6 Kasım 1932 Tarihli Milliyet Gazetesi Sayfa 6

6 Kasım 1932 tarihli Milliyet Gazetesi Sayfa 6

M Braun'un reislodmhura mektubu Alman habinesinin müşkilleri BERLİN, SAA. — Havas ajan- sı muhabirinden: Aman milliyetper- verler e ee olmak üzere bütün hücum etmekte ir Bu Bundan başka hükümetin dahili vahdeti siyaseti yüzünden hayli sar " almaştar. k Başvekil ile dahiliye çine ve mil Ti müdafan kontenjanlman. usulünü şiddetle iltizam ettikleri hal ge hariciye, iktisat ve maliye nazır- Jarı M. Papem'in iktisadi siyasetine muarz bulunuyorlar . Almanyanın şark hudutları BERLİN, 5. A.A. — Havas ajan muhabirinden: Azalarınrasında bir darülfünün talebesi bulunan şark | hudutlar »cemiyetinde irat ettiği bir | nutukta dahiliye nazırı Alman genç- iğine militarist bir zihniyet gösteril mesine pek memnun kaldığını söyle dikten sonra kendisine yapılan bir haksızlığı tamire azmtemiş bir mille! #in ölmesine katiyyen imkân olmadı ğini ilâve eylemiştir. ——-——— İnsull tevkif edildi ATİNA, 5.A.A, — İstinaf mahke- esi müddei umumisi, dün zabıtaya Samue lİnsull'un tevkifi emrini gön dermiştir Bu emir, öğleden biraz sonra pek gözli bir surette yerine getirilmiştir. Fazla yaşlı olduğundan M.| İnsull wn bir otelde veya bir kılinikte otur masına müsaade edilecek, ancak po Hisin ski nezareti altnda bulunacak tar. | ATİNA, S.A.A. — İnsuli tevkif © dilmiştir. Mümaileyhin zabıtanın ne ne| e e nn vin bir zail oturmasına müsaade edilecek. | BARRİE, (Ontario), S.A.A, — İlincis bülümeti mahkemesi PL enmistamda mem- balar kurudu ATİNA, S.A.A, — Haldikiyada Siratonin mntakasmda bütün mem | balar, son günlerdeki zelzele dolayi sile birdenbire kurumuştur. le Yugoslavya kraliçesi Gandhi gene mi oruç tutacak Rusyada bir idam MOSKOVA, SAA. — Liüpline- daki tren kazası faciasının müsebbi- bi olan istasyon şeflerinden Bulakov Bekkinda verilen idam hükmü be gün infaz edilmiştir. Birinci Sahifedlen Geçen Yazılar İrarla iki Muahede (Başı birinci sahifede) im başında Hariciye vekilimiz 'Tahranda imzalanmış olan hu- dut tashihi kem, uzlaşma veadii tesviye mu ahedenamelerinin tasdikname - leri de teati edilmiştir. Muahedeler imza edildikten sonra Türk ve İran'mili deş millet için mes'ut neticeler verilmesi arzuları izhar edilmiş tir. Sabık Tahran büyük elçi tarafından Fürugi Hazretleri miştir, Fürugi hanın beyanatı Förugi Hazretlerile hareke. tinden evvel Ankara Palasta görüştüm. Bana intibalarını göyle nakletti: — Ankarayı İ ziyaetimden da mazhar olduğum misafirper İ verlik, Büyük Gazinin iltifatla- İru büyük yüksek zevatın gös- terdikleri dostluk bende unu- tulmaz birer hâtıra olarak ka lacaktır. Minnettar ve müteşek | kirim. Hükümdarıma, hüküme, İ time, milletime bunları iftihar- la nakledeceğim. Tevfik Rüştü Beyefendinin Tahranı ziyaret- bıta ve münasebetleri takviye İ ve ikmal etmişti. Ben ve arka- daşlarım burada bu güzel ese- İ rin tezahürlerine nail olduk. Türkiyede ve bilhassa Anla İ rada gördüğüm © ümran ve te ade etmek İsterim ve Türkiye- nin samimi (bir seveni sıfatile vücude getirilen parlak eserler karşısmda takrirlerimi gururla İ bevan ederim. Buradan ayrılır- | ken Türkiye hükümetine ve a- ziz Türk milletine kalbi teşek- kürlerimi Matbuat vasıtasile de | blâğı bir vazife bilirim.” Gazi Hz. ile İran şahı Hz. görüşecekler Fürugi Hazretleri İran Şahı Hazretlerinin