6 Eylül 1932 Tarihli Milliyet Gazetesi Sayfa 6

6 Eylül 1932 tarihli Milliyet Gazetesi Sayfa 6

Muhabir mektubu | Uzunköprüde beledi- ye işleri iyi gitmiyor.. Üzüm ve şarapçılık gün geç. tikçe feyizli neticeler veriyor FE Uzunköprü belediyesi UZUNKÖPRÜ: Serbestçi « İer zamanında buranm beledi- ye intihabatı pek komik olmuş | jerbestçiler ekseriyet te pek fena vasıtalar kul lanmağa tenezzül etmişler ve buradaki çingeneleri birer ek- mekle elde ederek bunları ara- ba ve otömobillerle belediy. getirmişler ve bir o miktarda rey kazanabilmişlerse de mu- vaffak olamamışlardır. ASAYIŞ Kazanın asayişi çok iyidir. Yalnız kız kaçırmak (ove ufak mikyasta hayvan hirsızlığın- dan başka vukuat olmamakta- dır. Jandarma kumandanı yüz başı (ORahmi Bey iki sene den beri kazayi muvaffakıyetle idare eylemektedir, Elyevm ha pisanede ekserisi (o borçtan ol- mak üzere 33 kişi bulunmakta- dır, Bütün köylerde telefon hat ları temdit olunmuştur. MAHSULAT Kırcasalih ve Aslıhan köy- leri bağlarile o meşhurdurlar.. Burada pek nefis şaraplar ya- pılmaktadır. Buralardan geçen sene (280,000) kilo üzüm mah sulü alınmıştır . Bunun bir kıs- mı müşkirat o idaresine ve bir kısmı da Kırklarelinde bir Fran “sız fabrikatörüne 8 kuruştan satılmıştır. Bu fabrikatör İs- tanbuldaki sefarethanelere mah ta etmediğinden kriz isar idaresi yar- gi ariçten de ığmı söylemekte YOLLARI Uzunköprü ile Keşan arasın i bir şose vardır. Havsa ve Edirne şeoselerinin tesviyei türabiyelerine başlanmış dört kilometresine taş ferşolun tur, Köy yolları yapılmış ise de bu mıntakada taş bulunmadı. | ğından yalnız tesviyei türabi- ye ile iktifa olunmuştur. KOMUR OCAKLARI Bu civarlarda Kestanbolu ve Kara Börçek köylerinde li- nit kömür ocakları vardır ki bunlardan mahrukat hususun- > da istifade olunmaktadır. KAZANIN KARAGÜN LERİNDE HİZMET EDEN- © LER VE YUNAN MEZA LİMİ Müftü Zade © merhum Ah- mandanı bulunan sadrazam Se yit Halim Paşanın © seryaveri Nidai Bey, o zaman fırka ku- mandanı olan meb'us Cemil B. ve grup kumandanı binbaşısı Süreyya Bey ve şimdiki beledi- ye reisi Mustafa Bey memleke- tin kurtulması için geceli gün- düzlü çalışarak umumun şük- İzunköprüdeki Yunan me hâlâ hatırlardan silinme BELEDİYE İŞELERİ iy srüzehref içim- ve| okunmuyor! Caddelerde köpek ler dolu! Kasabanın. en güzel bir meydanı olan Köprübaşı sü | pürge yüzü görmemişe -benzi- Iyor.! Bir tarafa molozlar yığıl- muş, aylardan beri orada duru tehlikesine u: yor! Kasaba her an yangın teh İikesine maruz gibi! Ne arazoz. ne de motörpomp var! Su yok: elektrik yok! -Fakat cazip ve şirin bir belediye binası var! köprü bu hale karşı istihza e- 'der bir vaziyette! Her ne söy- lense (para yok buhran var) lâfile karşılanıyor! Halbuki bu rası Trakyanın merkezi ticareti olan kalabalık bir merkezdir. mişler, © geçmişler. | Bele-| diye riyasetlerinin vali. ve kaymakamlar uhtesine verilme sinde ne kadar isabet olduğu bununla da anlaşılır. MAARİF Buranın bir kaç mektebini ziyaret eyledim. Bunlardan Sâ karya mektebinin