5 Haziran 1932 Tarihli Milliyet Gazetesi Sayfa 2

5 Haziran 1932 tarihli Milliyet Gazetesi Sayfa 2

HARIÇTEN ALDIGIMIZ TELGRAFLAR Yeni Fransız kabinesi teşekkül etti Rekor denilecek bir sür'atle teşkil edilen bu kabi. nede — ve amimi var.. Reichstag F eshediliyor Alman m kabinesi , beyanna- mesini hazırladı BERLİN, 4 A.A. — Hükümet feshi BERLİN, 4 A.A. — Hükümet e — vermiştir. BERLİN, 4 A.A. — Yeni intiha bat Haziranın 15 inden sonra ya- pılacaktır. Fon Papen habinesinin beyannamesi BERLİN, 4 A.A. — Nazırlar meclisi bu sabah yaptığı itimad meşredilecektir. Reichstağ meclisinin hakkındaki kararname de intişar edecektir . Yeni hükümetin beyannamesi de bilhmasa dahili siyasete ait şim diki meselelerden ve iktnadi ve içtimai ızlahata hakkında mufassal izahat memektedir. Buna sebep olarak hükümetin Lausanne konferansı nın arifesinde sabık Başvekil M. Brüning'in siyasetinde her hangi hir vuku bulacağına dair her hangi bir zan uyandır. maktan kaçınmak arzu. al duğu beyan edilmektedir. Yine bu beyannamed: tin mark İerymetindeki istikrarı her vasıtaya baş vurarak muhafa zaya kat'i surette karar verdi kaydedilmekte, Rayhiştağ mecli- sinin dağıtılacağı ve 24 temmuz- da yeni intihabat yapılacağı bil- dirilmektedir. Mili müdafaa ordusuna beyanname BERLİN, 4 A.A. — Ceneral Fon Schleicher; (Milli Müdafaa Nazırmn Milli Müdafaa ordusu mensuplarına hitap eylediği an'- anevi beyannameyi neşreylemiştir Mumaileyh, bu beyannamesin- de ezcümle, orduya (kendi asli vazifesi olan Alman hudutla- vını himaye ve Milli emnü selime tin temini vazifesini ordunun uh- Sesine tevdie gayret edeceğini söy lemektedir. Ceneral bundan sonra bu mani- Asr cümleleri yazmaktadır: “Memleket dahilinde müttehit e siyasi fırkalardan ayrı musta- kil bir çrduya malik olmaklığımız "seyfiyetin Alman devletini her ürlü sarsıntıdan korumağa kâfi eleceğine kaniir Nazislerin bu cümleden gizli gir tehdit istişmam etmeleri muh- -emeldir. üküme 'Biri daha geçecek NEVYORK, 4 A.A. — Tayya- seci Hausner, 50 kadar mektubu “htiva eden bir posta çantasını be- “aberine almıştır. Bunları Croy» lon ve Le Bourget tayyare karar sâhlarına atacağını ümit etmek- edir. Haftalık Edebi Fikirler ve insanlar © İki mektup 1 - Vâ-Nü'ya da seziliyor; fakat ben dak uymazlığa k ve sözünün lubumdan ziyade Mfzma itibar 'deceğim . Bir zamanlar, san'atin san'at. isutler gibi fazla ileri an'atten fikri, hayali, hissi, ha- il: beşeri olmak endişesini bile up sadece kelimenin, kafiyemin, sagin veya hattın pürüzsüzlüğü- edenlere, ya “San'at, “an'at içindir, diyenlere de hak eriyordum. Şimdi bunların büs- “ütün haksız olduğunu söylemi” orum ve yihe san'at için kem- “isinden başka bir gaye tanımı- orum. Fakat yazılarımdan ba- okusaydın bu hususta tans i kabul PARİS, 4. A. A — Kabine şu sö vetle teşekkül etmiştir: Başvekâlet ve Hariciye M. Her- riot; Maliye M. Germain Marti Nafin M. Daladier; Dahiliye M. Chautemps; Harbiye M. Bancour; Hava M. Painleve; Bahriye M. Leyguss; Ziraat M. Gardey; Tekant M. Berthald; Adliye M. Renoult; Bütçe M. Palmade; Maarif M. Demonzis; Müstemlekât M. Albert Sarrant i M.D: Ticaret M. Durand; Posta Telgraf Telefon M.