10 Eylül 1932 Tarihli Milliyet Gazetesi Sayfa 6

10 Eylül 1932 tarihli Milliyet Gazetesi Sayfa 6

.Balkan tenis şampiyo- nasının dömi finalide oynandı.. “Dublejde Türkiye ile Yunanis. tan finalde karşılaşacaklar Dün Fenerbahçe tenis kortla larma devam edildi. Dünkü oyunlar, (turnuvanın dömü finalleri idi. Bu dömi final- ler Dubide, Türkiye — Yunanis- tan ve Türkiye — Bulgaristan ara sında oynandı , Bundan başka iki de singi ma- çı yapıldı. İlk maç © turnuvanın singi neticesi üzerinde fevkalâde müessir olan Suat — Botez maçı idi. Saat 10 da iki rakip Fenerbah- kulübü kortlarında karşılaştı- ir. Maamafih Suat dün iyi oyu- mundan bir tanesini tutturamadı ve zaten tenisin tam manasile ku- suru olan rakibine mağlüp oldu. Oyun başladığı (o zaman Suat Romanyalınm f: yetini kabul 3 miş bir şekilde oynuyordu. kim bu oyunu dolayısile ilk Veni 6/0 kaybetti. İkinci sette Suadın ” açılmasmı beklerken, (hayretle © Çin ekiplerini karşı karşıya getir- | ; # # gördük ki, Suat yine ayni oyunu oynuyor. Bu oyunun tabil netice- si olarak yine seti 6/0 kaybetti. Ondan sonraki iki sette Suat iyi oynadı. Ve üçüncü dördüncü set eri 4/6, 4/9 kazandı. Bu suret- le her iki oyuncu İkişer set kazan mak suretile ayni seviyeye gel- diler . Son seti kim £ kazanırsa © maçı kazanacaktı. Set başladı, fakat Sundın yine oyununu pek iyi tanzim edeme- diği göze çarpmağa başladı. Ga- yeler biribirini takip ettikçe Sua- dın mukavemeti o azaldı ve seti 6/2 kaybetti. Netiçede Suat - Bo tez 8/0, 6/0, 4/6 4/6, 6/2 yenil miş oldu. Bundan sonra günün ikinci singi maçı olan — Stelyos - Bunen maçı oynandı. Bu maç çok ente- resan ve zevkli oldu. Her iki o- yancu da bunun bütün incelikle- rine tam mamasile vakıf oldukla- #ndan dolayı her yapılan eşanj zevkle seyrediliyordu. Öyle za man oldu ki, topun seri hareket- lerini takip edenler oyunu seyre- ç debilmek için mütemadiyen sağa “sola başlarını çevirmekten yorul e Stelyos ilk seti 6/1 kazandı. li sette oyun daha güzelleş- ti, Ve bu sefer de Bunca gayet e- merjik © oynayarak seti 3/6 ka- zandı. En fazla çekişilen set ü- güncü set oldu. Her iki rakip te partiyi hasmına © vermemek için bütün enörlerini sarfediyorlar ve her topu kurtarmağa uğraşıyor- lardı. Neticede bu seti de Stelyos çok yüksek oyunu ile 10/8 oka zandı. Bu oyuncu her halde bir i- ki sene sonra Balkanların ve bel ki de vasati Avrupanm en İyi o- yuncularından olacağı şüphesiz- Dördüncü set başladığı zam, rtık mağlüp olacağını settiği için biraz sir oynama ğs başladı. Gayet tabii olarak «e ti kaybetti. Bu oyunun şuuru 6/3 tür, © Bu maçtan sonra öğle tatili ya pıldı, Oyuncular ve halk yemek yemek için dağıldılar. at 3 te oyunlar tekrar baş- , İlk oyun (Şirinyan - Chaw- doir) Stelyos - Nicolaides maçı oynandı. Bu oyun iki dost dev mesi dolayısile de aynca