10 Eylül 1932 Tarihli Milliyet Gazetesi Sayfa 2

10 Eylül 1932 tarihli Milliyet Gazetesi Sayfa 2

t ” Siyasi ve e tarihi tefrika 31 KEMALİZM NEDİR? Selânik - Anafarta - Ankara.. Yazan: Edirne meb'usu Mehmet Şeref Yol boyuna dizilmiş birkaç | e olr arak Ül ilâh. cepane (| elbise erzak “üklüdür.. Yanına yaklaşınca .aşında bir tek güden (insan İ ok.. Bu arabalar başı boş bir “ol tutturmuşlar. öküzler oru- ancaya kadar digeceklerdir. Şimendifer boyunda hatsiz sesapsız dürbin, palaska, tüfek. *ağmurluk, çizme, ( fotin, ça- nurlar içine gömülmüş eşya İliloludur. Ulam ulam çıplak baldırlı, beyaz donlu, titreyerek, başsız. adraksız gelen ikmal efradı... | Ötede yine başsız. kalmış. aşkın, şaşkın bir yol tutturan İhereye gittiğini bilmeyen ordu iradı... || Bunları toplayacak kimse İrok.. Sayısı em aşağı Yüz bine | varan bu Türk çocukları nereye | şittiklerini bilemeyerek, darma Jağınık yürüyorlar... Bir ses, kuvvetli bir Türk se İsi,-bir âmir erkes şaşkın, herkes yolunu kaybetmişti., Tam, Muratlı tasyonunda, gök yüzü bunarlarını açarak. olanca su- yunu bu feci bozgunluğun ü tüne boşaltarak ağlıyordu. Öteden koşarak bi- ri geldi. Tam göbeğinin o üstünden bir kurşun yemiş genç bir za- bit kucağımda can çekişirken, ona mataramdan $u veriyor- dum.. Bu gelen. yağız çehreli, | kara gözlü, üstü başı © Yırtık. henüz Tekirdağ . iskelesinden * çıkarak orduya gönderilen ik- mal efradından birisi idi.. Ar- | kadaşlarını kaybetmiş, nereye | gideceğini, ne yapacağını bilmi yordu. Kara gözlerinden elem bulut ları geçiyordu. Muratlının, ge- | niş ovasına, boylu boyuna, ça- murlar içine serilmiş binlerce dizanterili, köleralı hastaların iniltileri ortalığı dolduruyordu. ! Burada o yıl mektepten he- men orduya gönderilmiş beş on genç doktor olmağa namzet evlâdımız şu hastalar arasın» da koşarak ellerinde mevcut o- lanla yardıma kaşuyorlardı. Bu dakika karşıma şu yağız Türk çocuğu dikildi. Burnunun delik leri e men gözleri dönmüş bana sordu. —- Ölen; hemşeri. Bulvadine yol nirden gider, İşte hemi Balkan har binde Türk köylüsünün olanca gayz ve kin ile suratına tükü- ren bu genç Türk köylüsünü şu sualidir. Üçüncü misal; Kırşehirli arabacı Çakır Re- cep., Bu öz Türk Sakarya sava şında benimle beraber çalışan bir halk filozofudur. üstünde idik. Yüzelli kadar kağ nı, elli kadar yaylı. iki Ti dar deveden toplanmış bir ka- tar sevkediyordum. Kırşehrin İidar üzerinde yanyana. ağaç- ıklara tarın yarısından fazlası ilerle- e halde e ğı kalanı durdu. yüzbaşı Eşrek Beyi koşturdum. Haber getirdi, — Bir yaylı arabacı, orada toplanan halka yor, dedi, Ve ben de koştum: Hakikat bir arabacı Bir çift gayet kuv- vetli, güzel at koşulu yaylısmın üstünde araba okuna basarak ayaklanmış, yüksek sesle. orada toplanmış olan köylülere bir nutuk irat eder gibi haykırıyor du ve bu sözleri ağzım açık din edim; — Ne yapıyorsunuz ağalar, köyde bak bak, kocaman bir ca mi var, Gene mi cami yapmak için buraya toplandınız. Ayıp değil mi, Mektep yapın mek- tep! Köylerimizde mektep yap miş olsaydık başımıza bu belâ- lar gelir miydi? Şu teker sarık- lr, gözü dönesi cercileri hâlâ mi çağırı- iyor. | bütün | şu talisizliğe | namaz kılabilirsiniz.. Tuh size | ayıp değil mi? Çakır Recep yüksek sesle devam ediyordu. — Hey gidi sersemler hey! Başımıza gelen