Çuenille; Adliye nazırı ayni zamanda Baş- vekâlet muavinidir. mitesinin ihtiyacatını tanzim komi- tesine riyaset edecektir. Kabinenin siyasi temayülleri PARIS, 4. A. A, — Yeni Fransız kabinesi büyük bir Kabine şeklinde vücüda gelmiştir Çünkü bu kabine de 4 sabık Başvekil vardır. Bunlar da M. Herriot M. Painleve M. Cbaw temps ve M. Leygues'ten ibarettir Diğer taraftan | M. Herriot'mın bu- günkü mesai arkadaşlarının hemen hepsi evvelce mazıri'k mevkiinde bu- lunmuslardır. Bu zevatın bugün de- ruhte ettikleri nezaretlere intihap- ları teknik cihetine büyük bir itina- gösterildiğini isbat etmektedir. Çünkü M. Germain Martin, M. Painleve, M. Leygucs ve M Her- riot ile M. Sarrait yeniden işgal et- ikleri mezaretlere ait işleri evvelce de idare etmiş bulunuyorlardı. Yeni Kabine esas itibariyle Radiknilerden müteşekkil olmakla beraber merkez tırkalarına mensup bazı szayı da ih tiva etmektedir. Kabinede 16 Radikal Meb'us, 4 Radikal, Ayan, 1 Sosyalist Cümhu- riyetçi (M. Painleve), 1 Sosyalist (M. de Monzie) bulunmaktadır.Ka bine azasından mütebaki kalan kı. sım merkez ve Solcenah fırkalara dahil muhtelif gruplara mensup bu- lunmaktadır. Bunda” dolayı yol Kabine Sol- ecnaha mensup mütedil mahiyetini arzetmektedir. bilhasan harici siyasette Cenevre ve | Lausanne ve dahili siyasette mali işler ve bütçe müvazenesi meselele- riyle bilhassa iştigal etmeği göz ö- nünde tutarak meclisler huzuruna çıkacaktır. Maarif Nezaretinin milli terbiye Bezareti ismini alması #uretiyle vu- ku bulan tebeddülden mütevellit ye niliğe dikkati celbetmek İcap eder. Radikaller bilhassa tek mektep teş- kilâtı meselesine o ötedenberi büyük bir merbutiyet vermişlerdir. Gazetelerin mütaleaları Gazeteler yeni kabinenin geç va- kit teşekkül etmesinden dolayı pek | Musahabe san'atin o kendisinden başka bir gayesi olmıyacağı iddiası, san'at- kârdan ziyade “public, için doğ- rudur. Dostoyevski'ye, yalnız w- mutulmaz insanlar yarattığı için Şeki, biç hoşlanmadığım bir ta fikirleri müdafaa etmiş oldu ini için de hayranım. & Dostoyevi- kitap şeklinde kartmamanı bir günah saydığım Cürüm © ve ceza'yı, kardeşler'i yazarken © san'atten başka bir gaye | gözettiğine çok iyi etmiş; zaten canlı bir eser vücude getirmesi ancak bu suret- le kabildi (belki diyecektim, va geçtim) . Fakat Dostoyevaki'nin romanlarmı yalnız o fikirler için okuyana veya fikirler için oku- ! M. Painleve, Mili Müdafaa Ko- | bur kalkana kızıyorum ve “san'atin kendisinden başka ga- yesi olamaz, derken onlara hi- tap ediyorum. Yalnız onlara mı? söyliyeceğ iğin © hasbuhâlimizde birer ikişer formalık manasız ki: taplardan şikâyetime şöyle başla- muştm (sen unutmuş olacaksın): Yeni Fransız başvekili M “Herrlot etmektedirler. Her türlü siyasi mesleklere men- sup gazeteler her şeyden evvel M. Herriot'mın soğuk kanlılığını, yük- sek görüşünü ve karar almak husu- sundaki süratini ehemmiyetle kay detmektedirler, Matim gazetesi bu kabinenin çok kuvvteli bir ekseriyet temin edece ğini tehmin eylemektedir. Petit Journal gazetesi de kabinenin parlâ menteda büyük bir muvvafakiyet ka | zanacağını zannetmetedir. Paris Midi gazetesi yeni kabine nin yakında mevzuu bahsedecek bey nelmilel mühim © mesleler hakkında müzakereye girişecek derecede mil li bir mahiyeti haiz olduğu mutalâa sındadır. Yeni nazırların Reisi- cümhura takdimi Yeni kabineye dahil nazmlar tea- mül mucibince