27 Temmuz 1932 Tarihli Milliyet Gazetesi Sayfa 4

27 Temmuz 1932 tarihli Milliyet Gazetesi Sayfa 4

main li İl ghilliyet “MİLLİYET” ür Asrın umdesi 27 TEMMUZ 1932 Idarehane: Ankara caddesi, 100 No. l Telgraf adresi: Ist. Milliyet | Telefon Numaraları: Başmuharrir ve 24318 Yazı işleri Müdürlüğü 24319 İdare ve Matbaa 24310 ABONE ÜCRETLERİ: Türkiye içir Hariç için LK LK ir 4— 2 — Müddeti geçen nüshalar 10 ku- ruştur. Gazete ve matbaaya ait işler için müdiriyete müracaat edilir. Gazetemiz ilinların mos'u- BUGUNKU HAVA İşin edebiyat ve san'at tara- *i fını bırakalım. İstanbulun şair- İi lerimize nefis şiirler terennüm ettiren güzelliklerinden de u- İ zun uzadıya (o bahsetmiyelim... Devir, rahat arayan, ucuz al İ| yan, kolay srayan devirdir. Bili yor musunuz, şu beş on gün zar fında İstanbuldan binlerce a- İ dam denize girmek, kaplıcal girmek için Bulgaristana git- İ mektedir. Bu adamların gitme si demek bizim memleketten İ harice yüz binlerle lira çıkmak demektir. e Çıkanları muahaze * edemeyiz... Bulgaristanda gün- de 3 lira ile gününü gün eden İ bir adama İstanbulda ayni şera it altında bu fiyata hangi plâjı, “| hangi kaplıcayı gösterebilir, niz. İstanbul, dünyanın en gi * zel yeri, dünyanm en becerik siz otelcileri, kazinocuları, plâj cılar: elinde berbat olmuştur. Görülüyor ki, biz değil hariç- ten İstanbula seyyah getirmek, | hattâ İstanbulluları bile elimiz i de tutamıyoruz. İstanbuldan nh b onliri | rada günde üçlü İ kenkim” Trabyldı bir otele gün | de asgari 7 lira verir, kim Bü- İ yükadanm külüstür ve hırpani, ll susuz ve rahatsız bir oteline altı lira verir?.. Ve nihayet ora ; da ne yapar?.. Ne ile vakit ge- | çirir?. Florya plâjma sade suya gidip gelmek için 100-150 | kuruş sarfetmek iktiza ediyor.. ! Hâlâ bizim otelcilerimiz, kazi. nocularımız dünyanın ne tarafa döndüğünü öğrenemediler mi? Bugünkü fiatlar paran bol, ke selerin dolu olduğu zamanla rn fiyatlarıdır. Bu fiyatlar ii i böyle devam ettikçe otellere Münire bu istirhamın ceva- bını çok bekletmedi. Elinde tut tuğu topu pür hiddet Dilâve- rin kafasma veriştirerek; — Yumurcak ben sana bu tarafa topu aşırma demedim mi? Dilâver — Vayyy (demin. den çocuktuk. Şimdi yumurcak olduk... Bakalım öbür defaya ne olacağız? Münire koca bir sopa gös ; tererek: — Ne olacak, işte bununla | bu hışırı bulduk: Affedersi tozunu silkerim.. Dilâver gın baygın — Güzelim senin dayak yemek bana tatlı gelir... Vurduğun yerde gül biter.. — Hele şu mıymıntıya ba- kınız adam olmuş ta kadına lâf | de hürmetkâr birer reverans ! yaptılar... $| sehre kimse gelmez ziyan iğ öderler) ede , ve şehirdekiler harice gi İ der, başkaları kazanır... İşte be lediyenin seyyahin © idaresini meşgul edebilecek bir mevzu. Acaba ciddi telâkki edilir mi Kazinolarda kahve fiyatının kontrolundan evvel buna bak mak daha faydalıdır. gibi geli yor. Üsküdar tramvayla- rı için bir şarkı Üsküdar oveya