belâların hepsi. işte sade tekke, cami parak hiç mektep yapmadığı- l muzdan gelmiştir. İ Bundan sonra Recebi çok din İledim, çok görüştüm. Recep. | değme okumuşta bulamadığım kuvvetli bir hadsle yurt sevgi- sinin ne demek olduğunu en iyi anlamış bir adamdı. Ve Sakarya mücadelesinin devamınca yanımdan ayrılma- yan bu öz Türk mutlaka cephe ye giden evlâtlarımızın yüreği- ne en ateşli yurt sevgisini, yurt koruma duygusunu, yurt vazi- | İ esiri telkin etmiştir. İşte şu üç misal bize üç dev- rin Türkü hakkında bir ders ve- İ disile alâkadar olmaya- ün, iğfale karşı an yi, onu seven, tu- tan ve onu düşünen idareye can i ve gönülden bağlı! Milli devletin, Türkiye Cüm buriyetinin Türk köylüsü ile uğ raşan hükümet ve idaresini şöy le seri bir nazardan geçirmek isterim. Trakyayı düşmandan İ teslim aldığımız gün bütün Tür kiyenin er; mamur ve mahsul. dar bir rencber diyarı olan... Vâ vemünbit ovalarındaki birçok | öylerden başka - otuz beş bü. yük çiftlik bulunan Çorluda, ilk teslim merbalemiz olan bu güzel kazada bir baş at ve dört çift öküz, yüz baş koyun bula- marş idik... Hattâ istasyon- dan şehre kadar bir arabaya ko- şulacak biri çift koşu hayvanı da yoktu. İlk kaymakam mer- bum Avni, mölli davayı kavra- ir idare adamı o- öy: Tüleri başına toplayarak onlarla i geceli, gündüzlü, tâ verem olun caya kadar uğraşa uğraşa köy- lülerin ortasına inmesi, onların yıkık yurtlarını, sönmüş ocak- larını düşünmesi. bu şirin ka- zamızın hamiyetli ve çalışkan halkının üşenmez ve yılmaz ça lışması eski refah ve saadeti bulmak için dört yıl kifayet ey- lemiştir. Metrük, alabildiğine unutul muş geniş bir çiftlik olan Pınar | bin liraya satım alarak. üstüne | mamur, asri iki yüz hane kur- | mak, bütün araziyi imar etmek | için Kırcalı dağlılarma üç sene | yetmiştir, İşte her yerde cümhuriyet i- | daresinin bu kavrayıcı, yükselti | ci, yetiştirici alâkası feyizler gösteriyor. | Köylü bir hazinedir ki ona 80 kuldukça insana safa ve refah | veri, . Bir gönüldür ki onda te | miz ve uğurlu bir hayatın çalış kan kudreti kaynar, bir selim a- | kıldır ki asla kötülüğe vedüşkün lüğe taallük etmeden en ya mantıkları gölgede bırakır... ei Türk köylüsü Çi ten ziyade inkılâba ve inkılâp ricaline içinden inanmıştır. Bir parlak misal ile izah ede- i üzere ilminin rakyayı da şereflendirmişler. | di. Edirnede, Cümhuriyet Halk binasında kendim, Sel sırkası zim köylüleri toplayarak yük- | sek huzuruna getirdim, Köylü dışarıda bekliyordu. Bazı şahıslar köylünün GaziHiz, ni rahatsız edeceklerini ve ora- da resmi memurlar ile fırka he | | yeti mevcut bulunduğu cihetle | Büyük Gaziye yurdun dertleri- ni bunlar anlatabileceğini ileri sürdüler.. Hülâsa köylü ile Ga- | zi Hazretlerinin arasında bir | perde olmak istediler. Trakyanın kiymetli ve mezi- | yetli evlâdı Tekirdağı meb'usu | Faik Beyefendi bu sakat görüş ve mütaleaya derhal isyan etti ve o aralık Büyük Gazi de teş- rif buyurmuşlardı ki derhal ben | köylüleri toplayarak huzurları- na sevkettim. MİLLİYET CUMARTESİ 10 EYLUL Fransa Almanya'ya menfi | cevap mı verecek? Böyle olursa Almanya, terki | teslihat konferansından çekile cek ve ordusunu tensik edecek MEÜ ek 1932 Harp Borçları a İngiltere morator- yoma taraftar değil NEVYORK, 9 (A.A.) — Nevyork Times gazetesinin yaz dığna