June 5, 1932 Tarihli Milliyet Gazetesi Sayfa 7

June 5, 1932 tarihli Milliyet Gazetesi Sayfa 7

Maarif Vekâleti tenzilini istedi tir. Tamimde leyli ve nehari tale- den alman dere ücretlerinin lerek bu yaz sonunda bildirilme- sini emretmektedir. Maarif kitapları Mektep kitapları vücude ge- irmek üzere Maarif vekâletinin teşkil ettiği komisyon mektepler. deki imtihan faaliyeti bitince Am- rada içtimalarma başlayacak- € tır. Kitapların yazılmasında ecne- £ bi memleketlerindeki usullerden Selim Sırrı Bey Prag'a gidiyor island sokol beden terbiyesi şenlikle- rinde hazır bulunmak üzere bu- gün şehrimizden hareket edecek» tir. Maarif yıllığı İstanbul Maarif müdürlüğü, İstanbul Maarif mıntakasının bir senelik faaliyetine ait resimli bir “Maarif yıllığı” vücude getirme- Yıllıkta bir hareketleri, bütün mekteplerine ait malümat vesaire bulunacaktır. Bu hususta hazır- lıklara başlanmıştır. Talimatnameleri Ecnebi ve ekalliyet mekteple- rinin imtihanların tarzı osreyamı- na dair hepsinin ayrı ayrı talimat nameleri olduğundan bu mektep- lere giden müfettiş ve mümeyiz- Talimatnameler tetkik oluna İ caktır. Sahte şahadetname- lere karşı tedbirler | Şahadetname sahtekrliği yar pan bir şebelcenin meydana çık- ması ve işin mahkemeye intikal İetmesi üzerine Maarif vekâleti ddetli bazı tedabir ka rar vermiş ve keyfiyeti bilâistisme bütün mekteplere tamim etmiştir. Badema her mektepp verdiği şahadetnameyi kat'i surette tes bit edecek ve Maarif vekâletine gönderecektir. Pu şahadetaamele rin fotoğrafları üzerine Vekâlet- çe soğuk damga basılacaktır. Ta- lebe liseden mezun olurken ikina- le kalırsa ikmalini verdikten son, ca en kısa zamanda hor hangi bir fakülteye vevn yüksek mektebe muvakkaten kaydolacak ve fakül te veya yüksek mektep tarı dan o talebenin mezun olduğu li- seye sorulacaktır. Liseyi bitirmeden tasdikname i tebin başmuavin, muavin, ve kâtibin resmi mühürü şekilde olaca mühürü aldığı tasdik tar. nü okunacak elecektir. Maarif vekâleti müfet Bileri bütün bu hurusatı şiddetle takip edeceklerdir. Vekâlet ayrıca Darülfünun fa kültelerile bütün yüksek mektep- Bn ölenin ing e den çıktıklarını yeniden tesbit ve tahkik edecektir . BİR GE pen kapı a gülü nm Bl rl Poliste Bir ka Cesedi Bulundu rülerek oradan geçen Si dalcılarından Tahir oğlu (o Meh- mete gösterilmiştir. | Sandalcı, sandalma bağladığı cetedi köprü ye getirmiş, keyfiyeti polise ha- ber iştir. Cam boncukla işlenmiş lup bir aydan beri denizde kaldı. Liz iii İımdan tanınmiyacak hale gelmiş ve beniz hüviyeti tebit eleme | Birevde küçük şeylerden miştir, Cesedi zabıta doktoru mu | ne zarif tezyinat © eşyası yapı” yene stmiştir. Tahkikata devam | yr. Tahta veya cam yakalattı Kadırga taraflarında mütend- mıştır, Celâl isminde olan bu hır- sx Kadırgada gene bir eve gire- rek bir çok eşya toplayıp çuvala doldurmuş ve sokağın tenha bir zamanında evden çıkmıştır. Bu sırada tesadüfey orada do- laşmakta olan ve mahallede oturan bir çocuk Celâli görmüş” tür, Çocuk, komşularının