti kalmaz diye diye mi?.. Yahut âlemin yolu. sa bakacağı yerde beş çocuğu ile kendi işini yoluna koysun di ye mi7.. Ve yahut, senede altı Tira para vermekten kurtulmak için beş çocuk yaparak nüfusu arttırsın diye mi?!. Onu bil. meml, Yalnız muhakkak bildi- diğim bir şey var: Beş çocuklu bir baba yol parası vermez... Benim tandıklarımdan müte kaidini askeriyeden bir zat var- dır. Ağır kanlı, neşeli, uysal; fi- İosof; aceleyi sevmez bir adam olmasına rağmen kırk yaşına gelinceye kadar tam beş çocuk yetiştirmiştir ve elyevm beş ço | cuk babasıdır. 931 senesi için yol parası iste mek üzere gelen tahsildara bu zat demiş ki: — Azizim! Ben beş çocuk babasıyım! Kanun mucibince yol parası vermem.. İşte çocuk- ği İşte nüfus tezkereleri!. ” “Tahsildar pişkin zattır... Öy- le kolay kolay adamın yakasını “bırakmaz.. Tahsildarın ve tut. "kalın makbulü tutunca bırakma yanıdır. Avrupada meşhur bir “tutkal fabrikası yaptığı tutkala © (Tahsildar) ismini koymuş... O “da ayrı bahis!. Tahsildar der ki: — Efendi birader! Ben orası ni bilmem! Çocuklar sizin mi? “Değil mi?. Ne bileyim ben!. Nü “fus tezkereler falan filân tetki- kine salâhiyetim yok! Benim a- 'dıra üstümde. Tahsildarım. Ben parayı isterim. Eğer siz yol pa- “yasından kurtulmak istiyorsa. niz bu söylediğiniz şeyleri bele *diyeye (bâistidaname!) müraca Katla bildirirsiniz! Amirimiz bize #sizden para almamasını söyle! iğ kadar ben yol parasını | in çocuklu zat tahsildara, dert anlatılmayacağını derhal kavrar... Fakat tekrar şu sözle “5 söylemekten nefsini menede- mez: — İyi amma azizim! Ben te. koüt maaşı izin yoklama yaptır “dığım zaman mahalle ilmü ha- “beri kâfi geliyor.. İşte size ma. halleden de ilmühaber!, Çecük- "lar da meydanda! Bak hepsi ebu diye bağırıyorlar... Bunla- va da rol öğretmedik ya! Bu ka Balkanlı Misafirler (Başı birinci sahifede) Hayriyenin 72 numaralı şerefine bayraklarla saat 14,30 da Boğaza açılmış ve Ru- meli sahilini takip ederek Yeniköy üzerinden Beykoza teveccüh etmiş ve fabrika önündeki iskeleye yanaş- kı Hakverdi ve Faruk İzzet Beyler tarafmdan karşılanmış ve kendileri- İ ne fabrikaların her tarafı gezdiril- miştir, Evvelâ kireçlik, dairesinde bam derilerin yıkanması, müteakiben si- | tanenle serbestlenmesi muzmelesi takip edilmiş ve nihayet dolap krom debayat, kösele perdah kısımları ge- | zülmüştür. | Beykoz debaget ve kundura fab- | rikaları en mari tesisatı haizdir Fabrikanın kazan ve kuvvei mu vatlık elektrik istihsal eden ilâ tür bin könulmuştur. Türbinlerin tec- İ rübeleri yapılmaktadır. geçmeleri için yeni inşa edilen bina- ların tesisatı ikmal © edilmesi bek | lenmektedir. | Debagat kısmında günde şimdilik 300 deri işlenmektedir. Tesisat bit ökten sonra istihsal günde 1000! deriye çıkacaktır Kundura fabrikasında günde 1500 gift kundura imal edilmektedir. Bal kan murahhasları yerek debarat, | gerek kundura fabrikasmı çok be- ğenmişler, otomatik çivi, çakan, La- diken makine- Yı ziyaretlerinin bir hatırası olmak Üzre küçük para çantaları hediye © dilmiştir. Murahhaslar ayni vapurla İstanbula avdet etmişlerdir. Balkan murahhasları bugün mü zeleri gezecek, akşam beş buçukta zahire Borsasında şereflerine verile cak çayda, gece de ticaret odası ta rafından © Tokatliyanda