göre, İngilterenin harp borçlara ait İngiliz - Amerika itilâfmdaki moratoryom madde sini öne sürmek niyetinde olma dığına dair olarak Londradan | gm tensik edecektir. İ tebliğ neşrolunmuştur. . İle göre tahdidi teslihat mes'elesi hak başı arazisini sahiplerinden elli | tag meclisinde bi, | edilmekte olar yeni kabilisevk İ balonunun eb'adı Graff Zeppe- | Almanya'da fırkalar birleşiyor mu? BERLİN, 9, A. A. — Havas A- jansından: Siyasi mahafilde söylen- diğine göre, eğer Fransanın Alman nolusna cevabı tahmin edildiği gi- bi azçak menfi çıkarsa, Almanya doğ rudan doğruya Londra ve Romanm mütaleasını alacak, terki teslihat konferansından çekilecek ve derhal N.9,A. A, — Volff Ajam- merkez fırkasile nas leri arasında dün ak vam icra edilen müzakeratı mütea- kip neşrolunan tebliğden anlaşıldı. ğına göre her iki fırka meyanmda iktisadi sahada ve bilhassa i ları ihdası meselesinde bir hakkuk etmi BERLİN, 9. A. A. — Hitlerci ve merkezci meb'uslar arasında yapı- lan son mülükatlar | neticesinde bir Bunda ezcümle deniliyor ki, iki te raf murahhasları içtimai mes” ait hükümet emirnamesinin krsrmla- efikan reddederek emirna- | in işsizliğe karsı almacak tedbir lerden hâhis kısmı hakkında bir ta- kum ihtirazi kayıtlar dermeyan ey- lemiştir » Tki tarı zlere iş tedariki husu sundaki imkânlar halıkınlar hakkam- da mutabık kalmışlar ve bütüm im- kânları tahakkuk ettirme icin lâzım. gelen eseriyete malik bulundukları. nı kaydeylemişlerdir. Hükümet programı değişmiyor BERLİN, 9, A. A. — Volff Ajan sından: Siyasi mahfellerde söylendi- siyasi vaziyetin tarzı inki- şafı hükümet proğramı (üzerinde | Reichstag meclisinin içtima tarihi 0- i gününe — kadar hiçbir rarnrmın rn se ml zum ve tatbiki üzerinde şiddetle is- çar olunmakta ve yine ayni mahafi- kında elyevm alâkadar (devletlerle yasi vaziyet hakkında noktai larını arz ve izah eylemişlerdir. M. Goering büyük parlâmenter gruplar reisleriyle istisare etmezden bir karar ittihazından | em eylemiştir. Raisicümhur Hindenboure son ve kat'i kararını bir müddet sonra ver- mek hakkını muhafaza ettiğini bildir miştir. PARİS, SA A — ması cumartesi gününe ta- Herriot'nun kalemi mahsus lir muavini M. Ray, İngilterenin Almanya talebi muvacehesinde itti. haz edeceği vaziyetten malümattar olmak üzre dün Londraya tir. Almanyaya verilecek cevap mün- hasıran Fransadan çıkacağından bu | gayri resmi bir | teşebbüs tamamen mahiyettedir. Alman talebi ve Temps gazetesi müsava- talebini tekrar mevzuu bahis pa Temps gazetesi, şunları yazı- 7” Almsmyansı terki ye vi böyle nazarı itibare almıyacağı husu sundaki tehditlerinden müteessir ol- mamak icap eder. Almanya böyle bir hareketi iri kâp etmekle Milletler Cemiyeti âza- sından bir develtin ipkasma mecbar İ bulunduğu teahhüdatı icra etmemiş olacak ve dünya efkârı muvacehesin de çok vahim bir mesuliyet deruhte etmiş bulunacaktır. Zira bütün dün yada tekrar militarizme — başlanma- sının yegâne sebebi kendisi olmuş o- İncuk ve emniyet ve itimadın tekrar siyasetine ait bütün ümitleri ayni se beple ahrip eylemiş bulunacaktır. Bir gazete toplatıldı BERLİN, 9. A. A, — Volff Ajam- sından; Rote Fahme — kırmızı bay» tesi Alman kabinesi hakkında kul- ye tahkivattan tarihine ka- landığı ağır şütüi dolayi 6, Teşrinieşvel dar kapatılmıştır. Başvekil Von