25 Eylül 1932 Tarihli Milliyet Gazetesi Sayfa 6

25 Eylül 1932 tarihli Milliyet Gazetesi Sayfa 6

İRi beygir öldü. iki kişi yaralandı Beykozun ilerisinde, jandarma sıntakası dahilinde bir otomobil lmuştur. Kaza neticesim Bürette yaralan- ir ölmüştür. Muharrem isimlerin ve “köyüne gitmek için sa ile yola çıkmışlardır. hpeyce açılıp tam Hüseyin köyü- Şün altmdaki yoldan (geçerken Tevfikle Muharrem birden — bire iie gürültü duymuşlar ve karşı- lan gelen büyük bir kamyonun ür'atie kendilerine yaklaştığını görmüşlerdir. Bunun üzerine şaşırıp arabayı «enara çekmiye ve vol açmak is- emişlerse de buna muvaffak ola n Kamyon da, sür'atini keseme- serine yüklenmiştir. Müsademe o Zöddetli olmuştur ki, İseygirler yere yuvarlanmışlar, zaba devrilmiş ve kamyon bunla» an üstüne çıkmıştır. . Müsademeden sonra kamyon l hızımı alamamış o ve yolun İprtasında araba ile beygirleri bir müddet de sürüklemiştir. Kamyonun tekerlekleri altın- beygirlerin ikisinin de kafala- parçalanmıştır. Bu sürüklenme esnasmda bir | #adüf eseri olarak Tevfikle Mu- rrem doğrudan doğruya kendi balarının altma yuvarlanarak kamyonun tekerlekleri altında parçalanmaktan kurtulmuşlardır. ,Fakat arabanm devrilmesi ve yer lerde sürüklenmesi esnasında İki- si de muhtelif yerlerinden ağır surette yaralanarak bayılmışlar- jandarma vaziyet et miş, yaralı arabacılar baygın bir halde hastaneye getirilmişlerdir. © Kazaya sebebiyet veren kam- yonun şoförü Resul vak'adan son ra kaçmak istemişse de jandarma 'lnr kendisni yakalamışlardır. Bir çocuk ezildi Pangaltıda Doğru yolda Tak- #imden Şişliye doğru gelmekte ©- lan 3717 numaralı Yusuf oğlu Re- &ebin idaresindeki taş yüklü kam yon 9-10 yaşlarında bir küçük en çarparak derhal öldürmüş Çocuğun hüviyeti anlaşılama- mıştır. Şoför yakalanmıştır. Müd- dei umumi muavini o Kâmil Bey tahkikata başlamıştır. Gaz yerine su! Fatihte Kemalpaşa caddesin- de oturan komisyoncu İsmail E- fendi, mahalle bakkalı Şülrüden 50 dirhem gaz almış, eve götürüp de lâmbaya koyduğu zaman ga- Zin yanmadığını, sudan ibaret ol- duğunu görmüş, geri getirip bakkala vermek istemiştir. Bak- kal Şükrü gazı geriye almamış, bu yüzden aralarında kavga çık- mış, bakkal müşterisinin — başını öemzirle yaralamıştır. İnel Efen di hastaneye kaldırılmış, bakkal Riyazı Arap Abid; karsı ve iaha on kişi giderek oturmuşlar. Şoför Niyazi, yüksek sesle gar — Beyler benim davetlimdir. y#ndilerine ne | isterlerse gelir, iştir. Garsonlar Niyaziden al- — dikları emir üzerine herkesin iste diği içkiyi, mezeyi | getirmişler. Saat on bir olmuş, Niyazinin da- vetlileri kendilerinden | geçmişler ve işlerinden birisinin sesi güzel olduğunu söyliyerek hafiften şar- okuya başlamıştır. Bir aralık Niya- © zi sesi güzel olanı kolundan tut- 4 kuğu gibi kaldırmış, hanendelerin Me akmdalları yere götürerek: © © — Haydi buraya çık da otur, © herkes güzel ses işitsin, demiştir. 