mevcudu 160 tır. Fakat sıraları berbat ve ço cuklar balık istifidir. Her si- nıfta 50 talebe vardır. Gazi Mahmut mektebindeki (156) talebenin yüzü fakirdir. Med- dah Süruri Efendi tarafından bu mektep menfaatine verilmiş olan müsamerenin hasılatından mektebe muttasıl 25 dönü lük bir arazi satın alı k ü- züm bağı yapılmıştır. Bunun hasılatı fakir çocuklara tahsis olunacaktır, Şehsüvar mektebi- nin mevcudu (102) dir. Bunun da 80 ni fakirdir. Çocuklarda sıtma vardır. o Muallimlerden Hidayet Hanımın zevci Edirne raya tayin edilmesi her nasılsa | yanlış olduğundan tedri düriyetinin bu hususu “nezari dikkate alması rica olunur. Bu mektebin mü ok mükem. | İ meldir. Burada kudretli ve ma | İ hir ellerin çalıştığı görülmekte İdir. Müteaddit tahnitler, mulâj lar, zilli elektrikle müteharrik kerrat cetveli, istiklâ! köşesi ve diğer eşya cidden calibi naza rı dikkattir. Bunları hep başmu (alim Şinasi Bey yapmıştır. | Sonra camekân içindeki canlı uzun ve kalın yılanlar ve kap- İkumbağalar görülecek şeyler İ dir. Şinasi Bey bu yılanları el- lerile tuttuğu zaman ben onla- Yı cansız zannetmiştim. Canlı olduğunun farkına varınca tüy lerim ürperdi ve müzehaneden dışarı fırladım. GAZİ MAHMUT VE BİR KARA AGAÇ Şehzade Süleyman Paşadan evvel buraya gelen akncılar- dan Gazi Mahmut namma mez kür mektep yapılmıştır. Arka- daşlarından Hamza Bey, Ya- kup Bey ve Kara Ali burada metfundurlar, Hamza Beyin na mına izafe edilen ve Mericin sol sahilinde bir hattı balâ ü- zerindeki bir karaağaç hâlâ mevcut olun sekiz saat nısıf kutrundaki daire muhitinin her tarafından görülmektedir! DERTLER İlk tedrisat kanunu muvafık olmadığından cezalar tahsil e- dilememekte ve bu yüzden ei M Ecdadımızın yaptığı muazzam | de olduğu halde kendisinin bu | Başvekil Ziya.| ret edileck i (Başı 1 inci sahifede) — Alman Başvekili hükü- | metin şahsi teşebbüs sahasına müdahale etmekten içtinap ede | ceğini söyleyor ve Alman sana İ yü gibi muazzam ve tecessüs et- | miş sanayie Alman hükümeti | 2 milyar markla yardım ediyor. ! Daha rüşeym halinde bulunan | Türk sanayii daha çok himaye- | ye muhtaçtır. Dünkü içtimada | Yapılan tetkikat ve hesaplar ne | ticesinde gelecek üç aylık kon tenjanda mevcut mevaddı ipti- daiyenin yapılan teminat hilâ- fına yerli sanayi için kâfi olma dığı anlaşıldı. Diğer taraftan | kontenjan formalitesinin fabri- l amelin mesaisi için : en büyük | engel old anlaşılmakta idi. | İktisat vekili Beyin şifahi | lerinin vekâletçe tatbiki ciheti de malüm değildir. Fabrikatör- ler bütün bumoktaları © nazarı dikkate alarak erbabı sanayi i- çin yalnız iktiza eden mevaddı İ ptidayeyi ihtiva edecek bir “5” listesi neşredilmesini hükümet- ten temenniye karar verdiler. Yalniz fabrikalara ait olacak | olan bu listedeki inevaddı ipti- daiyenin serbest olarak istirha- | mı için Başvekâlete müracaata karar verildi. Bu karar üzerine | bir yildirim telgrafile derhal Heybelide bulunan Başvekil 1 met Paşa Hiz. ne müracaat edi lerek bir randevu. rica edildi. Başvekil Paşayı ziyaret etmek | üzere her şubei san'attan 15 ki- ik bir heyet tefrik edilmiştir. iğer taraftan tefrik edilen bir heyette “S” Tistesini hazırla maktadır. | | s... e. Muallımler ! Kadrosu (Başı 1 inci sahifede) beddüller olur. Galatasarayda da bu arada birkç muallimin değişmiş. ol- | ması büyük bir şey ifade etmez. 