Türkiyeyi ziyare ti hakkında dedi ki: — Dost devletlerin muhte- İ rem reisleri muayyen bir ma halde görüşmek arzusunu izhar VS | buyurmuşlardır. Bu mes'ut gün | yakındır. Telâki mahalli heniz İ taayyün etmiş değildir.” | Fürugi Hazretleri önümüzde İ ki cumartesiye kadar hüküme- timizin misafiri olarak İstan. | bulda kalacak ve cumartesi gü. | nü. trenle Halebe hareket ede- cektir. Kendilerine hükümet namı- ma Hariciye vekâleti kalemi mahsusundan Refik Âmir, ve Tevfik Rüştü Bey nammada (Başı birinci sahitede ) ya cevapta, şayı olan haber: | lerin doğru olmadığını Ankara'ya | vaki olan seyahatinin Elektrik, Tramvay ve Tünel şirketlerine | ait işlerle alâkadar olduğunu, bu | şirketlerin idare meclisleri reisi | sıfatile her zaman hükümetle te- tir, Terhos şirketi tekzip ediyor Terkos şirketi mtiyazmın E- | lektrik şirketine o devredileceği halkında şayiaları dün Terkos şirketinden de tahkik etik. Şir — müdürü M, Castelnau vaki o- lan sualimize bu haberin doğru $| madığı cevabini vermiştir. Terkosun devri meselesi Dünkü ve peralerisden biri terkosun satın la sonra elektrik şirketine ili yazıyordu. Belediye böyle bir de-| itilâfnamesile he- | ;, dar olmamakla İ miz Halk fırkası idere heyeti a | | zasından Memduh Şevket Bey şerefine bir öğle ziyafeti veril. | fevkalâde mütehassisim, Bura- | İ leri iki memleket arasmdaki va | rakkiyi derin bir hayranlıkla i. | Maçı (Başı birinci sahitede) Oyuncu tesirini yapmıyor, maa mafih bununla Bulgar kalecisinin iyi olmadığını anlatmak | istemi yoruz. Cuma günü kendisine pek İ büyük bir iş düşmedi. Belki bu- gün hakiki kıymetini gösterebilir. Beklere gelince; Bulgar Milli takımın sol beki birinci snıf bir müdafidir, sağ bel arkadaşı ka- beraber o da klas i İntikam | lât çekmiyordu. Yan hafları vazi- felerini çok iyi yapıyorlar ve dai- ma içlerimizi tutuyorlardı. Forvet tam a seri ve a- yapıyorlar ve dalma oyunun mer- — sikletini sol tarafa veriyorlar Nitekim üç golde | Sidem inkişaf eden akınlarla ol muş ve üç sayıyıda sol cenah yap muştur. Sağ cenah oyuncularına gelin- ce; bunlar öi nazaran bi raz daha tecrübesiz olan (genç asan Takımın heyeti umumiyesine söylece bir göz gezdirsek edinece ğimi x netice bu takımın hakika- ten kıymetli bir varlık olduğunu yönterir. Bu gün oynayacağımız oyunda sırf gençlerden müteşek- idi, İstanbul mabteliti takımının İ ne netice alacağı (o kestirilemez, her halde oyunu gördükten sonra İ sarih ve tam fikrimizi söyleyebile “zanbal Muntaham Futbol He- yetinden: Bulgar takımının görülen mü- #abaka kabiliyetine nazaran İstan bul muhtelit takımının. evvelce kararlaşan şeklinin değişmesi İ- cap etmiştir. Evvelki tebliğimizle çağırılanlara ilâveten isimleri a- Şağıda yazılan oyuncuların pazar günü saat on dörtte Galatasaray | kulübünde hazır bulunmaları vi- | ca olunur. Galatasaraydan: Nihat, Bur- han, Avni, Mehmet Salim. Fenerbahçeden: Cevat, Fikret, Muzaffer, Niyazi, Beşiktaşta: Hüsnü, Eşref, e$- ref eByler. Takım kaptanı Nihat Beydir. Müsabaka hakemi Yugoslavya Beynelmilel hakemlerinden Mös- yö Vasilyeviçtir. Yan Hakemleri Mösyö Antonof ve Nuri Beydir. Müsabakaya saat ön beşte baş- lanacaktır. Mısırda yeni eserler HİLDESHELM, GE | AA — Volff ajansı bildiriyor: İ zneus müzesi tarafından idare edilen ve Mısvda Helyopolis şehrinde haf riyat yapan heyet, müze idaresine