7 Ağustos 1932 Tarihli Milliyet Gazetesi Sayfa 6

7 Ağustos 1932 tarihli Milliyet Gazetesi Sayfa 6

|. | İ i i r i | Muhabir mektubu | Hayrebolu'da ticaret - hayatı niçin durgun? — Peynirin bu en meşhur yerine satılık peynir gene İstanbuldan mı gidiyor? Hayreboludan bir manzara HAYREBOLU: Hayrebolu İsminin (Ayeropoli) kelime- sinden müştak olduğu rivayet edilmektedir. Bunun da manası rüzgârlı şehir demektir. KAYMAKAM EMİN BEY Bura kaymakamı Emin Bey alışkanlığı ve ciddi harekâtile kendisini umum ahaliye sevdir iniş muktedir bir idare âmir dir. Daima köylülerle temas e- iler, onların dertlerine çare bu- İur ve herkesi bu suretle ken- İlisinden memnun eden. Çerkes Müsellem köyüne pancar zeriya İma müsaade alması ve ora mektebinin beş sınıfa iblâğına Muvaffak olması köy ahalisi- min minnet ve şükranını celbey İediğinden köyün ileri gelenle. ri kaymakama minnettar olduk larmı bana söylediler. Fakat he yazık ki henüz buraya gele- İ dört ay kadar olduğu ve ken disinden pek çok hizmetler bek | lendiği bir zamanda M. Kemal aya tahvil edildiği haberi kelmiştir, Bu havadisi duyun- ca halk meyus olmuştur. NELER VAR NELER YOK? Kazanın umum nüfusu (24) bin ve merkezinki (4000) dir. İki nahiyesi 52 köyü, 18 kahve ve 3 meyhanesi vardır. Otel ve lokanta gibi şeyler yoktur. Mev cut aşçılar da bir şeye yaramaz hamamı da battaldır. Kışa doğ çu tamir edilip açılacakmış! İki gazoz imalâthanesile bi fabrikası da mevcuttur. ASAYİŞ VE AHLAK Asayiş iyidir! Kız kaçırmak, bazan darp ve tahkir, senede de bir iki katil vak'ası olmak tödır. Ahlâk meselesine gelin. Ke: Umum halkta çok şayanı takdir bir nezahet © vardır. Memurlar (o arasında Omü Kemmel Obir ahenk vardır Kasaba ve köy halkının ek; yisini muhacır ve mübadiller teşkil etmektedirler. o Halikan âşiretinden 32 hane birer köye Yerleştirilmişlerdir. Bunlar ça İssmayorlar sırt üstü yatıp köy- Yüler bizi beslesin fikrindedir- İer! Bir takımı da koyun sahi. bidirler. Arazi ile iştigali sev- miyorlar! Havadan geçinmenin yolunu aramaktadırlar. MADEN KÖMÜRÜ Çerkes Müsellem köyünde Yusuf Efendmin bahçesinde kömür madenine benzer bir madde çıkmıştır ve ateşte yan- © makta ve mavimtırak çıkarmaktadır. Mütehassısına Baktırıp ne olduğu anlaşılırsa İ burada mahrukat buhranı iza- Te edilmiş olurdu. Yusuf Efen- di bunu yapacak kudrette oldu (Oğundan eğer ki | işletmiş olsa £ bem kendi ve hem de kaza hal. (ku bundan müstefit olabilirler. MAHSULATI Burası bir ziraat memleke- | tidir. Külliyetli kuşotu asıl bu- tadan çıkar ve Hamburgla A- « merika ve Almanyaya sevkolu bur, Trakyada bil ç rebolu kuşotu zeriyatile meş- hurdur. Burası dur ve 15 mandıra vi Hay- | ii beyaz peynirle de | dır. Yalnız soğuk hava depo- ları olmadığından doğruca İs- | tanbula gönderilir ve tekruz b İ raya gelip pahalı #atılır! Bura. | dan mühim mikdarda yumurta, | tavuk, kuzu, koyun yapağı da- İ hi ihraç olunur. Kurü ot ihra- | catı da çok fazladır. İİ GEKİN VAZİYETİ İ Basene kış mabeulâtı iyi ise İde yazlık mahsulât yağmursuz İluktan biraz endişelidir. Bu yaz İher tarafa yağmur yağdığı İ halde Hayrebolu ve Zürram ve her miştir. Bundan dolayı ağzını biçak açmıyor kes gözlerini göklere doğru dik | imiş bakıyor! İKTISADI VAZİYET Burada alış veriş mahsulâ.