4 Ağustos 1932 Tarihli Milliyet Gazetesi Sayfa 6

4 Ağustos 1932 tarihli Milliyet Gazetesi Sayfa 6

vu neşincı Mudut Tabur Kumandanlığından: On beşinci Hudut taburu efrat ve hayvanatınm 932 idaresi için aşağıda mikdar ve müfredatı yazılı erzakı mütenevvia 2i ağustos 932 tarihine müsadif pazar günü mevkii münakasaya vazedilmiştir. Taliplerin bu baptaki şeraiti anlamak üzere tabu- ilân olunur. (3663) Kile Kapalı zarf Çatalca Ziraat Bankasından: (Karar No. 119) Yunan tabasına ait olup gayrimübadil bonoları mukabilinde satılacak olan Silivri kazasında iskele mevkinde kâin 14,695 lira bedeli muhammineli (Un fabrika) 41 30-7.932 tarihinden itibaren kapalı zarf usulile ve 21 gün müd detle müzayedeye vazedilmiş olup bedeli haddi lâyik görüldüğü takdirde 20 ağustor 832 tarihine müsadif cumartesi günü saat 16 buçukta ihalei kat'iyesi icra kılmacağından şeraiti anlamak ve pey sürmek üzere 9ç yedi buçuk kuruş pey akçelerini möstashiben Silivri malmüdürlüğünde müteşekkil satış komisyonuna müracaat eylemeleri ilân olunur. (3631) Galatada Abdullah Efendi lokantasından ca senelerdenberi muhterem müşterilerimden gördüğüm rağbete bi Bugünden itibaren (TENEZZÜHE) gidecek halkımıza Mahza bir kolaylık olmak emelile, atide yazılı Soğuk Yemeklerin Lokantamızda Her daim hazır bulundurulacağı arz ve ilân olunur. Semiz tavuk bütün & Kuruş 100 | Zeytin yağlı patlıcan dolması Kş.20 piliç ,, 50 | Tereyağlı nefis börekler » 15 İstanbul Viliyeti Defterdarlığından: 24251 lira bedeli sabıklı ve 18000 lira bedeli muhammini olan Manyas gölünün 1 Kânunusani 932 tarihinden 1934 senesi Ağustos nihayetine kadar balık avlamak hakkile av vergisi saz ve kamışı 4 Ağustos 932 perşembe günü saat 15 te ihale edilmek Üzere 12 Temmuz 932 tarihinde aleni müzayedeye çıkarıldığın- dan taliplerin Maliyede müteşekkil komisyona ve daha ziyade malümat almak isteyenlerin av vergileri memurluğuna mi.caca- at eylemeleri ilân olunur. (3496) Haydarpaşa Emrazı Sariye ve İstilâiye Hastanesinden: Müessesemiz için bir sene zarfında lüzumu olan sadeyağı hakkında 21 temmuz 932 tarihinde icra kılan aleni münakasa neticesinde verilen fiat gali görüldüğünden münakasanm bir hafta tehirile tekrar münakasasına karar verilmiş olduğundan yevmi münkasa 6 ağustos 332 tarihine müsadif cumartesi ola- rak tensip edildiğinden taliplerin şeraiti sabıka dairesinde yev- ini mezkürda saat (14) te İtsanbul Limanı Sahil Sıhhiye mer- kezinde müteşekkil ihale komisyonuna müracaatları ilân olu- ur, (3735) İstanbul Gümrük Muhafaza Başmüdürlüğünden: "Altı Açıkdeniz motörlerine yaptırılacak tente, bezi idareden verilmek şartile yalnız imaliyesi pazarlığa vazedilmişi Yevmü ihale 7 Ağustos 932 pazar günü saat 14 te icra edi- İeceğinden isteklilerin yüzde 7,5 teminatlarile müdiriyette bu- lunmaları, (3788) Açık arttırma ile satış ilânı Mersin Ziraat Bankasından: Cinsi Emlâk Maliye de Muham No. vir K. LiramenK, Mamhudiye Zafer caddesi Dükkân 5 1.050 7 1.750 9 1.650 n" 1.550 3 2.100 yzemini$ .800 1.050 350 .700 » » » 29 1.000 .350 1 — Yukarıda evsafı yazılı emvalin üçte bir hissesi yirmi bir temmuz 932 tarihinden itibaren açık arttırma ve peşin para ile müzayedeye çıkarılmıştır. Haziran 928 tarihli talimatname- deki eşkâle göre hak sahiplerine verilmiş olan gayrimübadil bo- noları da nakit makamında kabul olunur. 