bu sabah Elyse | sa- rayında Reisicümhura o merasimden âri bin surette takdim edilmiştir. Yeni mazırlar Reisicümhurun sara- yına ayrı ayrı ve yaya olarak gel- mişlerdir. M. Herriot'nun yeni mesaj arka- daşları Başvekilin etrafında toplan- dıktan sonra M. Heriot Reisicüm- M. Lebrun'un nezdine girmiş- tir. Merasim pek kısa sürmüştür. Ka- bine ilik içtimamı Başvekilin riyase- tinde yarın sabah akdedecektir. Sa- h günü sabahı Reisicmhurun riya- setinde olmak (üzre ilk kabine içti- ma: yapacaktır. Kabine salı günü öğleden sonra meclislerim huzurunda isbatr vücut edecektir. Belçika ee I Londraya gidiyor BRÜKSEL, 4 A-A. — — Kral Ak yor.,, Sonra Fikrimi İzel ken, fıkrana almadığını anlıyamadığım bir noktadan da- | ha bahsetmiştim: San'atten, ken- dinden başka gayeleri tırmak istiyen mazariye ile bera- ber, onun tabii bir neticesi vlan | “Her fert dünyanın mihveridir,, fikri de ortaya çıktı. Bence san'a tin olduğu gibi ber ciddi işin de düşmanı addedilmesi lâzımgelen ijinallik, herkesten — başkalık arzumu” da (rica ederim bu ar- zu kelimesine dikkat et, çünkü ban orijinalliği değil, © arsaya ham ediyorum) yayıldı. İşte bu- nun içindir ki birtakım gençler: “Mademki ben do dünyanı mih- veriyim, san'at de sırf kendi göstermektir, o halde yazarım der,, diyorlar. Fakat düşünmü. 'Herkes dünyanın mih sözü bir dev aynası de- ilâkis vereceğimiz hüküm- k k ni hatırlatan bir "tevazua davet, tir; san'atte kendinden başka ga- ye olamıyacağın başka gayelerin ne kadar doğru, yüksek olursa olsun san'at zaaf- larını affettirmiyeceğini — ihtar dır, Deminki suale şimdi cevap ve- receğim ve cevabımın ne olduğu- anladın. Yalnız, fikir lerine iştirak etmedik. rirleri reddedenlere değ Meksikada Zelzele Bir çok ölü ve yaralı var MEKSİKO, 4(A.A.) — Guadalajara civarında 16 ki öldüğü anlaşılmıştır. Mek- siko şehri içinde de bazı tefek hasarat olmuştur. MEKSİKO, 4(A.A.) Bütün Meksikayı sarsan şiddet li bir sademe ri olarak 23 kişinin öl, ediliyor. MEKSİKO, 4(A.A.) Dün yekdiğerini takip eden sa demeler neticesinde 60 tan faz ln telef olmuş ve 100 kişide yaralanmıştır. Bir çok küçük şehirler he- men bemen mahvolmuşlardır. Guadalajara'da 30 ölü sa- yılmış ve cenubu garbi sahili üzerindeki Colima'da da 10 ki- şi ölmüştür. Almanya'da iktisadi buhran artıyor BERLİN, 4 (A.A.) — Res mi istatistiklerden anlaşıldığı na göre Almenyanm iktisadi buhranı son aylarda daha ziya de vahamet peyda etmiştir. İşsizlik mütemadiyen art- makta sanayie âit istihsalât ile fiatlar ve piyasa faaliyeti ise mütemadiyen tenakus eylemek | tedir. Ecnebi paraları kıymetinin düşmesi, bir çok memicketle- rin himaye tedbirleri ittihaz et meleri Almanyanım harici tica- veti üzerinde feci sl etmiştir. Breslau'da Gürültüler BRESLAU, 4. A. A, — Birkaçza ndanberi, o Naziler Breslauda bir iethiş siyaseti “tekip etmektedirler. Dün Hitlerelerden müreldkep | bir takım gruplar şehrin - enddelerinde la enleri ve bil lere sayabut yahudi onnettikleri kimederi dövmüşler. dir, Polisin müdahelesine mecburiyet büsel olmuştur. Her iki taraftan ya- rakı vardır, Birçok kişi tevkif edil miştir ufak İspanyada Kargaşalıklar CADİX, 4. A, A— Medina Sido- nin köyünden 200 amele geniş bir tarlada toplanmışlar genlarında lak ein; bni ne ei len zabıtayi de