1 me ,erlerine © oturtmuşlardır. fi Niyazi oturunca garsonları çağır. “ — Arkadaşa ya şarkı söyletir- yahut da rakı © paralarını gitmek istemişler, Niyazi disini tutan garsonlara sustalı teşhir etmiş yetişen polisler sini yakalamışlardır. “Halkevi köycülük şubesinde Halkevi o Köycülük şubesi ida- “re komitesi dün içtime ederek bir elik mesai © programım tesbi- Köyden | “Atlantide,; Muharriri M. Pierre Benoit şehrimizden geçti Fransız muharrirlerinden | M. Pierre Benoit ve maruf ar- İ tistlerden Mel, Spinelli Mısır İ ve Suriyede bir seyahat yaptık- | tan sonra Theophile Gautier va İ puru ile İstanbula uğramışlar ve dün akşam ayni vapurla Mar silyaya gitmişlerdir. M. Pierre vel de şehrimize gelmişti; Mel. Spinelli de bir kaç sene evvel Fransız tiyatrosunda o birkaç vermişti “Atlantide” mu harriri gazetecilerle mülâkat- tan çekinmiş, yalnız Akdenize girmek üzere olması münasebe tile kabul nutkunu hazırlamak- ie olduğunu söylerek demiştir iz erlerimden en ziyade sevdiğim “Atlantide” dir. Sim dilik yeni bir eser hazırlamış değilim. Eserlerimden “Königs mark” ta yeniden filme alma- caktır. Fakat bu defa büsbütün başka artistlerle.. Meselâ “Hu gette Duflot” bu filmde rol al. mayacaktır. Ali Rana Bey Gümrükler ve İnhisarlar Veki İ o Ali Rana bey dün İnhisarlar w- mum müdürlüğüne giderek bir müddet meşğul olmuştur. Vekil beyin bugün Ankaraya dönmesi muhtemeldir. Okuyup yazma bil- meyenlerin senetleri Mahkemelerden birinde cere- İ yan eden bir muhakemede, Tem yiz mahkemesine ahiren mühim bir tevhidi içtihat kararı verdiği anlaşılmıştır. Bu karara göre kanunu mede- ni mer'iyete girdikten sonra, oku yup yazma bilmiyenlere ait mü- hürlü senetlerin hükmü ve kıyme U yoktur. Yalnız, bu senetlerdeki mühür, senet sahibinin mübrü ol- duğuna dair mensup olduğu ma- halle veya köy ihtiyar heyeti ta rafından tasdik edilmiş bulunur. sa o zaman muteberdir. 150 kilo afyon MARSILYA, 24 A.A. — Pat- ria vapurunda kazanlara yakın bir mahalde saklı 150 kilo afyon bulunmuştur Bu afyonun İskenderiye veya Berut'tan yükletilmiş olduğu söy- lenilmektedir . Dağa kaldırılan İngilizler LONDRA, 24. A A. — Londra daki vesmi mehafilde alman haberle re göre, müstakil Mançuri hüküme- tine mensup olan ve Nev Cehvang muntakasındaki kuvvetlerin başında İ bulunan jeneral Vag, iki İngiliz İ dağa kaldıranları hiçbir şarta bağlı olmaksızın affetmek | teklifinde bu- Yanmuştur. | ieneral Vang dağa kaldırdıkları İ bu iki İngiliz'i serbest | bıraktıkları takdirde bu adamları, kumandası al İ nda bulunan muntazam kuvvetler arasında bir tabur halinde kullanma- Er vaddetmiştir. Poukden'deki konsolos vekili, eş- İ kiyaya bir telgrafta bu meselede met hali ın masuniyetinin mes'ul memurların ve makamların kefalet ve teminatı altnda bulunduğunu bil dirmiştir. Amerika ve Alacakları NEVYORK, 24 A.A. — Ame- rika ticaret odaları meclisine bir rapor verilmiştir. Bu raporda ha- lihazırda 32 devletin o kambiyo muamelâtını kontrol etmekte ol. dukları beyan edilmektedir. Ra- porda bu halin cihanın ihracat ticareti üzerinde meş'um akisleri olduğu beyan olunmaktadır. Bu sebepten dolayı idare meclisi, bun dan sonra Amerikaya borçlu olan devletlere yapılacak müsaadatın Borçlu devletlerin kambyo tahdi- 'datını ilga veya hiç olmassa tadil etmelerine tabi tutulmasını teklif eylemiştir. Kont Bethlen Geliyor BUDAPEŞTE, 24 .A A. — Nai- Bi hükümet Horihy, birdenbire av. det etmiş ve kont Bethlen ile öyan ve mebusan reislerini kabul etmiş tir. Müttehit kükümet fırkası, kont Bethlem'in tekrar iktidar o mevkiine avdet etmesini veya hiç olmazsa mü maileyhin itimadına mazhar bir za- tini şbaşıma getirilmesini istemekte dir. Buhran uzamadığı #>kdirde hes MİLLİYET PAZAR 25 EYLÜL Birinci Sahifeden Geçen Yazılar “ Bengin iltuta olurta çısen Türk budun. ,, (Başı 1 inci sahifede) le türkçenin münasebetleri. 