4 Ağustos 1932 Tarihli Milliyet Gazetesi Sayfa 4

4 Ağustos 1932 tarihli Milliyet Gazetesi Sayfa 4

ya karşi 10 sayi ile mağlüp etmiştir. mağlübiyet, Amerikayi bilküy- İ ve tasfiyeye uğratmıştır. Bisiklet yarışı 4000 metre).İtalyı da'ya galip gelmiştir. Zaman: 4 dakika 52 9/10 saniye. Bu gale- be ile İtalya, Olempiyat — rekorunu temin etmiş oluyor. JGilliyet Asrın ümdesi “MİLLİYET” tir 4 AĞUSTOS 1932 Idarehane: Ankara caddesi, 100 No. Telgraf adresi: Ist. Milliyet Telefon Numaraları! Başmuharrir ve Müdür: 24318 Yazı işleri Müdürlüğü 24319 İdare ve Matban 24310 ABONE ÜCRETLERİ: Türkiye için Oo Hariç için Fenlandiya, 16 ; Canada 10; Lehistan , 10; Avusturya, 9; Danimarka 5; Jsponya, 5 İsveç, 5; Filipin, 4; İngiltere, 3; Yeni Zelan- da, 3;Cemubi Afrika,2 ; Argentin,2. Bisiklet yarışı (1000). Birinci se | ri: Chaillot (Fransa), Garvin (Da- mimara); Gambino Meksika) İkinci seri: Vanegmond (Fele- | lâlimdan evveli üçüncü maniada geçmiştir. 110 metre manisli. 2 inci seri seçme müsabaka, lay (İngiltere), Sailing (Ameri"x); Fijita (Japonya) Zaman: 148. Biri 180 metre farkla kazanmıştır. İl Güreş müsabakala 1, yarı Ora sik İ etler. Vanberler (Amerika), Jensen” e sayi hesabiyle galip gelmiştir. Jen sen, 110 metre manialı, 4 üncü seri seçme müsabakası Keller (Amerika), Mankinos, Bu. raghley. Zaman: 14/9. Birinci 96 santimetre farkla kazanmıştır. Disk atma, (Kadınlar) Osborn (Amerika). Diski 40,11 linde: Keller'in resmen tescil e İmiş olan zamanı, 14 5/10 dur. Disk atma Kadmlar (Final) Copeland (Amerika), Diski 40 metre 76 metre mesafeye atarak ka- | zanmıştır. (Dünya rekoru). Uzun atlama. (Final). Gordon (Amerika), 7 metre, 62 santimetre, Redd (Amerika), Nam bu (Japonya Uzun ati tasnif). ma (Final) & (dereceli Gordon, 7 metre, 62 santimetre; | Redd, 7,61; Nambu, 7.44; Disk atma, kadınlar. (Final), (Tasnifin mabadi) ikinci: Copeland, 40.50 metre; Osbörn, Istanbul beşinci icra memurluğun | : Kostantin Andoniyadis efen. nin Hiristo Arhangele efendiden lacağı ola 3000) lira ma İniz Rusyadan getirilen makine. | ““f! olan (3000) liranın maa $ ve masarifi icrniye temini jlerin montaj yapılacağı yerleri ; tahsili için birinci derecede ipotekli heyetimizle birlikte tetkik ve | (S000) lira kıymetinde olan Beyoğ- | tesbit etmek üzere şehrimize | lunda Tophanede Feruz ağa mahal- geleceği yazılan Sovyet müte- | lesinde Kadriler ve bekmezci soka hassıs heyetinin cumartesi gü- | #inda atik (57) mükerrer 57 ve mü nü muvasalatı beklenmektedir. | K*"Ter 57 cedit 63-65, ve2 No'lu İ | mukaddema muhterik hane arsası | halen 4 kattan ibaret bir bap apar. uman acık arttırma ile paraya çev- Rus heyeti ! vesaire NİŞAN MERASİMİ Sadri Esbak Tevfik Paşanın Ha- fidesi ve Memduh Paşa zade Maz- bum Beyin kerimesi Nazlı Hanımla | İ rilmesine karar imiş ve birin. İ arttırması 25 temmuz 932. taril 3 üncü kolordu. ilânları i Kolordu kıt'atı ihtiyacı İ aleni münakasa ile satın ali cak (20) ton kuru fasulyal ihalesi 6-B-932 cumartesi gü saat 1S te icra edilecektir. $ namesini