23 Eylül 1932 Tarihli Milliyet Gazetesi Sayfa 5

23 Eylül 1932 tarihli Milliyet Gazetesi Sayfa 5

Japonlar Los Angeles de hari- kulâdelik gös österdiler Veismullerden sonra dünyanın en seri yüzü. | cüsü 18 Süel bir enini Soldaki resim: 1920 olimpiyatlarında adet | İri sayılacak kadar az iken ve | hattâ iptidai oyunlarile herke- Tİ göldürürlerken, bu son olim- "İPiyatlarda harikulâde bir tekâ- | Mül ile bütün dünyaya karşı İ tüchanlarımı isbat ettiler. | Daima galebe eden Ameri- kalıların en parlak zamanların- da bile. sporcu bir millet ola- Tak yürücülükte .hiç kimse son olimpiyatlarda olduğu kadar | İaponların gösterdiği Obariz farkları elde edememişlerdi. | Los Angeles olimpiyat yüzüş- | lerinde yalnız İshiharada 1500 de dömi finalde sal bırak- mıştı. Fakat diğer kompetis- | İ Yonlarda hep Japonlar finale | kaldılar, Erkekler arasında yapılan altı müsabakada. Japonlar be- İ sini kazandılar ve bu suretle 100 metre serbest yüzüşte, 100 İ netre arka yüzüşis 200 metre kulaçlamadu. 1500 metre ser- best yüzüşte rüçhanlarmı is- bat ettiler. Yalnız yegâne hezimeti teş- | kil eden 400 metrete en iyi Ja- pon yüzücülerinden Yokoama Grabbe ve Taris'in arkasından | üçüncü geldi. Japon saflarında acı bir te- sir bırakan bu hezimete. Ta ris'in gösterdiği büyük gayret sebep oldu. Taris “hayatı pa- asına gayret” göstererek bu bakayı kazanmış mi finalde ve elimina- tüvarda daima kendisine yeti- Şen ve sonra geçen Japonlara İ ikincisi 15 yaşında Makino. 1500 metre serbest yüzme müsabahasının yaşındaki Kitamura. Sağdaki resim: 1700 metre serbest yüzme müsabakasının | dikkat edilecek nokta Japon yüzücülerinin kol hareketleridir. Bu yüzücüler Avrupa yüzücüleri yibi ellerini sudan çok yukarıya çıkarmayorlar | | Garip bir hakikattir ki, ba- | Yalnız bu resimde muş oldular, Halbuki Avrupada yüzme Olimpiyat galibi 14 İ zıları tarafından tavsiye edilen Küçük ortanın ga- libi taayyün etti Dün Taksim stadyomunda His mayci Etfal güreşlerine devam €- yük bir kalabalık huzurunda ya- pıldı. İlk müsabaka küçük © ortanm idi. Bu kategoriye Karamürselli Hilmi ile arabacı Hüseyin arasın da oldu. Oldukça uzun hu müsü- baka çok heyecanli devam etti ve neticede Karamurselli | Hilmi rakibine galip geldi ve mevcut 0- lan 50 lira mükâfatı aldi. Bundan sonra büyül dört pahlivan çıktı. Yeni met pehlivan ile Ç. rahim arasında olan i ortaya Meh. tı sporunun terbiye usulleri. muh | son hadde kadar antreneman | telif klüplerde muhtelif formül | lere göre değişmektedir. Buna mukabil Japonyada yüzücülü- ğü darülfünun profesörleri ele almış bulunuyorlardı. Bilhassa bunlardan kimya profesörü M ve kendi yetiştirme kabul ettirmişti. Japonyada yüzücülük hnide gösterilen gayretler he- men hemen mektebe ve daril- * sistemini le- | || görülmedi mi? 147 yaşında Olimpiyat şam- piyonu olan Mihazakl, | Amerikalı Veismuller or- | dadan çekildikten sonra dünyanın en seri yüzü- eüsü