4 — Türk kelimesinin tetkiki. 5 — İslâmiyetten evvelki devir lerde Türk harfleri, 6 — Türk adebiyatının. doğuşu ve inkişaf Gültekin kitabesi Agop Martayan Ef. ye göre Gök - Türk edebiyatının ilk şa heser nümunesini teşkil eden Gültekin kitabesinin yazılarm- dan 1200 sene sonra Türkiyede dil için ilk kurultay toplanmış oluyor. Türkçe bir kitabe Gültekin kitabesinde Gök - Türk dilile şü satır yardır: “Bengin iltuta olurta çı sen Türk budun.” Manası şudur: “Ey Türk mil leti! Sen ebedi peratorlu- ğu muhafaza edeceksin!” Martayan Ef. nin tetkik et- tiği öz türkçe kelimelerden bir kaçmı aşağıya sıralayoruz: Eçumapan - Ecdat, ip — düşman, Baz tehassıs, dil itisi — lisan müte- hassısı.. Di — Avukat, Üze — yukarda; Asra — aşağı da, Martayan Ef, tezlerini tama- mile hazırlamış ve Jamanak gazetesi yazı müdürü Şamlıyan İ EF, vasıtasile türkçeye tercüme ettirmiştir. Martayan EF. dil tetkikatın. dan maada ayrıca Türk tarihi Kavgayı Bırakalım! Paraguay ile Boli- viya arasında bir tavassut LA PAZ 24 — Washington'- daki Bolivya sefirşi müttehidei merika hükümetine bir muhtıra vererek muhasematın o kesilmesi hakkında f hükümetler & rafından vaki olan teklifin Boliv- ya'ca kabul edildiğini bildirmiş- tir. Muhtıra, Paraguay'a teklif e- dilen mütarekeyi red ve böylece de Cenevre protokolunu ihlâl et- miş olmakla ittiham eylemekte- dir. ASSOMPTİON, 24 A.A. ragumy hükümeti, tasıma cevap vererek evvelce dirmiş olduğu noktai nazarda is- rar etmişti Paraguay, bu not leri kabul etmektedi VAŞİNGTON, 24 A.A. — Pa- misyonun reisi M. Withe her tarafa muhasematı hemen terket- melerini ihtar etmiş ve münazü- takdirde diğer Ameri rinden mütarekeyi İ lan taraf ile diplomasi münaseba- tını ketetmelerini made bulunduğunu ilâve eylerniş- tir. Berezilyada RİO DE JANEİRO, 24 A.A.— Federal kıtaata karşı yapılan iğ yan hareketini şimdiye kadar ida» re etmiş olan M. Arthuro Berna- des, Vicona yakınında federal kı- taat tarafından — esir edilmiştir. Mezkür kıtaat Engenheiromeiva şehrini de ele geçirmiş oldukları bildirmektedirler. M. Herriyot'y açık mektup BERLİN, 24 A.A. — Gazete ler, Avrupa ittihadı birliği reisi kont Coudenhove Kalergi'nin M. Herriot'ya hitaben açık bir mek. tup neşretmiş olduğunu vermekledirler. Kont, bu mektu- bunda M. Herriot'nun ya nın hukuk müsavatı talebine dair olan beyanatını mevzuu bahset- mekte ve bilhassa Avrupa millet- lerinin uzlaşmaları keyfiyetinin, Fransa en iptisadi bir prensip o- lan hukuk müsavatına muhalefet eyledikçe mümkün olamıyacağı- nı beyan eylemektedi Adliye vekili adliyede Adliye Vekili Yusuf Kemal B. dün Adliye müfettişliği dairesine gelmiş ve İstanbul Adliyesine ai hakkında da kıymetli etütler yapmıştır, Tarihten evvelki devirlerde) Mumaileyh. bilhassa Anado luda tarihten evvelki devirlerde yaşayan