27 Temmuz 1932 Tarihli Milliyet Gazetesi Sayfa 2

27 Temmuz 1932 tarihli Milliyet Gazetesi Sayfa 2

Başvekilimiz İzmirde fevka. lâde merasimle karşılandı (Başı 1 İnci sahifede) si ile iltifatta bulundu. Paşanın ültifatı Bu Sıtkı Şükrü B. Serbest Fırka zamanında İsmet Paşanın siyase- tini tenkit eden şiddetli bir mutuk usluğa talip olmuştu. Bundan sonra bap nda bulunan Mezbaha müdürü ve şehir meclisi azaamdan Cemal Beye — e veriş nasıl! diye sordu. Başvekil bu kısa cevapla iktifa etmedi: — Dosdoğrusunu öğrenmek is- teyorum, dedi. Buhran ve bir muhavere Cemal B. bu defa da: — Eh, şöyle böyle! dedi. İsmet Paşa anlattı: — Geçtiğim yerlerde bu sene vaziyeti daha nikbin gördüm. Sonra Karşıyaka spor kulübün den Fuat B. e döndü, geçen geliş lerinde olduğu gibi, bu defa da Ankaraya davet etti. Fuat B. Vâdetmiş olmamak şartile Başvekil bataklığı görerek Bele- diye reisinden izahat istedi. Uzun uzadıya izahat verilerek, bu ba- taklığın İzmir halkını sıhhatini tehdit ettiği, kinin için halkım se- nede yüz bin lira verdiği söylen- Başvekil bu izahatı büyük bir | alâka ile dinlediler. Basmahanede Tren tam dokuzu on geçe Bas- mahaneye gelmişti. Defne ve bay raklarla söslü lokomotif gara da- hil olunca, bir alkış tufanı koptu. Bir taraftan da muzika başladı. Hariciye, Maarif ve Nafia Ve- killeri birinci vagonda idiler. İkin | onda Başvekil, vali Kâzrm rek Karşıyakada vagona Fahreddin ve Ali Hikmet Paşalar bulunuyordu. İsmet Pş. açık senk bir kostüm giymişlerdi. Tren durunca Başvekil alkışlar ve yaşa sesleri arasında, vaxon- dan indiler. Mütebessim bir tavır- | yaf müfettişi Fehmi © Beyler bugün is atbale gelenlerin ellerini sek | tlar. Buketler ve yaşa avateleri Her teşekkülün önünde duru yor ve herkese ayrı ayrı iltifat e- diyordu. Esnaf Birliği namma Ru- şen Mustafa B. bir büket takdim ti. Bunu diğer büketler takip et- Başvekil ve Hariciye vekili s0- firle bir dakika görüştüler. Gardan çıkılıyordu. İsmet Pp. otomobiline binerken, orada topla nan binlerce halkı şapkasını üç defa sallayarak selâmladı. Vali ile birlikte otomobile di. İkinci otomobilde Hariciye v. kili ve Hacim Muhiddin B. vardı Üçüncü otomobile Maarif ve Na. fia vekilleri bindiler. Diğer otome billere de sırası ile diğer zevat bindi ve doğruca Gazi bulvarın- dan birinci Kordonu tşkiben Gazi konağına gidildi. Güzergâh binler ce halkım “yaşa” avazesi ve alkış larla çınlayordu. Konakta ziyaret cilere birer defter açılmıştır. Misafirler saat on yediye dar konakta istirahat müteakiben vilâyeti, müstahkem mevkii, fırkayı, belediyeyi ziyaret edeceklerdir. Resmi küşat bugün Yarın saat on yedide fırkada resmi kabul yapılacaktır. Saat on sekizde de heykelin küşat resmi ka isafirler ertesi gün Ege vapu- | IZMIR, 28. — Başvekilimiz yek | da her tarafta büyük tezahürat ile| karılanmaştır. Hususü tren dün sa. | bah Kütahyadan e ve istasyon da binlerce halk başvekili | selimla. | mıştır. Tren halkın ve köylülerin te zahüratı arasında yoluna devam ede- rok dört buçukta Balikesire vasıl ol | muştur, Balikesir istasyonu ve sokaklar kâ milen halk ile dolmuştu. Her taraf donanmıştı. Başvekil trenden inerek İ ise Lausanne sulhü kahramanı