hırpaladıklarından İ dolayi zabıta kuvveti kabeleye mecbur etmişlerdir. Ameleden 2 kişi ölmüş ve 4 kişi ağırca yaralanmıştır. Romanya'da kabine buhranı BÜKREŞ, 4. A, A — Kral, kabi. menin teşkili vazifesini M. Titules- <oya tevdi etmiştir. Mümaileyh,dü. şünmek için mezuniyet istermiştir. rum, mukaddes bir gaye uğ ibi yüksekte konuşup san'ate itibar etmiyen- lere de öyle söylüyorum. Zanne- derim ki bu hususta © aramızda bir ihtilâf yoktur, çünkü. onlara sen de kızıyorsun Sana şimdiki fikirlerimi anlat ağa çalıştım; fakat, sebep oldu ğu bütün hezeyanlara © rağmen eski fikrimi de müdafan etmek “San kendisinden başka gayesi yoktur, mana #z, ahenksiz şürler yazılmasına sebep oluyorsa kabahat o sözde değil, kendilerini san'atkâr sanan lardadır . Zaten Renaissance'tan © beri çıkan fikirlerde o zayıfları ezen bir hâl vardır. Hürriyet | fikri, eski Yunanistan'ın anladığı “ci. , menfaatlerine muvafık hürri- değil, büyük ferdin hürriye- ti fikri de zayıfları ezmiş, hiç ol. mazsa gülünç etmiştir. e Modern şen vasfı “bia- söylerken de | r,, fikri için öyledir. Whistler'e güzel tablolar rır, zayıflara hezeyan Fıkranın sonunda, riyatımızın yüzde yetmiş beşini İ teşkil eden özsüz, keymetsiz eser- | lerden kurtulmak,, iş evlet kuvvetinin, , san'at gaye dir fikrine taraftar mimu- | rikalı kadın tayyareci tesirler ha- | ve zevci M. Patman, Romanyada Kasırga Bir çok evler yıkıldı, ölenler var BÜKREŞ, 4 (A.A.) — Ro manyada İsmail mmtakasmda son derece şiddetli bir kasırga hüküm sürmektedir, Evler yı- kılmıştır. Bir çok resmi bina, mühim surette hasara uğramış tır. Buraya gelen ilk telgrafla. ra nazaran 80 telef ve yüzler. ce yaralı vardır. İngiltere kralın 67 inci yıl dönümü LONDRA, 4 A.A. — İngiltere kralı hazretlerinin 67 inci yıl dönü- ünü idrak eylemesi sayısız ihtiram eserlerinin izharınn vesile teşkil ey- lemiştir. Müşarünileyh, bu münase- betle imperatorluğun bütün hidema & umumiye rüesası, askeri ve mülki erkânın tebrikâtını kabul etmiştir. Kral bazretleri, Londra şehremi- sinin tebrikât telgrafına cevap ve- kederek dünya buhranının mesut bir vesile olacağını ilâve et- misir Öğle üzeri Hayde Park'da 21 pa #e top atılmıştır. Öğleden sonra, kral ve kraliçe hazeratile silci kraliden | birçokları at yarışlarında hazır bulunmuşlar. dir. Mis Earhard Fransa'da CHERBOURG, 4. A. A — Ame- manda yekdiğerine mülâki olmuşlar dır. Mümaleyhima 5-6 gün kadar Fransada kalacaklar ve müteakiben Amerikaya avdet etmek (üzere İle de France vapuruna bineceklerdir. M. Putman ve zevcesi dün sant 14,50 te transatlantik trenile Paris'e ir. Cür'etkâr tayyareciye istasiyon- da hararetli bir istikbal yapılmıştır. İngilterede yol kaza larından ölenler LONDRA, 4. A. A — Dahiliye ma zarı, Avam kamarası divana 1931 senesinde vukun (gelen münnkalât halkında bir muhtıra tevdi bu ka za neticesinde 6.691 kişi ölmüş 202.119 kişi yaralanmıştır. Bu muhtıra; kazaların en ziyade ağustos ayında vukun getmiş oldu- ğunu göstermektedir. ve Egypt vapurundaki altınlar BREST, 4. A. A. — Denizin hali pek okadar müsait olmamakla bera- ber Artiglio vapuru Egypt vapuru enkuzının bulunmakta olduğu ma- halle gitmiştir. Hazine kamarası tavanında açıl mış olan delik, alt külçelerinin çı- karılabilmesine müsait olacak dere- cede