bir hu- sasiyete malikti. Maç çok seri başladı. Top mü temadiyen bir nısıf sahadan diğer geymi bizimkiler tarafından | kazanıldı. İkinci seti Yunanlılar aldılar. Üçüncüyü de yine onlar aldı. Dördüncü ve beşinci geymi biz aldık. Altıncı, yedinci sekizin «ci geymi onlar aldılar, dokuzun- aldık. izinci, dokuzuncu, onuncu, kinci gi bi ora Ve öte “ kilerini de rakiplerimiz. kazandı. ge 8/6 seti yine (o kaybet- :ü sette: Hiç geymi ala- İmad. e 6/0 kaybettik. Bu su “retle Yunanlılar Türk odayların. dan bir tanesini emece etmiş oldu- Bu maçtan sonra günün en son maçı (Suat « Sedat) (Yordouaff - Suricieff) arasmda oynandı. Bu maçın esas itibarile o katagurisi Türk ekipi | idi. Herkes (Suat - - Sedat) m bu maçı kazanacağın- © Odan emin bulunuyordu. Netekim öyle oldu. Suat ve Sedat ilk iki sette Bulgar oyuncularına göz âç tırınadılar. Üçüncü & sette biraz gevşek oynadisalar da yine oyunu galibiyet ile bitirdiler. Maçm geymilerinin vaziyeti şöyledir: Birinci sette birinci, al- İlna kadar önde giden Lâl sekizinci, dokuzuncu geymiler bi- zimkilerden kazandıla, Maçın akuru bu suretle 6/3 ol lar ve dördüncü, beşinci, altmcı, sekizinci, dokuzuncu, onuncu, gey mileri de bizimkiler alarak (seti | z İ keyi Bayram, lar, birinci, beşinci, Tm, i, dokuzuncu, onuncu gey mileri bizimkiler alarak seti 6/4 bitirdiler. Bu suretle dubi ekiplerin maç- lerinm dömi Finali bitmiş ve Tür kiye — Yunanistan ekipleri fina- le kalmışlardır. Singlde daha ikinci dömi final m (Wisolnides - Botez) Stel Sedat arasındaki maçlar da Des aisikecakir Pazar günü dubi finali (Su Sedat) (Stelyos - Nicolaides) ara sında oynanacak. At yarışları At koşularınm sonuncusu ol dukça kesif bir kabalık huzurunda dün icra edildi. Seyirciler ara sında ordu müfettişi Ali Sait Pa- şa ve refikaları hanımefendi, Af- yon mob'usu Ali Bey, | Cümhuriyet Halk Fırkası meci idare reisi Cevdet Kerim Bey, ve polis mü- dürü Fehmi Bey olmak üzere ta- 'nınmış simalar göze çarpıyordu. Koyular çok zevkli ve | hej canlı oldu. Beş koşunun birincile ri Deylight, Zümbül, (o Bozkurt, Sirombolis ve Tayyardan koşuyu binnisbe kuvvetsiz rakipler arasın- da yani meydanı hemen boş gi- bi bularak rahatça alan birinci ko şunun birincisi Dayligt © olmuş tur. İkinci koşunun birin bül, senelerden beri bahsi müşte- rekte kazanılmayan bir getirmiştir. Bir 'a mukabil 58 lira 60 kuruş kazandırmıştır. ki, Üzerine ganyan bir tek bilet oy- nanmış bu biletie günün en talihli oyuncusu addedilmesi icap eden prens Halim Beyin & seyislerinden İcin koşunun birimeisi ol ü koşunun birincisi olan Bozkurt, dünkü beş galip içersin de en ziyade kuvvet ve (enerji şi Kles 65 kilo gibi büyük bir a- İırlik taşımasına rağmen koşu- nun başlarasile beraber, geçen hafta Bozkurt'tan dört kilo hafif bir sikletle koşarak yarışı kazan- mış