27 Temmuz 1932 Tarihli Milliyet Gazetesi Sayfa 3

27 Temmuz 1932 tarihli Milliyet Gazetesi Sayfa 3

Ekonomi iyi olmasına sir âmil olan yerli mallar ser bir faaliyetle hazırlan Dördüncü yerli mallar sergisi, Şgilerin ilk müteşebbisi ola: lan Avrupa sergileri mü- tinde tertip edilmekte- i Dört seneden beri halkın bü- Tağbet ve teveccühünü kaza- Ve halka yerli malı ruhunu a sergi bu sene bir çok Ye i nefsinde > - Bu sene 11 temmuzda en gü- Baviyon sahibine bir vazo ve- tir. Bu itibarla her fabrika iyi paviyona sahip olabilmek büyük bir faaliyet sarfetmek- » Sergiye fabrikaların rağbeti seneden çok fazladır. trgi münasebetile Galatasaray i 250,000 liraya sigorta etti- . Mektebin cephesi de ye- badana edilmektedir. Mek- önündeki bahçe de asfalt o- Yapılacaktır. Sergi bahçesin bu seue beş metre yüksekliğin tarzında bir mezi yapılmıştır. Sergide bir de bahçesi yapılmaktadır. .Bu ede atlı karıncalar, salıncak kurulmaktadır. Sergide Cüm- gençler mahfili üç temsil tir. Bu temsillerden birin- dört Ağustos perşembe akşa- verilecek ve üçü de komedi olacaktır. Sü-gerlerimiz Harbi umumiden evvel Gelibo- büyük bir inkişafa mazhar olan süngercilik (o harpten atıl bir hale gelmişti. Geliboluda Ahmet kaptan na- bir zat son zamanlarda bu Söaslı surette meşgul olmağa bu seneki fındık re- teni senekinden (daha “la tahmin edilmektedir. Geçen seneki İtalya fındık re- ii 180,000 kental o kabukla mm k BORSA 26 Temmuz 1932 Akşam Fiatları yhti Tahrlat dad ea yk &. yolları ee $ Elekirle .— De rabe ba, — £ Tramvay, “” nirtikler or $ Tünel .— Berdi mali za Rob i—.— , 6— $ Amadeln 1 01— kayiiye Aİ . se iv Benetye -Mümaasli 85,00 li, Esbam Anka iŞ Terkos m. ven “20 Ya Hayriye #ASOĞ Şark dey yay Bİ Balya ye Ap misler 49.08 $ Şark im. vena © 40 meni 49—.$ Teleton ... » Çek fiatları iü Prp an a Viyana pe “> Madi 3 çime Berlin 17 > Venşora Aa 0 Peyte s0 evre y4zie $ Bükreş 1431 Mm Mlidam 1,1707 $ Moskova 106,BO Nukut (satış) Kuruş İvana 173, $ 0 çin, An Merit n 1 pere Tmark vok 1 penge “en pa sa 3 Mecldiye 2 baka Tütün Yerli mallar sergisi için hazırlıklar seneki serginin geçen sene. lerden daha çok itina ediliyor idi. Bu seneki mahsul daha del “Ole lere erene. ih mal Trabzon Fandık rekoltesi 350.000 kantar olarak tahmin edilmiştir. Balkan ticaret odası Balkan Ticaret odası teşkili i- çin Dahiliye Vekâletinden talep edilen müsaade dün bu işe memur bulunan İstanbul Ticaret odasına gelmiştir 2 Balkan Ticaret odasının eylül ayı zarfında küşadı mukarrerdir. Oda meclisi bugün toplanıyor Ticaret od at 1S te toplanacaktır. Bu içtima- da evvelki gün yapılan Ticaret borsası intihabı tastik edilecek ve heyete Oda namına iştirak edecek iki aza ilecektir. Bu iki azanm geçen sene olduğu gibi Hamdi ve Hüseyin Sabri Beyler olacağı tah- min edilmektedir. İtalyan ticaret ata- şesi Ankarada İtalya ticaret ateşesi Bari ser- gisi hakkında İktısat o vekâletile temas etmek üzere dün (akşam Ankaraya gitmiştir. Tiftik ihracatımız Hale ve tiftik ihracı hakkında İ ki kararnamenin tatbiki tiftik ih- İ racatımızda ehemmiyetli bir fax Tiyet husule getirmiştir. Dün şehrimizden mühim bir ti- carethane Botnia vapurile 300 bal sevketmiştir. Bundan baş iki müessese de biri 