97 mevcutlu bir muallim kadrosunda değişen iki üç muallimden ibarettir. İstifa etmediğimi ve etmek niyetinde de bulunmadığımı yazabilirsiniz.” Diğer taraftan Muallim mekteple- ri mezunlarından mühim yili kası nın hemöz mekteplere yerli mediği ve kendilerine Maarif idare. | since münhal bulunmadığı cevabi verildiği söylenmekte tü dürü Haydar B. mu: mektebi mezunları hakkında şu izahati ver- İ müştirz — Sıhbi ve diğer sebeplerle Ana- doludan İstanbula nakl edilen 108| muallimle bu seneki mezunlardan 29 | kişiyi münhallere tamamen yerleş- tirdik. Mecburi hizmete tabi olm yar mektebin mihari kısmı menem i de bugünlerde yer- leştirmek üzreyiz. Şimdiki “halde, bu 13 kişiden baş- | kr açıkta kalmış mezun yoktur.1875 | mevcutlu bir kadro için bu 13 kişi nin açıktn kalması zannederim, çek | görülmez.” Mübadelede | İ Yunan murahhası gitti İstanbul Tali Mübadele Komis | yonu işlerini bitirmek üzeredir. İs- tanbul Rumlarma verilmekte olan etabli vesikası tevziatı bitam bur muştur. Bu sebeple komisyondaki Yunan murahhası M. Siyotis, dün | İmei mevcut ikmaline kadar Yunan murahhas- | ifesi, Yunan murahhas he- | yeti muşavirlerinden M. Pikeon tarafımdan ifa edilecektir, İstanbul Rumlarına | tevziat | Etabli İstanbu! Rumların ia- de edilemiyen mallarını mükabil Yunan hükümetinin komisyon em- rine vermiş olduğu 150 bin İngiliz lirasının tevziine devam edilmek- tedir. Şimdiye kadar alâkadarlara 40 bin İngiliz lirası tevzi edilmiş- tir. tepirede matbu ihbariye varaka ları bulundurularak bunlar ha- | demelerle devam etmeyen ço- | cukların velilerine tebliğ ve ce zalar hususi muhasebeler tara- fından tahsil olunursa çok fay dalı olur. Hattâ ademi devam- lar saat itibarile cezaya bağlan | malıdır. Yoksa mezkür kanun. İla devamın teminine tamamile imkân bulunamadığı anlaşı!- i maktadır. Ragıp KEMAL | i Li MİLLİYET yoktur.” İ nohut 7, soğan 4, sade yağı 15, SALI 6 EYLUL Gazi Hz. ni Ziyaret | (Başı 1 inci sahifede) seçerek Başvekil İsmet Pz. Hz. ne mulâki olmuşlar ve sonra hep bir likte Dolmabahçe sarayına gele İ rek Gazi Hz. tarafından kabul | buyrulmuşlardır. Dahiliye vekili Şükrü Kaya B. | dün öğle üzeri Beyoğlunda Tokat | m oteline giderek bir müddet rahat etmiş ve bazı zevat ile| görüşmüşlerdir. Başvekil İsmet Pa. ile Tevfik| Rüştü ve Şükrü Kaya B. lerin ayın | onuna doğru Ankara'ya avdetleri | muhtemeldir. Terkosun Belediyeye Devri (Başı 1 inci sahifede) terkos suyundan istilade etmiye- cek, bütün şehir suları tevhit edi- lerek geniş bir şebeke vücude ge üirilecektir. Belediye sular idaresi ve heyeti fenniyesi bu hususta Jâ- | zan gelen projeyi ikmal etmek ü- | zeredir. Şehre ihtiyacı nispetinde bol su verilebileceği