Haydarpaşa iskelelerine çıkıp binmek için saatlerce tramvay bekleyen hal son zamanlarda en çok sev diği ve söylediği şarkı şudur: “Görmeden aylar geçer yıllar geçer gelmez sesin kimse gelmez, Hasretin gönlümde “lâkin kim bilir sen nerdesin?” Rivayete nazaran belediye, iküdar tramvaylarının pek haline İ geldiğini görerek seneye yeni arabalar almağa karar vermeyi derpiş edecekmiş.. sküdardaki yem ambarı yı. kıldı amma, yem borusu çalın- | makta berdevam.. Asma köprü meselesi İRTİHALİ MÜESSİF Divam muhasebat Müddei Umu miliğinden mütekait | Cemal Zühdü Bey dün gece rahmeti rahmana ka vuşmuştur. Cenazesi 27 temmuz çar samba günü saat onbir buçukta öğ leden evvel Suadiye'de Şaşkın bak kalda Karakol sokağında (9) nume- rolu köşklerinden kaldırılarak Sua- diye camii şerifinde namazı badele- da sahrayı cedidde metfeni mahsusu Da defnedilecektir. Cenabı hak gari- ki rahmet eyleye, Ticaret İşleri Umum Mü- dürlüğünden: 30 ikinci teşrin 330 tarihli kanun hükümlerine göre Türkiyede iş yap mağa izinli bulunan ecnebi şirketle. rinden Sovtorgflot Soviyet | sefaini Gesriyesi hi şirketi) bu kere müracaatla şi unvanının ÇU mum Sovyet Ticareti Bahriyesi bir iği “Sovtorgflot”) olarak tadil. ve sermayesinin 430.000 000 ruble ola- ve şirketin | şirket namına yapacağı işlerden doğacak davalarda bütün mahkemelerde dava eden, edilen ve üçüncü şahıs sıfat larile hazır bulunmak © ve kendisine verilen vekâlet müddeti 31-12.932 tarihinde bitam bulmak üzre yoldaş Karenski Vladmir £ Viktoroviç'i ta yin eylediğini bildirmiş ve lizmige- len vesikayı vermiştir. Keyfiyet ka- suni hükümlere muvafık görülmüş Kimseye tariz olmasın, bizim | belediyenin fen heyetinde yeni | işler ve yeni fikirler hakkında | a bir ihtiyatkârlik ruhu hâ Eski hanımlar nasıl el | i makine dikişine tercih öderler idise bu heyet te kolay | kolay eski an'snelerden kurtu- lamaz. Son günlerde Gazi köprüsü için birisi bir proje teklif etmiş. Köprü asma köprü imiş. Bele. diye fen heyeti muvafık bulma mia. Avrupada bir hayli yer gez- dim. En güzel köprülerin as- ma olduğunu gördüm. Acaba yeni köprünün de Galata köprü | sü gibi dubalar üzerinde kuru- eminde yapılması isteniyor?.. Bir aralık ta şeh rin manzarasmı bozacağından dolayı asma köprünün aleyhin- de bulunulmuştu. Bu tıpkı “göz lük bana yaraşmıyor” diye göz lik takmak istemeyen gözü za- yıf adamların hareketine ben- zer.. Zannedilirdi ki; her şey- den evvel deniz ve ka ra (muvasalelerine en uy gun ve en sağlam oköp-| rü tercih edilir. Lâkin görülü- yor ki şair Nedimin ruhu, fen etlerimize kadar girmiştir. Bediiyat noktasından çok ümit verici bir şey.. Amma köprüler dubalı olacakmış. Ne gam?! FELEK Zayi Otomobil Anahtarı Geçen pazar günü öğleden sonra Altınkum ile Altıntaş ara- sındaki yol üzerinde demir bir | zincir üzerine bağlı üç otomobil anahtarı kaybolmuştur. Bu anah tarlar hiç bir kilide uymayacağın dan bulanlar Ankara caddesinde Kahraman zade hanında Hofer Samanon İlânat acentasma tes lim ettikleri takdirde kendilerini memnun edecek mükâfat verile- cektir. İğlrünleri Galata rıhtımından saat olmakla ilân olunur. Dr. Hakkı Si Yavrunuzun en sıhhi rr. SEYRİSEFAİN Merker acenta: Galata Köprü aşı B. 2362. Şube A. Sirkeci Mühürdarzade han 2. 