900 diğeri 250 balya olmak üzere ce- man 1050 balya tiftik sevketmiş- lerdir. Temmuz ayı zarfında tiftik ih racatımız yalnız — İstanbuldan 3 bin balya kadardır. Son günl ın günlerde tiftik fiatlerinde bir yükselme görülmektedir. Dün 14 vagon buğday geldi Dün Anadolu'dan şehrimize 14 vagon buğday gelmiştir. Filyos-Zonguldak hattı Filyos - Zonguldak şimendi- fer hattının inşasına talip olan bir Fransız grupu hükümete bu hususta bazı tekliflerde bulun- muştur, Grup mümessili ile An kara'da müzakerat cereyan et- mektedir. |, Yeni kanunlar Türkiye iskele ve limanları arasında posta seferleri hizme- tinin Devlet idaresine alınması na dair kanun dün Vilâyete teb liğ edilmiştir. undan başka Türk gemi kurtarma anonim şirketi teşki- İâti hakkımdaki kann da gel / miştir. Vali bugun yeiecek Vali ve Belediye reisi Muhit- tn B. bugün Yalovadan şehri- ze dönecektir. Muhittin Bey 'rimizde bir kaç gün kalacak, tckrar Yalovaya gidecektir. “Dil”, nasıl Satılır? Emlâk ilâ Ne Selaki Dil mesiresinin ve sitle satılık olduğu . dir. Dil eskiden beri Büyükada nun mesiresidir ve eğer Büyü 5 ya,arka tarafların da imarı için xm olan ikinci iskele ei Dil başlıca şerefli yerlerden bi olacaktır. di bir hususi şahsın bu me i ve arsalara ayırıp sö” mesireden mahrum et İnesine nasıl cevaz verilebilir? Be İediyenin Emlâk ve Eytam Banka « ile anlaşarak bu 'mesirenin bey- hude yere ziyan olmaktan kurta. İ rılmasını temenni edelim, Kanununda | Maaş Cüzdanları Kırdırmak istiyenler mürabahacıların el lerinden kurtarılıyor Mütekait, eytam ve ( eramili sarraf ve murababacıların elinden kurtarmak için Maliye Vekâletile Emlâk ve Eytam Bankası arasın. da hâsıl olan anlaşmaya dair ban kanın İstanbul şubesine henüz bir emir gelmemiştir. Yalnız o banka merkezi bu husus için icap eden tahsisat dün bankanm İstanbul şubesi emrine vermiştir. Emlâk ve Eytam bankası mü- tekaidin, eytam ve eramilden üç ayda bir maaş alanların maaşla- rin: arzu ederlerse üçer aylik ola” rak kuracaktır. Bu muameleye mu kabil banka yalnız ayda yüzde bir faiz alacaktır. Halbuki şimdi bu nevi muameleyi yapan sarraf- lar ayda asgari yüzde on almak: tadırlar, Bu şekilde arada nisbet kabul etmiyecek kadar bir fark vardır. Şimdilik muamele yalnız bankanın İstanbul şubesinde ya” pılacak, ileride icap ederse teşmil edilerek şubeler tesis edilecektir. Maaşlarını kırdıracaklara aza- mi sühulet gösterilecek ve maaş cüzdanınm maaş şubeleri tarafın dan tasdiki kâfi gelecektir. Poliste Kızıltoprakta Hırsızlar Şebeke yakalandı, Adliyeye verildi Bir müddetten beri Kızıltoprak ve havalisinde hırsızlık yapan bir şebeke meydana çıkarılmıştır. Bunlardan İbrahim, İlyas, Ra- mazan, İsmail, Kâmil, Rifai ki kadın yakalanmıştır. Bunlar bir ay içinde on yedi hır sızlık yapmıştır. Hepsi adliyeye verilmiştir. Bir şoför dayak yedi Nişantaşında oturan şoför Os vie stkadaşı Rıza efendi şoförü ömür ve ikisi de yakalamışlar Geçimsizlikten.. Büyükderede tayyare hangarı 'da manavracı Ali ile manavracı İbrahim geçimsizlik £ yüzünden kavga çıkarmışlardır. Ali, İbra- himi karnından yaralamıştır. Japon yakalandı Sazhderede Ahmedi vurarak ka- çan Japon Cevdet dün yakalan- mıştır. İki cambaz kumpan- yası arasında