olduğunu ispat et- miştir. İ fünuna inhisar da klüpler yoktur e bütün mil- li kompetisyonlarda darülfünu- | uzawo bu işe merak etmiş | eder. Japonya- | di usulü de Japonyada yoktur. | Memlekette havuzlar gayet az olduğundan, Japonlar kışın yüz mezler, Fakat sırası gelince, sıkı bir bedeni terb'yeye tabi | tutulurlar, Yaz aylarında Japonlar, İ tam bir disiplin dahilinde, bü- tün zorlukları iktinam edecek bir gayretle çalışırlar. Hattâ mektepteki teneffüs saatlerini İ havuzda geçirirler. Bu suretle İ de Avrupa ve Amerika yüzücü | lerin nasip olmayan bir seviye- ye yükselirler. Hücumlarında | sür'at ve hareketlerinde sühu- İlet cidlen harikulüdedir. 1500 metre finalde. biri on dör, biri on beş yaşlarında Ki: mura ile Makino'nun sprin ilerini bütün sür'etile bitirdik. 'eri ve sulumadan derhal hare- ket plânı formuna vardıkları | Sonra nefes kabiliyetlerini Japonlarda görmek lâzımdır. İ Bir yüzücü için ciğer kabiliyeti İ nin ehemmiyeti malümdur. Ja- İ ponlar bu kabiliyeti en yüksek randmenı veercek hale getir- mişlerdir. Bütün bunlar elde ol dukça Japonların plonjonda ve kadın yüzücülerde de tefevvu- ku ele alacaklarına şüphe yok- tur. İ Japonların kısa bir zaman- böyle ön safa geçmeleri me todik, disiplinli. makul terbiye- nin kıymetini göstermeğe kâ- karşı aTriz bidayette gayet se- | nun yetiştirdiği sporcular mey | fidri, Bütün sporcular için bun ri gidiyor, fakat sonradan gev- seyordu. halde Japonları şaşırttı. Taris bu sefer mutattan daha seri gitti ve sonra hızını arttırdı. Bundan evvelki 300 ve 400 metvelerdeki tabiyesi | hilâfma başka bir tabiye kullanmıştı. Bu suretle de Japonlar - aldan- | Mış oldular. Crabbe da bu vaziyetten is- tfade ederek, bütün gayretile atıldı ve galibiyeti kazandı. Bu mağlübiyetten ye'se dü- şen ve ilk fırsatta acısını Ççi- karacaklarma şüphe olmayan Japon yüzücüler. artık ondan sonra, bütün galibiyetleri inhi- sarlarına aldılar. En güzel (| galibiyetleri 4X200 metrede idi. Harikulâde denebilecek 8.58 4/10 gibi bir zamanda Amerikalıları çok ge- ride bıraktılar. 1928 de Amsterdam lorea- larından olan ve o zamandan beri formunu hiç kaybetmeyen Takaishi gibi yüzücüler J: Pon yüzücülüğünün eriştiği seviyeye göstermeğe güzel bir misaldir Bu kadar muvaffakıyet kar #ısında, yüzücülükle alâkadar olanlara bir sual varit oluyor: Bu ezici rüçhan ve tefevvuku Neye hamletmeli? » Sadece antrenemana, çevik- liğe ve disipline... Bu vâdide Japonlar yeni bir $ey icat etmiş değildirler. Sa- maruf formülleri sıkı kıya tatbik etmişlerdir. Bilhı *a Crasol usulünü bihakkin öğ- endikleri göründü. Bütün mek İ€plerinde ve havuzlarında yek Mesak bir usul kullanarak, mu- Yaffakıyetle, in esasını kur- | dana çıkar, Onun içindir ki bu fi- | Fransız Cockeh'y yenen A Bu cumaya T Bir kaç senedir yan Türkiye hafta İstanbulda Ankara, İzmir. Balıkesir. Bur İ sa ve İstnabulun şampiyonları nın karşılaşması hikikaten mü- yapılama» şampiyonası