3740. TRABZON POSTASI (ANKARA) 27 temmuz çarşamba 18 de Galata rıhtımından ka'kar Naim Vapur İdaresi İzmir sür'at postası (20 Saat) Lüks ADNAN vapuru beka Perşembe tam 18 de hareketle doğru 14 1/2 da hareketle İstanbul'a av det eder. Tafsilât için Galata, Gümrük karşısında Site Pransez Han No. 12 yazıhanesine müracaat. Tel. B. O, 104 EO RİENTMARE Italyan bandıralı (FOLGORE) vapuru limanımızda olup 30 Tem- muz cumartesi günü eşyayı ticariye alarak doğru Marsilya ve Cenova'ya hareket edecektir. (FEDELTA) vapuru 30 Tem muzda İtalyadan müvaselet ve Kara deniz limanlarma hareket edecektir. (SANGİGİ) vapuru 10 ağustosa doğru Italyadan müvasalit ve Ka- radeniz limanlarına hareket edecek. tir. Tafsilât için Galatada o Frenkyan Handa ikinci katta kain acentalı- ğına müracaat. Tel, B. O. 2274. . Ölüler Yi mı? (Felsefi tantastigue roman) Yazan: HÜSEYİN RAHMİ kıza bay- | bahçeye top ta kaçar den komşuluklarından beri bu vak'a iki köşk arasında il e se lâmlaşma yerine geçmişi Dilâver Şaklabenillanda biraz kızararak çekildi, üçü de duvardan uzaklaştılar. Dilâver — O Nogay ei liya kerhen yılışkanlık - yapar- ken Hanımefendinin emel dan, aşkına kabul yüzü görme- | den seslenmesine bir sıkıldım yen Dilâverin bu muhaveresine | ki acaba sözlerinin hepsini işit- gülmeden kırılıyorlardı. ti mi? O esnada köşkün orta kat Orhan — Hanımefendi de- penceresinden sert bir kadın | diğin bu kadın kim oluyor? işitil Dilâver — Güzel kızın ana- sı olmalı... Pancurun arasın- dan seçtim, kızı da yanında ba- akat siz de o kadar — Münire gir içeri... Münire bemen çekildikten sonra Dilâvere hitaben »es şöy | kıyordu. le devam etti: artistva; irer oreverans yap- — Beyefendi kı tmazski... mayınız. Terbiyesi Orhan — Dünya güzeli bi- | İ Ne yapalım hizmetçi kıtlığ İ zi beğendi mi dersin?. Dilâver — Zannederim.. Fa Bahçeden | kat ikinizden hanginizi her bir | | Turhan — O bizi beğensin şey olabilir. Kendi eviniz gibi | de biz iki kardeş kavga etme- giriniz alınız efendim... İ yiz.. Kadının bu nezaketine kar. | Orhan — Sen hizmetçi kız. şı Orhanla Turhan kasketleri- | la başladığın filirti ne yapa- ni çıkararak pencerenin ö i götürecek misin? İ Komşuluktur bu... Harik Sirgortalarmızı Gala Hayat Türkiyede bilâfasıla icra; Mikrobisidin Dr. Niyago Ecza deposudur. atları ve iştirak için de muay. yen vakitte komisyonda hazır bulunmaları. (89) (3329) ».. Merkez Kumandanlığına | merbut müessesat için 11107 İ seki odun ve Hava Mektebi 360 çeki odun iki şartnamede pazarlıkla satın almacaktır. Pa zarlıkları 31-7.932 Pazar günü saat 14 den 17 