geniştir. Fakat dalgırların 130 metre dernliğinden mancvraya ku- manda edebilmeleri için denizin sa- ve cereyanların — zaif olması lâzem- dır; halbuki bu havalide böyle bir vaziyete pek nadir tesadüf olunur. mekteplerimizde edebiyat dersle. | y rinde, gazetelerde, mecmualarda senelerden beri o cereyan iltizam olunuyor, yine noşriyatın yüzde doksan beşi manasız. Hangi cere yan müdafaa © edilirse edilsin, netice değişmez, değişemez. Ben ce yegâne çare kültür & havası estirmektir, bu da gençleri oku- ağa alışırmakla olur. Mektep. ler :e İâtince ve yunanca ders lerini koymadan da kimseyi oku- mağa alıştıramayız. O hasbuhâlimizde bundan da bahsetmiş ve “intellectmel,, keli" mesinin tarifinde aşağı o yukarı iğ Ondan da bahsstse- Meli yerine getirmen ri- casile gözlerinden öperim. 2 - Peyami Safa'ya Dostum , Dil meselesinden bir müddet olsun bahsetmek istemiyordum ve bunu sana bir mektubumla bil dirmiştim. Sonra araya Aka Gün | düz de karıştı ve işi, kasdetmediğim, zapnederim senin de pek kasdetmediğin “öz türk- çe” meselesine döktü. Ben yaşı- yan türkçenin, yani © konuştuğu” muz ve düşündüklerimizi o ifade için kullandığımız dilin Avrupa- dan aldığımız bazı fikirleri vü- zuhla ve kısaca söyliyemediğini, | bu zaafları giderecek çareler a- Tamamız lâzmeeldiğini anlatmak Türkiye'nin sulh siya: e! ve Balkanlar La Bulgarie gazetesinin makalesi SOFYA,3(A.A.) — resmi “La Bulgarie” gazetesi İsmet Paşa ile Tevfik Rüştü Beyin Pireden geçerken Bulgaris. tan ile Yunanistan arasında samimi münasebat teessüsü arzu. sunu izhar rek diyor ki: ettikleri hakkındaki haberleri mevzuu bahsede. “Türkiyenin çok esaslı bir sulh siyaseti takip ettiğini ve Bal. kanlarda müvazene unsuru rolünü oynadığını müteaddit defalar bu sütunlarda kaydetmiştik. Ankara diplomasisi komşularile olan münaziünfih meselele. rini hal ve tesviye hususunda şiddetli bir faaliyet sarfetmekte- dir, Şarkta umumi sulh ve rasanet için çalışan Türkiye Cüm- huriyeti Balkanlarda imtizaç ânını yakınlaştırmayı kendisine vazife edinmiştir. Bu maksatla hareket eden Türk zimamdar- ları Balkan devletlerinin itilâf etmelerine mani olan hailleri bertaraf için sarfettikleri gayrete memnuniyetle müzaheret gös termişler ve Sofya ile Atina arasındaki münaziünfih o meselele- rin tasfiyesini istihdaf eden Bulgar—Yunan müzakeratile alâ- kadar olmuşlardır. Türk zimamdarlarının bu vâdideki faaliyetleri M. Muşa- rof'un Ankaraya ziyaretleri esnasında en y bul. muş ve Bulgar — Yunan meselelerinin heyeti umumiyesile hal ve tesviyesi hususunda Türkiyeye tavassut vesilesi vermiştir. Bulgaritan şark komşusuna karşı minnettardır. Türkiye Cüm- huriyeti Balkan davasına mütemadiyen hizmet etmekte ve sulh mefküresine olan merbutiyetini isbat eylemektedir. Ankara zimamdarları Bulgar milletine ve diğer komşu milletlere karşı hayırhahla mütehassistirler, Bulgaristan Balkanlarda ahenk ve imtizaç husulü için hak ve şerefile telif fedakârlığı ifaya amâdedir. olunabilecek her türlü Izmirde şiddetli sıcaklar İZMİR, 4 (A.A.) — Şehrimizde şiddetli sıcaklar başlamış- tır. Bugün sühunet derecesi gölgede 36 ya çıkmıştır, Cevat Beyin cenazesinin bulunduğu vagon soyuldu BÜKREŞ, 3 (A.A.) — Gazetelerin yazdıklarına göre Ce- vat Beyin cenazesinin içinde bulunduğu vagon, meçhul