bu | yapılacaktır. ! İ dan iyi ders olur mu? İnen m li merihan şampiyonu Vetes” un kortu dolduran bir hareketi ürkiye şampi. yonası yapılıyor.. him bir spor hâdisesi olacak- tı. Ayni zamanda on beş gün sonra Atinada yapılacak Bal- kan şampiyonasında Türkiyeyi temsil edecek atletleri intihap İ mahiyetinde olduğundan bü bi Gezi! BEŞ azminde #uşmalardan sonra Yenici Meh- met rakibini ayak sannadan ger- danlama © oyunu tatbiş ederek yendi. Manisali Ömer ile Silivrili 1b- | İ rahim arasmda — ikinci güreşte| M Ömer fazla hamle yap- tığı için puvan hesabile galip gel di, Baş altına: Çoban Mahmut ile Uzunköprülü Hüseyin güreştiler. İ Yalnız bu müsabaka bitmediği i- çin buğün devam edecektir. Koç Ahmet ile Hayrebolulu Mehmet Ali arasında oldu ve bu da neticesi alinamadiği için bu- gün yapılacaktır . Bugün müsabakalar saat ikide başlayacak, evvelki * günden ve dünden kalan müsabakalar bittik İ ten sonra Baş güreş yapılacaktır. Tekirdağlı Hü- 3 ir Rifat, Bolulu Ce- mal, Molla © Arif, Mandirek Po | mak Ahmet pehlivanlar güreşe İ ceklerdir. e —ğ—ğ—— in töei | rincilik büyük bir ehemmiyeti | haizdir. Cuma günü resmi kü- | şat şöyle olancktır: Saat 14 | seçit marşını çalmağa başlaya cak ve müsabakalara iştirak e- decek Ankara Balıkesir, Bursa. | İzmir ve İstanbul mıntakaları leri sıra ile önlerinde otuz kişilik hakem heyeti olduğu İ halde halkın önünden geçit res yaparak geçecekler ve bü- | yük tribünün önünde dizilecek lerdir. Müteakıben Cevdet Ke- rim Bebyefendi bir nutukla mü sabakaalrı açacaktır. Bundan il marşı çalınacak İ ve en eski atletlerden cirit re- kortmeni Sudi Bey ortaya çı- anı ve Türk | gençliği asaleti namma kar- deşçe ve mertçene temiz yürek | niyetle müsabaka edece- ğimize ant içerim diyecektir.” Bu ande bütün atletler sağ el- jlerini yukarıya kaldırarak ibni İ içeriz) diye bağıracaklardır. İ Yemine iştirak etmediği görü- len atlet derhal diskalifiye edi- lecektir, Bunu müteskıp müsa- bakalra başlansca! Proğra- mı aşağıya kaydediyoruz: Cuma 23 eylül 932 Resmi geçi! 110 M. manialı koşu 100 m. seçme gülle atma 800 m. final 100 ır. final yüksek atlama 10.000. 4X400 m. bayrak Cumartesi o 24 eylül 932 5 200 m. secme 1500 m, final disk atma uzun atlama 200 m. final 4X1500 bayrak 25 eylül 932 30 m. 400 seçme | sarıkla İ 5000 m cirit atma 400 final 3 adım atlama 4X100 tevzii mükâfat 5 Ça Evlerde kış hazırlığı e n | dildi. Musabakalar oldukça bü: | ! ii Renkli pamuk broderiden çay servisi Mevsim artık yaklaşıyor. Evlerde Five ocklook'lar başlaya- | cak. Herkes yavaş yavaş bahçelerden başladığı için, evlerde çay servisleri Yuakrıki resim zarif bir çay servi model var. Bunların işlenmesi de o kadar Şimdiden kış için çay servislerini hazırlayınız. | Orijinal bir | Kroşe motifi Bu kroşe motifi gördüğünüz gibi şeklen gayri muntazamdır. fakat çok orijinaldir. Bununla güzel sofra örtüleri » büfe üstle ri, yahut herhangi istediğiniz