2 — Mezkür emlâkin ihalesi on bir ağustos 932 perşembe günü saat onda Mersin Ziraat Bankası binasında müteşekkil he- yet huzurunda yapılacaktır. Taliplerin muayyen vakitte müza- yede mahallinde hazır bulunarak heyete müracaat etmeleri lâ- zamdır. z 3 — Müzayedeye iştirak için muhammen kıymetin yüzde yedi buçuğu nisbetinde teminat akçesini müzayede saatinden evvel Banka veznesine yatırılıp teminat makbuzu alınmış olması icap eder. 4 — Satış ve müzayede şeraitini anlamak ve daha ziyade tafsilât almak isteyenler Bankada Yunan emvali servisine mü- racaat edebilirler. Sıra (o Mahallesi (o Mevkii No. 74 75 76 77 talip olanların | İHanımefendi,samimi hıfzıssıhhanız iç *LYSOL, kullanınız. Bütün dünya doktorlar; samimi tuvalet ve banyoları için muntazaman *LYSOL, müstahzarnın istimalini tavsiye OL, muzır mikropları imha, terlemenin mı, izale ve muhatiyi tahriş etmez. Iysol ç | MAROUE DEPOSEE Hamburg'ta SCHUELKE & MAYR A. G. tarafından imal olunmuştur. Umumi acentaları: İstanbul'da S. Jacoel mahdumları. Aşağı cins taklitlerinden sakınmalı ve unvanı - ticarimizl alâmeti bâmil olmıyan mümasil reddetmelidir. raüstahzarları Tarsus Ziraat | Bankasından: Emval Cinsi Mevkii Zira Dö. Vergi K. No, 002/30 sehmi 00 Tamamı 00 133 Hane arsası 135 , i 136 | 137 138 139 141 142 Caminur M 300 İnce hark M 2000 1500 ı 63,32 400 300 00 320 00 140 00 69/104#*kmi 133,17 00 300 00 860 0 200 00 100 » » 700 Şamlı M 2000 Zorbazhak M » Arsa » | Tarla 10 32 2000 00 SURASKİ İngiliz Kumaş Ticarethanesi Yalnız 15 Ağustosa kadar Bilümum yazlık fantazi kumaşları üzerinde /'20 tenzilât PEİGNES - SCOTCHS - FRESCOS - maruf markalar mamulâtı vesaire. DİKKAT: Bu münasebetle ve mahza muhterem müşterilerini memnun etmek emelile hakiki İngiliz kumaşları hakkında vaki olacak muhik bir şikâ- yet üzerine değiştirmek veya tamamen geri almak suretile hakiki bir teminat teklif ve takdim eyler. > I — Yukarıda evsafı yazılı gayrimübadil malları 18 Tem- | muz 932 pazartesi tarihinden itibaren 20 gün müddetle ve aleni müzayede suretile satılığa çıkarılmıştır. 8/8/932 pazartesi gü apılacaktır. 3 tirak edebilmek için ihale saatinden ev- olunacak emvalin muhammen kıymeti- nin yüzde yedi buçuğu nisbetinde teminat akçesi verilecektir. 3 — Bedeli ihale günü ve ihaleyi müteakıp peşinen ve tama men tesviye olunur. 4 — Ellerinde Haziran 928 tarihli göre eshabına verilen gayrimübadil bonosu olanlar bonolarını be- deli ihaleye mahsup ettirebilirler. Şu kadar ki yüz liradan dün İ küsurat nakden tesviye olunur. 