tertip © dilen ziyafette bulunacak, perşembe Bünü Yöleriye Hiliceklerdir. Türk heyetine ziyafet Balkan tütün konferansındaki Yu- man heyeti murahhasası dün akşam Türk ii şerefine Londra otelin. de bir ziyafet vermiştir. Ziyafet çok samimi olmustur. mı?. Nüfus tezkereleri var! Gel şu inattan vazgeç! Bu vesika. larla iktifa et te beni yorma!.. Ben bu işin peşinde on gün koş sam yevmiye ikişer liradan yir- mi lira kaybederim... — İyi söylüyorsun ya! Yirmi Tira kaybetmemek için ver altı lirayı kurtul! — Eh! Madem ki; istida lâ zım. Verelim de bakalım ayinei devran ne suret gösterir?! Di yip kisa kesiyor ve ertesi gün yani 26 kânunuevvel 931 de be- lediyeye bu anlattığım tarzda | İ vesikalarla birlikte bir istida ve | riyor. Şimdi dinleyin bu nın devri âlem seyahatini! Bu, meşhur istida belediyeye veril. dikten bir müddet sonra müsted inin oturduğu yer olan Kadıköy nüfus memurluğuna havale olu nuyor... Kadıköy nüfus memu- ru evrakı tetkik ediyor. Esas kaydının Kasımpaşa nüfusun- da olduğunu görerek oraya gön deriyor... Kasımpaşa başka bir incelik keşfediyor: Müsted'i ev velce Ankara nüfusuna misafir olarak kaydedilmiş imiş. Evrak ora; liyor!.. Kimbilir ne za- man gelecek?.. Bu seyahat ola dursun vakti geliyor ve tahsil- | dar tekrar beş çocuklu babanın yakasına yapışıyor: — Yol parası da yol parası! Beş çocuklu baba gösteriyor: — İşte istida numarası, işte evrakın diğer numaraları. Ya- duğum meydana çıkacak! Sen hele şu altı rayı ver de! Sonra beş çocuklu baba ol- duğunu isbat ee:sen paranı geri istersin! Diyor. Parayi alıp almadığını bilmi İyorum, amma hazirendan evvel herhalde alacaktı sınız?.. Bir adam ayda ka çocuğu olduğunu isbat edemi- yor!. Halbuki istediği zaman bir adamın bütün ecdadımı nü- fus kaydına nazaran ortaya dö- ken ustalar vardır.. lerle fabrika idare erkânmdan Hak. | rasile debagat dairesinde derilerin | Faaliyete | mmm İrm öbür gün benim müstesma ol | İsmet Pş. Bu sabah Roma'da Başı 1 inci sahifede Noktai nazarlarda tam bir mutabakat var.” Brendiziden uçan tayyareler heyetimizi açıklardan istikbal etmiştir. Tayyare filoları va- purumuz etrafında uçmaktadır| lar. Mahmut BRENDİZİ, 24. (Başmuhar. ririmizden) — Heyetimiz bur, rada çok parlak ve hararetli bir surette karşılanmıştır. Bin- lerce faşist Gazi'yi, Duce'yi al kışlayorlar. Çarşamba günü saat dokuz buçukta Romada bulunacağız. «ve Hariciye Veki garda bizzat M. Musolini ta: fından istikbal edilecektir. Kral Hz. tarafından İsmet Pş. şerefine bir öğle ziyafeti verilecektir. Bundan manda M. Musolini ve M, Grandi ta- rafından da ayrı ayrı ziyafet. ler verilecektir. Program dolgundur. Roma:| da dört gün kalacağız. O Hazi- ran birde İstanbulda buluna- cağız. Mahmut Tütün ve Müs. , kirat inhisar. ları bütçeleri (Başı birinci sahifede) | f ,duğu tebeyyün etmiştir. Yalnız. on eksperlerinden ifevkalâde itina ve gayreti görü İlenlere tevzi edilmek üzere büt İçenin mükâfat faslma bin lira İlik tahsisat konmuştur. Tütün inbisarının 932 bütçe si ile tatbik edilecek olan kadro İsu muvakkat mahiyeti haiz ola- caktır. Asıl tensikat inhisarla- rın tevhidi sırasına yapılacak ve bu makstala inhisar idareleri ! kadrolarında lüzumu tahakkuk edecek olan tebeddüllerin icrası hususunda Gümrükler ve