Papen, mare- şal Hindenburg nezdinde BERLİN, 9. AA — Volff Ajan sından: Başvekil fon Papen , cümhuru ziyaret ederek dahili siyasi vaziyete ait olan raporunu okumuş» tur, Bu ziyaretin sonra başvekil, Rayiştag meclisinin yeni reisi M Gocring'in ziyaretini kabul eylemiş- â | tir. “İCeneral Higgins Berlinde BERLİN, 9. A. A. — Volff Ajan- smdan; İrlanda selâmet ordusu ku ceneral mek: üzre yarın Berline muvasalât e | decektir. Fesih mi, Tatil mi? BERLİN, 9. A. A. — Volff Ajan. sından: Ağlebi ihtimal ancak iki gün sürecek olan Reichstag medisi mü zakerelerinin, bu meclisin tatili ile mi, yeksa fesih ile mi hitam bulaca- gına dair siyasi mahfellerde henüz. Yeni balon 130 kilometre sür'atinde olacak BERLİN, 9 A.A. — Wolff Ajansından: Hali hazırda inşa | linden daha büyük olacak, ba- | İlon. Helium gazile imls edile- | cek. ham petrol ile müteharrik 4 motörle mücehhez ve vasati 850 beygir kuvvetinde buluna- | cak, saatte 130 kilometre sür'at | yapacak ve bilâ merhale 13 bin kilometre mesafe katedecektir. İ cek İlkbaharda icra eyleyecek ve her türlü asri konfora malik olmak şartile 50 yolcu taşıyabi lecektir, İspanyada zirai ıslahat MADRİT,9 (A.A.) — Kor| tesler meclisi zirai islhata ve sağlam ev kalmadı NEVYORK 9 (A.A.) — Pa rr ününden beri Amerika hilleri Antil adaları denizinin şiddetli kasırgalar yalamakta | ve halen yeni İngiltere kıt'ası- İnn bütün sabilleri imtidadınca akur bir savletle devam etmek- | tedir. Bahama'nın North Alba- ae alası üzerinde patlayan ka- sırgadan 7 insan telf olmuş. bir çokları da yaralanmıştır. Şimdi İ Yeni balon, ilk seyahatini gele- | ki halde ahali gıda maddelerin | den ve içecek sudan mahrum bu lunmaktadır, Toprak altında kalan amele MULHOUSE, 9 (A.A.) — Vitteshinde yuku bulan heyelan neticesinde bir amele grupu top gitmiş- | gelen baber mali mahafilde ba zı mertebe hayret tevlit etmek İ tedir. Amerikalı bankerler, İn- | gilterenin, tediyatın atiyen tali kini derpiş ettiği hakkındaki telkinaa büyük ehemmiye afet- mektedirler, Büyük Britanya | hükümeti. her iki memleketin buğünkü iktısadi vaziyetleri | hasebile böyle bir tedbirden za- rardan ziyade kâr edeceklerini ileri sürmektedir. | | J Harp | Hazırlığı Bolivya ile Paragu- ay gene faaliyette LONDRA, 9. A. A. — Cenubi A merikadan ahi gelen muhtelif ha berler, Bolivya-Paraguay £ vaziyeti- in çok vahamet kesbetmi, i sin çek vakum kesbetmiy olduğu Paragüay hükümetinin bir srmf hususi ihtiyat efradını silâh altına almış olduğu ve La Paz'da harp hır sının büküm sürmekte bulunduğu İ söylenmektedir & tarafından teşkil edilmiş olduğunu iş'ar eylemektedir. Resmi mahafil, Falcon istihkâme- nin işgalini bir harp alameti olarak telikki etmektedir. Villazon, ticarethanesi namına ge- İen zehirli gazları muhtevi birçok sandıklar Paraguay gümrükcüleri ta rafından müsadere olunmuştur. jantin, Brezilya ve Şili hükü. SANTİAGO DE CHİLİ, 9. AA. Bitaraf Eşe Peru mümes- silleri Bolivya - Paraguay arasında- ki ihtilâfem halli için in Şiiye ik ki ke tarafından teminat - | bir istikraz akdi suretile tesviye ©y- nun akdedeceği kongreye riyaset et | Hiyecektir. 