olan Yavuz ile yıldırım sür'a tile koşmağa başladılar - Ve mesafenin hemen © hemen dörtte üçünü boyun boyuna katet iler. Bu defa da taşıdığı ağır yü kün tesirile Klos'un koşuyu kay bedeceği bu iki atın kuyruklara sokulmuş olan Bozkurt'un binici- si tarafından hissedilince Yavu- Zun ikinci rakibi araya © girdi ve rm boy farkla koşuyu kazan- dı. Dördüncü koşuda birinci olan Strombolis'in kuvvetli | rakipleri olmamakla beraber, handikaplı koşu olduğundan 47 kilo gibi çok hafif bir yükle rüzgür gibi gide rek Lâle'den cidden korkulurdu. Mesafenin uzunluğu yarışı, sonu- boy farkla kaybettirdi . Beşinci koşuyu kazanan Tay- yar, üç favuri rakibinden Al Der- viş ile Poruy'a kendilerinin dört kilo eksik yük taşıdığnıdan, Hal- kan'a da uzun mesafedeki nefes ve mukayemet noktasındaki tefev vukundan galebe çaldı ve koşuyu oldukça rahat kazandı . Resmi neticeler şunlardır: Birinci koşu: Hi mamış yerli ve arap erkek ve dişi taylara Mesafesi 1000 metre ikramiye si 300 lira. 1 — Daylight kilosu 59, sahi- bi: Himmet Bey, jekey: Arka- 2 Sahibi met 3 — Lâle kilosu 54,5 Sahibi: Mehmet efendi, jokeyi Paul 4 — Makbule kilosu 54,5 Sahibi: Baha efendi, jokeyi Baha 0 — Tufan kilosu 56 Sahibi: Hakkı efendi, Hakkı Hayvanların neticeye geldikl; ri zaman biribirlerinin aralarında mevcut mesafe: : Yirmi metre, yarım — bey, bir| boy (Daylight) in antrenörü dok- tor Seferof'tur. Ul. Tayyar kilom 56 'ehmi Bey, Jokeyi Ah- jokeyi MİLLİYET CUMARTESİ 10 EY LUL Plâsa 110 ve 130 kuruş verdi. İkinci koşu: dört ve daha yu- karı yaşta ve hiç koşu kazanma- muş yerli ve arap at ve kısraklara mahsus Mesafesi: 2000 metre, ikrami- 300 Tirn 1 — Zümbül (yaşı 4, kilom 3 AvLejik © yapı kökün Sahibi, AH efendi Jükeyi K. Abdullah 3 — Vezir yaşı 7, kilosu 60 Sahibi, Burhanettin bey joke- yi Paul 0 — Bahtiyar so Sahibi, Macit bey jokeyi İz- örlü Zeki 0 — Zipzip yaşı 8, kilosu 60 Sahibi, Şekerci Ahmet efendi Jükeyi Abdullah 0 — K. Yusuf yaşı 5, kilosu Sahibi, Üsküdarlı Hasan efen di jokeyi Yula O — Cengiz yaşı 6, kilosu 60 Sahibi, Ankara Ahmet bey Jö yaşı 6, kilosu 0 — MI Süleyk yaşı 4, kilosu 58 Sahibi, İbrahim efendi jokeyi aha rın neticede biribirle Bir boyun, yarım boy, on met- re (Zümbül) ün antrenörü Ha- İstanbulda ilk defa tar run e 3 Üçüncü koşu: Handikap üç ya- #mdaki yerli ve arap erkek ve dişi taylara mahsus mesafesi 1600 metre ikramiyesi: 300 lira, 1 Bozkurt kilosu 60 Hacı Emir EK jokeyi K. Aptullah. 