evinden elinde çuvalla çıkan bu tanımadı- iz adamı görünce yanına yaklaşıp mak istemiştir . Celâl çocuğun geldiğini görün cs çuvalı sırtma alıp olanca hi- zile kaçmağa başlamıştır. Bu vaziyet karşısında işin far. kma varan çocuk ta: — Hırsız kaçıyor, tutunuz, di- ye bağırarak arkasından koşma- ğa başlamıştır. Onlar biribirini kovalarken te- sadüfen bir simitçi görmüş, o da tablasını burakıp hursızı kovalama Sokak başlamıştır. bir mükidet koşuştuktan sonra Ce lâl yı » Açık göz hersız elindeki eşya dolu çuvalla berp- ber polis merkezine teslim edil. miştir, Kavga ve cerh Galatada Katina isminde bir kadınla Müslin isminde birisi kar £a etmişler, Müslin Katinayı ya- Talamıştır. * Çemberlitaşta Taif ve Necati isimlerinde iki kişi kavga etmiş- ler, Taif bıçakla Necatiyi yarala meştar. Eli pıçaklı kadın lunda Sabahat isminde Bir çocuk bir hırsızı| yapmak şüphelenmiş ve & kim olduğumu sor | £ arasında |” la da çok hoşa gidecek (şeyler mümkündür. Ayni renkte, fakat irili ufaklı boncuk larla meselâ evin bir köşesini süsliyebilecek (| zarif bir ağaç- dit evleri soyan bir hırsız yakalan | çık yapılabilir. Bu ağacın boyu 50 santimetredir. Ve murabba şeklinde küçük bir kasaya mevzudur, Kasa ko vu yeşile boyanır. Dallar içi, i Boncuklardan bir ağaç bakır teller istimal edilir. Ev- velâ bu tellere irilerinden baş. layarak küçüklerinde nihayet bulmak üzere boncuklar sırala. nır ve sonra bakır tel açık kah ve rengi yünle sarılır. Böyle- ce irili ufaklı birçok dallara hazırlan sonra o bunla. rın heyeti mecmuası küçük bir teşkil edecek tarzda daha ice bir kaide etrafına sıra ile bağlanır. Yalnız bu ağaca yap rak ta ilâve etmek © lâzımdır. Beyoği bir kadınla Salih isminde birisi kavga etmiş, Sabahat bıçakla Sa- İihin burnumu kesmiştir. Mısır apartımanında yangın başlangıcı Dün saat 4 te Beyoğlunda Mı- sır apartımanının üst katındaki çamaşırhaneden yangın çıkmış i- se de derhal yetişen itfaiye tara- fından söndürülmüştür. Evi tarassut eden. adam Eyüp polis merkezi bir hursız yakalamıştır. Eyüpte Otakçılarda oturan zabıt kâtibi Hikmet Bey pençereden bakarken bahçede bir adamın evi tarassut etmekte olduğunu görmüştür. Bu srrada o civardan geçmekte olan polis dev- riyeleri de yetişerek bahçedeki a- damı yakalamışlardır. Bunun Abdullah için 5 mıştır. Abdullahın başka hırsızlık larla alâkadar olup olmadığı tah kik edilmektedir. Son günlerde zabıta vak'aları- Bin uıklaşması üzerine polis mer- kezleri yeniden sıkı tedbirler al- muşlardır. Her merkez geceleri kendi mmtakası dahilinde daha sıkı kontrol yapmaya başlamıştır. Evveli gece muhtelif semtlerde yapılan araştırma esnasında 14 | kişinin il bıçak ve ta- | bancalar bulunmuştur. o Silâhlar müsadere edilmiştir. Sahipleri Adliyeye teslim edileceklerdir. Bu iş için yeniden ayrılan po- lis devriyeleri her akşam muhte- lif semtlerde — araştırmalara de- vam etmektedir . Bir çocuk otobüs altında ezildi Dün saat 12 de Eyip'te 27 inci ilk mektep talebesinden arzuhalci Ce mil Ef, nin oğlu 13 yaşında