- | ta münhasırdır. Bunlar da son. bahara doğru olur. Köylülerin İbir kısmı mülkiye iktizası olarak Uzunköprüye, Burgaz na daha yakın taksimatı Bu- na binaen burada ticaret hayatı uyanamamaktadır. Köylüler Ziraat Bankasma borçludur. lar. Kesafeti nüfus yoktur. Mu | hacir i ahalisi oralara gidiyorlar. ıma ihtiyaç vardır. Musevi vatandaşlardan burada |bir fert barınamamıştır!. i YARDIM SANDIKLARI Vali Fahrettin Beyin asa- İrından olan yardım sandıkları İ teşkilâtı 30 köyde tatbik olun- | mağa başlanmış ise de köylü- İlerde şu mevsimlerde para ol. ) maması yüzünden güç hal ile l ancak üç kısrak tir, İ OKARA GÜNLERDE Hayreboluda vatanın muz- lim ve bahtsız günlerinde çalı- şanları tahkik eyledim. Bunlar Şerif Beyle Çekeli merhum Hüseyin, mer hum İmdat ve Mehmet Necip Efendilerin hizmetleri geçmiş- tir. almabilmiş- meyanında Hacı VARİDAT Maliyenin varidatı 100.000 iyadır. Merkeze 20.000 lira ir. | Tahsilât Borçtan bir salât yapılmaktadır. vasati İp 84 tür. | kaç mütemerrit Maaşlar muntazaman verilmek | tedir. Hususi muhasebenin va. | ridatı ise 60.000 liradır. Dispan iserin idaresi yolların tamiratı yapıldıktan ve muallimlerin ma aşları verildikten sonra 24.000 lira da merkeze gönderilmek- İ tedir. MAARİF İ Umum kazada 26 mektep, 37 muallim ve 1375 talebe var- dır. Merkezde biri tam diğeri nakıs teşkilâtle iki mektep ve bunlarda 267 talebe mevcuttur. İ Millet dersanelerinde (şimdiye kadar 1240 kişi okutturulmuş- tar. Ragıp KEMAL Lülebur- | gaz taraflarnın katresi düşme- | , Alpullu ve Tekirdağı- | olduklarından | mevkuftur. | B Halkevinin İ Programı (Başı ahitede) si şimdiden Halkevindeki tem ler için amatör san'atkâr hazırla» mak üzere mektep tarzında bir kadro ile hemen çalışmağa baş lamiştar.. Müze ve sergi şubesi de bu per- şembe teşkil edilecek ve bu ay sonunda Zafer bayramı münase- betile ilk sergiyi açacaktır. Bu ser meyil girl mağ gi için hazırlıklar yapılmaktadır. | İçtimai yardım İçtimai yardım şubesinin fayda- | lı bazı tasavvurları vardır. İçti- | mai yardıma daima mevki ayırmaktayız. Bir taraftan ihtiyaç içinde bulunan halka müs tacelen yapılması elzem olan yar İ dımları düşünürken bir taraftan da halka ihtiyaca düşmeden bi- rer suretle yardım etmeği bir ya- ye olarak biliyoruz. Bilhassa bu ikinci noktaya çok ehemmiyet ve- riyoruz. Çalışma çağma gelmiş, | fakat hayatla takip edeceği salim bir yolu henüz kestirememiş yenç lere iş bulmak çok üzerinde dandır. İçtimai nun İçin tahsillerini her hangi bir | surette bitirememiş veyahut her | hangi bir şekilde kimsesiz ve ha- | genç kızlar için bir | dun müessesesi aç | mağı düşünmektedir. Aşhaneler açılacak Bazı müstacel ihtiyaçlara ce- vap vermek üzere bazı fakir semtlerde aşhaneler açmak ta ta- savvurlarımız arasındadır. İçtimai yardım şubesine bütçe- nin müsaadesi nispetinde azami para tefrik edilmiştir. Fakat iti- raf etmek İâzrmdır ki, bu para | içtimaf yardım şubesine teveccüh | eden vazifeleri yapmağa, tasay- vurları fiil sahasına gecirmeğe as- | la kâfi gelmiyecektir. Halkevinin