5 Haziran 1932 Tarihli Milliyet Gazetesi Sayfa 4

5 Haziran 1932 tarihli Milliyet Gazetesi Sayfa 4

Vi illiyet 1 Asrın umdesi “MİLLİYE7” tr. İdarehane: Ankara caddesi, 100 No, Telgraf adresi: İst. Milliyet Telefon Numaraları: Başmuharrir ve Müdür: 24318 Yazı işleri Müdürlüğü 24319 İdare ve Matban 24310 (ABONE ÜCRETLERİ: yi Türkiye için o Hariç için Gi TA LK 3 aylığı 4 — .— 6, 718 4— e — 3— Gelen evrak geri verilmez — Müddeti geçen nüshalar 10 kı ruştur, Gazete ve matbaaya sit işler için müdiriyete müracaat BUGUNKÜ HAVA Yeşilköy askeri rasat merke * Münasebetile ü Meçhul bir karimin bana edebiyat bahisleri yaz- , Bu meçhul karimin bundan 5 bir kaç gün evvel (Milliyet) te intişar eden bir mektubunda ba İzi garip tertip hataları olmuş, kariimiz bize bu hataları yazı- yor; F “Dünyanın en büyük temaşa N nüvis dahisinin meskati resinde m yeniden inşa ve ihya edilen Sha- ni heapeare tiyotrosmman yetmiğ mil » ine dair olan fıkra “müteahhid. nı riyaseti ile yapılan merasime. ti şekline girmiş... 4, Karilerimizi bu darbenin tesiri iç altında bırakmamak borcumuz. “dur sanırım. Z Mektubumdaki diğer bir ter- tip hatası da Socifte des Gens de Lettres terkibinin Socidte des iJeus de Lettres olmasıdır. Bence ş bu ikinci şekil fena değil, belki aslından daha mânidardır /” ” Kariimizin bu hakir sözlerine ilâve edecek bir şey yok! Yal. poz hatırlatırım ki; son dünya İinkılâbatı prensleri lokanta ve — otel garsonu bulaşıkçı yapmış- “te. Bizim mürettipler, daha in- ? saflı davranıp( Veli aht)r(müte gahhit) yapmışlar. Pek gadda- yane değil zannederim, ti Paşa Kâzım Dostumuza © Okur yazar olup olmadığını » bilmiyorum: Dostlarımdan bir paşa Kâzım vardır. Siz de şah- “san olmasa bile ismen onu ta- nirsınız, Şimendiferdedir. Lo. o komotif değil. vagon dade. İğ. Günkü kendisi pek yola yordama gelir takımdan değil. dir. Galiba trenlerin ei me karışır bir şeydir. Kendisi- “İne ekseri tren yolculuğunda te “ İ kası olmayan, kafeslerinin ar- i- | hatmak derseniz kabul., HAF LL Hi m.. - Mekteple i- dim, Boğaziçinde suları ile meş hur bir köyde kadınlar gazine- / su açılmıştı, ! — Buraya yalnız hanımlar gi- der, Kahve, gazoz, şerbet içer erdi. Ve biz de onları uzaktan olsun görmek için gazinonun yolundan geçerdik. Ahmet Rasim Beyin (Fub. şu atik) indeki kafes macera. ları bize ne kadar garip geldi. se bugünün çocuklarına da bi- zim bu hatıralarımız o kadar gülünç gelir. Bugünün O anneleri olan o zamanın genç kızları bile on- beş yirmi seneye giren bu de- rin değişikliğe hayret ederler. gazelini o dinlemek için yi » peçe koyup kafes arka sında gizlenen & hanımın kızı bugün sahnede gazel okuyor. Köşe penceresinde gergef işliyen genç kız bugün barda varyete numarası yapıyor. Yabancı erkekle (o konuşur- | ken kulaklarıma kadar kızaran genç kadın şimdi bin © beşyüz kişiye konferans veriyor. Ve daha neler, neler. Fakat aklımın takıldığı bir nokta var. İ © Bütün bu saydığım fark. (lar