'Cemahiri Müttahidenin bu istilra ın akdini teshil edeceği zannedili- yor. Bir Arjantin tekzibi gELENOS AİRES, 9. A. A. — Bo 'ya kıtaatınım Arjantin arazisine Sliklerine dair olarak Londra ga- Ürelerimkan Sözle Tutya omg lan haberler asıl ve esnetan tama i | hiçbirşey bilinmemektedir. kaan eş | Amerikada | Bir vapur Kasırgalar Berhava oldu North Albsce ada- | Dalgalar arasından sında 37 ceset çıkarıldı NEVYORK 9 (A.A.) — East nehrinde Rikers adasında bir hapishane inşasında çalış- makta olan ameleyi çalışan bir vapurun kazanı patlaması üze- rine yapurdakilerin yirmisi öl müş ve altmışı ortadan kaybol- muştur, Sahilde bulunanlar, va purun uçtuğunu vebir duman bulutu içinde yükseklerde kay- bolduğunu görmüşlerdir. Du- | man bulutu dağıldığı zaman ge i miden eser kalmamıtşı. Suda İ birçok kimse meyusane bir su- | De dalgalarla pençeleşmekte NEVYORK, 9 (A.A) — Müthiş surette batan geminin ölü plânçosu zannelunduğun- dolgundur. Şimdi dan daha İ ye kadar dalgalardan otuz yedi ceset çıkarılmıştır. Karaya çi- karılabilenlerin kâffesi yaralı kite ai kanun | rak altında kalmıştır. İki amele | dır, Gemide 200 işçi bulunuyor. ey ölmüş ve 3 kişi de yaralanmış- du. Vapur, Nevyork şehri tara Assomption'dan alman bri telgraf | İzmirin kurtuluş günü İzmir, 9 eylülü heye- canla tes'it etti Belediye reisinin nutku “ Ya. şasın Büyük Gazi ,, avâzeleri ile alkışlandı. İZMİR, 9. A. A. — Bugün İzmir, 9 eylâl kurtuluş günü şerefine em sali görülmemiş muazzam bir ihtifale sahne olmuştur. Şehir birkac gün den beri kazalardan ve civar vilâyetlerden binlerce ziyaretçilerle dolmuş otellerde yer kalınamıştı. Dünden itibaren hertaraf süslenmeğe | başlamış bayzaklarlu defne dallariyle şehir baştan başa tezyin olunmuştur. Bugü nün cumaya tesadüf etmesi de merasime İştirak eden halkı diğer senelere nazaran bir kaç misli çoğaltmıştır. Hükümet ve Kemeraltı gibi işlek yer- lerde halkın kesafetinden gelip. geçme büyük müşkülâta uğramıştır. Sa bahleym saat sekizden evel Beylâr sokağında C. H. F. vilâyet merkezi, tifal heyetleri ve davetliler, taşradan gelen heyet ve murahbaslar ve teş kilât müressilleriyle dolmuştur. Yapılan proğram veçhile vakti muayyen» de Vali Kâzem Paşanm otomobilini takiben yüzlerce | otomobil 9 eylül gününde Halkpınar civarında şehit düşen Mehmetçiklerin ebedi hatırala- rını yaşatan kabirlerine gidilmiştir. Bu şüheda makberesine müteaddit çe- lenkler konulmuştur. Heyetler arasında milli mücahitlerimizden Bergama: 1: 85 yaşlarında tuzcu Mustafa Efe beyaz sakalı o ve köğüsündeki istiklâl madalyasiyle nazarı dikkati eölbetmekte idi. Şehitlikte abide başında Buldanlı zade Mustafa Bey, bir nutuk irat ederek bugünün kahramanla- rını ve şehitlerini taziz ve takdis etmiş ve bu mıntakada kurtuluş günü- nü hatırlatmak üzere şehitlikte bekliyen süvari kıt'ası kumandanı tarafın- dan guyet veciz ve hararetli bir hitabe ile mukabelede bulunulmuştur. Bundan sönra Benal Nevzat Hanım bir mersiye okumuştur. Müfti Efendinin pek müessir bir surette oluduğu manzum ve mensur türkçe bir dua ile şehitliğe kısmındaki merasime nihayet verilerek ku mandanlık dairesine avdt colunmuştur. Sant 10 da Kadifekalesinden atılan bir top üzerine kışla önünde mevki almış bulunan süvari kıtaatı merasimi mahsusa ile kışlaya ve hükümete sancak keşide etmişlerdir. Bayrak çekilme merasiminden sonra süvari kıt'a sı Göztepe tramvay caddesini takiben Reşadiyeye kadar bir hareket yap- İ anıştur. Bu askerlere Reşadiye C, H. Fırkasında