bu seneki bütçesi tamamen bu şu- | beye tefrik edilse gene azu edil- diği kadar büyük neticeler almak mevzuu bahsolamaz Fakat içtimai yardım işini ber- | kes ve en başta Halk fırkası, İ3- tanbul vilâyeti ve hattâ efkârı u- mumiye birinci derecede mühim telâkki ettiği için Halkevinin bu İ sahadaki faaliyeti inkişaf ettikç: bu büyük bir | | | | İ onların yeni yardımlarla İ tahviye edeceklerini ümit Jruz. Güzel san'atlar tar şubesinin bu tat sergisinin Galatasaray malimdur. e Böyle bir | serginin ve daha geniş mikyasta bir güzel san'at sergisinin Anka- rada da açılması için bir tasavvur ve teşebbüs vardır. Bu serginin Ankarda faaliyetin daha ziyade takâsüf etti mevsimde yani büyük M. Meclisinin açılmasından sonra küşadı daha ziyade müna- sip görülmektedir. Bu hususta An- kara Halkevi de müzakeratını vaadetmiştir. Halk dershaneleri Ehemmiyet verilen işlerden bi- ri de halk dershaneleri ve kurslar şubesinin açacağı derslerdir. Şim- diden hazırlıklar yapılacak ve ta- İ il ayları geçer geçmez bir taraf- tan ecnebi Jisanları tedrisine ve bir taraftan da iş hayatımda bu- Junanların işlerine daha salim ve İ kazançlı bir şekilde devamları i- İ çin onlara yardım edecek mali gösterilecek: Güzel san' İ mat veren dersler | tire” | İ Almanya - Belçika hududunda bir | hâdise BRÜKSEL, 6. A.A. İkadar Belçikalı knçakçınm Almam gümrüklerine tecavüz etmiş old İri suretinde anlatılan vak'a haki Dün 300 Perşembe günü, bir tak vahları, Belçiks topra; | bunan meşhur Moresnat tepesine git | dir. Beraberlerinde yiyecekle e bulunuyordu Avdet ederken beraberlerine i İmal biraz fazla miktarda öteberi al- | almış olan | mışlardır. Yeni talimat alman gümrük memurları mutadın dan fazla sertlik | göstermişler ve seyyahlar, aramışlardır. Memurlar, 300 seyyahtan 200 kilodan fazla emta müsadere etmişlerdir. Seyyah | lardan bazılar: kontroldan kaçmak istemiş olduklarından bir iki el ateş edilmişlerdir. Seyyahlardan bazıları kontroldan kaçmak istemiş oldukla- rından bir iki el ateş edilmişse de İ kimse yaralanmamıştır. Bir İngiliz vapuru karaya öturdu LONDRA, 6 A.A. — 314 yol cu ile Weymouth'dan Jersey'ye gitmekte elan St. Patrick vapuru sis yüzünden Corbiere burnunda kayaya bindirmişti Ambarlardan birisi sularla dol- muştur. Diğer bir vapur yolcuları almış ve St. Patrick vapurunu ye- değe alarak t Helier'iye doğ- ru çekmeğe başlamıştır. İ vesile & İ Hunacak olan kraliçenin İ lerinden Türk | | | Keriman H. Pariste üc gün | kalacak.. (Baş da bu akşam bütün güzeller top- | lanacak, ve gece, yapılacak şen- liklerde hazır bulunarak binler- | ce kişinin arasından bir geçit res | İ mi acaklardır. Kraliçenin teşekkür telgrafları DOVİL, 6 (Hususi) — Keri-| man Halis hanımın — Belçikadan| ayrılışı, çok samimi tezahürata | etmişt Doğruca . (Devil) e hareket | eden dünya güzeli Türk kızı, ken dirine gösterilen misafirperverlik ve alâkadan dolayı muhtelif Bel çika şehirleri belediye reislerine teşekkür telgrafı göndermiştir Keriman Halis hanım, Fransa seyahatini otomobille yapmakta- dır. Yarın (buğün) Dovil'de bu refine İ büyük gazinoda muhteşem bi: yafet verilecektir. 