Kâzim E£, mektepten çıkarken İstanbul is- tikametine gelmekte olan 3336 No. lu şoför Hüseyin'in idaresindeki o- tobüsün altında kalmış ve hastaneye götürülürken vefat etmiştir. Şoför 2 AR e Yaprakları yeşil çahadan kes. mek muvafıktır. Boncuklarla daha çok şeyler boncuklarla tezyin o etmek ne güzeldir. Işık boncukların ara- smdan süzülüp © geçeceği için manzarası daha caziptir. Bon. cuklar abajurun rengine göre, ya tek bir renkle ve yahut muh telif renklerde olarak bin türlü tenevvü arzedebilir. Chemin de table Bazan O ajurları çok geni, işlemeler vardır ki, her mobil. yaya yakışırlar. Modelini koy- duğumuz şömen dö tabi bu ar- zuya göre tetkik edilerek yapıl mıştır. Boyu 150, arzı 50 dir. Tez- yinatı çuha çiçeğidir. Ve yap- rakları zarif bir stil haline kon. muştur. Hıçkırık Hıçıkırık tuttuğu zaman der hal bir kahve kağığı tozşeker veya konyaklı şeker © almırsa geçer. Bir kaşık kaynar su da. hi getirir. K Boncuklar | Faideli bilgiler Kuru donuk saçlar | Kuru saçı ve bilhassa (baş cildini atideki tertip ile fırça” layacak © olursak, saç yeniden parlaklığını kazanır: 15 gram © sabun ruhu, 15 tentürdebenzoin, 15 gram hind yağı ve 150 gram alkol. Bu halitaya bir kaç dam la lâvanta yağı karıştırılır. Yağlı saç Eğer saçımız çok yağlı ise haftada bir defa kükürtlü sabun la veya içerisine badem kepeği veya orbaks karıştırılmış sıcak sabunlu su ile yıkamalıyız. (Bir litre suya bir yemek kaşı- ğı boraks) Saçımızı ve baş cil- dini her gün kuru bir peşkirle uğuşturmak da iyidir. Bez faz- la yağı çeker, Çok yağlı yemek ler yememeli. Ve her gün vü. cudümüzü soğuk su ile yıkma. hayız. Nasır İ Nasır üzerine limon parça- sı konur. Yahut bir bez parça sına limon suyu © damlatılarak Basırın üzerien konur ve kuru bir bezle bağlanır. Yahut: Soğan — ortasından kesilerek keskin sirke içersin- de ıslandıktan sonra yatarken nasırın üzerine bağlanır, Sabah leyin yumuşamış nasır kolay- » | lıkla kopar, Olmadığı takdirde ameliyeyi birkaç kere tekrarla. mak lâzımdır. Yahut: Üç litre o kaynar su içerisine 2 - 3 yemek kaşığı bo raks konur, Bunun içinde nasır pıçakin kesilir veya sağlam ve sert bezle uğuşturularak nasır düşürülür. Her ne kadar bunu birkaç defa yapmak icap ederse de na sır tamamile tedavi edilmiş 0- lar. Eldeki siğillerin tedavisi Siğillerin üzerine günde i- ki defa kesif sirke hamızı dam atılır, Birkaç hafta © zarfında siğiller zayi olur, Şu tertip da- hi iyidir: 8 gram asidlâktik, 8 gram kollodyum ve bir gram asitsalisilik, Bu halita ile siğil ir. Limon suyu ile (siğillerin vakite muhtaçtır. En kat'i çaresi © elektrikle tedavidi. Bittabi doktor tarafın dan yapılır. Saç dökülmesi Saç dökülmesine karşı mü- cerrep en ilâç saçları kat- ran sabunu ile yıkamaktır. Sr. cak suda lüzumu kadar katran abunu eritilerek ü dıktan sonra baş cildi lice oğulur. Sonra (ilik swile durulanarak kurutulur ve bu. nun üzerine saç vazelinile oğu- lur. Bunu günde üç defa tek. rarlamak lâzımdır. Bit Baş bitine karşı petrol iyi- dir. Akşam başa petrol