istisnayı teşkil eder. Bugün umumiyetle Türk (o hanımları | ne ile vakit geçirirler? Eski Türk kadını için düşün j meğe lüzum yok. Sokakla alâ kasında ömür eskitmeğe mah- küm bir kadının hayatı malüm İdur. o Mevsime göre © reçel kaynatmak, turşu kurmak, te- i mizlik yapmak, nakış işlemek, İ ut, keman çalmak ve kadını ne Yapı. Bugünün yor? Bir kere yeni yetişenlerde İ turşu kurmak, reçel & kayna mak gibi işleri geçin. Çilingir sofrası kurmak, dedikodu kay- Bana öyle geliyor ki eskisi ne nazaran bugünkü kadın ev işlerinde daha © beceriksizdir. | Bugün hizmetçisi olmadığı hal | de evini çekip çeviren, misafiri ni ağırlayan, ütüsünü, kolasını | yapan, çörek, pasta; yemek pi şiren kadın eski beşi bir arada lar kadar nadir, lük programları büsbütün baş- ka numaralarla dolu... Beyin gömleği kola mr isti | yor. Kim uğraşacak, köşedeki | İ Karabete gönder yapsın... Hanımın gömleğine roko- ko mu işlemek lâzım. “im uğ- | raşacak, Şu çamaşiremın. kızı iza” pek alâ yapar. Gönder . | Ütü hanımın manikürünü | İ bozar, Mutfak işleri canımı si. | kar, Hemen her mahallede açı | lan aile mutfakları sağ olsun. | Leş gibi yağ kokan sırı dö- külmüş sefertaslarile gelen ah- çı yemekleri vakıa yenir, yu- talur şey değildir. Fakat hanı İİ mmm enne açık mektubla mukabele edi- yorum. “Paşa Kâzım Hazretleri! Mektubunuzu aldım. Hak- kımdaki teveccühünüze teşek. kür ederim, Gazeteden kestiği | niz resmim benim dört sene ev | vel çekilmiş bir resmimdir. Ta bii bu kadar eski bir resmi si- | Bir hanımın 24 saati 1 inci fasıl mın İâvanta, podra, pomat, bri İ i düşünür sonra kalk: Şimdi yeni ailelerin gün. | sa kahvealti etmez, zayıfsa 7a-| Jean'ım, yalnız senin... | (maz ilk işi ayna | haberlerini okuyup zel San'atlar amatörlerin etüdlerinden çok meğe yok. Yalnız bu meşguliyetin bugünkü kadın için hayati bir mesele olduğunu söyliyebili. “sadüf ederim. Edebiyata fev- ide meraklı, felsefeye düş- ze takdim etmeye cesaret we) mediğim için gelecek sene çek ikin ve paraya âşıktır.. Bir kaç | tirecğim bir kıt'a fotoğrafımı “eseri ve o meyanda dünyanın | göndermek niyetindeyim. Ba- hiç bir lisanma tercüme edile- | na vait buyurduğunuz fotoğra İmemiş olan (ameli ve nazari | finizi bir kaç nüsha gönderirse anafor) İsmi altında bir kitabı | niz cidden memnun olurum. örardır. Fakat anafor esrarını | Çünkü burada bazan gazeteler er korkusile bir türlü | resimsiz kalıyorlar. Zaro ağa. - Musikiye meraklı, tiyatro. | Sizin resim elde bulunursa bu perver, , ve iştaha ile | boşluğu doldurmaya yarar. dei yer bir zattır. Sohbeti | (o Paşa Hazreleri. Nasıl efen: | olmasına pe ye rağmen mahcup Sıkıl | nu keşfedebildiniz mi?.. İşitti. | bir mektup aldım. Resmi- | zanç, buhran ve müzavene ver- gazcı, sucu gibi evle olan adamlar gelir. Fakat Ha. numefendinin bunlara verdiği cevap toptan hesap şudur: yantin maktan sakınmalıdır. nır, şerbetler ke vanozlar reçel, şişeler şuruplar la dolardı. mu