garnitürleri yapabilirsiniz. İşte Jiki sofracık: Biri müstatil, di- İ ğeri seki köşeli ve kenarları kroşeli., Bir motifi yapmak içi on. on iki gram kadar yün ister. Müstatil sofra için nihayet 30 için de 60-70 gram... Evvelâ müsellesleri ayrı ör- meli.. Her biri için altı bölmeli 30 da Bando resmi | zincirle müsellesleri birleştir. | nasıl işlemek lâzim geleceği ko meli. Zaten molife bakınca da | Sayfiyeden Dönüş Yaz tatilleri bitti. Sayfiyeye gidenler döndüler veyahut dö- nüyorlar. Bir iki ay metrük kal mış bir evin veya bir apartımı nm. hattâ gaybubetinizde bir i- ki defa temizlenmiş olsa bile kiri tozu birikmiştir. Evvelâ bütün pencereleri açmalı. Ço- cuklar varsa, onları başka tara- İfa göndermeli. Bu mümkün de İ ğilse temizlik yapılan odaya sokmamalı, Odaların tabanları- na patates kabuğu, yahut bah- | geden taze otlar sermeli ve bir | defa bunlarla beraber yerleri sü i pürmeli, Bu suretle yerden faz İla toz kalkmaz. kabuğu ve sairenin rutubeti toz ları muhafaza eder. Bundan ev- | vel bütün perdeleri kaldırmalı, Bahçede slikmeli, Sonra koltuk ların tozlarını almalı. Evi te- mizlerken yalnız çocukları de- ğil, toza karşı kendinizi de mu hafaza etmeli Saçlarınızı İ güzelce kapatmalısınız. Burun | deliklerinize vaz: koymalısı- İ arr. Mümkünse kauçuk eldiven | kullanmalısınız. Koltukları ma- / deni esansla hafif ıslatılmış bir bezle silmeli, Hasır sandalyala rı da keza. İ Mebliyaların tahta aksamını da ayni süretle temizlersiniz. Bu bittikten sonra levhaları kal dırılmış duvarları ve pencere İ den içeiri doğru olmak üzere ta vanı da silersiniz. Bunun,için uzun saplı süpürgenin ucuna ha fif wlak büyücek (bir bez sar- mak kâfidir Sonra sıra camları ve pence İ relerni ahşap aksamını silmeğe gelir, Bu da bittikten sonra per Otun patates | | lere, salonlara çekilmeğe in de hazırlanmak lâzım... österiyor. Çay aatlerinde güç te layca anlaşılıyor. Tenis Kıyafeti | Tenis roplarında moda o ka- | | dar tahavvül göstermeyen bir seydir. Yalnız tenis elbisesinde esas olan şart pratik olması, ko | lun ve bacakların serbestçe ha | reketine mâni olmayacak bir şekilde bulunması lâzımdır. Şu | halde tenis elbisesinde uzun ko | İ la lüzum yoktur. Eteklerde ge niş olmalıdır. Garnitür olarak nervürler gayet iyidir. Yukarda iki model var, Soldakinde beyaz benekli bir fularla kravat yapıl- | mıştır. Kemer de kırmızıdır. Öteki ede dekuplurla püsli | mişti m deleri ve levhaları yerlerine ta- İ karsınız, Perdeler yıkanmağa | salih şeylerse yıkamak, değilse bahcede tozlarını almak lâzum- dır. İ tayyaremde Dünyada neler olüyor? | Diplarako | Nişanlandı ——e..— Şehrimizdeki patril kendisini takdis etmiş.. 