İs Balikesire geçtiler. Manisa valisi Fuat Halk fırkası reisi Kenan Bey- ler de Somaya gittiler. İzmir belediyesinde İZMİR, 26. (Müliyet). — İsmet Ps. vilâyet, kumandanlıd ve beledi yeyi öğleden sonra ziyaret etmiştir. Başvekil belediyede bir buçuk saat kend. Belediye reisi Behçet OB. şehrin ihtiyaçlarını, (o bütçenin vaziyetini mali imkânsızlığı anlattıktan, sonra yeni tesis edilecek fabrikalardan bir kaçının muhakkak İzmirde kurulma #nı temenni etmiştir. Behçet B. Konya ve saire yelade gelen bağ day ve arpalara İstanbul için etlik edilen tenzilâtİr ve hususi tarifenin İzmire olan nakliyata da teşmilini temenni etmiştir. Hazır bulunan meclis azalarından Münür, Mitat, Naci ve Ahmet Şüle- rü Beyler de kantariye resminin in desini Rıhtımı belediyeye devredil. mesi o temenniyatında bulunmuş lardır. İsmet Pş. bütün bu izahat ve temen nileri derin bir alâka ile dinlemişler, bu noktalar üzerinde otüt yaptıracak larını söylemişlerdir. Yansen'in imar plân: hakkındaki raporu da bu me- yanda okunmuş ve munakaşalar ol- muştur. İsmet Pş. müteakiben hükümet konağını teşrif buyurmuştur. Akşam ziyafeti IZMIR, 26. (Mülliyet)— Pp. şerefine verilen ziyafet çok sar mimi ve parlak olmuştur. — Ziyafet #ant on buçukta hitam buldu ve mü tenkiben gardenparti başladı. Ziya fette belediye reisi tarafından şu nutuk irat edilmitir: “Muhterem ve kudretli Paşa Hazretleri, “ İzmirin misafiri olduğunuz bu sevinçli günlerde bu gece İzmir be lediyesinin ziyafetini / lütfen kabul | buyurarak soframıza şeref ve rev- makbahş buyurduğunuzdan dolayı tarimkârmızın ve şehir meclisi aza- ları arkadaşlarımın minmet ve sük: ranlarını takdime müsaade (o buyur. manızı rica ederim, Her Türk ve her Türk şehri gibi İzmirliler ve İzmir kadırşinastır duşınan istilâsinin bütün acılıkları nı tatmış olan İzmirliler çok sevdik | leri ve Türk Cümbhuriyetinin e mü | him bir limanı ve akdenizin incisi telâkki ettikleri güzel şehirlerini o istilâdan kurtarmış olan garp cephe si ordularının yüksek ve kudretli kumandanını unutmamıştır. ve aslâ | unutmayacaktır. Onun | aziz ismini kalplerinin taderinliklerine hak et- mişlerdir ve bu muazzez isim o de- rinliklerde evlâttan evlâda, nesilden nesile mukaddes bir bergüzar ha- linde intikal edecektir. Ancak sizin yüksek niz Türk ve cihan ta: dirşinas sahifelerine yalnız. büyük ve muzaffer bir kumandan ola- rak intikal etmeyecektir. Tarih birlikte gelecek Türk nesilleri asırlardan beri bedbahtane ve ce- lâne munhedelerle her defasın haysiyet şeref ve istiklâlinden ir parçasını kaybeden bir mille- te Lausanne sulhü gibi kelimenin büyük mânasile şerefli ve mes'ut bir sulh ihda eden kudretli bir siyaset ve devlet adamı olarak si zi selâmlayacak, taziz ve takdis edecektir. İzmirlileri garp cephesinin kudretli ve muzaffer kumandanı” na bağlayan rabıtalar duygular ne kadar kuvvetli derin ve canlı İsmet Başvekil iye met Paşaya karşı besledikleri hür met, muhabbet ve minnet hi de o kadar derin ve samimidir. Siz Türk cümhuriyetinin ilk şe refli ve kuvvetli Başvekilisiniz. Büyük kurtarıcı Gazinin kurdu ğu Türk cümhuriyeti bugünün | kudretli asri devleti haline kalbe- den ona cihan siyasetinde