hemen her mecliste: — Bizim kayın Yapar. ustasıydı. büyük i reçel kaynatır. Gibi eskilere; © maziye ait sediliyor. Kimsenin — Bizim hanım iyi yapar, — Hemşire turşu kurar. Gibi cümleler işittiğimiz yok! Peki, âlâ,. Fakat bugünün hanımları ne yapıyorlar? hanımının yirmi dört saa hayatını beraber gözden gi relim: Bir gece evvel o muhakkak poker, briç (o partisi ve yahut sinema, tiyatro eğlentisi oldu- ğuna göre hanımefendi ancak, saat sekize doğru uyanır. Bey- efendi işine geç kalmamak için çök evvel kalkmış, | tuvaletini yapmış, hazırlanmağa başlamış tar. Tam şapkasını, bastonunu alacağı sırada hanımefendinin. sesi yatak odasından gelir: — Bey, akşama o dediğim ipekliyi unutma, üç metre ola. cak. Tam bir kombinezonluk.. İpekişten amma... Bey elini kapının tokmağına atmıştır. Fakat (O Hanrmeferi. dinin sesi yine işitilir; — Kuzum bey, meyvacıya söyle kirez sın! Bey daha yeni yeni emirler işitmemek için: — Peki peki! der ve kendi- ni dişarı atı Hanımefendi o yatakta bir iki kere daha döner, i geçerken yolla. ten iştahası yoktur. Onun i- İ çin çok hanımların sabah kahve altıları hafiftir. O bazı filmler kahvealtılara bizim evlerimiz- de tesadüf edilmez. Hanımefendi kalkar kalk- muayene etmektir. Sonra yika nır. Beyefendinin Vergi, maaş bıraktığı güzetenin Hanım da, sinema, moda, roman ve hikâye kısım- larını gözden geçirir. Sonra ya- vaş yavaş giyinir. Bu giyin mek günün en mühim meşguli yetidir. Çünkü © giyinmeden evvel boyanma faslı vardır ki bu Gü- akademisindeki daha uzun sürer. Hanımların esrarını ifşa et hakkım ve cesaretim rim, Bu sırada elektrikçi, hava alâkası — Bey evde yok. Akşama gelin! Hanımefendi böyle hasis işlerle uğraşmaz. Çorap bağı- nın ipek lâstiği aşınmıştır. Onu nın falan resmini koyuyorlar. |'almak için sokağa çıkmak mec buriyeti hazırlık devam eder. vardır. Binaenaleyh Çehrenin yıkanma, boyan- dim! Bilâledel yaşamak yolu. | ma, buğulanma ameliyesi bitti Herkesle görüşemez. ği zaman giyinmek © meselesi ve toydur. Kendisinden | ğime nazaran araforlar, ka- | başi lar. Bu fasıl da boya faslından gazetede görmüş benim | gilerinden de muaf imiş. O hal ole anla. | de sizin işiniz gene iş!. Darısı di (Sokak hanımı iEE 4 daha az mühim değildir. Saat on birde Hanımefen- ) olmuştur. Sanler in ve eklâtör kokularını | bir masaya oturdum. Ayakları vencide etmemek için evde 0- | mın ucunda buruşuk bir kâğrt | cak yakmak ve tencere kaynat rilir ve ka. | zarası, altında imza olmayışı Şimdi bunun Tâkırdısı oldu valide iyi | Şöyle bir tasavvur et. Nadine, — Rahmetli teyzem bu işin | den uzak! Bir hatıralar ve takâssürlerden bah | Müsaade © ederseniz şöyle | vakti hali müsait bir genç aile de görülen iştahlı, mükellef | çehresini | Kahvenin © traçasında boş nazarı dikkatimi celbetti. E; lip aldım ve dikkatle açtım. Kk ge am Heyecanı ifade eden bir yazı | mer.. Gözle: cereler, kaynar, çilekler ayıkla ile yazılmış satırlar. Kadm ya #ısı olduğu