İnhi- 'sarlar vekâletine ayni bütçe lâ yihası ile mezuniyet ve salâhi - yet verilecektir. Tazminat ola rak idareden ayrılacak olan me murler devlet teşkilâtında ve belediyelerde bir vazifeye tayin edilerek veyahut idarece tekrar dıklayı tazminatın muayyen bir | pa: kasmunı idareye inde edecekler- ille olarak kullanılmak ü zere bedeli ve şeraiti fenniye il ;İbarile müsait bina bulunduğu İtakdirde satın almak üzere in- hisar idaresi mütedavil sermaye İsinden 250 bin liraya kadar sar İfiyat icrasına dair İnhisarlar ve kâletine mezuniyet verilecektir. İspirto ve ispirtolu i İhiseri” unüm müdürü 932 bütçesi de'son şekli | mış, meb'uslara tevzi edilmiş- tir. Bu idarenin masraf bütçesi 1,720,939 lira varidat bütçesi de 7.009,70 lira olarak tesbit edilmiştir. Kadrolar tatbik ediliyor Tütün İnhisarı umum mü- dür vekili Hüsnü Bey dün ak- şamki trenle Ankaraya hareket etmiştir. İdarenin yeni bütçesi yarın Meclis heyeti umumiye. sinde müzakere ediccek ve Hüs pü Bey cuma veya cumartesi gü nü avdet edecektir. İ İdarede 1 Hazirandan itiba ren tatbik edilmek üzere hazır. lanan yeni kadrolar Hüsnü Be- yin avdetini müteakıp ay başın | dan evvel tebliğ edilecektir, Ba zı kısımlara ve fabrikalara yeni kadroları şimdiden tebliğ edil. | miştir. Bu meyanda haziranda Jaçıkta kalacak olan bir rivayete İ göre 286 ve diğer bir habere gö re 178 memura da tebligat yapı lacaktır. Bu memurlar gayet İ bitarafane ve âdilâne tetkikat i- İle tesbit edilmektedir. | Müskirat inbisarnda da yeni Şaşmaz m1 | adroların haziranda tatbikına | | başlanacaktır. Müskirat umüm müdürü Asım Bey. geçen gün Ankaradan avdet etmiş, idare kadrolarının ihtiyaca göre olda na ise mâni olmanın müşkül ol | tavzif olundukları takdirde al | ji İ ğunu söylemiştir. Yeni mali se | Hususi vapurcular Ankaradaki | heyeti bekliyorlar İ o Türk Posta Vapurculuğu Ane İ nim Şirketi sins verildiğini yazmıştık. Bu lâyiba ürk limanları arasmda yal- nakleden şileplerle İs- | tanbul limanındaki | Seyrisefain İ Şirketihayriye, © Haliç şirketi ve İ İzmir Körfez vapurları seferleri İ ile buharlı buharsız küçük bahri nhisara © tabi tutulma | lakinder. | Seyrisefain'in yeni şirkete dev- bir buçuk dir. Vapurcular şirketi teşekkül ettikten sonra Seyrisefain müte- kaidin ve eytamı eramil maaşları sevahili mütecavire idaresine ka- lacaktır Seyrisefaine ait havuzlar ve | fabrika sevahili mütecavire | kıs- İ mında kalacak, yalnız yeni şirke- İ te lâzum olan merkez ve bazı me- dan istifade olunacaktır. Hususi vapurcular, Ankara'da» heyetlerinin temasları netice- sini beklemektedirler. o Heyetle birlikte giden bir avukatla 3 va- iki gün evvel avdet etmiş- karada kalan heyet ev İktisat Vekili tarafın- İ dan kabul edilmiş ve gelen haber lere göre, yeni Şirket hakkında Vekil B. in izahat Vapurcuları memnun birakmıştır. Heyetin bu- İ gün avdeti muhtemeldi, Şehrimizde bulunan hususi va- purcular, lâyihanm encümenler- de daha ziyade lehlerine tadil & dileceğini ümit etmektedirler. Sigorta Ekspertizi Masrafı kimin ve- ireceği tayin edilemedi Şehrimiz sigorta | şirketleri nin, tütünlerin sigorta muamele sine devam etmekle beraber, sigorta edilmek istenen malları, kıymet takdir ettirdikten sonra sigorta etmeğe karar verdikleri ni yazmıştık. Bu