2 — Yavuz, kilosu 58,5 sahibi © Çorlulu Ziya Bez Jokeyi Yahya 3 — Kim kilosu 65 sahi Emir S: keyi Aptullah O— Oğu: Moss 05 sahibi Selâhaddin Bey jokeyi Ahmet O — Derviş; kilosu 47 sahibi Fahr Bey jokeyi Hamdi, 0 — Murat; kilo su 47 sahibi Mehmet o Bey jokeyi Paul neticede biribirleri- le mesafesi: yarım boy, bir boy, on metre, Bozkurt'un antrenörü Emir Salih Efendidir. Birinci 200, ikinci 57, üçüncü 25 lira mükâfat aldı, Bah simüşterekte ganyan 360, plâse 155, 155 kuruş getirdi. Dördüncü koşu: (Handikap) üç ve daha yukarı yaştaki Haliskan İn giliz at ve kısraklara mahsus. Mesa fesi: 2400 metre ikramiyesi 400 lira. Strombolis; yaşı 5, kilosu 59 Hacı Ahmet ve Fikret Beyler jokeyi 2 — Lâle yaşı 3, kilosu 47 «m Sipahi Ocağından Atıf Bey j©- keyi Nazmi, 3 — Pazar yaşı 5, kilo su 56,5 sahibi Madam Anna Sabri Jokeyi Korridori. 0 — Odepaşte; ya w 5, kilosu 56 sahibi Hasan ve $i- nelley jokeyi Şinelley 0 — Jean Hab ler; yaşı 6, kilosu 55,5 sahibi Sipahi Ocağından Himmet Bey jokeyi Ar kadi. 0 — Ladytag yaşı 6, kilosu 55 #ahibi Prens Halim Bey jokeyi Paul Hayvanların neticede biribirlerile me safeleri. yar; yaşı 8, kilosu 60 sahibi Ankara İı Ahmet Bey jokeyi Bayram, 2 Al Derviş; yaşı 5, kilosu 64 sahibi Nail Ef. jokeyi Baha, 3 — Poru yaşı 10, kilosu 64 sahibi Prens H. lim Bey jokeyi Paul. 4 — Hâkan; ya şı 6, kilosu 60 sahibi Prens Hal Bey Jokeyi Zeki, Hayvanların biri- birilerile neticede mesafeleri: Üç boy yarım böy. (Tayyar) m antrenörü Fikret Beydir. Birinci 200, ikinci 75, üçüncü 25 lira müküfat aldı. Bahsi müşterekte ganyan 400, plâse 220, 240 getirdi. Yüzme Müsabakaları Denizcilik federasyonu yüzme ke- mitesi tarafından tertip olunan Bo- ğazı geçme müsabakası dün öğle den evvel Rumelihisarı ile Kandilli arasında yapılmıştır. Müsabakaya i- kisi kadın olmak üzere 13 yüzücü iş trak etmiştir. kilde yüzerek Boğazın — bu kısmını 11 dakika ve 29 saniyede geçerek birinci gelmiştir. 2 inci Cihat (Bey- koz) 12 dakika 29 », 3 üncü Talat (Beylerbeyi), 4 üncü Sedat (Altum- ordu) ve Cemil (Beylerbeyi). 5 in- ci Mile Eva Alter. Diğer mütabıklar münteha nokta sı olarak tespit olunan o mıntakanın haricine çıktıklarından — derece ala mamaşlardır. Bundan başka öğleden sonra Bü- yükderedeki yüzme havuzunda yüz- me teselli müsabakaları yapılmıştır. Neticeler şunlardır: "00 metre erkekler: * inci Salim (Beylerbeyi) 1193/10. 2 inci Ce- mil (Beylerbeyi) 1205/10. 3 üncü Talat (Beykoz). 400 metre erkekleri 1 inci Vem gel (Beykoz) 642.5/10. 2 imei Ze- İ ki (Beylerbeyil, 3 üncü Mehmet koz) 3105/10, 3 üncü Cemil (Bey- İ erbeyi) 800 metre erkekler; 1 inci Toma (Beykoz) 1525. Zinci Pandeli (Beykoz) 16/30. 3 üncü Mehmet İzzet (Beykoz). 1500 metre erkekler: 1 inci Toma (Beykoz) 33 dakika, 2 inci Pandeli (Beykoz) 37 dakika. 3 üncü Evx Alter (Hanım). 4X50 bayrak: erkekler: 1 indi Beykoz takımı 2:30, 2 inei Beylerbe yi takımı 2.38. 100 metre sirüstü erkekler: 1 inci Hasan (Beykox) 1.51. 2 inci Lutful lah (Galatasaray) 2. 