belli.. Kâğıdın man İ merakımı mucip oldu. Şunları i okudum: | © Sevgili Jean, İ © “Ne acı seyahat © oldu bul İsenin Nadine yapyalnız ve sen adır geçirdi. ğim günler bana o kadar kor- hala alâ | kunç geliyor ki.. Hele geceler | şimdi şu dakika burada değil. İ bir türlü bitmek bilmiyor. Geç vakit ancak uyuyabiliyo- rüm ve sabah erken uyanıyo- rum. Birkaç saatlik uyku.. Oh, İ ne kadar canım sıkılıyor, “bil İsen nekadar. “Bana darılacaksın diye kor i kuyorum.. Çünkü sen © makul düşünen bir adanısın, Ben de in gibi olabilsem. o Fakat mü? Seni o kadar inden seven bir kadı- nın, sekiz gün serden uzak kal masını düşün... “Belki bunları sana söyleme sem de olurdu. ın içim dur mıyor. Bir tek şeyimi senden saklamak, bana affedilemez bir cürüm gibi geliyor. Hem bütün bunları sana yazmakla, sana da ha yaklaşmış © olmuyor mu. yum? “Hayır, sen hayatımın her dakikasmı — bilmelisin. En e- hemmiyetsiz de olsa geçen sa: atlerimi teferruatına © kadar, hattâ saniyelerine kadar bildi. receğim. Şu satırları gazinoda İbir garsona getirttiğim kâğr İda yazıyorum. Yanı başımda- ki masada yalnız £ başına bir genç oturuyor. Bana öyle bakı yor ki.. Ben de o hiç farkına yarmadan ve bağimi kaldırma- dan göz ucile kendisini tarı sut ediyorum, Fakat acaba Na dine'in kalbinin nerelerde oldu ğunu biliyor mü? Zavallr genç, vaktini boşuna kaybediyor, İ “Canım Jean; sen hiç kork ma! Erkekler — bana ne kadar muhabbetle baksalar, tramvay da, otobüste bana yerlerini ve- renler ne kadar manalı tebes- sümlerle iltifatda etseler, ha- , hayır, ben seninim, sevgili İ © “Tek başma kalan bir kadı- İ nm ayağına, insanlar ne çorap | İlar'örüyorlar, ne tuzaklar kuru | yorlar, Hakikaten © bu erkek. İler ağlarını germekte akla gel | ki maharetler gösteriyor. lar, | Olasanın çıldıracağı geliyor. Ne kadar sebat ediyorlar, ne ka | dar inat ediyorlar. Sabırlarmın ve tahammüllerinin o hududu yok. “Şu yanıbaşımdaki masada oturan gencin bir saatten beri inanır mısın? Bakışları üzeri- me ağırlık vermeğe (o başladı. | O baktıkça kendimi daha yor- gun ve mahzun hissediyorum. | İ Aman Jean, çabuk — gel, fazla kalma! | “Ooof! Bu adam hakikaten | canımı sıkmağâ başladı. Şu sa | tırlarda şimdi ne düşünüyor. sam, sana yazdığıma memnun İ oluyorsun değil mi? Ah, seni | seviyorum Jean, onun için... re a ME ENİ Hile başına geçirir, ayganın kar şısında son bir provadan sonra sokağa çıkar. İl Hanımefendi, artık bir iki dakika evvel evinde perişan ha lile gördüğümüz (hatun) değil dir. Her erkek başını çevirtme ğe kâfi bir zerafetle çorap bağı Dın yıpranmış İâstiğini almak için Aksaraydan © Beyoğluna çıkan Hanımefendidir. Bu Hanımefendinin yirmi dört saatlik — hayatını bugün tekmil edip. bitirecektim. Ne çare ki bu fasıl © tahminimden İ uzun çıktı. Binaenaleyh “mü. saade ederseniz Hanımefendi. nin öğleden sonraki programı- EN liraya Ah, bu ka gözlerini benden ayırmadığına | lar. dınlar! > Eni “Bu delikanlı, halinden