almak isteyenl& her gün öğleden evvel komi yona müracaatları ve müzaji deye iştirâk edeceklerin de! minatlarile birlikte muayji satte komisyonda mevcut maları. (558) (3350) | metreye atarak, kadınlar dün re | n ağı - e. 2 LK yı m ye 40.11; Wajsovna (Lehistan), 36.94; müsüdil Şağikteği günü ir eğilesiş vw Gelen evrak geri verilmez — İ menk), Chambers (İngiltere); Mar | iş ehieri (Canada) Üçüncü seri: Groy (Avusturalya) | Pellisori (Italya), Thomas (Ameri- | 4000 metrelik bisiklet yarışların da Canadalı musabıklarla İtalyan korunu kırmıştır 110 metre maniali seçme müsabakası Kazanan: Alman Velscher 200 metre düz. Birinci seri seçme müsabakası Tasnif; Borsehmeyer (Almanya) Üçüncü seri | Müddeti geçen nüshalar 10 ku- Ü musabıkları arasındaki musabakada Takayoshi, Engelhort. Her üçü de ruştur, Gazete ve matbanya sit işler için müdiriyete müracaat edilir. Gazetemiz ilanların mes'u- liyetini kabul etmer. BUGÜNKU HAVA Yeşilköy askeri rasat merke- zinden verilen malümata göre bagün hava az bulutlu ve sima Ji İstikametlerden mutedil kuy vette rüzgrlı olarak esecektir. 3/8/932 tarihinde hava taz» yiki 760 milimetre en fazla s- caklık 31 en az sıcaklık 16 san tigrat kaydedilmiştir. * OLİMPİYAT Müsabakalar | Devam ediyor | Diskte kadınlar 40 m. 76 attılar ! LOS ANGELES, 2.A.A — 3000 m. arızalı koşu. Tasnif: Evenson (ingiltere), Pritehard (Amerika), Soivnen (Fenlandiya), Koşuculardan ilk üçü seçilmiştir. 3000 a inanki çu, ikinci seri: | Tsohollo Fenlandiya), Maccusky (A | merika), Davson (Amerika). Çekiç atma: (Finlade sonra gelenler): Parhola, 52 metre | 26 santimetre, Zarzmbo, 50 m. 33 | santimetre, Skold, — 49 m. 24 santi. | metre, Tüy siklet güreşi: > Pinlajamaki | (Feninndiya), Rovland( Canada )yı, | Nemir (Amerika), Schack Danimar | ka) yr | birinciden | © Italyan'lar, 4 dakika 52 9/10 sani yelik yeni bir rekor tesis etmişler. dir. kinci musabaka İngiltere ile Ame rika arasnda yapılacaktır Güreş müsabakaları. Orta siklet ler, ikinci tur. Poilve (Fransa), Steckton (Canada) yi maglüp et miştir. (Stockton, # dakika 22 sani ye güreştikten sonra mağlâp olmuş tur.) Mümaileyh, bu güreşte rakibine fnik olduğunu pek açık bir surette | göstermiştir. Tüy sikletler. — Remir (Ameri ka), Rovland (Canada) yi B daki ku $ saniye mücadeleden sonra ye: ve attı. Bu maç çok heyecanlı ve gü reş çak şiddetli olmuştur. Güreş müsabakaları, Orta siklet ler. Tunyogi, sayi hesabiyle Hess'e galip addedilmiştir. Güreş müsabakaları, Tüy siklet ler. Fermahadis, Chasson'a galip gelmiştir. (Chasson, 8 dakika 24 sa niyede yere düşmüştür): Karlsson, sayı hesabiyle Hotta'va gelmiştir. (Hotta, tasfiyeye uğramıştır ) Taylor, Arellan'ya galip | gel miştir, (5 dakika, 45 sanive) Pihla iamaki, Sehaek'a galip gebniştir. (2 dakika, 20 saniye) Schack; tasfiye ye uğramışlır. Orta sikletler: Jobanssen, K. ye galip gelmiştir. (Kotani, 6 ka 14 saniyelik çetin bir güreşten sonra yenilmiştir) Sporla -alâkadar Güzel San'at'ar, Resim, birinci mükâfa Vali veç), Desen, birinci mükâfat: Blair (Amerika), Hâk birinci mükâfat ken (Amerika), Heykeltraslık, birinci mükâfat: Young Klu rine mükâfat: Hughes (İngiltere), Modelcilik, i mükâfat: Seacke, Baily ve Monsnot Güreş mü let yarım orta sik Famakadis (Yunanistan), Hatta | Mac Doneld (Canada) 13 dakika | (aponya) yı, Chasson (Fransa), A | 45 saniyede Zomberi (Macaristan)ı llans Meksika) yr mağl 44. | mağlüp etmistir. lerdir. 