sürül. i| dükten sonra saçlar | sıktırılır. Bu vaziyette lâmbaya ve yanan muma yaklaşmamalıdır. Sert saç İyi bir cins biryantin ile saç çirilse saçların sertliği geçer. rük ve nezleye karşı bir ilâçtır. Bir soğan dört parça © yapılır ve şekerli suda kaynatılır. Bunün suyun- dan iki saatte bir kahve kaşığı alınır. İere günde bir iki defa damla. | yapılır. Meselâ abajurlar: cam | ti tedavisi daha kolay ise de uzun | İ pa j kalkma, şekeri ziyan edersin. yumuşatıldıktan sonra keskin | lar oğulup başa sıkı bir file ge. | "dır. Cam boncuk motiflerile üç başka bir yerimizi keserek ya. radan fazla kan akmağa baş- larsa derhal (o temiz bir parça pamuğu kaynar suya batırarak yaranın üzerine koymalıyız. Kibrit başmın o parlamasile elimizi yakacak olursak hemen sodalı su eçerisine sokmalıyız. Nezle Nezleye karşı eski, tecrübe- li bir deva akşamları burnumu- zu içerden dışardan lanolin ve- ya koyun iç yağile yağlamak. tar, Yahut: Bir kahve kaşığı toz kâfura takriben bir litre kay- nar su dökülür kabın O üzerine bir kâğıt geçirilir. Kâğıdın u- cundan burnumuz girecek ka. darı kesildikten sonra 10 - 15 dakika buharı teneffüs edilir. Bu ameliye 4 - 5 defa (o tekrar edildikten sonra nezle | geçer, Kaynar limonata dahi Balık kılçığı Boğazmızda balık kılçığı durursa yarım limotun suyu. nu sürünüz, Kılçık yumuşar ve tehlike kalmaz. Diş ağrısı dişiniz en avu- ünüz ve burnu nuza çekiniz ve burun delikle- rinizi tıkayınız fayda etmezse tekrar ediniz. Çok soğuk veya sıcak su. yun, o konyağın da uyuşturucu | € tesirleri vardır. Bir parça kâfur veya kâfur İu şekeri dişinizin ağrıyan ta- raftaki kulağınıza bir beze ve- ya pamuğa sararak koyarsanız bunun da faydası pamuk parçasına karanfil ya- hut 90 derecelik ispirto damla. tularak dişin arasına o koymak ta iyidir. Bir küçük kaşık asitborik sıcak suda bal edilerek ağrıyan dişe damlatılırsa derhal ağır geçer. Nezle ateşi Sık sık nezleye tutularak hararetiniz yükseliyorsa safkâ- fur ve 100 gram alkol halitası ile gece yatmazdan evvel başı. mızı gözünüzü ve bilhassa maf sallarınızı uğuşturunuz. Bunun tesirile £ terlersiniz. Sonra bir bardak sicak punç yahut rum. lu çay içerek güzelce örtünür- vardır. Bir || aşağısı bir lâstikle ilterenin an'aneler memle- keti olduğunu herkes bilir. Çok eskiden kalmış © birçok âdetler vardır ki, İngilizler bu | âdetleri muhafaza ederler. Mesolâ — İlford'da her sene sünüz. Rahatsızlığınız geçer. Eğer fazla soğuk almış ise- niz bittabi yatakta O kalmanız lâzımdır. Kadınlar ve Çiçekler — Halk dilinden — * Kadınlar bütün erer! içeği gibidirler, Bütün çiçekleri ri yapmak için bağlarsınız.Fakat bağ, kadıların harcı değildir. * Hazettiğin her çiçeği kopara bilirsin. Fakat kadını, haz etmesen de koparamazsın. * Çiçekler, rumazlu dilleri oldu- Ku halde konlüşamazlar, Kadınlar dilleri o olmasaydı bile, konuşmak çaresini bulurlardı. * Gül ile kadmın müşabeheti, b dikeni, öbürünün dili olma- * Bir çok çiçeklerden tatlılar ya- sr. Faknt bunu kadınla yapmağa | Çiçekler