mektedir. emin Ni Diğer laraftan Terkos sirket | şehre daha fazla su verebilmek i- | çin vücüde getirdiği t 4 1S ey İülde küşat edecektir. Bir kaç ay sonra şirket Belediyeye devredile- | ceği içi Terkosun bu tesisatı yap mağa den niçin ihtiyarı zah- met ettiği tereddüt edilecek bir nokta değildir. Belediye rsi mu- avini Hamit B. dün bir muhavriri- | mize bunu şöyle izah etmektedir: — Teşekkül eden veni * komis” | yon mesaisine başlamıştır. Beledi- ye terkosu devralmak için hazırla- nıyor, Şirketin yeni yaptığı tesisat bir cemile değildir. Esasen büyük | m bir tesisat projesi vardı. Mukave- lesi mucibince yeni tesisat yapma» sı lAzımdı. Şirket evvelce ii) dığı büyük projeden şimdi bir kısmını tatbik ediyor. Vaziye bundan ibarettir, Yeni iie, | Belediyeye devr. ile bir alâkası Bu hususta terkos şirketine de | müracaat etük. Şirketten bir 563 | söylemek vaziyetinde olmadıkları cevabımı aldik, yaptığımız. lâlde küşat gdeceği tesisatı muka vele mucibince, esasen çok daha le getirmesi o lâzımdı. in, bundan bir müddet evvel şirkete yeni tesisat yaptırılması, aksı takdirde muka- ademi riayetten — dolayı, len evvel feshedileceği bildirmesi üzerine, şirket bir kısım tesisatı Kİ eriği mecbur olmuş- 'evredilmesile bu # alâkadar ekidir. Hayat ucuz Diyoruz (Başı Linci sabifede) İ de yaptığımız tetkikata . nazaran İstanbulda hayat geçen © seneye nazaran yüzde 2 nisbetinde ucuz- lamıştır. Bu sene (o başından beri görülen ucuzluk nisbeti ise yüzde 3 dür. Son senelerde en fazla yan maddeler yiyecek ve içeceğe müteallik gıda maddeleridir. Bu gün gıda maddeleri geçen sene: ayni günlerine nazaran tam yüz- de 6 derecesinde ucuzdur. Hattâ gida maddeleri | bir ay evveline nazaran bile ucuzlamıştır. İstati, tiklere nazaran gıda maddelerin. den bir ay evveline nazaran et 5, patates 1, taze sebzeler vasati 5, | zl İ zeytin yağı 2, şeker 2, pirinç iki, makarna 1, peynir İ, - zeytin 2, kahve 10, meyveler vasati 6 ku- İ ruş ucuzlamıştır. Bu tenezzül bir ay zarfında az değildir. Buna mu bil balık ve ekmek fiatleri yük- selmiştir. ! 1931 temmuzuna nazaran 1982 | temmuzu sonunda ( Yanibir sene zarfında mahrukat © fiatleri de | yüzde 5 tenezzül etmiştir. Buna | ydınlatma maddelerin- i fimtleri yükselmiş Diğer taraftan istatistiklere na- zaran İstanbulda birçok İnşaata rağmen ev kiraları 1928 senesin- den beri hiç inmemiştir. Halbuki hayat o pahalılığında şlıca âmildir, ve kiraların bu- günkü vaziyete göre çok inmesi kabildi İmtiyazlı şirketler elinde bulu- / nan elektrik ve terkos ücretlerinin yüksekliği hayat pahalılığında en | mühim birer âmildir. Bugünün b. hca masraf kapısı vesniti nakli ücretleri görülmektedi nakliye fintleri bu nazaran çok yüksektir ve çok ucuzlaması lâzımdır. Vesai yalnız bir masraf ka almamakta ayni zamanda hayat- in —— her maddenin nakli- lerinin yüksekliği dolayı- ri yüksek kalmakta | Emin Âli Be; e 1932 Türk dili Kurultayı (Başı 1 inci sahifede) tipliğinden bildirilmiştir: Eylülün sonunda toplanacak İk kurultayda