kavga Emirgân korusunda canbazlık eden Ali Efendi kumpanyası ile Abdullah ve Halit efendi kumpan yası arasmda müthiş bir o kavga olmuştur . Kavgaya korunun paylaşılama: matı sebebiyet vermiştir. Ali di kumpanyası Samatyadan Emir- gâna yeçmiş, direkleri dikerek tel leri kurmuştur. Fakat daha evvel Halit ve Abdullah Efendiler kum panyasr bu koruya talip oldukları gibi sahibi ile de anlaştıklarından Ali Efendinin açık gözlülük yap- masna fona balde kızmışlardır. Bunun üzerine anıya müdürleri ve müstahdimleri ara- «nda bir kavga başlamış, çambaz lar, palyaçolar birbirlerine girmiş lerdir. Etraf koruluk olduğu içi bolca odun ve sopa tedariki müm kün olmuş ve cambazların biribir lerine ikram ettikleri sopa ziyafe & bir hayli sürmüştür. Nihayet etraftan halk ve polis ler yetişmiş, kavgacı cambazlar güç halile ayrılabilmişlerdir. Kavga esnasında fona halde da- yak yiyen ve başından omuzun. dan yaralanan Halit Efendi bay- xm bir halde hastaneye kaldırıl- mıştır. Abdullah ve Ali efendiler. le palyaçolardan biri de yaralan- mıştır. Zabıta tahkikata devam etmektedir. Polenez yolunda soygunculuk Polonezköyü muhtarı karısı i- gelir. dört Ne Gibi Mahkemelerde İstanbul kasalarını soyan hırsızlar Çete reisi bütün kasaları ken. disinin soyduğunu söylüyor Kaç kasa kırmış ve kaç lira çalmış? hepsini anlatıyor. İstanbul zabıtası © bundan Üç dört ay kadar evvel, 6 kişilik bir hırsız kumpanyasını cürmü meş- hut halinde yakalamağa muvaf- fak olmuştu. Başlarında > Groner Frens isminde çok mahir bir ka- sa bıraızı bulunan bu kumpanya efradı, korkunç faaliyetlerine pek .amandan beri başlamış olduk ları halde Sirkeci istasyonundaki Şark Şimendiferleri kasasını aç makla işe başlayarak sırasile Be- şiktaş Malmüdürlüğünün, Mesa- det hanımda Belediye tahsil ve i€- ra şubesinin, Beyoğlunda mezeci Nikolakinin kasalarını alâtı mahb- suse İle açarak muhteviyatı olan paraları aşırmışlardı. Bundan ma ada Madam Lina isminde bir ka- dının mücevheratını çalanlar, A- liye hanında tüccardan İzzet B. in yazı i soyanlar de gene bunlardı. Zabıtanın uzun takibat netice- sinde kıskıvrak © yakaladığı bu müthiş çete efradı nihayet yaptık ları işlerin hesabını vermek Üzere Üçüncü ceza mahkemesi huzuru” na çıkarılmışlardır. Mevkufen ilk defa duruşmala- rı yapılan hırsız şebekesi efradı- nın isimleri şunlardır: Ferens, Ferens, Kiş Mikloş, Pirinta Şen, Güyaş Jozef, Kunis Karol. Gayri mevkuf olarak davaya Cahil edilen yedi kişilik kafilenin isimleri de şunlardır; Paput Jo- zef, Artur. Avgustos, $anvel, Ma“ dam Pirinte Roza, Antvan Japer. Dava evrakı okunduktan sön- ra maznunlar birer birer sorguya çekildi. İlik isticvap edilen kasa hırsızı Macar': Groner Ferens ol- du, Groner, büyük bir soğuk kan- lılıkla sorulan suallere tercüman vantasile cevap veriyordu. Sirkeci kasasını nasıl soymuş” Reis kendisin sordu" — Ne iş yaparsın? Cevap verdi: — Boyacıyım! — Sirkecideki şimenditer kasa simi sen mi açtım? 