2 meğll emmiş- 1 Güreş meenhekmleri; İskrim: İtalya 6 e karşı 11 sayı | tikletler ile Amerikayı mağlüp etmiştir | Levo (Fenlandiya), Kohna'yu | Tolan'ın 100 metrelik koşu birin- | yenmiştir. (11 dakika, 42 saniye) cisi olduğu suretinde ittihaz olunan | | Fordcak, say : hesabiyle Lindb. | resmi karar, büyük bir hayret tevhit | lom'a galip gelmiştir. Lindblom tas. | etmiştir. Ekseriyet, Metenlfe'yi ge- | fiyeye uğramıştır. ; lip addediyordu. Hatta bizzat Tolan, | Yarım ağır sikletler. Mehringer| yarım orta İkinci tura kalmışlardır. 200 metre, düz, İkinci seri seçme müsabakasında | Valters (Cemubi Afrika), Tolan; | Fuller Zaman: 21 9/10 Bi re farkla kazanmıştır. İ Borehmeyers, 200 metrelik koşu Bun birinci seri seçmesinde bu me- safeyi 22 1/10, saniyede katetmiş ve İ Tekayeshi'yi bir metre geçmiştir. 800 metre, düz, Final: Hampson. 200 metre, düz. Üçüncü seri see me müsabakası Metcalfe, Black. Zama: 22/8/10| Metealfç rakibi olan Yeni Zelandalı Bleck'ı 30 santimetre geçmişi Dördüncü seri seçme müsabakası: | Crajina (Japonya), Hendrise (Al- | manya). Williams o (Canada). Za-| man: 22/2 Birinci 3.60 metre farkla | kezan- | İ maseter, İ Beşinci seri seçme müsabakası İ ts (Arjantin), Berger (Fele-| | meni). Simpson Zaman: 25 saniye. | ci 3,6 met Birinci, 3 metre farkla kazanmış. bir. | 110 metre manialı (Seçme mü: bakası) , Welscher, Siostedt, — Sutton. Za man; 14/8 Welscher, Siostedt 200 metre, (Altıncı seri seçme mü sabekası): Jonath, Luti, Elliott. Za- man: 21/9. | 200. (Yedinci seri seçme müsa bakası: Pearson (Camda). Joubert, Niski (danonya). Zaman : 22/3/10. Yeni bir cihan vekoru | Hampson tarafından kazanılmış © | 800 metrelik yarışm finalinde mümaileyh bu mesafeyi 1 dakika 49 8/10 saniyede katetmiştir. Bu, yeni bir dünya rekoru ve avni zamanda yeni bir Olempiyat rekoru teşkil et- tedir. İki hatalı hareketten Ed wards (Canada), altı yüzüncü met- rede o başa eçmeğe me. vaffak oldu. Beşinci olan Hampson, | dördüncü ve biraz sonra üçüncü ol- | mağa muvaffak oldu. re DİZ ! kiplerini geçmeğe ve kendisini p: yakından sıkıştıran — Canadalı Wil. | son'un elinden son bir sıçrayışla mu zafferiyeti kapmağa muvasalât anın ad muvaffak olmuştur 800 metrelik koşu finaline ait tas nit; Hampson ; Wilson; Edwards. 800 metre Finalinin kat'i tasnifi: Kabi tasnif: Hampson; Edwards; | | tra VARŞOVA, (1411 va.) — 19.30 Hardin, ancak 400 metrelik manin Ti koşunun ikinci serisini koşmuş ol- duğu halde, kendisinin dünya ve O- | lermpiyat rekorlarını kırmış olduğu ilân edilmiştir. Dokuz koşucu, se çilmiştir. 