limonata ve sigaralar te zi olunmuştur. Bugünü tebcilen tertip edilen zafer alayına iştirak edecek her cemiyet ve müessese bugünün şerefine lâyık olarak hazırladıkları temsillerle, Bas - İ mabane istasyonu karşımdaki meydanda içtima etmişlerdir. Alay saat 15 te Kadifekalesinden atılan bir harekete geçmiştir. Alayın harekete başladığı dakikada Gazi heykeli önünde ihtifal heyeti na mına belediye reisi Behçet Salih Bey tarafmdan bir nutuk irat edilerek bü yük haliskirs karşı beslenilen minnet ve şükran hisleri (Yaşasın büyük Gazi) avazeleriyle pek samimi ve hararetli alkışlarla rzhar edilmiştir. Alay, yürüyüş tertibiyle önde balk mümessilleri ve arkada asker ol. mak üzere Basmahane - Tilkilik - Hatuniye - Kemeraltı - Hükümet cad- desi kışla ve birinci kordonu takiben Gazi meydanındaki heykelin önüne gelmiştir. Alay birinci kordondan geçerken limanda buluan bilâmum Türk ve ecnebi vapurları düdüklerini çalmak suretiyle resmi selâmı ifa etmişler ve nakeri kıt'alar hüykelin önünden geçerken 21 pare top atılmıştır. Alay resmi geçit ve tazimi ifa ederek İsmet Paşa bulvarım takiben Gazi bul varını çıkarak dağılmışlardır. Zafer alayı geçiti pek parlak olmuş ve coşgun tezahüratla 9 Eylül kur- tuluş günü tes'it edilmiştir. Gecede fener alayları ve yeryer eğlenceler tertip olunmuştur. Halk sü- rur ve heyecan içindedir. Celâl B. yin iktisat vekilliği Ali tasdika iktiran etti ANKARA, 9 (A.A.) — İktisat vekili Mustafa Şeref Bey. ahvali sıbhiyesine binaen İktısat vekilliğinden istifa etmiş ve ye- , rine İzmir meb'usu ve İş Bankası umum müdürü Mahmut Celâl Beyin tayini Reisicümhur Hazretlerinin yüksek tasdiklerine ik- tiran etmiştir. Türk dili kurultayı ISTANBUL. 9 (A.A.) — T.D.T. C, Usrumi Kâtipliğinden tebliğ edilmitşir: Kurultay için müracaat eden zevatın isimlerini neşre devam ediyoruz: Abdulhak Kemal Bey muallim, Ali Enver Bey muallim, Dr. İbrahim Hanif Bey, Esat Mahmut Bey muhar- rir ve muallim. Ferit Asseo Bey eski maliye müfettişlerinden. Kadri Bey Amasya valisi. Hakkı Tarık Bey Gireson meb'usu, Halit Fahri Bey muallim muharrir, Halil Nimetullah Bey mü- 'derris. Hüseyin Namık Bey muallim. Hüsam Bey Amasya mü- verrihi, Mazhar Süleyman Bey muallim, Mehmet Zeki Bey mu- allim, Muharrem Zeki Bey muharrir, Mümtaz Bey muallim, M. Louis Mikoço Macar sefareti erkânından. Namdar Bey muallim. Nâfiz Şerif Bey Antalya meb'usu. Sadri Etem Bey muharrir, Se- zai Bey esbak Çanakkale meb'usu, Operatör Bürhaneddin Bey. Şevket Bey ormancı. İbrahim Necmi Bey. Yusuf Şerif Bey mü- derris, Zeliha Osman Hanım muallim, İhsan Bey muallim. Maz- Eb Bey muallim. Atinaya bir takasheyeti gidecek ATİNA, 9 (Hususi) — Türkiyenin Atina sefiri Enis Bey. M. Mihalakopulos ile görüşmüştür. Bu mülükatta, Türkiye ile Yunanistan arasında akdedilecek olan takas mukaveleleri işi gö- rüşülmüş ve bu müza vreler neticesinde Türkiyeden bir heyetin Atinaya giderek mukaveleler esaslarmı tesbit etmeleri karar- Taşmıştır. Arnavut hükümetinin tebliği PARİS, 9 (A. A.) — Güya Arnavutlukta isyan çıktığına ve "Arnavut Hariciye nâzırının firar ettiğine dair ecnebi memleket- lerde intişar eden haberler bura Arnavutluk sefaretince tekzip olunmaktadır. Sefarete göre bir takan iğtişaşlar" çıkarmış olam Öğ bir takım kimselerin tevkifinden başka bütün memlekette derin