3 üncü Zeki 100 mühtelit bay- Beykoz takımı 8.37 Müsabaka kirici giren Alman mektebi takımı 8.05 te gelmek su- retile © Beykoz takımını geçmiş 50 metre kurbağalama (tekaüt ler( * İ - inci Ekrem Rüştü Bey 58 saniye , 50 metre kurbağalama hanım- lar: > inci Melle. Eva Alter 58 sa niye, 2 «inci Artrud 59,5 saniye. Umum yarışlardı cesinde Beykoz yüzücüleri birinci ği almıştır. Atlamalar: Ortrud Proyser 42 pu- 5 < inci Hiristo 31 puvan. 8 - mer Behzat 29 puvan. Galatasaray takımı ye mektebi takımı arasında yapı İacak olan sutopu müsabak: Aziz B. sporcularla nbul federe ve Erzurum meb'usu A- xiz Bey konuşmuşlar ve İstanbul spo runa verilecek veçheyi tezekkür €y- lemişlerdir. Aziz Bey bütün kulüp murahhas larma İstanbul © sporuna verilecek veçhe için fikirlerini sormuş, onlar da fikirlerini gayet açık bir surette söylemişlerdir. Ondan sonra, | İstanbulun ezeli derdi olan sahasızlık | bahsi açılmış ve bu vadide de bir çok ihtimaller düşünülmüştür. Kulüp murahhaslarından bazıla- rı İstanbulun saha ihtiyacmı teşrih ederek sahaların nerelerde yapılması icap ettiğini söylemişler ve Üsküdar dn, Kadıköyünde, Beyoğlunda ve İs tanbulda yapılacak — dört tane ufak stadın bugünlük ihtiyaca tekabül ede meseleler konuşulmuş ve içtimaa ni hayet verilmiştir. Kara Ali meydan okuyor Türkiye baş pehlivanı Bandırma. lı Kara Ali efendi meydan okumak- tadır, bu hususta neşrettiği bir mek tupta: “ Bir çok defalar beni yendi- Hini ilân ederek bana deta meydan okuyan pehlivanları memleketim 0- lan Bandırmaya davet ediyorum Bu rada bitaraf bir hakem huzurunda güreşmeğe hazırım. Teklifimi kabul &decek pehlivanların Bandırmaya ka dar yol paralarını da vermeğe hazı- rım.” demektedir maşa Lili Masonlar geziyor Dün Adalar ve Boğaz gezintisi yapıldı Mason kongresine iştirak eden ma rahhaslar dün bir deniz gezintisi yapınışlardır. - Bu tenezzühe tahsis edilen Kalamış vapuru saat 9 da köp rüden hareketle Floryaya oradan da Adalara gitmiş, Büyükndada öğle ye i yenildikten sonra Boğaziçinde bir çekimi yapılmıştır. Bugün kong- renin son celsesi akdedilecektir. ——e..— Gelecek seneye kaldı Şark demir yolları kumpanyasının maklyalını teahböre uğ- rattığmı yazmıştık kumpanyanın bu iş için üç vagonu vardır. Son a sün. lerde Avrupaya taze meyva ihracatı arttığı için, bu kâfi gelme- mektedir. de A “Kumpanya taze üzüm sevketmek için ba yazanların Avrupadan avde: ini beklemektedir. hea tacirleri bu mesele hakkın el ofisine müracaat etmiş- lerdir. Şark demir yolları kumpanyası, bu sene için, yeniden taze meyva va gonu getirmeğe imkân olmadığını, gelecek sene, bu işlere daha çok va gon tahsis edeceğini bildirmiştir. Mahkümlar nasıl çalıştırılacak? Muddeiumumi Kenan Beyin riya- setinde Başmuayin Hikmet, Jandar. ma kumandan: Hilmi, Hipilme müdürü Baha Beyler ile Barodan bir avukatın iştirak edeceği bir ko- toplanacak ve mahkümlarm Birinci Sahifeden Geçen Yazılar Taksimdeki Apartmanlar (Başı 1 inci sahifede) ize verilen malümata ik inşaata teşebbüs ©- denlerin