5 Haziran 1932 Tarihli Milliyet Gazetesi Sayfa 6

5 Haziran 1932 tarihli Milliyet Gazetesi Sayfa 6

Memlekette Amerikan zabıtası bir ME GER RE İİ UR a e e e çıkmaza girdi —— — o Lindberg'in çocuğunun ka- üilleri hâlâ bulunamadı. Gelen kısa hâdisede Curtis #sminde bir milyonerden bahsediyorlar. Bu Curtis muha keme edilecekmiş, hattâ seneye mahküm olacağını şim diden tahmin edenler de var. Amerikan zabıtası (o küçük Lindberg'in katillerini ararken, gayet zengin bir gemi müceh- hizi olan John Curtis heyecan- bahş bazı ifşaatta bulunduğu zaman, elde edilen bütün izler alt üst olmuştu. Haftalardan beri polis ken- disini Marcon ismindeki yatın da çocuğu kaçıranlarla hali mü zakerede zannediyordu. Hattâ birkaç defa Lindberg'i yatma, almış, çocuğu kaçıranların i- çinde bulunduğu yatı aramak bahanesile beyhude zamanlar kaybettirmişti, Artık kendisinden şüphe e- den Jersay zabıtası Curtis'i u- zun uzadıya isticvaba mecbur olmuştu, Geçen mayısın 17 sinde de gemi mücehhizi tam bir itiraf > bulundu ve herkes şaştı kal lı. Çünkü Curtis haydutlarm şeklini, tayfaların kıyafetleri. Di anlatmış, hattâ bu yat kap- tanın haydutların elinde esir olduğunu ve zavallı adamm bir | hafta içinde saçların ağar- mış bulunduğunu da ilâve et- | mişti, Curtis bu defa, o bütün bu ifadelerinin serapa uydur- ma olduğunu itiraf ediyordu. Curtis haydutlarla görüş- mek bahanesile Lindberg'i ika metgâhı olan o Hopeweli'den alıp götürdüğü zaman, Mar. &on ismindeki yatında bir te- nezzühten başka bir şey yapıl mıyacağımı biliyordu. Kendisi, ne gösterilen yüzlerce sabıkalı | fotoğraflarından bir kaçını ayı rarak, bunların haydutlara ben zediğini iddia edecek kadar ile riye bile varmıştı. Meğer maksadı gazelecilik imiş! New Jersey polis o müdürü miralay Schwartzkopof şu be. ranatta bulunmuştur: — Dört gün evvel Curtis'i buraya çağırdık ve zabıta ken- disini isticvaba ve ifadelerinin loğru olup olmadığını tahki- xe başladı. Sabah saat dörtte mallerimi i alduk. Curi il ar söylediklerinin ve verdi- i haberlerin muhayyelesinin icadı olduğunu, maksadınm ga zetelere mükemmel bir repor- taj yaparak, kabarık oyekünlu para kazanmaktan ibaret bulun duğunu söyledi. Filhakika bir çok gazeteler ve sinema şirket leri kendisine tekliflerde bu- Junmuşlardı. (Unutmayalım ki Lindberg in şocuğu meselesinden Ameri kan gazetelerinin tiraji yüzde otuz yükselmiştir.) Şayanı hür met birçok vatandaşlar Curtis”. in kendisine itimat | edilir bir adam olduğunu tekeffül etmiş. lerdi. İşte bunun içindir ki, biz de kolayca aldandık. New Jersey valisi A, Harry » Moore de Curtis'in asılsız ifa delerle para sızdırmağa kalk. mış olmasından, adliyeyle alay etmiş bulunmasından ve resmi makamatı iğfal ettiğinden do- layı mahküm olabileceğini be- yan etmiştir. Curtis eğer mahküm olursa, filvaki azami cezası üç sene ha pis ve bin dolar cezayi nakti. Mili nefret Bütün Amerika bu hâdise karşısında derin bir nefret içim dedir. Ve umumi hiddet gayri kabili tasvirdir. Yalnız Cur- müşter; — Mutlaka Curtis bunu hay ein ele e bir telgraflar bu esrarengiz | ismi sık sık geçen! İiaka sebepleri | vardır. Göre. | İ ceksiniz, demiştir. Zabrta Curtis'in isticvabına hit sual ve cevaplardan mürek kep otuz bin kelimelik resmi bir tebliğ neşretmiştir. ! Bu tebliğe nazaran, Cur- tis'in ifadelerinde bazi yerler biribirini tutmamakla beraber, bazı tarafları da gayet mantıki görünmektedir. Curtis haydut lara tavassut eden adamlaiın telefon numaralarını da vermiş tir. Lindberg'in evinde bulu. nanlardan birinin çocuğun ka- çirılmasına yardım ettiğini de ifade etmiştir. Bütün bunların (haricinde polisin işimi | karıştıracak bir. çok şayialar çıkarılmış, birçok müracaatlar vaki olmuştur. Meselâ Frank Parsych is. minde birisi Brooklyn zabıtası na müracaat © ederek, çocuğu kaçıran çeteye mensup olduğu- nu söylemişti. Bugün de ken. disinin bir alkolik olduğunu ve çocuğun kaçırılmasında zerre kadar dahli Obulunmadığını söylemektedir. Dr. John Cordon tarafından güya haydutlara verilen 50,000 dolar meselesi hakkındaki tah- kikat da bitmiş değildir. Zabr- ta henüz Dr. John Cordon'dan şüphe etmiyor. Bu zat istintak dairesinden iğ, — Daha söylenmemiş çok sözler vardır, demişti. Bu ifadede umumi bir heye can uyandırmıştır. World - Telegram gazetesi de şayanı dikkat bir şey yaz- mıştır. e Curtis'in (o yüzünden Lindberg bir kaç defa beyhude yere yat tenözzühü yapmakla kalmadı. Bilâkis bütün sahil muhafaza gemileri gayrimev- Cut bir yatı aramağa koydular. Acaba bundan maksat, bu gemileri hakiki vazifelerinden uzaklaştırarak, ispirto kaçakçı- eydan boş bırakmak de li? Kim bilir, muhafaza gemileri vazifelerinden uzakla şınca, sahilin bir tarafına kaç ton ispirto çıkarıldı. Polis,- henüz (o Curtis'in her şeyi söylemediği ka atindedir, Zabıta Curtis'in 2 ni san gecesi nerede bulunduğu- nu ve neler yaptığını da tetkik etmektedir. Malümdür ki o ge ice Condon Lindberg'in kendisi ne verdiği 50,000 doları, çocu- ğu kaçıranların adamı olduğu nu söyleyen birisine vermişti. Bu parayı alan adamın da kim olduğu el'an meçhuldür. New Jeriey zabıtası çocuğu bulan veyâ bulunmasına yar. dım eden adama verilmek üze- re bidayette 100,000 dolur mü. kâfat verilmesini teklif etmiş. ti. Fakat bu para Lindberg'in arzusu ile yarıya indirilmiştir. Hülüsa bu iş gün geçtikçe karışmakta ve tahkikat ta bir çıkmaza girmektedir. e Şayanı ! hayrettir ki, tahkikatı o bu ka- dar işkâl edenler, cü e biç Jalâkaları olmadığı bilâhara an laşılan insanlardır. — e — Çarpışacaklar mı? VİYANA, 4 A.A. — Yukarı Avusturya'nın merkezi olan Linz” de ondişebahş bir vaziyet hâsıl ol mak özeredir. Sosyal demokrat” lardan olan maballi belediye rei- si, fırkasmın mesauplarını, Hitler cilerin aktetmek tasavvurunda bu lundukları kongreleri protesto et- meğe tahırik ve teşvik eylemekte- ir. Arbeiter Zeitung'a (nazaran sosyal demokratlar, taraftarlarını 13,000 kişi istiap edecek kadar büyük olan istasyon "holünde top lanmağa davet etmişlerdir. İmizler Linz'deki askeri kıtant, kışlala rında ber ihtimale karşı harekete hazır bulundurulmaktadır. Şili'de bir ihtilâl hareketi SANTİAGO, (ŞİLİ), 4 A.A. — Meydana çıkarılan ihtilâl hareketi Cürümle hiç alâkası ll lar tahkikatı altüst ediyorla Birinci