aza olmak arzusu ile bugüne kadar tahriren müraca at eden muhterem zevatın isimle- i şunlardır; Ahmet Cevat Bey. muharrir ve müallim, Abdulhak Şinasi | Bey, muharrir, Ahmet İhsan Bey, meb'- us, muharrir, Servetifünun sahibi, Akif Paşa, süvari fırkası kuman- danı, Agop Martayan Bey, Sofya- da Profesör, Bekir Kemali Bey, İ mühendis, Cevat Abbas Bey, Bolu meb'usu, Cel ahir Bey, Zongul dak meb'usu Danyal Bey, tanbul © vilâyeti meclisi urnumi azasmdan, Dr. Fah reddin İskender Bey, Tıp fakülte- si profesörü, Hasan oOCemil Bey, Bolu meb'usu, T.D.T.C. azasından | Hasan Ali Bey, Maarif müfettişi, muharrir, Hıfzı Tevfik Bey, ede- biyat muallimi, muharrir, Kâzım Nami Bey, muharrir ve muallim, | Kadri İbrahim Bey, Hukuk fakül- mezunu, Dr. Kemal Cenap B;; fakültesi fizioloji profesörü, ii muallim Rıfat Bey, Mehmet Behçet Bey, ponalli im ve muharrir, İktasnt mü. h Bey munl- Erzurum Bey Konya meb'umu, Nizameddin Ali Bey ikti Numan Nu ci, Reşa lim, pi Edip, maarif vekâleti müfettişi, Dr. Rasim Fe» rit Bey Bursa b'usü, Rarrp Hu- lâsi Bey, Darülfünun Türkiyat en- stitüsü musvinlerinden, o Şadiye Hanım muallim, Velet Çelebi B., Kastamoni meh'usu, lâğatçı, Yu- rus Nadi Bey, , Muğin meb'usu, Cümihuriyet gazetesi Başmuharri- ri, ami Akçora Bey, — İstanbul su, T.D.T.C, Reisi, . Yakup Kadri Bey, Manisa raolike, edip, Zeki Cemal Bey, muharrir ve mu- alim, sere İBedbin olmağa /Lüzum yok (Başı 1 inci sahifede) pek yerinde olarak korkulur, Yeni kararın yeni bir netice- si daha olabilir: Mallarımız için satış mahreçlerine ber gün bi ribirinden farklı, çok müteba- yin teklifler yapılacaktır. Bu ci het ecnebi alıcıyı karar vermek te tereddüde sevketmez mi?Ne- tekim, yeni vaziyet üzerine Av rupalı alıcılar hemen intizar va ziyetine girmişler ve bu yüzden gerek mahreçte ve gerek zürra elinde olan bazı mahsulâtımı- fiyatları birdenbire düşmüş tür. Bu sukut; memlekete giren döviz hacmini tabiatile azaltır. Böyle bir neticeye lakayt kalabi lir miyiz?” Görülüyor ki. biribirine zıt iki iddia, iki noktai nazar var- dır. Bu gösterir ki. mesele ve mevzu esaslı bir tetkik ister, İsmet Paşa gibi, yalnız memle- ketin ve halkın refah ve menfa- için çalışan bir devlet ada- İ mı elbette bu tetkiki yapacak ve hükmünü verecektir. O hal- de bedbin olmağa lüzum yok- tur, Piyasayı ve muhiti kapla- yan tereddüdü izale etmek ba İ sit bir karar meselesidir. Haya- tında çok büyük kararlar ver- miş ve tatbik etmiş olan Baş- vekilimiz için mesele o kadar karışık ve müşkül olmaz. Va- tandaşlarmmız vaziyete vuzuh verecek olan yarmı beklemeli- dirler Sirt Meb'usu MAHMUT — emer İnhisarların tevhidi İnhisar idarelerinin mülhakat teş | kilâtmın tevhidine âit yeni kadrola- re Mep mektedir. irde tevbit kadroları, eylülden aray tatbika teşkilât da birleştirilerek Kocneli İnhisarlar başmüdürlüğü faaliyete geçmiştir. Kocaeli | Başmüdürlüğü- nün teşekkülü üzerine Müskirat ve İzmit Tütün Başmüdür lükleri lâğvedilmişlerdir. Bu mahzurlar izale edilse hayatın bugünküne nazaran daha çok