milletlerin Türk aslm- gelme olduklarını ve bütün eski medeniyetlerin Türkler ta- rafından kurulduğunu ispat e - den mühim vesikalar elde ettiği ni söylemektedir. Bundan ma: ada Martayan EF, nin muhtelif eserlerinde yakın şark milletle- ri lisan ve Edebiyatları arasm- daki benzer noktalar; bu lisan- lar üzerinde Türk edebiyatının yaptığı tesirler, şark dinleri ve edebiyatlarının biribirlerile mü nasebetleri, şark milletleri üze- rinde İslâmiyetin tesirleri gibi bahislere temas etmiştir. Agop Martayan Ef, dün öğ- leden sonra Dolmabahçe sara- yına giderek Dil tetkik cemiye- ti umumi Kâtibi Rusen Eşref Bey tarafından kabul edilmiş- tir, Martayan Ef. Sofyadan İs- tanbula hareketini teshil ettik- lerinden dolayı Elçimiz Tevfik Kâmil ve başkâtip Zeki Hakkı Beylere çok teşekkür borçlu ol duğunu bir muharririmize söyle | miştir, Müteşebbis heyetin içtima Dil kurultayı müteşebbis he yeti, dün de Dolmabahçe sara- yında kurultayı o himayelerine alan Gazi Hz. nin yüksek riya setlerinde toplanarak geç vakte kadar meşgul olmuşlardır. Çinde neler Oluyor? Bir ceneralin ordusu: hezimete uğratıldı JANGHAY, 24 A.A. — İcabı takdirinde tebalarını himaye et- mek maksadilâ 15 ecnebi harp gemisi Changtuny'daki dahili har bım merkezi olan Chefoo açıkla» rında demirlemiştir . Birkaç gün devam eden ufak tefek müsademelerden sonra eya- letin valisi bulunan ceneral Han- fuchu ile müstakil ceneral Licu- ehennien arasinda bir muharebe vukua gelmiş ve valinin kuvvet- 8 seneden beri Chefoo hava- isinin hâkimi bulunan müstakil ceneralin kıtaatını büyük bir he- zimete uğralanıştır. Bunun neticesi | olarak Lisu- chennien, Cheffo'yu tahliye etmiş ve Çin harp gemileri vukut muh- temel kargaşalıkları mâni olmak ezre öraya 500 Çin bahriye ne- feri çıkarmıştır. Bir nutuk Bekleniyor M. Herriot yarın bir nutuk söyleyecek PARİS, 24 A.A. — Dün öğle- den sonra M, Herriot'nun riyase- tinde altında bir kabine ik aktedilmiştir. Başvekil, ba: ziyet hakkında izahat vermiş ve Pazar iü irat edeceği bir nu. tukta i süreceği fikirleri ari daşlarıma ittifak ile kabul ctür. miş Macar modelleri ma- yo BUDAPEŞTE, 24 A.A. — Müs tafi maarif nazırmın bir kararma mesine nazaran güzel sa» natlar mektebi modelleri bundan veya ile poze edeceklerdir. San'atkârlar mahafili, bu ted. biri bayağı bir tedbir addederek tenkit etmektedirler Pr. Piccard'ın bir konferansı MAYESEL, 24 A.A. — İlmi «- raştırmalar tinin himayesi alimda tertip edilmiş olan bir ip imada M, Piccard, bir konferans ya Kalabalık bir hazirun lesi mevcut idi. Ön sırada kral, dük de Brabant, sefirler ve nazır. lar bulunuyordu. Arnavutluk Hududunda TIRAN, 24. A. A— Arnavutluk ajansı, müsellâh Arnavut çeteleri ile Yuğoslavya © karakolları arasmda Vermoski civarında bir müsademede bulundukları ile poze edilecek! | dirilmektedir Yeni Fabrikalar | "Başı 1 inci sahifede) i tiştirilmesi ayrıca düşünülmekte» dir. Memleket pamuklarının islahi için tetkikat yapılmaktadır. Bun dan sonra beylik kumajlara yüz | de elliye kadar tiftik karıştırılan. | caktır. | Bu suretle takriben bir milyon | kilo tiftiğe istihlâk mahalli bulun | muş oluyor. İktisat vekilinin ziyafeti ANKARA, 24 A.A, — İktusni | Vekili Mahmut Celâl Bey şehri- mizde bulunmakta olan Sovyet mütehassıslarına bugün evinde bir ziyafet vermiştir. — Ziyafette Ziraat Vekili Muhlis, Moskova büyük elçimiz Hüseyin Ragıp B. | lerle Sovyet sefiri M. Suriç cenap- ları ve iktisat vekâleti erknmdan bazıları hazır balunmuşlardır. | İ Maarif vekili Geliyor (Başı 1. inci Anadolu Ajansına natta bulunmuştur: “Şimdi bütün sahalarda tet - ikat ile meşgulüm. Şeflerimi- zin ve memleketin benden ne istediğini biliyorum. Bütün kuvvet ve takatimi. sarfederek benden beklenen hizmeti ifaya | muvaffak olacağıma oeminim. Eylül nihayetine kadar müteda hil muallim maaşlarının kâmi- len tesviyesi işini ehemmiyetle takip ediyorum. Bundan sonra kendileri maaş aldıkları halde muallimleri aylıksız bıraktıkla- rı görülecek hususi muhasebe- lerin yakalarından tutacağım.” Maliye vekilinin seyahatı ANKARA, 24 (Milliyet) — | Maliye vekili Abdülhalik B. bu- gün otomobille Çankırıya git- miştir. Vekil Bey Çankırıda bi: hafta kalacaktır. 500 binliralık Seccade 4 1 ine sahifede) il iğimize göre Konya- da Sadreddini Kunevi kütüpha 'nesinde böyle bir seccade ve hır ka varmış. Seccadeye beş yüz bin lira kıymet tahmin ve tak- dir edilmiş ve güya Avrupalı lar bu seccadeyi çaldıracaklar- mış. Mütevatir bir surette kula ğımıza gelen bu haberden baş- ka malâmatımız yoktur.” hifede) itideki beya | | Samsunda kızamık var ANKARA, 24. lâyeti dahilinde Av Samsun vi dik ve Havza ka- zalarının bazı köylerinde ağustos ni hayeti ile eylül iptidalarında zuhur eden kızamık vakalarını köy iktiyer heyetlerinin sihhiye memurlarına ve İi hükümete £ haber vermeleri inden vukun gelen ihtilâl netice si bazı vefiyat vuku bulmuş ve mın- takın sihhat müfettişi ile vilâyet sih- hiye müdürü ve bakteriyologu tara fından bu muntakada tetkikat yapıla rak icabeden tedbirleri almışlardır. Hastalığı azmanmda haber verme miş olan köyler heyetleri mahkemeye verileceklerdir. Sıtma mücadelesi ANKARA, 24, A. A. — Sıtma mü cadelesi etrafındaki faaliyet halekın- da sihhat ve içtimai muavenet vekâ- letinden aldığımız o malümata göre Konya sıtma mücadele mıntakasında Akşehirde Sivaik bataklığı İlğin- Eskişehir sitma mücadele mmtaka- sında Beylikahır bataklığı Ereğli o- vasındaki bataklıklar Manisa sıtma mücadele mıntakasımda Manisa'nın şimalinde Bolğunlar bataklığı Akhi- ni üzerinde Halitpaşa batak- lığı Manisa'nın şimalinde Zincirliku- yu mevkiindeki göl, Manisa'nın şar- kında kâin Akpınar bataklığı kuru- talmuştur. Buzlar arasında kalan gemi MOSKOVA, 24 A.A. — Arkan jel'den Vilâdivestoka gitmekte 0- lan Sibiriyakof buz kıran gemisi mıştır. Sibiriyakof gemisine yar- dım için derhal icap eden ler almış ve emirler verilmi MOSKOVA, 24 A.A. — Sibi yakof buz kıran gemisinden alı | nan bir telsizde geminin mevcut sakatlığa rağmen Serring denizi- | ları. |da Tophanede Merkez Kuman- izahat Hüseyin Rağıp Bey geliyor ANKARA, 24 (A. A.) — Moskova büyük el iz Hüseyir Ragıp Bey bugünkü trenle İstanbula hareket etmiştir. Müşarün- ileyh İstanbulda bir kaç gün kaldıktan sonra Moskov. ya gidecek . Hüseyin Ragıp Bey istasyonda Hariciye vekâi rü Kaya ve Hariciye müsteşarı Numan Beyleri | eti erkân ve müdiranı