1931 Avrupa zel Aliky Diplarakos Paul Lowis Wei Fransızla nişanlandı. Yunan Milk Bankası Atina barosundan bir zatın kızı dır. Paul Weiller de Fransada Le jiyon donör nişanınm komandor rütbesini alan en genç Fransızdır Eski harp pilotlarındandır. Biz zat Poi tarafından şovalye yapılmış ve Mareşal Foch kendis. ni zabitliğe terfi ettirmitşir. Mu güzeli Matma man tayyaresini düşürmüştür. Bi çok hükümetlerden alı ları vardır. Şimdi ne ve Gnöme'deki tayyare motö fabrikasının reisidir. — Nasıl nişanlandınız? — Bir arkadaşımla bir ağuste akşamı Paristen tayyare ile Ati- Baya inmiştik. Bir otomobile bin dik ve uzun müddet gittikten sonra yolu bıraktık. ve hafif me yilli bir çimenlikte sahile doğr inmeğe başladık. Nihayet sahili ibraz ötesinde denizde yatımız g ründü. Yatta akşam yemeğini yedik Bizden başka Paul O Morand il zevcesi ve yolcular arasında Ma dam Nado Keriokoz ve hemşires şimdiki nişanlım MI. Aliky Dipk rakos vardı. Yemekten sonra ( edebiyatta bahsettik. Nişanlımın gayet geni malümatı ve her bahiste vukufu var. Bu noktada ısrarlar bahsed rim. Güzelliği kadar bir çok mer yetlerine ve zekâsma hayranım. Fakat ikimizde de ayni edeb zevk var. Nişalım Benudinize' Valery'yi Morand ve Girandoux'ı çok beğenir. Aphro yatı ile © hareket ettik Malümdur ki Aphro “küçük” demektir. Sisam'a vardık. Yunane: Ay ışığındı Nişanlımla köpesteye dık ve böyle dalmış bulunduğu muz sırada gayet güzel sesil Andromague'den sahneler olcum ğn başladı. İşte biz, böyle bir gec de tanıştık. dayan — Matmazel Diplarakos çok tan beri Pariste mi? — Tayyare ile beraber döndük Şimdi nişanlıma bir tayyareyi ide Te etmesini öğretiyorum. Mükem mel istildadı Ken: dersler veriyorum alacak Yunanistanın ilk kadın pilotu ok cak. Matmazel Diplarakos'un er kek kıyafeti ile Aynaroza gide rek, bir papazı baştan çıkardığ hakkında çıkan şayinlar baştan lsızdır. Nişanlıma İstan ortodoks patrikliğinden :a eden bir mektup al mıştır. Patrik Hazretlerinin bu mektubu nişanlımın o Aynaroze gitmediğine delildir. Zaten bu da i mümkün bir şeydir. Yakında diplomasını “ Bugünkü Proğram ISTANBUL — 18 Vedin Rıza H ve Belkis H. 19,30 orkestra, 21 İmei H. Anjel H. ve Cennet H. 22 gra mofon. BUKREŞ (3942 m.) — 1940 gre mofon, 20 radyo © orkestrası, 20,30 dini ayin, 21 konferans, 21,15 kon. sere devam. BUDAPEŞTE (5605 m) — 1230 Şise musikisi, 21 orkestra 22,50 havadis LONDRA (355,5 m.) — 19,30 şar kılı ve çalğılı konser, 21 vodril,22.20 müsahabe, 23,05 gramofon, 2330 dans musil PARİS (1725 m.) — 20,25 gra mofon, 21 radyo konseri, Manon © perası, 21,40 yemek haberleri, PRAG (488,6 m.) — 19,25 Al iman radyo neşriyatı, 20 Ostrandan İ nakil, 20,45 Brunn'den nakil, 21,15 İ orkestra konseri, 23 havadir, 23,30 gramofon ROMA (441,2 m.) — 18,30 şar kılı ve çalıgılı konser, 20,15 havadis gramofon, 21,45 senfonik konser;mü. sahabe. VARŞOVA (1411 m.) — 19 nadan nakil, 19,20 dans © musikisi, 20,15 muhtelif, 20,35 radyo jurnal, 21 senfonik konser, 23,30 radyo jut mal, 23,50 dans musikisi, VİYANA (5172 m.) — 19,05 mü sahabe, konferans, radyo jurmal, 22,30 dini ayin, 21,30 senfonik or- kestira, 23 radyo jurnal, 23,15 çigan isi, Budapeşteden nakil