bel- li ki fena adam değil.. Benim yerime bir başka kadın olsay. dı, boşuna giderdi. Bak, sana bir port yapayım, Es. iyah, çok siyah.. Aman, ne gözler? Sakın kıs- kanma Jean'cığım e mi? Kıs- sızcadan — Çünkü ben, bilirsin ki, mağlâp olan kadınlardan değilim. “Son gezintimizi hatırlıyor musun Jean?. Ah, ne güzel sk şamdı, o akşam... Ve ben, oto- İmobilin içinde senin yanına gö i mülmüş. Ne mes'ut bir kadın- İ dım. Ah, sevgilim, niçin sen, sin? İ— “Bilsen, bu genç nasıl bana Yiyecekmiş gibi bakıyor? Bakı kıvılcım saçıyor. Sihirbaz wn inedir? Fenama dokunuyor. Şu İ dakika ne bedbahtım yarabbi Jean, tekrar ediyorum, çabul gel... Bana öyle geliyor ki, böy | le giderse çıldıracağım. Fakat senin hayalin bana kuvvet ve İriyor, Allahım, bir şeyler yap i, bu genç artik bana bakma- İsın. Neredeyse sinirlerim boşa nacak. Şu dakika o kadar sevil | meğe ihtiyacım var ki.. Bak, Jean, ne saçmalar © yazdım. Fakat bu bana o kadar ısrarla bakan gençten nefret (o ediyo. | rum, bu adamdan iğreniyorum, | bu delikanlıdan.. | ... İ Mektup orada — bitiyordu. Düşündüm, gözümün önüne şöyle bir Nadine getirdim. Bir genç kadın ki, artık iyiden iyi ye asabileşmiş ve delikanlının gözlerinden kurtulmak için ka- | Şıp gitmiş.. kanmağa hiç hakkın olmasın. | şında bir ateş var, insanın içine | knarak Maçka Kabristanına defnedi İ rinde inkılâp tarihimize temel | ÜNYON SİGORT, Türkiyede bilâfasıla icrayi | İstanbul Müessetatı Nafaa Komi- seri Mühendis Mustafa Arif Beyin İ sefikaları © ve Muhtelit Mübadele | Komisyonu Türk, Kâtibi Umumüsi Mükdim Osman ve Nazım Osman Hanım dört gün evvel icra kılman İ bir ameliyattan sonra Alman hasta- mesinde dün cumartesi rahmeti rah- mana kavuşmuştur. Cenazesi bugün saat 10,30 da Şişlide Osmanbeyde Tavukçu Fethi sokağında Kömür- İ cüyan apartımanından kaldırılacak | Teşvikiye camiinde namazı oda kı lecektir, Mevlâ rahmet eyleye. Yeni neşriyat Gazi nin 4 süvarisi Burhan Cahit B, tarafından inkılâp tarihimizin muhtelif | safhâları hakkında kaleme ali. nan ve Kanaat kütüphanesi ma rifetile Fasılan İnkılâp kütüp- banesi kü ü di de (Gazi'nin 4 suvarisi mi altında intişar etti. Burhan Cahit Bey bu eserle. | olacak milli mücadele yılları- nın mühim ve mevsuk vak'ala rını hâdiselerin kahramanlarile temas ederek ve onlardan ve- saik toplayarak hem mektepler de okunacak ve hem de tarihi birer vesika mahiyetinde kala- O sırada önümden © geçen | garsonu © çağırdım. Uzun za- | man buranın müdavimi oldu. | gum için garsonu tanıyordum. Sordum; — Burada benden evvel bir | kadın oturuyor muydu? Dedi. ki: — Evet, hem de güzel bir kadm — oturuyordu. Bu öteki masada da gayet iyi giyinmiş | ve gözünü kadından ayırmayan bir delikanlı oturuyordu. Ka. | dın gelirken mektup yazmak | için kâğıt kalem istedi. Götür düm. Bir saat © yazdı, yazdı, sonra birden bire kalktı. He- men hesabını gördü ve kaçar gibi çıktı, gitti. Delikanlı da, | tabii, arkasından çıktı. Soka. ğın