tarafından teşyi edilmişti vekili Şül ariciye vekâ- Bulgar komitacıları BELGRAD, 24 (A.A.) — Dün gece Bulgar komitecileri Çarevesel mmtnkasında üç noktadan Yugoslavya arazisine gir meğe teşebbüs etmişlerse de Yugoslavya hudut muhafızları ta, fından tardolunmuşlardır. Bulgar hudut muhafızlı teş açarak komitecilerin firarına müzaheret etmişlerdir. İst. Mr. Kumandanlığı Satınalma kom. ilânları Tophanede Merkez Kuman- danlığı binasının bazı aksamı pazarlıkla tamir ettirilecektir. Pazarlığı 26/9/932 pazartesi günü saat 10 da Tophanede Merkez kumandanlığı satınal- ma komisyonunda icra kılma- caktır. Taliplerin keşfini gör- mek için her gün ve paza işlirak için de muayyen vaktin de komisyonda hazır bulunma (5) (5004) 10 Ton Yulaf 10 Ton Saman 10 Ton Kuru ot ür i ik mektebi ihti yukarıda yazılı üç ka- İem yem ayri ayrı pazarlıkla satın alınacaktır. Pazarlıkları 26/9/932pazartesi günü sant10 | yacı danlığı satmalma komisyonun da icra kılınacaktır. Taliplerin imak için her gün ve| pazarlığa iştirak için de muay- yen vaktinde komisyonda hazır bulunmaları, (2) (5003) | v. Maltepe Askeri lisesi ihtiya & için 1500 çift tire çorap pa- | zarlıkla satın almacaktır. Pazar lığı 12-10-932 çarşamba günü saat 10 da Topanede Merkez | kumandanlığı satmalma komis- yonuhda icra kılmacaktır. Ta- hiplerin izahat almak için her irak için de muayyen vaktinde komisyonda | hazır bulunmaları. (88) (4957) Topçu Atış mektebi ihtiyacı için 4000 kilo mangal kömürü pazarlıkla satın almacaktır. Pa zarlığı 26 Eylül 932 pazartesi günü saat 10da Tophanede Merkez Kumandanlığı satınal. ma komisyonunda icra kılına- caktır. Taliplerin izahat almak için her gün ve pazarlığa işti- rak için de muayyen vaktinde komisyonda hazır bulunmaları. (95) (5026) Istanbul birinci iflâs memurluğum- | dan: 1 — H. Hacı Yusuf ve İ, Mak» soplo Kollektif Şirketi: Istanbul Ba: Ukpazarında 13849 No. da iflâş| etmiş ve İflâs 15-9-932 tarihinde a- gılnış olup tasfiye âdi şekilde yapı lacaktır. 2 — Müflüsten alacağı olan ların veya mallarında istihlak iddin. sında bulunanların alacak ve iddis- larını işbu ilândan bir ay içinde ey- yamı resmiye müstesna olmak üzere ber gün saat 9 dan İZ ye kadar Sul. tanahmePte vaki Adliye binasında icrayı vazife eden birinci iflâs daire sine gelerek kayt ettirmeleri, senet ve defter gibi delilleri her ne ise| bunların asıl veya musaddak suret- lerini tevdi etmeleri: 3 — Hilâfma hareket cezai mes'uliyeti müstelzim olmak üzere Müflüsin borçlularınn ayni müddet içinde kendilerini o ve borçlarını bildirmeleri; 4 — Müfl- sin mallarını ne sıfatla olursa olsun ellerinde | bulunduranların o mallar üzerinde ki hakları mahfuz kalmak şartile bunları ayni o müddet içinde daire emrine tevdi etmeleri ve et- mezlerse makbul mazeretleri bulun. madıkça cezai mes'uliyete o uğraya- cakları ve rüchan haklarından mah- ram kalacakları: 5 — 5 - 10932 garsamba — günü (saat 16'da yu- karıda yazılı olan iflâs dairesinde a- lacaklıların ilk içtimada hazır bulun- maları ve müflis ile müşterek borç- lu olanlar ve kefillerinin ve borcu tekeffül eden sair kimselerin toplan mada hazır bulummağa bakları oldu ğu ilân olumu Kartal Malmüdürlüğünden! Pendikte 