gönderdiği ikinci bir raporda Roma- bulunmuş olan e dikkate diğer tafsilât vermiş- “ matviyozosmasda eni gözü e- | ser, 4 üncü Amenophir'in ve Nofrit in birer kabartma tavizi hâle bir granit parçamdır. fee İndi eek rez rem / tabe ortaya çıkarılmıştır. Salomon Reinach Cevdet Beyler mihmandar ole- | 75”; | rak refakat etmektedir W , Veriliyor mu? Kâdınlâr birliğinin misafiri İ © Beynelmilel Kadınlar. Birliği reis vekili Mme Germaine Pala- taire bu sabah şebrimize gelecek tir. Misafir, Kadmlar Birliği ida- | re heyeti ve azaları tarafından is- kaldığı müddetçe Türk Kadıolığı hakkında tetkikat yapacak, dınlar Birliği şerefine Tokatliyan. da bir çay ziyafeti verecektir. Polada batan i yağa iy sis DE İri enli de Amil vir Mi en malümat beyan maki telbabri yüzdürmeğe teşebbüs 1 seçtikten ronra bakemler mütef- * tam bir hakimiyetle, düşürerek ve Güreş müsabakaları bitti.. (Başı birinci sahifede) | yer yerinden oynadı, beliki iki daki- | ka salon alkış sadasından inledi. Bu maç üçüncü galibiyetimiz oldu. Mustafa Sami ve Nuri bu suretle dömi finale kalmış oldular. Altıncı maç Yugoslav Palkeviç ve Romen Kavacin arasında yapılma | ğn başladı. Her iki rakip te 9 dakika | güreştikten sonra Yugoslav güreşçi | rakibini bir köprüye getirdi ve bastı tırarak mağlüp etti. | Bundan sonra | yarı ağır siklet için Mustafa ile Yu- | manlı Stradutakis karşılaştılar. Mus-| tafa ilk hamlelerde rakibise faik bir | surette güreşiyor. Halbuki rakibi Yu nanlı mütemadiyen kaçıyor. Yunanlı da hafif nefes © yorgunluğu belirdi. Mustafa çok acı bir kuvvetle güreşi yor. Yunanlı bu kadar sert kuvvete mukavemet edemiyor ve daima min der haricine kaçıyor. Bu vaziyet bi- zimkini büsbütün sinirlendiriyor ve daha sert hamleler | yapıyor. İlk 10 dakika böyle cereyan etti. © Ondan sonra hakemler Mustafayi faik ola. rak gösterdikleri için jüri nasıl gü! röşmek istediğini Mustafaya sordu. Mustafa ayakta güreşmeği kabul et. | Gondorosi ringe çıktılar. İlk on dakikayı beraberlikle bitirdiler, Sonra İkisi de üçer dakika altta çalıştılar, Bu altı dakikalık za man zarfında ber iki rakip te biribir. lerine puvan olacak oyunlar tatbik | ettiler, 4 dakika ayakta güreşilecek | kımı da bittikten sonra sayı hesabi le Romen Gonderoshi galip geldi Bu suretle ikinci devre maçlarını bitirmiş oldu. Bu devreye göre bi zim güreşçilerimiz bir tek mağlübi- yetle takım itiberile finale girdik. Abbas 56 kiloda Balkan şampiyonu oldu. Türk güreşşileri iştirak ettikle ri 18 müsabakanm 12 sini kazandı. lar ve yalnız bir tanesinde mağlâp oldular. Finaller çıktılar. Mustafa rakibini üç dakika | denedikten sonra bir punduna getir. di ve mükemmel" bir kafa kol kapa | rak ne olduğuna “şaşıran rakibinin sırma yere getirdi. Binu mütcakıp şehir bandosu Türk milli marşını ça larken ay yıldızlı bayrağımız Balkan olimpiyatlarinide” bir daha çekildi. Bu suretle Filiysiklette Balkan şam piyonu olduk. İkinci Romen, üçüncü Yuyonlay. En hafif siklette birinci gene biziz. Şimdi Toğör ile Yunan Zervinis ikincilik için yorlar. Maç o kadar beri ve hareredi oluyor ki, lon alkışlardan inliyor. Maç fevkalâ. çe barecanlı oluyor. Har iki rakip te harikulâde oyunlar. yapıyorlar. | | | Borle- yan sörermeğe başladılar. 1 İlik daki- kılarda rakipler biribirlerini deniyor rayor, Yusuf bir kafa kol kapmak iş- | terken alta gitti; şimdi altta çalışı. yor. rakibi de boş değil, n da çok sert güreşiyor. 