köşesinde © buluştuklarını , gördüm. Konuşuyorlardı. Son ra gelip geçenlerin & arasında | kaybolup gittiler. Tam o sırada garsonun gözü , karşı kaldırıma ilişti ve güle- rek dedi kiz — Bakın, bakın! İşte ikisi de karşıda, otomobile biniyor- Hakikaten otomobile bini. yorlardı. Genç kadın mütered dit idi, delikanlı israr ediyor. du. Nihayet kadının tereddü- | cak şekilde neşretmektedir. Birinci cildi teşkil eden (Ga zi Mustafa Kemal) isimli eser bilhassa Gazi Hazretleri tara. fından takdir ve taltif edilmiş | Maarif vekâletince de mektep- lere tamim edilmiştir. İkinci cildi “ (İzmirin roma- Dı) ismile intişar etmiştir, Bur han Cahit B. bu eserde işgal tarikinin İzmir hâdiselerini en mevsuk resim ve membalara is £ ederek yazmıştır. Bu ki- ahi Büyük Millet Meclisi ve teşvik edilmiştir. ildi teşkil eden ve intişar (sahasına çıkan (Gazi'nin dört suvarisi) isimli eser milli mücadelenin Maraş ve Gaziayıntap kısımlarını re- simleri ve vesaiki ile toplamak tadır, Burhan Cahit Bey el- yevm (Sevr ve Lausanne) ki. tabi ile dahili isyanlara ait ta- rih* eserini yazmaktadır. Foto Süreyya Foto Süreyya mecmuasının 13 cü sayısı çıkmaıştar. Konya yolunda tahassüsler Şair Neriman Hikmet * Hanım “Kenya yolunda - tahassüsler” i- simli bir şiir kitabi neşretmiştir. dü eridi ve otomobile - bindi ve otomobil bir motör gürül ültü | sünden sonra © uzaklaşıp git. | ti, Tam o sırada yanı büzemmdn | ki masaya bir erkekle bir kadın | geldi. Erkek şimendifer tarife | sini istedi. Tren saatlerine ba- | karken, kadın mümkün oldu- ğu kadar dizinin dibine sokul. | git me! Ben yalnız kalırsam, sen- siz ölürüm.. Hazin bir ölüm Mülkiye mektebi siyasi şu- be 930 mezunlarından ve Ha- riciye vekâleti memurlarından Şefik Muhtar Bey pek genç yaşımda rahatsız olduğu hasta İktan kurtulamıyarak perşem- | be günü Yenibahçe hastanesin- de vefat etmiştir. Cenazesi dün Kadirgadaki hanesinden kaldı- rılarak akrabasının ve Mülkiye lilerin göz yaşları arasında Üs nı da gelecek sohbette anlata- İML rü küdardaki — aile kabristanına MlmMileniirtz-- SİE aksama Karilerimize tavsiye ederiz. Dr. Celâl Tevfik Zührevi ve idrar yolu hastalıkları mütehassısı ; Sirkeci Muradiye caddesi, No 35. k Kaza ve Otomobil Sirgortalarınızı Galatada Ünyon hanmda kâin ÜNYON kumpanyasma bir kere uğramadan sigorta yaptır. maymız, Telefon: Beyoğlu 4886. ELİM BİR ZİYA | Beylerin hemşireleri Seniye Arif | 'ASINA yaptırmız. ı muamele etmekte olân SEYRİSEFAİN İZMİR - PİRE - İSKENDE- RİYE Postası (EGE) 7 haziran Salı 11 de Galata rıhtımından kalkar Karabiga hattınin Cu martesi, Çarşimbu posta larına $ hazirandan itiba- ren her hafta pazar günleri yapı'mak üzre bir posta daha ilâve olunmuştur. EREM *Limanımıza muvasalâtı beklenen; VESTA vapuru 6 Haziran pa zartesi (İtalya ve Yunanistan) dan. DİANA vapuru 7 Haziran sali (Rusya, Romanya ve Bulgaristan) dan. Limanımızdan bareket edecek vapurlar; ITALYA vapuru 5 Haziran