500 metrelik manialı koşunun Fi- nali yarın icra edilecektir. Tüy siklet güreş o müsabakası: Karlason İsveç), Taylor (İngiltere) | yi mağlüp etmiştir. Hafif siklet güreş müsabakası: | Maedonald (Canada), Kohno (Jn- | pon)u 5 | | | kendisini mağlüp addetmiş idi | (Amerika), Madison © (Canada) yı | Jeino | (Fenlandiya), Lindblem (lsveç) i; Vanberber (Amerika), Lopez (Meksika) yı mağlüp etmiş lerdir. Gi , rim: Fransa, Amerikayi 6 yenmiştir. Madison, tasfiyeye uğra- | Genung; Turnp; Hormbostel, Mar- | muştur. 3000 metrelik arızalı asri Penthat lon at yarışımda müsabıklar hedefe vasıl oldukları anda sırasiyle kayd ersohm (Almanya) 8,33 1/5 Rerlend (İn- giltere) 8,41, Bradr (Amerika) 850 3/5, Oxenstisrna (İsveç) 8,49 2/5, Duranthen | (Fransa) Pegnu (İtalya) 9,38, Somi » caristan) 13,53 3/5, Rhiju (Fele menk) 14,41 110 metre manialı. Beard (Ame- rika), Harper (İngiltere), (Almanya), zama rinci 3 metre farkla kazan Beard, kolaylıkla o kazanmıştır. Harpe, muvasalât kürde. Milliyet'in Edebi Romanı: 52 Ölüler yaşıyorlar mı? (Felsefi fantastigwe roman) Yazan: HÜSEYİN RAHMİ | larile teşekkürlerini — yolladı- İM Valideleri şöyle de bir söz ilâve etti: — Komşumuzla görüşmek yoruz fakat ilk ziyareti ken dilerinden beklediğimiz için te- reddütteyiz... Ve sonra ben odadan çıkar- ken hasta da henüz halsiz ifa- desil, — İnsaniyetli komşumuza bilhassa benim de minnettar- | lığımı söylemenizi | rica ede- rim.... dedi... Hanımefendi — Biz onları âlemle ihtilâttan çekinir esrar- hı bir aile olarak biliyoruz... Vakıa ilk ziyaretin tarafımız- dan yapılması kaidedendir ar- ma kabul olunmakta mütered- dit bulunduğumuz bir (kapıyı asıl çalabilirdik?... Doktor; Şehamet Hanımın minnettarlığını anlatırken, Or- hanla Turbanın yüzlerinden u- çan bir penbeliğe © dikkat et- mekten hali (o kalmadı. Henüz yüzünü görmedikleri bü güzel kızı gençliğin tebellür | ettir diği hayalât >yaldızları içinde kulaktan sevemezler miydi? Şe. hamet onlara görünmemek- le beraber kendisi pencereden bu iki kardeşi tetkik edebilir. di. Acaba ikisinden birini be- denmiş miydi? Kız onların, ve onlar kızm hakkında ne düşü- nüyorlardı? . Doktor, beylerin yüreklerin de dönen bu sırrı yüzlerinden kapmak © istedi. İki kardeşin gönüllerinde doğacak bu aşk- tan aralarında şiddetli bir re- kabet uyanırsa sükünet içinde yaşayan bu aile bir felâket bota İ tin, Pletzer. | 110 metre maniali. Dömi Final Tasnif: Keller, Burghley, Finlay. Keller, bu mesafeyi 14,8 de katet miştir. (Olempiyat rekoru). İ Keller ile Burghley, maniaları v. yana aşıyorlardı, Ancak Burghley, dokuzuncu maniayı devirmiştir. Umumi tasnif: Keller, Burghley, | Finlay, Sutton, Sjosted. Wegner, yarışı ikmal etmemi 110 metre manialı (Dömi Final), Tasnif: Sailing; Beard, 15 santi metre farkla; Welseher, 180 metre | farkla; Manikas, 60 santimetre fark la, ton, 60 imetre farkla Sailing, 110 metreyi 14/4/30 da katederek dünya rekoru ile musa sına tutulmuş olacaktı... Perili kız uğradığı yerlerde hep böy- le maceralar mı tutuşturuyor. du? Doktor evine dönmek üze- re salondakilere veda ederken | Dilâver