10 dakika. da Rörnen faik güreşti, çekilen kur'a da Yusuf Arslan gene nlta düştü. Yerde çalıştı. Üste çıktı, gene çalış- tı. Fakat Romen güreşçi Yusufa faik vaziyette. ea ayakta güreşiyorlar H de neticeyi kendi lehine çe virmek için uğraşıyor. Neticede sa- yı hesabile Romen Borlevan kazandı ve Balkan şampiyonu oldu. İkinci Türk Yusuf üçüncü Papadakin Yu- nan, Bundan sanra da gene Olimpi- yat merasimi yapıldı. Ve ayakta Ro- men milli marşı dinlendi. Şimdi yarı orta için Saim, Yu- goslav Markoviç ile çârpişiyor. Saim rakibine nazaran çok — faik vaziyette, maamafih Yugoslav da çevherli çok sert güreşiyor. Bir aralık minder hariçına düştü ve kolu sakatlandığından dolayı mü- sabakayı terketti. Bunun üzerine hakemler ve jüri Saimi hükmen galip ilân ettiler. Gene salon bir alkiş tufani ile sarsıldı. Gene mil- Hi marşimiz dinlenerek sancağı mız şeref direğine çekildi. Ondan sonra ikincilik için > nanla Romen arasında bir gi yapıldı ve Benan Bade 290.'d4 tuşla galip geldi. Orta siklet için Nuri ile Yugos- lav Metzner güreşmeğe başladı. Nuri rakibine çok faik güreşiyor. | Yugoslav çok fena eziliyor Nuri kapalı güreşiyor. Avantage dai- ma Türkte. 10 dakikalik müddet fiken Nurinin faik olduğunu ilân Resmi tebliğ (Başı 1 inci sahifede) rında tam bir görüş birliği mev-) cut olduğu müşahade edilmiş tir. Iki memleket arasındaki sa- mimi dostluk münasebetlerini bir kat daha kuvvetlendirmek) için iki dost devlet büyükleri- Bin temaslarındaki azim ehem- miyet ve her iki taraf idare adamları arasında tomas- ların çoğalmasındaki faide te- zahür etmiştir. Son konuşmalar, iki millet arasında siyasi ve iktisadi sa- halarda karşılıklı bir anlaşma ve sıkı bir emek birliğinin te- min ettiği büyük İranlı misafirlerimiz Anka- radaki misafirlikleri osmasında| dan görmüşler ve bir çok Türk! müesseselerini gezmişlerdir. luk ve emniyet munhedesiyle bunun mütemmim cüz'ü olan 15 Haziran 1928 tarihli proto- kolu yenilemek maksadiyle, bu gün biri dostluk ve diğeri bita- faflık, siyasi ve iktisadi emiek birliğine ait olmak © üzere iki muahedename ve bir de bun- dan başka mücrimlerin iadesi De müteallik muvakkat bir iti- lâfname imza etmişlerdir.. Ayni zamanda Tahranda im- #a edilmiş olan hudut itilâfna- ye Vekili ile İran'ın Büyük Elçisi arasında tenti &- sıl olursa olun diyerek ayakta ve müsavi şeraitte güreşi kabul | Olimpik merasimde | tekrar ay yıldızlı bayrak dalgalandı ve mar gmız bir daha salonları doldur. emen İki dakikada bir sa | dü. Yarı ağır öiklette Türk Mur tafa m piyonu oldu. İ- 'unan o Stradudakiş ile Tanalay Polkoviç çarpıştılar ve neticede Siradutakis sayi hesa bile mağlüp oldu. Bunu müteakip gene Olimpik merasim yapıldı Balkan şampiyonasinin son mü sabakası Nagy (Yuçoslav) Çoban İ Mehmet arasında oluyor. Bu ma- çm galib: Balkan ikincisi olacak- tır, Her iki rakip ringte biribirleri ni denemekle meşguldular. Çoban tam manasile faik bir güreş yapı- yor. Nihayet her şeye rağmen Ço- ban Yugoslavın sırtını yere getir. di ve Balkan ikioeki oldu. Özün” cü Nagy Yugoslav, Umumi tasnif Filiz siklette şampiyon Türki. ye. Balkan birincisi Mustafa, ikin ci, Georges, (Romen) üçüncü Mogonlyak (Yugoslav). En hafif siklet şampiyon Tür- (Romen), üçüncü Zervi- an). Hafif siklet şampiyon