5 — Mezkür emval ile satış şeraitinin teferrüatı hakkında daha ziyade malümat almak isteyenler her gün öğleden sonra İ Tarsus Ziraat Bankası gayrimübadil işleri memurluğuna müra- caat ederler nü saat on beşte ihalesi | 2 — Müzayedeye | vel müzayedesine işti Sıhhat ve içtimai Muavenet vekâletinden: Bu sene İstanbulda Fen Fakültesinin (F.K.T.) sınıfına de. İ vam etmek üzere leyli Tıp talebe yurduna tam devreli lise ve tahsil itibarile buna muadil musaddak resmi mekteplerden en iyi ve iyi derecede mezun olanlar alınacaktır. Talebenin yemesi, yat ması ve üstü başı Yurtça temin olunur, Ve ayrıca şehri muayyen mikdarda muaveneti nakdiyede bulunulür. Kayıt ve kabul sureti! * ve şartları şunlardır: 1 — Talipler el yazılarile muharrer ve muvazzah adreslerini havi aşağıda beyan edilen evrak ve vesaika raptederek nihayet 1 Teşrinievvel 1932 tarihine kadar doğrudan doğruya Sıhhat ve İçtimai Muavenet vekâletine göndereceklerdir. A: hüviyet cüzdanı, B: Tam devreli liseden mezun olduklarını mübeyyin mek- tep şahadetnamesi veya tasdikli sureti, C: Tahsil etmiş oldukları müesseselerden alınmış hal ve hareketlerinin mazbut ve kusursuz bir derecede bulunduğunu İ müş'ir hüsnühal varakası. B: Mütehassısları tam hastahane heyetinden istihsal edil miş nümunesine muvafık ve muşaddak resimli bir kıt'a sıhhat ra poru (Bu rapor hastahane baştabipliklerinin mühürile mühürlü ve mazruf olarak talipler tarafından diğer evrakile birlikte gön- derilecektir.) Bu hastahaneler Ankara, Sivas, Erzurum, Diyar. bekir nümune hastahaneleri, İstanbul çocuk hastahan Bursa, Konya, Adana, Samsun memleket hastahanelerinden iba- rettir, Buralarda muayene olunmak için bu hastahanelerin men. sup oldukları valiliklerin Sıhhat ve İçtimai Muavenet Müdürlük lerine telipler tarafından bizzat müracaat olunacaktır. E: Sureti aşağıda münderiç Noterlikçe musaddak velileri tarafından ve velisi bulunmayanların kendileri tarafından veril- miş bir kıt'a taahhüt senedi, F: 4,50x 6 eb'adında üç adet fotoğraf, 2 — Yaşları 22 yi geçkin olanlar ve tahsillerini ve ileride mecburi hizmetlerini ifaya mani bir hastalığı ve arızası bulunan- lar kabul edilmezler. 3 — Vekâlete gönderilecek olan mözkür evrak ve vesaikin alındığı ve kabul edilip edilmedikleri taliplerin gösterecekleri adrese on beş gün zarfında tebliğ olunacaktır. TAAHHÜTNAME SURETİ Leyli Tıp talebe yurduna kabul edilerek tıp tahsil edip her bir Tıp fakültesinden tabip olarak neş'et eylediğinde (ey- imde) 9-6-1932 tarih ve 2000 No. lu kanun mucibince mez- kür Yurtta < geçirdiği (Geçirdiğim) zamanın iki. sülüsü kadar bir müddetle Sıhhat ve içtimai muavenet vekâletinin tayin ey. liyeceği mahalde ifasına mecbur olduğu (Olduğum) hizmeti ka bul etmediği (Etmediğim) veya kabul edipte müddeti muayye- nesini bitirmeden terkeylediği - (Eylediğim) takdirde kendisi (Kendim) için sarfedilen paranın iki mislini ödemeğe ve Tıp İ tahsilini terkettiği (Ettiğim) veya sıhhi sebepler haricinde Fa- külteden daimi olarak çıkarıldığı (Çıkarıldığım) ve mezkür yurt ta bir seneden az bir müddet kalarak yurdu terkeylediği (Eyle- İ diğim) takdirde keza kendisi (Kendim) için sarfolunan parayı ödemeği müteahhit zamin ve mütekeffil olduğumu natık işbu senedim tanzim ve müşarünileyh Vekâlete tevdi ve ita kılmdı. z (R1ER) talimatname ahkâmina | Türkiye cümhuriyeti tebaasından bulunduğunu natık İ ANADOLU 4 Üncü Vakıf Han İstanbul Türk Sigorta Şirketi Ihtiyat ve Sermayesi: (1 .000.000) Türk Lirasıdır. Nama muharrer hisse senetlerinin (* 60) Türkler elindedir. Türkiye İş Bankası tarafından teşkil olunmuştur. İdare meclisi ve müdürler heyeti ve memurları kâmilen Türklerden mürekkep yegâne Türk Sigorta Şirketidir. Türkiyenin her tarafında (200) ü geçen acentalarının hepsi Türktür. Türkiyenin en mühim müesseselerinin ve bankalarının sigortalarını icra etmektedir. Yangın, Hayat, Nakliye, Kaza, Otomobil sigortalarını en iyi şeraitle yapar. Hasar vukuunda zararları si ür'at ve kolaylıkla öder. Telgrafı İMTİYAZ - Telefon: İst. 20531 At Koşuları - 5 Ağustos saat on beşte Veli Efendide Hususi trenler, otobüsler tertip edilmiştir. Bahsi müşterek, çifte bahis büfe vardır. BESLER İİ Çikolata ve Bisküvi fabrikası Yerli Mallar Sergisine iştirak etmiştir. İstihsalâtımızın en son ve mükemmel nümunelerini burada göreceksiniz. Sergi münasebetile toptan fiatına perakende satışlar yapılmaktadır. BESLER pavyonunda bir dakika tevekkuf ediniz. Evkaf müdiriyeti ilânları Gün , Perşembe Cumartesi Pazar Pazartesi |Salı İ Çarşamba | Tarihi 4 Ağustos 932 6 Ağustos 92 7 Ağustos 932 8 Ağustos 932 9 Ağustos 10 Ağustos 932 102-130 11 Ağustos 932 Perşembe 13114 13 Ağustos 932 Cumartesi Hademel hayratm Temmuz 932 vazifeleri yukarıda yazılı | günlerde hizalarındaki numaralara göre tesviye edilecektir. Üs- küdar şubesinden vazife alanların mezkür şubeye müracaatları. | (3811) | No M8 16.31 3247 48-64 65-80 81-101 Haydarpaşa Emrazı İstilâiye Hastanesi Baştabipliğinden: Müessesemiz için (138) kalem Eczayi tıbbiye aleni müna Kasa suretile satın almacaktır. Taliplerin münakasaya sit şartname ile eczayi tıbbiye liste- sini almak üzere her gün Hastane İdare memurluğuna müracaat | eylemeleri. Münakasa günü 15 Ağustos 932 tarihine müsadif | pazartesi olarak tesbit edildiğinden münakasaya gireceklerin | mezkür günde saat (14) te Galatada Karamustafa Paşa sokağın- Kat'iyyen Daha Elverişli ŞERAİTE Nail olamazsınız.. Beyoğlunda BAKER HAYDEN Mağazalarındaki Mevsim Sonu EŞYAİ Mütebakiye ve Fırsatlarının İlk günlerinden İstifade ve mübayaatı- nızı tacil ediniz. Mobilya ve Halı dairelerimizi zi- yaret ediniz. Sizi fevkalâde alâka- dar edecektir. da İstanbul limanı sahil sıhhiy merkezinde müteşekki! ihale ko. | misvonuna miisarantlamı ilâm -1-—