'Groner, gayet lâkayt bir tavır : — Evet, dedi, ben açtım. le — Hiç kimsenin yardımı olma- dı. Tek başına açtım. Bir aralık Ferense işi açmak istedim. Razı olmadı. Ben böyle belâlı işlere girmem dedi. Sirkeci kasasmı açtığın zaman saat 10 - 10,5 vardı. Açmak için maymuncuk kullandım. Maymuncuğu yapan benim. Ka iadn 850 lira para buldum. O sp ralarda rahatszdım. Bu paran hepsini doktora ve ilâca harca- dım, Beşihtaştan 2300 lira.. — Beşiktaştaki kasayı da kıran sen misin? — Evet! — Onu da yalnız başına mü ker dm. — Evet! Öğleden sonra saat 3 vardı, Binanın yanındaki bahçe. i atladım, Kasanm demi. ..? — Onu da ben açtım. Kasanın saç kısmını parçalayarak içindeki 55 lirayı aldım. Beşiktaştaki kasada 2300 lira para elime Mezeci Niko lakinin kasasını da anahtar uy. durarak açan gene benim! İçinde ancak sekiz lira para çikti. — Bütün ba sana yar. dım eden olmadı mi? — Hayır. — Madam Lidanın © evindeki harsızlık?... — Ondan haberi yok. Lida is minde bir kadın bile tanmayo. rum. İzzet Beyin yazıhanesini de ben soymadım." Ötekisi ne anlatıyor? Makinist olduğunu (o söyleyen maznunlardan Ferens, isticvabın- da dedi ki: — Groner, bir gün benim dük. kânma geldi. Makas biçiminde keskin bir bıçakla bir tornavid, ısmarladı. Ne Liya dedim Hepsini inkâr! Kiş Mikloş, her şeyi inkâr etti: — Gröner tanıdığım, gö güm adam değildir! vel beraberdik. £ Sonra ayrıldık. Bir defa bana bu işleri | açacak Reddettim, Bir daha © me- e dair bir şey konuşmadık. Güyaş Jezef de şunları soyledi: — Bana bir köprü işinden bab- sederdi. Bir gün bana 450, lira getirdi. Bunları sakla, bende du- rursa belki harcarım dedi. Paraları ne yapmış? Reis tekrar kasa hırsızı Grone- ri isticvap ederek, bu kadar pa- rayı ne yaptığımı sordu. Groner paraları hastalığının tedavisine sarfettiğini tekrar etti. Gayri mevkuf suçluların gel- mediği anlaşıldığından bunların celbi için muhakeme başka güne bırakıldı. Behiç Bey tahliye edildi Çamlıcada, Safa © bahçesinde garson Aleksandırı tabanca kfır- #unile öldürdüğü sabit görülerek evvelce Ağırcezada 15 seneye mahküm olan Behiç Bey hakkın- daki karar temyizçe nakzedilmiş- ti. Ağırcazada ikinci defa cereyan eden muhakeme neticesinde ka- til hâdisesinin hataen vukun gel- diği yapılan tahkikatla anlaşıldı. ğından Behiç Beyin 2 vene ye indirilmiş ve kendisi mahkümi “yet müddetini ikmal © ettiğinden dün tahliye edilmiştir. Habip'ten davacı Ahçı Mehmet ağa çırak olarak boğazı tokluğuna yanma ld Habip ismindeki gençten davacı. Habip, öç e e ir Mehmet ağada misafir kalıyor. Gu e Habibi aradınız çeketile pantalonunu ve daha ba- 21 eşyası da alıp götürüyor. Davacı Mehmet ağa mahkeme de yanıp yakılıyordu: — Haline acıdım. Boğazı tok- luğuna yanma aldan. Para filân konuşmadık. Ayağına pantalon sırtına yeni caket vermiştim. Bun ları da alıp kaçtı. Verdiğim eşya- yı İsterim. Habip kendini müdafaa etti: — Bana aylık verecekti verme karşılık Habip bundan başka Mehmet ağanm kendisine yolsuzlukta bu- lunduğunu iddia ediyordu. Muha keme, karar için kaldı. Fatihadliye teşkilâtı Fatih Adliye teşkilâtı, muhas- sasatı zatiye binasına taşınmıştır. Karadeniz vilâyetle rinde tapu işleri Dört günden beri şehrimizde bulunan Tapu ve kadastro müdü rü umumisi Cemal Bey dün Tapu müdiriyetine giderek İstanbul Ta pu ve kadastro işlerini tetkik et- mekle meşgul olmuştur. Cemal Bey Trabzona hareket ede cektir. Kadastro müdürü Sadet- tin Beyle fen işleri müdür muavi- ni Ahmet Sadi Beyler kendisine refakat