w- cuzlıyacağı muhakkaktır. Buna rağmen hayat — ucuzlar İ maktadır. Ticaret Odası istatistik İ lerine nazaran geçen sene temınu- zunda İstanbulda beş nüfuslu bir aile 137 lira 83 kuruşla geçinir ken bu senenin ayni ayında 135 lira 6) kuruşla geçinmesi kabil gö rülmektedir Birinci Sahifeden Geçen Yazılar i Tapu umum müdürünün tetkikatı ÇANKIRI, 5 (A.A.) — Çankırıda yapılacak kadastro hak- kında tetkikatta bulunmak üzere 'İ apu umum müdürü refaka tinde Kadastro müdürlüğü fen memurları olduğu halde dün Çan kırıya geldiler.Tapu si maktadır. erinin yeni yazılara çevrilmesine baslan M.Venizelosun Çaldarise cevabı ATİNA. 5 (A.A.) — M. Venizelos bir nutkunda fırki rejim meselesi hakkındai noktai “M. Çaldaris teklif etti im 10 senelik mütarekeyi nazarını izah ederek demiş maatteessüf kabul etmemiştir. Yunan milleti. yüzünden büyük acılar ve felâ- ketler çektiği bir ailenin Yunanistana bir daha avdetine müsa- ade edemez.” Yunan hariciye ATİNA, 5 (A.A.) — Kalavsitada söyled Hariciye Nazırı i bir nutukta hükümetin takip etti; nazırının nutku M.. Mihalakopulos siyaset ile Yunanistana beynelmilel bir sükün temin etmiş oldü- ğunu ve bu sayede ordu ve donanma tahsisatınm büyük kısmını müsmir mesaiye sarfetmekte ve askerlik müddetini de bir seneye indirmeğe imkân bulduğunu söylemiştir. Yüksek beden terbiyesi Bir aydır Ankarada bulunan Maarif vekâleti başmüfettişi Selimi Sırrı Bey evvelisi gün İs tanbula gelmiştir. Ankarada ye ni açılacak Yüksek Beden ter- biyesi mektebi halkında izahat almak üzere dün bir muharriri- miz kendisini ziyaret etmişlir. Selim Sırı Bey şünları söyle- | miştil | “ Ankarada Gazi enstitü: yakinmda Maarif vekâleti tara- | fından vücude getirilen yüksek beden terbiyesi mektebi bu | sene açılacaktır. Mektep leyli ve meccahidir. Tahsil müddeti, en az bir sene muallimlik et- miş ilk muallim mektebi me- zunları için altı sömstri yani üç sene lise mezunları ile Guzi enstitüsü ihzari sınıfını bitir. miş olanlar için iki senedir. Bu mektöbe girmek isteyen gençle rin haiz olmaları (iktiza eden evsafı ve şartları ihtiva eden fiş ler bilümum maarif müdürlük- lerine gö tir. Bu sene yalnız erkek şubesi açılacaktır. Evvelce Beden terbiyesi kursla rını bitirmiş olanların mektep- ten ne tarzda istifade edebile- cekleri tesbit edilmitşir, Spor kulüplerine mahsus tatil kursla rı açılacaktır. Yüksek Beden terbiyesi mek tebi Maarif siyasetimizin mu- vaffak eserlerinde nbiridir.” İki, mütehassıs geliyor Maarif Vekâleti tarafından Anlen- vaya davet edilen mütehassıs o Ma dam Dr. Beril Perker OAnkaraya müteveccihen Nevyorktan hareket etmiştir. Darülfünun mezunu ve Kin dergarten (Çocuk mektep, bahçe ve terbiyesi) teşkilâtı mütehassısı olan bu kadın, Ankarada üç sene kala- caktır. Bu kadın mütehassıs Ankara da bir nümune Ginter Garteni tesis edecektir. Bu kadın mütehassısa iki Ameri- kalı daha refakat etmektedir. Plas tik işlerinde mütehassıs olan Dr.