elini yakalıyarak: | — Beyefendi samimi tebriki mi arzediyorum.. Biraz şaşalayan Muammer Feyzi Bey: | - Neden — dolayı ğum? — O perili sile nezdinden dayak yemeden (o döndüğünüz den dolayı | Hepsinin gülüşmeleri ara- J sında Talât Bey ilâve etti: — Periler yaramazlara da- yak atarlar... Uslu, ağır kimse. | lere dokunmazla: | Dilâver — Siftahı ben et- İtim. İkinci olarak ; tedibe şa- İ yan kim görülecek © merakta- Yk İ Orhan — Yine sen Dilâver, Yine sen... Senden o başka ii mizde onlarla zıtlaşan yok . Turban — Vurdukları yer- de gül biter... | Dilâver — çocu- görürsünüz.. Curcuna saatleri Fisischer (Almanya), 36.06; Heub 3348 5000 metre koşunun seçme müsa- | bakasız Hill (Amerika) 27 metre & İeride gelerek kazandı. Lehtinen (Fenlandiya), 2,70; Lindaren (İs- | veç), 1.80 metre; semen (Fenlandiya), 9 metre; Saitidan (Yeni Zelanda), 27 metre; Hillhonse (Avusturalya), Sean (A imerika), Bailey İngiltere), 7. Zaman: 14/56/6. Hepsi de Finale kaldık. LOS ANGELES, 2. A. A. —100 metrelik. Final (Kadınlar) (Tasni- fin mahadi): Bremen, Hisceek, Wilde, Dollinger | RADYO Bugünkü program ISTANBUL, — 18 - 19 grame- fon, 19,30 - 2030 konser (Vedin | Rıza hanım. Cennet hanım),20,30 - 21 gramofonla opera, 21 - 22 konser, Mildan Niyazi Bey, Fikri ye hanım, 22 - 22,40 orkestra. BÜKREŞ (394,2 m.) — 19,40 gramofon, 20 şarkı, opera parça | ları, 20,20 senfonik (o konser, 21 konferans, 21,15 konsere devam, BUDAPEŞTE (580,5 m.) 19 konferansı, 19,30 çingene mu kisi, 20,30 konferans, 21 orkestra konseri, 22,45 piyano, 23,30 caz- bant, çingene musikisi PARİS (1725 m.) —20 gra- möfon, 21 radyo tiyatrosu, 21,45 radyo konseri, 22,30 1830 - 1860 senesine kada> Fransada komik, 23,30 gramofon. PRAĞ (488.6 m.) 29,30 Alman İ radyo neşriyatı, 20 halk şarkıla- rı, 21,10 senfonik konser. ROMA, (41,2 m.) — 18,45 mu siki, 20,15 zirni müsahabe, © 21 gramofon, 21,30 kadın şüunu, 21, 45 konsür; 22,30 komedi, 23 kon- sere devam. TOULOUSE (385,1 m.) — 20 armonikle bir kaç parça, 20,45 dans musikisi, Zi Viyana orkestra | #i, 21,30 sesli ilimlerden birkaç parça, 21,45 senfonik | orkestra, 22 operet parçaları, 22,15 armo- nik, 22,45 büyük orkestra, 23 ope- ra komikten bir kaç parça, 23,15 askeri muzika, 25 keman 24,14 org, 24,30 büyük senfonik orkes. dans musikisi, 21 hafif mu dans musikisi, VİYANA, (517,2 m.) — 19;30 konferans, 20.50 havadiz, 21 ko- medi, 22,40 radyo jurmal, 22,55 dans musikisi > Bir tavzih «lata paket postahane röemurlarından Mazhar Beyin ağırceza mahkemesinde muha- keme edildiğini yazmıştık. Mez kür postahanede taahhüt me- muru olan Mazhar Bey bir isim yanlışlığına mahal kalmamak için keyfiyeti tavzih etmekte di hiddetli azgınlık geceleri, se siz akşamları var... m EE 'dn Dilâver büyük sırrın peşinde Aradan birkaç gün geçti... İ Komşu köşk savuşturduğu pa tırtıdan dinleniyor zannoluni ükünet içinde uyuyor Orhanla Turhan Ab- lesile muhabe reye vesile verecek bir vak'anm zuhurunu sabırsızlıkla bekle. yip duruyorlardı. Dilâverde O esrarengiz bir hal vardı. Her