mübalâğasız yüzde sek- seni ipotek karşılığı para (o alan kimselerdir. Bunlar müşkü kredi buldukları için gerisi: sünmeden bütün paraları ve toprağa kapatmaktadırlar. Niçin çoğalıyor? Bir inşaat şirketi müdürü bu bususta diyor ki: — Mevcut apartımanlar, tek bir “katı boş kalmadığını da ka- bul etsek gene asgari senede sa- hiplerinin ancak borcunu ödeye bilir. Ancak, bu hesap, varidatın on parasma on sene zarfında el sürmemek şartile doğrudur. Hal- buki bizde apartımana para kapa tıp ta bundan om sene hiç bir is tifade beklemeyecek (kim var- dır? Neticenin ne olacağını siz ta savvur edebilirsiniz. Esasen bu inşaat, nüfusu (600, 000) e inen bir şehir için lüzu- mundan çok fazladır. Yaptırılan apartmanların yüzde | otuzunun boş kalması ve kiracı bulunmam “da bunu ispat eder. , Bankaların ve sizorta şirketleri nin emlâk üzerine el'an kredi aç- malarma hayret etmemek rsüm- kün değild Bir izah daha Sodet inşaat şirketi müdürleri den bir zat da inşaatın sını şu suretle izah ediyor: — Fazla inşaat, tereddüt ve endişenin tabii bir ne tcesidir. Ticaret © hayatmda sa- hayı kendilerine dar (| bulanlar, paralarını, inşaata kapatmağı ter cih ediyorlar Son bir sene zarfında göze çar pan büyük apartımanların çoğu iş hayatından kısmen çekilen ser- mayedarlar tarafından & yaptırıl- muştar, Beş katlı ve beşer altışar odalı bir apartıman en aşağı vasati olarak 25-30 bin liraya mal edilmektedir. Halbuki bunların içinde 70-80 hatta 100.130 bin lira para ile vücude gel miş olanları pek çoktur. Böyük im- gaat sahaları sırasile şunlardır: malara rağbet ettikleri halde apartımanların hemen hepsinin 24 katı boştur. Apartıman yaptıranlara sorarı nız size verecekleri cevap şu olur: — “Paramızı işten çektik. Banka. ya versek getireceği faiz bü i etmiyecek, Apartıman — ve ev, bize hiç olmazsa yüzde 6 ile 7 arasında bir nema getiriyor.” Vakın emlâk işi daima sağlam bir irat olarak telâkki ediliyorsa da apartmanlar böyle ço #aldıkça bir gün taşa toprağa kalp edilen milyonlarca | liralık servetin, hep birden inhidam etmesi tehlikesi vardır. Diğer taraftan beton inşaatla, pa- “en mühim bir kısmı harice gi- iyor. Gğini söylersem biç mübalağa et. miş olmam” Türk muallimler çarşamba günü öğleden sonra saat üçte Halke Yi igtima salommda toplanacaklar. İk İstanbulda bulunan bilü- Dolmahçede İçtima var (Başı 1 inci sahifede) düllâtif Nevzat, Şemsettin, İzmir. li İamail Hakkı, Ferit, Şekip, Or- ban Sadettin Beyler tarafnıdan ya zılacaktır. n'atlar faslmn Resim, mut Kemal Beyler, Mimari, tezyi- lar, Heykeltraşlık kısıma- ları, Halil Etem, Ahmet (Refik, Mimar Sedat, Mimar Şahap Bey- ler, Edebiyat, Şiir, kitabet ve sai- re kısımları Dr. Samim, Köprülü zade Fuat, Ali Canip, İsmail Hik met, Ali, Ahmet Cevat, Ra- gıp Hulüsi Beyler, Musiki ve ra- ks kısmı, Ali Ri