sahifeden geçen yazılar! MENEM AE LA EE KE A Taksi Kralı kim? (Başı birinci sahifede) İriş bütün İstanbul halkına he- y | yecan dolu bir kaç saat geçi İ tecek ve bu sahada birçok yeni gn DÜHULİYE Modeli. Silindir kutrü Strok (piston tw Silindir adedi Hacmi istiabisi, ve Otomobil Klöbü ves: gi kaza, za Klöbü ve Milliyet Gazetesi vet rak edenlere sit ve racidir. İmza... Adres m Ecnebiler Hangi Sam'atları Yapamayacak zn yı birinci sahifede) liye vw. su ve tenvir ve teshin va ialibere İğlerimde: dail ve muvakkat işçilik, karada tahmil ve tahliye işleri, şoförlük ve mua- iği, alelümum amelelik, her- türlü © müesseseleri: | ticarethane, apartıman, ban, otel ve şirketler- de bekçilik, kapıçılık, odabaşılık, otel, han, hamamı, kahvehanc, ga- zino, dansing ve barlarda kadın ve erkek hizmetçilik, garson ve servant, bar oyuncu ve şarkıcılı- ği, baytarlık ve kimyagerlik. icra Vekilleri kararile ruhsatı mahsusa ile kılmmadıkça aşağıda sayılan san 'atlar ecnebiler tara- ve pilot İuğu, devlet veya vilâyetlere mer but müessesat veya belediyeler İ- le bunlara merbut tesisat hizmet- leri bu kanunda Türl vatandaşla» rına tahsis edilmiş olan san'at ve hizmetlerin ecnebi tebaası tarafın dan icrası icabında icra vekilleri heyeti kararile meolunabili Aşağıdaki hizmetlerde dam olunan senebiler bu nun hükmünden müstesnadır: Türkiye Cümhuriyeti nezdinde bulunan ecnebi devletlerinin safa rethane ve & konsoloshanelerinin kapıcıları ve emirlerindeki nakli- talarmı sevk ve idare eden irçiler Balan kani 5 İaikiziş Türk vatandaşlarına tahsis edi. len san'at ve hizmetleri yapmak- ta olan ecnebiler kanunun neşri tarihinden itibaren altı ay içinde işlerini terketmeğe mecburdurlar. Türk vatandaşlarına tahsiş edi- len san'at ve hizmetleri o 5 inci maddede tayin olunan müddetin hitammdan sonra icra eden ecne- biler mahallinen büyük mülkiye memurunun emrile filen san'at ve hizmetlerinden menolunmakla be raber tanzim edilecek zabıt yara» kasile sulh mahkemesine verilir ve 10 liradan 500 liraya kadar a- İir para cezasına mahküm edilir. Türk vatandaşları hakkımda idari vo kanuni kayıtlar koyan ecnebi devletlerinin tebaası | Türkiyede yapabilecekleri san'at ve hizmet- lerin icrasmdan icra vekilleri he- yeti karari ile menolunabilir. Vilâyet ve kaza merkezi ola» TÜRKİYE TURİNG VE OTOMOBİL KLOBU BİRİNCİ OTOMOBİL eği KOŞUSU 17 Haziran 1932 İnziran 1932 tarihinde Türkiye Turing ve Otomobil Klöbü ve Milliyet gazetesi tarafından tertip-edilmiş olan BİRİNCİ OTO- MOBİL SÜRAT KOŞUSUNA tarifatı er ar ati otomobilim Motör numarası ., Menşe memleketi . Hangi sınıf yarışa gireceği. İşbu müsabakaya iştirak için tediyesi meşrut 3 (üç) Hira Turing Yarış tertip hey'etince yapılan nizammame ve hey'etin ittihaz edeceği her türlü tedabiri kabul ettim. Otomobil Yarışları Beynelmilel nizamnamesinin maddej mah- susası mücibince yarışlara iştirak eden arabaları sevk ve idare edenlerle bunlarm içinde bulunan eşbasa gerek yarış esnasında ve gerekse yarışa hazırlık talimlerinde veya bu yarış dolayımile her hangi surette olursa olsun vaki alacak kazaj zarar ve ziyan ile bu arabaların