1 imei sahifede) n Fra bir- üzelini mak için buraya heyetler gelmi tir. Devil, şimdiden yüzlerce sey- yah kafileleri ile dolmuş, oteller- de oturacak yer kalmamıştır. Bu gece güzellerin şerefine her raf donanacaktır. Keriman Halis hanım Dovil'de iki günden fazla kalmayarak Pa rise geçecektir. Kraliçenin Pariste © azami üç gün kadar kalacağı ve Paris'ten trenle İstanbula döneceği anlaşıl- maktadır. Yüz bin franklık mücevher Keriman Halis hanım, İstan- bulda büyük merasimle karşıla” nacaktır. Kraliçeye, bazı müesse seler, zarif hediyeler hazırlamış- lardır. Güzelimizi Edirne dan istikbal edenler de cağı söyleniyor. Güzellik kraliçesine hediye ©- dilen elmas plâkın yüz bin frank kıymetinde olduğunu Belçika ga- zeteleri yazmaktadır. Keriman Hanımın cet Dünya güzellik © krı İ intihap edilen Keriman nıma İstanbul valisi ve belediye reisi Muhittin. Bey, bir telgraf çe- kerek, kendisini şehir o namına hududun- bulun Keriman Halis hanımdan dün şu cevabi telgraf gelmişti İstanbul Valisi Muhi Efendim, iâyık olmadığım bir tesa. düften dolayı vaki iltifatmıza arzı teşekkür ederim. o Memleketim İ- çin elimden geldiği kadar çalışı- yorum. Ellerinizden öperim ef. Keriman.Halis Belçika gazeteleri ne diyor Türkiye Güzellik Kraliçesi Ke- | riman Halis Hanımın Dünya Gü. | zeli intihabı Belçika'da da büyük alâka uyandırmıştır. Belçika matbuatı Türk güzeli zaferi etrafmda (havadis ve mütalealara sütunlar tahsis etti- ler. Le Matin d'Anveris'teki yazı Le Matin d'Anvers gazetesi bir nüshasında diyor ki 'akriben otuz milletin güzel- lerinin iştirak © etmekte olduğu dünya güzellik müsabakası Belçi- ka'nm en güzel ve sihirli mıntaka larında bütün şaşaası, bütün za- rafet ve güzelliği ile lâtif bir gül demeti gibi inkişaf ettikten sonra bugün Spa kasabasmda merasimini icra etmiştir. Bu merasim, emsalsiz bir zarafet, hararetli bir muhit içinde cereyan etti, İ Cihan Kraliçeliğinin intihabım- | da azami dikkatler sarfedildi. Bu pun için her türlü tedbirler alın- mıştı. Hak ve adaletin tahakkuku | için bu derece itina gösterilmesi | nadiren vaki olmuş ballerdendir. Seçilecek güzelin diğerlerine bihakkın tefevvuk etmesi için bü- yük ve titiz bir dikkat ve itina gösterilmiştir. Jüri çok nazik bir vazife kar- | ysında bulunuyordu. Tam bir hak İ kaniyet ile hareket etmiş ve kat”- iyyen aldanmamış olmak için, gü- zelleri bir çok defa karşılaştırmış, her birinin diğerlerine tefevvükü ve rüçban sebeplerini tetkik eyle- | miştir. Jüri azası arasında, müza kere ve münakaşalar çok şiddetli olmuştur. Sant beşe doğru kat'i karar ve- İ rilmiş ve Türk güzeli cihan Kr İ gesi ilâncedilmiştir. Bu karar sü- rekli ve hararetli bir alkış tufanı ile karşılaşmıştır. İşte, böylece Pierre Loti'nin ta- ziz ettiği Aziyade'nin, uzak bir İ hemşiresi şanlı dünya güzellik ta- | cını kazanmıştır.” Neptune d'Anvers'e göre. | Neptune d'Anvers Spa'dan a- lunmış şa telgraf neşrediyor: Dünya Güzellik Kraliçesinin te- tevvüç merasimi, çok bütufkâr ve parlak bir havada hararetli bir | surette yapıldı. | Spa gazinasunda, bir güzellik haşmetpenahının — ilân merasimi, müthiş bir kalabalık huzurunda icra