ye kadar Top- İ hanede Merkez. Kumandanlığı | Satmalma komisyonunda | i j müracaatları ve iştirak için de muayyen vaktinde komisyonda hazır bulunmaları. (119) (2580) * .. Kile Topçu Atış Maltepe Lisesi Gülhane hastanesi İhtiyat Za. Mp. 2500 Gedikli Küçük Za.Mp. 61000 © Ölçine taburu 3400 Asker konağı 4440 Merkez kumandanlığı 141340 Yukardaki mahallere hiza- tnamede pazarlıkla satın alına- caktır. Pazarlığı 31-7-932 pa- Zar günü saat 14 ten 17 ye ka- dar Merkez kumandanlığı sa- | tın alma komisyonunda icra kı- İmacaktır. Taliplerin şartname lerini görmek için komisyona müracaatları ve iştirak için de hazır bulunmaları (118) (3579) .» Kilo 19000 As, Baytar Mp 60000 Piyade Mp. 4000 Kuleli Lisesi, 83006 Kilo 15000 As. Baytar Mp 50000 Piyade Atış Mp. 4000 Kuleli Lisesi. 69000 ver — Kim bilir çölde imüş, çergide mi? Turhan — Sus sevgilini tahkir etme... Dilâver — Ben ona sözünü j geri aldırırım.. top kaçırmakta bir kasıt anla- şılabileceği için hileyi değiş- tirmek lâzimdi. Şeytan oğlan düşündüğünü çabuk buldu. Kadıköyüne ii in- di.. Renkli ince kâğıtlar, ri sicim filân aldı. Bunla bir uçurtma yaptı. Rüzgâr sertçe bir havada uçurtmasını salıverdi. Bu, balonların, tay- yarelerin ağababası sun'i kuş havada döndü, dolaştı; komşu- nun bahçesinde bir ağaca ta- kıldı. Dilâver bu defa hizmet- çi kızdan müsaade almaya hiç lüzum görmeden yıkık duvar- dan öbür yana atladı. Çünkü hanımefendiden yüz bulmuş- | tu... O ağaca tırmanırken yine | aşağıda peyda olan Münire bu sefer mutedil bir sesle: — Ne yapıyorsun orada ço- Dilâver — İşi bilir. Turhan gülerek: tma- Kaza ÜNYON SİGORTASINA yaptırmız. ÜNYON kumpanyasma bir kere uğramadan sigorta yaptır. mayınız. Telefon: Beyoğlu 4886, iman bir an arkin 4000 Gülhane Hs. satin alınacaktır. 12000 İhtiyat Za. Mp. Temmuz 932 cumartesi günü | 1600 Gedikli Kç. Za. Mp saat on dörtten on yedi.| 44000 Ölçme Taburu. ye kadar Tophanede mer-| 3400 Asker Konağı. kez kumandanlığı satın al-| 3000 MerkezK. ma komisyonunda icra kılma- caktır. Taliplerin şartnamesini | 106500 görmek için komisyona müraca muayyen vaktinde komisyonda İ Otomobil ve tada Ünyon hanında kâin yi muamele etmekte olan Mide, barsak hastalık- larında. ishallerde, ba ZİY husus kanlı hasurlarda şife tesiri pek mücerreptir; umumi deposu Albert Topçu Atış Mp. Maltepe Lisesi. Yukarıdaki mahallere hizala (rmdaki mikdarlarda 83000 ki- | lo ot, 69000 kilo saman, 106500 | kilo saman ayrı ayrı üç şartna- mede aleni münakaşa suretile satm almacaktır. Münakasası 31/7/932 Pazar günü saat 14 j ten 17 ye kadar icra kılmacak- tır. Talipleri nşartnamelerini görmek için komisyona müra- caatları ve iştirak için de muay yen vaktinde komisyonda hazır bulunmaları, (120) (3581) Lor rağ Müstahzarının başlıca evsafı: Mikropları imha için mükemmel, muzadı taaffün için kuvvetli, ko- İğ suları izale için müessir ve birin. ci derecede antiseptik bir mayi