zamanki geve- ine rağmen ( söylemiyor, İki kardeşin önünden © manalı sırıtışlarla savuşup gidiyordu. Orhan — Dilâver o değişti dikkat ediyor musun? Turhan — Evet — Ruhların tokatından son ra oğlan tuhaflaştı.. Bir şey var amma söyle — Söyletmeye uğraşalım. Sordular . Sıkıştırdılar. Dilâver manalı & tebessümler. Ateş çıkıyor a- | den başka bir cevap vermedi. | teş... Sizi de okşadıkları vakit | Beyler bu merakta iken Çeşmi | büküşile: Fettan bir gün, onları gizlice Icin (Almanya), 34.64; Stella Valsch | İ Serez Meb'usu © Selâmi Zade Mer hum Hulüsi Beyin mahtumu Paris İ Ecole Central : mezunlarından Mü İ hendis Fahri Beyin nişanlanma me rasimi 1 Ağustos pazartesi günü ai- le ve bir çok zevatın buzurile Ayas Bursadaki kıtaat al 40,000 kilo pirinç kapalı zari sulü ile münakasaya konul tur, İhalesi 28-8-932 pazar nü saat 12,30 dadır. Talipli &r. İşbu birinci arttırmada (3000) | Biraya Zümbül oğlu Nikolaki efendi talip çıkmış olup bu kere en çok art bıranın üzerinde bırakılacaktır. İkin ci arttırma 27-8.932 cumartesi gü Paşada Park Otelinde icra kılınmış | Bü saat 14 ten 77 ye kadar icra edi. şartnameyi görmek üzere P «pera | tir. Tarafeyne sandetler temenni e- deriz. |! İ ET; İİ PENDİK te vapur. iskelesi İİ sanmda 64 numeroda halis koyun ve kuzu eti alınız. Baş- ka yerden de et alınız, mefanet ve emniyet ter Yapımz Türkiyede zirai ko- operatif haraketi | | Yeni neşriyat | | o Memleketin her tarafında İ kooperatif hareket ve faaliyeti gün geçtikçe inkişaf ediyor ve | Her sahada | kendini gösteren bu cereyanın müsbet ve faydalı neticelerini de görüyoruz. İsmail Hüsrev B. bilhassa bizdeki zirai kooperatiflerden İ bahis olarak “Türkiyede zir kooperatif harekâtı, unvanile İbir kitap neşretti. Muharrir bu İ kitabile okuyucularına koope- ratif denilen teeşkkül hakkında emar walümat verirken, bu | kuvvet buluyor. nevi teşekküllerde ön ay | muş olan başlıca meşahirin fi- İ kir ve müeyyedelerini, akide İ ve nazarilerini de izah ve teşrih etmektedir. İsmail Hüsrev B. bu kita- bında zirai koopertiflerden bah iktisadi ik ol- | lecektir. Şartnamesi 6-8 932 tarihin. | gün münakasaya iştirak tef İ nat akçelerile mezkür günde de divanhaneye talik edilecektir. | ! İ Müşteri olanlar yüzde | 10 teminat | İikesirde Askeri Satmalma misyonuna müracaatları ilân Hakları tapu v sicillerile öabt” olanlarin ipötekli »- | MAMUT. , , (631) (7 lacaklılar ve diğer alâkadaranın nil ekl irtifak hakkı sahiplerinin bu hakla- 3500 adet un çuvalı pazarlıl yi ve hususile faiz ve masarife | ça ilacaktır. Çuvalları “ gör | dnir olan iddiaların ilân tarihinden | steyenlerin fırka ambarına itibaren evrâkı müsbitelerile * bera- | pazarlığa iştirak edeceklerin ber hemen bildirmeleri lâzımdır. Ak | ihale günü olan 8-8-932 pi si taktirde hakları tapu sicillerile sa | tesi günü saat 14,30 da komü bit olmayanlar satış bedelinin pay- | yonumtza müracaatları. laşmasından hariç kalırlar. Gayri (635) (3828 Menkülün müşteriye ibalesinden iti i ve sair rüsum müşteri- akçası vereceklerdir. Altıncı kolordu ihtiyacı içi yirmi ton kok kömürü pazari İa alınacaktır, İhalesi 10.8-$ İ çarşamba günü saat . 