edildi. Gazino, senelik | | Güzeli İ ederek bize tecavüz güzel kızı Kerimana.. e oldun da . Keriman bizi mesrur ettin, — Doğar elbet te güze lik bu mübarek kandan — O temiz alnını şefkatle öpüp, koklayarak derim ben kızım öz candan! Hüseyin Rifat Seni tebrik de davetli ve meraklılarla hımcahınç dolmuştu Spa şehri bu münasebetle haki- ki bir bayram içinde çalkanıyor Her taraf, büyük şenlikler: milli bayramlarda © olduğu gibi bayraklarla donatılmıştır 28 güzel saat beşte, jüri den resmi t yapar gibi geçmiş tir. Bu geçitte hariçten kimse bu- lunmamıştır. Bundan son güzeller, hazırunun ka; karılmıştır Bir gün evvel | Şehremini M. Delz'in riyasetinde tertip edilen gala müsameresinde, bu güzel ve zarif alay birbir geçit rasmi yap- dır ki, | muşlardır. Müsamere cidden göz | kamaştırıcı bir şaşaa ile başlamış, ve büyük bir şenlik ve sevinç için de hitam bulmuştur. .Seyircil hakiki bir heyecan ve galeyan i- şinde hiç durmaksızın kralişeleri alkışlıyorlardı. Halkım, en ziyade alkışladıkla- rı güzeller şunlardır: Türk güze- hi, Alman gözeli, Yugoslâvya, İs- panya, Belçika ve Rusya güzelle- ri. Bugün saat altıda, 1932 cihan güzellik kraliçeliği mutantan bir surette ilân edildi. Türkiye güze Wi Keriman Halis Hanım Dünya Güzellik Kraliçesi seçilmişti, Keriman Halis Hanımla bizzat bir mülâkat yaplım. Suallerime $u cevabı verdi. “ Hayatımı ka! tirmek emelinde de tahsilime devam edeceğim. Dünya Güzeline mevut yüz bin frank kıymetindeki mücevher yyen değiş dece intihabı müteakip'derhal M. Mar- | guet tarafından Kraliçeye teslim edilmiştir. Türk güzeli gazinadan çıkar- ken sok ikta merakla bekliyen ka- lnbalık ve kesif bir kütle tarafın | dan şiddetli ve sürekli alkışları selâmlanmıştır. La Nation Belge gazetesi de 1 ağustor nüshasmdan şu par- gaları yazmıştır: Bugün, öğleden sonra, Türkiye güzeli, 1932 senesi Kraliçesi ilân edildi. Türk güzeli zorlu bir mücadeleden sonra bü- tün güzellere ve Alman güzeline karşı galebe çalarak güzellik ta- cini kazanmıştır. 1932 Dünya güzeli: beyzi çeh- resi, koyu gözleri, parlak © yağız saçları ile gözler kamaştırıyordu. Keriman Halis Hanım 18 yaşın dadır. İstanbul'da doğmuştur. İs- tanbul'da oturan ebeveyni ticaret le meşguldür. Türk. güzelinin en çok sevdiği sporlar yüzme ve tenistir. Keri- man Halis Hanım piyano çalmak tadır. Bu akşam 1932 senesi Dünya mzi ve alâmeti olan ku- Hanıma tak- dim etmi , kupayı, mütebessim bir çehre ile kabul et- ti. Almanya güzeli derhal koşa- rak, muzaffer rakibini kucakladı ve tebrik etti Bu akşam 1932 senesi cihan Gü zellik Kraliçesinin şerefine büyük bir ziyafet çekilmiştir. Türk güze li yarın refakatinde bütün güzel- lerden mürekkep zarif ve se bir alay olduğu halde Ostend' gidecektir.” Ayıp hangisi? Keriman Halis “Kraliçe,, intihap neticelenen müsabakayı eden refikimiz, bu başka gazeteler © bahsedince nsabfleşiyor. Evvelki © günkü nüshamızla bir muharririmizin Cihan liçeliği payı Ket Hanımm edilmesile idare iiseden İ Keriman Hanımm büyük va- Yidesile görüştükten sonra yaz- dığı bir yazı çıktı. Bu yazıda büyük validesinin ağzından Keriman hanımın © evleneceği yazılı idi. Refikimiz