büyük ve şerefli bir mevki veren siz ve sizin riyaset ettiğiniz. hükümetler. dir, Gazinin vücude getirdiği bü- yük ve emsalsiz inkılâp ve © inki- wn büyük ve mes'ut tecellileri sizin ve sizin kurduğunuz hükü- metlerin kudretli ve samimi siya seti sayesinde tahakkuk etmiştir... Türk milleti kanunu medenisine sizin o Başvekâletinizde o kavuştu. HARİCİ HABERLER Ahvali fevkalâde rejimi kaldırıldı Kanunu esasi ile müemmen | çok yavaş gidiyor teminat yeni. den meriyet mevkiine girdi BERLİN 26 (A.A.) — Ber linde ve Brandborg eyaletinde ahvali fevkalâde rejimi, reisi- cümhur Hindenbourg tarafın dan imzalanan yeni bir emirna | me mucibince öğle vaktinden i ibaren kaldırılmıştır. Öğleden itibaren icra kuvveti, askeri ku mandanmn elinde bulunmaktan çikarak mülki makamlara av. Zabıtaya ait kuv. iyetler ile zabıta kuvvetlerinin kumandası, yeni polis müdürüne ve Brandbourg eyaleti reisine ait bulunmakta. dır. Ahvali fevkalâde rej devamı müddetince, Brandbo urg askeri kumandanı Jeneral Rundstaed tarafından neşredi len emirnameler ilga edilmişti Reisicümhurun bir kararname- sile muvakkaten tadil edilen ve kanunu esasi ile müemmen bu | lunan teminat, yeniden meriyet | mevkiine girmiştir. | Jeneral Von Rundstaedt, ahvali fevka- lâde rejiminin kaldırılması le- hinde bulunmuştur. Askeri ku- Bir ana, kızını Öldürdü Tarsustan yazılıyor! Burada çok feci bir cinayet vakası olmuş ve bir kadm kendi kızını bıçakla yarala mak suretiyle öldürmüştür. Vakanm | tesbit edilmiş olan sebepleri şudur Tarsusta © hergelecinin kızı Anış denmekle maruf ve içtimai vaziyeti kirli bir kadının Fatma isminde ye. tişmiş bir kızr vardır. Kız annesinin vaziyetinden memmun değildir. Ve her hangi bir erkekle evlenerek ken disini annesinin elinden kurtarımıya çalışıyor. Annesi ise her ne bahasına olursa olsun kızın evlenmesine ma ni olarak onu kendisi gibi yapmıya çalışıyor. Günün birinde Bahri isminde bir gençle kız aralarında evlenmiye ka- rar veriyorlar. Ve geçen çarşamba günü Bahri ile beraber Ahmet efen- | di inde bir zata dahalet ederek annesinin vaziyetini ve kendisi hak kındaki düşüncelerini anlattıktan sonra nikâhlârmen kıyılması için i cap eden muamelenin yapılması rica sında bulunuyorlar Tam bu sırada kızının Bahri ile beraber olduğu haberini | alan anne doğru Ahmet efendinin evine gele yek her ikisini bir arada görünce ca 'navar gibi kızın üzerine hücum €- derek yanında bulundurduğu bıçağı zavallının sol memesi üstüne saplı- yor. Kızcağız bu yarayı alır almaz, derhal yere düşerek ölmüştür. Ba nu gören katil anne firar etmiş ise de yakarım sabatamın dinden kur. Se kaldırır ve cümlenizin ba- sa etmenizi rica ederim. ge Türk Milleti, Yaşasm Büyük Gazi, Yaşasın İsmet Paşa Hazretleri. Vekiller IZMIR, 26 (Milliyet) — .a- rın fırka, İsmet Paşa şerefine bir ziyafet verilecek” tir. Nafia vekili bugün Vali Ps. dan Nafia işleri hakkımda izahat almıştır. i Hariciye vekili bu gün Karşıya- t eden annesini ziya- mandan Jeneral Rundstaedt'in İ emri üzerine açilan ve mahke- melere sevkedilen adli davalar, mecraları takip edeceklerdir. Henüz nihayet bulmamış olan tahkikat iptal edilecektir. Bir protesto BERLİN 26 (A.A.) — Sa. bık Prusya kabinesi azası, Leip zig adalet divanının kararmı İ protesto eden bir nota neşret- mişlerdir. Hitlerciler ve Komünistler BERLİN 26 (A.A.) — Dün akşam, bir çok karışıklıklar zu hur etmiştir. Komünistler, Hit ler'in bayrağını taşıyan bir pen cereyi tahrip ederlerken zabıta, müdahale ve ateş etmiştir. Bir İ çok yaralılar sayılmıştır. Örfi idare kalktı BERLİN, 26 (A.A) — Re İisicümhur Berlin ve Brandi burg da ilân edilmiş olan örfi idarenin ilgası hakkındaki ka rarnameyi imzalamıştır. Darülfünunun Islahı (Başı 1 inci sahifede) sek mektep vaziyetinden yani ta- esi olmaktan,ç'kacak bir tetkik müessesi haline getir Pr Malche raporunda bunun için de lim mücsse I&boratuvar ve enstitü mesaisine gok ehemmiyet atfetmek © lâzım geldiğini işaret etmiştir. Binaena- leyh yeni ünivet mıhrakı enstiti lacaktır. Müderrislerin ise, bu vaziyette | daimi surette müesseseye bağlı ol- maları icap etmekti Halen, bazı müderrisler lâboratuvar m. ve laboratuvar 0- surette meşgul olamıya- gak müderrisler tasfiyeye tâbi tu- tulacaktır. Pr. Malche raporunda Üniver. las nı derecelerini de ayrı bir tasnife tâbi tutmaktadır... Bu tasnife göre muallimlik kalk- maktadır: Bülveriinde heal Pr. ve Pr. agr, olmak üzere iki unvan verilecektir. Bundan başka dersler ve kür. süler arasında değişiklik, tevhit, ilgalar da yapılacaktır. Lâğvedile tahmin edilmektedir. Buna muka bil bazı yeni kürsüler ihdas edile cektir. Her şeyden evvel yeni üniver il de bir “Selence Turgue" yapmak olacaklır. Bu gayeleri temin için de hükü met hiç bir fedakârlıktan çekin- inun hocaları henüz yeni ie maaşlarını almamışlardır. Maaşlar 500 - 400 ilh tesbit edil. mekle beraber hocalar gene cski- i gibi maaş almaktadırlar. Bare- tede Faaliyetin | | cek kürsü adedinin 35 i bulacağı | sene evvel bareme giren | | Ottava Müzakereleri | Aradaki JAN OTTAWA, 26 (A.A.)'— Ottawa konferansının vazifesi, | imperatorluk ticaretinin tevsii | hususu ile iştigal eden bir nu- İ maralı komisyonun mesaisi ü- i zerinde tekâsüf edecektir. Ayni | zamanda gayri resmi ziraat ve sanayi mütehassısları, ibtiyaç- ları hakkında konferansı tenvir etmektedirler, Konferansın me İ saisi, ilk defa olarak toplanmış İve imperstorluak | dahilindeki | tarifeler meselelerini tetkik et- | mek üzere mürekkep tali bir komite tesi ne karar vermiştir. İmperator- İ huk eczası arasında teşriki me- sai komitesi, saat 5 te toplan- mıştır. OTTAWA, 26(A.A)— İrlanda ve İngiltere murahhas. larmın raporları, konferans ma hafilinin merakını tahrik et- mekte berdevamdır. Muhafaza | kâr Le Journal d'Ottava, İrlan İda ve İngiltere murahhasları- mın gayet dostane münasebet- lerde bulunduklarını, beraberce çalıştıklarını, birlikte yemek ye mekte olduklarını yazmaktadır. Bu gazete, ilâve ediyor: Mu mafih, akir başında olan herkes için gerek İngiltere ve gerek İr landa bül “metlerinin memle- ketlerine karşı son derecede mu zir olacak bir takım vakayie mütahassıslardan | nevi profil «smiri ve demir İ doğru gitmekte oldukları mey- dandadır. Bu gazete, netice ola rak, bü vaziyetin anlaşılmaz bir | vaziyet olduğunu yazmaktadır. | .ONDRA, 26 (A.A.) — ski cenubi Amerika| Ottawa