sebebiyet vermeleri muhtemel bulunan her ban- ve ziyandan dolayı Türkiye Turing ve Otomobil kabul etmez. Yukardaki hususatın — bütün mes'uliyeti yarışa işti- ELAMAN AAA YEKE VEYE yarıma $$ İ izhar ettikleri hislerden müteşek | Ottava konferansı I şöhretler yaratacaktir. Kayde- | dilmek isteyenler 9 haziran ak şamına kadar Turing klüpe mü racaat etmelidirler. A Ş & Telefon B. 1166 Adalet Han—Galata VARAKASI a v m/m bi m/m nesine tevdi edilmiştir. tertip bey'eti hiç bir mes'uliyet A LONDRA, 4, A. A— Ottavada toplanacak olan imperatorluk kon- feransıma iştirak edecek olan mu- rahhaslarla müşavirler ve muhtelif teşkilâtlar mümessilleri 13 temmuz- da Londradan hareket edecekler. dir, Konleranı mesaisinin bir ay de- vam edeceği tahmin ediliyor, fakat müzakere zemini olacak mevruların büyük genişliği karşısında bu müd- detin uzatılması pek mümlcündür. Konferansın İngiliz parlâmentosu murahbasları M. Baldvin ile M. Tho vas ve Sir Cunli ister, M, Ne- ville Chamberlsin, sir John Gilmour ve Lord Hailsham'dır. Heyeti murahhasanın *mesarifatı- nı kapatmak üzere 1932 senesi büt- çe tahminatının dominyonlara ait kısmından 12,000 İngiliz lirası tef- rik edilmiştir. Garibaldi'nin ölümü nün 50 nci yılı ROMA, 4 (A.4.) — Giw- seppe Garibaldi'nin öldüğü gü- nün 50 nci yıl dönümü İtalya- nın her tarafında vatanpervera De mümayişlerle tes'it edilmiş. | il Misten Ceneve'ye kekli) olan be- kayayı izamı dün sabah Roma. ya getirilmiştir. Beynelmilel Padoue sergisi PADOUE, 4. A. A— Padove'da tertip edilen 15 inci beymelmilel nü- munelik eşya sergisi nazarlardan M. | Bottai, Papanın fevkalâde murahha- | sı, hükümet erkân ve bir çok rical hazır olduldarı halde açılmıştır. M. Bottai bu münasebetle söyledi fi bir mutakta bu sergiyi bu sene dahi açmak fersatımı elde ettiğin den dolayı pek ziyade memnun ol. duğunu beyan etmiştir. Taşla çocuğu düşürttü Büyükdere'de Cabir sokağında 0- turan bahçevan Salih ağa'nın zevce- si Mükerrem Hanımla ayni mahal lede sakine Emine Hanım arala rında kavga ederken Emine H. in at karına isabeti netice. | dan hareketi Türk. İtalyan , Dostluğu (Başı birinci ME ibzal ettikleri çok mazikâne ve çok samimi kabul eserleri bizi derin bir surette o mütehassis et- miş, kalbimizde şükran hisleri w- yandırmıştır. Bu hisse güzel mem İeketinize geldiğimizden beri Za- devletlerinin yüksek © idareleri altında başarılmış olan muazzam işin karşısında mütemadiyen duy- muş olduğumuz takdir hissimize inzimam etmektetlir. Bu ikametin unutulması hakikaten muhal olan hatrrasmı daima sakliyacağıma inanmanızı rica ederim. Hasmetlü Kral Hazretlerinin gerek bana, gerek Tevfik Rüştü Beye ve heyetin diğer azasma kar $i ibraz buyurdukları ltufkârana kabulden dolayı tazimkâr minnet tarlığımı kendilerine arzederie- niz pek müteşekkir olacağım. İtalya milletinin saadet ve refa- bı hakkındaki hararetli temenni- lerimle beraber | Zatıdevletlerine olan çok samimi dostluğumun ve yüksek saygılarımın — teminatını kabul buyurmanızı rica ederim. İSMET Başvekil İsmet Paşa Hazretle- rine: İtalya toprağını terkederken Brendiziden göndermek lütfunda bulunduğunuz