şekilde, 10 bin tü: al İhalde ekspertiz masrafı ra tutmaktadır. Bu meselei| İçin, dün sigortacılar heyeti mer | keziyesinde bir içtima yapılmış İçtimada, “Anadolu, Şark; | Milli ve İstanbul umum ! sigorta şirketleri direktörlerile | Osmanlı, Selânik, Ziraat, Fele menk, Banauwe Belge; Banco di Roma. Derutche Bank, a kan Express, Banca ale müdür . ve mümessilleri bi lunmuşlardır. Sigortalar müdürleri, 15 lira sigorta ücreti alırken 25, 30 ra ekspertiz masrafını sigorta şirketlerinin veremeyeceklerini ileri sürmüşler, bu paranın ya müşteri ile bankalarca yarıyarı ya tesviyesini, yahut bankalarm müşterilerden tahsil edip verme sini istemişlerdir. Bankacılar da ekspertiz masrafını reyi tahsil edemeyecekleri! sigortaya ait olması tabii Kaka duğunu beyan etmişlerdir. Neti cede, meselenin ayrı ayrı tetkik “Süpersimanlar ” Şimdi Türkiyede imal edilmektedir Yerli çimento fabrikalarının Avrupanın en maruf markalarile rekabet edebilecek ve nev'i itiba- rile fevkalâde olan sun'i bir Port land çimentosu imal ettikleri her ımdur. katta İri bir muharririmize fından zirdeki in başlıca çimento fab- n süpersiman imalini de MELEK'te Son Hatıra MADY CHRİSTİANS İlâve olara! Bu EĞ itibares PARAMOUNT JURNAL. Fransa Reisi- cümhuru Dumer'in cenaze merasimi, Tardicu'nün nutku ve merasimde bulunan yeni Reisicümhur, Belçika kralı ve İngiltere Veliahtı, Duc D'Aost cenapları vesaire. ELHAMRA'da EE GARAT tarafından İESoğuN KADIKÖY OPERETİ zahat verilmiştir: 26 mayıs perşembe akşamı Filvaki bir müddetten beri bir | Kadıköy Kuşdili Tiyatrosunda “Süpersiman” imal etmekteyiz ve Halk temsilleri mezkür “ simdiden ilerimizin emrine amade MEÇHUL SERSERE bulundurulmaktadır. Operet 3 perde Nev'i fevkalâde olan işbu “Sü- persiman” mukaddema Türkiye- de satılan ecnebi süpersimanları- — rekabet edebilecek mahiyette- ir, “Süpersiman” imaline sarfolu nan hususi itina ve ihtimam sayo- sinde evsafı matlubesi son derece inirişaf eden sun'i bir Portland çi- ın seri kabiliye- kârlıkları iktiham ederek ik. Terkibatın ve muhtelif aksa- mın haddi asgariye tenzili, kalıp- tan daha çabuk çıkarılması ve in şantın serian ikmali gibi metayiç. ten naşi “Süpersiman” m istimi mimarlara, müteahhitlere, inşaat mühendislerine, velhasıl işlerinde çimento kullananlara umumiyetle Doe bir tasarruf temin edecek- Eğ Süpersiman” ımızın bi- lümum inşaat mütehassısları tara fından hüsnü © kabul ve takdir göreceğini kaviyen ümit eylemek- teyiz, Gülhane Müsamereleri Gülhane müsamerelerinin on birincisi 22/5/9327 pazar o gi Gülhane konferans salonunda yi pılmıstır. Nissiye muavini Dr. Şükrü Bey | tarafından (rahimde metastatik ' kanser), Dr. İhsan B. tarafından koffi usulu ameliyesi ile eyileşmiş bir mesane ektopisi, dahiliye mi. avini Dr. Salih B. tarafından hat lenfoit lösemi, nisaiye o muavini Dr. Ziya B. tarafından © mesani mihbeli bir fistül, hariciye mua- vini Dr. Nevzat B. tarafımdan ko- lon tefemmümü, Dr. Fahri B. ta- rafından adisson hastalığı vak'a- ları taktim edilmiş. Muallim Ze- ki Faik B. tarafından “suyun klorlanması için orduda istimale in sade bir usul”, | Muallim Osman B. tarafından “ziünidemi usulleri ve giisemi mesahası hakkında iki tebliğ ya- | pılmıştır; münakaşalara Muallim | Abdülkadir