çok defa ilâç olarak kullanılır. zel * Çiçekler solar, fakat kadınlar soldurur. * Kıskançlık, aşkın dikenidir. * Kadmların göz yaşına, erkek- lerin yeminine inanma! abajur “Hüsnü imtizaç,, mükâfatma is- tihkak kesbeden © karı kocaları tefrik etmek üzere bir mahkeme kurulur. Karı ve koca tam bir sene ve bir gün tamamile hemahenk yaşa dıklarını, aralarında değil kavga, hatti münakaşa bile olmadığını ve bu müddet zarfında erkek, ne kadınm evlendiğine nedamet duy- madığını isbat eylemeleri lâzım- dır. Hepsi de bekâr olmak üzere altı erkek ve altı kadından mü rekkep bir jüri heyeti teşkil edi- lir ve bül bu jüri heyeti ve- rir. Hâkim ve avukatlar maznun lara, haysr pardon, namzetlere, sabırlanını suistimal edercesine gayet karışık ve mahirane sualler sorarlar Şayanı dikkattir ki, bu mahke meye müracaat eden genç çift- ier gayet nadirdir. Birçok evlât "yetiştirmiş ve rinin ber bi © Bugün dantelidan gemp | yilirse, çok zarif oluyor. Örül : sıkıştırıl- | mesi de gayet kolay oluyor, Di mak suretile fistan üzerine gi | kişli tarafları sadece yanları ile İyi geçinme mükâfatı j mektedirler, m ————— ! kol altlarıdır. Bu örüş tarzı yu muşak ta olduğu için vöcudün şekline göre uyar. Evvelâ şemanm ölçâsü vü. cude göre tayin edilir ve bir patron vücude getirilir. Bir de tuval alınır ve tuvalin arka tarafına patron çizilir, Yertdl. maması için tuvalin (o eski bir bez parçasına iğnelenmesi ve yahut eğreti olarak | dikilmesi daha muvafıktır. Bu güzel gemp için bir de. sen modeli iyoruz. Ör- me tarzını da gösteriyoruz. He yeti umumiyesi hakikaten ca- zip bir şey oluyor.. ri İngilterenin bir köşesine dağıl mış ihtiyar karı kocalar bu mah- kemeyo daha ziyade müracaat et Geçen sene bu mükâfatı uzun seferler yapan bir vapurun kapta nı kazanmıştı. Bu sene de karısı Fransız olan bir İngiliz kazanmış tir. Müküfatı eskiden İlford civa- Yındaki bir manastırın rahipleri tesis etmişlerdi. Şimdi bu manas tır mevcut değildir. Fakat âdet devam etmektedir. Çorlu Icra Memurlağundan: Şuyuunun izalesine Mahkemece karar verilerek tamamına (2000) lira kıymet takdir edilen Çorluda camiiatik mahallesinde Cumheri. yet sokağında 6 No.lu bir bap ahşap hanenin tamamı açık art tırmaya konulmuş ve şartnamesi 4 haziran 932 tarihinde divan ha- neye asılmıştır. e 6 temmuz 932 çarşamba günü saat 14 den 16 ya kadar Çorlu İcra dairesinde açık arttırma suretile satılacaktır. Art. tırma birincidir. Tahmin © edilen kıymeti bulmak şartıyla © en son ve en çok arttıranın üstünde bıra» kılır. Arttırmaya iştirak için 94 7 teminat alınır. Müterakim vergi. lerle Belediye resimleri, vakıf ica resi müşteriye aittir. Hakları Ta. pu sicili ile sabit olmıyan alâka. darların iddialarını ilân tarihin. den itibaren 20 gün içinde vesi- kaları ile birlikte memuri retimi- ze bildirmeleri aksi takdirle .. tış bedelinin paylaşmasından ha. Hile: Hera ve İflâs kanununun 119 u: desine tevfikan hareket ei ve daha fazla malâmat almak ik tiyenlerin 930/392 dosya b rası ile memuriyetimi; ül DM el