konferansının | ilk müzakerelerini büyük bir a lâka ile takip etmektedir. Müza | keratın almış olduğu son istika İ met, bu mahafili endişeye dü- | şürmekten hâlt kalmamakta i- | İ se de hayrete düşürmemiştir. Filvaki et meselesinin müzake rata hâkim olacağı evvelce tah min edilmiş idi vebir takım müşkülâta bais olacağı bilini- yordu. Domiyyonlarla merke- zin bu mesele hakkında yekdi- gerine muhalif iki tez ileri süre | cekleri bekleniyordu, fakat Bri tanya heyeti erkânı arasmdaki zuhur etmiş olduğu zannolunan ve beklenilmiyen ihtilâfın neti- celeri hakkında azim endişeler vardır. Borah Ve borçlar Noktai nazarını izah ediyor VASHİNGTON, - 26. A. A.— Ayundan M. Borah, sözlerinin Ay- rupa tarafından fena tefsir edilmeme sini istemekte — olduğunu beyan et | miştir. Mümaileyh, Borçların külliy yen ilgası taraftarı olmadığını, ron- mafi diğer itilâflar bilhasen tahdidi | t hakkında bir itil†aleti mu- kabilinde yapılacak ilça lehindeki her türlü harekete müzaherete ama de bulunduğunu tasrih etmiştir. VASHINGTON, 26 A A — M. Borah, kendi plânmın Cemahiri Müttahidede bazı mertebe mukav: mete maruz kalmakta olduğundan bihaber değildir. Maamafih, ofkârr umumiyenin büyük bir kısmının “refah” mukabilinde harp borçları- nin mübadelesi lehinde bulunduğu” na kanidir. | sizdir. İtalyanın hi nun üzerine kuyuya di Mevaddı iptidaiye muafiyet listesi ANKARA , 26 (Telefonla) — | Beş sene muteber Tistesinin müddeti bittiğin. rük ve kontenjan nazaran en ziyade muhtacı hima ye bulunan sanayi mevaddı iptida iyesi ithal edilmek ve ihtiva ede- gümrük ve muamele vergisi muafiyetleri bir buçuk milyon li- vüz etmemek ve yalnız ve muvafık örülen ileye asfal- tın da idhali kabulüne Heyeti vekilece karar verilmiş ve | | bu husustaki kararname âli tasdi- | ka iktiran etmiştir. Kararname | ve melfufu yarın sabah intişar edecek olan Resmi Gazetede neşrolunacaktır. Listeyi aynen bildiriyorum: Hezaran: (Sepet, çiçek ve mo- bilye Selluit galalin — emsali plastik mevsi: (tiarak, şemsiye sapı, bas. — düğme ve tokn fabrikaları. na) Kokoz elyaf ve iplik ipi (yal. | nız süzme torbası) Jüt elyaf ve iplik ve ipi (men- Histe | Bu seneye mahsus olmak üze hazırlanan listeyi neşrediyo laminyom: (Tahta ko, külçe, nikel fabrikalarına) , Hâmızı hâmezı o kleorma, O hamızı (şimdiye kadar ihtiyacı dilmiş olan fabrikalara), muk mensucat Ham demir, demir abu çubuk, (bilümum madı Tikalarma) Eşle gayri saliği yani yağlar( yalnız sabun larına) o Anilin, Alizalin v8 boyalar; | (mensucat, mad ya, boyahaneler, sabun fal rma) Pamuk iplikleri 21 n dan yukarı (tek telli), pam İ likleri (çift telli beher teli sucat ve çuval fabrikalarına) Her | hi (Ösilömum madeni eşya fabrikal rma), Teneke: (yalnız konserve fabrikalarına), Bakır çubuk: (ba kır tel kablo numaradan yul likleri (ikiden teli 21 mumaradan yukarı), İı, dokuma, mensucat, triko çorap fabrikalarına Boyalı, boyasız Kamgam leri yalnız mesucat fabrika! Beta naktol (boyahanelete, ra) hasn (yalnız şapka Sabeslhesi Yeni nüfus umum müdürü ANKARA, 26 (Telefonla) — Yozgat valisi Ali Galip | Nüfus umum müdürlüğüne ve Nüfus umum müdürü Akif B İ Gazi Antep valiliğine tayin edilmişlerdir. Jtalyada