14,30 | yapılacaktır. Şartnamesi: mak isteyenlerin her gün ve zarlığa iştirak edeceklerin vakti muayyeninde komisyon! muza müracaatları, (638) (3831 Istanbul asliye mahkemesi birin? hukuk dairesi ticaret kısmından: A şehir Bankasına borçlu Mercat Çukurhanda dayi zade Haci Must fa efendinin borcuna karşılık olar bermucibi mukavele alacaklı bank ya terhin eylediği (177) — balye Giğin borcun ödenmemesinden İayı açık arttırma (suretile satış! " karar verildiğinden o mezkür kıymetinin ehlivukuf marifetile tal ri 98-932 tarihine müsadif salı gö nü saat (10) da alacaklı > Akşef bankası ardiyelerinde ve satışın 11-8.-992 perşembe günü saat on te İstanbul ticaret | borsasında i€ kılmacağından alâkadar ve talip * baren veri ye sittir. Alâkadaranın icra ve iflâs | kanununun 119 uncu maddesine gö İ re tevfiki bareket etmeleri ve müş terilerinde yevm ve saatı mezkürde beşinci iera dairesinde hazır bulun- maları ilân olunur. Üsküdar İstanbol altımer icra me murluğundan: Bir deynin zımnında mahcuz ve paraya çevrii- mesine karar verilen oda takımı, bü fe, sandalya, masa vesnir &v eşyası 8-8-832 tari müsadif pazartesi | günü sant 14 ten 15 şe kadar Kadı- nizamiye temini köy Rasimpaşa mahallesi sokağında 12 No, lu hane önünden | ys satılacağı ilân İ çık artırma suretile Beyoğlu dördüncü sulh hukuk mahkemesinden: Terekesine mahke mece vaziyet olunan mütevefia — J, Herok efendiye ait olarak: Galate- İ sederken köy kit, mal ve iş üzerinden borç: lanma şekilerini, ziraat banka- İsinin bu yoldaki rehberliğini | İde izah etmekte, kredi koope | ratifler hakkında da malümat | vermektedir. Bu kitabın umumi bir alâka | celbedeceğine şüphe etmeyo- ruz. da Danup o hanımda 8 ve $ No.lu odalarda mevcut yazi masası, kol- tuk, ve saire ile beraber Fabrikaya mahsus muhtelif cinste beş adet su tulumbası mekteplere mahsus Pro jeksiyon aleti ve dokuma fabrikala: rma mahsus mekik, kopça ve smire açik artırma suretiyle: 13-8-932 en marlesi günü saat 17 de satılacak. | bır. Talip olanların mezkür gön ve | #aatta mahallinde hazır bulunmaları lanların mezkör O gün ve saatleri mahallerinde hazır bulunmaları il olunur. Kadıköy icra dairesinden: — Haf darpaşa mesule anbarında Seyit Öl mer efendiye mesarifi muhakeme tazminat ile beraber 3322 kuruş İf sına mahküm Ankara hafzı sihha da memur ve Kadıköyünde baha İ ve enddesinde 22 No. dn mölim # Kooperatif | Mecmuası Koopertaif mecmuasının 3 üncü numarası yeni bir şekilde çıktı, bütün karilerimize tavsi- ye ederiz. Muhit Ağustos sayısı nefis bir swrette çıkmıştır. Bu sayıda Halit Ziya ve Cenap Şehabettin, Müderris İsmail | Hakkı Beylerin ve daha bir çok ze alın yazıları vardı bir köşeye çekerek: | Velinimet © (zadelerim başıma gelenleri biliyor musu- nuz? Orhan — Hayrola kalfam... Çeşmi Fettan — Oğulcuğu- mu periler zaptetti... Turhan — Neden anladın? | Çeşmi Fettan — Gece yarı: si döşeğinden kalkıp gidiyor. Orhan — Nereye gidiyor?. Çeşmi Fettan — Arkasm- dan koştum amma gecenin zifi karanlığında nereye gittiğini | farkedemedim ki... Bahçede & nine boyuna dolaşmağa korku- İ yorum... Kulağımın dibinde ho roz öler gibi bir ses oldu.. He- İ men içeriye kaçtım.. | Kadının bu O dertleşmesin- dilerimden kaçan Dilâveri bir gün bahçede yakalayarak ara- larmda karmanyolaya aldılar.. Dört kolun çenberinde onu kıv randırarak soruyorlardı: — Söyle bakalım. Gece ya- İrıları sıcak döşeğinden kalkıp ta nereye gidiyorsun?.. Dilâver muhataplarının me raklarını arttıracak bir dudak o Hey kuzum hey... Her yi den merakları artan beyler ken | Dümen, ilân, olanar. İ ken ikametgâh ve memuriyeti me hul kaldığı anlaşılan Yusuf ağı fendi hakkında bermucibi talep ili | İstanbul ikinci icra memurluğun- | nen tebliğat icrasına karar verildi” İ dan: Bir barçtan dolayı mahcuz ve kn tasi paraya çevrilmesi mükarrer olan ma karna 7-8-932 tarihine müsadif pa- zar günü sant 16-17 de Kasımpaşa. da Gazi Hasanpaşa Mescit soka: ğmda 1 No, lu bakkal dükkân & hen veya yazı ile veyahut kanuf bir vekil ile 932-1038 No. İı dosyayi bildirilmesi yok ise mezkür borcuf icra masraf ve resmi tabsilile mef inde açık arttırma suretile satıla- | kür 10 günden sonra o kezelik İf) iğından İnlip olanların yevmü mez | gi »de tediye edilmesi aksi hak kür ve saatte mahallinde hazır bu- | de kanuni yollara girişileceği tebii hunacak memuruna müracaatları İ- ila? lân olumur. mekamma kaim olmak üzere İ olunur. derlerse buna hiç şaşmayınız«" İnsan icaba göre değişmi ında yaratılmıştı Orhan — Mademki boynu" na bu kapalı tenekeyi takarâf tılısımlanmışsın.. Onlarla araf düzelmiş demektir. Dilâver — Oldukça... . Orhan — Bize komşu hakkında bazr malümat mez misin? Dilâver — Söylememe saade olunanları... . Turhan — Demek ki artık çok'şeyler biliyorsun. Söylen İl cekler.. Söylenmiyecekler var. Dilâver — Orhan — Bizi kendine sıf” || daş etmeye onlardan çekiniyof sun... Dilâver tavrını tin gönlünde bir arslan ya- tekiz 3 Orhan — Be çocuk üçümüz de kalpleri, vicdanları, ruhları bir, üç kardeşiz... Biribirimiz- den gizli sırrımız olabilir mi? yer hep o esrarlı sırıtış- la: İnsanlık bali bu... Bazan olabilir a Turhan — Yediğin tokatın beş pençesi hâlâ suratından git medi. Gece dışarıda dolaşma” ya korkmuyor musun? Dilâver — Korkmuyorum... Artık bana bir şey yapamaz- jar... . Orhan — Niçin? Dilâver — Tılısımlandım.. Turhan — Tuhaf şey... Dilâver göğsünden boynu- na kaytanla asılı müselles bir teneke mıska çıkarıp göstere rek: — Hiç tuhaf değil. Bakı- Orhan — Ulan sen rahman dan yılmaz, şeytandan © kork- maz septik bir çocuktun.. Na. sıl değiştin böyle birden bire?. Dilâver — Lüzum üzerine her şey olur beyim... Sabri ho- ca Kudüste haham başr oldu w ciddileştir” — İcabı hal... Turhan — Komşu köşktf gürültüler © kesildi. Ruhlari* sulh mu aktolundu? Dilâver — Bu kadarmı söf | liyebilirim, Sulh değil mütarf ke.... Şimdi dünyanın hiç tarafında” sulh yoktur... Akt lunanlar hep uzun vadeli müt* rekelerdir... nız.