pek samimi telgraf tan dolayı Zatıdevletlerine | çok müteşekkirim . İtalyada geçirilen günleri ya- deden sözlerinizden dolayı hara- retle teşekkür ederken Zatıdev- letlerinin bana son derece hoş ge- len ve memleketlerimizi yekdiğe- rine bağlıyan samimi dostluğun en açık mişanesini teşkil eyliyecek mahiyette hararetli kabul ile kar ylandığı Zatıdevletlerince de mü sahade buyrulmun olan bu. zi retinden benim de en sizi temin et- na ile Tevfik Rüştü Beyfendi ve ğer messi arkadaşları namına İfa de buyurdukları hissiyatr Haşmet lâ Kral Hazretlerine arza delâlet ettim. Zatıdevletlerinin bana karşı kir olarak Türk milletinin ve ©- nun namdar Reisinin refahı hak- | kında en sıcak temennilerimin ka- bulünü ve en yüksek saygılarım- la kalbi dostluğuma itimat eyle- menizi rica ederim, MUSSOLİNİ Romada Hariciye Nazırı M. Grandi Cenaplarına: İtalyayı, oraya geldiğimiz an- anma kadar hak kımızda fasrlâsız bir surette gös terilmiş olan çok kabulün bizde biraktığı iyi hislerle kalbimiz do- lu olduğu halde terkediyoruz. İkametimizin hatırası zaman ve mesafenin hazen üzerlerinde bir tesir icra edebildiği hatıralar. dan değildir. Güzel ve misafirper ver İtalyaya olan bu ziyaretimiz neler vücude getirebildiğini rar samimi bir takdir ile görmeme imkân vermekle kalmayıp bun. dan başka siyasi ve iktısadi ma- hiyeti haiz beynelmilel meseleler- le doğrudan doğruya memleketi- mize taallök eden © meselelerin yaptığımız urmumi tetkikinde İ- talya ve Türkiye hükümetlerinin bunlar hakkındaki görüş bi yeniden müşahade eylemekliğime iyi bir vesile oldu. İsmet Paşa size derin muhab- betini ve dostluğunun teminatını iblâğa beni memur etti. Hükümet Reisi Hazretlerine ihtiramatımı, Madam Grandiye derin tazimatımı, Tevfik RUŞTU Hariciye Vekili Tevtik Rüştü Beyfendiye: Zatıdevletlerinin Türkiyeye av det evvel göndermek lütfunda bu hındukları selâm bana çok meser ret verdi. İzhar buyurduğunuz his siyatım ruhumda ruhumda en s- mimi bir mukabele bulduğuna i- manmanızı rica ederim. Zatıdevletlerinin Reisinin ve inizin İtalya hülümeti Rei- yaptıkları mükâlemata işti- rak etmiş bulunmaktan çok bah- tyar olduğumu tekrara hacet gör mem. Bu mükâlemat memleketle- rimizi alâkadar eden meselelerde her iki hükümetin ayni görüşte olduklarını bir kere daha müşa- badeye vesile olmuşt Selâmlarınızı ken: eylediğim M. Mussol size teşekkür ve kalbi dostluğu- nun ifadesini bildirmeğe beni me mur etti. İsmet Paşa Hazretlerinin bak- kımdaki nazikâne düşüncelerin- den dolayı en hararetli teşekkür lerimi ve en iyi hislerimi kendile- rine iblâğa delâleti: rica ede» rim. Size teşekkür ve bilmukabele selâm eden refikam, Madam Tev fik Rüştü Beye en samii hissiyatı- nı teyit eyler. Ben de o refikanız Hanımefendiye tazimatımı tak- dim eylerim. En yüksek ihtirama- bmin ve samimi dostluğumun te- 40,000 000 Lira Vuranlar Zonguldaktaki soy- | gunu yapanlar şiddetle aranıyor ZONGULDAK, şirketinin Gelik ocağına iki kavas tarafından götürülürken meçbul gerirler tarafından soyulan para- nm 40 bin lira olduğu anlaşıldı. Şerirler henüz ele geçmi erdir, Fakat birkaç kişi zanaltı. na