gizli harp gemileri yi pıldığı tekzip ediliyor ROMA, 26 (A.A.) — İstefani Ajansı bildiriyor: İngi Deyli Telgraf gazetesi İtalyanın gizli harp gemileri yapı olduğuna d. r bir makale neşretmi nşada ancak i ir, Bu haber tamamen arp gemisi vardır ki b lar da parlementoda resmen bildirilmiştir. Zehirli bir kuyunun kurbanla UŞAK, 26 (A.A.) — Uşağm Bozkuş köyünden üç safedeki kuyuya düşen bir tavuk zehirlenerek ölmüş ve te çıkarmak için uğraşan iki kişi zehirlenerek vefat etmişlerdir. B bir tavuk indirmişler tekrar çıkarınca! nun da öldüğünü görmüşlerdir. Hâdise kaymakamlığa haber rilmiştir. Kuyunun doldurulması için tebligat yapılmıştır. M.Venizelos Yalovaya gelmiy ATİNA, 26 (Hususi) — Fransada bulunan M. Venizi bir Atina gazetesi muhabirine Türkiyenin Cemiyeti Akvama # tirakinden çok memnun olduğunu söyledikten sonra, bu sene lovaya gidemiyeceğini teessürle ifade eylemiştir. M. Venizelos İsmet Pş. ya bir mektup yazarak itizar be; edeceğini de ilâve etmiştir, Rıhtım şirketi davası bitti IZMIR, 26 (Milliyet) — Rıhtım Şirketi davası hitam Bir tayyare Kazası Bükreş - İstanbul yolu üzerinde bir tayyare arızası SOFYA, 26. A.A. — Bükreş - muştur, Evrak esas mütaleaye verilmiştir. Bulgarlar da Memnun! İstanbul seyahatını yapan bir Sidna tayayresi motöründe hasıl olan bir bozukluk üzerine | Romanya hudu- dundaki Kemanlar civarında karaya | inmeğe mecbur kalmıştır. Tayyare de dört yolcu ile pilot vardır, Silin- Tezahurat, fener alayı İZMİR, 26 (Milliyet) — Şe- hir elektrikle tenvir edilmiştir. Muhtelif fener alayları tertip edil mis, geç vakte & kadar tezahürat yapılmıştır. İ me el tesbit odilen bu maaşlar da, bu miktarda, ıslahattan son | ra, yani Üniversite Pr. ve Pr, agr. lerine verilmeğe başlanacaktır. Diğer taraftan, haber alı Türk kanunlarını medeni bir mil. ete lâyik asri bir şekle sokan siz ve sizin riyaset ettiğiniz hükümet lervar. Bu memlekette bu milletin şim | diye kadar şahit olmadığı bir i- ft ek merienine hadar gikti, öredü Bunun için de M. Borah, Cema hiri Müttahidenin medyunların te diye kabiliyetleri esasma istinaden hiri Müttahidenin ihracatını almak kabiliyeti üzerinde münakaşa edilme mahfelde yiyerek saat onda İzmire hareket atti. Tren bu sabah erken Manisaya vasıl oldu. Valimiz Kâzım Paşa,ba- zı mebuslar, fırka vilâyet idare heye ti erkânı Başvekili Menemende kar- şıladır. Phşa hepsinin ellerini sıktı, iMtifatlarda bulundu. yıladılar. İsmet Paşa bundan çok mütehassıs oldu, ikram edilen ayra me içti Tren Hacı Hüseyinlerde bir daki. ka durdu. Paşa, kendisini selâmli- yan köy halkına iltifat etti Saat sekiz otuzda tren Karşıyaka istasyonunda bulunuyordu. MANİSA, 25. (Hususi) — İsmet P;. Hazretlerini karşılamak üzere İz mir Halk fırkası reisi Hacim Muhid din, Kasaba şimendifer ikinci mü- dürü Naci, demiryollar iseri İlmi, hareket başmüfettişi | Süley. | man, telgraf başmüfettişi Ali Rıza, katarlar başmüfettişi. Hasan, telg- seti açtınız ve memlek tm mühim şehirlerini ve noktalı rı şimendiferlerle bağladınız. Bu güzel şehrin cümburiyet idaresi sayesinde vasıl. olduğu fe- büyük bir alâka ve sevinç kip ettiniz. Cihan sarsan emsalsiz iktisat buhranının sadamelerinden