edecektir. Cemal Bey dün bir mubharririmize demiştir ki: receğim. Trabzon; ve 'da iskân: âdi ve tefviz suretile ve rilmiş yerlere ait muamelâtın çokluğu ve karışıklığı hasebile tescilinde bir çok müşkülâta tesa düf edildiğinden şikâyet ediliyor- du. Bu iki vilâyetin muamelâtını tetkik edeceğim. Gayrimenkulle- re sit tapu bir an ev vel verilmesi için ne yapmak İk. zim gelirse icabını mahallen tet kik edeceğim. Üçüncü Balkan konferansı Üçüncü Balkan konferansı bu sene teşrinievvelde Bükreşte top- Aldığımız malömata nazaran konferansta bulumaerk murahhas Çanakkale Ziyareti Şehitlikleri imar ce-| miyeti bir program hazırladı ip pr ln be ie e le şehitliği ziyaret edi wi şehitliği ziyaret edi Şehitlikleri imar cemiyeti dün toplanarak . seyahat | programını müzakere etmiştir. Bir vapur 19 ağustos perşembe aksamı lis lan o hareketle Anafartalara gidilecektir. Cuma günü merasim yapılacak ve vapur cumartesi sabahı şehrimi- | ze dönmüş olacaktır. emme Maliye müsteşarı yarın gidiyor Şehrimizde bulunan Maliye müsteşarı Ali Rıza B. dün Def- terdar Mustafa B. le görüşi ve şehrimizdeki Maliye Veki tine merbut müessesata uğra- mış ve İnhisarlar umum müdü- rü Hüsnü B, i ziyaret etmiştir. Müsteşar B. yarın Brendizi'ye hareket edecektir. Gümrük ve İnhisarlar müste şarı Adil B. de dün öğleye ka- dar İnhisarlar ve öğleden sonra gümrükler idarelerinde meşgul olmuştur. Bugün 1000 Faşist seyyah geliyor Bugün şehrimize bin İtalyan faşist seyyah gelecektir. Sey- yahlar arasında bazı maruf ze- vat ve âyan azaları vardır. Be- lediye kendilerine mihmandar- lar tayin etmiştir. çam ari Teklifte bulunmuş Fransız şirketi yok Dün akşam refiklerimizden biri bazı Fransız sermayedarla rının Türkiyede otobüs işlet- mek ve yol inşa ve bankalar te- sis etmek için hükümete tekli. fatta bulunduğunu haber ver. mekte idi. Otobüs işletmek hu- susunda yapıldığından bahsedi len tekliflerin, imtiyazı Ankara belediyesine devredilmiş olan otobüs şirketi için yeni otobüls- ler almmakta olmasından galt olduğu anlaşılmaktadır. Filha- kika bir otomobil ve otobüs fab rilsasını temsil etmekte olan je- neral Sekretoff isminde bir Rus jenerali bundan evvel Ankara'- ra giderek belediyenin satın a- İacağı otobüsler için tekliflerde bulunduktan sonra avdet etmiş tir. Fransız sefareti ataşe ko mersiyali M. Georges Pessere- en da bize bu haberi yazdığımız şekilde tashih etmiş ve yol sı ve banka tesisi (o hakl Fransız sermayedarları tarafın den yzilmiş” bie tekliften be Tadilat Yapılıyor? Eski Tütün Kanunu Kongre nerelerde tadilât yapıyor? 1701 numaralı tötüncülük ka- nununun tadili esaslarını tesbit et kongreye teklif etmek üzere bi encümen teşkiline karar vermiş ti. İnbisarlar hukuk müşaviri Ha- mit Beyin riyasetinde bulunan bu encümen Kütipzade Sabri, Tütüf hisarı yaprak tütün şubesi mü dürü Nazmi, Ziraat fen şubesi mü dürü Nesip, harici ticaret ofisi ra portörlerinden Halük, İktısat ve kâleti müşavirlerinden Habip E- dip, Akhisar Tütüncüler Bankas müdürü Halil Beylerle kat ve Kırklareli » mürekkep- tir, Encümen dün toplanarak tü kikatma başlamıştır. Dünkü içti mada tütün ağa inkişefrni, tütünü di mini İarda ekilmesi, bangi Söntakalar da ekilmemesi lâzım geldiği