pe- zaw sabah tam 9 da (Lloyd Eksp res olarak) Pire, Brendizi, Venedik ve Trieste) ye DİANA vapuru 7 Haziran sah (Dedenğaç, Kavala, Selânik, Volos, Pire, Patras, Korfu, Ayasaranda, Brendizi Venedik, Trieste, Fiüme va Trieste) ye. VESTA vapuru 7 Haziran salı (Burgaz, Varna, Köitente ve Ode. s0) ya, Şimali, Cenübi ve marker Ameri” ka ile Avusturalya, yeni Zeyland ve Aksayı şark için doğru bilet verir. “ITALİA” © vapur kumpanyasının lüks vaparlarile müttehit servis. Her nevi tafsilât için oGalatadı Merkez Rıhtım Han (Lloyd Tries- Wino) ser acentesine Tel B. 771. ve 4878 veya Galatasarayındaki yazı: hane. Telefon Beyoğlu: 2490 ve ya- but Eminönü, İzmir sokak No, 14 yazıhanesine müracaat edilinesi. Te lefon İstanbul 235. Çorlu İcra Memurluğundan: Şuyuunun izalesine. mahkemece karar verilerek tamamına 3500 lira kıymet takdir edilen Çorlada Merkez caddesinde 61 ve 63 mu- meralarla mürakkam altında kah veyi havi bir bap otel ve arkasın. da yazıhaneyi müştemil 7. gözlü ahşap ambarın tamamı açık art tırmaya konulmuş ve şartnamesi 4 haziran 932 tarihinde divana: neye asılmıştır. 6 temmuz | 932 çarşamba günü saat 14 den 16 ya kadar Çorlu fcra dairesinde açık arttırma suretile satılacaktır. Ari tırma birincidir. — Tahmin edilen kıymeti bulmak şartı ile en sor ve en çok arttıranın üstünde bıra kılır. Arttırmaya iştirak için © 7 teminat almır. Müterskim lerle Belediye resimleri, Vakıf i- caresi müşteriye ai 'r. o Hakları Tapu sicilli ile sabit olmıyan alâ- kadarların iddialarını ilân tari hinden itibaren 20 gün içinde ve- sikaları ile birlikte memuriyetimi xe bildirmeleri aksi takdirde sa- larimaslr talıtinle “alenkan irsi uş bedelinin paylaşmasindan ha- riç kalırlar. Alâkadarların İcra ve İflâs kanununun 119 uncu mad desine tevfikan hareket etmeleri ve daha fazla malümat almak is tiyenlerin 930/392 dosya numa rasi ile memuriyetimize müraca- atları ilân olunur. Fatih 3 üncü hukuk hâkimliğin den: Müddeiye Meliha H. müd deialeyh Kocası Saraçhane başı mi- mar Ayaz mahallesinin Kavalalı 50- kağında 7-40 nümerolu hanede mü- kim Osman Bey aleyhine ikame ey lediği nafaka davasından dolayı cari muhakemesinde müddelaleyhe gön- derilen davetiye varakasındaki maş ruhatında müddeinleyhin ikametgâ- bı meçhul bulunduğu gösterilmiş ol masına binaen müddeiyyenin talebi veçhile müddeialeyhe 20 gün müd- detle ilânen teblizat icrasına karar verilmiş ve mahkemesi 26-6-932 ta. rihine müsadif pazartesi günü saat 10 da tayin edilmiş olduğundan yevm ve vakti mözkürda müddeia. leyhin mahkemede bizzat hazır bu- S Beyoğlunda, İstanbul Beşinci ic- ra memurluğundan: Bir borçtan dolayı mahcuz olup satılması mukar rer bulunan hurdavatcılığa müteal- lik emvalin 9-6-932 tarihine müsa- © dif perşembe günü saat on birden * itibaren, Galatada Mahmudiye cad- desinde, 96 No. lu mağaza önünde birinci artırması icra kılınacağından, taliplerin yöven ve saatı mezkürde | memm 29 DAN NA e dave Me seli