muaz- zez memleketimiz İzmir bir çok memleketlere nisbeten az mütecs- sir olmuşsa bunu ida | resinin feyizlerine ve zatı kudretli ve durbin siyasetine med yundur. Muhterem ve kudretli Başve- | kil Paşa Hazretleri, sözümü uza! mak suretile büyük nezaket ve sabrınızı sui istimal etmek iste- mem, . İfadatıma nihayet (verirken kadehimi Türk cümhuriyetinin kudretli ve Büyük Başvekili İsmet Pasa Hazretlerinin sıhhat ve saa- Gardenparti IZMIR, 25. (Milliyet) vE gele parti çok parlak ve eğlenceli oldu İlk dansa İsmet Pş. kalktı. Başvekil seyahat yorgunluğu üzerine gece yarısı gardenpartiden ayrılmıştır. Maarif Vekili Bergamaya gidecek İZMİR, 26 (A.A.) — Maa- İ ri vekili Esat Bey yarın sabah | İ saat beşte Bergama; Bergama harabelerini ve Gazi Hazretlerinin heykelle rinin açılma merasiminde bulun | mak üzere gene ogün avdet ede ceklerdir. Gazi heykelinin küşadı merasimin de bulunmak üzre C. H. fırkası İs- tanbul idare heyeti reisi Cevdet Ke- rim B. şehir meclisinden Nakiye H dün İzmire haraket etmişlerdir. mıza göre Pr. M. Malche, tetkika- ını mütenkip memleketine avdet ederken Türkiyede Üniversite ©- minliği yapabileceği | teklifinde hulunmüştür. see — Bir tahsildarı soyanlar İ Sandıklıdan yazılıyor: Geçenler. de Uşakta idam edilen (bir caninin | kardeşi olan Ramazan isminde bir şerir iki arkadaşile birlikte Maliye tahsil memurlarından Murat Efen- dinin yanında bulunan & 2385 lira yı, Murat Ef. uyurken alarak kaç. mışlardır. Fakat jandarmaların gi detli takibi neticesinde haydutlar üç gün içinde yakalanmışlardır.Hay dutların, paraları sakladıkları yer de İ bulunmak üzeredir. ini telkin etmektedir. Harp borçlarile tamirat ve indel- hace tahdidi teslihat ve tarife mese- lelerini mevzuu bahsetmeksizin bir konferans akdinin büyük mübalat- sızlık olacağı, fikir katisinde bulu- İ man mümaileyh, konferansın Cemi- İ yeti Akvamin yerine Cemahiri Müt tahide veyahut başka diğer bir bü- yük millet tarfından içtimaa davet edilmesini tercih eylemektedir. Nev-York Times gazetesi M. Bo rah'ın bu bapta beyanı fikir © den evvel Beyaz Saray ve hari nezaretile istişare etmiş (oolduğu mevsuk bir menbadan haber almak. tadır. Mümmileyh, Teşrinisani intihaba- tından evvel toplanması müşkül 0- lacağını söylediği konferansa Rus- yanın da iştirak etmesini istemekte ve milletlerin şimdi ittihat etmele İ rini aksi takdirde intihatın — devam İ edeceğinden israr evlemektedir. ketinden malümat izahatı verdiler: dirler, makina tahribata uğramıştır. (Dün bu kaza hakında Sidan şir- istedik. Bize şu — İstanbula (o Bükreşten bugün tayare gelmiyecektir .Bükreşten ya rın sabah bir tayyare saat 10 da ge lecektir. Bu tayyare de yarın sabah (bu sabah) sat 7 de Bükreşten kal kacaktır. Böyle bir kaza olsaydı biz 'Y* | muhakkak haberdar olurduk. Fakat söylediğim gibi ne Bükreşten İstanbula tayyare hara- ket etmiş değildir. Ancak dün Cer velki gün) İstanbuldan Bükreşe bir tayyare haraket etti. Bu tayare Bur- gaz iner, oradan başka bir tayyare dün, e bugün findan takdir edildi lerinden biridir. beynelmilel aileye iltihakından Bun olabiliriz. Bu iltihak mil cemiyetinin nüfuzunu yül İ ve ehemmiyetini arttırmaktadır.