Lütfi, Esat, © Kemal | Hüseyin, Nazim Şakir Beylerle İ Dr. Şükrü B. istirak etmişlerdir. SATILIK ve KİRALIK HANE Beşiktaşta Kılıç Alide Alem Kadın sokağında 12 No. hane (6 oda mutbah, bahçe, kuyu ve tu lumbası, terkos ve eleletriği havı) satılık ve kiralıktır. Görmek iste İrüşmek için de Milliyet matbaası- Nihat ve Nuri Beylere müra- İsnat edebilirler. Doktor Hafız Cemal Dahiliye hastalıkları mütehassısı Cumadan maada hergün öğleden edilerek kat'i karar verilmek ü | sonra saat (2,30 dan Se) kadar İs. zere önümüzdeki (hafta içinde | tanbulda Divanyolunda 118 munis. bir içtima daha yapılmasına ka İrar verilmiştir. | FEYZİATI LİSESİ Bu seneki tatil devresini İstan. İ bul'da geçirmek mecburiyetinde bulunan mektep © talebeleri için Arnavutköyünde her türlü sıhhi ve terbiyevi vesniti cami olan bi- nasında hususi teşkilât vücude getirmiştir.Bu teşkilâttan istifade etmek isteyen talebeler mektep idaresine müracaat ederek izahat | ler ———————— kısımları peyderpey tevhit edi. İlecsğinden bü tevhit esnasında !bir kısım memurlarm kadro açı ğında kalacakları anlaşılmakta. dir. İnhisarlar umum müdürü de | e hususü dairesinde dahili hasta. lıkları muayene ve tedavi eder. Te efon; İstanbul 22396. İ DOKTOR FMIN ŞÜKRÜ Doktor Rusçuklu Hakkı Beyoğlu, İstiklâl caddesi Bü- aa bitişik Apartıman No, 21.—| Tel: Beyoğlu 2797. Saat: 14-18. temin | KADIKÖY SÜREYYA SİNEMASINDA 25 mayıs çarşamba günü akşamı sant 21,45 te Raşit Riza Tiyatrosu CEZA KANUNU vodril 3 perde muharriri İbnirrefik Ahmet Nuri B, Otobüs temin edil ERTUĞRUL SADETTİN gündüz ve gece matbuatm ve mü- nevverlerin davetli bulunduğu Büyük haile HAMLET Her yer 50, talebeye 25 kuruştur. İstanbul ikinci iflâs memurluğun dan: Adres: İstanbul Çakmakçılar. 'da manifatracı İlya Gormezane ef. Balâda ismi ve adresi yazılı olan zatın iflâsı açılıp tasfiyenin adi şe- kilde yapılmasına karar verlimş ol duğundan: | — Müflisden alacağı o lan veya mallerinde istihkak iddia- sında bulunanları alacak ve iddia- larını işbu ilândan bir ay içinde ey- yamı resmiye müstesna olmak üze- ve her gün saat 13 den 18 e kadar İ Sultanahmette vaki adliye binasım- İd icrayı vazife eden ikinci iflâs dairesinden — gelerek © alacaklarını İ kayt ettirmeleri, ve senet ve defter İ gibi delilleri her ne ise bunlarm a- sl veya mursaddak süretlerini verme İleri, 2— Müflise borcu olanların yu | karıda gösterilen müddet içinde borç lstmin miktarını yazdırmaları. Hi- lâfına hareketin ceza kanunu mu- cibince takibat ve mesuliyeti mü- cip olacağını bilmeleri. 3 — Müfli- sin mallarmı nakit ve tahvilâtı bu- na mümasil kıymetli evrâkmi her ne suretle olursa olsun ellerinde bu- Tananlar ister şahs ister banka ve- #oir müessese olsun bunların üzerin- deki hakları mahfuz kalmak şartile © malları ayni müddet içinde daire- ye vermeleri, vermezlerse cezayi tatbikat ve mesuliyette uğrayacak- larmı ve mazeret bulunmadıkça rüç han haklarından mahrum kalacalılı- "ların bilinmesi. 