Rauf Yekta, Konservatuvar müdürü Yusuf Ziya Musa Süreyya, Sadettin Beyler tara fından yazılacaktır. İktısadi hayat faslınm Ziraat ve hayvancılık kısmı İbrahim Hak kı, İhsan Abidin, Cevat Rüştü, Ali Rıza Beyler, kara, deniz, O hava nakliye vasıtaları (o kısımları Yu- suf Kemal, Ahmet Ferit, Mustafa Zühtü, Ahmet Vehbi, Nizamettin Ali, ve Hereke fabrikası müdürü Reşat Beyler tarafından yazılacak tr. Mahkemelerde Tazminat İsteniyor Ağaoğlu Ahmet B.in açtığı dava Hukuk Fakültesi | müderrislerin. den sabık meb'us Ağa oğlu Ahmet Bey bir şirket aleyhine mübim bir yarar ve ziyan davası inme etmiş- tir, nın mahiyeti gudürr Bir müddet Mürefte | bavalisinde petrol çıkarmak ve petrol kuyuları sçmak üzere Türk ve Amerikan ser mayedarlarından mürekkep bir sir. ket teşkil edilmişti. Şirket Mürefte- de tesisat yapmış, bazı farliyette bu lunmuşur, Fakat şirketin Müdürü M. Obriyen son günlerde şirkete alt bazı makineleri terhin ederek Parise gitmiştir. Bu arada şirkete 107 bin Uray mal olan makineler 7000 lira- ya terhin edilmiştir. Bu ve bunun gibi sakat işler şirkete dahil olan Türk hissedarları zarara sokmuştur. Mütezarrır olduğunu iddi edenler- den biri de Ağa oğlu Ahmet Bey- dir. Ahmet Bey hlesedar sıfatile Ti- para talebini ihtiva eden bir zarar ve ziyan davası açmıştır. Davanm rüyetine yakında başlanacaktır. Bulgar komünistleri Şehrimizde komünistlik maznunu sik yedi Bulgar yakalanmış ve ad liyeye verilmiştir. Haklarındaki tah- kikat derinleştirilmektedir. Bunların isimleri şudur: Üstüyen Barof, Milo İstavro, De- le Pethef, İlya o Haistof, Üstüyle Görgiyet, Salü Kençef, İlya İlyef. Bir doktorun mahkümiyeti Adanada hizmetçisi Fatmayı 4ö- verek öldüren dokter Rüştü bey 3 sene 4 ay ağır hapse ve o kadar müddet hidematı Diemmu- niyele mahküm olmuştur. Bu vaka- da yalancı şahitliği yapan Selim is- minde bir adam da 3 sene ağır hapse ve üç sene hidematı &mmeden mem Buniyete mahküm olmuştur. Sokaklara bırakılan çocuklar Son zamanlarda ötede beride ço- cuk terketme vakaları çoğalmaya başlamıştır. Yapılan istatistiklere nazaran İs- tanbulda 931 senesi haziranından 932 senesi haziranına kadar 37 met- rük çocuk bulunmuştur. Bulunan bu çocukların hepsi da- rülâcezeye sevkedilmişlerdir. Zabıta nm yaptığı uzun tahkikata rağmen be erki çocukların ancak dördünün aile- Diğerlerinin kim tarafından terke- dildikleri anlaşılamamıştır. Sanayi müdürü de rapor hazırladı Petrol ve benzin fiatları üç hafta la - müsbet bir mazeret yösterememekte. dirler, Refik Bey raporunda bilhassa bu noktaya ehemmiyet vermiş ve fi- m mesala ize ti. Cemal Hüsnü B. Bern sefiri Cemal Hüsnü B. trenle Ankara- Bisikletle Ankaraya (Başı 1 inci sahifede) zarak şu cevapları vermiştir ! « — Dilsizlerin bazı ihtiyaçları- Bi şefekatli hükümetimize ar- zetmek için cemiyet benim