356 Kartalda 295 ğacın zeytin taneleri satılmak üzere yirmi gün müddetle mü- zayedeye çıkarılmıştır. İhalesi 11-10.932 salı günü icra kılına ne doğru yoluna devam ettiği bil / ğüne müracan cağından taliplerin malmüdürlü Ki (8001) irinci sınıf Mutahassız BAKTERİYOLOG Dr. İHSAN SAMİ Bakteriyoloji Lâhoratuvarı . Frengi hokitai mikroskopi hususü Kanda (üre şeker, klorür, kallesterin mikdarlarının te ini. Divanyolunda Sultan Mahmut türbesi No, 189, Telefon: 20981 Istanbul dördüncü icra memurlu ğundan : Tamamma 4500 dört bir beş yüz lira kıymet taktir edilen Bey oğlunda Şişlide Meşrutiyet mahalle. sinde Eski Kır Yeni Mehtap sokağın da Yeni 34 mımaralı bir bap haricen Körğir Hane açık artırmaya vaz e dilmiş olup 10 Teşrini evvel 932 ta inde şartnamesi Divanhaneye ta ik edilerek 31 T, evvel 932 tarihine İ müsadif pazartesi günü saat 14 ten 16 ya kadar İstanbul 4 üncü icra dai resinde açık artırma suretile satıla caktır. Artırmaya iştirak için yüzde 75 teminat akçesi alınır. Mütere kim virğü, belediye , valıf icaresi borçluya sittir, 929 tarihli icra iflâs kanununun 119 zuncu maddesine tev fikan hakları Tapu sicillerile sabit olmayan ipotekli alacaklılar ile diğer | alâkadaranın ve irtifak hakkı sahip. lerinin be haklarını ve hususile faiz © masarife dair olan iddialarını & lân tarihinden itibaren 20 gün içinde evrâkı müspitelerile bildirmeleri 1â halde hakları tapu sicil lerile sabit olmayanlar satış bedeli nin paylaşmasndan — hariç kalırlar Alikadarların işbu maddei kamuniye ahkâmına göre hareket etmeleri ve daha fazla malümat almak isteyenle. rin 932-778 dosya numarasile Me muriyetine müracaatları ilân olunur İstanbul beşinci iera memurluğun. dan; Mahcuz ve açık arttırma ile pa raya çevrilmesine karar verilen İs- tanbulda Balık pazarından Peynirci sokağında 14 No. lu dükkânda kasa, ve masa, ve balık iğneleri ve saire 3-10-32 tarihine müsadif pazartesi günü vat 12 den itibaren merkür malların açık arttırma ile dükkünde İ satılacaklarında müşterilerin dükkân da hazır bulunacak memuruna mü- racaatları ilân olunur. Darüşşafaka müdürlüğünden: Darüşşafaka talebesinin bir senelik ihtiyacı olan defter kâ- ğıt gibi 18 kalem ders levazımı münakasa ile alınacağından ta- liplerin nümunelerini görmek ü zere her gün ve münak. tirak etmek üzere 27 Eyi günü saat 14 te Nuruosmaniye camii mahfilinde Cemiyeti Ted risiye merkezine müracaatları. (4921) Fatih sulh 3 üncü hukuk hâkim- liğinden: Veresesinin talebile tereke sinin resmen tasfiyesine mahkeme- mizce vaziyet olunan müteveffa Fa- zıl Sami beyin 1 eylül 931 tarihim- * den itibaren 1 eylül 935 tarihine ka dar iltizam eylediği Küçükçekmece gölünün şartnamesinde musarrah hu kuku saydiyesinden mütebaki müd. dete ait iltizam kısmının talibine dev rü ihalesine mahkemece karar veril- miş ve olbaptaki © şartnamesi dahi tanzim ve mahkeme kalemine tevdi kılınmış ve 25 eylül 932 tarihinden itibaren 20 gün müddetle mevkii mü yevmi ihale olan 16 teşriniövwel 932 pazar günü saat 14 ten 16 ya kadar mabkememizde hazır bulunmaları ve şartnameyi görmek isteyenlerinde her gün mahkeme (kalemine müra- caatları lüzumu ilân olunur. Doktor R usç uklu Hakkı