Şe ham da Türkiyeye gelmektedir. Bu zat Türkiyede iki ay kalacak ve harbi umumi malülleri hakkında tetkikatta bulunacaktır, Amerikada bulunan Türk-Ameri- kan Dostluğu Cemiyeti o mümessili olan Mr.Jennings te bu heyet meya nındadır. Mr, Jennings Amerikadaki Türk talebelerine daimi surette mü zaharet ve aaa bae bulunmakta ci Memleketimizde wühim temas- lar yapacaktır. Yeni neşriyat Konferanslarım Güz ni GELİR si diği konferanslar bu isim altımda bir kitap halinde basılmıştır. | İş ve İşçi | Milliyet ba sütunda iş lere tavassut diğe SK 506 — Almanyada yüksek tahsil İ görmüş ve Bolonya konservatuya- rından mezun almanca, fransızca, italyanca, türkçe ve rumca lisanları- na vâlaf iyi bir sileye mensup bir hanım kız piyano dersi vermek ve kız mekteplerinde musiki mwuallimli- öö yapmak arrusundadır. kefenin ğe, Budin Abidesi Küşat resminde R. Saffet B.in nutku Budin kalesinin 1686 senesins de Türkler tarafından işgali hatı” rasını tezkir için Budapeşte'de bir abide rekzedildiğini ve 2 eylülde küşat resmi yapıldığını yazmıştı. Küşat resminde Macar Harp Mü- zesi müdürü M. Camille Agghazy' tarafından 1688 muhasarasının- dan bahis bir nutuk irat edilmiş, Comte Paul Fetetitch abide hak kında izahat vermi Bundan sonra sabık nazırlardan ve Turan cemiyeti reisi M. Jules Pokâr bir nutkunu mutsakip abide açılmış ve Türk ve Macar marşları çalın. mişter. Müteakiben Budapeşte sefiri * miz Behiç Bey hazuruna teşekkül etmiş ve Türkiye Turing ve Oto- mobil klübü reisi Reşit Saffet B tarafından bir nutuk irat edilmiş- tir. Reşit Saffet B. nutkunda. ikl asil muhasım milletin halırasına rekzedilen abidenin kuşadında ha Zır bulunmak üzere vaki ol. vete teşekkür ederek demi adde- diyorum, Macar istiklâl arzuları Türklerde daima samimi makes ler bulmustur. Muhtelif te: el'ân Türk ve Macarların larından, lizanlarından, lerinden en az kaybettiklerini ve kendilerini, ihata eden büyük ec- nebi nufuzlarınm temsil kuvvetle- rine karşı an ettiklerini göstermektedir.” Küçük haberler in Emi i 5988 * Eveelki gü muş, 5410 ü da dünkü a devredilmiştir. Bu em besre ti şayanı dikkat görülmek Maarif cemiyeti piyangosu Maarif cemiyeti İstanbul mü measilliği teşrinisani başında bir eşya piyangosu tertip edecektir. Pi oda otomobil, ev eşyası ve saire vardır. ZAYI — Kız Ameli Hayat mekte binden almış olduğum tasdikname mi zayi ettim. Yenisini çıkaracağım 'dan eskisinin hükmü yoktur. Melâbat İstanbul üçüncü icra memurluğun dan: Kadıköyünde Moda caddosin- de Arif Paşa sokağında 3 numaralı hanede mükim iken elyevm ikamet- göhi meçhul bulunan — Cemile hanı ma: Fethiyede mükim Celâl Şükrü Be- yin İstanbul ikinci noterliğinden tan zim olunan 11-8-932 tarih ve 179 6216 mumaralı senetle matlubu olan nen tebliğat ifasma karar verilmiş” tir, Tarihi ilândan itibaren bir — 89” zarfında müracaatla şayan kabul bir itiraz dermeyan etmez ve onu ta” kip eden sekiz gün zarfında borcW tediye veya borcu kâfi mal ve ssif# irne etmediğiniz taktirde haklınızd8 gıyaben muamelâtı icraiyeye devan olunacağı mezkür ödeme teb liği makamına kaim olmak üzere # Jön olunur,