Roman- ya. Balkan i birinci Borlevan, İ- kinci Yusuf Aslan, üçüncü Papa- şampi- yon o Türkiye, © Balkan © birin cisi Saim, İkinci Ghimes (Roman- ya) üçüncü Markoviç (Yugoslav) Orta siklet şampiyon: Türkiye, Balkan birincisi Nuri, ikinci Metz. kiye, Balkan birincisi Mustafa, E kinci Palkoviç (Yugoslav) Stra- dutakiz (Yunan). Neticeler Müsabakalar kittikten sonra Bal- kan marşı çalınarak üçüncüye kadar derece almış olan atletler yeli inayeletfal reisi Kırklareli meb'asu Fuat Bey madalyaları tevzi etti, Mü tenkıben Türk güreş federasyonu ta rafından Balkan takım şampiyonuna verilmek üzere hazırlanmış olan bü- İ yük kupa, merasimle bu büyük günü hazırlayan güreşçilerimizin antrenö- rü muallim Petere verildi. | Bundan sonra ber millet murahbası bir nu- tuk söylediler. Nibayet Balkan marşı | İhsan Beyin Cenaze | Merasimi (Başı birinci sahifede) arkadaşlarının, talebelerinin göz- İ yaşları — arasnda Sahrayıcedit kabristanmda Allahın rahmetine tevdi edilmiştir. Cenazede İhsan Beyin çalıştığı türkçe ve Rumca gazetelerin muharrir ve lerile muallimi bulunduğu Beyoğ- muallim ve ken seven birçok hazır — bulunmuşlardır. Merhumu son hürmet vazifesini ifaya gelenler içinde bir de papas Ef. vardı. Cenaze kabre konul duktan sonra merhumun mezarı- İ nın başında toplanan arkadaşları İ bu acıklı ölümden duydukları te- essürden biribirlerine bahsetmiş- İer ve imam E£. nin okuduğu ha- zin bir duayı müteakip kabristanı terketmişlerdir. Cenazeye Matbuat cemiyeti ve merhumun çalıştığı gazeteler na mma muhtelif çelenkler gönderil ir. çeyrek asırdan faz- name laç eyi | başlı, vakur, temiz, namuslu, mü- İ tevazı bir arkadaş olarak tanın. mıştı, Gece geç vakitlere kadar ertesi günkü gazeteyi | karilerin ! huzuruna yanlışsız olarak çıkar- mak için yıpranırcasına çalışan İhsan Bey, memlekete altı evlât yetiştirmiştir. Hayatında yalnız a- İm terinden medet uman arkada- şımız çocuklarına on para bile bi- rakamadan oo gözlerini © hayata yumumaştar. Merhuma tekrar rahmet, ailesi efradına da sabır ve | tahammül dileriz. emme. Venedikte yangın VENEDİK, S.A.A. — Gece, Vide daki ölvil tayyare imanda bir yanı gın çıkmış ve süratle tevessü etmiş- tir Büyük hangar , içindeki tayyare ile birlikte yanmıştır. Giresunda orman yangını GİRESON, SALA. — Çaldağı ve Semai lormanlarında yangın çıkımış tir, Vilâyetçe icab eden tedbirler a- | mıştır. Çaldağı muntakası yangını aslırr: müfrezenin yı dökülmürtüe. Şesinil anmtakasasduki yangının da söndürülmesine çalışıl- mektadır. Bir kadın hapisha- neyi yakacaktı Adanada kadın hapsanesinde sirkat suçundan iki sene altı ay hapse mahküm Mahmure isminde bir kadın vardır. Geçenlerde çı- kardığı kavgadan dolayı ayakla- rma uv; pranga urulmuş olan bu kadın tekrar bir vak'a çı: karmış ve beş ay hapse mahküm Emin kızı Hayriye ile saç saça ge- lerek biribirini iyice dövmüşler- dir. Mahmure bununla da kalmı- yarak tedarik ettiği bez parçala- rı hapsanenin alt katında bulu- nan arasına sokarak a- teşlemiş ve hapsaneyi yakmıya teşebbüs etmiş ise de di- ğer kümlar tarafından görü- lerek haber verilmiş ve derhal ö- mü alınmıştır. Nevi meçhul bir hayvan VALENCE, SAA. — Evvelki gön balıkçılar, nevi meçhul bir hay- van öldürmüşlerdir. Hayvanm cese- ni Valence fakültesi müderrileri iarafrıdan muayene ve binlerce sene den beri Adaize vali pamlarız ef