4 — 26-932 per şembe günü saat 14 te yukarıda ya- zılı iflâs dairesinde alacaklıların ilk toplanmaları ve müflisin müşterek horçlularıyle kefillerinin ve borcu tekeffül eden sair kimselerin içti- mada hazır bulunmağa hakları oldu © ğu ilân olunur: SATILIK MATBAA makineler, çin muhtelif yerli ve Avrupa yazı ları, çizgi, çiçek, tekme v. 5. talkım- j Jarla hali faaliyette muntazam bir İ sarin « yolsabıki» dolaysila > adada 3000 liraya satılıktır. İstanbul, Vi- lâyet konağı karşısında Nümene matbaası vasrtasile o $, Tevfik Beye müracant, ZAYİ — 2632 sicil mamerolu araba «hik ehliyetnamemi kaybettim. Ye- misini alacağımdan zayn hükmü yoktur. Arabacı İsmail Belediye kimyahanesi ve doktor raporlarile Emin Önü askerlik şubesinden: 1 — Mülğa Süleymaniye, Akın ray, ve Sultanahmet şubesinde mu- kayyet ve halen Emin Önü kazası mıntıkasında bulunan taşra şubele- rinde mukayyet bulunan İhtiyat er- kân, Ümera ve zabitanın 1076 No. Ju kanun mucibince © yoklamalarını turmak üzere şubeye bilzat veya bilvasıta müracaatları, 2 — Yoklamaya 1-6932 de baş lanacak ve 30-6-932 'de nihayet ve- rilecektir. 3 — Mürecaat günleri cumartesi, pazarertesi ve çarşambadır. 4 — İhtiyat zabitanı askeri vesi- kalırmı ve mufus cüzdanlarını var- sa sıhbat raporlarını ve ikişer adet- te vesika fotoğrafilerini hâmilen â- tideki tarihlerde müracaat edecekler dir. A — Erkân: harb ve piyadeler İ ül 9 haziran. , B — Sıvari ve topçular: 1 ilâ 9 ha. Siran, D — letihkâm kıtaatı fenniye 11 ilâ 16 haziran, C— Levazım, Jandarma ve deniz 11 ilâ 16 haziran. H — Etibba Eczacı Dişçiler 18 ilâ 23 haziran, V — Nakliye zabitanı, Memurini Askeriye, Askeri — san'atkârlar mü- zikn ve İmamlar 25 ilâ 29 haziran. baytar ve MÜZAYEDE İLE SATIŞ 1932 Mayısın 27 inci cuma günü sabah saat 10 da Klariç Otelinin Bu kere mevkii fruhta vazoluna- cak eşya şimdiye kadar satılan oşya KURTULUŞ gazozu şekerden mamul en sıhhi ve leziz gazozdur. Sirgortalarınızı Galatada Ünyon hanında kâin ÜNYON SİGORTASINA yaptırmız. Türkiyede bilâfasıla icrayı muamele etmekte olan ÜNYON kumpanyasına bir kere uğramadan sigorta yaptır. mayınız. Telefon: Beyoğlu 4886. dan bile daha nefis olduğu halde bu ri zayi olmaması için satışta bervee hizi proğram takip edilecektir.Saat 10 sofra takımı, mütenevvi biblolar, parke elektrik o makinası vessire, Saat 11 de müteaddit salon takermla- rı, fevkalâde nefis marketiriden ma- sa ve babü; Paris mamulâtından pi- rinç kıymettar avize, şömüne takımı (saat elektrikli şamdan) kadın yazı- haneleri. Saat 12 müteaddit. yatak adaları, dolap, bronz ve lâke karyo- alar, sanat 13 te komple yazıhane ve kütüphane müteaddit yanbaneler, mütenddit yazıhane takımları, nalar. Saat 14 te halis keten patis- ka çarşaf, fanelâ örtü, yastık, şilte, saat 15 te Fransızça kitaplar, gü müş ve kymettar biblo, sedefli ne fis kutu. Müşterinin 100 de 25 i pe şinen tediyesi lâzımdır. MÜZAYEDE İLE SATIŞ 1952 Mayısın 27 inci cuma günü sabah saat 10 da Boğaziçi Yeniki- yünde Avusturya | sefarethanesinde mevcut müzeyyen eşyalar müzayede suretile satılacaktır. Som mavundan mamul büfe, hayli biblolar, muhte Mi stil salonlar, Hezaren koltuklar, Som mavundan mamul İngiliz Vit rinleri şmaroken & kanape ve koltuk takımı, Şam işi mükemmel mozayık masa, hakiki Paris işi gayet güzel mavundan mamul Amerikan yazıba. ne, yemek odu sandaliyeleri, etajer. er, bronz ve demir karyolalar vesair hayli lüzumlu eşyalar. Mükemmel İsparta vessir halıları, Nefis bir kuy raklu piyano, çapraz telli demir çer geveli, Pey sürenlerden 100 de 25 teminat alınır.