olmasıdır. i Zysol Hambürs'ta SCHUELKE & MAYRA,G, tarafından imal olunmuştur. ) Umumi acentaları İğ istanbul'da 5. Jacoel | cemiyeti mübayaat komisyonu riyasetine mürac: Okumadan geçmeyiniz Çay Yerine Hervea İçi “ HERVEA ” denilen nebattan ihzar edilen çayı içtiğiniz takdirde fazla mıkdarda müdrir olduğundan vücuda mazarral o veren hamızı be- vilin ıtrahına muvaffak olursunuz. Bu suretle vücudunuzda bir zinde- lik ve rahatlık hissedersiniz. ve ROMATİZMA sızılarına karşı bü. yük bir faide temin etmiş olursunuz. Müstamerat mahsulâtı İthalât ve İhracat Mücssesesi BE Siparişat ve fazla malümat için İs- tanbul'da, Galata Voyvoda caddesi Unyon Han 49 numaraya müracant ediniz. Posa kutusu 113 iYI BİR MÜJDE Daima muhterem müşterilerini memnun etmek emelinde bulunan LUVR Mağazaları Müdürü Mösyö Spiro Joanides; müessesesini tevsi maksadile pek ya İkmda şimdiki mağazalarının ittisalinde ve tam Tokatliyan pastahanesi karşısında kâin şık ve büyük binaya nakledecektir. Bu münasebetle mağazalarında mevcut bilümum eşya stoklarını serma- yelerinden dun fiatlarla mevldi fruhta vaz'etmiştir. Bu büyük fedakâr- lik, mahza muhterem müşterilerini müstefit etmek emelinden mütevel- ittir Muhterem İstanbul halkı; perdeler, misterler, mantarlı muşambalar, duvar kâğıtları vesair tefrişat levazımatının en müntahap çeşitlerini pek! müstesna fiatlarla bulacaktır. Bu, amatörler için cidden kırılmayacak! bir fırsattır. Tayyare cemiyeti mübayaat Komisyonundan: Şartnamesi veçhile 150,000 adet noter evrakı tabettirilece- inden taba talip olacakların pey akçeleri ile birlikte 30-7-932 cumartesi günü saat 15 te: Keza: Sevk müdürlüğü deposunda bulunan eski arap harfli hurda evrakın satışı da aleni pazarlık suretile icra edileceğinden almağa talip olacakların pey akçeleri ile birlikte 1-8-932 pazarte- si günü saat 15 te piyango müdürlüğünde müteşekkil tayyare (3596) İstanbul Deniz Levazım Satınalma komisyonundan: i 46000 metre yerli Amerikan bezi: Kapalı zarfla münakasası 18 Ağustos 932 perşembe günü saat 13te Deniz kuvvetleri ihtiyacı için satın alinacak olan yukarıda cins ve mikdarı yazılı Amerikan bezinin hizasmda yazılı tarihte münakasası yapılacağından şartnamelerini görmek isteyenlerin hergün ve münakasaya iştirak edeceklerin münkasa gün vesaatin de usulü mevzuasına tevfikan hazırlayacakları teminat ve teklif mektuplarile birlikte Kasımpaşada Deniz Levzım Satmalma Ko- (3536) misyonuna müracaatları, RÜYA Kitabı Neşrine devam MI ve 12 inci formalar çıktı. For iması 5 kuruştur. İlira gönde ren abone yazılır, Tevzi mer- İkezi: o İst Nümune matbaası Istanbul yedinci icra dairesinden: Bir borçtan dolayi mahcuz aynalı gardırop ve mermerli | konsol müs- tamel büfe müstamel seççadeki ce- man 4 kalem eşya işbu teramusun 31 ei pazar günü sant 9 dan itiba- ven Sultanahmet camii karşısında Dişçi Atif Beyin hanesinde bilmü- zayide paraya çevrileceği ilân