şahıslar tarafndan soyulmuştur. Köstence arasmda Teouradi ve Hırsızlar ezcümle bir takım mücevherleri havi ufak bir kasa ile bazı evrakı çalmışlardır. Şakilerin katara daha Varşovada bin- dikleri ve hırsızlığı yapmak için müsait bir fırsat bekledikleri Zannolunmaktadır. Zabıta tahkikat ve taharriyatma devam et. mektedir, Soyguncular yakalandılar . ANKARA, 4 (A.A.) — Geçenlerde Balıkesirle Edremit ara sında bir kamyoneti soyan müsellâh iki kişiden marangoz İs- mail derdest olunarak gasbettiği eşyadan bir kısmı istirdat edil miştir. Diğer fail Must a zabıta tarafından pusuya düşürül. müşse de karanlıktan istifade ederek şimdilik yakayı kurtarmış- tır. Şiddetle takibine devam olunmaktadır. Mustafanın anası bir kuyuda yakalanarak üstündeki mağsup eşyadan bir kısmı daha ele geçirilmiştir. Reichstag meclisi dağıtılıyor BERLİN, 4 (A.A.) — Reichsteg meclisinin dağıtılması hakkındaki kararname intişar etmiştir. Bu kararnamede diyet meclisleri için yapılan intihabatın Reichstag mecli in şimdiki teşekkül ve terekküp tarzım artık milletin hakiki fikir ve re. yine tekabül ve tevafuk etmediği beyan olunmaktadır. Kıral Zogo'nun sihhatı PARİS, 4 A.A. — Pariste. ti hakkında ecnebi gazeteler- de görülen ve bir maksadı mah susa müsteniden ortaya çıkarı- lan şayiaları yeniden tekzip et apıyer; Sinan Paşa ile, Cenap. Şahabettin Bey ile birleşiyor, nuştuğundan o başka türlü Mi mak istiyor. Çok şükür ki roman o bu dalâlete pek düşmü- ”” Bani bu dil msaelesine avdete Aka'nın yazısı (değil, senin Son dua mecbur etti. Ona bir türlü ler geldikçe yeni kelimeler, yeni cümle şekilleri de doğar. Kamus- lar — bu hususta fikrimi kaç de- fn söyledim! — dili ilerletmez, durdurur. Diyorsun ki: “Dil meselesinde ağzını açan ilk meslektaşa, sıra | tra itiraz etmekle vakit haybet- mesek te, ayni mı üstünde buluşsak, çalışsak ve biraz müz bet iş... görsek. Yani Akademi, Dil Encümeni, v. 5 İşte bu işime gelmez. Başka bir teklifim var: Yezâne müsbet is, kitap tercümesidir. Tercüme- de müşkülüta rastgeldikçe | yeni bir kelime, (o yeni bir şekil bul- mağa mecbur (olacağız; dil bu suretle zenginleşir, yeni fikirler le beraber yeni kalınlar o da oi. I Amerikada yeni vergiler WASHİNGTON, 4 (A.A.) — İki meclis âzasımdan müte- şekkil konferans, bütçenin mü- vazenesini temin için vazolu- nan yeni resimler hakkında kat'i surette itilâf hüsil etmiş- tir, sonra tercüme değil; evvelâ ter. cüme, sonra lügat, Hem ben sana bir şey söyliye yim mi? Biz, bilhassa dilden bah rından aldığımız fikirleri ifadeye çalışıyoruz — karınca ka rarmca — türkçeyi zenginleşti yoruz. Senin de “istediğin, diledi ğin, beklediğin, bu imiş; © bak müteradifleri yan yana (getirip yarın lügat yapacak adama hiz- met etmiş oluyorsun! Türkler Arap - Acem medeni yetine girdikleri zaman o âlem- den fikirle beraber kalıp da al mışlar, dilimiz genişlemiş. Fazla kelime aldıkları da © olmuş, Bu- gün Avrupa medeniyetine giriyo- ruz; yine fikirle beraber kalıp da alacağız; © bazılarımız yine zevksizlik odip fazla kelime ala- <aklar. Ne yapalım? İyisi bu işi kolaylaştırmak, yani © hızlandır. maktır. Yani lâtinceyi, yunanca» yı öğrenmek... Onları öğrenirsek (o daha ax zevksizlik edeceğimizi de söyli- yenler var ve ben onlara inanıyo Allak'a damat a1 Ana