fında müdavelei efkâr edilmiştir. Tütün ekilmesi takalar eski kanunda tasrih edil miş ise de yeni kamunda İzmir, Samsun gibi belli başlı ve cihas tütün piyasalarında tanınmış tü. tünleri yatiştiren mmtakalar tü. tünlerinin bir kat dahn revacını teminen memnu mıntakaların tezyk di mevzuu bahsolmuştur. . Encli- men tetkikatına devam edecektir İnhisarlar umum müdürü Hüsnü Bey dün kongre müzakeratı hak: kında bize şu beyanatta bulun muştur: — Eski kanunun ziraii, iktisadi ve mali noklai nazardan tadili mevzuu bahistir. Kongreyi topla maktan maksat budur. Geçen şir batia Ankarada toplanan kongresinin dermeyan etti, menniler nazarı itibara alınmak suretile Tütün inhisar idaresince kaleme alınmış olan proje bir ke- re daha gözden geçirilmektedir. Gerek bu projeye dahil olan Icısım lardan ve gerek kanunun bu pro- jede tadili derpiş edilmemiş olan Tasımlarında tadiline veya ilâvesi- ne lüzum görülecek noktalar ko. misyonda tesbit edilecek ve B. M, Meclisinin teşrinisani içtimama ye üştürilmek üzere bir kanun projg) si tanzim edilerek vekâlete gön- derilecektir. Bu proje hazırlanır. ken tütün istihsal eden memleket lerin mevzuatı da mümkün oldu- Eu kadar gözden geçi ir Adliye vekili gitti Birkaç günden beri mezünen bulunan Adliye Vekili mm Komül Bey Ankariyö ki det etmiştir. il Talebe kampları Darülfünun, yüksek mektdp ve liseler talebesi askeri kamp- ları yarın akşam bitam bulmak tadır. Talebe bu kamp netice- berdar olmadığını söylemiştir, lardan çok istifade etmişlerdir. Dün istanbulda üç yangın oldu Bunlardan birisi azkalsın bir facia halini alıyor ve bir aile yanıyordu! Dün iki yangın ve bir yangın başlangıcı olmuştur. 1 — Dün saat 16,30 da Tavuk» pazarında Salâbattin Beyin sahip ve marangoz Mitat efendinin müs tecir olduğu 21 Nolı binadan bir | yangın çıkmıştır.Bu bina üç katlıdır, kârgirdir. Binanın alt katındaki dükkânda Rifat efendi marangoz huk etmektedir. Binanın ikinci ve üçüncü katmda dört sile oturmak tadır. Yangın birdenbire marangoza- eden çıkmıştır.Oradan geçen bir taharri memuru yangmı görünce itfaiyeye haber vermek için o ci- varda telefon bulunan kasap Ah- met efendinin dükkânma koşmuş tar Telefon santralı evvelâ Üskü- itfalyesini veriyor, sonra da İs- tanbul itfaiyesi 7 Bu suretle itfaiye & za man yangın üçüncü kata sirayet etmiş bulunuyordu. Yangın birden bire © parladığı | cihetle büyük bir telâşı mucip ol- katlarda bir erkek, bir kadın we bir çocuk bulunuyordu. Bunlar korkularından pençete ler önünde feryat ediyorlar ve &- tılmak istiyorlardı. Bu feci vaziyet karşısında civar dakiler bir merdiven tedarik ede» rek bunları yanmaktan kurtarmış lardır. Bu bina kâmilen yanmıştır. A- teş yanındaki eve de sirayet et mek üzere iken itfniye önüne geç miştir. 5 Yangın yerine itfaiye müdü rü İhsan, Eminönü kaymakamı vekili Abdullah B.ler gelmişlerdir. 7 — Sabah saat onda Taksim- de elektrik şirketinin oAyaspaşa fabrikasında yağları tasfiye eden daireden yangın çıkmıştır. Yangın tasfiye dairesinde yağ kaynamağa mahsus kazandan çık mış ve itfaiye derhal yangın mas halline geldiği için barik süratle sön dürülmüştür. 3 — Ortaköyde tavukçu Rem- zi sokağında Süleyman efendinin oturduğu iki numaralı evden ateş