bunu ai. lenin harimine tecavüz telâkki ediyor. Muhlis Sabahattin Beyin tek. zibine rağmen, (o mubarririmiz | Ketiman hanımın büyük vali- desile görüşmüş ve bu hanım da gazetemizde kendisine at- fedilen sözleri söylemiştir. E- sasön “Kraliçe, de olsa, bi nım kızın evlenmesi kadar ta- Güzellik Kra- | Bulunan İ Müstehase (Başı | inci fede) larından büyük bir hüsnü kabul gördük. Türk © Darülfünununun iki hocası tarafmdan & dünyanın en büyük ilim biri olan Paris © müzeomuna mü- bim bir ilmi meselenin tetkiki için müracaat olunması ayrıca hususi bir alâka uyandırmıştır. Günlerce Müzeomun galerilerinde, yer altı hazinelerinde, ve kütüphanelerin de tetkikat ve tetebbuatla buluna | rak fosillerimizin hakiki cins ve nevilerin teşhisi için çalıştık. Kü- İ çük Çekmecede bulduğumuz fosil ler arasında başka yerlerdeki mec tipler bulunduğu tahakkuk etmiştir. Ez cümle bulduğumuz mastodon is keletinin büsbütün başka bir nev © ait olduğu ve diğer mecmualar- da bulunmiyan birçok hayvan is müesseselerinden İ mualarda mevcut olmiyan | kelet ve dişlerinin de Küçük Çek- | mece yataklarında mevcut olduğu tamamile anlaşılmıştır. Avrupalı ölimler bu tetkikatrmı büyük bir ehemmiyet atfederek bizi rik ettikleri gibi, Fran: cemiyeti azalığına da intihap ett ler. Bu tetkikatımızm neticeleri yakında gerek azası bulunduğu muz o “Sociğte göslegğişe de France” m bültenlerinde ve gerek fakültemizin mecmuasında mufassal olarak (o meşredeceğiz. Fen Fakültesi mecl kü içtimamda bu tetkikat ve ti barriyata ehemmiyetle devam ©- lunması için lâzım gelen tedbirle- rin alınmasına ittifakla karar ver miştir. Seyahatımızın başlangıcında Atinaya da uğrayarak beyneli lel büyük bir şöhreti olan ve Kü- çük Çekmece o mecmuasile ayni jeolojik yaşa malik olan Pikermi | ettik. Yunanlı profesörler ve bil- hassa Atina Darülfünunu emini ile jeoloji profesörü M. Kten, raflarından çok dostane hüsnü ka bul gördük Bu seyahat ilmi noktal nazar dan bizim için pek istifadeli oldu Ku gibi, Darülfünunumuzun ilmi taharriyatınin da Avruvaca tanm masma bir vesile teşkil ettiğinden dolayı ayrıca bir meserret hisset- mekteyiz.”" Hafriyata devam edilecek Bu mesele hakkında fen fakül tesi reisi Pr. Mustafa Hakkı B. de ize şunları söylemiştir Küçükçekmece civarında at ve taharriye devam ede- Burada bulunan | fosiller kadar hiç bir ırklar İ İ | mecmuası koleksiyonlarını tetkik İ dünyanın şimdiye yerinde bulunamıyan yeni İ meydana çıkarmıştır. Esasen bu fosillerin şimdiye ka- dar bulunan sahaları yer yüzünde İ çok mahduttur. İranda, Siyam a- dalarında, Yunanistanda o ve bir de bizde vardır. Küçükçekmece İ hafriyatında, hiç bir yerde görül. İ miyen ayrı ve bariz vasıflara tesa düf edilmiştir. Fakültemiz bu ilmi meseleye lâyik olduğu ehemmiye- rmiş ve üzerinde israra koyul Basralı zenginin nişanı bozuldu | den geçerek Karls- İbat'a gitmiş olan Basra'nın en İ zengin adamı Şempani Bey dün buraya avdet etmiş ve Tokatlı İ yana inmiştir. Şempani Bey buradan ge- çerken bir Türk kızı ile nişan- lanmış. Ve düğün hazırlıkları için Avrupaya gittiği yazılmış- tı. Bu nişan bozulmuştur. Bas- İra'lı zengin bir başka Türk