mu- rahhas olarak Ankaraya gi meme karar verdi. Fakat cemi- yetin bana verilecek yol para: yoktu, Devlet Demiryolları da bedava seyahat imkânı olmadı- nı bildirdi. Bunun için volos- pitle gitmek zarureti hâsıl ol du. Sağır ve dilsizer çalışırlar. Fakat yevmiyeleri 40 ile 80 ku Tuş arasındadır. Bu para ile te- sadüfen kesir olan aileleri- ni geçindiremezler. Hükümet ten dilsizlerin vergilerden affo- lunmaşını, vesaiti nakliyeden nı sıf ücretle istifade etmelerini ri edeceğim, Evli sağır ve dil- zere Divanyolundaki Atikalipa- şa medresesinin verilmesi için teşebbüsatta bulunacağım, bu medresede birde mektep aç- mak istiyoruz. Okumak ihtiya- cmda olan 28 sağır ve dilsiz ta- lebe var, Seyahate pazar günü ve Üs küdardan başlayacağım, Bu s€ yahatte dilsizlere mahsus olan üzeri sarı ve şeridi kırmızı kayı giyeceğim, İlk içtimada Türkiye.. (Bagı 1 inci sahlfede) tima edecek olan Heyeti umumi. yesinde hazır © bulu üzere 20 eylülde Cenevreyo gidecektir. Türkiye Cemiyeti Akvama ye- ni dahil olduğundan ilk defa ola rak beyeti umumiye içtimama iş trak © edecektir . Türkiyeyi Cemiyeti Akvamds temsil edecek heyeti murahhasa: nın kimlerden mürekkep olacağı henüz kati surette malâm deği dir. Bununla beraber, ( Dahiliye vekili Şükrü Kaya beyin de heyeti murahhasaya dahil olması muhte meldir , | İki feci Kaza!. Dün sabah Kartalda iki feci ka za olmuş bir amele boğulmuş- tur, Kazalar şunlardır: Kartalda Rahmanlar mevki- inde Nesim Paşanın köşkü civa rındaki sebze bahçesinde yatıp kalkan smele Uzunköprülü 38 yaşında Hasan bu sabah yedi- de bostan kuyusu yanındaki in- cir ağacına çıkmış, incir topla lamağa başlamıştır, an ağa cın tepesindeki olmuş incirleri koparmak hevesine odüşmü; kendisini zor kaldıracak bir da- la çıkmıştır. Dal kırılmış ve sür'atle ağacın dibindeki bü- yük kuyuya düşmüştür. Etraf- ta tutacak yer olmadığından Hasan su dolu kuyudan çıkâ- mamış. boğulmuştur. o Aradan ler geçmiş, Hasanm gelme ini gören arkadaşları arama ğa çıkmışlar ve bir hayli dolaş- tıktan sonra Hasanın cesedini kuyuda bulmuşlardır, İkinci kaza. Kartal Çimento fabrikasında olmuştur. Fabrika usta başılarından Emrullah ça- vuş fabrikanın damını temizle- yen amelelere nezaret ederken ayağı kaymış, 16 metre irtifa- dan yerdeki çamur kazanma düşmüştür, Emrullah çavuş ye tişen arkadaşları tarafından ka zandaki çamur içinde boğul- mak üzere iken baygın ve ba- cakları ile bir kolu kırılmış bir halde çıkarılmıştır. Kırk gün Akmayan terkos Hasköy halkı tehlikede mi? Son günlerde İstanbulun bir çok yerlerinde terkos suları kesil Bu kesiliş şehrin bazı yerlerin de daha fazla devam etmekte ve © civar halkını müşkül vaziyete sokmaktadır . Ezcümle Hasköyde Keçeci pi ri mahallesinde terkos tesisatı bu lunan evlere tamam kırk gündür su gelmemektedir. Bu vaziyet kar