alındı. Bütün zabıta teşkilâtı haydutları takibe memur edi Ayrıca bir japdarıma müfvezesi haydutların izi üzerinde yürüyor. Sahil boyunda da motörle tahar- riyat yapılıyor. Haydutlar hâdise mahallinde üç bin liralık © bronz para bırakmışlardır. Kayıkla devriâleme çıkan üç Alman ALAJYE (Hususi) — Küçük bir kayıkla devriâlem seyal üç Alman Halmis isminde bir erkekle karısı ve diğer bir erkekten ibaret olan bu kafile Almanyada bindikleri bu kü- gök kayıkla nehirlerden «geçmişler 3 — Ereğli gittiler. Mersinden sahili takip su- retile İskenderiye ve oradan Septe boğazm takiben Hambarga gidecek Gebzeyi soyan iki hırsız GEBZE, 3 — Gebzede son aylar içinde bir takım esrarengiz hırsızlık yakaları oluyor, fakat bunların faili bir türlü anlaşılamıyordu . Kânumu evvelde beş eve hırsiz girdi. Fakat hırsızlar zabıtaya biç bir iz verme- den kendilerini uzun müddet sakla Özler Burdan bir ay evvel maarif me- murluğunun odasma bir gece hirsiz girdi. 80 lira çalındı, çıkmadı. Bu hırsızlar bilhassa resmi dairelere musallat oluyorlardı. Nete- kim bir müddet sonra bir gece bele- diyenin kasası kırıldı ,hırsızlar para İ zannile bir takım evrak alıp gitti Bunun da kimin tarafından yapıl- dığı anlaşılamadı. Hattâ bazıları dedikodu şeklinde bir takım namus hu eski memurlardan şüphelendi. Der, Nihayet geçen gün çarşının en büyük tuhafiyeci dükkânma giren hirsizlar 230 lira para çaldılar. Fakat jandarmanın gayreti saye- sinde bu defa hırsızlar yakalandı. Bunlar Mehmet ve Halil isminde iki arkadaştır. Çalınan eşyaların, evra- kin bir kısımı civarda bir mezarlıkta otlar arasında bulunmuştur. Cenupta bir aşiret tardedildi MARDİN, 3 — Son günlerde Nusaybin ve Cizre kazaları ara- sındaki muntakadaki köylerimize yayılıp köylülerimizin mezruat ve mahsulâtna tecavüzler | yapan Şammar ismindeki Arap aşireti hudutlarımızdan — tardedilmiştir. Bu Araplarla köylülerimiz arasın da yapılan müsademelerde 3 kişi ölmüştür . Mardin vilâyeti ile Dirzor Fran sz Deleğe muavinliği arasında ya pılan muhabere neticesinde Fran sızlar asker kuvvetlerile aşireti, Suriye ve Irak istikametine tardet miştir Müsademede öldürülen Türkle rin katilleri aranmaktadır. Fran- sızlar bu Türklerin kan bedelleri nin tazmin edileceğini söylemekte İ dirler, Mardin Valisi Rifat Talât Bey- le Dirzor Delege muavini arasm. da bir müddet evvel yapılan mü- katların semeresi görülmiye baş lamıştır. Bu suretle hudutlarımız- da mütekabil emniyet havası gün geçtikçe daha kuvvetle | esmiye aşlamıştır. Manisada yapılacak hastane Manisadan bildiriliyor: — Ma- nisalı İskenazi efendinin vasiyeti mucibince yapılması takarrür © den büyük hastanenin inşasına başlanmak üzere İstanbuldan ge- leceklerini bildirdiğim Amerikan bankasının mümessili mühendis mimar Mister Tomsan © rüfekas Mister İsterling ve Mister Hoovrt dün Manisaya gelmişler ve Vali Fuat Beyle belediye reisi © Rıza Beyi ziyaret etmişlerdir. Bugün inşaat sahasma giden mezkür heyet yarm için lâzım ge len hazırlıkları — bitirmişlerdir. Hastanenin harici kısmı 5 ayda, dahili tesisat ve mualecat ve sair aksamı da on bir ayda ikmal edi- erek