kızı ile nişanlandıktan sonra evlen- İme merasimi için onunla birlik |te Basra'ya gitmek istemekte- dir, Bir polis memuru öldürüldü CALCUTA, 6 (A.A.) — Ge- çen hafta meçhul bir şahıs tara- fından ağır surette cerhedilmiş olan polis o memurlardan Ed- win Allisson, vefat etmişti —— Velland kanalının resmi küşadı TORENTO, 6 OC(A.A.) — Welland kanalmm bu | sabahki küşat merasimi münasebetile Ha miltan'da birçok şüpheli | eşhas İ tevkif edilmiş ve hususi © birçok tedbirler ittihaz olunmuştur. eb- | jeoloji | daha | velki gün | Tarih Encümeni İş başında | | İ Hazırlanan progresi İ üzerinde İbir sene çalışılacak | Bundan iki sene evvel neş: İ redilen (Türk tarihinin ana haf İ ları) isimli eseri tevsian yaz mak için yeni bir program ha* | zırlamakta olan tarih encüme- İni vazifesini ikmal © etmiş ve heyeti umumiye içtimalarına nihayet vermiştir. Son içtimada eserin muhte lif kısım ve bahislerinin kimle- re yazdırilacağı tesbit edilmiş ve vazifeler taksim edilmiştir. Bazı mühim kısımların zılması ikişer üçer kişilik ko- misyonlara tevdi edilmiştir Encümen azaları ve komis- yonlar eseri bir sene zarfında yazıp ikmal edeceklerdir. Ayrı İan komisyonlar sık sık içtima ederek tatbikata devam edecek tir. Komisyon bugün ikinci içtimaını aktedecek Tütün İnhisarı kanununda tadilât icrası için bir kanun lâ- yihası projesi ihzarına memur komisyon, bugün £ İnhisarlar Umum müdürü Hüsnü Beyin riyasetinde ikinci içtimamı ya. pacak ve tali encümence şimdi ye kadar hazmlanan © esasları müzakere edecektir. o Tali en- cümen, dün de toplanarak ka- nunun ziraate müteallik kısım. larının müzakeresile © meşgul olmuştur. Asarı atika Satılamaz Bir köylüden Bizans çanakları alan bir kuyumcu Dün bir gazete Müzeler ida resinin Çarşıda bir kontrol şubesi açacağını yazmış ve buna sebep olarak ta Tavşancılda bir köylü nün gizlice bulduğu bazı antika eserleri satm alan bir antikacınız akalanmış olduğunu kaydetmi t Dün bu hususta tahkikatta bu ki Tavşancılda böyle bir kendi evinin bahçesinde bir takım Bizans Poterileri bulmuş ve bun- ları Çarşıda bir kuyumcuya mıştır. Pek o kadar maddi kıyma ti haiz olmıyan bu eşya, gizlice sa tm almış olan antikacıdan müsa- dere edilmiş ve antikaciya da bir daha asarı atika nazamnamesine İ muhalif olarak deftere kaydet İ meden antika mübayan © ederse kendisine antikacılık yaptırılmıyı cağı tebliğ edilmi Hâdise bundan ibarettir. Müze- ler idaresinin antikacıları kontrol etmek üzere Carşıda bir şube aç- ması mevzuu bahs değildir.” Maarif müsteşarı Maarif müsteşarı Salih Zeki B. bugün berayı tedavi Romanyaya gidecekti EA ALE ÇIKTI Moskova - Roma Falih Rıfkı Beyin eski müşahe delerini tamamlayan, iki inlalâp re jimini Kemalizm ile karşılaştıran, em İ son rejim davalarını tahlil eden sop İ eseri bugün çıktı. 75 kuruş. Kitap- da arayınız. mmm İ bit bir şey olamaz. Bunda asa- biyete kapılacak bir cihet gör. | müyoruz. Ayıp, bir gazetenin Aktüel olan bir mesele hakkı | du karilerine karşı neşir fesini yapmasında değil, böyle sağa sola manasız şekilde çat- maktadır Göz Hekimi D? Süleyman Şükrü Birinci sırıl mütehassıs (Babıali) Ankara caddesi No:60