olu- nur. İ mı kurtarmaya uğraşıyorum... | birde bu bahçeye atlamayı sen oyun ettin amma bil ki iyi yapmıyorsun... Neden? girip çıktığından efendilerim memnun değillerdir. — İşitmedin mi? Hanıme- fendi pencereden bana kendisi müsaade etti. — Onlar terbiyeli insanlar- dır. Sureta öyle söylerler am- ma bu teklifsizliğe içlerinden memnun ol e Dilâver sesini tatlılaştıra- rak: — Ben buraya kendi ihti- yarımla girmiyorum... Ne demek? Buraya gir- mek için seni bir zorlayan mı var?.. — Evet elmasım lütfen aza cık orada bekle de anlatayım... Kadın ağacın dibinde dur- Dilâver uçurtmasmı kurta. | edecei anlatır o mahcup, İ muhteriz ve acındırıcı bir ta- “vur almaya uğraşarak: At Yarışları 29 Temmuz cuma günü saat İS te Veli Efendi'de başlıyor. Veli Ef, ye hususi trenler Sirke -iden: 12-13,30-14-14,45 Veli Efendi'den avdet: 17,30-17,45-18,45 Bahsi müşterek, çifte bahis, büfe vardır. Sirkeci'den Şilenin Avcu koru vakıf ormanları dahilinde darlık civarın- da dere kenarlarında vakfa ait şimşirlikten (60) kantar şimşir ağacı müzayedeye konulmuştur. 17 Ağustos 932 tarihinde ihalei kat'iyesi icra kılınacağın- dan taliplerin yevmi mezkürda İstanbul Evkaf Müdiriyetinde orman ve arazi kalemine müracaat eylemeleri. (3598) — Buradaki sözlerimiz köşk | yürek ezginliğini pek sakla! ten duyulur mu? — Yavaş söylersen duyul- maz... Kurnaz çocuk ağlar gibi niyazkâr hıçkırıklar arasında boğulan yanık bir ifade ile: — Ben öyle bir hale giriftar oldum ki, Dedi bir iki hıçkırdı. Münire biraz şaşalayarak: — Ne oldun çocuk? — Ne mi oldum? Halimden anlamıyor musun? — Ne anlayacağım © halin- den? — Ben sana çayır çayır ya- nıyorum.... Münire kahkahasını zaptet- mek için iki avucile bir müd- det dudaklarını kapadıktan sonra; — Senin ağzın daha süt kokuyor.. Annen seni ne vakit memeden kesti? — Geçen hıdırellezde... — Boynuzların ne vakit çı- İrp ya indi. Şimdi karşı karşıya konuş- | kacak? maya başladılar. — Evlendiğim zaman.. Dilâver mühim bir sır tevdi Şakadan bile olsa bu alâka | genç hizmetçinin gönül telle- rinden bir kacmı ihtizaza ge- tirmekten hali kalmadı. O maz bir halde sanki çocukla lay etmiş olmak için -elile kır- ları göstererek; — Kuzucuğum bak etrafta ne güzel çimenler sürmüş. Bu- raya ne geliyorsun, dağlara çık ta otla. Dilâver imdadına çağırdığı bir iki köz yaşını fakat damla- tamayarak: — Ah güzelim senin aşkına düştüm. Düşenle alay edilmez. İnsaf.. Mürvet... Lütuf. Mer- hamet.. Münire şimdi çok yumuşa- mış sesile: — Ben sana merhamet edip te ne yapacağım sanki? Bu sualile kadın âşıkını ka- bul için gönlünde bir gedik a- İ çaldığını anlatır gibi olmuştu. Dilâver bu fırsattan istifa- deyi kaçırmayarak : ? nin ufak bir bakışın benim için büyük bir lütuftur.. Seni sev- dim seveli gece uykularını kaybettim. Hasretine dayana- mıyorum.. Bana ara sıra gö- 4rün.. İşte bu kadar.. Gönlümde İçok ateşli şeyler kaynaşıyor © l (Devasir var)