resmi küşadı yapılacaktır. Maizemei inşasiye de — gelmeğe başlamıştır. Tesviyei türabiye a» meliyatma başlanmıştır. o Gelen heyet meyanında — bulunan M. Tomson bir haftaya kadar Arna» Toprak “e : Niçin kayar! Ara sıra “Heyelan” dedi; “toprak dağ hüdiselerini riz. ajans — telgri Liyonda O bir heyelân oldi nu ve 32 kişinin toprak altu dı dığını haber vermişlerdi Bu nevi toprak .facialarınd büyük mücrim, sudur. Su, to düşmanıdır. Su denizlerden Ob halinde kalkar, bulut şekline | ve rüzgörlarm sevkile arazi üze gelir ve orada teküsüf ede'ek mur veya kar halinde yere di Bu suretle glüsyeler, seller, de ve nehirler teşkil eder. Bütün b lar cazibei arziye kanununa tevfi bir mecra takip ederek tekrar d ze dökülürler. Fakat geldikleri saf su halinde denize dökülseler Halbuki topraktan bir çok enkaa beraber sürükleyip denize ata Bulanık, kumlu bir nehrin el toprağın bir nevi cenaze geçişi bidir. Nehirler bu suretle © top her yün parça parça denize sü) lemektedir. . Bundan başka suyun başka ripkâr bir hali daha vardır. Su vap yavaş toprağa müfuz eder. rada mukadderatı toprağım teşek mahiyetine ve, kabili nüfuz olup mamasma bağlıdır. Su kabili mü oldukça bütün toprak tabakalai geçermi nihayet kil gil fuz bir tabakaya ge'-ce durur. tık bu tabaka üzerinde sular & küm etmeğe başlar ve bir nevi s0 bakası hâsl eder . man üst kısmında bulunan bü razi ba kil tabakasının üzerind evleri, ağaçları ve sairesile aşağı doğru kayar Bu heyelinlardan da ikisi eşi dür; 1806 da Rossberg ve kim 1898 de Airols heyelânları.. Birinci heyelânda on beç mily mere mükâb: toprak vâdiye kaym uv Görülüyor ki su gerek nehir b linde, gerek müfuz ederek müten diyen toprağı tahrip etmekle mi guldür. Bir kaç sene evvel vefat &d fen akademisi daimi: kâtibi Arziy âlimleri, zaran, arzm belli başlı büyük neh leri her sene on milyar metre mük bı toprağı denizlere dökmektetir. £ suretle toprakla dolan denizde he sene bir milimetrenin on dörtte bi ie yetinii brünkü çekildi eya tiğini farzedersek, beş milyon se: sonra kürei arz üzerinde topraktı terin alimli yüz metredir. lüy& ki su ile toprağın mi Lİ nihayet su slip gelec Esrarengiz bir cinayet LONDRA, 4. A. A— Yirmi yaşında bir kadın tasmim ve ts vür ile katil ika töhretile Londı söyetlerinden birisinin kızı Mi ves Barneydir. Zevci elyevm Amerikada huluns Mistres Berney'in ikmnet etm olduğu Londranın en muhteşem partımanlarından birinde salı gece sabaha karşı sant bey buçuğa doj Cocktail şenlikleri namı verilen b eğlenceden sonra feci bir cinayet ka olunmuştur. Londranım © en kibar ailelerind bir kurşunla delinmiş olduğu hel bulunmuştur. Cesedin yanında müteessir ve lemli bir vaziyette bulunan Misi Barney cinayet hakkında hiçbir lümat verememiş ve anlaşılmaz eler ae tor. Maktul ile kadının her de vardalar âlemine emip En ta idiler, Sekteden ölüm Kadıköyünde Ferefendi zere iki mimar gelecektir. Bir liraya bir kuzi ESKİŞEHİR, 3.— Bu sene kufl fatleri çok düşüktür. Haderellezd0) evvel beş baçuk altı okkalık bir #9 zu 4 Tiraya alınırken şimdi 100 120 kuruş artsındadır. fintleri 1 kile 24 okla. bari ileri YAİSE ve aron