muş telâkki edilen ve Monchus de- silen bir nevi böyük bir fok olduğu beyun & çalınarak Cevdet Karim Beyin kana bir nutku ile ilk Balan güreş şam- piyonası kapandı. Cevdet Kerim B. in nutku Cevdet Kerim Beyin nutku şu- : Balkan milletlerinin mert ve asil İki gecedir mücadele sahasında rakiplerinizi alt etmek için kudret ve Hiyakatinizin son haddini sarfeder. ken arkadaşlık ve kardeşliği de mil ietlerimizin asaletine ve sporculuğun mertliğine yakışır bir şekilde bütün | yetinizde Elde edilen bu netice ile 932 Balkan | göreş birincilik müsabakalarını ka- | İ puyorum. Bulgar ve Arnavut güreş- e de dahil olduğu halde nizi 933 müsabakalarına davet ede- rim ve milletlerimize ebedi yükseliş ve terekki temenni ederim, Açlık yörüyücüleri dönüyorlar LONDRA, S.A.A. — Bütün açli yürüyücüleri, yarn meskenlerin gitmek üzre trene bineceklerdir. Yeni İrak kabinesi BAĞDAT, 5. AA — Yenir Yeğoslasyada yeni kabine BELGRAT, 5 A.A, — Kral müstafi başvekil M. Srehkiteh'i yeni kabineyi teşkile memur et miştir , Mançuri meselesi VARŞOVA, SAA. — Kurjel Varanveki, gazetesi Cenevreye git mekte olan ve elyevn Varşovada bi lunan Mançuri icra komitesi reisi ji peral Ting ile yaptığı bir mülakat neşretmektedir: Çinin Mançuri üzerindeki bükün yet hakkını teslim eden Lytton rapi Fu, milletler cemiyeti tarafından tap vip edildiği takdirde Mançuri hükt metince takip edilecek hattı hareket hallanda sorulan bir suale jencral su yalda cevap vermiştir: Mançuri, milletler cemiyeti aza: sandan değildir. Mançuri tarafından Japonya, Çin ve Rusya hakkında tal bik edilmek üzer ehazırlanan iktisa di projelere milletler cemiyeti mü sait bir karar ittihaz etmezse, bum dan hasıl olacak vaziyetin hal çaresi ni eeemiyete Mançurinin ademi mes sabiyetinde. arama kicap edecelelir rem Kreuger meselesi STOCKHOLM, S.A A. İvat Kreuger'in mesmi arkadaşlarından ve bir Felemenk şirketinin müdirle: rinden M. Svin Hule 12 ay ağır hiz“ met cezasına ove 337.500,000 zarar ve siyan tediyesine mahküm olmuş” tur. M. Svin Hule, mahkeme huzurun” da birçok mevduat şehadetnamelerir ni tahrif cimiş olduğunu itiraf eyle miştir. Bu şehadetnamelerden birisi, şi ketin 1925 senesinde Leh devlet İnternational Match Corporation 4- rasında akdedilmiş olan mukaveleni meyi almış olduğunu mübevyin bu- hunmaleta idi. Diğer bir şehadetnamenin de 1928 senesinde İspanya kibrit | inhisarma müteallik olarak tanzim edilmiş 0- lan mukavelenamenin esas nüshast- nın tevdi edilmiş olduğuna müteal- Ek olduğu söylenmektedir. İspanya devletine 200 milyon peçeta tevdi 8 dildiğine dair bir şahadetname daha vardır. 1929 tarihli diğer “bir şaha- 'detaamede Continental İnvestemant olduğuna mütenlliktir. Kokain tacirleri İSKENDERİYE, S.A.A. — U- yuşturucu maddeler ticareti yapmak İn zannaltına almarak haklarında ta kibat yapılan iki Yunanlı, Yunan konsoloshanesi Diğer taraftan ayni mahkeme ay“ ni meseleden dolayi muhakeme edi- en Filistin ve Suriye bankası sabık müdiri M. Paul Christoloudis hak kında beraat kararı vermiştir. Mısırda pamuk rekoltesi İSKENDERİYE, SA.A. — P- rekoltesinin 4.470.000 kantara baliğ bulunduğu söylenmektedir. Sofyada tifo SOFYA, S.A.A. — Balkan muh&- biri mahcasumuz bildiriyor: Sofya» da şiddetli tifo salgını devam etmek Dünyayı devretti ON SAA va ama taşa tutmuş liten servisi muntazam icra ediler” miştir.